Tujina

'Ne gradite pravih ali navideznih 'berlinskih zidov' med Rusijo in Zahodom'

Moskva, 06. 11. 2019 06.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

"Potegnili smo končno črto pod hladno vojno. Naš cilj je bila nova Evropa: Evropa brez ločnic. Voditeljem, ki so nas nasledili, je spodletelo, niso dosegli tega cilja." Zadnji sovjetski voditelj se po treh desetletjih spominja prelomnega leta 1989, ko je "svet izbral mir", a pri tem poziva, naj ne gradi pravih ali navideznih 'berlinskih zidov' med Rusijo in Zahodom.

Danes 88-letni Mihail Gorbačov je pred tremi desetletji odigral pomembno vlogo pri padcu berlinskega zidu in komunističnega vzhodnega bloka – oznanil je umik sovjetskih sil iz satelistskih držav, ki so desetletja delovale pod sovjetskim vplivom, jasno je napovedal, da se v notranje zadeve Vzhodne Nemčije ne bo vmešaval – in številne sovjetske sile na območju Nemške demokratične republike so v prelomni noči 9. novembra 1989 ostale v vojašnicah. 

Na zahodu priljubljen Gorbačov v domovini velja za voditelja, ki je dopustil propad Sovjetske zveze.
Na zahodu priljubljen Gorbačov v domovini velja za voditelja, ki je dopustil propad Sovjetske zveze. FOTO: AP

30 let kasneje Gorbačov z zaskrbljenostjo opazuje odnose med Vzhodom in Zahodom, še posebej pomanjkanje dialoga med Washingtonom in Moskvo glede jedrskega orožja. V intervjuju za Reuters je med drugim uradni Washington obtožil, da uničuje strukturo in pakte o nadzoru jedrskega orožja, ki svet ohranjajo varen. Glede odločitve ameriškega predsednika Donalda Trumpa, da se ZDA umaknejo iz sporazuma o jedrskem orožju (INF), pa je dejal, da ne gre "za odločitev velikega uma".

A kljub kritikam ameriške zunanje politike poziva, naj svet ne gradi pravih ali navideznih zidov med Rusijo in Zahodom. "Vsak zid je poskus, da se ogradiš od pravih težav, s tem pa jih ne rešiš. Zato nasprotujem gradnji zidov, v Evropi nasprotujem kakršnim koli ločnicam ali 'železnim zavesam'," je Gorbačov še dejal za Reuters.

"Ne glede na to, kako nevarna je trenutna situacija, menim da ne gre za ponovitev hladne vojne. Ideološkega boja med Rusijo in Zahodom ni. So pa gospodarske povezave, svoboda gibanja, komunikacija in kulturno zbliževanje. In zato sem prepričan, da se novi hladni vojni lahko izognemo."

Medtem je v intervjuju za BBC posvaril, da je svet v "ogromni nevarnosti" zaradi jedrskega orožja in napetosti, ki vladajo odnosom med Kremljem in Zahodom tudi po koncu hladne vojne. "Dokler obstajajo orožja za množično uničenje, še posebej jedrska orožja, je svet v ogromni nevarnosti." In pozval: "Vsi ljudje morajo jasno povedati, vsi ljudje, da morajo biti jedrska orožja uničena. Tako bomo rešili sebe in svet." 

Za sklenitev pogodbe o prepovedi jedrskih raket srednjega dosega je prejel Nobelovo nagrado za mir.
Za sklenitev pogodbe o prepovedi jedrskih raket srednjega dosega je prejel Nobelovo nagrado za mir. FOTO: AP

'Zgodovina se je odvila hitreje, kot je kdor koli pričakoval'

Voditelj, ki je Sovjetsko zvezo vodil v obdobju med letoma 1985 in 1991 in poskušal uveljaviti številne reforme, znane kot Glasnost in Perestojka, ter pozival voditelje držav vzhodnega bloka, naj sledijo njegovemu zgledu, je med številnimi Rusi dandanes znan kot tisti voditelj, ki je dopustil razpad nekdaj mogočne Sovjetske zveze. V teh časih se tako le redko pojavlja v javnosti, v dneh pred obeležitvijo obletnice padca berlinskega zidu pa je spregovoril za več svetovnih medijev.

