Tujina

Koroški Slovenci naveličani mlačnosti

Celovec, 08. 02. 2008 16.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Nataša Markovič
Komentarji
16

Na avstrijskem Koroškem je napeto. Heider še naprej zavrača postavitev tabel, ker 'vsi vedo, kje so doma'.


  • BRICKS 1
  • BRICKS 2
  • BRICKS 3
  • BRICKS 4
  • BRICKS 5
  • BRICKS 6
  • BRICKS 7

KOMENTARJI (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ecoliqua
11. 02. 2008 20.31
-1
Ja zgodovina gor dol, država je Avstrija in naj se govori avstrijsko, komu ne paše naj spoka v Slovenijo. Sam sem zato da balkance pošlemo nazaj v balkan, pa tudi pravijo da je to bla ena država. integrirat se je treba in prilagodit razmeram, tako kot mi nemaramo švedov k bosansk govorijo in poslušajo balkansko muzko. Pa tel korrrrošci itak ne govorijo slovensko ampak neko ss izpeljanko slovenščine. Haider=Jelenčič Jaz mu dam prav da na svoji zemlji zahteva svoj jezik
bohorec@gmail.com
10. 02. 2008 15.08
mihey in rosomah vidva sta sploh Slovenca? Jodlarjem je treba postavit mejo, vložiti tožbo na evropskem sodišču, ne pa vojske pošiljat v odročne dele sveta za zaščito roparskih podvigov nekaterih izrojenih kvazi-demokratičnih držav.
Tojrsu
10. 02. 2008 14.34
Mihey, Rosomoh: Najprej se poučita o plebiscitu Druga stvar pa so manjšinske pravice. Slovencem so bile zagotovljene že po prvi svetovni vojni in nato spet po drugi sv. v ADP (7. člen). Ta dokument je dejansko ustava Avstrije. Zdaj pa primerjaj položaj naše manjšine s nemško v Italiji. Na spodnjem Tirolskem je Avstriji uspelo izboriti vse pravice tudi v praksi. Recimo nekdo ne se ne more zaposliti v državni službi, če ne zna nemško. Nekdo je omenil, da je zamejcem vseeno za dvojezične napise. Zakaj potem na hiše lepijo svoje hišne številke in postavljajo neuradne krajevne table? Zakaj se je v lanskem letu več kot 40 koroških Slovencev samoovadilo zaradi prehitre vožnje skozi naselje, da so se lahko potem pritožili na ustavno sodišče, češ da kraj ni bil primerno označen... Kazen so morali vseeno plačati.
xzamiel@hotmail.com
10. 02. 2008 12.21
Mihey, Rosomoh: Očitno oba zagovarjata preseljevanje avtotonih ljudstev s svoje zemlje in hkrati zavzemanje ozemlja s povečano rodnostjo. Sicer malo v heco, ampak vsekakor tako kaže. Slovenci se niso odselili, ampak so jih odselili. Poznaš primer z odvetnikom po drugi vojni? Strošek? Ne gre se za noben strošek. Gre se za več istih/podobnih dogovorov glede SLO manjšine na Avstrijskem Koroškem in nič drugega. Slovenci so, so manjšine, zaslužijo si vse pravice manjšine in to vključuje tudi dvojezične table. Mihey: Glede Jelinčiča. Tudi sam se ne strinjam z njim čisto 100%, glede določenih zadev pa ima še kako prav. Glede ponosa, se še kako strinjam. Zato tudi Jelinčiča morda ne bi imel v izvršilni veji ampak kot kakšnega svetovalca, če že tako rečem. Je pa velika razlika v ponosu s podlago ali brez.
preprostež
10. 02. 2008 10.42
