Tujina

Z radarjev izginilo letalo F-35A, iskalna akcija poteka

Tokio, 10. 04. 2019 09.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Letalo F-35A, ki je bilo v lasti japonskih obrambnih sil in velja za trenutno najsodobnejše vojaško letalo, je izginilo nad Tihim oceanom. Del razbitin so že našli.

Letalo F-35A japonskih obrambnih sil je v torek izginilo z radarjev, potem ko je pilot obvestil vojaško kontrolo letenja, da ima težave. Japonski obrambni minister Takeši Ivaja je sporočil, da je bilo letalo na trenažnem letu z dvema F-35A, ko so se začele prve težave. Zgodaj v sredo so našli razbitine letala, in sicer del vertikalnega in horizontalnega stabilizatorja, pilota še iščejo.

Japonska načrtuje nakup 147 letal F-35.
Japonska načrtuje nakup 147 letal F-35. FOTO: AP

Japonske obrambne sile so sporočile, da je poletelo iz vojaške baze Misava, ki je na severu Honšuja. Letalo je bilo 135 kilometrov oddaljeno od prefekture Aomori, ko so s pilotom izgubili stik. NHK poroča, da je vojska 13 letal dobila v uporabo 11 dni pred nesrečnim dogodkom in da so do nadaljnjega vsa letala prizemljena. Japonska je ena od 14 držav, ki sodelujejo v programu razvoja in nakupa F-35 in nameravajo kupiti 147 teh "nevidnih" letal. En del jih bodo izdelali v ZDA, en del pa na Japonskem. Letalo, ki je strmoglavilo, je bilo prvo, ki je bilo sestavljeno na Japonskem.

Program gradnje in prodaje letal F-35 velja za najdražji vojaški program v zgodovini.
Program gradnje in prodaje letal F-35 velja za najdražji vojaški program v zgodovini. FOTO: AP