In ko se danes spominja dogodkov izpred 30 let, pravi, da ga je hitrost dogodkov, ki so vodili do padca komunističnih režimov, presenetili. "Zgodovina se je odvila z neverjetno hitrostjo. V mestih Nemške demokratične republike so se zbrale množice in izrazile svoja stališča. Postalo je jasno, da se stvari na poti do združitve odvijajo mnogo hitreje, kot je kdor koli pričakoval." 

In trdi, da si zasluži vsaj nekaj zaslug za dejstvo, da je združitev Nemčije potekala mirno, brez prelivanja krvi. "Takrat je bilo v Vzhodni Nemčiji nastanjenih 380.000 sovjetskih vojakov. Ukazano jim je bilo, naj ostanejo v vojašnicah. Neverjetno zapleten proces se je odvil brez prelivanja krvi. Mislim, da sem zaslužen za to."

Glavni junak tistega časa je po besedah Gorbačova ljudstvo.
Glavni junak tistega časa je po besedah Gorbačova ljudstvo. FOTO: AP

'Leta 1989 je svet izbral mir. Danes potrebujemo to vizijo'

V prispevku za ameriško revijo Time pa je v spominih na tiste usodne dogodke iz novembra 1989 med drugim zapisal: "Danes bi lahko med branjem komentarjev in spominov na tisti čas dobili vtis, da je bil proces združitve preprost, da je vse skupaj kar 'padlo z neba', da se je zgodilo po srečnem naključju ali zaradi naivnosti nekaterih strank. A ni bilo tako." Dodaja, da so potekala številna pogajanja, ki so jih ves čas ogrožali nesporazumi.

"Ko me vprašajo, kdo je resnični junak tistega časa nemira in drame, vedno odgovorim: ljudstvo. Ne zanikam vloge politikov. Odigrali so pomembno vlogo." A konec koncev so bili po njegovih besedah najbolj pomembni ljudje. "Leta 1989 je svet izbral mir. Danes potrebujemo to vizijo." 

"Potegnili smo zadnjo črto pod hladno vojno. Naš cilj je bila nova Evropa: Evropa brez ločnic. Voditeljem, ki so nas nasledili, je spodletelo, niso dosegli tega cilja."

