Tujina

Nov udarec za turiste na Hrvaškem

Zagreb, 01. 08. 2018 17.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Po podražitvah, ki so jih letošnjo poletno sezono deležni turisti, ki dopustujejo na hrvaški obali, so na vidiku nove. Hrvaška turistična skupnost in ministrstvo za turizem za naslednje leto predlagata 25-odstotno zvišanje turistične takse. Njun predlog je že naletel na ostre odzive hrvaških turističnih združenj, ki so prepričana, da vsaka nova podražitev zmanjšuje konkurenčnost hrvaškega turizma.

Na Hrvaškem so na mizi nova povišanja cen. Po dvigu cestnin in podražitvi bencina zdaj razmišljajo tudi o tem, da bi za leto 2019 za 25 odstotkov dvignili višino turistične takse. Ta naj bi se v glavni sezoni na najpomembnejših destinacijah (tako imenovani kraji razreda A) s sedanjih osem kun (1,10 evra) dvignila na 10 kun (1,40 evra) po osebi. Višja bi bila tudi pristojbina v pred- in posezoni. Dvignila bi se s šest na osem oz. s pet na sedem kun.

Taksa bi se dvignila tudi v namestitvenih objektih v krajih razredov B, C in D, in sicer s sedem, 5,50 in 4,50 kune na devet, sedem in pet kun v glavni sezoni. V pred- in posezoni pa bi se z letošnjih petih, štirih oz. treh kun zvišala na sedem, pet oz. štiri kune.

Lani so prihodki Hrvaške iz naslova turizma porasli za 22 odstotkov oziroma kar za 6,35 milijona evrov. FOTO: Thinkstock

Kaj pa kampi?

V kampih bi taksa glede na predlog ostala na letošnji ravni. Ta v krajih razreda A znaša osem kun. Za lastnike plovil je prav tako predvidena korekcija, in sicer naj bi se znesek priveza ponekod nekoliko znižal.

Predlog dviga turistične takse je po navedbah ministrstva za turizem rezultat koordinacije in dogovora z vsemi deležniki turističnega sektorja ter odgovor na spremenljive tržne izzive.

Že od začetka letošnje sezone je slišati številne kritike, da Hrvaška močno pretirava z dvigovanjem cen. Tako močno, da so o tem začeli pisati tudi domači mediji, ki opozarjajo, da država s takim odnosom drvi v prepad.

Minister za turizem Gari Capelli je spomnil, da se turistična taksa ne steka v državni proračun, pač pa se neposredno vrne v destinacije, mesta, občine, Hrvaško turistično skupnost (HTZ) in Rdeči križ. "Turistična taksa se izkazuje na ločenem računu in nikakor ne more biti del cene naše nastanitvene ponudbe," je poudaril. Dodal je še, da višine takse niso spreminjali od leta 2005, takrat pa so upoštevali povprečno 35-dnevno zasedenost namestitev in povprečno ceno 100 kun (13,50 evra) pri zasebnih ponudnikih.

Capelli je spomnil na milijone ljudi, ki te dni derejo na Hrvaško tudi zahvaljujoč velikemu uspehu njene nogometne reprezentance na svetovnem prvenstvu. "Prepričan sem, da bi vsi naši gosti radi prispevali k lepoti, infrastrukturi, ponudbi in promociji destinacije na Hrvaškem, ki so jo izbrali za kraj svojega dopusta," je dejal.

Direktor HTZ Kristjan Staničić je poudaril, da sredstva, zbrana s turistično takso, omogočajo delovanje celotnega sistema in izpolnjevanje ključnih zakonskih obveznosti na področju promocije, razvoja turistične ponudbe, spodbujanja dogajanja in aktivnosti v destinacijah ter krepitve kompetenc ter profesionalizacije zaposlenih v sektorju. Poudaril je še, da konkurenca ne miruje in da več sredstev iz naslova turistične takse pomeni več sredstev za promocijo Hrvaške na mednarodnem tržišču.

Prihodki Hrvaške iz naslova turistične takse se trenutno povečujejo zaradi večjega turističnega obiska. Lani so porasli za 22 odstotkov oziroma kar za 47 milijonov kun (6,35 milijona evrov).

Zakaj bi poviševali, če pa se dohodki že povečujejo iz naslova večjega turističnega obiska ...

