Tujina

Medvedjev: Odločitev je bila težka

Moskva/Kijev, 27. 08. 2008 13.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
STA, Reuters
Komentarji
65

Ukrajinski predsednik Juščenko je prepričan, da mora Ukrajina poostriti svojo obrambo, saj bi bila lahko naslednja 'žrtev' Rusije. Nato poziva Rusijo, naj spoštuje ozemeljsko celovitost Gruzije.

S svojim posredovanjem v (takrat še) separatistični pokrajini so hoteli preprečiti genocid, je pojasnil Medvedjev.
S svojim posredovanjem v (takrat še) separatistični pokrajini so hoteli preprečiti genocid, je pojasnil Medvedjev. FOTO: Reuters

To je povedal ruski predsednik Dmitrij Medvedjev, ki je tudi poudaril, da je sicer ruska federacija lep primer harmoničnega sobivanja več deset narodov in narodnosti, da pa nekateri narodi preprosto ne morejo živeti na tak način. Nekatere države so se tako po padcu nekdanje Sovjetske zveze osamosvojile, vendar pa niso bile sposobne obravnavati tam živečih manjšin s spoštovanjem, ki bi si ga te zaslužile. "Tako je Gruzija odvzela avtonomijo sicer avtonomnima regijama Abhaziji in Južni Osetiji," je dodal Medvedjev.

Ruska vojska zaenkrat ne želi okrepiti svoje prisotnosti v Črnem morju, prav tako ne števila vojakov v gruzijskih separatističnih pokrajinah Južni Osetiji in Abhaziji, je danes sporočil ruski general Anatolij Nogovicin in dodal, da ruska mornarica nadzoruje ladjevje zveze Nato v Črnem morju.

Ruski predsednik je ob tem spomnil, da je gruzijska vlada zaprla abhazijsko univerzo v Suhumiju z utemeljitvijo, da Abhazijci nimajo lastnega jezika, zgodovine in kulture in zato univerze niti ne potrebujejo. Na novo osamosvojena Gruzija je po mnenju Medvedjeva proti pokrajinama zanetila "umazano" vojno, s čimer je z domov pregnala na tisoče ljudi in s tem zasejala nezadovoljstvo, ki se lahko le še krepi.

Vrhunec je bil napad na Chinvali, ko je bilo ubitih več sto nedolžnih civilistov, kar je po Medvedjevih besedah sprovociral gruzijski predsednik Sakašvili.

"Na gruzijskem ozemlju nismo imeli nikakršnih drugih namenov, le uničiti vojaške baze, od koder so gruzijske sile napadale, in nato državo zapustiti. Znova smo sicer vzpostavili mir, nismo pa mogli Južnoosetijcev in Abhazijcev otresti strahu, saj je Sakašvili s podporo ZDA in drugih članic Nata govoril o ponovnem oboroževanju in ponovni vzpostavitvi nadzora Tbilisija nad 'celotnim gruzijskim ozemljem'," je pojasnil Medvedjev in dodal, da sta predsednika obeh separatističnih republik zato Rusijo zaprosila, naj prizna njuno neodvisnost.

Svojo odločitev o priznanju neodvisnosti obeh pokrajin je označil za zelo težko, vendar je pri tem upošteval načela Ustanovne listine Združenih narodov in drugih dokumentov o mednarodnem pravu.

Nasprotovanje neodvisnosti


Zahodne sile sicer priznanja neodvisnosti ne podpirajo, saj trdijo, da je to v nasprotju z načelom ozemeljske integritete Gruzije. Kot protiutež ruski premoči nameravajo tako ZDA, Nato in evropske sile skleniti koalicijo z Ukrajino, ki se po besedah predsednika Viktorja Juščenka počuti kot talec v vojni Rusije proti nekdanjim sovjetskim republikam. Glede na to, da bi bila lahko njena naslednja 'žrtev', morajo okrepiti svojo vojaško moč in se povezati z zahodom, je prepričan Juščenko. Dodal, da mora Ukrajina poostriti svojo obrambo in še pospešiti prizadevanja za članstvo v Natu. Gruzija je medtem odpoklicala vse svoje diplomate iz Rusije. V Moskvi sta tako ostala samo še dva.

