Tujina

Chavez pripravljen na spopad

Caracas, 03. 02. 2008 16.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Venezuelski predsednik je obtožil Kolumbijo, da načrtuje invazijo na Venezuelo, in zagrozil z napadom ruskih reaktivcev.

Venezuelski predsednik Hugo Chavez je obtožil sosednjo Kolumbijo, da načrtuje invazijo na njegovo državo in opozoril, da bodo na kakršen koli napad odgovorili s silo. Venezuelska vojska je po njegovih besedah v polni pripravljenosti. Chavez, ki je tudi sam nekdanji vojak, je dodal, da bo Venezuela kmalu testirala 24 ruskih reaktivnih letal Sukoj, ki so jih kupili leta 2006. "Nočemo škodovati nikomur, toda ne šalite se z nami," je dejal med nagovorom državljanom ob deveti obletnici svojega predsedovanja. "To bi obžalovali naslednjih 100 let."

"Niti ne pomislite na to, kolumbijski oligarhi," je Hugo Chavez posvaril sosednjo državo pred invazijo na Venezuelo.
"Niti ne pomislite na to, kolumbijski oligarhi," je Hugo Chavez posvaril sosednjo državo pred invazijo na Venezuelo. FOTO: Reuters

Chavez se je zapletel v diplomatski spor s presednikom Kolumbije Alvarom Uribejem, ki je diplomatske odnose med državama omejil na najnižjo raven v zadnjih letih. Že prejšnji teden je Chavez obtožil Kolumbijo, da naj bi skupaj z ZDA načrtovala napad na Venezuelo, kar so v zunanjem ministrstvu ZDA zanikali. Danes pa je še dodatno zaostril tone in posvaril kolimbijske oligarhe, naj sploh ne razmišljajo o invaziji, saj ruske rakete potujejo do 200 km v daljavo.

Chavez je opozoril, da so v Kolumbiji že nameščene ameriške čete, ki naj bi predsedniku Kolumbije Alvaru Uribeju pomagale v boju proti trgovini z drogami.
Chavez je opozoril, da so v Kolumbiji že nameščene ameriške čete, ki naj bi predsedniku Kolumbije Alvaru Uribeju pomagale v boju proti trgovini z drogami. FOTO: Reuters

Venezuela je že pred časom odpoklicala svojega veleposlanika v Kolumbiji, potem ko je Uribe izrinil Chaveza iz pogajanj z marksistično uporniško skupino Kolumbijske revolucionarne oborožene sile (FARC), ki je v Kolumbiji pridržala talce. Kasneje so uporniki po posredovanju Chaveza vendarle izpustili dve političarki. Glede ostalih talcev pa Chavez, kot je dejal, zaradi konflikta z Uribejem ni mogel pomagati.

Kolumbijska vlada pa je danes sporočila, da bo marksistični gverili omogočila predajo treh dodatnih talcev Chavezu oz. njegovemu odposlancu. Talce bodo uporniki predali zaradi njihovega šibkega zdravja, ki je posledica 6-letnega ujetništva v uporniških taboriščih sredi džungle.