Predstavniki petih turističnih združenj so medtem izrazili nasprotovanje vladnim načrtom. V Hrvaškem turističnem združenju, Združenju delodajalcev v hrvaškem hotelirstvu, Združenju hotelirjev pri Hrvaški gospodarski zbornici, Združenju kampov Hrvaške in Hrvaškem združenju delodajalcev so prepričani, da vsaka nova podražitev zmanjšuje konkurenčnost hrvaškega turizma.

Predstavniki petih hrvaških turističnih združenjih so izrazili nasprotovanje vladnim načrtom. FOTO: Thinkstock

Kot je poudaril direktor Hrvaškega turističnega združenja Veljko Ostojić, načeloma niso proti dvigu takse, a le na podlagi temeljite analize celotne sestave turističnih združenj. "Zgolj povečanje prihodkov brez novih opredelitev vlog in nalog posamičnih ravni turističnih združenj ter brez ocene realnih finančnih potreb je novo neargumentirano breme za turizem," je bil kritičen.

Prav tako so organizacije poudarile, da se prihodki iz naslova turistične takse že tako povečujejo zaradi večjega turističnega obiska; lani so porasli za 22 odstotkov oz. 47 milijonov kun.

• Kou Kou

KOMENTARJI (185)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

?onkeljc1
04. 08. 2018 14.07
18 dni Sicilije v lastni režiji - booking, s prevozom (avto) 1600€ za familijo...pa vidiš vse kar hočeš...4000km
02. 08. 2018 19.39
Torej kefalonoja 2 tedna apartma plus avion za 2 osebi 1250 eur , govorim s prve roke , brac 80 eur na dan 400 metrov po klancu do morja . Plus potni stroski. Nisem videl nobene sahovnice , neprecenljivo. Je pa res da se je treba malo znajti
Ciymbalta
02. 08. 2018 18.57
Pri nas pa dvigujejo socialno pomoč ki znaša po novem 392 evrov, En gradbeni delavec ter ostali delavci ki so zaposleni pa delajo za 630 evrov. Ljudje ki so trdno delali 40 let dobijo nekateri večinoma 400 penzijo. Me je sram da sem Slovenec da živim toj gnili državi.
02. 08. 2018 19.41
Gnila je tolk kolikor se znajdes . Misls da delavec za tekocim trakom v tujini zivi k grof ?
02. 08. 2018 13.31
Za 30 centov se bo dvignila turistična taksa (3 evre za 10 dni)... zdej je pa konec. Slovenci si več ne bomo mogli privoščiti dopusta, zdaj bodo na Hrvaško hodili samo še Avstrijci, Nemci, Italijani in Čehi.
Ciymbalta
02. 08. 2018 18.58
HerrFlick
02. 08. 2018 11.33
pri nas so letos levaki na vladi zvišali turistično takso iz 1,27€ na 3,13€. koliko % je to pa si sami izračunajte, ampak v levičarskih medijih se o tem ne govori nič !!!
02. 08. 2018 13.32
Dudi v desničarskih se ne, če smo pravični.
02. 08. 2018 19.48
A brez levih pa desnih ne gre ? Vcasih so o lmenih govorili kda krade , a dons pa samo se o barvah ? Pa da vprasam , a desni so vsi posteni ?
Samo?lovek
02. 08. 2018 10.48
Mogoče pa včasih ni turistično mesto drago, temveč smo mi tisti, ki si želimo privoščiti, česar si privoščiti ne moremo. #SamoPravim
02. 08. 2018 19.45
flisd
02. 08. 2018 10.39
+18
To je dokaz, da Hrvati dejansko zelo slabo živijo. Turizem jim je edina svetla točka gospodarstva. Sem pa letos junija kolesaril po notranjosti Hrvaške. Ljudje so res depresivni.
santamaura
02. 08. 2018 10.48
+21
Da , zelo malo Hrvatov iz notranjosti si še lahko privošči dopust na njihovem morju
akmt
02. 08. 2018 10.25
-18
Mislim kaj vam je? Hrana je ceneje na Hrvaskem.
02. 08. 2018 14.01
Zate je lahko cenejša če ti jo kupuje mamica...drugače pa je dražja kot pri nas in to že od nekdaj...v kampih je to pričakovano...ampak je cena večja tudi v mestih Plodinah, Konzumu in HiperNovalisu...tako da ne nekaj na pamet