Rusko priznanje Južne Osetije in Abhazije so obsodili tudi zunanji ministri skupine G7, sedmih najrazvitejših držav sveta. Strinjali so se tudi, da je Rusija prekoračila uporabo sile v spopadih z gruzijsko vojsko.

V Srbiji medtem poudarjajo, da je presedan, ki so ga zahodne države postavile s priznanjem neodvisnosti Kosova, pripeljal tudi do ruskega priznanja neodvisnosti Abhazije in Južne Osetije. Rusija je podpirala srbsko nasprotovanje neodvisnosti Kosova, kljub temu pa so ga priznale tako ZDA kot tudi večina držav članic EU.

Juščenko: Ukrajina je talec Rusije.
Juščenko: Ukrajina je talec Rusije. FOTO: Reuters

V izjavi za javnost, ki jo je danes izdalo srbsko zunanje ministrstvo, Srbija odkrito kritizira rusko oboroženo posredovanje v Gruziji, ne pa tudi priznanja obeh gruzijskih separatističnih regij. "Srbske oblasti so večkrat opozarjale, da bo enostranska razglasitev neodvisnosti Kosova in priznanje tega protizakonitega dejanja vzpostavilo presedan in destabiliziralo tudi druge regije po svetu," so na srbskem zunanjem ministrstvu zapisali v sporočilu za javnost in dodali, da se je natanko to tudi zgodilo.

Torkovo potezo Moskve so medtem obsodili tudi na Slovaškem, poleg tega za Gruzijo zahtevajo enako kot za Srbijo - spoštovanje suverenosti in ozemeljske celovitosti.

Tudi nemška kanclerka Angela Merkel je ruskega predsednika Dmitrija Medvedjeva pozvala, naj spoštuje sporazum o prekinitvi ognja z Gruzijo, hkrati pa je ostro obsodila priznanje neodvisnosti obeh gruzijskih separatističnih regij. Medtem na Poljskem v luči zaostrovanja razmer opozarjajo, da bi Rusija izgubila, če bi se zapletla v spopad z Zahodom. Poljski zunanji minister Radoslaw Sikorski je dejal, da si želi sodelovanja Rusije z Zahodom. Ob tem je izrazil prepričanje, da bi, v kolikor bi se Rusija z zahodnimi državami zapletla v spopade, znova izgubila.

NATO obsoja odločitev Rusije

Tudi zveza Nato je Rusijo pozvala, naj prekliče odločitev o priznanju gruzijskih separatističnih pokrajin Abhazije in Južne Osetije ter naj spoštuje ozemeljsko celovitost Gruzije.

Nato "obsoja odločitev Rusije o priznanju Južne Osetije in Abhazije ter jo poziva, naj prekliče to odločitev", so članice zavezništva danes zapisale v skupni izjavi. "Nato poziva Rusijo, naj spoštuje ozemeljsko celovitost Gruzije," so poudarile.

Ameriška ladja s humanitarno pomočjo je prispela v gruzijsko črnomorsko pristanišče Batumi.
Ameriška ladja s humanitarno pomočjo je prispela v gruzijsko črnomorsko pristanišče Batumi. FOTO: Reuters

'Ukrajina naslednja tarča Rusije'

Evropski komisar za širitev Olli Rehn je danes v nastopu pred finskimi veleposlaniki v Helsinkih dejal, da bi morala EU dati jasen znak Ukrajini glede njenega članstva v povezavi, da bi tako preprečila, da bi Kijev postal naslednja tarča Moskve.

Rehn je še dejal, da je spor med Rusijo in Gruzijo dokaz, da so največji izziv evropske zunanje politike odnosi "s pomembno poslovno partnerico Rusijo".

