Tujina

Delodajalci v EU lahko prepovedo nošenje naglavne rute na delovnem mestu

Luxembourg, 14. 03. 2017 10.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Sodišče Evropske unije je sprejelo prvo sodniško odločitev, ki vključuje nošenje naglavne rute na delovnem mestu. Delodajalci lahko po novem namreč prepovedo na delovnem mestu nositi politične ali verske simbole. nekatere organizacije opozarjajo na diskriminacijo, spet drugi so zadovoljni.

Sodišče Evropske unije (EU) je razsodilo, da lahko delodajalci v EU delavcem prepovedo na delovnem mestu nositi politične ali verske simbole, vključno z naglavnimi rutami, a le ob pogoju, da je nošenje vidnih svetovnonazorskih simbolov v podjetju prepovedano na splošno in da za to obstajajo dobro razlogi.

Kot poroča BBC, notranja pravila, ki prepovedujejo nošenje kakršnih koli verskih, političnih ali filozofsko obarvanih znakov, ne pomenijo neposredne diskriminacije. Želja stranke, da ženska z naglavno ruto zanjo ne opravi določene uslugo, pa za prepoved ni dovolj.

Gre za prvo sodniško odločitev, ki vključuje tudi nošenje naglavnih rut na delovnem mestu. Razsodbo je, kot poroča Guardian, spodbudil primer receptorke v Belgiji, ki je bila odpuščena zaradi nošenja naglavne rute na delovnem mestu, belgijsko sodišče je primer predalo v razjasnitev evropskemu sodišču.

Evropsko sodišče je sprejelo prvo odločitev, ki vključuje nošenje rut na delovnem mestu.
Evropsko sodišče je sprejelo prvo odločitev, ki vključuje nošenje rut na delovnem mestu. FOTO: Reuters

Eni razočarani, drugi zadovoljni

Organizacija za človekove pravice Amnesty International tako meni, da gre za razočaranje, v Evropski ljudski stranki so razsodbo pozdravili kot zmago evropskih vrednot.

AI ob tem še poudarja, da bo današnja razsodba Sodišča EU samo še povečala diskriminacijo. "Z razsodbo, da lahko podjetja prepovedo verske simbole na osnovi nevtralnosti, so odprli stranska vrata prav tovrstnemu prejudicu," je zapisano v sporočilu za javnost.

Vodja Evropske ljudske stranke (EPP), ki je največja politična skupina v Evropskem parlamentu, Manfred Weber je na drugi strani ocenil, da gre za pomembno razsodbo Sodišča EU, ki bo delodajalcem omogočila, da bodo prepovedali islamsko zakrivanje na delovnem mestu. "Evropske vrednote se morajo odražati v javnem življenju," je na Twitterju zapisal Weber.

Odzvali so se tudi v Evropskem združenju odvetnikov za delovno pravo. Kot je ocenila predsednica združenja Claire Toumieux, gre za zelo logično in uravnoteženo razsodbo. Dodala je, da razsodba dopušča fleksibilnejšo interpretacijo, ki se bo odražala v nacionalnih preferencah. "Striktno stališče ne bi bilo dobro za Evropo in bi najverjetneje povzročilo še več nasprotovanja EU in evropski zakonodaji," je dejala.

V Evropski mreži proti rasizmu (Enar) so ocenili ravno nasprotno in menili, da gre za zelo zaskrbljujočo odločitev, ker muslimanskim ženskam prepoveduje nošnjo naglavne rute na delovnem mestu.

Odzvala se je tudi uradna Ankara. Tiskovni predstavnik turškega predsednika Recepa Tayyipa Erdogana Ibrahim Kalin je tvitnil, da bo razsodba sodišča samo še okrepila razpoloženje proti muslimanom in tujcem v Evropi. "Quo vadis Evropa (Kam greš Evropa)?" se je vprašal Kalin.