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (122)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Simon Megli?
06. 11. 2019 21.28
+1
Zid je porušen ampak temelji so ostali.
Infraping
06. 11. 2019 20.43
-4
Treba je zidov. Treba.
Kollerik
06. 11. 2019 20.11
+7
Amerom in Putinu je uspelo EU spet razdeliti. Nemci in EU nasplošno se še vedno niso uspeli osvoboditi ameriških vojaških baz in njihovega vsiljenega pokroviteljstva. Sedaj ameri strašijo EU z rusi, da lažje opravičujejo svojo navzočnost in rusom pa to paše.
pravisprehajalec
06. 11. 2019 20.29
-8
@Koleros, stara boljševiška strategija prenosa Revolucije v Nemčijo in zanetenje svetovne revolucije ter končno oblikovanje sovjetov Sveta ni nikoli zamrla. Pri nas je to 80.000 Slovencev nekoč plačalo z glavo...
Kollerik
06. 11. 2019 21.54
+1
pravisprehajalec
06. 11. 2019 21.57
-2
80.000 jih lahko pripišemo Državljanski vojni, ki se je začela z Revolucijo.
HorstWiesel
07. 11. 2019 08.12
-1
Kollerik
07. 11. 2019 09.10
+4
Svoje revizionistične pravljice in laži prodajaj drugje.
kokomujo
06. 11. 2019 20.05
-1
Gorbacov je bil sibek, Reaganova lutka, ce bi bil nekdo kot Stalin takrat na oblasti bi leta 1989 nemci videli delujoce tankovske cevi od cisto od blizu
pravisprehajalec
06. 11. 2019 20.30
-3
Vprašanje, Mujo. Če ne bi bilo tako kot na vežbah JNA, ko je vedno pol tehnike obstalo ob cesti zaradi okvar.
kokomujo
06. 11. 2019 20.03
+2
Se zdaj mi ni jasno zakaj so podrli zid, cisto ok je bil, nemci so evropi in svetu povzrocili veliko gorja, zasluzili so si ga sami narod zlocincev
pravisprehajalec
06. 11. 2019 20.31
-3
Ne dovolj Mujo, da ne bi takšni kot ti, 20 let po teh dogodkih ki jih omenjaš, množično drli v Nemčijo. Višek hipokrizije.
Krainerland
06. 11. 2019 18.38
-3
Sploh ni treba zidov, ker to zid že sam po sebi.
holcar.
06. 11. 2019 17.01
+2
Rusi so mojstri propagande in zavajanja. Prizgite ob nedeljah radio Aktual, pa boste imeli 2 ure propagande o ruski vojski in gospodarskih dosezkih. Kako je lahko to dovoljeno?
korintos23
06. 11. 2019 18.00
+2
holcar.
06. 11. 2019 16.59
+4
Vsakem izmed prorusov privoscim kaksno leto zivljenja tam. Bo spremenil svoje idilicno mnenje takoj ko bo videl kako izgleda: ruska cesta, demokracija, sodstvo in plača. Pa ne it v Moskvo alpa Petrograd. Pejte v druga mesta pogledat. Boste hitr pricapali nazaj in prijeli mamo Slovenijo za krilo. Najprej probajte potem pa hvalite.
Infraping
06. 11. 2019 20.37
-1
Frane Šajn
06. 11. 2019 13.47
-7
Na to bi pomislil malce prej preden si razsul Rusijo in Waršavski pakt ti ta zacahnan!
reakcionar
06. 11. 2019 13.35
-12
Ta je kot ruski Kučan. Vendar z nič vpliva. Ko je bil na čelu ZSSR, je imel možnost, da prepreči razpad države in vendar je sam skopal grob tej isti državi in verjel vsem obljubam NATO in zahoda, brez da bi to dali na papir. Največji (sicer dobronamerni) luzer minulega stoletja!
holcar.
06. 11. 2019 12.18
-9
Jaz bi z njimi postavil zid visji kot game of thrones. Cim dalje stran od njih.
IvekKu
06. 11. 2019 12.07
+17
Če bo vsak v svoji državi in bodo jasno začrtane meje bo mir, drugače pa ne z vašim načrtnim mešanjem in uvažanjem.
RupniK
06. 11. 2019 12.01
+16
Meje in zidove postavit nazaj, ljudje naj gredo pa tudi nazaj, vsak v svojo državo. Samo tako bo mir na svetu in samo tako bomo izkoreninili skrajne levičarje in desničarje.
MATEJ5321
06. 11. 2019 12.06
-21
Še lastovke naj ostanejo doma, ane pametnjakovič !?!
RupniK
06. 11. 2019 12.08
+30
Ne, ne rabijo. Lastovke so dobrodošle. One so pametne živali.
MATEJ5321
06. 11. 2019 12.11
-16
RupniK
06. 11. 2019 13.52
