Tujina

Predčasne volitve v Avstriji najverjetneje v začetku septembra

Dunaj, 19. 05. 2019 08.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Po izbruhu korupcijskega škandala, v katerega je bil vpleten sedaj že nekdanji avstrijski podkancler Heinz-Christian Strache, se je predsednik vlade odločil, da bodo šli Avstrijci na predčasne volitve, ki bodo predvidoma septembra.

Sebastian Kurz je zaradi korupcijskega škandala predsedniku države predlagal razpis predčasnih volitev v najkrajšem možnem roku. Zavzel se je, da bi bile volitve čim prej. "Najbolj resna stvar v objavljenem videu je bil odnos do zlorabe moči, do davkoplačevalcev in medijev v tej državi," je dejal ogorčeni Kurz in dodal, da se zaradi vsebine posnetka počuti osebno užaljenega.

Poudaril je, da na pogovorih s koalicijskimi partnerji svobodnjaki ni dobil vtisa, da imajo poleg odstopa dveh vodilnih članov, Heniza-Christiana Stracheja in vodje poslanske skupine Johanna Gudenusa, resnično voljo za korenite in več kot potrebne spremembe v stranki. V preteklosti se je Kurz sicer poskušal distancirati od škandalov, ki so pretresali svobodnajško stranko (FPÖ). Šlo je predvsem za afere v povezavi z njenimi uradniki ter antisemetističnimi ter rasističnimi izjavami vidnejših članov stranke.

Kancler Sebastian Kurz je priznal, da je imel v času vladanja več težav s koalicijskim partnerjem, stranko, ki jo vodi Heinz-Christian Strache.
Kancler Sebastian Kurz je priznal, da je imel v času vladanja več težav s koalicijskim partnerjem, stranko, ki jo vodi Heinz-Christian Strache. FOTO: AP

Pritisk opozicije in ulice

Na trgu pod kanclerjevo pisarno se je zbralo več tisoč protestnikov, ki so zahtevali predčasne volitve. Kurza so k prevzemu odgovornosti pozvali tudi opozicijski voditelji. Vodja socialnih demokratov Thomas Drozda je dejal, da gre le za vrh ledene gore ter, da je kancler za posnetek vedel že 48 ur prej, a je vseeno čakal z odzivom. Kurz je sicer priznal, da je imel v preteklost že več težav s svobodnjaki, čeprav jih ni oznanjal javno. "Bilo je veliko situacij, ki jih je bilo težko pogoltniti," je povedal.

Predsednik Alexander Van der Bellen se je po srečanju s kanclerjem Sebastianom Kurzem zavzel za čimprejšnje predčasne volitve. Te naj bi bile v začetku septembra, za zdaj pa še ni znano, v kakšni sestavi bo do takrat po odstopu podkanclerja Heinz-Christiana Stracheja delovala vlada. Volitve so po njegovem mnenju potrebne za ponovno vzpostavitev zaupanja ljudi v nosilce odgovornosti, ki da so ga ti s korupcijskim škandalom prelomili.

Kurz je dejal, da predčasne volitve "niso bile zaželene, so pa nujne". Dodal je, da bo poskušal ugotoviti, kdo točno stoji za videoposnetkom, ki je inkriminiral Stracheja. Kancler želi do volitev, kot je izjavil, "povsem v miru" nadaljevati delo, skupni cilj pa da je "zagotoviti maksimalno stabilnost".

Kurz in Van der Bellen vidita predčasne volitve kot edini izhod iz politične krize v Avstiji.
Kurz in Van der Bellen vidita predčasne volitve kot edini izhod iz politične krize v Avstiji. FOTO: AP

Težave svobodnjakov, ki lahko vplivajo na evropski populistični spektrum

FPÖ je ena od najbolj uveljavljenih evropskih populističnih strank, vendar je politična skupina veliko bolj učinkovita v vlogi močne opozicijske stranke, medtem ko ima v vlogi koalicijskega partnerja zgodovino afer in škandalov. Leta 2002 so bile prav tako sklicane predčasne volitve, ko je razpadlo pozicijsko razmerje med svobodnjaki in konzervativci, leta 2005 pa je stranko pretresel notranji razdor.

