Tujina

Cerkev bo na Malti ustanovila posebno sodišče

Valletta, 09. 01. 2011 16.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Po pritisku žrtev spolnih zlorab s strani duhovnikov, ki so že večkrat pozvale Vatikan, naj ukrepa, bo Katoliška cerkev na Malti zdaj ustanovila posebno sodišče za obravnavo primerov spolnih zlorab.

(simbolična fotografija)
(simbolična fotografija) FOTO: Reuters

Katoliška cerkev na Malti bo ustanovila posebno sodišče za obravnavo primerov spolnih zlorab otrok, ki naj bi jih zagrešili trije duhovniki. Kdaj bodo ustanovili sodišče, še ni določeno, pristojne cerkvene oblasti pa zagotavljajo, da bodo ravnale v skladu z navodili Vatikana.

Sodišče bodo ustanovili po pritisku žrtev zlorab, ki naj bi se zgodile pred približno 20 leti v eni od sirotišnic. Žrtve so Vatikan že večkrat pozvale, naj ukrepa, nazadnje v pismu 27. decembra lani.

V času številnih razkritij spolnih zlorab, ki so jih zagrešili tamkajšnji duhovniki, je Malto aprila lani obiskal papež Benedikt XVI., ki se je srečal s skupino žrtev zlorab. Z njimi je molil in jim obljubil, da bo Cerkev naredila vse, kar je v njeni moči, da bo kaznovala duhovnike in varovala mlade v prihodnje.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mjolnir
11. 01. 2011 20.05
porsche303gt6 Ne govorim o temu materijalizmu, govorim o filozfskem, ali fizikalizmu če hočeš! O prepričanju da obstaja samo fizično in materijalno. Drgač pa se strinjam da pohlep tudi botruje vojnam, sam ko si napisal "religijo in vero" to je spet absurd, kajti ogromno ljudi ki še vstopilo ni v cerkev VERUJE v nekaj, nekaj "religioznega". Ne vem ali ločiš pšojme organitzirana religija, religija in vera, ker so to TRI RAZLIČNE stvari, ali pa si edehn od prej omenjenih "materijalistov" in to še zelo fanatičen povrhu. Jaz nisem veren, v cerkev ne hodim ne maram institucionalizirane religije, ne maram abrahmskih religij nasploh, pa se bom vseeno boril proti "ukinitvi vere" ker tudi sam verujem v nekaj kar je ponavadi v domeni religije, sam jaz ne potrebujem nekih pavlih da me zbližujejo z to entiteto v katero verujem. Upam, da sem tokrat bil jasen!
Sebastjan Butala
11. 01. 2011 17.33
elstar09.01.2011, 20:36-4 sebbba09.01.2011, 18:113 Ps.: celibata ne bojo nikoli odpravili,ker pol morjo delit zemljo in premoženje,zakaj mislte,da so najbogatejša državica na svetu??? KAKŠNO ZEMLJO IN PREMOŽENJE MOREJO DELITI, KDO IN KOMU? Pa ti nimaš pojma o pojmu! A tovarne in trgovine tudi mogoče delijo delavčevim otrokom? Dragi moj nerazgledani mulček,naj ti čisto enostavno razložim... Ti,če spočneš otroka se na vse pretege trudiš,da mu na koncu tvojega življenja nekaj ostane,pa naj bo to kaka neprimičnina al pa keš,ni tako?? če pogledamo cerkev,noben župnik nima lastništva nad gozdovi,denarjem,s katerim razpolaga cerkev,torej,če dovoli RKC,da majo župniki otroke,hja,jih je treba šolat (denar),jih je treba nahrant (denar) in na koncu jim je treba kej zapustit,e pa smo tle...še kej ni jasno?? lahko se spustiva v debato ,samo ne na tvoji ravni,oprosti!
porsche303gt6
10. 01. 2011 17.41