+15
Kollerik
06. 11. 2019 20.12
+1
matej +++++, nekateri pač niso ne tič ne miš....
emilzapata
06. 11. 2019 11.29
-4
med rusijo in zahodnimi imperialnimi silami ne bo nikoli odkrite sprave, zahodnjake najbolj moti, da morajo trenutno njihove energetske in mineralne resurse še vedno plačevati, oni bi pa radi to dobili po sindikalnih cenah, še bolje pa zastonj-
korintos23
06. 11. 2019 11.30
+4
korintos23
06. 11. 2019 11.35
+1
Rusi si okupatorja vedno naklestili, a potem mora še sprava biti?
holcar.
06. 11. 2019 12.06
-10
Saj nihce ne rabi rusije, zato sprave ni treba, razen ce si jo ono zelijo.
korintos23
06. 11. 2019 11.02
+5
Delavec si je v socializmu hišo zgradil sedaj v kapitalizmu je pa to bolj težko.
RupniK
06. 11. 2019 11.07
+10
SenecaLucius
06. 11. 2019 11.13
+12
Tudi jaz vidim povsod ogromno novih hiš....
korintos23
06. 11. 2019 11.16
-8
Zakaj pa potem cvilite in tolčete po Sloveniji in njeni trenutni vladi? Pa sem vas. hahahaha
RupniK
06. 11. 2019 11.36
+12
korintos23
06. 11. 2019 11.44
+0
RupniK
06. 11. 2019 11.48
+3
Pa ti si tisti, ki skoz cviliš, kako fajn je blo v jugi in kako težko je v Sloveniji... Komunistov pa res ne maram. To imaš pa prav ja. Nobenih. Ne Bivših, niti teh tvojih, samooklicanih.
Groucho Marx
06. 11. 2019 11.59
+21
Res si si zgradil hišo, odplačala ti jo je pa inflacija.
Malinha
06. 11. 2019 12.06
-2
Graučić: "častilec propadle Juge... da zanj zadolževanje ni vrednota, potem to zagotovo drži"; kopiraj stavek, iz katerega bo razvidno, da sem "častilec propadle juge"; za zadolževanje nisem napisal, da "zame" ni nikoli bila vrednota, ampak za Levičarje, točneje Marxa. Ampak, verjetno boš odgovoril v svojem stilu: sluzasto sentimentalnem; dejstvu, točnosti se pa seveda spretno izmakneš. Tipično za tvojo varnostniško uniformo dojemanja.
MATEJ5321
06. 11. 2019 12.07
+10
Groucho Marx
06. 11. 2019 12.38
-2
Miš. Pred časom si mi kot zgled delujočega socializma, nad katerim si navdušen, navedel Jugoslavijo, katera pa se je utopila v dolgovih. Torej?
Kollerik
06. 11. 2019 20.13
+3
Sedaj pa imaš Slovenijo, ki se utaplja v dolgovih. Torej?
Jogi
07. 11. 2019 08.11
+1
Tudi v kapitalizmu se več držav utaplja v dolgovih!
Gorenc45
06. 11. 2019 10.41
-8
Slovenija Rusije sploh ne rabi. Z njo imamo le 1 milijardo menjave, z Nemcijo 11. Cela EU nas ne spostuje vec, ker k nam vabimo Putina. V Rusiji se zivi 15 let manj povprecno kot v EU, cveti korupcija, vsa sodisca so podkupljena. Putin pred volitvami zapre in trpinči vse opozicijske voditelje. BDP je nizek, razslojenost pa ena najvecjih na svetu. Rusija srednjega sloja nima! Ne zgledujmo se po njej, raje se po Nemciji, ki je zmerna in prijazna do drzavljanov. EU mora ubrati lastno pot, brez vpliva ZDA in Rusije.
Gorenc45
06. 11. 2019 10.45
-3
V Rusiji, kdor je motec za oblast, kar izgine, truplo pa najdejo cez nekaj mesecev, ampak policija ne sme o tem nic preiskovati pri njih.
korintos23
06. 11. 2019 10.59
+2
Koliko pa ima Nemčija izmenjave z Rusijo kljub Trumposovim sankcijam? Nemcev za 30 let itak ne bo, Rusi pa se bodo obdržali.
Gorenc45
06. 11. 2019 11.03
+2
Ti si pa pameten ja. V Rusiji se znizuje stevilo prebivalcev hitreje kot na Hrvaškem. Scasoma jih bo le še 100milijonov, to pa zato ker namesto v razvoj vlagajo v vojsko. Kot vcasih Jugoslavija, ki je za vojsko dala velik del BDP.
korintos23
06. 11. 2019 11.06
+4
ERusi Nemce popapcajo za malico! Kdo se bo pa te v Nemčiji boril, bivša Juga, Turki, Italijani, Poljaki ali Rusi?
korintos23
06. 11. 2019 11.07
+3
Ti si še bolj pameten, koliko otrok pa še Nemke rodijo? Ostale katere živijo v Nemčiji pa kar precej.