  • Scheppach Visokotlačni čistilnik HCE2600
  • Proklima Talni ventilator
  • Intex Montažni bazen Chevron Prism Frame
  • Zložljiv piknik voziček itStime
  • Sunfun Jakarta Gazebo paviljon Jakarta II
  • Sup Ruby
  • Kingstone Okrogli žar Bullet 57
  • Vrtni ležalnik Marissa
  • Sunfun Viseči senčnik Toskana
  • Voltomat Mobilna klimatska naprava Wi-Fi
KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User281104
04. 02. 2008 21.54
Tisk: Se ne rabim prepričevat, imam več kot dovolj znancev v diplomatskih in še kakšnih vodah, da vem kako je na stvareh. Sicer ne vem koliko razgledanih ljudi ti poznaš, ampak ok, dvomim, da ogromno. Temačni: Saj so držali do konca. Samo, a ti misliš, da bodo začeli uveljavljati vojaško moč na vseh področjih? Npr, primer Srbije in Kosova. Recimo, da Kosovo ne razglasi neodvisnosti, kar ni v interesu ZDA. A misliš, da bodo z vojsko vkorakali, da se bi to spremenilo? Ne, in isto ne bi oz ne bo Rusija, ker se ne splača, ne bi nič spremenilo in bi vodilo v večje spopade. In seveda, noben noče "prvi korak" naresti, an. Tisk: Bi pa želel, da tudi ti začneš argumentirati zadeve, sploh glede mojih komentarjev. Kaj ti je tako zelo čudno, da misliš, da sem dejansko edini, ki je takšnega mnenja?
User289393
04. 02. 2008 16.07
DarthRevan: a sanjas? ali samo tja v en dan pises dolocene zadeve, da bi lahko nasprotoval-a drugim? ves, ogromno je takih ljudi, ki ne morejo podpreti svojih izjav z argumenti oziroma dejstvi. prazna slama. ves, doloceni si zelimo konstruktivne debate na tem portalu. a sploh ves, kaj to pomeni?
User289393
04. 02. 2008 16.00
xzamiel : kje ti zivis? a sam sebe prepricujes, da imas prav? saj nobeden razgeldan clovek ne razmislja tako kot ti. edina stvar, ki se strinjam s tabo je: "Mišljenje v smislu "because we can" je zmotno in vodi v kaos, kar si pa v končni fazi noben ne želi." Pa se tu bi bilo potrebno zamenjati besedo kaos z mednarodno diktaturo. Saj kaos sam po sebi ni slab oziroma skodljiv, vse dokler je alstnina zascitena in obsataja pravna pot za uresnicevanje sklenjenih pogodb.
User265491
04. 02. 2008 15.48
Temačni, Rusija je bila na podnu s pijančkom Jelcinom. Zdaj je pa v fazi ko je šefu države končno jasno da brez domače podlage ne more mišic po svetu kazat. In še nekaj: V Rusiji je komunistična partija v opoziciji.
User251591
04. 02. 2008 15.43
xzamiel, Rusija je na podnu. Pred očmi so jim sesul Srbijo in Irak, pa niti s prstom niso mignili. Čeprav so prej prav odkrito grozil, da bodo do konca držali s svojimi diktatorskimi zavezniki...
User281104
04. 02. 2008 13.44
Badabum: Glede nekaterih stvari se motiš. Rusija je v kar finem eko. in gos. razcvetu. Njihova vojaška moč je še vedno primerljiva z ZDA. Velesile so že nekaj časa iste, to so pa ZDA, Kitajska, Rusija, Japonska in naj bi sčasoma postala tudi EU kot unija večih držav. Lahko pa govorimo tudi o G8? Mišljenje v smislu "because we can" je zmotno in vodi v kaos, kar si pa v končni fazi noben ne želi. Če se mi bo metalo samo takšne argumente, ala, da pač zapira TV in podobno, da je slabo za državo, potem sploh ne bom reagiral na to, ker je nesmiselno. Morda malce hecen primer, ampak vseeno. Včasih moraš otroku preprosti reči, da naj nekaj naredi zato, ker se je tako reklo. Verjetno bo pa s časom razumel zakaj točno. Včasih je to pač potrebno, če pade tako skrajno na eno stran. Zakaj je logika prodajanja najvišjemu ponudniku zmotna? Tu je monopol, ki ni nikoli