Tujina

Se bo število ubojev povečalo?

London, 30. 07. 2008 10.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Britanke, ki jih partnerji verbalno ali fizično zlorabljajo, bodo lahko po novem zakonu, če bo sprejet, ubile svojega moža, za uboj pa ne bodo strogo kaznovane.

Britansko pravosodno ministrstvo razmišlja o prevetritvi kazni za uboj nasilnega partnerja. Privilegij naj bi imele predvsem ženske, ki bodo sodišču dokazale, da jih je mož fizično ali verbalno zlorabljal. Če bo nov zakon sprejet, bi se žene, ki bi ubile nasilnega moža, lahko rešile dosmrtne zaporne kazni.

Po novem predlogu, ki ga bodo parlamentu predstavili kot del velike reforme kazenskega zakonika, uboj nasilnega partnerja ne bo več opredeljen kot namerni uboj, ampak kot uboj zaradi zlorabe. Žene, ki bodo zakrivile tako kaznivo dejanje, pa bodo deležne le blažje zaporne kazni. Da ne bi dobile stroge kazni, bodo morale dokazati, da je bil uboj posledica strahu pred verjetnim nasiljem oziroma dolgotrajnim prenašanjem ''resne fizične ali verbalne zlorabe''.

Z zakonom, če bo sprejet, bodo prišle tudi druge spremembe. Ena takih bo doletela može, ki pa do njih ne bo tako prijazna. Do sedaj so se možje na sodišču lahko zagovarjali za uboj svojih žena, ki so jih zalotili pri varanju. Za uboj iz strasti tako večinoma niso bili strogo kaznovani, saj so se posluževali 'provokacijske' obrambe, ki pa zdaj ne bo več mogoča. Če bo zakon sprejet, bodo, ne glede na svoje čustveno stanje, odgovarjali za namerni uboj.

Na pravosodnem ministrstvu menijo, da se po sedanjem zakonu moški z lahkoto branijo za uboj svoje prešuštniške žene, hkrati pa žene, ki ubijejo svojega nasilnega moža, težko zmagajo s podobno obrambo.

Po novem zakonu bodo tudi žene, ki bodo ubile svojega moža, ki spolno zlorablja otroke, zaščitene pred dosmrtno zaporno kaznijo.