Ali gre za neprijeten udarec evropski populistični desnici bo jasno po volitvah v evropski parlament, je pa dogodek nedvomno povzročil nekaj preglavic Matteu Salviniju, ki si je prizadeval za ustanovitev zavezništva evropskih nacionalističnih strank, piše BBC.

KOMENTARJI (334)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Karlo
20. 05. 2019 16.08
@genius ko vprašaš. "Karlo kako to, da že skoraj 30 let mlatite prazno slamo in iščete dokaze?? Če bi bilo to res, bi bil JJ že zdavnaj obsojen hvala bogu.." Vedi da pri nas korupcija ni stvar samo enih ampak obojih. Mene nisi zasledil da bi zagovarjal leve npr. Jankovića. Je pa korupcija tudi v tožilstvu evidentna na obeh straneh. Brezigarjeva je eklatanten primer za desno stran ravno za primer trgovine z orižjem. Čudno je edino da pa v Avstiji nekdo sedi zaradi korupcije v aferi Patria, prinas pa se sodstvo neizmerno trudi vsakega tolovaja z mako polit pedigree-ja proglasiti z nedolžnega. Večkrat sem že ponovil da so levi in desni baraboni ugrabili državo in vsak ki bi hotel narediti malo reda v pravosodju je vnaprej obsojen na neuspeh. Očitno je plena za horde še dovolj. ODGOVORI
Krajnc22
19. 05. 2019 16.56
-6
Desnega gor 😎😎
TITO 50
19. 05. 2019 16.02
-3
Saj ni važno levaki ali desničarji, mi nismo ,Avstrija pa je resna Država.
biggbrader
19. 05. 2019 20.54
-1
In prijazna državljanom. Še slovenskim delovnim migrantom je bolj prijazna, kot Slovenija svojim davkoplačevalcem.
biggbrader
19. 05. 2019 21.16
-1
Si predstavljaš, kaj bi bilo z Avstrijo, če bi jo vodili komunisti ? Samo okoli se ozri in ti bo jasno.
DeBill
19. 05. 2019 15.51
+1
zanimivo, kako admin pobriše vse komentarje, ki bremenijo jankoviča, cerarja ipd. sej vem da mora, ampak bo pa imel kasneje v življenju več problemov, najprej moralnih, potem pa še ko bo menjal službo. črne liste so že prisotne, da veste.
MucaNeGrize
19. 05. 2019 16.34
+1
vemo vemo ...črne liste so konstanta v sekti ...če se kdo od sektašev odloči za drugačno pot je ob 8 .jurjev še preden odide...
biggbrader
19. 05. 2019 20.56
-1
sandi101
19. 05. 2019 15.41
-3
Pri nas se to ne more zgoditi, kot v Avstriji da bi zaradi korupcije lewaki odstopili. Partija ima v rokah medije, sodstvo, pokraden kapital. Demokracija je le navidezna. Pri nas ni nič bolje kot na Madžarskem ali v Rusiji. Pri nas če partiji ni kaj všeč, enostavno najamejo plačance, ki uničujejo skupno imovino, mečejo granitne kocke itd. toliko časa da spet partija vlada. To je način delovanja slovenske lewaške-komunstične politike. Posledica je narod na minimalcu in beg možganov na zahod.
MucaNeGrize
19. 05. 2019 16.31
+3
a bi eno pivce...heiniken ?? šobasta katja je bila najbolj perspektiven kader sđsa , ki so jo kovali v nebo ...Toliko o granitnih kockah na parlament od komunistov iz sđs...
DeBill
19. 05. 2019 15.23
+5
težava, ki jo vidim pri nas: za desne lahko desni, za levake (to ni levica ampak levaki) lahko levaki kradejo. Men pa ni všeč če krade kdorkoli. Zato pa pri nas še vedno ni finančne policije.
SDS_je_poden
19. 05. 2019 15.19