  • 20 - Liv Amiti E+ 3 (žensko)
  • 19 - Liv Vall E+ 2 (žensko)
  • 18 - Gravel kolo Giant Revolt 0
  • 17 - Giant Reign E+ 1
  • 16 - Giant Propel Adv Pro 0
  • 15 - Giant DailyTour E+ 1 RT
  • 14 - Giant Stance E+ 2 29
  • 13 - Liv Avail Adv 1 (žensko)
  • 12 - Giant Propel Advanced Pro
  • 11 - Giant Trance X E+ 1 Pro 29
  • 10 - Giant Talon 1 29 GE
  • 9 - Giant Defy Advanced 2
  • 8 - Giant TCR Advanced 1 Disc
  • 7 - Giant Explore E+ 2
  • 6 - Giant Trance X 1 29er
  • 5 - EnviLiv Advanced (žensko)
  • 4 - Liv Embolden E+ 1 (žensko)
  • 3 -Giant Propel Advanced 1ct
  • 2 - Giant Fathom E+ 2 Pro
  • 1 - Giant TCR Advanced SL 0

KOMENTARJI (65)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

anna_novikova
10. 09. 2008 12.41
1. okhasan1 - kako lahko menis da si RUSINJA ce ti je vseen za naso drzavo? in si vesela da tam ne zivis? kako lahko po temu stavku \" cist vseeno mi je kako je tam, ker hvala bogu, tam ne zivim\" vseeno reces da ne ponizujes ruska dekleta ker so tvoje ROJAKINJE?!? ne gre mi v glavo, oprosti. 2. lahko kritiziras Rusijo iz svojega mehkega stola v Sloveniji, vsak lahko. kaj pa ce bi pa kej nardila za to da zivimo v boljsem svetu? to pa ne, noben ne bo, zakaj bi, sej imajo vse - sluzbo, prijatelje, dobro placo....\"individualism and soft despotism is the biggest plague of our society\" vsak lahko kritizira, kar se pa tice dejanj? smo vsi pred racunalnikom, ful smo prebral, zivimo v drugih drzavah, in nam je v bistvu cist vseen, znamo samo govoriti v zrak. zato pa tvoje besede mi gresta v en uho noter in iz drugega ven. vse kar hocem dopovedati je to, da smo lahko vsi pametni do ene mere, ampak do kler ne bomo se soocil s temi stvarmi v zivo,in ne prek medijev (knjige,internet, itp) nobeden iz nas ne sme kritizirat tako absolutno . vse ima dve strani, vsak ima prov, ampak stvari niso tako crno-bele kot jih je narisala okhasan1.
okhasan1
31. 08. 2008 17.56
imaš prav,vetlan. več ljudi -več greha. mogoče sem res preveč pisala o negativnih stvarjeh, seveda obstajaja tudi dobrota in človeškostj kjer koli že. lp
vetlan
30. 08. 2008 21.32
okhasan1, nisem te želel žaliti, sem ti želel samo dopovedati, da se povsod dogajajo stvari o katerih pišeš, v državah z večjim številom prebivalsta je seveda tega več.
okhasan1
30. 08. 2008 16.15
od dolgočasja me bo pobralo. " ne ponižuj ruska dekleta" , lepo vas prosim , saj jih sploh ne bi nikoli poniževala, so moje rojakinje. jaz sem samo želela povedati da ženski v Rusiji pa tudi v Ukrajini ni lahko. nasiliju je ispostavljeno ogromno žensk. ne vem kdo ste , niti me ne zanima, povedala sem ne samo svoje mnjenje o vsem toda tudi mnjenja moje velike žlahte ki živijo v Rusiji ,a oni še zdaleč niso kmetje. ampak nič ne bom več rekla , veste kaj , čist vseeno mi je kako je tam, ker hvala bogu, tam ne živim. a ruska dekleta niso seveda vse enaka to je jasno, samo številka obolelih za aidsom se katastrofaljno večja z vsakim letom o ukrajinkah sploh ne govorim. tako da res moramo končati to debato , ki ne pelja nikamor.lp
vetlan
30. 08. 2008 13.47
