Slovenija

Lokalni prebivalci zavračajo postavitev vetrnic

Dolenja vas, 09. 01. 2023 19.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Fedja Golež
Komentarji
191

Da je zeleno še kako pomembno, sploh v luči odvisnosti od plina in nafte, cene katerih so poletele v nebo, se zaveda tudi Evropa, tudi naš predsednik vlade Robert Golob in tudi ljudje. Le na domačem dvorišču ali pa v domačem kraju ne bi imeli teh zelenih elektrarn. 11 jih državni prostorski načrt, sprejet na vladi, predvideva na območju Dolenje vasi v občini Divača. A tam zagotavljajo, da bodo naredili vse, da vetrnic v svoj kraj ne dobijo.

Predstavnica vaške skupnosti Dolenja vas Katarina Marinšek nastale razmere komentira: "Stremimo k temu, da bodo naši otroci  lahko sploh živeli v naši vasi. Sprašujem se, ali bo vaščanom uspelo kar koli prodati. Sedaj je ena hiša vredna 300.000 evrov, čeprav je lahko vredna tudi več. Kaj bo takrat?" se sprašuje Marinšek in nadaljuje: "Nekdo v naši vasi prodaja teren in ga ne more prodati, ker so že vsi slišali, da bodo postavili vetrnice."

Več kot sto metrov visoka vetrnica v Dolenji vasi za zdaj še sameva, a ne za dolgo, domačinom se obeta, da bo država ob njihovih hišah zgradila še 11 novih dvakrat višjih vetrnic. Predstavnica vaške skupnosti Dolenja vas Katarina Marinšek načrtom nasprotuje. "Bilo je dognano in sprejeto, da delovanje vetrnic lahko škodi zdravju. Strah nas je za naše družine, za vas in za okolico,"  je dejala. 

Vetrnica pod Nanosom
Vetrnica pod Nanosom FOTO: Shutterstock

Z izgradnjo novih vetrnic se ne strinjajo niti na divaški občini, kot alternativo bi državi celo ponudili druga zemljišča za sončno elektrarno.  Podžupan občine Divača Mario Benkoč pravi: "Imamo dve možnosti: postavitev dveh sončnih elektrarn na degradiranem območju v velikosti 20 MW. Če izračunamo, koliko gospodinjstev pokrije ta energija, za 2800 gospodinjstev, ugotovimo, da bi pridobili energije za kar dve občini Divača."

Da vetrnice ne sovpadajo z zelenim razvojem turizma v divaški občini in da zaradi bližine škocjanskih jam, ki so del Unescove dediščine, na tem mestu niso smiselne, pravijo na občini. "Govorimo o 250 metrov visokem infrastrukturnem objektu, ki potrebuje temelj 40x80 metrov. Lahko si ga predstavljamo kot nogometno igrišče. In ta beton, če za en blok betona gre v zemljo in to ostane za vedno v tej kraški gmajni, da ne govorimo še o dovoznih cestah," našteva Benkoč.

Z mlini na veter se vaščani borijo že od leta 2014, ko so na posvetovalnem referendumu izglasovali, da si vetrnic ne želijo. Pri zdajšnji vetrnici vaščane najbolj moti hrup. "Čez poletje večinoma, ko vse miruje zvečer, jo je slišati, kot da bi helikopter ves čas obletaval vas," je izkušnjo vaščanov delila Marinškova. "Vse stroje, ki jih bodo pripeljali, vse, kar bodo posekali. Vetrnice, elise so ogromne, tukaj rabiš široko cesto, jaz si ne predstavljam, kako bo to sploh videti."

Na odgovore ministrstva za okolje in prostor, ali razmišljajo tudi o drugih alternativah in ali so vetrne elektrarne na tem območju najbolj smotrne, pa še čakamo.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (191)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

