Tujina

Iran začel obnavljati proces bogatenja urana

Teheran, 09. 11. 2019 15.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
L.Š. / STA
Komentarji
30

Iran je obnovil bogatenje urana v jedrskem obratu Fordo. Potem ko so pred dnevi začeli vbrizgavati uranov plin v centrifuge, se je zdaj začel tudi proces bogatenja urana do stopnje 4,5 odstotka, je pojasnil tiskovni predstavnik Iranske organizacije za jedrsko energijo Behrus Kamalvandi. Iran s tem krši dogovor z zahodnimi državami.

S kršitvijo jedrskega dogovora z zahodnimi državami iz leta 2015, ki Iranu preprečuje izdelavo jedrskega orožja, Teheran krepi pritisk na druge podpisnice, da izpolnijo svoje obveznosti, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Velika Britanija, Francija, Nemčija, Kitajska in Rusija se trudijo ohraniti težko dosežen dogovor, odkar so ZDA maja lani odstopile od njega in znova uvedle sankcije proti Iranu. Ob tem opozarjajo, da iransko odstopanje od zavez otežuje njihova prizadevanja.

Iran je obnovil bogatenje urana v jedrskem obratu Fordo.
Iran je obnovil bogatenje urana v jedrskem obratu Fordo. FOTO: AP

Kamalvandi je pojasnil, da so z vsemi procesi seznanili Mednarodno agencijo za jedrsko energijo (IAEA). Njeni inšpektorji so po njegovih besedah tudi na kraju dogodka in nadzirajo dogajanje.

Iranska organizacija za jedrsko energijo je v Fordo povabila tudi iranske novinarje, medtem ko tuji novinarji po navedbah dpa nimajo dostopa.

V podzemnem obratu Fordo na goratem območju blizu šiitskega svetega mesta Kom so v četrtek začeli vbrizgavati uranov plin v 1044 centrifug.

Prekinitev bogatenja urana v reaktorju, ki ga je Iran dolgo skrival pred mednarodno skupnostjo, je bila ena od omejitev, na katere je Teheran pristal v zameno za odpravo mednarodnih sankcij.