Sodišče je razsojalo v dveh primerih, belgijskem in francoskem

Kot je razvidno iz razsodbe sodišče, gre v prvem primeru za Samiro Achbite, ki je muslimanske veroizpovedi, in jo je podjetje G4S 12. februarja 2003 zaposlilo kot receptorko. V času ko jo je družba zaposlila, je pri njej veljalo nenapisano pravilo, da delavci na delovnem mestu ne smejo nositi vidnih znakov političnega, filozofskega ali verskega prepričanja.

Podjetje je zaposleno 12. junija 2006 zaradi njene neomajne namere, da bo na delovnem mestu nosila muslimansko naglavno ruto, odpustilo. Achibitejeva je odpoved izpodbijala pri belgijskih sodiščih.

Do razsodbe, ki predstavlja precendens za države EU, prihaja dan pred nizozemskimi volitvami, ki so jih zaznamovala številna vprašanja o integraciji in povezovanju.

Sodišče EU je v primeru Achibitijeve ugotovilo, da prepoved nošenja muslimanske naglavne rute, ki izhaja iz internega pravila zasebnega podjetja, s katerim je prepovedano nošenje vidnih vsakršnih političnih, filozofskih in verskih znakov na delovnem mestu, ne pomeni neposredne diskriminacije.

V drugem primeru gre za Asmo Bougnaoui, ki jo je podjetje Micropole 15. julija 2008 zaposlilo kot projektno inženirko na podlagi pogodbe o zaposlitvi za nedoločen čas. Družba Micropole je po pritožbi stranke od delavke zahtevala, naj ne nosi več naglavne rute. Bougnaouijeva je temu nasprotovala, zaradi česar so jo odpustili. Odpoved delovnega razmerja je izpodbijala pri francoskih sodiščih.

Sodišče EU je v primeru Bougnaouijeve ugotovilo, da zgolj zahteve stranke, naj ne nosi naglavne rute, ni mogoče šteti kot dejanski in odločilni pogoj za zaposlitev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (329)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