taurus111
11. 01. 2023 12.03
+2
Tundra v Divači , tam ne raste nič ? A so tistega ptiča že ulovili, ki so ga motile vetrenjače Vir DOPS. Bolan kraški folk !
1818
10. 01. 2023 21.39
+1
bolan folk. kolm kurit
InaB
10. 01. 2023 15.34
+4
Odklopite jim elektriko
mackon08
10. 01. 2023 14.31
+6
Ja veternica se sliši kot helikopter, v njeni glavi sigurno. Čudno, da ko se pelješ proti Bratislavi jih je na madžarski strani več kot sto in na slovaški tudi, dajte no.
radar
10. 01. 2023 14.13
+0
Dajmo realno pogledati, ko pišete vetrnice v Franciji, Nemčiji.... Pri vetrni energiji se ne gleda kdo jo ima ampak je optimalno, da vetrnica dela stalno, pod konstantnim vetrom. Ko veter piha premočno oziroma so sunki močni, se tudi vetrnica mora varnostno ustaviti. V sloveniji je spet problem, ker je območij kjer je smiselno postaviti vetrnice precej malo. Ni to območje pod Pireneji, kjer je stalni veter med atlantikom in sredozemljem.... In še enkrat, tudi vetrnice niso teko zelene kot jih hočejo predstaviti. Teš 6 je mimo, govori se o NEK2 (sploh še ni pravih izračunov bilo javnosti predstavljenih), potem so golobove sončne elektrarne in sedaj še vetrnice. Najprej naj pri vetrnicah tudi pokažejo, kako bodo izvedli razgradnje.... Še enkrat, ni vse zeleno, kar hoče politika prodati pod "zeleno". In še nekaj, tisti, ki mislite, da boste vso energijo pridobili iz sončnih elektrarn in vetrnih, recimo zeleno energijo, naj vas razočaram. Elektro energetski sistem potrebuje močne konstantne elektrarne, kot so jedrska elektrarna, hidroelektrarna... ker drugače ponoči ali pa v oblačnem vremenu bo problem z energijo iz sonca, v brezvetrju pa iz vetrnih elektrarn. Sistem pa lahko deluje, če bodo veliki sistemi delovali v prihodnosti preko hranilnikov. vprašanje, kako bi bilo v Nemčiji, če bi njihovo gospodarstvo poganjalo samo sončne elektrarne in vetrne? Itd.... Še enkrat nisem proti zeleni energiji, ampak je treba delati z glavo, da je pridobljena energija res zelena. V nasprotnem primeru, bodo nekateri spet na debelo kradli...
celjan2
10. 01. 2023 15.42
+3
Ja. Nemci morajo uvažati elektriko iz poljskih termoelektrarn na koln. Pardon premog. Jih sploh ne moti. Zero Emission Here, dont care for Poland
1818
10. 01. 2023 21.41
+1
Vetrnice so najmanj zelene, dajte no folk, kje to pobirate. 25% elektrike oskrbuje 50M špancev
1818
10. 01. 2023 21.42
+1
ACC0
10. 01. 2023 14.06
+1
Jaz jo tudi ne bi imel zraven bajte.
1818
10. 01. 2023 21.43
+2
Halo, pa kaj je to? Kaj mislite, da jo direkt pred vrata postavljajo. So standardi in pravila v tej panogi
1818
10. 01. 2023 21.46
+3
Jaz tudi nebi imel avionov nad hišo, pa naj raje pristajajo s strani Šmarne gore kot s Mengeške strani. Folk je prav bolan ratal. Potem pa naj si svak zase elektriko priskrbi, pa hrano, pa plastiko... In kam pridemo?
Urška iz Ugande
10. 01. 2023 11.20
+1
Pa ta tip konkretno laže. Temelj je okrogel, mogoče širine max 20 metrov in par metrov globine za te največje veternice.
Urška iz Ugande
10. 01. 2023 11.11
+5
Pol pa naredite veternice na Štajerskem. Tu po hribih tudi nonstop piha. Ali pa v prekmurju med njivami, kot je to praksa v Avstriji. Če dobi lastnik zemlje pošteno plačilo za zemljo, ne vidim problema. Ne razumem ljudi, ki so proti. Dejstvo da nimamo veternic je žalost že vsaj 15 let.
Urška iz Ugande
10. 01. 2023 11.13
+1
Po 2 dneh veternice sploh ne opaziš več, ker se lepo zlije z naravo.
Jernej Sekirnik
10. 01. 2023 10.47
+3
Čisto enostavno, vsem ki nasprotujejo odklopit elektriko. Isto pri nas za novi vodovod, večina se buni, ker bi šlo preko njihovih zemljišč. Kako pa boš vodo napeljal, cevi po zraku? V redu, pa ne boste na vodovodu, pa si vozite vodo ali pa znajdite kakor se znate....
Boris Sternad 1
10. 01. 2023 10.08
-2
Ko prebiram komentarje...Vsi vidite Avstrijo, Nemčijo, koliko vetrnic imajo. Kaj pa hrvati? Takšna nasprotovanja so voda na mlin tistim, ki bi se radi okoristili z namenskim denarjem. Koliko denarja in energije porabimo za nasprotovanja? Poglejte Hrvate. So začeli kasneje gradit avtoceste in so nas prehiteli v infrastrukturi, pa so bili kar tiho, tudi za vetrne elektrarne se nič ne sliši iz njihove smeri, pa se malo pozanimajte koliko jih imajo. A je pri njih kaj več bolanih kot pri nas? NE. Kaj pa v Avstriji? Nemčiji? Raje se osredotočimo na resnične težave okoli zdravja in ne na vetrnice.
