Tujina

Napad na Iran ni izključen

Sydney, 24. 02. 2007 09.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
STA/Reuters
Komentarji
29

Cheney je izjavil, da so ZDA, če bi Iran še naprej ignoriral njihova svarila, pripravljene tudi na resnejše ukrepe.

Dick Cheney je ponovil svarila
Dick Cheney je ponovil svarila FOTO: Reuters

Ameriški podpredsednik Dick Cheney je ponovil svarilo Washingtona, da so, če se bo Iran odločil kljubovati prizadevanjem Združenih narodov za ukinitev njegovega spornega jedrskega programa, odprte vse možnosti. Kot je poudaril, ZDA ostajajo "globoko zaskrbljene" zaradi dejanj Irana, kot so "agresivno" sponzoriranje libanonskega skrajnega gibanja Hezbolah in podžigajoče izjave iranskega predsednika Mahmuda Ahmadinedžada. "Iran si je privoščil kar nekaj ostrih komentarjev. Menim, da poskušajo razviti jedrsko orožje," je izjavil Cheney.

Cheney je sicer povedal, da se bodo ameriški predstavniki v kratkem sestali z evropskimi zavezniki in se dogovorili o naslednjih korakih v smeri sprejetja še ostrejših sankcij proti Iranu v Varnostnem svetu ZN. "Skupaj z EU in ZN smo oblikovali politiko, ki naj bi Irance prepričala, da se odpovejo svojim prizadevanjem in mirno rešijo to zadevo, in to je še vedno naša želja," je dejal, a obenem poudaril, da so odprte vse možnosti. Bela hiša je sicer Iranu v minulih dneh že izrekla podobna svarila. Busheva administracija je sicer vseskozi poudarjala, da spor želijo rešiti po diplomatski poti. Kljub temu pa ni nikoli zanikala, da razmišlja tudi o uvedbi vojaških ukrepov.

Mahmud Ahmadinedžad
Mahmud Ahmadinedžad FOTO: Reuters

Britanski časnik Daily Telegraph pa medtem poroča, da se Izrael z ZDA pogaja, da bi dovolile prelete njegovih bojnih letal preko Iraka, če bi se odločil za enostranski napad na jedrske objekte v Iranu. Kot je za časnik povedal neimenovani visoki predstavnik izraelske vojske v Tel Avivu, se Izrael pripravlja na vse možnosti, pri čemer je urejanje vprašanj, kot je zračni koridor preko Iraka, bistvenega pomena. "Če teh vprašanj ne uredimo, bi lahko prišlo do situacije, v kateri bodo ameriška in izraelska vojaška letala streljala ena na druge," je še dejal.

Mednarodna agencija za jedrsko energijo (IAEA) je v četrtek objavila poročilo o iranskem jedrskem programu, v katerem ugotavlja, da Iran ni prekinil bogatenja urana, kot je to od njega zahtevala resolucija Varnostnega sveta ZN, ampak ga je celo še razširil. Teheran torej ni spoštoval roka za zaustavitev bogatenja urana, ki mu ga je v resoluciji 1737 decembra lani postavil VS ZN in ki se je iztekel v sredo. ZDA, Francija in Velika Britanija so VS ZN že pozvale k sprejetju ostrejših sankcij proti Iranu, medtem ko so Nemčija, Kitajska in Rusija zavzele bolj spravna stališča.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

