Svet

Po tednu dni veganstva: Ni tako slabo

Ljubljana, 26. 08. 2019 17.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Manca Turk / Svet
Komentarji
380

Ste vedeli, da je na svetu toliko krav, da če bi imele svojo državo, bi bila ta tretja največja proizvajalka toplogrednih plinov na svetu? Dejstvo je, da živinoreja močno vpliva na naše okolje. Pa ste vedeli, da denimo rdeče meso vpliva tudi na naše zdravje, in sicer poveča tveganje za pojav raka?

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Veganski izziv
    03:51
    Iz SVETA: Veganski izziv
  • Iz SVETA: Veganska hrana je lažje prebavljiva
    01:52
    Iz SVETA: Veganska hrana je lažje prebavljiva

Ta dva razloga in seveda etika sta vzrok, da sta v porastu vegetarijanstvo in veganstvo. In prav pred tak izziv smo v začetku minulega tedna postavili kolegico Manco Turk. En teden je morala jesti samo hrano rastlinskega izvora.

Kakšen je rezultat? 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (380)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jarti?
03. 10. 2019 12.49
-1
zgleda, da bomo spet vsi doma imeli hleve.
whynotme
28. 08. 2019 18.51
-7
Če bi človek bil nagnjen k veganstvu, bi imel 5x daljše črevesje. Na žalost ni tako in se tudi kmalu ne bo spremenilo. Nismo prežvekovalci in tudi ne bomo.
Jagoda Tkalec
29. 08. 2019 16.50
+8
Kako moraš bit neumen, da misliš, da smo vegani prežvekovalci, ali, da misliš, da ne obstaja nobena druga vrsta rastlinojedca, kot prežvekovalec?
avokada
27. 08. 2019 13.13
-3
reklamami in raznimi Chefi so zadnji vzdihljaji mesno-mlečne industrije. Vse pa seveda stavijo na Master Chef junior. Kakšni problemi z registracijo..
jozefStefan
27. 08. 2019 12.08
-63
Vegani in vsi kvazi biologi in zaščitniki to sporočilo je za vas!Pustim vas primiru, zato mi nehajte gnjavit kaj in kako naj jem! Nevem odkod vam ta pravica.Brigajte se za svoj in ne moj krožnik! Pač sem mesojed! Tako je in tako bo! Zdaj pa pojdite na kalčke ali pač kaj že imate in ne mi mešat svinine in neke hokus pokus otrobov in kvasit, da je isto!Ni in nikoli ne bo!
dusan72
03. 10. 2019 07.18
+0
Pri toliko "minusih", pričakujem hud padec prodaje in posledično znižanje cen mesa, kar konec koncev za vsejedce sploh ni slabo. Bližajo se časi, ko bojo prodajalci našli tržno nišo in bo kila detelje ali trave dražja od kile svinjine ali piščanca. Že zdaj se na vsemogoče lima etiketa BIO, cena pa X10. Juhuhu.
RUGIEVIT
27. 08. 2019 09.50
-68
Vegana se lahko greš ob delu v pisarni! Fizikaci rabijo meso, ker drugače se sesuješ kot snop! Ni pa treba pretiravat z njim!
Studentttr
27. 08. 2019 09.53
+91
Kot že omenjeno spodaj meso za fizični napor ni potrebno. Ogromno ljudi se prehranjuje vegansko in z fizičnim naporom nimajo težav. Med drugim tudi športniki.
Studentttr
27. 08. 2019 09.56
+76
Med drugim tudi Novak Đoković, Patrik Baboumian, Kendrick Farris itd.
Roadkill
27. 08. 2019 11.16
+28
če še ne veš so glevni vir energije ogljikovi hodrati.Zato fizikalci pojejo celo štruco za malico
Roadkill
27. 08. 2019 11.27
+4
RUGIEVIT
27. 08. 2019 11.36
-57
Pridi k meni v gozd pa da te vidim! Kot cunja na koncu šihta jutri pa v bolniški!
Studentttr
27. 08. 2019 11.45
+72
A potem trdiš da kdorkoli se prehrnajuje z mesom je enostavno močan ali kaj? Šibki in močni ljudje so na obeh straneh, meso je še najmanj pomembno, samo ker ne poznaš nobenega močnega vegana še ne pomeni da jih ni.
jozefStefan
27. 08. 2019 12.12
-49
Ne želi ti povedat, da ima v službi malico 20-30 min in v tem času ne mora pojesti toliko korenja, da bi ga držalo do konca službe. Če pa lahko ves čas nalagaš in imaš žlico na mizi pa je to druga.