02. 08. 2018 14.46
tlunar
02. 08. 2018 10.23
+22
Tam doli na balkanu nimam nič,na dopust če si ga lahko privoščimo za kak dan gremo ob kako reko pod hribi v naši prelepi sloveniji.Za kak dan potepanja po hrvaškem izven sezone na par let me pa tudi cene ne brigajo! Krivi ste si sami, kaj pa ste tako navezani na ta balkan,naj vas lupijo povsod če vam imajo kaj-večina delavnih slovencev teh težav nima saj nimajo niti za osnovo preživetja.Hrvatom pa kapo dol saj znajo izkoristit slovenske ovčice na vsakem koraku,kar naj lupijo slovence večinoma nepremičnin ki jih imajo v lasti na hrvaškem so prikradli skozi komunistični sistem in si jih prisvojili-navaden delavski slo. državljan nima teh skrbi!
02. 08. 2018 13.33
Saj ne lupijo. Dobili so samo stranke, ki imajo večjo kupno moč od Slovencev.
santamaura
02. 08. 2018 10.16
+32
Bistvo je v tem - Če imaš premalo plačo, so povsod cene prevelike. A ni čudno. Na hrvaški obali mrgoli turistov iz evropskih držav, ki pravijo, da je tam lepo in vse zelo poceni. Le Slovenci kot nori preračunavamo kune v evre, da vidimo koliko tam stane kava ali pivo. Če je cena podobna tisti iz domače gostilne smo zadovoljni, če ni je pa dopust pokvarjen. In ko pridemo domov in se pogovarjamo kako je bilo na dopustu, povemo ,da stane pivo 20 kun. Potem pa en sodelavec prijavi, da je on pil v prijetni taverni pivo za 15 kun. Konec rečemo Hrvaška obala nas več ne vidi. Drugo leto pa jovo na novo
02. 08. 2018 10.31
+17
Saj vidimo, kake kolone so iz Avstrije, Nemčije, Italije proti Hrvaški. Vsako leto večje. Torej je že nekaj na tem, da si lako privoščijo višje cene.
02. 08. 2018 10.33
+11
In potem, ko gledam kaki prometni kolapsi so v priobalnih mestih... domačinom je verjetno za znoret. Pozimi burja, ni za nikamor, poleti gužva, tudi ni za nikamor. Nikakor ne bi tam živel...
tedoVV2HCmedo
02. 08. 2018 10.10
Spet hrvaški članek.
dirtmcgirt
02. 08. 2018 10.09
+29
mene pa zanima zakaj je tok pomembna hrvaška za slovenijo da se preučuje do potankosti vse samo o hrvaški. samo ta hrvaška hrvaška in samo še hrvaška. pa hrvaška in še enkrat hrvaška. pa kot da ima samo hrvaška lepe plaže(jih nima, skalnate plaže, skale pr skali, če jim pa rečejo peščene je pa to pesek v velikosti kovanca enega evra). a lahko lepo prosm enkrat za spremembo kakšno drugo dražavo za dospute raziskujete npr kaj pa črna gora, pa albanija je neka nova zanimiva destinacija za na morje, kaj pa italija. o italiji niti ne duha ne sluha nikoli. samo ta hrvaška in še enkrat hrvaška. ne pozabit da nam že več kot 25 let niso več brača.
lilihip
02. 08. 2018 11.05
02. 08. 2018 13.02
LažnivihAmeriskih24ur
02. 08. 2018 10.02
+10
ma kdo pa se rine dol !!! Mene ni dol ze vec kot 10 let ....in me dopust pride ceneje pa ce je to Mallorca,Menorca,Kanarci,Ciper,Malta,..... milijon destinacij ampak ne slovenci mormo na hrvasko na morje!!!!
juhej77
02. 08. 2018 10.18
+10
poper00
02. 08. 2018 10.43
Ja miljon neumnih Slovencev le ti si tako pameten ,da veš Kaj je najboljše za nas
02. 08. 2018 13.07
Takoj, ko ste v družini štirje, se računica obrne.
02. 08. 2018 13.40