Vsekakor nočem, da Jelinčič govori v mojem imenu! Moja mnenja so popolnoma drugačna - on govori mnenje nacionalistov. In kaj vidim v nacionalitmu? Desetletja, stoletja, tisočletja konfliktov. Ponos prinaša konflikt. Saj veste, kaj vse se pravi o ponosu. Že raje živim v miru in slogi. Korošci so sami podarili deželo Avstrijcem. Sedaj pa poglej, koliko Slovencev je tam ostalo - kot je rosomoh rekel, Beljak je samo še avstrijsko mesto Villach. Prepozno je. Kaj bodo table pomagale, če jih rabi zgolj peščica Slovencev? Razumem Haiderja; table so nepotreben strošek, ker je Avstija postala velika večina na Koroškem in Slovenci tako in tako po potrebi znajo oba jezika. Samo še starejše generacije vtrajajo pri slovenščini... in njih bo vzela saj veste kdo - mična dama ki je spodnesla nekega visokega uradnika. Odločitev je padla pred mnogimi leti. Te napake se ne da popraviti z nekaj tablami, ki so tako in tako dodaten strošek. To je zgolj obliž na stare rane. Koroška je Avstrija postala v vseh teh letih. Kot je Kosovo postalo Albanija.
rosomoh@email.si
10. 02. 2008 10.23
Spet neka butasta propaganda komunajzarske TV.Korošci so bili svoj čas pametni in so se rešili balkana in balkancev.Danes imajo vse,nihče jim ne brani jezika,imajo svoje vrtce in šole,lahko uporabljajo slovenski jezik in prav nič se ne sekirajo zaradi tistih par tabel. V teh dolgih letih pa se je prebivalstvo precej pomešalo,Slovenci so odšli,Avstrijci(pa tudi Nemci)prišli.Gulič pa naj guli svoje.Nekaj je res,slovenska mesta kot npr Beljak(Villach) so postala avstrijska.Mislim pa,da se je treba botiti,da Ljubljana ne postane srbijanska.
xzamiel@hotmail.com
09. 02. 2008 23.19
Povej mi, kaj pa bi ti naredil na njihovem mestu kot "jamral" ? Bi se boril za svoje pravice ? Al kako? Glede Jelinčiča. Očitno nimaš nobenih vez v bilokakšni politiki zunaj SLO, ker potem ne bi govoril takšnih oslarij glede Jelinčiča. Še marsikateri hrvat hvali Jelinčiča zaradi pravih argumentov. Pojdi malo v Zagreb pa boš videl. Za tuje politike, malo se ozri na Madžarsko, Nemčijo, Francijo, Belgijo, Nizozemsko in Dansko. Za kaj več ne vem. Lahko mi pa poveš kaj bi TI naredil na njegovem mestu? Če bi bil točno na njegovem mestu, kaj bi naredil? In ne izpademo kot nedorasli mulci z velikim gobcem in bolj malo dejanjki zaradi Jelinčiča, ker je on v položaju, ko lahko samo govori in bolj malo naredi. Za ta "ugled" je kriva predvsem vlada, kot glavni izvršilni faktor. Bi te pa prosil, da ne samo negiraš moje trditve, ampak svoje tudi podpreš. Glede Maistre. Jaz tega ne bi rekel. Razumem Korošče zakaj in kako glede Plebiscita, oz saj mislim, da jih, čeprav so rezultati očitno in se ne bi nikoli s čim takim strinjal, pa ok. Vsakdo dela napake, veš. Zato se jih še ne stepta v zemljo.
preprostež
09. 02. 2008 12.39
Raje natančno preberi moje poste, xzamiel, o plebiscitu sem že govoril. In kaj so od takrat naredili? Nič, samo jamrali so medtem ko so jih preseljevali. Maister se je zaman boril, kar zadeva Koroško! Kar pa zadeva Jelinčič, njega je sam gobec, ki samo izziva posmehovanje celega sveta. Zaradi Jelinčiča izpademo kot nedorasli mulci z velikim gobcem in bolj malo dejanji. Edino kar je konkretno naredil je tista cigara v Cankarjevem domu.
xzamiel@hotmail.com
09. 02. 2008 11.01