Studentttr
27. 08. 2019 12.18
+59
Za fizično aktivnost rabiš 3: energijo (kalorije), kondicijo (pride s časom) in moč (pride s časom). Vse to se lahko dobi na veganski prehrani, tudi energetsko bogato hrano, ki jo poješ hitro - oreščki, kruh, sadje, nadomestki mesa itd. Sploh pa ima vsak človek v jetrih in mišicah shranjeno energijo (glikogen) in tudi v maščobnem tkivu (maščobe) kar se lahko mimogrede porablja za takšne aktivnosti. Brez skrbi.
jozefStefan
27. 08. 2019 12.24
-33
Važno je kaj je Messi, Ronaldo.. Eno je sprehod po 98.81355m2 Wimbledonskem tepihu ali pa kontakt igra na približno 75x večji površini.
Studentttr
27. 08. 2019 12.28
+31
Seveda sta oba izjemna nogometaša. Je pa problem pri tem razmišljanju, da ne vemo, kakšne rezultate bi imel Messi, če bi se prehranjeval vegansko. Nikoli ni menjal na vegansko za 1 mesec, in potem nazaj da bi vedeli kakšna je razlika pri njemu. Vemo pa za druge ljudi, ki so to storili, in niso bili na slabšem, kvečjemu na boljšem. In študije so opravljene na več ljudeh, en sam posameznik nima veliko vrednosti v znanosti.
Studentttr
27. 08. 2019 12.30
+29
citiram: "Arsenal defender Hector Bellerin has been particularly vocal about his decision to become a vegan," . "Manchester United centre-back Chris Smalling is another example of a footballer who has adopted a "fully vegan" diet" Vir: stran goal.com, "Vegan footballers"
jozefStefan
27. 08. 2019 12.37
-35
Glikogen? VeganGMO pojma nimaš. Si že slišal za glikogenski dolg? A bi še rad koga fentu? Brigaj se zase in sp.zdi v luknjo.
jozefStefan
27. 08. 2019 12.38
-20
Studentttr
27. 08. 2019 12.58
+27
Zgoraj ste napisali, citiram "pustim vas pri miru", zdaj ste pa tukaj agresivni ... Pravim zgolj, da iščete probleme tam kjer jih ni.
jozefStefan
27. 08. 2019 13.24
-4
Oprosti to je tvoj članek. Jaz pa grem na južno! Misli si kakšno.
Simmark
28. 08. 2019 10.17
+11
Rugievit koliko časa si bil na rastlinskem prehranjevanju? Predvidevam, da govoriš iz izkušenj, da si omagal? Imamo kmetijo in gozdove doma brez neke velike sodobne mehanizacije 3 leta sem na rastlinskem prehranjevanju in teh težav nimam ampak ravno obratno dosti hitreje se regeneriram, kasneje omagam, prišel na idealno težo, lažje gibam, predvsem pa 3 leta brez bolezni ali prehlada...
Jagoda Tkalec
29. 08. 2019 16.52
+1
Btw Ronaldo dela reklamo za rastlinsko bazirano prehrano. Nič v zvezi z etiko, ampak sam povem ;P
Roadkill
27. 08. 2019 08.42
+3
Prešaltat iz natepavanja klobas in ocvirkov cele dneve na seithan verjetno res ni najbolj enostavno.Ker jezih ima lastnost da se navleče na stvari
Roadkill
27. 08. 2019 08.42
+2
Studentttr
27. 08. 2019 07.20
+45
Združeni narodi so letos izdali poročilo, kjer ugotavljajo, da v kolikor bi se ljudje prehranjevali izključno z hrano rastlinskega izvora, bi potrebovali vse skupaj manj obdelovalnih površin, kot jih uporabljamo trenutno, kar bi pomeni tudi manj požiganja gozdov. Vir: ipcc . ch /site/assets/uploads/2019/08/2f.-Chapter-5_FINAL.pdf stran 76
brezveze13
27. 08. 2019 10.57
-26
vegan" preveč bereš reklamne časopise, nisem vegan niti ne prisegam na meso vendar gledano z medicinskega vidika za uravnovešenje substanc ki jih telo potrebuje za normalno življenje, je najbolje vsega po neki zmerni potrebi, ne pa kot se nekateri prehranjujejo iz ene skrajnosti v drugo brez neke mere in se sploh ne zavedajo kaj pojedo, samo da je trebušček poln potem pa v posteljo.Drugače pa poznam kar nekaj modelov, ki so se totalno odpovedali mesu in na splošno artiklom živalskega izvora , ko jih gledam ali z njimi kontaktiram ( ne o prehranjevanju) opažam da je tudi njihov um malo zašel na stransko pot in se pravi da tukaj ne gre samo za fizične sposobnosti, Kar pa omenjate športnike ki se odrekajo normalne prehrane, njim je namreč že tako nekako določeno kaj in koliko smejo zaužiti, zraven tega so še ispostavljeni prehrani za športnike v katerih so substance za katere ti niti ne vedo
Studentttr
27. 08. 2019 11.31
+23
Tisti, ki razume zdrave jedilnike veganov, z čim manj procesirane hrane, hitro vidi, da je zelo uravnovešena in "zmerna". Zanima me, na kakšen način so umi vašim znancem degenerirali oz. kako ste to opazili. Mar igrate šah z njimi? V splošnem ne drži, da bi možgani degenerirali hitreje na rastlinski prehrani, kvečjemu počasneje (študije so na Alzheimerjevi in Parkinsonovi, mlečni produkti škodujejo možganom).