avava
25. 02. 2007 12.55
bosko.buha KAKO VEŠ IN KJE TI TAKA RAZLAGA DA JE RECIMO IRAN NEVAREN SVETU ZAKAJ MISLIŠ DA RECIMO NE BI AMERIKA VRGLA ATOMSKO NA KATERO DRUGO DRŽAVO SPOMNI SE JAPONSKE SAJ VEŠ SAM KAJ SE JE METALO PO SRBIJI IN BIH " URAN" IN TO AMERIKA PA POGLEJMO RECIMO IZRAEL JAZ JIM NE BI VELIKO VERJEL SAJ JE AMERIKA LE NJIHOVA LUTKA MARIONETA TAKO DA IMA VSAK PRAVICO ČE JE GOSPODARSKO DORASEL VSEM DRŽAVAM RAZVIJATI KAR HOČEJO IN STEM BITI TUDI VELESILA V VSEM POGLEJ SAMO KAKO AMERIKA MEČE POLENA KITAJSKI SAJ RATUJE VELESILA IN MENIM DA TO TUDI K MALU BO!!!
Vegos
25. 02. 2007 08.51
Boško, če ti misliš, da bi Amerosi samo 'uničili strateške cilje' in potem pustili državo pri miru, si navaden nevednež.
albertinum@excite.com
25. 02. 2007 08.47
Bosko.buha, zelo naivno od tebe, da mislis, da se bodo Iranci zadovoljili s klatenjem ameriskih bombnikov ali tomahawkov. Kdo se ne ve, za unicenje varovanih iranskih jedrskih objektov bo potrebno uporabiti konice s (sibkim) jedrskim polnjenjem, drugace se jih ne da razbiti. Kako bodo na jedrski napad odgovorili Iranci, ne vemo, morda pa se lahko nadejamo jedrske bombe sredi Manhattna ali kaksne od evropskih prestolnic. Iranske nevarnosti se seveda ne bomo znebili na ta nacin, morda se bo iranski jedrski program le zamaknil za nekaj casa. Med tem casom bodo americani s svojo imperialisticno in z mednarodnim pravom skregano politiko poskrbeli za zadostno destabilizacijo bliznjevzhodne regije in za zadostno zalogo islamskih fundamentalistov ter samomorilskih napadalcev. Znizanje mednarodnih pravnih standardov, sistematicno unicevanje zahodnega pojmovanja clovekovih pravic, dolgorocna destabilizacija bliznjevzhodne regije in krepitev islamskega fundamentalizma za vsaj naslednjih 50 let so ocitno tudi glavni dosezki Busheve politike.
jackoo
24. 02. 2007 23.22
če bo iran začel rožljati z jedrskim orožjem lahko to pomeni hudo vojno. ne vojno zaradi kakega imetja, `obično vojno` ampak vojno tudi zaradi golega verskega fanatizma. in prav s tem se iran in navsezadnje ostali bližnji vzhod razlikuje od ostalih protiameričanov. sodelovanje ahmedinedžada in chaveza bo, menim, kajkmalu propadel, saj je slednji voditelj izobraženec in intelektualec, ahmedinedžad pa bližnjevzhodni fanatik in sovražnih vsega kar je drugačno od njega. dobro, je tudi izobražen, a ne v taki meri kot chavez. lahko bi potegnili paralelo tistemu času ko je hitlerjev rajh izsilil sodelovanje takratne sz. kmalu je prišlo do konflikta. in tako bo tudi sedaj. zgodovina se bo tokrat nažalost ponovila, menim. menim tudi to, da bi v prihodnosti bilo najbolj ugodno za američane da se že enkrat povežejo z chavetovimi komunisti proti tem ultra-konzervativnim fanatikom. upam samo to da se tudi bodo ker če ne se lahko poslovimo od današnjega sveta...
bosko.buha@mailinator.com
24. 02. 2007 23.02
Iran je močnejši kot je bil Irak, itak. Ampak Irana se ne bi zavzelo, pač pa samo uničilo strateške cilje. Ni treba da en sam američan stopi na njihova tla. Naj imajo fanatike ali ne, fanatik bombnika na 10000 metrih ne bo sklatil, tomahawkov tudi ne. Poceni in učinkovito, režima sicer ne spremeniš, glavne nevarnosti pa se le znebiš. Če mora že nekdo biti glavni v svetu (eden je vedno glavni), je veliko bolje da so to Američani, kakor pa Rusi, Kitajci ali Muslimani. Niso Američani perle, ampak pod Rusi je vzhodni blok že bil, pa so še sedaj hudo zaostali, Kitajskega socio-kapitalizma si tudi ne želim, še najmanj pa da mi muslimani vsiljujejo svoje nazore.