Gorenc45
06. 11. 2019 11.08
+9
Pa ti nisi realen. V casu razvitega jedrskega orožja vojne ne bo vec. Ker če bo, bo to konec sveta za vse.
Prototip
06. 11. 2019 11.15
-1
Hvala bogu...tut pri nas bi potrebovali tak sistem...
korintos23
06. 11. 2019 11.17
+6
Kdo pa pravi za jedrsko, Nemci vojakov več nimajo niti za napad niti za obrambo, tujec pa vojak da brani Nemčijo? Hahaha
Gorenc45
06. 11. 2019 11.17
-4
Sistem represije, ustrahovanja in revscine? Ne hvala.
korintos23
06. 11. 2019 11.19
+2
To praviš za Turke, migrante, Poljake, Ruse in ostale v Nemčiji?
brabusednet
06. 11. 2019 12.50
-2
korintos tvoji Rusi pa beguncev nočejo,kot tvoji miljeni levičarji pa jih tako hvališ torej ti v glavi nekaj preskakuje.
Jogi
07. 11. 2019 08.14
Edino pravilno da izgine. Nobenih stroškov za državo!
holcar.
06. 11. 2019 10.33
-1
Za vse, ki hvalijo Rusijo: Število prebivalcev pada hitreje kot kjerkoli drugje v Evropi, mladi gredo stran, samo se starci ostajajo. Politicno so skoraj ze v tolitarizmu, mediji niso neodvisni. Njihove mlade punce pa plesejo po nasih in drugih klubih. Vse kar imajo gospodarstva je povezano z nafto in plinom in naravnimi viri. Glede na vire bi lahko bili na nivoju ZDA, pa poglejte kaj dela zgresena politika. Ja to je Rusija od katere je dobro da se cim bolj oddaljimo.
emilzapata
06. 11. 2019 10.46
+3
ti nimaš pojma o pojmu o tej temi, najprej si kupi vsaj tedenski turistični aranžma v Rusijo, potem pa komentiraj, da ti malo olajšam delo, na nekaterih področjih so svetlobno leto pred nami. Samo vozni park v Moskvi in drugih velikih ruskih mestih je veliko boljši in mlajši od slovenskega. Mogoče bo zanimiv tudi tale podatek, da več Moskovčanov dopustuje izven Rusije, kot ima Slovenija prebivalcev.
Gorenc45
06. 11. 2019 10.50
+2
Mosva ima 12 milijonov prebivalcev, od tega jih le 25% dopustuje v tujini! Pri nas v tujini dopustuje 70% prebivalcev. Pozabil si še povedati, da sta glavna centra bogastva v Rusiji le Moskva in Petrograd, drugje pa jejo le žito, za meso ni denarja.
holcar.
06. 11. 2019 10.50
+12
Ja ker je Moskva sredisce drzave, kjer vsi z denarjem pridejo vodit posel, kot pri nas v Ljubljani. Poglej raje druga mesta npr. Kursk, kjer je povprecna placa 400€ na mesec ali pa podezelje, kjer zasluzijo 200€ na mesec pa ti bo jasno.
holcar.
06. 11. 2019 10.52
+8
Ce bi uposteval obmocje okrog centra Ljubljane lahkk tudi dobis podatek da je povprecna placa 3000€ na mesec. Ko nekdo brez znanja statistike pametuje vedno pridejo na dan cudne informacije.
korintos23
06. 11. 2019 11.01
+2
holcar, Gorenc, Rusi so rodoljubi, do sedaj naklestili vse kateri jih je napadel in še jih bodo! Nemci pa vse vojne izgubili kot okupatorji.
holcar.
06. 11. 2019 11.02
+3
Koga briga kaj so naredili, ko pa nimajo za jest. Kako si lahko z njimi pomagamo in sodelujemo ce pri njih vlada kriminal?
Gorenc45
06. 11. 2019 11.05
-3
Rusi so okupiral celo Sibirijo, pa niso okupatorji po tvojem? Mogocni narodi Sibirije lezijo pod šapo Ruskega medveda.
korintos23
06. 11. 2019 11.08
+2
holcar.
06. 11. 2019 11.10
+0
Gorenc45
06. 11. 2019 11.11
+2
Sibirija je okupirana dežela. Tako kot vcasih Afrika s strani Anglije in Francije. V Sibiriji je Slovanov le 25%.
Malinha
06. 11. 2019 11.12
+0
kori, največja okupacija v zgodovini je bila okupacija Moskve s strani Rusov. :)))
korintos23
06. 11. 2019 11.17
+0
Missa…., a je toti tudi faso svinjsko kugo? hahaha
Malinha
06. 11. 2019 11.26
-1
Gorenc, v Ženevski konvenciji točno piše kaj pomeni okupirano ozemlje. Piše pa tudi že v navadnih psiholoških priročnikih, ne zgolj psihiatričnih, o raznih 'okupacijah': frustraciji, anksioznosti, histeriji in ostalih fantazmah.