Studentttr
26. 08. 2019 21.54
+39
Kdor ima rad živali, se ne prehranjuje z njimi.
David Murn
26. 08. 2019 21.48
-33
V avstraliji se že cel teden borijo za punčko ki so jo na veganski način "silili" jest (oba starša sta zdaj obsojena zaradi zanemarjanja otroka) vi pa v urrdništvu še poveličujete to sranje, da vas ni sram!
David Murn
26. 08. 2019 21.52
-19
V italiji in Belgiji pripravljajo zakon ki bi prepovedoval hranjenje otrok na veganski način ravno zaradi teh nevarnosti ampak za vas je važno novice prodat in proti veganom se ne sme nič rečt... Pokvarjeni novinarji!
Studentttr
26. 08. 2019 21.57
+47
Prispevek sploh ni omenjal veganske prehrane v kontekstu prehrane otrok. Krivda staršev je, ne veganstva, da svojega otroka nista preskrbela z nutrienti.
Damjan Hd
27. 08. 2019 08.07
+38
David Murn no take bolane izjave potem dajejo ljudje, ki mislijo da so pametni. V ameriki so odvzeli že žnj otrok staršem, ki so jih zanemarjali tako, da so bili otroci extremno predebeli in če bi to še nadaljevali bi umrli. In teh primerov je vsaj 1000x več kot to kar si ti napisal o dveh idiotih, ki se gresta veganstvo pa nimata pojma.
dugo777
27. 08. 2019 10.20
+29
Gospod David, Nečakinja je stara 3 leta pa je zaradi hudih alergij bila hranjena samo vegansko! Pa noben od staršev ni bil vegan! Sedaj sta pa zaradi nje oba pa je punčka zelo zdrava in obema nič ne manjka. To glede kako sta ta dva Avstralca prehranjevala ne pravilno s tremi sestavinami je čist isto,kot če bi vi jedli samo meso. Pa poiskusite to pol leta pa da vidimo. Ste za to?
Mladi? Plasto
26. 08. 2019 21.47
-16
najboljša je mešana uravnotežena prehrana ....
borigi
28. 08. 2019 09.12
+0
Jagoda Tkalec
29. 08. 2019 16.53
-1
Tudi veganska je lahko mešana in uravnotežena. Problem?
MetalEvil
26. 08. 2019 20.56
-42
Raje jem meso pa umrem 5 let prej, kot pa da celo življenje jem slabo.
Studentttr
26. 08. 2019 21.04
+43
No, bolj realno je recimo 20 let prej. Povprečna življenjska doba za moškega je Sloveniji ~ 80 let, a bi šli že pri 60ih? Ne silim vas v nič, samo številke se bojim, da ste malo zamešali. Na prehrani, ki je pretežno rastlinskega izvora, se da prav fajn jesti.
MetalEvil
26. 08. 2019 21.21
-28
Res je, povprečna doba je okrog 80 let in to ne glede na to, da 99 % prebivalstva uživa meso. Kar se tiče okusa, če lahko najboljšo mesno hrano ocenim z 10, potem lahko najboljšo vegansko ocenim kvečjemu s 3. Ampak to je samo moje mnenje.
kadabra
26. 08. 2019 21.45
-31
VeganGMO spodaj si se mi predstavil kot nek strpen vegan, ki se briga zase in nikomur nič ne pametuje,...pod vsakim postom je tvoj komentar pametovanja. Isti kot vsi ostali vegani. Pametuje, pametuje in še enkrat pametuje. Vegani res samo sami mislite, da ste normalni.