+4
Celemu slovenceljskemu življu: Tako se dela v razvitih demokracijah, kjer se ceni neko moralno normo. Pri nas pa samo fuzbalersko navijanje, neglede na rabote, ki jih delajo. Slovenceljska mentaliteta je na stopnji plemenskih skupnosti.
MucaNeGrize
19. 05. 2019 15.06
-1
kurz gleda kako bo preživel...Zato grem jaz raje na pivo . Od kurzeve politike človeku lahko postane še slabo ...Pa lepo popoldne želim...
ivan.z Doba
19. 05. 2019 15.22
+6
Preveč ga po ustih vlačiš. Tujega. Kurza mislim...
nebel
19. 05. 2019 15.06
+8
Bravo Avstrijci, naši pa ne upajo na nove volitve, imajo raje manjšinsko vlado, da vladajo kot manjšina, kot pa gredo na nove volitve, da ugotovijo kakšno je novo staje. V imenu ohranjanja (manjšinske) oblasti dovolijo tudi največje nizkotnosti in se degradirajo z odločitvami, ki jih normalni ljudje ne bi storili nikoli. Samo zase na oblasti, za ljudi ki so jih izvolili pa nikoli.
MucaNeGrize
19. 05. 2019 15.08
+3
normalni in pošteni ljudje se nikoli ne bi šli zločinov in rabot , kot jih prikazuje dokumentarni film Barbare...V imenu resnice ...
ivan.z Doba
19. 05. 2019 15.23
+6
Normalni ljudje se tudi ne vdinjaju tujcu, ne izdajo domovine in ne pošiljajo sonarodnjake v taborišča , jih pobijajo...
MucaNeGrize
19. 05. 2019 14.59
+1
16.5 . je Alexander Van der Bellen dal izjavo , kako nevarna je usa politika proti iranu...Banon je letos " združeval " desničarje po eu / ploskali so mu vsi desničarji in skrajni desničarji...Povsem možno je , da bo v kratkem " prispel " tudi posnetek kurza na " orgijah " ...Avgusta lani se je poročila avstrijska zunanja ministrica Karin Kneissl ...njen častni gost je bil Putin in je z njo tudi zaplesal / ker sta prijatelja ...Slavnostno kolono sta vodila kancler Sebastian Kurz in podkancler Heinz-Christian Strache v službenih vozilih....Odnos izraela in avstrije je jasen / sploh ko gre za orožje....Kdo torej meša štrene ...in proti komu ...? Banon ne hodi po eu ker mu je dolgčas , bibi čaka na vojno z iranom 20 let + ...trump ima jutranje twite z wc školjke diametralno nasprotne od popoldanskih , ko ga uspe priklicati ljubljeni zet ...cia in nsa nadzirata nemško obveščevalno službo...merklova je bila tako hvaležna , da je obamo povabila na pivo in klobaso v rupholding ...in že naslednji dan ni bilo nobenega članka več o prisluhih in da je nemčija " ukupirana " od 2.sv.vojne s strani usa ...Bibi pa že od 2015 leta sporoča eu vrhu ( prepovedana tema ) , če ne boste pridni , vam pošljemo še pet ali deset milijonov migrantov...Mogoče bo slika bolj jasna ...Politika / sploh geopolitika - v zdajšnjih časih je pravzprav iluzorno govoriti o politiki neke države / je vsem na očeh tista dama , ki služi s tem , da vase sprejme nekaj , kar / ali kot / v avstriji imenujejo kanzlerja v odhodu...Ali se je tudi on uklonil in odšel , preden bomo videli njegove " posnetke " bo jasno v kratkem...S poštenjem vse našteto nima absolutno ničesar skupnega , čeprav se ravno na poštenje sklicujejo vsi po vrsti ...tudi kurz sam , če želite...
biggbrader
19. 05. 2019 14.58