holcar.
06. 11. 2019 11.30
+6
Ja potem je tudi okupacija vzhodne evrope po 2. svetovni vojni in zid ter zelezna zavesa nekaj cisto obicajnega. le zakaj so ljudje potem mnozicno bezali?
Gorenc45
06. 11. 2019 11.31
+1
Hm naj bo, ceprav v Sibiriji tezko vidis cloveka, ki ni rumene rase. Kar se pa tice tega tvojega zaljenja s psihiatri in tem pa res nisi na nivoju. Verjetno nisi koncal osnovne sole, pa še nesramen si.
korintos23
06. 11. 2019 11.32
-1
holcar, da ni bilo zidu in DDR bi Nemci že pred desetletji spet noreli kot okupatorji po Evropi. To jih je pa zaustavilo za vedno in jih pomešalo z vsemi rasami in barvami.
holcar.
06. 11. 2019 11.38
+9
Kaj je s tabo, nemci so placali reparacije, z vsemi prijateljujejo, sploh pa je na vzhodu bilo le 20 mio nemcev.
Gorenc45
06. 11. 2019 11.39
+2
Ja Berlinski zid je bil res pozitivna stvar, po tvoje haha! Pa ta zid ni bil le v Berlinu, zaradi njega so Čehi in Madzari ostali zaklenjeni v svojih drzavah, skratka katastrofa.
korintos23
06. 11. 2019 11.46
-5
Nemci so morali biti kaznovani in so tudi bili, pošteno. Madžari bili za Dolfija, Bolgari, Romuni in vsi ostali tudi, Naš Joža in naša Juga pa ne.
holcar.
06. 11. 2019 11.50
+6
Nasa Juga je svoje kaznovala bolj kot so drugi nemce. 3 mio ljudi se je preselilo v 40 letih ker pri nas ni denarja za delavne.
Gorenc45
06. 11. 2019 11.54
+2
Kaj Slovaki, Čehi in Poljaki, ki niso bili nic krivi?
hotchilipoper
06. 11. 2019 09.05
+23
Gorbačov je že moder,a kaj ko ima okoli sebe in v evropi same ID
tron3
06. 11. 2019 09.00
+11
Gorbačov eden redkih politikov s pametjo, vendar je ne vedoč ustvaril spet agresivno Nemčijo, ki je začela svoj pohod po Evropi s kapitalom, kot prvo so si zaželeli ex. Jugoslavijo in jo tudi uspešno sesuli.
brabusednet
06. 11. 2019 09.09
+26
Brača Srbi so sesuli Jugovino.Lahko bi se mirno razšli,kot Čehi in Slovaki.
Shisui
06. 11. 2019 09.33
+15
Hehe vedno je nek tujec kriv, le balkanci ne!
Volga Malek
06. 11. 2019 10.25
-3
@tron3 Nemcija ni nic agresivna s kapitalizmom, kapitalizem je cisto odlicen sistem. Socializem je pa zgolj ziv v glavah dolocenih ljudi, ki bi tezko preziveli s svojim delom v kapitalizmu in se jim zdi "zlocinski". Vas socializem je prezivet, ampak imate pa socialisticna raja na zemlji v Venezueli in Zimbabveju. Erste klasse kaj ne. V Zimbabveju imajo vso zemjo,ampak nic kruha, kapitala, nicesar.
Ate_ist
06. 11. 2019 10.39
+5
volga tvoj zlati kapitalizem je tudi v iraku libiji haitiju. to kar hočeš prikazati za zlati kapitalizem so največje parazitske države sveta, ki so nekdaj obvladovale svoje kolonije z silo sedaj pa še vedno z njihovo ekonomsko odvisnostjo.
Malinha
06. 11. 2019 10.48
+3
"Nemcija ni nic agresivna s kapitalizmom," samo njeni bankirji so pripeljali Grčijo na odlično ekonomsko raven. "Socializem je pa zgolj ziv v glavah dolocenih ljudi, ki bi tezko preziveli s svojim delom v kapitalizmu," to si napisala že približno 15x. Določena glava je torej tvoja, travmatično naseljena. In, če smo natančni, tudi ves ta tvoj kapitalizem je preživet, ker se mora dnevno prenavljati, da sploh preživi. Btw.: kako je kaj v 18. stoletju?
Gorenc45
06. 11. 2019 10.54
-3
'Agresivne' nemske firme pri nas povprecno placajo 1500€ neto, prijazne ruske firme pa placajo 650€ neto. Nehite posedat po kavcu pa vlect socialo. Ko boste na trgu dela boste videli, kdo je dober in kdo ne. Hofer za 8 ur dela v skladiscu brez izobrazbe placa 1500€ neto!!
korintos23
06. 11. 2019 10.58
+3