Še enkrat, nimaš pravice govoriti v imenu rusinje, ker si živela v Ukrajini. Torej vse kar govoriš, govoriš o Ukrajini, ne vpletaj v svoje izkušnje Rusijo in ne ponižuj ruska dekleta (poteptano dostojanstvo od malih nog, čokolada ipd. ?). Solženicina sem bral, brez skrbi. Veliko je resnice, pa tudi subjektivizma kar precej. Rusija se je spremenila, kar ne upoštevaš. Kdaj si na zadnje tam bila in koliko časa ? Sem tudi zasledil precej laži v tvojih prispevkih, ker poznam današnjo Rusijo in Ukrajino mogoče celo bolj od tebe, pa tudi sem siguren, da imam precej več takih in drugačnih izkušenj. Ne pozabi, da sem lahko kdorkoli. Vendar ti še zdaj ni kapnilo. Oprosti, vendar ne želim več odgovarjati na tvoje nebuloze, ker so vsi tvoji argumenti zelo plehki. In še enkrat ....NE fašisti, ampak neonacisti, ki jih tudi vidiš v sosednji Italiji, ter v drugih državah. Dobro in zlo sta povsod, tudi pri nas. Lep pozdrav "načitana", beri dalje, vendar uporabi tudi možgane.
okhasan1
29. 08. 2008 22.10
vetlan, prvo moje ime ni oksana, moj nik je okhasan1 kaj sploh ni povezano z imenom. drugo - sem čistokrvna rusinja ki se je rodila v rusiji in tam živela celo svoje otroštvo. moj fotr je dobil mesto direktorja elektrostanice v ukrajini pred odcepitvijo iz razvalom sssr tako smo tam ostali. in vsekakor nisem zahodenka ( oz. iz zah. ukrajine) , sem iz dnepropetrovskoj oblasti. a kaj je po vaše genocid, vetlan? koliko ljudi treba pobitj da genocid bo genocid. razmišljate kot tiste v hagu ki srbijo genocida nad bošnjakami niso obtožili. ali kot ZN ki se zatiskalo oći na to kar se je delalo v Ruandi , v afriki. koliko za vas ta številka? 100, 200 , 1000000? jaz bobu rečem bob in to je tisto kar pri meni marsikateri ceni. če to ni genocid kaj se je dogajalo v čečeniji pri jelcinu in pri putinu, kaj pa polj? če posiljujejo čečenska dekleta in pri tem jih umorijo, če vržijo bombe nad čečenske vasi in pobijejo celo vas z otrokami vred, kaj je to po vaše. ali morda mislite da v ljubezni in v vojni vse dovoljeno? kaj pa svastika v rusiji , kaj pa fašistične oborožene organizaciji s tisoči prepadnikov ki jih vodi IZRODEK po kličke TESAK . pa pedjte na you tube in vtipkajte besedo TESAK pa boste marsikaj videli , a če razumete ruščino maljce poslušajte kaj govorijo te ljudje, če jim sploh tako rečem. a , veste kaj je najbolj zanimjivo, to da tale tesak sploh ne skriva svojega obraza, oblastj ve kdo je to, kako mu je priimek in ime, in koga je vse pospravil na ta svet, pa nič ne ukrepa, torej se rojuje logično mišljenje da ga oblastj podpira. mimgrede ste kupili knjige ki sem vam včeraj priporočila,"putinova rusija" in "smrt disedenta" pa preberite kaj pišijo ljudje ki so jih ubili za te knjge in za svobodo govora, tam najdete marsikaj argumentov. vse celo dokumentirano po datumih. a se spomnite morda nekaj let nazaj uboja dveh punčk iz tadžikistana pred njihovo šolo , te punčke pač niso imeli slovanskega fejsa. bili so stare 9 in 10 let, kaj pa veš mogoče so res teroristke pa so jih pospravili.gospod , jaz imam 7 stopnjo izobrazbe ekonomske smeri in še zdaleč nisem v slovenijo prispela po neki temačni poti in bi se prej obesila kakor bi plesala naga pred navadno stoko. tle sem samo zato ker sem se poročila s slovencem ki , na žalostj , zbolel za težko obliko šizofreniji. zato sem se tudi ločila. sem sem prišla kot negova soproga in ne kot plesalka. a o teh klubah zna vsa rusija to ni nič novega, a za milico in mamila to sploh ni vprašanje. veste koliko milicija zasluži tam s postranskimi nečistimi posli? ne veste, dobro za vas. uglavnom ,gospod , ne bom tle raspravljla o stvarjeh ki zna vsak rus domorodec. a o putinu ne govorim, to je človek ki dal perspektivo rusiji in jo uspešno vleče iz krize, vse velja, samo da ne bi bila preveč drag ta razvoj za navadnega rusa. tudi pri stalinu smo državo iz hitlerovega pepela dvignili v 5 letih toda za kako ceno, koliko inteligenci pobili takrat, moguče tudi tega ne veste, pa preberite "arhipelag gulag" solženicina. o moji inteligenciji se ne rabite dvomiti. sem prebrala več knjig kot vi morda kruha pojedli. pa res nič osebnega , tako pač je. lp