-3
No vidite, rdeči kekci, kako deluje demokracija v pokvarjeni komunistični državi. Pri nas, kjer Futura očitno financira Židana in Židanove, in kjer minister z "udbo" menjava zaposlene, se za kaj podobnega ni bati.
MucaNeGrize
19. 05. 2019 15.09
+4
biggbrader
19. 05. 2019 15.27
-1
Exbivši
19. 05. 2019 14.55
+11
Res so čudni tile Avstrijci,pri nas bi bil kriminalec tisti,ki je snemal,kot v primeru arbitraže...
supplement
19. 05. 2019 14.53
+3
to je en velik kurz
TitCankar
19. 05. 2019 14.43
+6
No kaj pa ob vsakodnevni korupciji pri nas rečejo Slovenclji. Očitno je naša toleranca in morala do korupcije bolj balkanska. Slovenclji še niti enkrat nismo protestirali proti vladnim možem in korupciji. Vsa čast edino mariborčanom, ki so odnesli z protesti pokvarjenega koruptivnega svinjerejca in pridelovalca lubenic in sena. A v posmeh mariborčanov je ta dupleški manipulativni lubadar izkoristil človeško pozabljivost in se udeležuje vseh volitev v državi. Čeprav bi ga morala družbena morala in ljudsko poštenje za vse večne čase izbrisati iz javnega življenja ga novinarji promovirajo in javnosti posredujejo njegove preračunljive umsko zaustale stereotipne komentarje. Tako ostajajo v javnem življenju Slovencljev brez sramu prisotni lopovi, mafijci in koruptivneži in se veselijo radosti svojih dni med butalami.
biggbrader
19. 05. 2019 15.02
+3
Očitno si pozabil, ali ne spremljaš zadnjih dogodkov, iz katerih je jasno, da je mariborska politična sprega "obiskovalcev domov" in "obešalcev lutk" iz dravskega mosta, preko enega tožilca in preko enega sodnika izpeljala 22 mahinacij.
TitCankar
19. 05. 2019 20.36
+0
Kaj se pa tiče 22 sodnih primer zoper lopova Kanglerja pa je vsakomur ki ima mali soli v glavi jasno da niti v enem sodnem postopku ni oproščen. Res pa je da ta dupleški lubadar manipulira v javnosti kako so vsi postopki zoper njega padli kar sicer drži toda izključno zaradi napak organov pregona ne pa zaradi nedolžnosti pokvarjenega nekdanjega v tranzicijiskega župana.
ivan.z Doba
19. 05. 2019 14.36
-2
V Avstrji imajo desnico z moralno držo. Skorumpirani so najmanj toliko kot pri nas, se pa umaknejo, ko jih ujamejo. Zanimivo, da ne iščejo izgovorov, pokvarjenih akumulatorjev, premajhnih nabiralnikov, izvzetja dokazov, ne čakajo na zastaranje in ne upajo, da jih bo rešilo krivosodje.
biggbrader
19. 05. 2019 15.03
+2
Na našem primeru lahko vidiš, kje bi bila Avstrija, če bi jo vodili levi kekci.
DeBill
19. 05. 2019 15.18
+0
ivan, kurtz je vsaj po vedenju čisti levičar, prava levica v at ga zelo podpira.
ivan.z Doba
19. 05. 2019 15.27
-1
Sorry. Nisem vedel da je Avstrijska ljudska stranka leva stranka. So nasploh ljudske stranke leve? Tako kot podpoštenjakova sls? Pokvarjena ljudska levica!
prašek
19. 05. 2019 14.29
-4
Spoštovani tovariši, lepo pozdravljeni !
prašek
19. 05. 2019 14.30
-3
Vidim da ste nekateri jezni na @preskakovalca . Pustite reveža, saj ni on kriv ....
ivan.z Doba
19. 05. 2019 14.37
-2
srebrnibreg
19. 05. 2019 14.41
-2