dober, neenakomerno razvijanje zaradi tega, itd. Kaj je dobro, če Chavez morda komu šenka nafto? Če že, potem saj to, da bo še nekdo primerljiv v tem z ZDA, čeprav je že nekaj držav, ki so. Badabum: Nikoli nisem razumel zakaj se hitro okliče nekoga, da je brez hrbtenice, če ni tako agresiven kot nekdo drug. ZDA je že in še bo kar nekaj denarja morala plačat EU zaradi določenih zadev. Potem so tu tudi omejitve glede oporišč/vojske na ozemlju EU itd. Da ne govorim o določenih podjetjih, ki so še pa še plačal EU. Ja, EU ima še kar nekaj lukenj, ni pa res, da nima hrbtenice. Zaenkrat stvari še rešuje po mirni poti in gledajo dolgoročno. Spet, doslednost pri nekaterih manjka. Badabum: ZDa ima miselnost, da sredstva opravičujejo cilj. Da ne bo pomote, v določenih situacijah je to dejansko res. Pa še to, ko se gre za življenje ali smrt ne pa za gospodarsko ali drugačnost rast. Vse več je ljudi, ki so proti ZDA, tako da jim ne bo šlo ok naprej. Pa ne pozabit še naftno/avtomobilsko industrijo. Če ZDA ne bodo nekatere stvari glede tega spremenile, se bodo izolirale in do tega preprosto ne bo prišlo, je 99,9%, da ne. BOdo imeli še največ izgube in težav pri spreminjaju stvari. Badabum: Poskusi ne tako enostransko na vse gledat.
User265491
04. 02. 2008 12.56
Badabum, evo, problem mava. Sva prišla skupaj zdaj pa nimava več kej debatirat :D Samo fora je v tem, ali to sprejmeš ali pa si do tega kritičen. Tisto s komunizmom sem pa mislil tko, da pač jaz nisem za stvar (ali proti) samo zato ker "je proti ZDA pa po levici diši".
User244675
04. 02. 2008 12.53
DarthRevan : sem samo dal primer ,ker je pač Rusija bila edini dostojen ter enakovreden naprotnik ZDA(komunizem ,,,socializem -kakorkoli vzameš), sedaj pa kakor vse kaže bo velesila, ki bo držala ravnovesje Kitajska...To pa ,da tisti,ki nasprotuje ZDA ,da je komunist pa nisem rekel. ZDA nasprotuje veliko različnih ljudi, vseh možnih tipov ... Samo ta logika je bila vedno prisotna - tako se je tudi začela 2 WW, ker je Ado mislil ,da pač germany can ... Dejstrvo pa je ,da za tiste države oz. stranke ,ki je ZDA stopila je v večini zmagale. Tako bo sedaj tudi na kosovu.Tam kjer imajo američani interes bodo naredili vse ,da bodo to tudi dobili... sredstva opravičujejo cilj...
User265491
04. 02. 2008 12.40
HVALA, badabum, samo to sem hotel slišati. Gre za logiko "Because we can". Zabavno pa se mi zdi, da je tisti, ki tej logiki nasprotuje, označen za komunista. Mislim, (če uporabim tvoj besednjak) WTF?
User244675
04. 02. 2008 12.36
DarthRevan:obrazložitev zakaj zavračajo obsodbo : iz istega razloga, kot je ta ,da ameriškim vojakom ne smejo soditi izven amerike, da obstaja os zla itd. Nič jim nobeden ne sme. EU je tako in tako brez hrbtenice, Rusija se malo pritožuje vendar jo nihče ne upošteva in to je to. DarthRevana lahko se mi vsi skupaj postavimo na glavo kako krišijo mednarodno pravio itd. Saj ga kršije že od 2wW naprej pa ,kaj je ostali svet naredil? Čisto nič in tudi nič ne bo naredil. Če bi bila obsojena npr. kakšna druga država ,bi ji pa uvedli sankcije ,da se še 100 let nebi mogli postaviti na svoje noge.(srbija, severna koreja itd.) Zakon močnejšega je vedno veljal. Poglej npr. Kitajsko, kaj delajo s Tajsko.Pa misliš, da se jim bo kakšna država upala postaviti nasproti? Sploh pa sedaj ko so v ekonomskem razcvetu? Prej se boste sprijaznili bolje bo za vas. Rusija če bi imela vojaško in gospodarsko moč bi isti ,če ne hujši drek delala po svetu. Samo so še zelooo daleč od tega.