periot22
10. 01. 2023 09.57
+2
Narod živi zraven industrijskih con zraven kamnolomov,avtocest zraven transformatorskih postaj zraven železnic pa se ne buni kot vi vam povem nihče ne bo večno na tem svetu, svoje otroke tiscite v 18 stol s svojim zastarelim načinom razmišljanja!
eugene
10. 01. 2023 10.32
+3
son?ek11
10. 01. 2023 09.57
+5
Ja,kaj pa veternice motijo!!! A spet zaradi ptičev in medvedov, lepo vas prosim!!! V Švici jih imajo na njivah in travnikih!! So pa tako visoke, da še ptiči ne letajo tako visoko . In tudi glasne niso!!! Videno in slišano iz prve roke, oz.slisano sploh ni bilo. Samo pri nas se komplicira
Micimici7
10. 01. 2023 09.10
+4
Vsi bi imeli elektriko, nič pa od virov!. Idite pogledat severno Francijo koliko vetrnic imajo!
Perivnik
10. 01. 2023 08.34
+4
Naj divaški občani solidarno pomislijo na Ljubljančane, ki bodo morali piti vodo iz zajetja, preko katerega gredo kanalizacijske cevi. Ali občanov okrog Letališča Brnik. Še gozd, ki je bil kot zaščita in čistilec zraka okrog letališča, so jim izsekali in dodatno zgradili industrijsko cono. Pa so kar tiho.
snupy1
10. 01. 2023 08.29
+4
Vetrne elektrarne so smotrne vendar ne v naseljih ali njihovi okolici. Postavijo se lahko toliko daleč, da nikogar ne motijo.
+3
Če se ne motim, lahko vetrnica stoji najbližje stanovanjskim objektom 800 metrov
eugene
10. 01. 2023 08.25
-5
11 komadov je samo začetek. Hočejo izsekat stotine hektarjev gozda, vse zbuldužirat in vse okoli vasi postavit 100 200m vetrnic. Ga ni junaka med vami, ki bi se strinjal, da mu to postavijo pri njemu doma.
periot22
10. 01. 2023 09.59
+4
eugene
10. 01. 2023 10.15
-1
Pojdi si pogledat kaj je tam kjer jih mislijo postavit.
eugene
10. 01. 2023 10.29
+0
Ustavite se kdaj v Dolenji vasi in si pojdite pogledat to veternico. Verjamem, da za naključne obiskovalce ni moteča. Tudi meni se ni zdela. Zdaj si pa zamislite da tam živite in da jih nameravajo vse okoli postavit na desetine in to duplo višjih. Iz vasi praktično ne boš imel kam pogledat ne da bi vidu vernice. bojo praktično obkolili vas. Tu imajo prebivalci absolutno prav. Vrednost njihove nepremičnine bo zdesetkana. In noben me ne bo prepričal, da ne vpliva na zdravje. Mogoče ena ne ampak predstavlajte si, da ste obkroženi z temi 200m gibajočimi zadevami. Pa nej izplačajo odškodnino prebivalcem. Ne vem recimo pol miljona vsakemu, ki si je tam ustvaru dom. da se lahko izseli nekam drugam. Pa ni samo vpliv na prebivalce problem.
eugene
10. 01. 2023 10.35
-1
In nisem iz tam. Moj sodelavec je, zato mi je problem znan.
radar
10. 01. 2023 08.17
-4
Podpiram prebivalce na tem mestu. Vse se lepo sliši, nobeden pa ne pove kakšen vpliv imajo in kako se bo te zadeve po koncu življenske dobe recikliralo. Vsebujejo ogramne količine olja, itd, Oglejte si dokumentarec, ki je bil pred časom na RTV, kakšne probleme imajo nemci s tem. Pa nisem proti zeleni energiji ampak ni vse zeleno, kar nam hočejo prodati.
Jernej Sekirnik
10. 01. 2023 08.25
+3
Najboljše vse ukinit, a na 10.000 avtov na dan mimo njih je pa OK? Koliko izpušnih plinov, koliko olja in goriva steče na dan na cesto od ne vzdrževanih avtov? Pa to dež spira v lepo "neokrnjeno" kraško zemljo in v lepo "čisto" podtalnico....
Jernej Sekirnik
10. 01. 2023 08.30
-4
Kako smo se že učili...1 liter motornega olja onesnaži 1000000 litrov vode...eni pa dolivajo po litre na nek kratek časovni rok avtom, ker jim puščajo tesnila, semeringi itd. na motorjih....
Jernej Sekirnik
10. 01. 2023 08.57
+1
Minuse lahko kar talate, folka pa ogromno s starimi nevzdrževanimi kantami se vozijo....
Jernej Sekirnik
10. 01. 2023 08.14
+9
Ja zelo škodljive so, ptiči prav čakajo in se zaletavajo noter, res je težko, ker se tak počasi vrti, ampak če se vztrajno zaletava noter mu uspe. Drugi ptiči gredo raje na AC, avti so hitri, tam gre enostavno.
eugene
10. 01. 2023 08.06
+0
Stavim da noben od vas , ki tukaj pametujete kako je to fanj ne živi vi Dolenji vasi.
Emtisunce
10. 01. 2023 08.05
+8
Vsa trenutno pereča dogajanja v zdravstvu, energetiki, ..., dokazujejo, da je Slovenija premajhna za 2,8 miljona prebivalcev (+ 300.000 migrantov). Potrebno je ustaviti priseljevanje in izseliti 1 miljon priseljencev zadnjih 20 let in vse bo funkcioniralo.