Tujina

Brez pasjega mesa, prosim

Peking, 11. 07. 2008 08.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Med olimpijskimi igrami bodo ljubitelji pasjega mesa prikrajšani za svojo najljubšo hrano. To bodo, v znak spoštovanja Zahodnim prehranjevalnim navadam, prepovedali.

Peking je hotele in restavracije pozval, naj v času avgustovskih olimpijskih in septembrskih paraolimpijskih iger z jedilnikov umaknejo pasje meso.

Borci za pravice živali se borijo, da bi pasje meso za vedno umaknili s krožnikov.
Borci za pravice živali se borijo, da bi pasje meso za vedno umaknili s krožnikov. FOTO: Reuters

V glavnem mestu na Kitajskem je pasje meso dnevno na krožnikih predvsem pri korejskih prebivalcih, prav tako pa je zelo popularno v restavracijah v provincah Junnan in Gvidžov.

Kritika Zahodnih držav na račun uživanja pasjega mesa je že leta 1988 prisilila ljubitelje tovrstne hrane, da so prepovedali svojo najljubšo jed v času olimpijskih iger, ki jih je leta 1988 gostil Seul.

Direktiva o umiku pasjega mesa s krožnikov v času olimpijskih iger je prišla prejšnji mesec s strani pekinške organizacije 'Zdrava hrana'. Hotelom, ki so s pogodbami vključeni kot gostitelji, so prepovedali ponudbo vsakršne hrane iz pasjega mesa. Uporaba preparatov iz pasjih delov, ki se jih uporablja pri tradicionalnem zdravljenju, pa mora biti vidno označena.

Peking se namreč boji, da bi ponudba pasjega mesa užalila borce za pravice živali in druge obiskovalce z Zahoda. Ker želijo biti čimbolj priljubljeni pri tujih obiskovalcih, so v znak spoštovanja prehranjevalne kulture drugih držav prepovedali strežbo pasjega mesa.