Pomisli, za letalske karte za 4 člane daš toliko, kot za apartma na Hrvaškem. Če si sam (ali v paru) se ti splača. Potem pa še razmišljaj o transportu z letališča (in sanjaj o avtosedežih), kdaj boš prišel, sa froci ne bodo preveč tečni itd. Ko si sam, je to precej enostavneje. Mi smo letos bili v Egiptu z dvema otrokoma, pa je kr zafrkancija, pa ne tako ceneje. Pa sem bil že na dopustu N krat v Egiptu, na Kubi, Španiji itd. Samo z dvema frocoma se mi ta računica konča. Je bolje nzjet čoln pa apartma na Hrvaškem, pa je top, pa še zafrkancije nimaš z logistiko. Cena je pa tam-tam.
Bonsoir
02. 08. 2018 09.55
+19
Na Hrvaškem, v Peščenoj uvali pri Puli imamo hišo, ponavadi gremo dol ob petkih zvečer in se vračamo ob ponedeljkih zvečer, tako da ne čakamo na meji. Ampak ne čez ta hudo poletje, ker osebno ne maram vročine, niti moja žena. Moji trije zaposleni lahko sedaj gratis koristijo našo hišo z družinami, itak celo leto pridno delajo. Sam sem v tej vročini raje na hladnem v servisu. Na leto pride strošek za HRT cca 480 kun, HEP cca 1200 kun, voda cca 600 kun, smeti EKC-ju cca 400 kun in davek občini Medulin cca 800 kun. Še najbolj zoprn je strošek za Istarski Ipsilon - 2x50kun vsakič tja in nazaj in pa seveda gorivo. Hrano in pijačo imamo ponavadi s sabo, če pa že gremo kaj kupit, je to kruh ( štruca kruha v pekari na stari premanturski je po 5 kun) in pa sladoled v banicah v ta novem Lidlu v Medulinu. Včasih gremo tudi na tržnico po kakšno sadje in pa seveda v ribarnico po ribe, ki jih potem sam pripravim. Dol se vozimo s kolesi in čolnom, vse imamo tam, kakor da smo tam doma. Hrvatom ne damo nič zaslužit, dol živimo kot mali bogeci. Hrvaške Istre zaradi bližine in komodnosti ne bi zamenjal za nobeno rajsko plažo kjerkoli na svetu. Res pa je, da najprej rabiš ene par stotisoč, da si nabaviš in zrihtaš hišo. Če pa jo podeduješ kakor mi, potem je pa še boljše.
02. 08. 2018 10.26
+20
Ja, samo za ene par stotisoč lahko hodiš na lepe dopuste. Računaj, za stotisoč lahko hodiš na dopust 20 let za 5000 evrov na leto. Potem pa moraš pri nepremičnini upoštevati še stroške vzdrževanja, davke na nepremičnino... po moje ni računice.
02. 08. 2018 12.10
Majcena napakica v izračunu...ni všteta možnost prodaje čez 20 let...
02. 08. 2018 13.17
To imaš prav. Nisem upošteval. Vseeno je smiselno, če že kupiš zadevo za par 100 jurjev, da nisi samo 2 tedna tam. Meni se recimo za 2 tedna letno ne splača, pa še rad grem vsako leto drugam. Bolj me zanima nakup čolna, tam ene 6m. Tudi neekonomična poteza, ampak vsako tele ma svoje veselje.
24UBRISAN
02. 08. 2018 09.27
Je treba it na plac, kjer ne kasirajo takse. Jaz sem letos za 11 dni za 6 oseb komplet z nastanitvijo plačal 150€. Tja in nazaj sem pa prišel z enim tankom, ki sem ga napolnil v Avstriji.
LazniviZares
02. 08. 2018 09.23
+22
Da dosezejo oderuske cene slovenskih letovisc bodo hrvati morali se parkrat podraziti.
poper00
02. 08. 2018 10.47
Tako je.Sam sicer zadnja leta ne hodim na Hrvaško,ampak v naših letoviščih so profesorji za odiranje proti njim,tako,da malo objektivnosti ne bi škodilo.
Marjeta Jansa
02. 08. 2018 09.06
Pa še nekaj o avtocestah.v Sloveniji cene vijet vsi poznamo ter stanje na atocestah(gradbišča v visoki sezoni ). Kar se tiče hrvaških avtocest od Zadra do Zagreba je stala 139 kun. Od Zagreba do slovenije (MP Gruškovje) pa cca 40 kun. hvala in lep pozdrav
Samo?lovek
02. 08. 2018 09.10
+32
Z vsem ostalim, kar ste zapisali, se strinjam, razen s tem glede vinjet. Vinjete so dejansko nam, ki dnevno potujemo po avtocesti, pocenile "življenje" in so bolj efektivne. Je pa sistem vinjet spet polovičarski, ker ne razmišljajo o tem, da nekdo ne potuje vsak dan. Torej, spet dokaz kako mi v Sloveniji oderuško razmišljamo, a pišemo samo o tem, kako to razmišljajo drugi. Mi smo sami sebi sovražnik.
