Tujina

Ker živi v trpljenju in sramoti, želi umreti, a ne sme

London, 19. 06. 2012 15.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Višje britansko sodišče obravnava primer 58-letnika, ki si po sedmih letih paralize želi umreti, a si življenja ne more vzeti sam, saj je popolnoma negiben. Trpi namreč za sindromom vklenjene zavesti.

Moški na vozičku
Moški na vozičku FOTO: Thinkstock
"V Veliki Britaniji je paralizirani moški, ki si želi, da bi ga zdravniki ubili, po trenutni zakonodaji obsojen na življenje v stanju trpljenja in sramote," so na sodišču povedali odvetniki 58-letnega Tonyja Nicklinsona iz Wiltshira, ki trpi za sindromom vklenjene zavesti. Odvetnik Paul Bowen je pred višjim sodiščem dejal, da ne zahteva novega zakona, ki bi dovoljeval evtanazijo, vendar si želi le pomoči.

Oblasti temu nasprotujejo, saj bi po njihovem mnenju tako dovolile umor. Ta pravna prošnja se sicer razlikuje od nedavnih primerov, imenovanih "pravica do smrti", ki so bili osredotočeni na pomoč pri samomoru. A Nickelson je tako močno paraliziran, da bi ga moral ubiti nekdo drug, v tem primeru pa gre že za evtanazijo.

Nickelson je tako sodišče zaprosil, naj mu zagotovi, da zdravnik, ki bi mu pomagal končati njegovo življenje, ne bi bil sodno preganjan. Pri tem njegovi zagovorniki skušajo dokazati, da je zanj edini način za končanje trpljenja, dovoljenje, da umre. Pri tem se sklicujejo tudi na 8. člen Evropske konvencije o človekovih pravicah, ki govori o spoštovanju zasebnega in družinskega življenja. Zaslišanja na sodišču bodo trajala štiri dni, sama odločitev sodišča pa bo znana pozneje.

Bowen je na sodišču dejal, da si človek želi dostojanstveno končati svoje življenje, a je za to preveč hendikepiran. "Trenutna zakonodaja o pomoči pri samomoru in evtanaziji mu preprečuje, da bi si lahko življenje vzel sam s pomočjo medicine. Obsojen je na obstoj. Vendar pa si ne želi živeti v stanju trpljenja in sramote, v kakršnega ne bi smel biti prisiljen nihče," je povedal odvetnik.

Bowen je opozoril, da je sedanja zakonodaja evtanazijo preselila v podzemlje, kjer pa ni nobene regulative. Po njegovih besedah se je vsako leto posluži približno 3.000 ljudi.