Bor-chee
24. 02. 2007 22.04
Lepo povedano, samo da si ti Vegos to malce bolj razložil na dolgo in široko kot jaz. Amerikance bi v Iranu čakal drugi Vietnam oz. še hujše. Poglejte samo, kaj so Afganistanci naredili Rusom v 80. letih. Oni moderno orožje, Afgani pa konje, "čakije", pa mogoče kaki Kalašnikov. Pa so jih sesuli - to je bil ruski Vietnam. In zakaj so jih sesuli? Zaradi fanatičnosti. Iranci pa tak vemo, kak so fanatični, verjetno bolj kot Afgani, pa še orožje imajo dokaj moderno. Pa dost je mudžahedinov - ti so pa poglavje za sebe... Lp
Vegos
24. 02. 2007 21.08
Ja, RIm je tudi sesul Hanibala, na koncu pa padel zarad enih barbarčkov s severa. Nihče ni nepremagljiv, in kot je že rekel Albertinium - Iran ni Irak. Sicer pa ne vem kaj se grejo tile republikanci. Podporo imajo nekje na 30 procentov, v kongresu in v senatu so zmagali demokrati, ki so javno napovedali, da bodo odrezali sredstva za nadaljnje vojaške podvige. Pod Bushem so ZDA iz najbolj gospodarsko razvite države na svetu postale država z največjim zunanjim dolgom na svetu. Kar se tiče razkazovanja mišic okrog tele godlje, se meni itak zdi bolj kritičen Izrael kot ZDA, mislim da Američani vseeno niso TAKO trepasti da bi zdaj šli še v Iran. Boško, ja, potem pa svizec...Ahmadinedžad pa poleg tega sploh ne vodi države, ampak je le lutka, ki se v njihovem sistemu nastavi v središče pozornosti. Vrhovno oblast ima Ali al Hamenej. Civitasstain - res je verska državljanska vojna, a posredno to tolče najbolj ravno po ZDA. Zakaj? Zato ker so že leta minila odkar je Bush razglasil zmago in odkar se je začelo 'obdobje v katerm bomo stabilizirali Irak in iz njega naredili zgledno demokratično državo'...HMJA. Nekako jim ni ratalo, ane? In če se zdaj umaknejo iz Iraka, bo v državi tak kaos, da bo mimogrede potegnil za sabo še v sosednjih državah kaj in orientalski sod smodnika bo eksplodiral. Če se NE umaknejo, pa to pomeni, da imajo en kup vojakov 'zvezanih' v Iraku in jih ne morejo uporabiti na eventuelnih drugih frontah. Jaz si ne delam utvar, ZDA so v slabem položaju. Poleg tega je pa tu še nepredvidljivost Izraela (ki ima, mimogrede, prav tako atomsko orožje, in mislim da je to atomsko orožje najbolj nevarno od vseh, izraelski voditelji so 'lunatiki' kot bi rekel Drnovšek). Sicer pa, vse se bo videlo, če/ko bo vojna. Iran pač ni Irak.
albertinum@excite.com
24. 02. 2007 20.19
Tisti, ki mislijo, da bo Iran lahko delo, naj malce razmislijo. Irak ima 27 mio prebivalcev, Iran pa 69 mio. Irak je imel pred ameriškim napadom vojsko desetletje pod embargom in mednarodnimi inšpekcijami, Iran pa ima močno in motivirano vojsko. ZDA sicer lahko napadejo iz zraka in razbijejo nekaj strateških ciljev, a povračilne akcije fundamentalističnih norcev v Iranu so lahko veliko strašnejše.
civitasstain@gmail.com
24. 02. 2007 20.19
avava Tudi ce ti pises tvoj komentar z velikimi crkami, ni receno, da imas zato prav.
bosko.buha@mailinator.com
24. 02. 2007 20.09
Če ZDA napadejo Iran, to še ne pomeni da ga bodo tudi zavzele. Pač uničijo jederske objekte iz zraka. Nihče ni mrtev, Iranci pa brez atomske bombe, super. NIhče ni tako naiven, da bi mislil, da razvijajo kaj drugega kot atomsko orožje. Država z ogromnimi zalogami plina in nafte pač ne potrebuje atomske energije, poleg tega imajo celo ponudbo Rusije, da bi jim ona plemenitila uran. Če bi se jim šlo samo za energijo bi to sprejeli, tako pa je jasno da temu ni tako. Islamskim državam in še posebej ljudem tipa Ahmadinežad atomskega orožja ni za zaupati. Kdor ima nuke ima moč in lahko izsiljuje, kar bi Iranci nedvomno počeli. Muslimani sicer to v Evropi že uspešno počnejo tudi brez nukov. Se še spomnite lanskih protestov, ko so vsi evropski časniki cenzurirali prikazovanje Mohameda?