Gre za drugo letalo F-35, ki je bilo uničeno v nesreči. Lani septembra je strmoglavilo letalo ameriških marincev F-35B. Prvi izsledki so kazali, da je bila za nesrečo kriva napaka na dotoku goriva, zato so po svetu začasno prizemljili vsa letala F-35. Program gradnje in prodaje F-35 velja za najdražji vojaški program v zgodovini in je znan po dolgih zamikih pri razvoju in dobavi letal. Program naj bi do leta 2050 stal več kot 1300 milijard evrov, zgrajenih naj bi bilo več kot 3.500 teh letal, in sicer v različnih konfiguracijah.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (175)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kliko7
26. 07. 2019 19.51
Ko bo pa takle pajlot znal pilotirat tak avion kot jaz, bo pa đek
antilevi?ar
10. 04. 2019 17.19
+4
Še eden od ameriškega ponosa nevidni se je nevidno razstreščil,.padajo kot muhe
Pontia
10. 04. 2019 17.26
+1
Res je, ruski Su-57 pa še ni noben dol padu!
Misija1
11. 04. 2019 09.32
+3
Su-57 je še vedno v testnih fazah, če smo že pri tem. Vedno me nasmeji boj rusofilov, ki jih kar mrgoli na portalu. Najboljše pri vsem tem pa je "tehnična podkovanost" in argumenti, katere uporabljate.
Misija1
11. 04. 2019 09.33
+3
Su- 57 je še vedno v testnih fazah, če smo že pri tem. Vedno me nasmeji boj rusofiov, ki jih kar mrgoli na portalu. Najboljše pri vsem tem pa je "tehnična podkovanost" in argumenti, katere uporabljate.
RamzesII
10. 04. 2019 16.26
+3
Dva najdena dela sta razbitini, ne razbitine. Še vedno imamo dvojino.
Uporabnik1569378
10. 04. 2019 15.46
+6
To je očitno portal strokovnjakov za letalstvo:
poserjemsenavas
10. 04. 2019 15.26
+3
Zakaj nosijo kamikaze čelade?
poserjemsenavas
10. 04. 2019 15.26
+2
KAPIBARA
10. 04. 2019 15.52
+4
Za kaj morajo biti igle, za smrtno kazen, sterilne ??
poserjemsenavas
10. 04. 2019 15.25
+2
Če bi bila vidna, bi do zdaj že našli razbitine
Garry
10. 04. 2019 15.12
-8
novo letalo,konkurencno mig-u29,ki je uporabilo stealth tehnologijo????in spravilo ob živce ruskim tehnologom oz.inženirjev
SDS_je_poden
10. 04. 2019 15.09
+0
F35 je mnogo manj "neviden" kot je recimo F22, tako da navedbe ne bodo točne. Praktično ni radarja, ki ga nebi zaznal.
CucurbitaPepo
10. 04. 2019 15.36
+3
Prvo si poglej kako radar deluje in boš videl, da se motiš.
Dragonball
10. 04. 2019 15.06
-1
Nisem še bral komentarjev pa grem vnaprej stavit da je odspodaj usaj ene dvesto takih ki ne bodo niti z besedo omenili Japonske pač pa bojo na vso moč zlivali gnojnico po amerih ki so letalo skonstruirali in pri tem še ene desetkrat poudarili kako so ruska in SAMO RUSKA letala vsaj dvestopetdesetkrat naprednejša (čeprau nimajo operativnega še niti enega aviona pete generacije, edino letalonosilko pa že sto let v popravilu)
Klankon
10. 04. 2019 15.19
+2
kaj ti bo letalonosilka če imaš hipersonične rakete in ne nameravaš izvažat "demokracije" po celem svetu?
CucurbitaPepo
10. 04. 2019 15.38
-2
antilevi?ar
10. 04. 2019 17.26
+4
To ti misliš. V pripravi so letala 6 generacije. 5 generacija se pa serijsko že dela. Še suhoj se ni dobro zagnal v serijski proizvodnji že ima naslednika. Rusija ni amerika, Rusija nima namena napadati drugih držav, njena naloga je obramba lastne države in sodelovanje s partnerskimi državami. Rusi dobro znajo, da ne potrebujejo toliko letalonosilk koliko jih amerika potrebuje. Rusi lahko enostavno vse letalonosilke uničijo preden se te sploh približajo na pol poti, zato denar, ki ga imajo bistveno manj kot ameri vlagajo v premišljene in ekonomične varnostne sisteme, žal je enim to špansko selo.
Misija1
11. 04. 2019 09.37
+2
antilevičar, kakšne nabluze. Spet tipični rusofiIski "odlično tehničo podkovan" komentator s komentarjem "Rusi lahko enostavno vse letalonosilke uničijo preden se te sploh približajo na pol poti" . Človek se na tem portalu res lepo nasmeji ob branju komentarjev in hitro ugotovi, zakaj smo v Sloveniji tam kjer smo.
Klankon
10. 04. 2019 14.52
+7
Japonci niso videli da je v navodilih za uporabo napisano da je to letalo samo za gledat, leti pa lahko max 5 min če ga spraviš v zrak.
Kliko7
10. 04. 2019 14.47
-4
harakiri je delal
Klankon
10. 04. 2019 15.08
+5
F35 je novodobni zero za japonce, 1 smerna karta(Kamikaze).
CyberWorm00000
10. 04. 2019 14.41
+1
še enkrat za rusofile :))) mamo eno in edino wojaško ladjo ruske proizwodnje : ))) triglaw da ne delajo motorji pa da je zastarela oborožitew so wrjetn kriwi američani še najbolj pa janšot hahaha
Nabru3
10. 04. 2019 14.54
-1
kakšne veze ima to veze z zgubljenim F-35?
Dragonball
10. 04. 2019 15.07
+3
Rade 74
10. 04. 2019 15.50
+6
Motorji so Nemške izdelave. Malo bolje se poučuj.
antilevi?ar
10. 04. 2019 17.31
+3
