Tujina

'Ne medvedu': v Pirenejih kmetje protestirali proti uvajanju rjavega medveda

Madrid, 23. 08. 2019 09.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Več sto španskih živinorejcev je v mestu Ainsa v Pirenejih protestiralo proti uvajanju rjavega medveda v tem gorovju, ker naj bi ogrožali njihove črede. Okoljevarstveniki na drugi strani poudarjajo, da so medvedi integralni del ohranjanja krhkega ekosistema.

Felix Bariain, vodja sindikata kmetov UAG v regiji Navarra na severu Španije, je poudaril, da so odločitev o vrnitvi ogroženih medvedov v regijo sprejeli brez upoštevanja življenj vaščanov in živinorejcev. "Zahtevamo, da nasilne medvede odstranijo s Pirenejev," je povedal francoski tiskovni agenciji AFP. Protest je pripravilo okoli 40 španskih in francoskih kmetijskih organizacij, demonstranti pa so nosili napise "ne medvedu, varnost za Pireneje" in "medved, propad podeželja". 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Program vnovične naselitve medvedov v Pirenejih, ki jim je grozilo izumrtje, so začeli leta 1996, deluje pa zahvaljujoč slovenskim medvedom. Oktobra lani so na to območje pripeljali še dva medveda iz Slovenije. 

Vendar pa se živinorejci stalno pritožujejo zaradi napadov medvedov na njihove živali, še posebej na francoski strani v departmaju Ariege, kjer živi večina od 50 medvedov v Pirenejih, ki ločujejo Francijo in Španijo. Samo v tem letu je bilo v Franciji po poročanju Local Spain pobitih okoli 600 ovac. 

V zadnjih mesecih sta kritik deležna predvsem dva medveda – 13-letni medved Goiat, ki je napadal živali v španskem delu Pirenejev, in slovenska medvedka Claverina, ki so jo v francoski del Pirenejev pripeljali oktobra lani. Na obeh straneh meje jo krivijo, da pobija ovce.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Več francoskih in španskih nevladnih organizacij se je sicer postavilo na stran medvedov in trdijo, da je sožitje z njimi mogoče.

Francoski okoljevarstveniki poudarjajo, da so medvedi integralni del ohranjanja krhkega ekosistema in simbol načrtov francoske vlade o podpori biotske raznovrstnosti, ki jo ogrožajo delovanje človeka in podnebne sprememb

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (42)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