User265491
04. 02. 2008 12.23
Badabum, jaz sem rekel, da so ZDA razsule Nikaragvo. Pa tudi če bi rekel, da so jo napadle...zakaj se pa posrednemu napadu sploh reče posredni NAPAD, če pa to po tvoje sploh ni napad? In ja, razsule so jo direkt nazaj v kameno dobo, še vedno se ni gospodarsko pobrala. Dejstvo, da vidiš komnunizem kot edino alternativo amerikanizaciji, pa samo nekaj pove o tvoji razgledanosti. In nima veze to ne z Rusijo ne z Iranom. A če bojo Rusi, Iranci začeli skozi okno na cesto srat, to pomeni da lahko tud v Ameriki to trend postane al kaj? Pa še vedno se izmikaš odgovoru oz. obrazložitvi, za katero sem te prosil...to pa je, ameriško zavračanje mednarodne pravnomočne obsodbe, ki bi jo bile ZDA kot pravna demokratična država dolžne spoštovati. Ma v redu, ampak ti si se odločil da imaš prav in se ne boš premaknil niti za milimeter, samo pamet boš solil drugim. Samo pazi da ne boš preveč pameti od sebe dal, ker je potem tebi ne bo nič ostalo.
User258513
04. 02. 2008 12.12
Tipično zaščitniška politika ZDA. Kao Chavez diktator, in se počutijo dolžne zaščititi državo od katere imajo postranski zaslužek - droga. Kolumbija pa je itak narko država. Ne spomnim se podobne asocijacije ki se dogaja..... Aja Južna Srbska pokrajina, kjer prebivajo Evropski Kolumbijci.
User244675
04. 02. 2008 12.00
DarthRevan : nauči se razlikovati posreden in neposreden napad. Ti si rekel DA SO ZDA NAPADLE NIKARAGVO!Vendar je hudičevo velika razlika ,ali je to s podpiranjem gverlicev ali pa če zbombardiraš državo nazaj v kameno dobo. Očitno ne razumeš kar sem napisal: ALI TO RUSIJA NE DELA?IRAN?... Rusija podpira in je podpirala vse "stranke" v bivši sovjetski zvezi ,ki so bile prorusko usmerjene. Kaj so delali v Belorusiji?Kirgizistanu? Čečeniji? Iran podpira gveriilce v Iraku...itd. To delajo vse velesile, ter ostale močnejše države. Samo razlika je ,da so ZDA obsodili za ta poskus, za ostale pa niso.Tako kot tudi druge države ne... Še nekaj : vsi ,ki podpirate vse kar je proti amariško in diši na komunizem. Poglejte na kakšni stopnji razvitosti so države ,ki so se držale komunizma....
User265491
04. 02. 2008 11.45
Badabum, ZDA so bile mimogrede pravnomočno mednarodno obsojene za ta posredni napad na integriteto ter suverenost mednarodno priznane entitete in naloženo jim je bilo plačilo škode. Zdaj mi pa razloži po kakšnih pravnih okvirih lahko demokratična pravna država v moderni mednarodni skupnosti, vladavini mednarodnega prava, to naredi. Pa še to: Ne vem po kaki logiki misliš, da sem "fantek"... ...aja, saj sploh ne misliš, gre le za sladkobno-sluzast poskus diskreditacije, česar pa sem od ljudi tvoje sorte tako ali tako že vajen. Če ni argumentov, se začne umazana igra ;)
User244675
04. 02. 2008 11.38
DarthRevan : no no fantek. Umiri se. Vdihni izdihni,vdihni izdihni...Saj veš kako to gre ZDA niso neposredno napadle nikaragvo. Glede tega ,da so pa podpirale gverilce ni pa nič novo. Saj to dela tudi Rusija, Iran,Irak itd. To delajo čisto vsi...Ne bodi preveč pameten pubec o stvareh, ki si jih slišal samo od pijanih stricov.. jaz.sem.kdorkolihočem.vedno: NORIEGA je bil tepec in nič drugega...CIA ga je izrabila za svoj namen ,in ko ga ni več potrebovala so ga obtožili vohunstva ,da so lahko opravili krajši izlet v Panamo. Vprašanje : Kaj misliš, da to delajo samo američani ali kaj???
User265491
04. 02. 2008 10.08