justime
15. 03. 2017 18.17
+3
če se ne integriraš v družbo in se nočeš ..na vlak pa nazaj
ServerAUTOMATIC
15. 03. 2017 11.24
+2
Kaj pa branjevke z rutami na glavi? To velja?
veliki svizec
15. 03. 2017 12.06
+3
Vrhovni
14. 03. 2017 21.22
+12
Kdor ni skladen z EU, nima kaj iskati v njej, a so te gluhi emigranti, pol jim narišite, da tukaj niso za željeni.
terantul
14. 03. 2017 19.51
+15
FCL
14. 03. 2017 19.18
+21
BRAVO...KONČNO NEKAJ DOBREGA ZA EU!!!
ONniON
14. 03. 2017 19.14
+28
islam ne SODI v evropo ! dovolj vas mam, a razumete VI ?
srebrnibreg
14. 03. 2017 19.40
+7
Ti samo imej pod kontrolo revščino. Drugače se pa strinjam in sem tudi odločno proti islamizaciji Evrope.
Heretik1
14. 03. 2017 20.16
+6
Se strinjam, čeprav bi dodal, da tudi krščanstvo ne spada v Evropo! Vse religije bi morali ukiniti!
Nightyfly
15. 03. 2017 13.59
+0
SEJBOBOL
14. 03. 2017 18.24
+12
Pravilno .....
ROMELS
14. 03. 2017 19.07
+6
pri nas bi se v hlače, če bi morali o tem odločati.
Uporabnik215111
14. 03. 2017 18.14
+3
Ne lahko, morajo.
Heretik1
14. 03. 2017 17.36
+32
Vse čestitke sodišču! V službi nimaš pravice prakticirati vere, v službi se dela!
flojdi
14. 03. 2017 16.45
+1
.pa kera primitivnost ! / se spomnim razgovora ( pri pametnem delodajalcu ! ) , ki mi je na mojo pripombo zaradi moje ( takratne)škrbavosti ( in tega , da moram en let pa pow čakat na zobarja ) REKEL : pa saj ne boste delali z zobmi , ampak z rokami
Morana7
14. 03. 2017 17.51
+8
Ta tvoja primerjava je šele mimo škrbavost in sekularna država nimata nič skupnega.
Ezav
15. 03. 2017 15.14
+2
Ja flojdi. Sam, če bi delal s strankami pa ne bi dobil službe :)
SDS_je_poden
14. 03. 2017 16.08
-28
Ne vem. Plitkost naroda je res na maximumu. Vse, kar ne spada v nek ozek okvir tega podalpskega človeka, mu je tuje in ga moti. Pa nima veze kaj je človek oblečen, važno je kaj ima v srcu in v glavi. Najlepše oblečeni kravatarji so vas, no, so nas pokradil, pa vas obleka ni nič motila. Evropa zagovarja versko svobodo in svobodo odločanja. Torej če se ženska želi zaviti v ruto, naj se. Sicer pa, kot sem rekel, moti vas vse, kar je le milimeter izven škatlice, v katero ste stlačeni. Vas motijo tudi metalci? Punkerji? Rokerji? Ravearji? Kaj pa stare mamce zavite v rute?
prašek
14. 03. 2017 16.45
+18
Pravični .... Deloma se s teboj seveda strinjam. Vendar pa, delodajalec ima pravico zahtevati od tebe da prideš v službo v obleki in s kravato. Prav tako pa ima tudi pravico, da od žensk zahteva NEnošenje rute ! Pa še enkrat samo iz mojega gledišča : ženski lasje so ženski v okras !
vestalka1
14. 03. 2017 15.29
+49
Pravilno. Naglavne rute naj nosijo v svoji državi, v Evropi pa naj se obnašajo evropsko.
vladaricaumov
14. 03. 2017 15.40
-23
ROMELS
14. 03. 2017 16.05
+10
SDS_je_poden
14. 03. 2017 16.09
-15
Morse: Se pravi, spet bi nekomu vsiljevali svoje navade, običaje, verstvo, morda celo državljanstvo, tako kot se je pri nas že počelo? Pa ta zarukan narod sploh ne razume svobode izbiranja.
flojdi
14. 03. 2017 16.50
-11
.pa kdo že koga SILI k čemu ? / ej ..če nekdo nosi ruto, to še ne pomeni , da me sili , da jo nosim tudi jaz. IN ..če meni nosit ruto NI všeč , je pač NE BOM . / ne zMorem dojet kero paniko zganjate eni, ej
veliki svizec
15. 03. 2017 12.06
+2
Tud mi ne verjamemo da ne štekaš zakaj se gre...
Ezav
15. 03. 2017 15.18
Za pravično, pihnu si mimo. Oni vsiljujejo svoje navade. Ne hvala. Ko sem v Turčiji ali Švedskem se obnašam po njihovih navadah. Isto pričakujem od ostalih. A je to res težko razumeti? A je res težko razumeti, da je indentiteta evropskega človeka drugačna. In moramo biti ponosni nanjo. In ravno zaradi kvazi politične korektnosti počasi izgubljamo indentiteto. Oni so pa ponosni in trmasti. Oni se pa nočejo prilagajat. In posledica bo? Če ne tvoja hčerka pol pa vnukinja ne bo svobodno hodila po ulici. Bo imela najmanj ruto na sebi. Zapomni si to.
