Svet

Od sedaj lahko napitnino natakarju pustite tudi ob plačilu s kartico

Ljubljana, 29. 07. 2022 21.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Barbara Slukan
Komentarji
198

Ali ob dobro postreženi kavi ali kosilu pustite napitnino? Morda večinoma plačujete s kartico, pa ste mislili, da to ni mogoče? Ker ob vsakdanjih plačilih gotovine skorajda ni več, zadnje mesece mnogi slovenski lokali ponujajo novo storitev: e-napitnine. Pred kartičnim plačilom vam natakar na POS-terminalu ponudi možnost, da izberete odstotek napitnine, kar pa mnoge že vznemirja.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (198)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Mr.G.
01. 08. 2022 19.52
+4
Kakšen kretenizem s strani gostincev! Zakaj napitnina? Po nekem ameriškem načinu? Ni problema, ko bom imel 2500 neto plače. Dokler pa sam dobim 950€ pa ne bo šlo. Gostinci to podpirajo, ja seveda, da mu ne bo potrebno pošteno plačat zaposlenga. Da si bo sam lahko privoščil na račun zaposlenega. Mešanje ameriškega načina življenja že vrsto let vztrajno sili v slovenijo, čeprav se "nekateri" ne zavedajo, da je višina plače v ameriki in sloveniji neprimerljiva. Bom samo za pivo napisal: Pivo košta v Merkatorju 1.14€. Gostinec ga dobi za 0.50-0.60€. Proda ga za 2.4( to je že malo zastonj)-3.5€ in več. Zakaj bi sedaj dajal še napitnino, ko pa gostinec dobi za pivo 2-3€ čistega. Da o kavicah, kapučinih in ostalem kofetkanju ne govorimo. Na šihtu se trudim pa me prav zanima kdaj bom dobil plačo in še mal za zravn?
Karfjola
31. 07. 2022 16.25
+1
Jest sm delov 40 let pa niblo nobene napitnine, pa sm pošten delov za minimalca.
nikhrast
30. 07. 2022 15.55
-38
V Severni Ameriki si ne upaš zapustiti restavracijo da ne bi plačal napitnino. Pa napitnina se nakaže na davčni poli na koncu leta. Spomnim se ko mi je natakar pripovedoval kako je davčni urad ujel natakarje ki niso nakazali napitnino. Če je 20 natakarjev nakazalo napitnino $20 tisoč, trije pa niso, so takoj dobili te tri. Na koncu leta vsi izpolnimo davčno polo z vsemi prihodki in davčnima olajšavami. Ko pa plačaš s kreditno karto pa kar avtomatično pritisneš napitnino 15, 20, 30% napitnine.
extradeluxe
30. 07. 2022 16.47
+39
pa če kelnar ni prijazen dobi odpoved v treh minutah si pozabil dodat.
0123456789
30. 07. 2022 20.03
+34
Fulano in Beltrano
30. 07. 2022 21.00
-34
Kot prvo, zakaj Niku minusi? S svojimi komentarji samo bogati tole sceno tukaj. Kot drugo, Nik, sta dva izraza - nakazati in prikazati. Natakarji prikazejo ( prijavijo ) napitnine dane ob placilih s karticami. Te restavracija/podjetje obracuna in natakarjem izplaca ob tedenskih placah. Kar pa kapne v gotovini, nihce ne kontrolira in se odnese domov ob koncu izmene.
nikhrast
30. 07. 2022 21.19
-37
V večjih restavracijah zberejo napitnino skupaj, potem jo pa razdelijo, chefi, natakarji, čistilci, valeti ki skrbijo za avtomobile... No, vidim pa folk večkrat stisne svojemu natakarju kakšnih $20 v žep, to pa ni treba nakazati na davčni poli. Pa v prestižnih kondominijih folk nakaže varnostnikom za božič tudi pa $20 tisoč napitnine za dober servis.