Pozdravljen prašek- to verjetno no jeza ampak usmiljenje na račun njegovih norosti. Jezni bi lahko bili na urednike tega portala kateri tem janšistom pod stoterimi nicki pustijo manipuliranje, zavajanje in ponarejanje. Na njihovem svečkarskem portalu noratv so jim to preprečili na tem pa še vedno samo zraven gledajo te svečkarske prevare.
MucaNeGrize
19. 05. 2019 15.03
+0
pozdravljen kosmati Tovariš...in ostali seveda tudi ...Svečkarjem sožalje/ spet...No , to je že rutina...
MucaNeGrize
19. 05. 2019 14.16
+7
Svečkarski veleum.... Preiskovalec 19.05.2019, 12:08:02 +7 Razlika med Avstrijo in Slovenijo? Pri njih je novinarka korektno objavila vsebino pogovora. Strache je odfrčal.... Pri nas pa je Irena Joveva lepo molčala o delu na črno. Šarec jo pošilja v Bruselj... Kaj mislite, komu se je bolj splačalo? Stracheju, ali Šarcu? zajebantizšmarceznaprecejboljebarantatikotstrachepress.....Trditev evidentno prikaže...da se kompletni desni sektor ni sposoben odločiti in prijaviti , kar NAJ BI našla joveva...da je absurd popoln , desničarji podpirajo " zaznave " joveve ...in se , da bi diskreditirali Šarca zanašajo na preiskavo po njihovem mnenju leve novinarke...Kako SKRAJNO NESPOSOBEN mora biti desni sektor v celoti z desničarskimi novinarji in politiki vred ...da tega , kar očitajo Šarcu NISO SPOSOBNI preiskati sami ...najti dokaze ...in zadevo seveda prijaviti ustreznim organom...Pa ne da lažete / spet ...Itak , desničarski vsakdanjik v sloveniji...
srebrnibreg
19. 05. 2019 14.23
-2
Pusti jih vidiš, da so to eni in isti lažnivci, manipulanti in ponarejevalci. Trobezljajo pod stoterimi nicki in si potem gredo pluse ponarejat, ker s tem hočejo seveda z lažjo nekomu dokazati češ koli pristašev imajo in koliko mi antijanšisti nasprotnikov. Resnica jih pa prej ali slej izda pa naj so to volitve ali referendumi in jih dejansko postavi na laž.
ivan.z Doba
19. 05. 2019 14.24
+3
Desni sektor ima toliko dreka na pleši, da so lahko samo tiho. V Avstriji bi sodno prepovedali javno delovanje skorumpiranim in obsojenim politikom. Pri nas jih vozijo iz aresta v parlament in na proslave.
Cisto na hitro
19. 05. 2019 14.26
-2
prašek
19. 05. 2019 14.31
+2
ivan.z Doba
19. 05. 2019 14.45
+0
biggbrader
19. 05. 2019 15.05
+0
In predvsem levičarski, ki zelo uspešno pelje Slovenijo - po hribu navzdol.
biggbrader
19. 05. 2019 15.06
-1
Jovan je bil demokrat že leta 84, Milanova opcija pa je še vedno komunizem.
Cisto na hitro
19. 05. 2019 13.59
+17
Pri nas se to ne more zgoditi, kot v Avstriji da bi zaradi korupcije lewaki odstopili. Partija ima v rokah medije, sodstvo, pokraden kapital. Demokracija je le navidezna. Pri nas ni nič bolje kot na Madžarskem ali v Rusiji. Pri nas če partiji ni kaj všeč, enostavno najamejo plačance, ki uničujejo skupno imovino, mečejo granitne kocke itd. toliko časa da spet partija vlada. To je način delovanja slovenske lewaške-komunstične politike. Posledica je narod na minimalcu in beg možganov na zahod.
ivan res grozni
19. 05. 2019 14.11
-1