Bogatenje urana je postopek, pri katerem lahko nastane tudi visoko obogateni uran, ki se uporablja za izdelavo jedrskih bomb.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Domendo
10. 11. 2019 12.12
-1
Eni bi dovolili državi kjer javno kričijo smrt ameriki jedrsko orožje. To je tako kot če bi morilcem dovolili da nosijo pištole. To je moje mnenje. Navadni turk izsiljuje z begunci si predstavljate kakšna bo retorika irana če se dokopajo do jedrskega orožja. Pa verjemite, da ne rusi niti kitajci niso zato da iran ima jedrsko orožje. Bi jim ga komot lahko prodali.
pravisprehajalec
09. 11. 2019 18.45
+0
Če je kdo morda kdaj verjel, da je Iran iskreno opustil jedrski program, potem je skrajno naiven. Južnije sve tužnije, je star nemški pregovor. Srbi pa imajo reklo, da je dovoljeno lagati, ko gre za življenje, ali pa ko je treba spraviti žensko v posteljo. Luka Polmesec pa pravi, da je dovoljeno lagati, če gre za obrambo civilizacijskih pridobitev. Iranci pa pravijo, da je dovoljeno lagati, če gre za jedrski program....
kolbek460
09. 11. 2019 18.06
+4
Iran je trn v peti judom ,imajo nafto in blizu so ,,z neprestanimi pritisk jih probajo ustaviti v razvoju ,,Ampak pride čas za poravnavo računov ,,
pravisprehajalec
09. 11. 2019 18.47
+1
Iranski sovražniki so Arabci in ne Judje. Z Arabci so bili v vojni 8 let, v 80tih letih. Z Judi pa nikoli. Vse od babilonskega eksodusa naprej....
majmun11223344
09. 11. 2019 20.10
+1
stromar5
09. 11. 2019 18.01
+4
4,5 % obogaten uran se ne more uporabiti za jedrsko orožje, v te namene se uporablja 90%+.
korintos23
09. 11. 2019 17.38
+6
Putin omeni Iran ali Sirijo pa Trump srbeščico dobi! hahaha
srebrnibreg
09. 11. 2019 17.37
+7
Američani naj nehajo stegovati svoje umazane tace po Bližnjevzhodnih državah pa bo dosti boljše. Države nadzorujejo z droni in izvidnipkimi letali potem jim pa ni prav, če se hoče nekdo braniti pred njimi.
gremonadesno
09. 11. 2019 17.24
-8
Ce na to islamsko shario od drzave , ki dnevno usmrtijo nekaj kristijanov pade atomska , me bi kr razveselilo .F islam !
majmun11223344
09. 11. 2019 20.12
+2
Za sebe se brigaj! Si mogoče kristjan? Po zapisanem ne, prej kak ki rabi pomoč v kakšni zaprti ustanovi
reakcionar
09. 11. 2019 16.41
-4
Če bi Iran bil odprta družba, z nekimi najbolj osnovnimi svoboščinami, ne rabi glih demokracija ampak vsaj tako kot Egipt na primer, pa tudi kot Severna Koreja pod sekularno diktaturo- bi bilo še sprejemljivo. Ampak najbolj nevarna stvar na svetu je orožje za množično uničenje v rokah verskih fanatikov. To je to, kar je Iran z verskim poglavarjem na čelu države. Takšni ljudje niso sposobni razmišljati racionalno. Enostavno nimam dobrega občutka okoli tega.
Zmaga Ukrajini ...
09. 11. 2019 17.07
+10
To, kakšen je ali hoče biti Iran, je stvar samo Irana in nikogar drugega. Če pa imaš ti določene predsodke in zmote, je pa to tvoja stvar, ki jo boš moral sam rešiti.
antilevi?ar
09. 11. 2019 17.07
+10
A američan je po tvoje sposoben razmišljati racionalno?
majmun11223344
09. 11. 2019 20.13
+1
Kdo pa si ti da pametujes? A v Iranu si bil?
korintos23
09. 11. 2019 16.39
+3
Pred leti bi jih Ameri že bombardirali, zakaj pa sedaj ne?
kolbek460
09. 11. 2019 17.05
+6
Zmaga Ukrajini ...
09. 11. 2019 17.08
+10
antilevi?ar
09. 11. 2019 17.10
+4
Zato, ker je država enostavno prevelika za en horuk napad. Ena sama raketa pa pomeni histeričen odziv vseh na tem območju. Iran ima tudi nekaj močnih prijateljev-zaveznikov, ni tako enostavno.
glej ovega
09. 11. 2019 16.36
+24
amerika je edina država ki je ljudi napadla z atomskim orožjem..če ga lahko imajo ti teroristi potem ga naj ima vsaka država..lp
Lucianno Kljai?
09. 11. 2019 17.15
+9
bravo sonyc.se strinjam.edini ki so uporabili orozje za mnozicno unicevanje,bi radi prepovedali drugim.kontra logiki.
