Tujina

FOTO: V nekdanjem jedrskem zaklonišču v Albaniji postavili muzej žrtev komunističnega režima

Tirana, 20. 11. 2016 16.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

"Ta muzej je posvečen več tisoč žrtvam komunizma, ki so umrli ali bili ustreljeni v delavskih taboriščih," je po ogledu muzeja dejal albanski premier Edi Rama. V času komunističnega režima je bilo ubitih, zaprtih ali poslanih v delavska taborišča več kot 100.000 Albancev.

V nekdanjem jedrskem zaklonišču sredi albanske prestolnice Tirana so v soboto odprli muzej, posvečen žrtvam komunističnega režima Enverja Hoxhe, ki je državi vladal med letoma 1944 in 1985, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

"Ta muzej je posvečen več tisoč žrtvam komunizma, ki so umrli ali bili ustreljeni v delavskih taboriščih," je po ogledu muzeja dejal albanski premier Edi Rama. V času komunističnega režima je bilo ubitih, zaprtih ali poslanih v delavska taborišča več kot 100.000 Albancev.

Zaklonišče, izkopano v začetku 80. let prejšnjega stoletja, se razteza na približno 1000 kvadratnih metrih. Povezano je z več galerijami, ki se nahajajo pod albansko prestolnico.

Razstavo so postavili v sarkofagu z zidovi in stropom debeline 2,4 metra, ki so bili namenjeni zaščiti pred jedrskim napadom. Na panojih lahko obiskovalci preberejo opise delovanja tajne policije Sigurimi, portreti žrtev pa prekrivajo kupolo ob vhodu v zaklonišče. Med drugim si lahko ogledajo tudi prisluškovalne naprave.