Moč Janše vseeno precenjujete. Med mediji ima samo NoroTv, Demokracijo, Reporterja in Finance. Dodatna omejitev je, da lahko pišejo ali objavijo samo to, kar odobri Orban. V letih 2004-2008 smo dobili bančno luknjo, večino tajkunov in Slovenci smo se bolj zadolžili kot od osamosvojitve do leta 2004. Kar zadeva korupcijo; tudi avstrijsko sodišče je ugotovilo, da je podkupnina za Patrijo končala pri SDS.
srebrnibreg
19. 05. 2019 14.21
-3
Stonickni petardo spet ne moreš iz svoje hinavsko pokvarjene in ponarejevalske kože. Zaman bluziš in si ponarejašpluse, ker si prebran že od takrat, ko si še bil ježektekateka.
Alojz69
19. 05. 2019 13.40
+6
Vsi v EU ploskajo in se veselijo dogotku le avstrijci ne. Ti vejo kaj je prav in kaj nne.
DeBill
19. 05. 2019 13.58
+13
seveda ploskajo Avstrijci in to zelo. Kolega iz Gradca je navdušen nad Sebom. Tako se dela, ne sme biti tolerance do korupcije in izpadov.
ivan res grozni
19. 05. 2019 14.14
-1
Če vas prav razumem, podpirate korupcijo, če gre za desničarje. In to bi naj bilo za Avstrijce prav?
Alojz69
19. 05. 2019 15.28
-1
Ne to obsojam samo kurz ma na puklu heroinsko sesksoalno orgijo bivsi kancler pa razmerje z 15 letnicami iz afrike no in gdo je zdaj bolsi? Pa ozadje ne pozabit video iz 2017 se pojavi pred EU volitvami 2019?
Simoni?
19. 05. 2019 13.39
+35
Avstrijci uštimajo zadevo v dveh dneh, pri nas pa je davčni utajevalec po osemletnem županovanju postal celo predsednik vlade!? alispitemirnoinšpektorjifursapress.
DeBill
19. 05. 2019 13.58
+26
pri nas je človek, ki je za spolni odnos izkoristil moč in vpliv spet IZVOLJEN za župana., poden od volilcev, bi se temu reklo.
Mauzahecmauzares
19. 05. 2019 14.05
-11
Taki negativci kot si ti, cinicni sadomamazohist uzivas v kaoticni realnosti 30 let v varnem zavetju, zakampiran v rutini, takta stanc masine. Ti si kot odvisnez od pokra oz iger na sreco. Vazn ti je adrealin med igro, ne pa cilj- rezultat.
ivan res grozni
19. 05. 2019 14.15
+2
In volitve dobil JJ, kljub temu, da je tudi avstrijsko sodišče dokazalo, da je podkupnina za Patrije končala pri SDS.
ivan res grozni
19. 05. 2019 14.17
-3
Ni dokazan in tudi farmacevtka zanika. Ste bili zraven? Pri nas celo dobi volitve trgovec z orožjem, čeprav je šel denar v njegov žep.
DeBill
19. 05. 2019 15.22
+1
ne seri ni dokazan, prisluhi so bili jasni, farmacevtka se je ustrašila na podlagi kasnejših groženj. vse je zabeleženo!
DeBill
19. 05. 2019 15.27
+1
in še enkrat: PODEN OD VOLILCEV, duševno umazana sledilska bagra, ki bi ji morali preveriti opravilno sposobnost, predvsem pa moralo. ker da vam je jasno, NOBEN moški oz. PRAVI MOŠKI se ne bo spustil v nasilje nad žensko. Ko bo ta čist napaljena in zaljubljena po njemu plezala in seveda, če bo tudi on čutil kaj do nje se bo z njo spustil v odnos. ČAST in poštenje je tisto, kar loči moškega od pez.detov.

Piškotki

To spletno mesto uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.

Omogoči uporabo piškotkov za ogled video vsebin, za boljše delovanje in napredno oglaševanje in si ob pregledu vsebin zagotovi optimalno uporabniško izkušnjo. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.