58-letnik je poročen oče dveh otrok in je možgansko kap doživel leta 2005 med poslovno potjo v Atene. Ostal je popolnoma paraliziran, njegov um pa je popolnoma funkcionalen. Za komunikacijo uporablja poseben računalnik. Pred današnjo obravnavo je za britansko medijsko hišo BBC povedal, da je njegovo življenje velika nočna mora, saj ne more govoriti, zanj pa morajo skrbeti drugi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Shisui
20. 06. 2012 10.41
+9
Groza. Uboga dusa, ujeta na tem materialnem svetu.
aoc123
20. 06. 2012 11.51
-1
V duhovnem svetu se na to situacijo malo drugače gleda. Je res, da je duša ujeta v negibno telo, ampak se je moralo tako zgoditi. Vem, da me boste zdaj eno popljuvali, pa da sem krut...berem o duhovnosti in dosti piše o takih stvareh. Vse kar se nam v tem življenju dogaja je povezano z preteklimi življenji. Se pa definitivno strinjam, da je človek res ubogi.
nihce13
20. 06. 2012 13.58
če ima tako željo in razlog se strinjam z njim in je nesprejemljivo da ne sprejmejo njegove odločitve
okhasan
19. 06. 2012 22.26
+10
očitno za pse imajo več razumevanja. takšno "življenje" , ki ga ima tale revež je res nepotrebno.....
Strelja?ko
19. 06. 2012 21.14
+12
In kaj je narobe z evtanazijo? Saj itak lepo greš na oni svet na bolše, kjer ni bolezni saj si samo duh, duša al pa za ateiste večen spokojni mir na rajni zemljici.
kim llsung
19. 06. 2012 20.05
+17
ce je priseben bi mu morali odobrit ZELJO ker se ozirati na ZDRAVE ljudi nima smisla oni uzivajo zivljenje kaj pa on
kleopatra-1
19. 06. 2012 20.58
+14
tudi jaz mislim tako. Še psa peljemo na evtanazijo, ko ne more več, človeka pa pustijo mučiti.
User4843
19. 06. 2012 18.27
+23
Js bi se bolj uprašu če takemu človeku sploh še lahko rečeš živ... Ko se enkrat ne moreš več normalno premikat si ubistvu že napou mrtu, da je pa ta človek živeu 7let tko je žalostno in bi mogli odobrit njegovo željo...
sejvam
19. 06. 2012 18.09
+31
Problem je v tem ker z mrtvim človekom farmacevtske firme in ostali, ne služijo več!!(preverjeno, preden mi začnete dajati minuse se malo pozanimajte....ravno to vam bo povedal nekdo ki dela v taki firmi)
Ezreal
19. 06. 2012 18.25
-15
farmacevtske družbe bi lahklo služile s tabletko za samomor.. ali pa injekcijo.. ni problem v tem
kleopatra-1
19. 06. 2012 20.59
+7
Ezreal, tabletka za samomor bi stala nekaj evrov, ta človek pa daje zaslužek medicini in farmaciji že 7 let ...
CyChick85
19. 06. 2012 17.44
-50
Vsako življenje je nedotakljivo. Življenje ni tvoja last, ampak ti je bilo Podarjeno.
perlhelp
19. 06. 2012 17.52
+24
x_y_t
19. 06. 2012 18.02
+21
Zavedaj se pa tudi, da vsak o sebi odloča sam.
Mr.Somebody
19. 06. 2012 18.16
+25
če ti je neki podarjeno postaneš lastnik tega in potemtakem lahko s tem počneš karkoli hočeš. Heh, z enim stavkom sm ti lihkar celo življensko filozofijo uniču. pa lep dan še naprej
Aljosa Skrabelj
19. 06. 2012 20.40
+17
@Cyc85, komot je z jezikom opletat in pametovat dokler živiš normalno življenje. Sanjači.
JurijGrmMlajsi
20. 06. 2012 20.41
+1
sicop
19. 06. 2012 17.40
+18
Jst res ne vidim problema v tem, če človek želi končati svoje življenje. Tvoje življenje je, delaj kar želiš z njim. Sploh pa v tem primeru. Vendar pa je v tem primeru zraven še družina, ane...to niso lahke stvari. Ne predstavljam si kako bi bilo, če bi bil moj oče takšen. Grozno.
nekdo...
19. 06. 2012 18.32
+12
sicop morda pa družina ni eguistična in so se sprijaznili s tem da si želi oditi. In to je edino pravilno od družine. Če človek trpi in se mu ne da pomagat mu dovoli umreti
sicop
19. 06. 2012 17.37
+14
Jst res ne vidim problema v tem, če človek želi končati svoje življenje. Tvoje življenje je, delaj kar želiš z njim. Evtanazija bi morali biti dovoljena v vseh državah, sploh pa v takšnih primerih. Pa nja spremenijo definicijo, kaj. Samomor s pomočjo medicine.
kikinda
19. 06. 2012 17.27
-2
Naj mu dajo vsaj malo morfija .
rko
20. 06. 2012 00.40
MissAdams
19. 06. 2012 16.31
-54
Sicer si tudi predstavljati ne morem, kako hudo trpi...ampak glede na to da ima dva otroka, menim, da bi mogoče lahko našel voljo do življenja, za otroka in vnuke...
ekskluziv.scena
19. 06. 2012 16.40
+45
Aljosa Skrabelj
19. 06. 2012 17.02
+45
In z to voljo bo počel kaj? Gledal jih vsak dan? Oni pa njega? Zjutraj ko se zbudiš ostani na postli, se ne premikaj in bulji v strop. Ostani takole 12 ur, popolnoma nepremična, pa boš dobila vsaj malo ideje kaj to pomeni. Jaz upam, da bu odobrijo, ker tole je res grozljiv način življenja, ki ni vreden te besede.
billie_jean
19. 06. 2012 17.45
+32
Evtanazija bi MORALA biti LEGALNA!!! Tukaj sploh ni debate! Le kdo ima pravico odločati o tem, ali moram trpeti, ali mi ni treba? Zase lahko rečem, da če bi kdaj bil v takšni situaciji, pa boh ne daj seveda, bi želel, da me še isti dan "odslovijo".
CyChick85
19. 06. 2012 17.59
-21
Kdo ima pravico postaviti kriterije za to, kdaj je Življenje še vredno živeti oz končati? Kje je meja?
Mr.Somebody
19. 06. 2012 18.17
+13
MissAdams
19. 06. 2012 18.23
-7
Sej sem povedala, da si ne znam predstavljat. Vem pa,da bi recimo svoje starše z veseljem mela ob sebi, dokler je to možno. Na kakršenkoli način. Tudi sporazumevanje preko računalnika je nekaj.
nekdo...
19. 06. 2012 18.39
+10
MissAdams ja zato ker staršev ne ljubiš ampak si jih lastiš
Aljosa Skrabelj
19. 06. 2012 19.26
+16
Ljubezen do nekoga, ki ti je blizu pomeni, da narediš tisto kar je bolje za njih in ne za tebe. Ti bi torej vztrajala, da tak človek, kljub neznosnemu trpljenju ostaja živ. In to zaradi tega, ker je tebi tako bolje. Temu se reče egoizem.
billie_jean
19. 06. 2012 21.45
+9
MissAdams: Bi svoje starše pri življenju obdržala tudi proti njihovi volji, le bi ti jasno sporočili, da neznosno trpijo in da si želijo v miru oditi?
JurijGrmMlajsi
20. 06. 2012 20.35
MissAdams dedka je kap, babica je imala Parkinsona IN potem še možgansko, oba sta umrla pred sedmimi oz devetimi leti sanjam pa ju še danes, storiol bi vse svetu, da ju še enkrat vidim....pa kljub temu
JurijGrmMlajsi
20. 06. 2012 20.41
Cyc85 Ti, jaz in vsak zase! Nisem prosil za življenje, a zdaj je moje, zato lahko storim kar hočem. Niswem veren, če te kak "Bog" morda straši. Vsak najbolje ve, če ima kaj od življenja ali ne. Poznam ljudi, ki so paralizirani od vratu navzdol, jaz ni hotel umreti, oni so, kolikor vidim relativno zadovljni. In kdo ima prav? Oboji!!