RUGIEVIT
24. 08. 2019 08.12
+1
Kaj A.A GREEN ,tukaj pa ne boste lajali!
leond1
23. 08. 2019 15.20
+0
v pirinejih stavijo v hrano zdrobljena stekla medvedom da poginejo
jodr
23. 08. 2019 12.54
+21
Najbolj pametni so pa "naravovarstveniki", ki se pasejo na račun države; tudi kmetov, ki plačujejmo davke.
JohannDoe
23. 08. 2019 14.43
-7
Sej tud za kmete, zato da imate ovce, mi pa vas, mi plačujemo davke. Mi solidarni z vami, vi z nami.
oljeNaOgenj
23. 08. 2019 15.05
+1
ma ja kmetje plačujete davke, kako že? s subvencionirano nafto, subvencioniranim nakupom mehanizacije, odškodninami v primeru točke ali napada medveda, vplačano delovno dobo, .... Kmetje ste zaščiteni bolj kot kočevski medved. Navaden delavec pa vse plačuje za vas.
RUGIEVIT
24. 08. 2019 08.13
+3
Kaj ti plačuješ? Še tablete ti mi plačujemo pojdi vzami eno!
Devilz Pff
23. 08. 2019 12.44
+9
Če nebi bilo v ozadju projektov denarja bi bilo čisto vseeno če izumrejo ali ne. Zanimivo pri nas je pa to da za volka ali medveda se nihče ni zanimal pred 3 leti zdaj pa vsi.
JohannDoe
23. 08. 2019 12.42
-5
Če Francijo razumem, da ji je ovčereja upoštevanja vreden biznis in strateški interes pri vsej svoji pisanosti in barvitosti prebivalstva, pa to težko rečem za Slovenijo. Preprečevanje zaraščanja ne more biti razlog, ki bi dajal ovčereji tak pomen kot se ji daje v medijih. Razen, če se dela plane za prihodnost. Temno za ene, svetlo za druge.
Anica Hafner
23. 08. 2019 12.58
+1
JohannDoe prav imaš. Ve cji pomen imajo volkovi in medvedi.
JohannDoe
23. 08. 2019 15.11
-2
@anica V nekaterih primerih gotovo. Primer po primeru.
Capo dei Capi - novi profil
23. 08. 2019 11.28
+5
Oni imajo rajši migrante. :)
janezpodre
23. 08. 2019 11.17
-9
Isto, ko pr nas, s tem, da se tam predsednik sindikata samostojni kmetijskih proizvajalcev, ne piše Medved, ampak Oso /tile Španci so čudn, majo kar nek svoj jezik/.
proofreader
23. 08. 2019 10.38
-26
Pri nas je odškodnina višja kot dobijo pri mesarju, zato ne postavijo ograj ali psov.
md1a
23. 08. 2019 11.11
-30
si ze vidu kdaj pametnega kmeta. bos prej nasu 5peresno deteljco
do_br
23. 08. 2019 11.15
+31
A si že vidu pametnega blokarja...to bi bil šele čudež narave...
JohannDoe
23. 08. 2019 12.47
+6
Precejšen delež blokarjev je še včeraj molzel krave. Če pogledamo pa še malo dlje nazaj, mislim da v Sloveniji kar večina. In nemalo blokarjev celo življenje sanja in planira selitev v "naravo" ali pa jo je že izvedla. Mislim, da je to ena in ista baza inteligence.
jodr
23. 08. 2019 12.55
+9
Velika škoda, da so odstranili bodečo žico okrog Ljubljane!
Anica Hafner
23. 08. 2019 12.59
+5
Anica Hafner
23. 08. 2019 13.00
+4
Ni važno, da je pameten. Važno, da te hrani. Pamet imaš ti.
JohannDoe
23. 08. 2019 14.36
-2
Solidarnost z domačim je dobra in pomembna, ampak pogovarjate in obnašate se kot, da res vse stoji na slovenskih kmetih. Paradajzi... Španija, Italija. Jabolka... Italija. Še slovenske znamke niso slovenske. Kraški pršut - svinjina iz madžarske. Kranjske klobase - meso od bogve kod. Jagnjetina je pa v Sloveniji itak butični produkt. Človek bi pomislil, da ste same mati terezije in vedno žrtve. Žrtve ste edino svobodnega trga in ekonomije, za katere smo se kot družba odločili ali pa so se drugi za nas. In ta pomeni, da večina naših mikro kmetov z dvajsetimi ovcami in petimi kravami propade. Obdrži pa se samo par velekmetov, ki se namesto narave, svežega zraka, ptičkov in čebelic gre industrijo. Za neko tržno vzdržno velekmetijstvo pa niti pokrajina ni primerna na dveh tretjinah tega, kar so zdaj kmetijske površine v Sloveniji.
sagesse
23. 08. 2019 10.34
+68
Ampak zanimivo je, da niti en luzerski aktivist privatno ne živi na območju medveda in v varnem zavetju stolpnice, se zavzema za naravo....
JohannDoe
23. 08. 2019 14.41
+0
Seveda, tiste, ki se z medvedom ukvarjajo poklicno, redno izvajajo monitoring in po gozdu štejejo drekce, odpišeš že na začetku. Kaj bo matematik imel pojma o matematiki pa to. Več ga ima branjevka na tržnici, zna računat sebi v prid.
Bott
23. 08. 2019 10.21
+35
Vsi ki bi si želeli medvede in volkove dajte se v kožo kmetov, verjetno bi se zjutraj razveselili poklane živine in si rekli "Toooo sem čakal, ni mi treba več kositi za živino...hvala medo in dragi volkec".
upornik19
23. 08. 2019 10.23
+3
tud medved mora živet...….nismo edina vrsta na zemlji
AlternativeFacts
23. 08. 2019 10.25
-22
res je, kmet se full zasekira, ker bo moral pisati vloge za odškodnino, namesto da bi pod ceno prodal ovco prvi klavnici....
Bott
23. 08. 2019 10.31
+8
Če ne morete živeti brez medvedov in volkov, vam ostane samo eno...pa naj vas poležejo k počitku tam kjer je zemlja slabo pognojena.
sagesse
23. 08. 2019 10.38
+5
Bedak.... V afriki lev požre antilopo ali antilopa požre leva??? Upam da ni pretežko vprašanje....
sagesse
23. 08. 2019 10.39
+5
sagesse
23. 08. 2019 10.40
+18
Aternative, potem ste vi ful vesel, da vam nek vandal razbije avto in se morate kasneje ubadati z zavarovalnico... Kako ste lahko tako nori.. Ne razumem...
krneki_123
23. 08. 2019 11.02
+9
Ta alternative je eden tistih, ki misli, da so zavarovalne premije zastonj. Kot, da so zavarovalnice vesele odškodninskih zahtevkov.
Anica Hafner
23. 08. 2019 13.03
+6
Nobeden ne trdi, da ne sme živeti. Slabo je, če ogroža človeka. Verjetno še nisi bil v podobni situaciji.
gruber74
23. 08. 2019 10.21
-3
dolka je prevwc in me zivali
Melita Medved
23. 08. 2019 10.16
+24
Jaz sem prepričan, da pri nas niso največji problem rjavi medvedje in sivi volkovi, ampak rdeče podlasice.
MojsterSplinter
23. 08. 2019 10.12
+21
Medved... Naše avtohtono orožje...
AlternativeFacts
23. 08. 2019 10.10
+15
In zato ti na znak nabijejo Piki Jakoba? ...teli kmetje so mucho mas nasilni...
oljeNaOgenj
23. 08. 2019 10.07
-12
a te ovce so svete živali? kmetje jih pustijo da same tavajo v gorah in potem je čudno če jih medved napade.
AlternativeFacts
23. 08. 2019 10.11
-6
...jah ovce se na koncu kar same zakoljejo.....skupinski ovčji harakiri
Anica Hafner
23. 08. 2019 13.07
+5
V gozdu je preveč medvedov. Zato so ovce napadene.
upornik19
23. 08. 2019 10.00
-18
ja pač človek je pohlepen in tako bo vedno...….kmetje nimajo razuma
Derpentor
23. 08. 2019 10.17
+24
Dej blokovski kavčar. V večji hosti od Tivolija najbrš še nisi bil.
jodr
23. 08. 2019 12.57
+6
Anica Hafner
23. 08. 2019 13.11
+4