Batman4Ever
30. 07. 2022 15.35
+12
To je trend, ki se je razvil po ameriškem modelu napitnin, kjer je dajati napitnino okoli 20 % takorekoč obvezno. Ljudje pa se ne zavedajo, da gre za dva popolnoma različna sistema. Namreč v ZDA nimajo nekih regulacij in imajo v večini zveznih držav določeno minimalno urno postavko natakarja med 2 in 3 dolarja na uro, kar je za njihov standard kar smešno (višje cene hrane in storitev, predvsem zdravstvenih, najemnine ipd.). Njihova plača je tako sestavljena iz nekega majhnega fiksenga dela in varibilnega dela, kar predstavljajo napitnine. Pri nas imamo regulacije in za naš standard natakarji in študentje dobijo najmanj minimalno urno postavko 6,17 eur/h bruto. Če vsak dobi pri vsaki tretji kavi še tistih 50 centov napitnine, ko ljudje zaokrožijo pri plačevanju z gotovino, nimajo tako malo za naravo dela. Napitnine pri nas so torej totalna neumnost. Če plačam z gotovino in če je natakar/-ica prijazen, potem vedno pustim nekaj drobiža ali zaokrožim navzgor. Da bi pa sedaj vsakič na pos terminalu zbiral, koliko napitnine sem priprabljen dati, pa naj se pod nosom obrišejo. Me kar odvrne.
Fulano in Beltrano
30. 07. 2022 21.04
-2
Minimalna postavka je, ce je delavec prijavljen. Ce pa natakar dela na crno, pa zasluzi veliko vec, kar lastnik namesto petih uradno zaposluje samo enega natakarja...in se da lepo goljufati. Zate pa delajo studenti in ilegalci...
Uporabnik-1452934
30. 07. 2022 14.43
+1
V svetu je to nekaj normalnega, ustaljena praksa... daš, če si zadovoljen, nikjer ne piše,da je to pravilo... vprašanje je, kako je napitnina razdeljena, ker ni samo natakar zaslužen za zadovoljstvo gosta in ali se pri tem obračuna davek...
Bjonda13
30. 07. 2022 14.40
-1
Davek na napitnino?? Sej niste resni. In kot je nekdo že napisal, v restavracijo hodimo ljudje na splošno zaradi dobre hrane (slabo postrežbo že preneseš, slabe hrane pa ne). ne vem, no, a je res tok težko dat 2 ali pa 5 € v žep, preden greš na kosilo in potem to daš natakarju ... Se pa strinjam, da si tudi osebje v kuhinji zasluži napitnino - oni šele garajo (vroče, soparno), temperature se nekje dvigne tudi nad 50°celzij. Jaz za dobro postrežbo in dobro hrano vedno pustim napitnino, za zanič storitev bom pa počakala tudi na 10 centov ... Kot berem, natakarji delajo za med 12 in 15 € na uro. Eni zaslužijo manj kot pol na uro ... v bistvu niti ni tako slaba plača :)
Redkokomentira
30. 07. 2022 13.01
+5
Še dobro, da je napitnina vsaj na koncu. Drugače bi gost glede na svoj prispevek še kakšen izloček gratis zraven dobil. Bolj pametno bi bilo, da bi gosta prosili da glede na zadovoljstvo na koncu na POS terminalu pritisne še eno od številk od 0 do 9, lastnik naj ga pa na osnovi tega nagradi.
extradeluxe
30. 07. 2022 16.48
+1
Gabiula
30. 07. 2022 12.54
+3
Greš na malico,ki stane od 5-6 evrov potem pa daj nagrado 10.procentov.Malica ni bila okusna,ampak kjer si lačen poješ.
Artechh
30. 07. 2022 13.25
+3
kje dobis malico za 5-6 evrov? ze golaz je drazji ... kaj sele kej drugega kar ni iz lonca
Hellsrael
30. 07. 2022 12.44
+4
To lahko uvedejo za proizvodne delavce,trgovke itd
M teorija
30. 07. 2022 12.41
+4
A po Noči čarovnic, še tole!?