mjolnir Ok. Dejstvo je, da ima vsak pravico ozraziti svoje mnenje in da je potrebno tudi vsako mnenje prediskutirati. Dejal sem, da če nebi bilo religije, nebi bilo vojn, lakote,... in ti si napisal, da je to absurd. Če dobro premislim, se moram strinjati s to tvojo trditvijo, ker imaš prav. Dejansko je res, da težja po materijalizmu ustvarja razne vojne,... in da če si materijalistično usmerjen, imaš željo po oblasti in moči. Torej kar si napisal je živa resnica. Bi se pa potem popravil, da če nebi bilo religije, bi bilo manj vojn, lakote, revščine in da če želimo to preprečiti, se mora celotno prebivalstvo Zemlje - civilizirati. Dokler bomo v težili, hočem več in več, bili zasvojeni z največjo drogo na Svetu, to je denar in težili po moči in oblasti, tako dolgo bodo vojne, lakota in revščina nekaj vsakdanjega. Ampak vsseno menim, da naredimo zelo velik korak k napredku, če ukinemo religijo, vero in prav tako takšen političen in sodno-zakonodajni sistem kot je ta dandanes. Nekje moram začeti čistiti, korak za koram, da bomo nekoč morda, pravim morda, postali civiliziran narod brez vojn, lakote in revščine. Tak sistem kot je ta vključno s cerkvijo, mora slej kot prej pasti, v želji po boljšem življenju.
mjolnir
10. 01. 2011 14.54
porsche303gt6 jaz sem tudi ateist, čeprav imam vero, ker nisem materijalist, sam to je neumnost na neumnost! Tudi jaz ne maram organizirane religije, in sem prepričan da nas take institucija sam goljufajo in ropajo, a napistai da brez religije ne bi bilo vojn,, lakote, revpščine....to je ABSURD! Nezrelo poziranje brez kančka treznega razmilseka!
pijanec22
10. 01. 2011 14.25
A sami sebe bodo preiskovali? To je nekaj podobnega kot naši zdravniki.
Dolenjc3
10. 01. 2011 13.37
Pedofili so primerni za vojaška sodišča, ne cerkvena. Takale cerkvena sodišča po sistemu "kadija te tuži, kadija te sudi" so pesek v oči.
HLAPCI.HLAPCI
10. 01. 2011 09.52
kakšno cerkveno sodišče?! - to se MORA obravnat na normalnih, državnih sodiščih in storilci spolnih zlorab naj se znajdejo v čisto normalnih državnih zaporih. Dolgčas jim ne bo.
k121
10. 01. 2011 08.35
PO NOVEM IMA KATOLIŠKA CERKEV ŽE SVOJO SODSTVO KAJ PA ZAPORE TUDI?
zora_
09. 01. 2011 23.28
Prav razumem - cerkveno sodišče naj bi obsodilo svoje duhovnike??? ha, ha....enega ali dva - toliko, da bodo ljudje mislili, da zadeva res deluje... Sicer pa - apeliram na novinarje s prošnjo, da bi začeli pisati še o spolnih zlorabah slovenskih otrok, ki so žrtve svojih staršev ali sorodnikov..pa sodišča sistematsko ščitijo zlorabitelje. Otroke s hudimi posledicami "vtaknejo" (skrijejo?) v inštitucije, one z milješimi pa odpravijo s tabletetami - in so zopet za družbo "manj prištevni". Kdo bo informiral o tem zlu naše države? Otroci (ki se črhnit ne upajo, ker jih potem čaka....@łłŁ?Ł@!!€ł?!!§!!!)? Starši, ki jih zlorabljajo? Sodišča in CSD, ki zlorabitelje ščitijo? Edina šansa za njihovo rešitev, so (ste), žal, samo še novinarji... Informacij pa je veliko (npr. :društvo proti spolnim zlorabam), le da izgleda, da se noben tega ne upa ali nima interesa objaviti...
antikomunist.
09. 01. 2011 22.13
vse lepo in prav. naj sodijo po svoje. ampak vsekakor vse dodatno obsodit po evropski zakonodaji o spolni nedotakljivosti in vsakemu dat maksimalno možno kazen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bosko001
09. 01. 2011 21.38
bnam 2707,.. tko bi moglo biti!!! ampak ker je vse skupaj sistem celote, država-cerkev, se tukaj nebo nič premaknilo. bo potrebna mala revolucija,.. se mi zato italijani kar smilijo, oziroma italija.