Ub1ca: Tvoje znanje zgodovine je očitno zanič, tako da malo preberi o tem. Mihey: Tvoje poznavanje funkcij določenih poslancev je očitno...hecno, an. Povej mi kaj je Jelinčič dejansko zavozil, po tvoje? Upam pa, da dobro veš, da sam ne more kaj konkretnega naresti, če ga ne podpira vlada, tako pač je. Glede Koroške, da samo jamrajo? SI na glavo padel? Preveri zgodovino. Leta 1919-1920 so se na Koroškem na referendumu odločili ali bodo ostali v SLO skupaj z vedno več priseljenemi Srbi itd ali pa bodo postali del Avstrije. Avstrija pa jim je pridno obljubila vso manjšinsko pravico, torej dvojezične table, šole in uradne zgradbe v dveh jezikih i td itd. Avstrija se ni držala dogovora, slovence so začeli preseljevati in podoben šmorn se je zgodil po drugi svetovni vojni, ko so spet iste stvari obljubili. Do leta 90, če gledamo med 1920-1990, je prišlo iz cca 100.000 Koroških slovencev na cca 20.000 Koroških slovencev in to predvsem zaradi preseljevanja.. IN še vedno se najdejo idioti kot je Haider, ki jim gre v nos, da bi imeli SLO manjšino. Ne glede na to, da so se odcepili od Slovenije in pridružili Avstriji (čeprav eni pravijo, da se bodo prej ali slej spet nazaj pridružili), imajo vso pravico, da se jih prizna kot manjšino, vključno z dvojezičnimi tablami, SLO šolami itd. Tako, da prosim, Ub1ca in Mihey, ne bluzita v tri dni, če nimata pojma.
Prvo Bore
09. 02. 2008 09.23
ub1ca moraš malo prebrati in naučiti ter razumeti zgodovino in zemljepis KOROŠKE, potem se pa DUVAJ.
preprostež
08. 02. 2008 23.29
Ne mi o Jelinčiču... on vse zavozi. Če hočejo Koroški Slovenci kaj dobiti, morajo za to tudi malo znoja izlit! Kaj bi samo jamrali... To je predvsem problem nas Slovencev... samo jamramo. Kaj se je zgodilo z mega stavkami? Nič.Višje plače, višja inflacija, še več jamranja in kimanja šefom ko ponudijo drobiž - sebi pa izplačajo visoke nagrade za zasluge.
politik70
08. 02. 2008 22.15
Le kje zaboga je Plemeniti Zmago ? Pa on bi to v trenutku očesa porihtal tako kot je to z brati hrvati...
Tonček Balonček
08. 02. 2008 22.06
Pa saj so na Brdu v okviru predsedovanja evropskemu svetu rankora imeli meko konferenco o medkulturnem dialogu. A so Jodlarji špricali?
zahec
08. 02. 2008 20.10
@ub1ca se ti vidi kako ti je vseeno za slovenski narod in si proti širjenju slovenskega jezika. Zato pa čimprej v šole ta ti. domovinski pouk da se nauči take kot si ti spoštovati Slovence in Slovenski jezik in da se dvigne acionalna zavest. Pa se ti spokaj nekam drugam od svojega doma in svojih sorodnikov in družine, če ti je tok lahko se kar tako preselt. Pa tista ozemlja so slovenska.
preprostež
08. 02. 2008 19.32
Slovenci so živeli na tistem območju pred Avstrijo. Avstrija je dobila Koroško po plebiscitu, kjer so Slovenci (in Avstrijci) glasovali za priključitev Avstriji. Takrat so menda obljubili Slovenski manjšini privilegije, kot jih ne uživa nobena druga manjšina... ne vem, kako je s tem. Vsekakor pa so Slovenci in imajo svoje pravice.
ecoliqua
08. 02. 2008 19.25
Ja pa kaj se duvajo ti korošci. So v tuji državi in hočejo Slovensko govort pa še slovenske napise bi.Naj se spokajo nazaj v Slovenijo če jim ni kaj prav.