Direktiva v času olimpijskih iger prepoveduje ponudbo pasjega mesa, ne omenja pa prepovedi specialitet iz še ene na Zahodu priljubljene živali, osla.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (72)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tadejstein@email.si
13. 07. 2008 12.20
@mega358542 kot sem rekel, ali gojenje krave na dveh kvadratnih metrih, kjer živi v lastnem dreku in v popolni temi celo življenje, ali je to humano? in tudi pri nas smo imeli dost krute metode ubijanja živali nekoč. je pa šel razvoj naprej in danes se zahteva, da je žival ubita hitro in s čim manj bolečinami... kitajcem do tega pač še manjka veliko... @radovan3 sem jedel kobilice. odlične so! je bila velika težava tudi pri meni pojesti prvo, ampak potem ko vidiš, kako je slastna...mmmm.. pražena na čebuli in s kruhom. ni boljšega.
Francek62
13. 07. 2008 11.37
Kakšna pa je razlika med psom in svinjo?
Trenirka_SDS
13. 07. 2008 02.34
jst bi pa z veseljem enga kjut kužija zmazal :) me zanima, kakšnega okusa so...zihr so NJAMI
naomi86
13. 07. 2008 02.12
+1
V času OI ???!!! Pasje in podobno meso bi moralo biti prepovedano vsak dan, vsako uro, vsako minuto, vsako sekundo!!!! Raje naj znižajo onesnaženost zraka, ki presega 7x več, kot je dovoljeno. SRAMOTA!! Uboge živali na Kitajskem. Obstaja dosti videev o tem kako jih ubijajo. Za tiste, ki še ne veste: ŽIVE JIH ODEREJO!!! Uboge živali umirajo in gledajo kako njihovo telo izginja! Za zjokat in bruhat. Priporočam, da si ogledate kako trpijo te uboge živali na Kitajskem. Boste drugače gledali na vse skupaj. Žalostno...
Ramzess
12. 07. 2008 15.41
trout80="igor.gojcic A primati pa ne jejo mesa." Že, vendar meso predstavlja zelo majhen delež njihove prehrane, kakšne žuželke ali majhne živali.
Radovan CIFER
12. 07. 2008 14.22
tadejstein! Se strinjam s teboj! Sam sem bil že mnogo kje in so mi ponujali od morskih prašičkov, podgan, praženih kobilic (katere res nise mogel dol spravit, pač moj predsodek). Tudi pas in mačko sem že poskusil, nevedoč kaj jem tukaj v Sloveniji. Kaj ljudje jemo je le v naši vzgoji in kulturi odkod prihajamo. Na severu Inuiti jedo surova jetrca in so smatrana v njihovi kultur kot največja specialitete, kakor pri nam kakšen kaviar ali file mignion... To kar Kitajci delajo v zvez z psmi je malce smešno, ker tam je drugačna kultura in tudi drugačne prehranjevalne navade, tam se dobesedno je' vse kar leze in gre.
tadejstein@email.si
11. 07. 2008 22.53
če vam je v sloveniji zginil kak pes, pojdite do strojanovih ali pa do najbližjega romskega naselja... morda boste dobili še kako bedrce... dejansko...! drugače pa, indijci pa imajo nas zahodnjake za največje primitivce, nehumaneže, itd itd... preden kravo ubijemo, je celo življenje zaprta na dveh kvadratnih metrih, v popolni temi in med lastnimi iztrebki. tako da mi nismo ubistvu nič boljši kot kitajci.. smo isti, led da uživamo drugo meso, kar je pač posledica druge kulture. nekje imajo za domače živali krave in jejo pse, nekje imamo pa za domeča živali pse in jemo krave. če pač ne morate razumeti tega, se prosim sploh ne oglašajte.
Prekleti kitajci.Jaz jih zaradi tega in kar počnejo še z drugimi živalmi živih ne morem prenašati.Ko sem enkrat videl ko so slačili žive pse in neke podobne živali zaradi krzna zraven pa še jih neusmiljeno brez veze pretepali nisem mogel spati mesec dni od jeze in še sedaj nisem popolnoma prišel k sebi. Poslal pa sem jim v Nemčijo kjer imajo konzulat čez 40 takih protestnih emailov s posnetki ter pripisi crknite kitajske svinje.
comment
11. 07. 2008 17.58
Ja, kitajci. Tudi mongolsko goveje meso je kakšen dan nazaj še lajalo.
batom@pinkponk.com
11. 07. 2008 16.57
ja, definitivno ne moreš zivet na tem svetu, pa da zaradi tebe ne bi umrlo kako drugo živo bitje. Ampak je razlika, če to delaš naklepno ali po nesreči. Če naročiš zrezek je definitivno naklepno... Grešniki nismo, s tem se ne bi strinjal. Vsak živi po svojih najboljših močeh in znanju in zavedanju sebe in okolice, ki ga trenutno imai. Vidi se, kako razmišlja velika večina: "ena krava gor ali dol, kaj pa je to?" Zdaj pa zmnoži število mesojedcev s številom krav, ki jih povprečno potamanijo, pa poglej to neizmerno številko. Postavi se v vlogo ravno tiste ene krave, ki mora umreti. Vsak rad živi, to je. In če lahko rešiš eno življenje, je to že ogromno. Saj ne želim, da bi bili spet vsi kmetovalci ali lovci ali kaj takega, samo naj se ljudje malo bolj zavedo, kaj pomeni uživanje mesa in kaj vse bi se dalo narediti z rastlinsko hrano, s katero zdaj krmimo živali za pridelavo mesa. Brez tega bi lahko gojili bistveno manj poljščin in s tem bi potrebovali bistveno manj fito-farmacevtskih sredstev zanje. Pa lakoto po svetu bi zlahka preprečili, ker bi bilo dovolj za vse. Si lahko predstavljaš ta sedanji absurd: pridelamo enormne količine poljščin in jih damo za krmo živini, iz katere pridelamo meso, ki gre večinoma v bogatejše države, saj je drago. "Izkoristek" teh poljščin je zelo slab, saj dobiš glede na pojedeno kilažo krme bistveno manjšo kilažo pridelanega mesa. In ogromno ljudi (ki te poljščine pravzaprav pridelujejo) živi v ali na robu lakote. Glede na zdajšnji trend rasti svetovnega prebivalstva je opustitev ali vsaj drastično zmanjšanje mesne hrane pravzaprav neizogibno, če hočemo kot vrsta preživeti. Ampak treba bo spremeniti miselnost in navade, to pa je najtežje...