Gorenc, trgovkam v Sparu pa naša država nekaj evrov doplača da imajo zagarantirano plačo, v Hoferju pa malo višjo.
Gorenc45
06. 11. 2019 11.01
-4
Ja glej ti povprecje vseh nemskih in vseh ruskih firm, pa bo razlika ogromna, ne sodi le po izjemah. Nadalje je nemskih investicij v Sloveniji 10x vec kot ruskih. Pa še to kar so, so pri nas investirali v njihov plinovod.
korintos23
06. 11. 2019 11.08
+2
Niso pri nas ker nas radi imajo ampak zaradi zaslužka.
Volga Malek
06. 11. 2019 11.28
-3
@ateist Parazitske drzave so bile vase socialisticne SSSR, DDR in danasnje Zimbabve in Venezuela ki so cloveku vse vzele in kalupirale ljudi, tudi vasa SFRJ je bila parazitska. Zakaj je pa potem toliko ljudi bezalo v 1960tih na "zlocinski " Zahod ce so po vasem ziveli v socialisticnem raju ? Kolonializem so sploh ni slaba stvar, prinesel je civilizacijo in postavil stebre drzav - vojsko ,infrastrukturo, izobrazevalni in zdravstveni sistem, vero, ekonomijo in industrijo. Premier Rodezije med letoma 1964 in 1979 Ian Smith je lepo povedal kar sem napisala da je kolonializem prinesel civilizacijo.
korintos23
06. 11. 2019 11.33
+1
Volga, tebi deda ni povedal da smo v socializmu zelo fajn živeli?
Volga Malek
06. 11. 2019 11.40
+0
@Missasolemnis napisala sem resnico s stavkom da socializem je ziv v glavah dolocenih ljudi, ki bi tezko preziveli s svojim delom v kapitalizmu. Kaj te tu moti ? Nihce ni kriv ce se ne znajdejo v kapitalizmu, krivi so si sami. Tu je konkurenca, prosti trg uzw.
Volga Malek
06. 11. 2019 11.42
+1
@korintos23 nisem zivela v socializmu nikoli, zivela sem na drugi strani Atlantika.
korintos23
06. 11. 2019 11.46
+4
Volga Malek
06. 11. 2019 11.53
-2
@Missasolemnis kapitalizem ni kriv ce se clovek ne znajde in nima vizije, volje, odrekanja in predanosti cilju za uspeh. Vse je v ljudeh, v njihovem nacinu razmisljanja. Socializem je prezivet sistem sprijaznite se. Zakaj bi morali bit vsi ljudje enaki ker nekateri to zelijo da se bi jih lazje kontroliralo in nadziralo - to je edini cilj socializma. Ce je clovek uspesen ga je treba unicit, lep primeri socializma so Venezuela, Zimbabve in Kuba in Severna Koreja. Vsi so enaki v revscini, bedi ,lakoti in pomanjkanju. Zato pa ljudje bezijo s socialisticnih sistemov - socialisticnih rajev ven kjer lahko uspejo in zivijo kot so si zeleli.
Malinha
06. 11. 2019 11.58
+3
"Kolonializem so sploh ni slaba stvar"; replicirat tebi je itak absurd, napisal bom za ostale bralce. Kolonializem, točneje Angleži so v arabske države, ki so živele pod njihovo vladavino, skozi novačenje domačega prebivalstva v svoje vojaške vrste naučile tega, kar arabska vojaška strategija do takrat sploh ni poznala: trojanskega konja. Dandanes je to razvidno v samomorilskih terorističnih napadih. Tvoje poznavanje zgodovine je na ničli. Stebre držav je prinesel antični svet, točneje Platon. Velik preboj v infrastrukturi se je v zgodovini začel tudi v Bagdadsko Abasidskem kalifatu; razni kalifi so bili entuziastično navdahnjeni po Pitagori, infrastrukturne navdihe dolgujejo Pitagori. Res je pa, da "socializem je ziv v glavah dolocenih ljudi, ki bi tezko preziveli s svojim delom v kapitalizmu. Kaj te tu moti?" Moti me, ker kapitalizem, ki živi tudi v tvoji glavi, nikakor ne bi preživela s svojim delom v socializmu. Prvenstveno zakaj ne? Ker tega dvojega sploh ne ločiš, ker pri tebi se ne gre za ločevanje, ampak samo za sebičen status, ta je pa neka kvazi aristokracija in seveda denar. In edino ta substančnost te drži nad vodo. V vsem ostalem, pa seveda tudi v tem, si skrajno dolgočasna.
Volga Malek
06. 11. 2019 12.19
-2