Očitno nimaš pojma samo nekaj cviliš tukaj. Motorji na tej ladji so nemški, ne ruski. Glede na klirinški dolg takrat tudi ni bilo kaj drugega za izbrat ali to ali gorivo ali delovni stroji, kateri bi šli v propad tako kot je šel celotni gradbeni sektor. ladja vsaj služi svojemu namenu. Danes za karkoli s trga so potrebni calenzi, če jih ni jih pač ni in to je odraz cele družbe.
periot22
10. 04. 2019 14.39
+0
Megla ga je vzela!
Rade 74
10. 04. 2019 14.23
+3
Ruski zračni tajni agentje so ga ukradli.V zraku je Rus gospodar, na morju Američan, na kopnem Kitajec.
Nabru3
10. 04. 2019 14.44
+2
Če držijo poročila o "zaslepitvi" rušilcev in letalonosilk, niti to ne drži več.
CucurbitaPepo
10. 04. 2019 15.39
-5
V zraku in na morju so brez dvoma gospodar ZDA
Rade 74
10. 04. 2019 15.51
+4
Rade 74
10. 04. 2019 15.52
-3
No da ti bo lažje, tehnološko morda, strokovno pa sigurno ne.
antilevi?ar
10. 04. 2019 17.34
+0
Ne eno ne drugo. Ameriško ladjevje je bilo slepo in boso, ko so jih preletavala ruska letala v črnem morju. Po poročanju je osebje na ladjah imelo zdravstvene težave zaradi strahu.
Nabru3
10. 04. 2019 14.14
+2
Ameriška vojaška industrija sledi dolarju, večja kot je inflacija valute, bolj sami napihujejo in zapravljajo davkoplačevalski denar. Na silo. Efekta pa ni. Dokler ni vojne, ga niti ne rabijo...samo da se pipa denar davkoplačevalcev. Ocenjujem, da danes Rusija z Iranom sama popuca z vsem, kar imajo Američani v zraku in morju. V 14 dneh. Sem proTrump, proPutin, pro-zdrava pamet in pro-mir.
Misija1
10. 04. 2019 15.28
+5
Glede na to kako profesionalno in z argumenti si to ocenil, je čudno, da te še niso zaposlili pri CIA. Tudi jaz nisem za nobeno stran, ampak uporabljam kanček pameti in logike. ZDA ima večjo mornarico kot jo imajo skupno vseh 13 držav za njo. Ameriške letalske sile imajo skoraj 3 krat več letal, kot Rusi. Ameriškim letalskim silam pa na drugem mestu sledi letalstvo ameriške mornarice, ki ima samostojno več letal kot recimo Rusija (v ZDA so to ločene veje vojske). Kar pa se tiče vojakov, pa definitivno vodi tisti, ki jih ima največ. Recimo Kitajska in Indija sta zaradi velikega števila prebivalcev sposobni v vojni mobilizirat nekaj 100 milijonov vojakov. ZDA skoraj 100 milijonov. Ampak v modernem svetu, lahko red dela tisti, ki je sposoben spraviti regularno vojsko, letalstvo in ladjevje v čimkrajšem času kamorkoli po svetu. In tu so ZDA vodilne - njihova doktrina sloni na tem, da lahko v slabih 2 tednih projecirajo ogromno vojaštva kjerkoli po Svetu. Seveda to ne velja za boje med velesilami, do katerih ne bo nikoli prišlo, oziroma bi se takrat uporabljalo jedrsko orožje.
antilevi?ar
10. 04. 2019 17.43
+1
Res je. Američani morajo vsa ta famozna letala dostaviti pred ruski prag. Ta to rabijo ameri letalonosilke. Rusi imajo pa proti zaščito proti letalonosilkam in tem letalom, katera v veliki meri nebi niti vzletela, niti nebi vedeli kaj jih je doletelo. Ameri so zagnali paniko, ko so na floridi zagledali rusko podmornico, kako se je tam znašla še sami ne znajo, toliko o njihovi moderni tehnologiji. Te novodobne podmornice so tihe in nevarne, težko jih je odkriti, ko jih že je pa pozno. Enostavno ni zaščite, če se zgodi podmorniški napad z nuklearnim strateškim orožjem. Verjemi indija in pakistan nista mačji kašelj, vsekakor ne marata amerov, pa tudi turčija jih ne, dodajmo še iran,.kitajcev ne bom niti omenjal, ker, če se še oni vključijo izraelskemu dobermanu-ameriki se slabo piše. Ampak kot sam praviš, tak scenarij je manj verjeten, verjetno se bodo raje spravili na kako ubogo afriško državo.
Misija1
11. 04. 2019 09.44
+2
haha pa človek se ob tvojih prispevkih mora nasmejati, resno. Ko tako mimo vsekaš z nečim, kar je jasno vsakemu, razen morda nekomu, ki nima pojma o pojmu o osnovnih zadevah, tvojih prispevkov normalna oseba ne more resno jemati. Torej, da te poučim - Indija je glavni zaveznik američanov. Je bila in še lep čas bo. Ker so protiutež Kitajcem. In pa te novodobne podmornice ima tudi ZDA, ni pa nobena od teh tiha, sploh, ker vse večje uporabljajo jedrske reaktorje. Da te še na hitro poučim - najboljše podmornice imajo in tudi prodajajo Nemci. Gre za najtišje podmornice na Svetu, seveda brez jedrskega pogona in tudi jedrskih balističnih raket ne morejo nositi.
Nabru3
10. 04. 2019 14.10
+4
Naj pokličejo Beograd, tam so pobi, ki jih znajo najdit.
SFRJJNA
10. 04. 2019 13.52
+3
Menim, da se je preveč približalo Kimu in njegovi deželi, pa je malo to počistil...
Dragonball
10. 04. 2019 15.10
+0
S fračo pa lokom bi to bolj težko naredu
komarec
10. 04. 2019 13.46
-1
Sodobno??????
McDriver
10. 04. 2019 13.22
-2
Strokovnjak pilatusa :D
detect
10. 04. 2019 13.20
+0
rusi jih tudi tukaj prehitevajo.kaj čmo.
korintos23
10. 04. 2019 13.56
+1