vetlan
29. 08. 2008 15.21
Pa še, Oksana. Odkod imate tako »natančne« podatke o Rusiji, Osetiji, Čečeniji, Gruziji ? Rekel bi, da iz zahodne Ukrajine, kjer so pred kratkim postavili spomenik benderom, ki so tako kot domobranci sodelovali s Hitlerjem. Imate tudi precej natačno informacijo o »obdelavi« prostitutk in prodajalcev mamil v omenjenih državah. V kakšni družbi pa ste se tam gibala ? Da niste slučajno bivša »ukrajinska plesalka«. Smatram, da ste opisala dogajanja v Ukrajini, pa še to ste malo utrirali. Ne vem, kaj ste po izobrazbi (ker vam manjka razgledanosti in nastopate kot navadna gospodinja) in iz katerega mesta v Ukrajini prihajate (domnevam pa, da iz zahodne Ukrajine, ker je toliko sovraštva v vaših besedah), ampak kar ste napisali je čisto navadno opravljanje, ki je podprto z nacionalistično in proameriško propagando. Na splošno bi vam svetoval, da pazite pri opravljanju tudi v vsakodnevnem življenju, ker so tožbe sedaj »v modi«. In ne vem, zakaj se je večina Ukrajink na zahodu izdaje za rusinje ? Mislite, da smo tukaj neumni ? Poštenega človeka ne sme biti sram njegove narodnosti.
vetlan
29. 08. 2008 06.09
oksana, marsikaj se dogaja v Rusiji, vendar si šla malo predaleč v svojih nebulozah. Korupcija obstaja več ali manj povsod. To drži. Tudi kriminala je precej, posebej v velikih mestih. Glede ugrabitve punc, pa še s strani policije, halo !! To pa, punca, malo pretiravaš. Verjamem, da se sliši marsikaj, kar tudi ne drži vedno. Seveda govorim o Rusiji. V Čečeniji tudi nekaj delamo, in večina ljudi tam (čečenci) želi ostati v Rusiji (od Rusije dobivajo kar precej denarja za razvoj tega območja), predvsem želijo imeti mir. In nisem tam opazil nobenega genocida (najprej preberi si, kaj pomeni genocid, vidim, da zelo rada uporabljaš to besedo). Tudi je predsednik republiki Čečenec. In glede na izjave, ter ime, si ukrajinka. Ne vem, zakaj trdiš, da si rusinja ? Mogoče zato, da bi bilo bolj prepričljivo ? V Ukrajini slišiš marsikaj o Rusiji, to tudi sam vem. Kar se tiče Putina nima nič s Stalinom. ZDA in zahod, vključno z Ukrajino ga poskušajo očrniti, ker je prvi predsednik, ki je dvignil rusko gospodarstvo in povrnil Rusiji sloves. Kar se tiče tvoje izjave »a za genocid proti osetinam za kateri trubi rusija to je čisti absurd« (čeprav si na začetkuj trdila drugače). Je to samo tvoje razmišljanje ali imaš kakšne podatke iz prvih rok ? No, ti jaz povem. Imam znance, ki živijo v Abhaziji, Osetiji in Tbilisiju (med njimi so tudi gruzini), nekateri živijo tudi v ZDA. In so vsi potrdili (celo civilizirani gruzini), da se dogajajo grozne stvari, krivijo pa Saakašvilija. Tbilisija pa nihče ni napadal, Gori pa so napadli, ker se je lih tam kopičila gruzinska vojska. Neonacistov (ne fašistov) je pa povsod dovolj. In punca tvoje izjave me spominjajo na »baba na klopci mi je povedala«. Pred uporabo besed genocid, fašizem ipd. malo si preberi, kaj to pomeni. Kriza je zdaj povsod v svetu, razlika pa je samo v perspektivi. In Rusija jo ima, za razliko od drugih dežel. Zdaj pa res bom tukaj zaključil, ker žal nisi prepričljiva (nisem zasledil nobenega resnega argumenta), in tudi to ni tema, ki je navedena zgoraj.