niresto
11. 07. 2008 16.22
natom, kaj ko bi ti tudi sam gojil svoje zito za kruh ki ga pojes? in potem bi sel z kombajnom sam mlet in pri tem zmlel na stotine zuzelk, mogoce se kakega scurka,kakega zajca ali veverico ali pticka ki ima gnezdo na dnu..super ne? Mogoce bi te pa minilo jest kruh...tudi vse te zuzelke na tvojem vrtu brez vesti pobijas kajne? Dobro ,da so taki kot ti na svetu,ki nam lepo dolocajo katera zival je se nevredna,da se je ne ubije ain katera je.. vsi smo mi "gresniki", eni manj drugi vec..tudi ti bi si lahko odrekel marsicemu, od nepobijanja zuzelk,do sivanja svojih oblek do neuporabljanja svojega racunika do neuporabljanja kateregakoli usnja pa se ne bos ,ker se bos moral odpovedati dolocenim udobjem, ki jih imas zdaj..in potem ne jes mesa in si msilis da zdaj pa lahko drugim pridigas...tako to ne gre.nic manj nisi "gresnik" ce par krav in svinj zaradi tebe manj umre,vse ostalo pa si isti gresnik kot mi vsi ostali..
batom@pinkponk.com
11. 07. 2008 15.55
problem je v razsežnostih tega vsega. Stvar pa je v tem, da je veliko veliko lažje smrt naročiti (pri mesarju in celi predelovalni verigi navzdol) kot pa jo sam povzročiti. Ljudem tako ni treba razmišljat, kaj se je zgodilo s tistim živim bitjem, katerega del pravkar jedo, pravzaprav nočejo o tem razmišljat, ker ni fajn, ker pokvari kosilo. Če pa sam izvedeš cel proces ali se vsaj s tem odprto soočiš, pa je nekaj drugega. Ampak problem je, da te potem mogoče mine, da bi še jedel meso. A ni bolj fino, prijetno, nenasilno itd. gojiti zelenjavo, kot pa pobijati druga živa bitja? Vem pa itak, kaj zdaj sledi :-) "Kaj pa zelenjava, a to pa ni živo bitje?" A ne? :-)
niresto
11. 07. 2008 15.42
batom, pa kaj ga serjes s tem da si sam bi moral loviti ,ubijati in pripravljati svojo hrano? pa saj nismo v prazgodovini a ne? ti si tudi sam ne gojis bombaza in lana in potme sam pletes svojo obleko ali? ce hocem zrezek grem z mesarju pa je reseno...ce hoces obleko gres v trgovino pa je...cudi me da te ne moti, da za tvojo obleko in taisti racunalnik pa se kaj delajo ubogi kitajcski otroci po cele dneve..to te ne moti, ce si en hamburger clovek privosci to pa je problem a ne?
niresto
11. 07. 2008 15.38
Tapameten, kaksni predsodki! kaksni smo sele mi slovenci ko na kmetih svinji v goltanec zarijemo noz in cakamo da kruli in krvavi..res humano ja..
batom@pinkponk.com
11. 07. 2008 15.31
dromos, dobro si se predstavil :-) Očitno te pri tem nekje v ozadju nekaj žuli, da si tako hitro sprovociran. Po moje še sam ne veš čist točno, ampak nekaj je, kar te iritira, vest se mau oglaša, zavest pa še ne sprejema... človek se ne more postavljat nad ostala živa bitja in ne more določat njihovega namena obstoja. Če bi ga vsak sam zase določil, bi bila to že zelo zelo velika stvar. Živi in pusti živeti, pravijo. Če hočeš zrezek, si ga sam zrihtaj, pejd v gozd se pomeni z medvedom ali pa merjascem, mu razloži njegov namen obstoja, pa bosta videla, kaj se bo dalo zmenit. Spravljat se na nemočne in zatrte (zaprte in priklenjene živali) pa ni več moderno (čeprav se še branite :-), kot vidim).
dromos
11. 07. 2008 15.16
@majci111, ni se treba tko obnašat, jz sem podal samo svoje mnenje... poleg tega, če bi mal bolj logično razmišljala in ne gledala samo tisto kar ti je pred očmi, bi izvedela tud kakšne druge koristne stvari, k ti jih niso drugi vsadiliv glavo... če si upaš, razloži mi razlog obstoja ene krave!! kaj, da po cel dan muuka, je travo, ostane polna mleka in crkne-woow, kakšn life... itak da tud vsak insekt in žival ima svoj razlog obstoja, koristi nečem, tud če gre za živali ki so nevarne, pač gre za naravo, kaj, a misliš da smo vsi kle brez enga razloga, da eni drugim sam skačemo po glavi, pač ker živimo... pa prou me zanima, k mate tko ena mnenja, sam da druge provocirate, kolk bi mel kakšno svinjo, ovco al pa kravo doma za hišnega ljubljenčka, ne pa psa...
Tapameten
11. 07. 2008 14.48
no tkole je to: zato ne maram kitajcev , ker so nagravžni, umazani, primitivni in vse kar zraven paše. prededn psa ubijejo, ga fejst mučijo, zato da mu gre adrenalin v meso, ker je potem mehkejše...bogi pšes cvili joka in kliče na pomoč, uni gnoji rumeni ga pa tepejo pa ščišajo s kleščami...tko jet to na kitajskem , zaljubljenci v rumene gravže...
sarakr
11. 07. 2008 14.11
OOO FU*K O*F BARABE SAM ZA POBT TELE LJUDE K JEJO PASJE MESO!!!!!!! JIH BOM JS JELA PA BODO VIDL KAK JE LUŠN PRA*** NAUGRAUŽNI!!!!!!
batom@pinkponk.com
11. 07. 2008 13.49
lepo da te zabava in da si dobre volje :-) Deluje se pač na tistih področjih, ki so najbolj pereča. Definitivno je najbolj pereče vprašanje trenutno pridelava mesa, kjer miljarde živali trpi zaradi ravnanja človeka, ki se je pač odločil da bi on to jedel. In industrija z veseljem servira. Lahko se pa pridružiš in se zavzameš tudi za tebi ljubše živali :-) in kako rečeš še zanje.
pinakolada
11. 07. 2008 13.46
UBOGE ŽIVALI, KAM TA SVET PELJE.....?