porsche303gt6
09. 01. 2011 21.31
Ukinit vse cerkve, religije torej vse vere. Pa bo mir. Pa noben nobenega nebo žalil in vsak bo jedel, pil in se oblačil, tako kot se sam počuti in ne tak kot mu nekdo narekuje. Živimo v 21. stoletju in še vedno smo primitivni kot v srednjem veku. Sem ateist, kar pa ne pomeni, da ne spoštujem ljudi, ki verjujejo v Boga. Naj verjujejo, nimam nič proti. Bi pa jim sporočil, da tisti pravi verni človek za molitev ne potrebuje cerkve, ampak lahko normalno doma moli. In še to, če kdo misli, da lahko greši, krade, laže in si potem očisti dušo pri spovedi in plača kaki euro ob nedeljah pri maši, se globoko moti. Vera ni nič drugega, kot politika. Razdeli ljudi na dve strani, katere se celi čas prerekata (politčni primer desni in levi) in še verski (kristjani in muslimani), da lahko oni lepo mirno vladajo in kontrolirajo neumno množico ljudi. Vse vere ukinit in prav tako politiko. Pa nebo vojn, lakote, sovraštva, terorizma in kar je najbolj bistveno, nikjer nebo revščine. Amen
komarec
09. 01. 2011 21.11
elstar 09.01.2011, 20:36 0 sebbba09.01.2011, 18:113 Ps.: celibata ne bojo nikoli odpravili,ker pol morjo delit zemljo in premoženje,zakaj mislte,da so najbogatejša državica na svetu??? KAKŠNO ZEMLJO IN PREMOŽENJE MOREJO DELITI, KDO IN KOMU? Pa ti nimaš pojma o pojmu! A tovarne in trgovine tudi mogoče delijo delavčevim otrokom? Tudi ti -elstar- nimaš veliko pojma, ali pa ga nočeš imeti in če ga imaš mi odgovori na ta vprašanja. Od kje RKC tolikšno premoženje? RKC trdi, da se ravnajo po kristusovem nauku, jaz trdim, da tu o ni res. Kristus je rekel: "Dajte zemljo revnim, hodite za menoj in širite moj nauk." Kaj je bil kristusov nauk ve vsak kristjan. Pomagati ubogim, tolažiti bolne, delati dobra dela, odpuščati.......KOLIKO KRISTJANOV TO POČNE?
elstar
09. 01. 2011 20.36
sebbba09.01.2011, 18:113 Ps.: celibata ne bojo nikoli odpravili,ker pol morjo delit zemljo in premoženje,zakaj mislte,da so najbogatejša državica na svetu??? KAKŠNO ZEMLJO IN PREMOŽENJE MOREJO DELITI, KDO IN KOMU? Pa ti nimaš pojma o pojmu! A tovarne in trgovine tudi mogoče delijo delavčevim otrokom?
Parangal
09. 01. 2011 20.32
Če je zloraba otrok kaznivo dejanje, potem ne vem zakaj se s tem ne ukvarjajo civilna sodišča, temveč neka cerkvena sodišča. Cerkev naj se briga za pastoralo, ne pa za pravosodje!
Ramzess
09. 01. 2011 19.56
Ista pesem bo kot pri vojski, ki se je od civilnega sveta povsem distancirala.
mjolnir
09. 01. 2011 19.48
Naj oni lepo omogočijo posvetnim organom da temeljito raziskuje priemrfe zlorab in tudi poštebno obsodi tiste kji so res krivi. Ne pa da ustanavlja neka kvazisodišča, ki lahko služijo le še večjemu prikrivanju in pospravljanju pod mizo.
bnam 2707
09. 01. 2011 19.47
RKC mora biti podrejena civilnim sodiščem države v kateri se nahaja .Njena dolžnost pa je predati zloinca civilnim oblastem pregona. Vse drugo je oslarija.
saintjozef
09. 01. 2011 19.17
Zgledi vlečejo, tudi SDS je ustanovila komisijo za raziskavo o brezplačnikih.
Krematorij666
09. 01. 2011 18.24
Kaj pa sodišča in zakoni države v kateri je storjen zločin? Mislim, kaj se gre ta Vatikan...upam, da jih nekdo spravi na realna tla...