kolbek460
09. 11. 2019 16.28
+17
So obsojeni na to da bodo branili svojo svobodo z orožjem in na to imajo vso pravico ,
Zmaga Ukrajini ...
09. 11. 2019 16.08
+25
Zakaj pišete "v nasprotju z dogovorom"!!! Kdo pa je prvi izstopil iz dogovora? Ali so res tako bebavi, da mislijo, da jih bo EU ustavila potem, ko so ZDA enostransko odstopile in napovedale Iranu sankcije? Če so res to mislili, so še bolj butasti, kot se zdi. In tu se kaže vsa "veličina" Trumpeljna in njegovih desnuharskih zagovornikov z večnim cviležem o tem, kako ni začel (še) nobene vojne. Morda so lahko posledice njegovih topoumnosti še hujše, kot je vojna.
ziggi1
09. 11. 2019 16.17
-14
ce iran ne spostuje dogovora nwm kje je problem zakaj so zda odstopile? pac nebodo jih prosili da naj spostujejo dogovor kot ovce francija velika britanija nemcija
pravisprehajalec
09. 11. 2019 16.20
-17
@mesečnikov sij, samo totalni imbechil je morda verjel, da je Iran kdajkoli opustil svoj jedrski program. Bo pa lažje zatreti Iranske poskuse na tem področju nekoč, z dobro merjeno raketo, kot pa naprimer v Severni koreji. To se pa strinjam s teboj.
Volga Malek
09. 11. 2019 16.32
-1
@pravisprehajalec edina resitev za Iran je vrnitev potomcev saha Pahlavija iz izgnanstva in vrnitev ustavne monarhije. V Iranu sem bila leta 1969 na pocitnicah, leta 1971 ko je bila 2500 letnica ustanovitve perzijskega imperija, take prireditve ne pozabis, sah Reza Pahlavi je bil odlicen prozahoden vladar in leta 1975. Leta 1979 so saha Pahlavija zrusili 'liberalci' s Homeinijem na celu, cudi me da takrat Savak- obvescevalna sluzba v Iranu ni Homeinija odstranil pred letom 1979 danes bi bil Iran svetovljanski kot je nekoc bil pod sahom.
Zmaga Ukrajini ...
09. 11. 2019 16.45
+5
@zig,... do tega dogovora so trudoma prišli po kar nekaj let trajajočih diplomatskih pogajanjih. In samo slaboumen in nepoučen ga bo kar na hitro raztrgal. Ni težko razumeti razlogov, vendar je bolje nadgrajevati sporazum z nadaljnjimi diplomatskimi pogajanji, kot pa vreči igrače stran in splezat na drevo. Sovražnosti, ki so nastale med obema stranema so nevarne ne samo za celotno regijo, in na to opozarjajo mnogi bivši politiki - predsedniki držav, ki so imeli v svojih dolgoletnih in bogatih političnih karierah veliko izkušenj z Iranom. Ali Hamenej pač ni Kim Jong Un, s katerim bi se topoumni Trumpeljn zmerjal po twitterju, nato pa sta skupaj stala na meji na 38. vzporedniku. Ali Hamenej niti slučajno ne bo padel na te trumpeljske fore, če bi bil pa na oblasti Homeini, bi pa že rakete letele vsepovsod.
Zmaga Ukrajini ...
09. 11. 2019 16.49
+4
Še to,... Velika Britanija, Francija, Nemčija, itd. se lahko naprezajo do nezavesti, ampak vse je odvisno kako bo Trumpeljn ravnal - bo miril, ali še bolj zaostroval? Problem nas - Evropejcev je ravno v tem, da nimamo enotne zunanje politike ter močne obrambe. Šele tedaj bi bili lahko pomemben akter v mednarodni politiki. Danes smo največja finančna velesila na svetu, to pa je tudi vse.
26277
09. 11. 2019 15.57
+6
M teorija
09. 11. 2019 15.52
+7
Ka pa čjo če jim je Tramp napovedal vojno!?
antilevi?ar
09. 11. 2019 16.32
+6
Saj jim je,.in to večkrat. Kaj ne znate brati med vrsticami. Še enkrat dogovor med strankami velja dokler se stranke držijo dogovora. Odstop ene stranke od dogovora pomeni, da je tak dogovor ničen in ne obvezujoč do druge stranke-tako pravi pravo. Če dogovora ni vsak počne kar se mu zljubi. Ameri so čudni, slab dogovor je vedno dogovor in je boljši kot nič,.z malo truda in več angažiranja bi ga lahko izboljšali ampak ne, užaljeni cucek se je povlekel,.konec igre. Za naslednjo igro pa vprašanje, če boš spet koga pridobil. Groziti nekomu, da ne počne tistega kar ti sam počneš je pa višek cinizma,.in Iran to dobro zna, skratka nategnil je cel svet.