okhasan1
28. 08. 2008 22.16
vetlan da ti nekaj povem. to še zdaleč ni moja izkušnja. in moja plača je 700 evr čistih brez nadur in malice , prevoza. tako da najbrž si razumel kot brutto. vse skupaj dobim okoli 1300 evrov. zato ne mi govoritj da s tako plačo nimam dostojanstva. pa še mati samohranilka sem brez preživnine, jo pač nisem hotela ker nisem hotela da oče otroka kasneje zahteva kake svoje pravice do otroka. tako da je moje dostojanstvo na nivoju aviona nad oblaki. to kaj ti pišeš o rusiji kot o pravni državi je grozna zabloda. v rusiji pravosodje precej korumpirano in to od samega vrha do samega tla. če nisi podkupljiv ne moraš delati v pravosodju.policija pa je obup zase.podtaknejo ti drogo v žep in te strpajo v zapor vsakega po naročilu. plati ruskemu policaju 100 dolarov in pokaži s prstom na svojega sovražnika. eeeeej.... ne vem kako vezo ti imaš s rusijo toda ne veš kake grozote se tam dogajajo. oddelke na policiji ki bi se morali boriti recimo proti prostituciji delajo vsaki toliko časa racije na ulicah in ugrabljajo dekleta celo tiste ki enostavno čakajo na vlak ali metro. ugrabljajo jih nedobesedno ampak prebrisano -tako da "opazijo" nepraviljnosti v njihovih dokumentah. potem jih prodajajo po 1000 $- 1500$ javnim hišam, tako rečeno klubam. te pa naprej v turčijo ali drugam. in to je vse zakonito, vetlan, te klube plačujejo davki. v te klube pa zahajajo tudi politike na zelo visokih položajah. a za genocid proti osetinam za kateri trubi rusija to je čisti absurd. rusija že od 1993 leta izvaja tak genocid nad čečencami o katerem vam , slovencam, se ne sanja. bosna je nula v vezi tega, verjemte mi. rusija pri taki izjavi je NESRAMNO DVOLIČNA. preganjajo kavkazcev po celi rusiji, zapirajo v zapore tiste kavkazce ki živijo v rusiji od malih nog. podtikajo jim mamila in umori ki jih niso nikoli storili. to je živa katastrofa kaj se tam dogaja. rusija vse bolj se nagiba fašizmu. na you tubu poglej spoti fašističnih organizacij v rusiji, utipkaj samo TESAK. IN POGLEJ O ČEM JAZ TLE TRUBIM. in te organizaciji podpira nihče drug kot vlada. tako da ne mi tle o človeških pravicah. rusija se vrača v stalinizem. preberi kjigo ane poljakovske ki se dobi kot žepna knjiga v vsaki trafiki z imenom "putinova rusija" ,marsikaj boš razumel. a o krizi ki je tam ne mi govoritj da je manjša kakor tle v sloveniji. tam ko greš v boljnišnico se lečitj moraš celo svoju posteljnino prinestj, a kolk moraš datj v žep vsakemu doktoru da te bolj pogleda sploh ne bi pisala. a o zdravilah ki jih sam kupitj moraš, pa še 100 bolezni ti bodo izmislili da bi čim več mošniček odprl. tako ti je to , moj drug vetlan, to ti je prava rusija, samo ti jo nisi videl.
12543
28. 08. 2008 20.08
vetlan, v veliki meri drži... kakor tudi moje navedbe glede policije.vem kaj tam godi v dobro države sicer resnično ni tema na ta post, fantje in dekleta, se opravičujem
vetlan
28. 08. 2008 18.14