150
14. 03. 2017 15.00
+25
Vsaka skrajnost privede do sankcioniranja. To je po mojem mnenju začetek. Vsi večji konflikti so zaradi vere, ki pa navzven nebi smele imeti družbenega vpliva. Kaj delate/delamo doma ali v verskih skupnostih je stvar vernika, kaj pa se dogaja v splošni družbi in javnem mestu pa po mojem mnenju vera nima kaj iskati. Radikalen rez, večni mir!
vladaricaumov
14. 03. 2017 15.07
-8
Kva. A pol bos cerkve podiru. Kokr so pocel na Kosovem.
puspan
14. 03. 2017 16.03
-3
mackon08
14. 03. 2017 14.55
+28
Pa če sodišče ne bi tako presodilo ima delodajalec prav. Delodajalec lahko določi kakšna je lahko obleka na delovnem mestu, komu ne paše adijo.
SDS_je_poden
14. 03. 2017 16.11
-11
Lahko določa in tudi določajo, samo potem ti je delodajalec dolžan plačevati tudi dodatek za urejenost, ki jo od tebe zahteva. Tle se pa ponavadi zatakne.
flojdi
14. 03. 2017 16.55
-15
. čudno. hudo zgulene kavbojke nikogar ne motijo, ena ruta pa. ko da bi bila od oblačila odvisna Pridnost...al kaj .
Morana7
14. 03. 2017 18.53
+7
Hudo zgulene kavbojke brez verske konotacije so samo hudo zgulene kavbojke...če pa bi govorila o hlačah potiskanih s krščanskim križem, ki bi jih nosili vsi pripadniki krščanske vere potem pa to postane primerljivo sporno v sekularni državi.
Nightyfly
14. 03. 2017 14.51
+11
korintos23 14.03.2017 13:59:09 022 Kaj je pa slabega če ima ženska ruto na glavi in govori lep slovenski jezik?***************************si dobro postavil vprasanje . In vprasanje je , koliko teh zena govori pravilno slovenscino , se bolj pa je zanimivo ,kako iz srca rada govori slovensko ,glede na to , da ni Slovenka . In se nekaj , tudi tega se zavedas ,,,,koliko ji moz ,ki je v muslim. druzini alfa in omega dopusca tisti scepec svobode . Obenem govorim tudi o principu zenske enakopravnosti . Rad bi ti napisal veliko stvari ,ki sem jih dozivel .Bilo v Jugi ,bilo v tujini ,,predvsem na Zahodu .Ti ljudje se v dusi ne bodo nikoli aklimatizirali in sploh pa ideolosko priblizali zahodni mescanski kulturi , zivljenju . Govorim o modernem islamu , ki ga generirajo ekstremisticni Ajatole ...posebno po kult. revoluciji leta 79 ko se je vrnil Khomeini v Iran . Takrat se je zmerni islam preobrazil v agresivnega , to pa traja se danes ,in je obenem radikaliziran spor med suniti ,oz,vahabiti in siiti . Ne zanemariti rodnost , ki pomaga k enormnemu ekspanzionizmu islama v svetu , nasprotno pa zahodna druzba umira .
vladaricaumov
14. 03. 2017 14.51
-14
A zdej vas bodo pa zacele vodit plavuse. Men je prov. Sploh, k vidim, kok za njih navijate. Sam do kdaj. Pol bodo pa spet vse najslabs.
Castrum
14. 03. 2017 14.52
+4
CyberWorm90
14. 03. 2017 14.56
+2
CyberWorm90
14. 03. 2017 14.49
+15
europa je čist premal strpna do posiljewalceu pa morilceu w imenu religije miru : ))) dejmo jm stanowanja pa jh razumet : ))) tut oni so sam ljudje : ))) mislim na moške : ))) ženska je pr njih manj wredna k kamela : )))
Prototip
14. 03. 2017 14.48
+28
Ja, a zdaj se mora pa evropa prilagajat njihovim kulturnim navadam,a se bodo oni našim??? potem pa pravijo ,da smo nestrpni,če samo koga pogledaš postrani,,ja kako pa oni gledajo kristjani v njihovih koncih==?? kar jih je še ostalo,,,
vladaricaumov
14. 03. 2017 14.42
-35
Dol jih zatirajo, pol jih pa se vi. Bravo.
dajno
14. 03. 2017 14.48
+31
Prototip
14. 03. 2017 14.49
+42
komur ni tukaj všeč,,,,,gre z lahkoto nazaj,,,od koder je prišel,,,
Andraz010
14. 03. 2017 14.39
-7
Lahko prepovejo nošenje vseh verskih simbolov, ne morejo pa prepovedati samo nošenja naglavne rute in. A je res tako težko napisat en nepristranski naslov članka? Ogabni ste s svojim senzacionalističnim pisanjem, vse za par ogledov več, a ne?