Studentttr
27. 08. 2019 07.18
+38
Kaj je nestrpnega pri tem da komentiram? Sploh kadar ljudje govorijo neresnične stvari in širijo napačne informacije?
kontraježek
27. 08. 2019 07.39
-22
Še nisem slišal za človeka vegeterjanca, ki bi dočakal 80 let. Vsi so pretirano koščeni in starikavi. ne stari. 50 let, pa izgledajo kot 80.
Studentttr
27. 08. 2019 07.52
+21
@kontrajžek, poglejte si "Blue zones" na wikipediji, na kratko, to so območja kjer je prehrana ljudi nad 90% rastlinskega izvora, in imajo najdaljše življenjske dobe. Na zahodu pa zaenrkat še ni ljudi, ki bi se dober del življenja prehranjevali na tak način.
Studentttr
27. 08. 2019 07.52
+23
Dosti ljudi je že izboljšalo svoje zdravje z rastlinsko prehrano, vaš komentar nima smisla ...
Jagoda Tkalec
29. 08. 2019 16.54
-1
5 let prej + tega da 20 let pred smrtjo životariš in hodiš od zrdravnika do zdravnika zaradi sladkorne, pritiska, holesterola, etc. :P
oježeš
26. 08. 2019 20.53
-7
Spet ena, ki ne ve kako deluje narava. Danes bi prišla zelo prav, da bi volkovom in medvedom dopovedala, da naj živijo z veganstvom. Potem tudi ne bi bil potreben odstrel ne volkov in ne medvedov. Lahko bi se razmnožili, da bi imel vsak svojega in sploh bi se vse fino imeli. Zakaj se ne zaveda, da kar raste je živo, enako solata, pa zelenjava in sadje. Potem tudi tega ne smemo jesti? Če nekomu nekaj paše, da je nekoliko drugačen od drugih, naj potem s svojim načinom življenja ne posiljuje drugih, ampak naj sam uživa v svojem svetu in le išče, ter se druži s somišljeniki.
Studentttr
26. 08. 2019 21.05
+20
Torej te zdaj moti "ne naravnost" veganstva ali posiljevnaje? Ker "naturalizem" argument tukaj ne drži, tudi vsiljivosti ti ne privoščim.
Brakedirt
26. 08. 2019 21.17
-5
travca, pridi k meni na bavarsko, te prljem v pivnico na golaz. se bos takoj premislil.
Karantanija
26. 08. 2019 20.52
+27
Nekateri so vegani zato, ker imajo usmiljenje do živali, ne pomeni pa to, da jim meso ni okusno. Ubijati nočejo. Drugi pa zopet poskušajo "veganiti" zaradi mode in bolj zdravega življenja. Nihče me ne bo prepričal, da je uživanje mesa vsak dan, še posebej rdečega, zdravo. Včasih so meso jedli samo enkrat na teden ali ob večjih praznikih.
FlatyEric
26. 08. 2019 20.48
-11
To kar ti vegani počnejo je nasilno posiljevanje ljudi s svojimi idejami. Naj jedo svoje rože, mene pa pri miru pustijo. Jaz tudi nikomur ne sitnarim, da mora jesti meso.
dugo777
27. 08. 2019 10.09
+7
dugo777
27. 08. 2019 10.11
+10
Poglej koliko reklam je za meso in koliko za veganske izdelke, pa da vidimo kdo koga posiljuje. Ste ljudje, ki upoštevate samo lastno prepričanje, čeprav kdaj zmotno!
zefa20
26. 08. 2019 20.25
-24
Ti novinarčki pa morajo zares dobro zaslužiti da trosijo takšne bedarije! Saj človek ne ve ali bi se takšnim neumnostim smejal ali jokal! Vegetarijanci se na vse pretege trudijo in nas hočejo prepričat v nekaj kar narava ne podpira. Malo poglejte nazaj v zgodovino in boste videli kaj so bili prvi ljudje na zemlji mesojedci ali vegetarijanci?!
Studentttr
26. 08. 2019 20.34
+37
In ko se tako lepo zazremo v zgodovino, vidimo da je človek umiral ker ni imel cepiv, antibiotikov, pomoči ob porodu. Zgodovina nima veze z tem kakšna hrana je za Homo sapiens v 21. stoletju zdrava, dokazi kažejo, da je za ljudi, vsejede, ki imajo srčnožilna obolenja, polnovredna veganska prehrana dosti izboljšala zdravje.