12543 28.08.2008, 17:08, še predobro poznam Rusijo, ni me treba razlagati. Oksana prihaja iz Ukrajine, saj tudi ime pove vse. Torej naj ne meša Rusije z Ukrajino, čeprav govori da je rusinja. Preveč to poudarja. Mogoče je res Rusinja, vendar je živela v Ukrajini. Udariti žensko v Rusiji je tudi greh, tako kot povsod v cicviliziranih drižbah. Povrh tega v Rusiji je že zdavnaj velja zakon glede nasilja v družini, pri nas tega še ni. Moškega obravnavajo kot zadnjo barabo. Lahko dobi toliko let zapora, kot pri nas dobi posiljevalec. Če pa jo strah maščevanja je to samo njen problem. Tudi pri nas je marsikoga strah. Niti ne vemo koliko punc je bilo tukaj posiljeno in koliko je nasilja skrito v družinah. Zakon je tam precej strožji kot pri nas, samo ga je treba poznati. Poleg tega je odnos do žensk (seveda če ne upoštevam pijance in barabe) neprimerno boljši kot pri nas. V Rusiji je precej žensk na visokih vodilnih položajih. Koliko jih je pri nas ? In koliko je primerov nasilja v družini pri nas ? In kaj naredijo ? Večinoma policija pride in odide oz. se vmeša socialna, ki jo dobro poznamo, da naredi več škode kot koristi. Tam pa policija spoka »junaka« v marico in ga po potrebi premlati (in tukaj jim dam prav, nisem pristaš ameriške "demokracije") naprej je vse odvisno od ženske (lahko sledita tožba in zapor, seveda so potrebni dokazi, kar je v primerih npr, posilstva precej zapleteno). Glede klica ob pridržanju, se pozanimaj na Povšetovi. Žal, ne dovolijo, čeprav je to kršitev človekovih pravic. Punca pripoveduje lastne izkušnje, in kot sem že rekel, gleda zelo subjektivno. Vprašanje, iz katerega mesta, družine oz. družbe prihaja. In, naj mi oprosti, ampak, če nimaš dostojanstva, ga ti nihče ne more poteptati. Vse je odvisno od posameznika. Plača za komercialista, ki jo navaja dobra za Ukrajino, nikakor pa ne za Rusijo oz. Slovenijo. Vem, ker sem bil tri tedna nazaj v Kijevu, in se vedno pozanimam kako je s plačami. Očitno njeno dostojanstvo tudi tukaj trpi, bo že kasneje razumela. Ampak je še vedno boljše tukaj kot v Ukrajini, zato pa jo razumem. Glede sprejema gostov se strinjam, res so zelo gostoljubni. Zdaj pa bom zaključil, ker to ni tema tega članka.
12543
28. 08. 2008 17.43
golodomor je bil v žitnici evrope. vse žito je stalin pretopil v alkohol in pognal ukrajince v bedo, da bi iztrebil narodno nacionalno zavest. Tako sta v ukrajini 2 osnovna bloka narodnosti, ki se zgodovinsko ne dojemata. Nihče od ljudi pa ni kriv za ta potek. Isto je v Belorusiji, kateri sami ljudje gledajo in nekako mrzijo današnje ruse( belorusi).
12543
28. 08. 2008 17.38
bilne bil....ja grozno je poknlo, sem videl na ptp novice ukrajina ima 2 bloka, vzhodni ruski in zahodni ukrajinski. zahodni je bil selo pod isto državo kakor slovenci.Ti se čutijo evropejce. v zahodu, predvsem na kubani jih je rusine golodomor pobil. Vasi so bile prazne in rusi so se priselili na območja.Tako je danes tukaj rusinski kosovo area. Rusini(ukrajinci) ne morajo pozabiti Stalinovega golodomora in krivijo rusijo kot naslednico cccp.Rusija si zatiska oči in krivi naravo. V sami resnici pa je iztrebil rusine na kubani pravzaprav Stslin ki ni bil ne rusin ne rus... Ime rus, rusija izhaja šele iz petrovega časa okoli 18 stoletja.rusin je stari izraz za ukrajinca iz kijevskega rusha.......kijevska rush ni isto kakor rusi Ukrajinci imajo z rusi podoben sindrom kakor slovenci z avstrijci, ki nas povezuje karantanija...
12543
28. 08. 2008 17.26
kitajska in rusija sta zaveznici ali pa tudi ne.....njim zgodovinsko škripa mongolija: če ne bi bilo cccp tudi mongolov ne bi bilo več na zemljevidu hahaha. Nekje sem celo prebral, da ima mongolija samo eno mesto...kar je bedarija, ima jih nekaj več kakor je erdenet blizu ulanbatorja in še in še. Delovna sila je bila cccp vojska ki je bloke gradila....