Temačni...aja zdaj se boš pa izgovarjal da ni šlo za neposredni napad...dejstvo je, so ZDA zrušile demokratično izvoljeno vlado Nikaragve, in noben pametnjakovič s temo v glavi mi ne bo pametoval okrog tega. Za napad na državo ne rabiš vojske: Badabim, tebi pa samo tole: OMG kok si ti pameten! Mislim, WTF celo izraze kot so LOL in ROFL znaš uporabljat! U R so L33T, man!
User251591
04. 02. 2008 08.55
badabum, bravo! Se podpišem. xzamiel, pa povej kakšen pozitiven feedback dobi venezuelska raja od tega, ko njihov diktator šenkava naravna bogastva obubožanim "ljudskim demokracijam" po svetu? Kaj je negativnega v tem, da prodaš robo za največ denarja kot le moreš? Generalni incident bi bil, ko bi Chavez v svoji paranoji dal bombardirat Bogoto - kot opozorilo, da se z njim ne gre zajebavat. To bi sprožilo logičen odziv. Dartreven, ZDA niso neposredno napadle Nikaragvo, podpirale so Contra gverilce, tako kot Chavez podpira kolumbijske levičarske gverilce. Tako da.... Naslednjič se pouči, preden pametuješ. jaz.sem.bebo.vedno, Južna Amerika si je sama kriva da je takšna kot je. Tudi Slovenija je bila v Balkanskem kotlu in na podnu, danes pa predseduje EU. Podobne zgodbe so Estonija, Irska, Češka - revne države, ki so si same ustvarile svojo današnjo moč.
User289393
04. 02. 2008 01.32
badabum: vsaka cas!!! koncno se nekdo iz Slovenije, ki vidi mednrodno sceno skozi ista ocala. Res. Kapo dol. Ne poznam te osebno, a vseeno ... drugace zelim dodati samo eno stvar. Chavezov najvecji idol je vedno bil Mao ... in nato prideta Castro, Stalin in podobni.
User244675
03. 02. 2008 23.06
dejan84 - Najvec nafte uvozi ZDA iz Kanade in to iz province Alberta!!!!Venezuela je za ZDA peta največja dobaviteljica nafte!!! Tako ,da ne piši oslarije. Ali sploh poznaš pomen besed plansko gospodarstvo??? xzamiel: "in strmi k razvoju in stabilizaciji države." LOL!!!!!On dela vse drugo kot pa to, da stremi k razvoju države ,ter izboljšanju življenskega standarda svojih državljanov... Lastno ljudstvo ga ne mara, zapira tv- postaje, ter vse medije in ljudi, ki kaj rečejo proti el diktatorju...Tako je bilo tudi v jugi, kubi,rusiji....pa poglej kako se je končalo. On naj se drži svojih idolov kot so Castro,Stalin ter ostali veleumi komunizma in bo tudi venezuelo pahnil na stopnjo kube,rusije itd... Xzamiel - Rusija pomaga vsakemu ,ki se ne pusti ZDA? ROFL.Koliko si ti fantek star? A je Rusija pomagala Srbiji ko jih je NATO bombardiral, ali jim je pomagala pomagati zadržati kosovo v okviru Srbije? Na Kubo so poslali rakete, in ko so se z američani zmenili, so kubance prepustili na milost in nemilost američanov- in sedaj je Kuba tam kjer je - obubožana z vseh pogledov...Ali je rusija pomagala severni koreji, med korejsko vojno?Američani so pomagali južni.In poglej kako živijo v severni ter kako v južni koreji? Pa v Iraku? itd. RUSIJA JE EN OTROK ,KI ŠE PRDNIT NE SME.Samo denar je v igri in nič drugega.Dragi rusi bodo pustili na cedilu VSE DEBILE,KI SE DRŽIJO KOMUNIZMA IN MISLIJO ,DA JIM BO MOTHER RUSSIA POMAGALA.(srbija,kuba,irak,ira,severna koreja itd.) Te nadobudni voditelji,ki niti ne vedo kaj je komunizem, pa naj veselo vozijo svojo pot v pogubo...
HiddenThief2
03. 02. 2008 20.17
bom samo povedal, da ZDA najvecji % nafte uvozi iz venezuele. Upam, da bo to utisalo razne strokovnjake, o planskem gospodarstvu. Raje se vprasajte ali je Kolumbija demokracija pol drzave je pod kontrolo upornikov, ki se borijo proti nastavljencem ZDA.