@Missasolemnis Ian Smith je bil odlicen rodezijski politik v sredini 60tih in do konca 80tih. Rodezija je bila zitnica Afrike, cim je Mugabe prevzel Rodezijo in jo preimenoval v Zimbabve se je zacela stagnacija kar je pripeljajo do lakote in pomanjkanja, zato se danes vecina bezi iz ZIM ven. Od Mugabejeve smrti se sistem ni spremenil. Imajo vso zemljo nimajo pa osnovnih sredstev za prezivetje prakticno nicesar. Socialisticni raj podobno kot Venezuela. Ti verjetno hodis v sluzbo in dobis placo, denar kajne @Missasolemnis, ne za hobi ali zaradi dobre volje, no potem se odreci denarju, placi kot dober socialist v korist druzbe, bi slo ? Tezko sklepam. Vidim da te grozno moti da sem baronica. Vidim. Ampak drugod po svetu lahko koristim dedni naziv aristokracije ,ce pridem v Slovenijo pac ne. Tebi se zdi seveda dolgocasno.
Volga Malek
06. 11. 2019 12.30
+0
@korintos23 veliko ljudi je pribezalo v juzno Ameriko in so povedali, doloceni sploh starejsi so bezali iz carske Rusije med revolucijo od leta 1917 naprej. In so pripovedovali, drugi so po letu 1945 iz drzav ki so bile pozneje del varsavskega pakta, drugi v 60tih iz Jugoslavije. Veliko so ljudje pripovedovali kaj so doziveli, njihovi otroci, vnuki so bili moje starosti in smo se druzili in igrali.
korintos23
06. 11. 2019 13.17
+4
Bežali so samo tisti kateri z Nemci potegnili in svoje ovajali v nemška taborišča vozili.
Malinha
06. 11. 2019 14.54
+5
Volgić, poznaš tisto šalo, ko ropar ustavi človeka: "Denar ali življenje!"? Verjetno jo poznaš. Siguren sem, da glede odgovora ne bi oklevala. - Tvoje omenjanje Venezuele ima spet nujen pridah populizma; vsi vemo kaj je pripeljalo do tega stanja, ti se pač oklepaš aristokratskega ocenjevanja. - Da bi me motilo, ker si neka kvazi baronica? Psihoanaliza pozna lep pojem za to: simbolna kastracija. 🦆
Volga Malek
06. 11. 2019 16.02
-1
brabusednet
06. 11. 2019 08.12
+3
So mogoče sinoči levičarji Mesec in druščina gledali film o padcu Berlinskega zidu.So se vprašali,zakaj je narod tako masovno bežal iz sistema,katerega oni imajo za svetega in ga nam vsiljujejo in to ponovno.Ko je padel zid ni bilo nikogar,ki bi bežal v nasprotno smer.Samo za eno komunistično državo bi rad vedel,kjer se ne kršijo človekove pravice in vlada blaginja.Še nekatere muslimanske države so boljše od komunističnih.Zato bi bil čas,da se preneha z tem neumnem socjalizmu in komunizmu.
Prototip
06. 11. 2019 08.21
+24
Ja,v kapitalizmu je prihodnost,a ne,tam se ne kršijo človekove pravice...ha,ha poglej jenkije,sej bodo sami sebe iztrebili...
korintos23
06. 11. 2019 08.47
+13
Nekaj se čuje da je Nemcem žal da so ga podrli, se bo najbrž gradil novi okrog Nemčije, za 20 let adijo arijska rasa.
emilzapata
06. 11. 2019 09.25
+16
če kaj spremljaš politiko in dogajanje po svetu, si verjetno slišal za zadnjo finančno ekonomsko krizo v Argentini, Čilu, Boliviji, Salvadorju, veš to so vse države, kjer niso nikoli iskusili niti trohice socializma, le kaj se torej dogaja v teh prepričanih kapitalističnih državah, da gre vse narobe.
Luther
06. 11. 2019 10.03
+3
holcar.
06. 11. 2019 10.35
-4
Kdo se bo iztrebil, naravni prirast je precej visji od Rusije, kjer bodo kmalu same "babuske".
Malinha
06. 11. 2019 11.01
+5
emil, za tovrstne Milton Friedman in njegovi čikaški fantje sploh ne obstajajo, da ne govorim o razsulu srednje južnega dela Južne Amerike, diktaturah, zaprtih, sadistično mučenih, ubitih, množici enostavno vrženih iz helikopterjev v Tihi ocean, etc. Za njih je pomembno zgolj to, da pljuvajo po lastni domovini. Podobnost z domobranci je zgolj 'naključna'.