Studentttr
26. 08. 2019 20.35
+33
Imamo res ogromnoo dokazov, da je raznovrstna prehrana rastlinskega izvora super. In ti se hočeš iti zgodovinarja? Zakaj?
Brakedirt
26. 08. 2019 20.48
-16
te povabim na en schweinebraten, pa bos pol povedal.
Igor ?ukanovi?
26. 08. 2019 20.52
+16
Zefa20, Adam in Eva sta definitivno bila frutarijanca. Tudi zgodovinarji bodo potrdili, da je pračlovek uporabljal ogenj, a na njemu pekel zelo malo mesa. A se strinjam, da je te trditve malo težje preveriti. Neprimerno lažje je preveriti, da Slovenci v času Marije Terezije še niso jedli skoraj nič mesa. Cesarica se je na vse kriplje trudila in je uspela spremeniti prehrambene navade v tem delu sveta. Še bolj drastično se razlikujejo v Združenih Državah, kjer pojedo dvakrat več mesa kot Evropejci. Posledično imajo kljub najdražjemu zdravstvenemu aparatu na svetu slabše zdravje od Slovencev.
Karantanija
26. 08. 2019 20.55
+3
jazzie12
26. 08. 2019 20.23
-2
Palahku, če se da, pr vseh stvareh.
BUONcaffee
26. 08. 2019 20.22
-14
Možgani res ne ločijo mesa od zelenjave.
Igor ?ukanovi?
26. 08. 2019 20.53
+16
V obeh primer do možganov pridejo impulsi od začinov.
DirtySanchez
26. 08. 2019 20.21
-2
Vegani so največji sovražniki vseh živali, saj ti vegani živalim požerejo vso zelenjavo, sadje, travo....
Olimpijasampion
26. 08. 2019 20.22
-11
Studentttr
26. 08. 2019 20.36
+31
Če bi se vsi prehranjevali vegansko, bi hrane bilo dovolj za vse.
oježeš
26. 08. 2019 20.55
-7
Igor ?ukanovi?
26. 08. 2019 20.55
+17
"Olimpijasampion", se strinjam. Vegani smo sovražniki živali, saj jim odžiramo hrano. A po tej isti logiki si ti rasist, ki poskušaš iztrebiti lačne Afričane, saj jim odžiraš hrano. Ker za enega vsejeda potrebujemo 20x več zemlje, da pridelamo hrano, ki jo nato krmimo TOPLOkrvnim živalim, da nato pojeste te živali, ki so večino kalorij že skurile za svoje ogrevanje. Na koncu umirajo ubogi afriški otroci. Ti si se odločil, naj umrejo. Domnevam, da se boš strinjal, da si serijski morilec.
Olimpijasampion
26. 08. 2019 21.23
-13
mr_green
26. 08. 2019 20.21
-22
Ni tako slabo prvi teden... Tudi prvi mesec ne... Potem pa se začenja poznati pomanjkanje kvalitetnih beljakovin... Samo meso ima tako popolno kombinacijo aminokislin in nobena rastlina. Vsi vegani boste enkrat ugotovili, tudi sam sem.
Olimpijasampion
26. 08. 2019 20.21
-18
Studentttr
26. 08. 2019 20.37
+33
In katere aminokisline tako grozno manjkajo v stročnicah? Sojine beljakovine imajo zelo podobno sestavo mesu, s kombinacijo beljakovin graha in riža pa si na podobnem.
Igor ?ukanovi?
26. 08. 2019 20.58
+20
No, dejansko je v rastlinski hrani preveč beljakovin. Ne samo v skupni količini ampak tudi vsake posamezne esencialne aminokisline. Takšnemu preobremenjevanju organizma z beljakovinami se lahko izogneš le s sadjem. Tudi meso, jajca in mlečni izdelki, ki so v osnovi maščobna (in ne beljakovinska) hrana, ne zmanjšajo vnos beljakovin na še priporočljivih 0,8 grama na dan na kilogram žive vage.
Jagoda Tkalec
29. 08. 2019 16.56
4 leta, počutim se fenomenalno, pa tudi mišic je več kot kdajkoli prej :)
Zentrum
26. 08. 2019 20.20
-8
Lahko se greste še nevem kakšno propagando, prepričali me ne boste. Zaradi mene žrite tisto zelenjavo in sojine polpete, mene pa pustite pri miru, hvala lepa.