M teorija
30. 07. 2022 12.40
+5
Naj dodajo še eno opcijo. "Plačaj kukr čš"!?
extradeluxe
30. 07. 2022 12.33
+6
se strinjam z napitninami za natakarje. ampak ko nisem zadovoljen z njegovo storitvijo pa mora on meni izplačat napitnino za moj čas ki sem ga pri njem izgubil.
Škrnicl
30. 07. 2022 12.39
-4
Daj ne bluzi nekaj brezveze...bodi srečen dokler lahko naročiš v slovenskem ali bivšem jugo jeziku...kmalu boš naročal v ruskem ali pa španskem jeziku...vsi nekaj blebetanje o visokih plačah in napitninah...zakaj, zakaj potem nihče noče kelnarit???
Škrnicl
30. 07. 2022 12.33
-5
Hahaha hahaha kakšen nepotreben članek...kot da slovenceljni vedo, kaj je to napitnina...
Fulano in Beltrano
30. 07. 2022 12.29
+0
V ZDA so v zadnjih 20 letih vecinoma vsi kuharji zaposleni in imajo redno placo, vsako sredo dobijo 1000 dolarjev ( nekateri veliko vec ) Ko se kuhinja zapre, prostor pocistijo in grejo domov. Natakar pa ima napitnin v povprecju pol kuharjeve place ( v dobrih mesecih 700 na teden, v slabih 300 ) in visi v restavraciji do poznih nocnih ur. Primerjave s Slovenijo ni. V Sloveniji je karakternih, profesionalnih natakarjev, ki jih ne pozabis se isti dan - za prestet na prste ene roke.
Count Koma
30. 07. 2022 13.15
+7
Zakaj bi dajal napitnino da ti nekdo prinese hrano od kuhinje do mize? A je to taka umetnost? Kar se mene tice lahko dajo na mizo tablco pa si hrano narocim in si jo grem iskat do kuhinje sam. V restavracijo grem zaradi dobre hrane in ne dobre postrezbe.
extradeluxe
30. 07. 2022 12.29
+0
Jaz bi kvečjemu uvedel napitnine za vse. Jaz bi že rabil viličar in skladišče za hranjenje napitnin tako se moram pa zadovoljit z jadranjem po kornatih.
Eva Braun
30. 07. 2022 12.26
+1
Ko bo prišel kdo k meni na kavo, bo zraven pristavljen lonček🤦‍♂️🤷‍♂️
JApajaDAja
30. 07. 2022 12.24
+0
po novem , lahko ob plačilu naročenega, vi kot plačnik, "odnesete" napitnino s seboj :-)
janiconda
30. 07. 2022 12.20
+4
Kartice bi morali ukinit in it nazaj na knjižice.Ko je nula je nula in ne moreš več zapravit ,kot imaš.s temi karticami pa služijo samo banke
JApajaDAja
30. 07. 2022 12.27
-1
že v socializmu so vladajoči ugotovili,isto kot taubi,sončna kralj sedaj, da delavec gotovinski denar zapravlja za neumnosti-banke bi/so "znale" bolje z našim denarjem...in tu smo kjer smo...še pred tem je drnovšek zraziral sdk!
extradeluxe
30. 07. 2022 12.20
+5
napitnine so se razvile od tam kjer je delavec dobil neko polovično minimalno plačo in si je moral zgraditi polno plačo. pri nas so plače kar dobre natakar na obali cca 1500€ izplačila tako da potrebe po nekih napitninah ni. tudi ni fer do drugih zaposlenih kjer napitnin ni. Mnogo ljudi je zelo produktivnih v raznih dejavnostih pa dobijo 1200% pa ni nobenih napitinin.
extradeluxe
30. 07. 2022 12.20
+4
če bi bila napitnina pri vseh poklicih bi se pa strinjal. ne pa samo za ene.
JApajaDAja
30. 07. 2022 12.30
-1
vsakemu nekaj-kaj bi tebi,meni, nam še ostalo? ostanek od "napitnin " nam ne bi zadoščal več za 1 kg kruha :-)
janiconda
30. 07. 2022 12.17
+11
Kaka napitnina??? Kdo jo pa meni da v služb!!