avava
24. 02. 2007 20.01
NO JA NEKATERI SO RES USTRAHOVANI SAM SMO NEKAJ POZABILI DA JE BILA NAJPREJ SEVERNA KOREJA TARČA AMERIKE SAMO ZAKAJ NISO NAPREJ NA NJO TARČE IN KRITIKE AMPAK SAMO IRAK IRAN SOMALIJA IN PAZI VSE SAME ISLAMSKE DRŽAVE KATERE IMAJO BOGATO NAFTNO ALI KAJ DRUGEGA ZA IZKORISTITI MENIM DA NI PRAV DA SE AMERIKA VTIKA ALI KDORKOLI DRUG ČE IMAJO LAHKO RUSI AMER.ŽIDJE -IZRAELCI IN ŠE NEKATERE DRUGE DRŽAVE ZAKAJ NEBI SMELA IMETI TUDI IRAN SAJ JE MOČNA DRŽAVA IN TUDI BOGATA NI ZAPUFANA KOT AMERIKA IN IŠČE SKRAJNOST IN TO JE VOJNA DA BI PRIŠLA IZ PUFOV KONEC KONCEV SO PA IRAČANI REKLI DA RAZVIJAJO JEDRSKO ENERGIJO V KORISTOLJUBJE V EL.ENERGIJO PA KAJ POTEM ČE TUDI V OROŽJE SAJ AMERIKA IMA TEGA NI TONE IN TONE KDO NJIH KONTROLIRA ONI IMAJO LAHKO KAR HOČEJO IN KOLIKOR HOČEJO TO NI PRAV SPOMNIMO SE KAKO SO ZAVEDLI CELI SVET DA IMA SADAM ATOMSKI OROŽJE ŠE DO DANES GA NISO NAJDLI SEDAJPA DAJEJO SVOJO DEMOKRACIJO JA DROGA PROSTITUCIJA TO JE ZA NJIH DEMOKRACIJA!!!!!!!!!!!
civitasstain@gmail.com
24. 02. 2007 19.15
Ne bodi no. Irak sedaj ne tolcejo ZDA, ampak je verska drzavljanska vojna. V samomorilskih akcijah delujejo sami iraski skrajnezi. Tolko jaz razumem porocila.
Bor-chee
24. 02. 2007 17.06
Poirot, iz katerega filma si pa ti? Koliko si sploh star? Daj ne strelaj nebuloze... Tako kot je padel na kolena Irak, Vietnam, Somalija, Srbi, Srednja Amerika, itd... Islam potegne PETRODOLARJE iz ameriških bank, pa gre Amerika pa-pa. Okoli 700 miljard jih je, ali pa celo več. Tak da zbudi se. Lp
Poirot
24. 02. 2007 16.46
Če skupi udarijo zda in velika britanija je ni države na svetu,ki ne bi padla na kolena.
malasutra@gmail.com
24. 02. 2007 12.51
na bližnjem vzhodu je sploh dosti koincidenc, odkar naftni lobi vlada zda.
Bor-chee
24. 02. 2007 12.47
Ja, napadli bojo in dobili bolj po pi**i kot v Vietnamu. Nedolžni vojaki bodo zgubljali glave. Iran ima 4. največje zaloge nafte na svetu... Kakšna koincidenca, da imajo nuklearno orožje oz. ga razvijajo in še nafte v izobilju... Nekam znano se mi zdi... Irak mogoče... Upam, da se bo ameriški folk strezno pa da bojo odje**li Busha, goveda pokvarjenega. Lp
soul@hitri.com
24. 02. 2007 12.27
Teli americani usi neki MISLIJO da Iran razvija atomsko bombo.Pred nekaj dnevi ko je bil objavljen clanek z vsebino raziskav kako dalec je Iran s predelavo urana, je pisal da ne morejo narest atomske bombe .... torej bodo spet Bush in njegovi klovni narodu prodal buče in napadl Iran , ker jih ta drzava zelo zelo ogroza in to skupaj z Izraelom ki je itak podruznica ZDA na bliznjem vzhodu.
Rijad Proši?
24. 02. 2007 12.15
Spomnim se enega komentarja, ki ga je izrekel OSHO, " Ne razumem, zakaj se ljudje bojijo jedrskega in kemičnega orožja, bati bi se morali tistega, kar imajo na krožniku". Ti da misliti.
endimion@email.si
24. 02. 2007 11.42
se strinjam... :D
zupancicevajama@email.si
24. 02. 2007 11.36
Nevem zakaj ste vsi obsedeni od strahu pred vojno bombami boleznijo..smrtjo? Vsako sekundo ste blizje smrti! Garantirano! Ali od AB (boli me kdo jo je naredil) ali pa zaradi padca po stopnicah. tik tak tik tak..ker pocasi tipkam ste vi kateri to berete ze eno minuto blizje vasemu neizbeznemu koncu.