bluestar
02. 08. 2018 09.21
Ne pametuj in ne razmišljaj polovičarsko, tisti, ki se je prej, ko je bilo treba sproti plačevati več vozil, je daleč neprimerno več prispeval za izgradnjo avtocest, kot tisti, ki se je peljal enkrat na morje...in se je lahko peljal, ker je nekdo drug za njega zgradil avtocesto.... vinjete pusti pri miru...
Marjeta Jansa
02. 08. 2018 08.54
+38
Pozdravljeni vsi. Pravkar sva se z možem vrnila iz dopusta na Hrvaškem,pa da napišem nekaj o teh famoznih podražitvah ki jih vse slovenske TV hiše objavljajo vse povprek .Glede trajektov cena iz Zadra luka Gaženica do otoka Ugljan luka Preko stane za 2osebe in avto 139 Kun, trajekt iz Biograda na moru do Pašmana za 2 osebe in avto pa 108 kun.Cena avtokampa kjer sva bila stane v visoki sezoni 4,5 evra po osebi, šotor 6,5 evra, avto 3 evre in elekrika 3,če to seštejemo je na dan kamp bil 21,50 evra.V naši ljubi Sloveniji pa se cene začno pri 9,5 evra po osebi pa da ne pišem o stalih cenah.Pijače v raznih lokalih kjer sva bila pa za na primer kava z mlekom 10 kun,pivo od 13-18, pač odvisno od lokacije lokala. Postrežba in gostoljubnost delavcev v lokalih je neprimerljivo boljša od naših na Slovenski obali. Tako da prosim vse da preden napišejo bilo kateri komentar ali prispevek naj si vzamejo nekaj dni dopusta in naj se sami prepričajo o cenah in ostalem
02. 08. 2018 09.29
+27
Tudi pri nas dobiš cenejše kampe. Sedaj pa primerjaš poceni hrvaški kamp z dražjim slovenskim....čisto zavajanje. Jaz še vedno letujem v kampu Straško in so cene sledeče..12€ na osebo in 42€ na parcelo...seveda na dan. Pol pa se turistična taksa in smo prekrepko preko 90€ na dan...imaš določene internetne strani kjer so dostopni podatki o vseh kampih in njihove cene. To kar pa ti opisuješ pa je privat kamp in je temu primerno tudi opremljen...
Aleta
02. 08. 2018 10.23
+11
Jah, če je pa tako, zakaj pa nisi potem dol ostala, ko je pa tako boljše kot v Sloveniji?? Samo vprašam....
13klu?
02. 08. 2018 10.25
preseli se dol v kamp če je tam tako poceni in odlična postrežba v tako prijazni in gostoljubni državi.
02. 08. 2018 10.28
02. 08. 2018 10.42
@etalon...Dobiš...in še kaj drugega. Vsak preživlja dopust kakor mu paše. Meni pač odgovarja kamp zaradi urejenosti in bližine plaže ter posebnega doživetja. Dal skozi vse, od hotelov in apartmajev in je ta način zame in družini najbolj sproščujoč.
02. 08. 2018 13.04
graf
02. 08. 2018 08.47
+27
Nekoč bodo Hrvatje spoznali da bo razen morja in visokih cen treba ponuditi še kaj drugega , množica njihovih (nekdanjih) turistov je že ugotovila da za isto ali celo manjšo ceno drugje dobijo več ...
nikhrast
02. 08. 2018 09.09
+16
Okoli Poreča sta dva aqua parka, pa vsepovsod po kampih bazeni, pa tobogani..., pa vse sorte zabave... Precej se je spremenilo, samo vse to stane, to je problem za večino Slovencev.
LazniviZares
02. 08. 2018 09.19
Hoces reci da zato imajo vedno vec turistov. Tudi ti si samo en zaplankan janez ki ne seze dalj od vaskega kulturnega doma.
Model1a
02. 08. 2018 10.06
vsi razno razni aqua parki so pa od koga? vse je tuj invenstitor, ki se naprem hrvatu zna it turizem... Tudincele kamp kupujejo tujci in so neprimerno bolje urejeni od tistih, ki imajo hrvaške lastnike...