Hoxha, ki je živel v strahu pred zunanjo agresijo, je dal po celotni državi zgraditi več kot 700.000 zaklonišč. Nekatere so v zadnjih letih odprli za javnost. Leta 2014 so pod goro v bližini Tirane odprli zaklonišče v velikosti 2600 kvadratnih metrov, ki bi v primeru vojne služilo kot sedež centralnega komiteja albanske partije in skupščine.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Borec21
21. 11. 2016 13.16
Albanija???muzej??hahahah
lanyy
21. 11. 2016 11.23
-1
Za Slovenijo je postavitev takega objekta še vedno znanstvena fantastika. Po celem svetu se priznava, kaj je storil komunizem svojemu narodu, samo v Sloveniji se s tem ne moremo in ne moremo sprijazniti.
SDS_je_poden
21. 11. 2016 11.48
+5
Nihče ne trdi, da komunizem ni delal škode in da ni bilo žrtev. Ampak tako slabo, kot to opisuje desni politični pol, se pri nas v komunizmu le ni živelo. Konec koncev pravega komunizma sploh nismo imeli.
BURGA
21. 11. 2016 17.17
+0
lanyy večina se v Sloveniji ne more sprijazniti s kapitalizmom, ker se živo spominja lepega življenja v socializmu.
BURGA
21. 11. 2016 09.31
+4
Pa kakšen muzej o medverskem nasilju bi tudi lahko odprli, recimo o še vedno trajajoči vojni med islamom in krščanstvom.
BURGA
21. 11. 2016 08.28
+2
Kaj ko bi v kakšni cerkvi, imamo jih več kot preveč, postavili muzej katoliškega nasilja v vsej 2000 letni zgodovini. Bi bila ena cerkev premalo.
Castrum
21. 11. 2016 08.49
+4
O inkviziciji in o vseh strahotah, ki jih je predvsem v srednjem veku storila rimsko katoliška cerkev, je bilo ogromno povedanega, je ogromno zapisanega in nič skritega! Medtem, ko se pa o nasilju in strahotah komunizma pri nas, še vedno ne bi smeli pogovarjati.
BURGA
21. 11. 2016 09.26
+5
Ja, ampak muzeja o katoliških zločinih pa ni nikjer. Da, se o nasilju komunizma ne smeš pogovarjati pa je čista laž, saj o tem neprestano poslušamo in beremo v občilih. Ali je morda izkopavanje v Barbara rovu kakšna tajnost?
Castrum
21. 11. 2016 09.32
-1
odloči se burga, prej si napisal da komunističnih zločinov pri nas ni bilo, zdaj pa trdiš nasprotno, da so bili ! Sicer pa, nešteto je muzejev inkvizicije, nešteto !
BURGA
21. 11. 2016 09.54
+2
Seveda zločinov ni bilo, pobili so izdajalce, tako kot po celem svetu. Greh katolicizma ni le Inkvizicija, tu so še poboji domorodcev obeh Amerik, Avstralije, pobijanja po Afriki, zasužnjevanje črncev itd.itd.itd.
Castrum
21. 11. 2016 10.46
-1
Ne mislim ponavljati, da se o grozotah RKC skozi zgodovino dovolj ve, ogromno piše in zelo obsoja. Nihče od njih ne beži od odgovornosti do takratnih potez.
BURGA
21. 11. 2016 17.20
Ti želiš, da bi v Sloveniji postavili muzej kot v Albaniji, ne želiš pa (vsaj omenil nisi) da bi postavili muzej o katoliških grozodejstvih.
Castrum
21. 11. 2016 08.08
+6
V vseh bivših komunističnih državah imajo taka in drugačna obeležje, ki spominjajo na komunistični režim in strahote enoumja. Kaj pa pri nas? Pri nas so bili pa komunisti angelčki, ki niso storili nič žalega in zato ni potrebe po takem muzeju.
BURGA
21. 11. 2016 08.25
+2
Pri nas komunističnega nasilja ni bilo, postrelili so le nekaj izdajalcev.
Castrum
21. 11. 2016 08.45
+2
Ne, seveda ga ni bilo. Povsod drugod je bilo, le pri nas ne.
BURGA
21. 11. 2016 09.28
+3
V ZDA je bilo takoj po 2. svetovni vojni, ko so polovili vse komuniste, jih zaprli ali ubili.
Castrum
21. 11. 2016 09.35
+0
res je! In koliko knjig je tem napisano? Ogromno! In koliko filmov posnetih? Veliko. In kolikokrat je bil zaradi tega zasramovan in celo obtožen J.E.Hoover? In jasno in glasno ZDA obsojajo svoje takratno početje. Razumeš razliko?
BURGA
21. 11. 2016 09.56
+1
Ne vidim razlike, zločin je zločin in ne vem zakaj izpostavljati komunizem, ki se edini bori za izkoriščane ljudske množice.
Castrum
21. 11. 2016 10.43
+1
Za delavca in malega človeka se je v osnovi boril vsak revolucionarni odpor. Celo fašizem in nacizem sta malega človeka postavljala v ospredje. Ampak vsak od njih se izrodi, ker enoumje pač ne more preživeti v družbi. In za ohranitev enoumja, je neizogiben teror, prisila, odstranjevanje drugače mislečih, konekoncev strah ! In tu so vsi nedemokratični sistemi , fašizem, komunizem ali nacizem, pa tudi RKC skozi stoletja , enaki.
BURGA
21. 11. 2016 17.28
Saj razmišljaš pošteno, ampak ne vidiš bistva. Za ohranitev sistema je najbolj pomemben kapital, kar kapitalizem s pridom izkorišča. Sicer pa je "demokracija" prav tako enoumje, le da se skriva za volitvami. Prav tako imamo peščico ljudi na oblasti, le da se izmenjavajo na vladajočih stolčkih. Nekaj časa so pozicija, nato nekaj časa opozicija, ljudje pa so vedno isti. Če se vrneva na cerkev, pa se verjetno strinjaš, da je to najbolj konzervativna enostrankarska organizacija.
luciluk
20. 11. 2016 21.43
+4
kaj pa pri nas??? Ali bo kdaj kaj takega tudi v SLO. Ali nismo imeli istih političnih voditeljev KOMUNISTIČNA PARTIJA ???. Kdo je gradil komplesk v kočevskem Rogu, Gotenica, .... ??? Brazilci morda?
I G N O R A N T
20. 11. 2016 18.00
+10
V Budimpešti imajo tudi na to temo muzej Hous of terror
kapljač1
20. 11. 2016 17.43
+1
700.000 zaklonișč je izgradil Enver Hodža, pomeni da na dva , tri albance eno zaklonišče. Je že moral imeti zelo rad svoje, da jih je vse hotel zaščitit. Danes pa albanci ne bi imeli kaj jest, da ni kriminala.
kapljač1
20. 11. 2016 17.44
+5
felix59 drugič
20. 11. 2016 16.47
+12
Ni mi jasno , kako lahko trdijo , da so bili poslani v delavska taborišča , saj v Sloveniji nimamo taborišč , imamo gradbišča.
kapljač1
20. 11. 2016 16.57
-1