billnebill
28. 08. 2008 17.25
ze ki ste govorili o ukrajinkah: vceraj se je juščenko zgrazal nad rusijo kej je priznala abhazijo in j osjetijo ter jim grozil da bodo povečali najemnino za hranjenje ruske pomorske flote v crnem morju. Ter da bodo povečali oborožitev ukrajine, ker niso člani nata in se bojijo da bi rusija napadla ukrajino kot je gruzijo! Danes je v ukrajini eksplodiralo največje ukrajinsko skladišče orožja:) hahahaha verjetno samo naključje kaj?! bwahahahaha
12543
28. 08. 2008 17.22
billne bill, kaže da je informacij preveč in ne dohajajo.Pa saj imamo spletnik in lahko ''deskamo''(hihihi) po časopisih in novicah več jezikov znaš, več dela imaš po netu
billnebill
28. 08. 2008 17.21
aja pa poleg trega sem zadnjič prebral da bodo rusi in kitajci odprli mejo za kitajske prebivalce in jih zaceli naseljevat v rusiji, kjer je ogromno placa , medtem ko na kitajskem zmanjkuje prostora... Slisi se smešno vendar če je to res, in če se zavedaš da je indija njihova najozja zaveznica= 3 države= 3 jederske velesile= 2/5 svetovnega prebivalstva= smo v ku.cu ce pride do vojne
12543
28. 08. 2008 17.19
pa še nekaj oksana, ne oziraj se na predsodke. Slovenci smo zelo stereotipni ljudje in naravno hudo nevoščlivi! Če ima kdo za ženo zelo lepo ukrajinko jo je treba takoj spluvati in sterotipno označiti za lahkoživo. Nasploh sterotip lahkoživih ukrajink je zelo živ v izročilu, celo rusi ga imajo... Vendar so to samo prazne besede in bedaste naše izjave brez realnih argumentov. Ne oziraj se na njih Oksana in dejansko so lahko ti komplimenti argumentirani z lepoto ženske. V naši družbi ni lahko tujcem, samo slovenci večinoma blebetamo in ostane pri besedah. To je pač sindrom majhnega naroda ter stereotipnega vraževerja, ki je včasih duhovit včasih pa zbadljiv. Ne spadate v isti koš, kakor moška populacija tozhe.
billnebill
28. 08. 2008 17.12
kaj vi pro plus... zakaj ne pišste nič o Ruskih raketah ki letijo 6000 km in več in jih ameriški radarji ki sestavljajo protiraketni ščit ne zaznava??!!! hahaha A o nemirih na kosovu tudi nič govora??? kajvam manjka novinarjev ali ni za vaso stran pozitivno o tem pisat... loleki:) To je ko uno da je zda nardila stealth letala ki jih radar ne zazna.. na koncu ugotovis ( ce se malo pozanimaš) da jih ne zazna samo radar ameriške tehnologije, ma ruski radar jih zazna:) e ja!!! sami loleki ste tukaj na pro plusu....
12543
28. 08. 2008 17.08
vetlan oksana je mislila na sistem in moško silo, ki mnogokrat prevladuje v ruski družbi. za primer ti povem na primer, policisti so izrabljali fizično in politično moč nad priprtimi dekleti. Mnogo je primerov, ko so na ulici ustavili, čekirali dokumente, delke ni imelo internega passporta(nekekšna osebna izkaznica pri nas) ter pristala v priporu. Po več dni niti familija ne ve kje je dekle, ker ji ni dovoljen klic. Po nekaj dneh se stvar uredi, dekle pride ven živo, vendar nikoli več isto... glede običajnih moških bi lahko še in še. Tam pač ni greh udariti žensko! So pa tudi izjeme in horosho mužik. Oksana že ve kaj govori, mogoče je izkusila sama kako štorijo.Dejansko pa situacija ni rožnata, ker je to tako masovni problem, da ni neke pravne pomoči za primere. V rusiji se da živeti, vendar samo če jo razumeš. Ni tako mile narave kakor slovenski človek..., Če se ti godi krivica moraš samo naprej, preživeti in poiskati novo pot.Ne gre kakor pri nas v pogledu nazaj in iskanje zadoščenja na sodiščih!