O zakonu bodo lahko javno razpravljali šest tednov, jeseni pa se bo razprava preselila v parlament.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (22)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sin.jutran
09. 09. 2008 16.32
Mislim, da je taka poteza korak naprej. Namreč, sem mnenja, da bi moral biti umor popolnoma legalen. V primeru, da je partner nasilen do drugega partnerja in sodišče ugotovi njegovo krivdo, mu enostavno odvzame zaščito. Kar pomeni, ko naslednjič stori enako nasilno dejanje, ga lahko žrtev zmakne (zakolje kot prasca), ne da bi za svoje dejanje odgovarjala pred zakonom, kot da je pri umoru šlo za človeka, ampak kot le (tako kot piše) za prasca. Podobno bi moralo biti tudi v drugih predvsem nasilniških dejanjih. Na tak način bi se lahko rešili zaporov (ne bi jih več potrebovali. Se strinjate?
DarthRevan
31. 07. 2008 13.50
PI, nekako tako se tudi meni zdi, ja.
3.1415926
31. 07. 2008 13.49
In ja še to. Ženske so se v tem primeru nekako nameravale povzpeti na vrh družbene lestvice? Po mnenju britancev naj bi bila torej ženska vredna več od moškega. Če moški ubije žensko, bo trpel veliko let. Če pa ženska moškega, pa ne toliko. A to je pol demokratična država?! Hm, britanski politiki torej spoštujejo ženske bolj od moških... Ampak ta zakon nastaja na temeljih občega mišljenje, kar pa pomeni, da moški ravno ne spoštujejo žensk, če nad njimi izvajajo nasilje. No, pa smo spet padli v luknjo v zakonu....
3.1415926
31. 07. 2008 13.45
Čudno je to vse skup. Država misli, kk napreduje. To je ja regresija! Nastajajo vedno večje luknje v zakonih. Istočasno, ko nekaj skušajo preprečit, jim uspeva ravno obratno- da še povečajo... Diskriminacijo namreč. A če ženska udari moškega pa to ni nasilje? Še hujše nasilje se mi zdi to, ker že od nekdaj obstaja logika, da moški ženske ne sme udarit, ženska pa lahko njega pretepa v nedogled? In kako se naj bi branli britanski moški? Ki so trenutno pripadniki šibkejšega spola.... No, če diskriminirajo oni, bom pa še jaz--- ta zakon je najbrž začela sestavljati ženska. Prosim, britanske ženske, ne počnite več tega, če ne želite sprožiti novega vala diskriminacije. Prepustite to delo raje moškim....
skroky
31. 07. 2008 11.07
Mislim, da ne bi smeli nikjer, ampak res NIKJER dovoliti nikakršnega umora!
AladinPornxxx
31. 07. 2008 11.06
a kaj če je obrato --> mene žena z vajlerom za testo tepe ... a jo lahko pelem v anglijo pa zadavim ?? >=)
unikat.33
30. 07. 2008 22.37
Britanci so pa res ubrisani!
Uroš Palhartinger
30. 07. 2008 16.21
"Se bo število ubojev povečalo?" Seveda, ravno to je namen takšnega zakona... Očitno so elementi kazenskega prava silobran, uboj na mah, skrajna sila zastareli in nepotrebni. Prav tako takšen zakon izključuje najvišjo kazen v nasprotju z veljavnim kazenskim zakonikom, ki za določeno kaznivo dejanje postavlja najmanjšo možno kazen navzgor (najmanj pet let ...)
To da ga ubije če spolno zlorablja svojega otroka se strinjam za ostalo je pa veliko nepojasnjenega.Saj naprimer žena lahko vara moža z drugim in se ga potem na tak način najlažje reši celo pa če imata veliko skupnega premoženja.Ne vem kam bo res tak zakon pripeljal vse skupaj.
Ramzess
30. 07. 2008 14.59
"Se bo število ubojev povečalo?" Brez dvoma, in to ne samo domnevno upravičenih, mnogi bodo celo neupravičeni. "ki jih partnerji verbalno ali fizično zlorabljajo, bodo lahko po novem zakonu, če bo sprejet, ubile svojega moža, za uboj pa ne bodo strogo kaznovane." Kaj pa obratno? "Da ne bi dobile stroge kazni, bodo morale dokazati, da je bil uboj posledica strahu pred verjetnim nasiljem oziroma dolgotrajnim prenašanjem ''resne fizične ali verbalne zlorabe''" Kako pa bodo to dokazale? Bodo 'zlorabile' lastne otroke kot priče proti očetu, oz. njegovemu preteklemu početju. "Če bo zakon sprejet, bodo, ne glede na svoje čustveno stanje, odgovarjali za namerni uboj." O ti smola, ženskam odvezati roka, moškim pa zavezati. Moški po tem takem nima nikakršnih možnosti, rezultat je vedno enak. Ženske že tako preveč zlorabljajo psihično in čustveno stanje pred sodiščem, a moški pa sploh ne bi smeli. "Po novem zakonu bodo tudi žene, ki bodo ubile svojega moža, ki spolno zlorablja otroke, zaščitene pred dosmrtno zaporno kaznijo." Mojbog, kako bodo kaznovali ženske ki so zelo prenaglile pri presoji, ali zlorabile le to, potencialna zloraba otrok je prepogost predmet zlorabe v ženski rokah, pri očetom. Smrekar1="Če je tale novička točna - v kar sicer dvomim - bi bil tole hud korak nazaj v enakosti med spoloma. Kot tule piše že zdaj veljajo drugačni zakoni če mož ubije ženo kot če žena ubije moža, kar je milo rečeno nedopustno." Se strinjam, dvoličnot, da je ni večje, skrajni primer feminizma, zatem so 100% ženske. Moškim, za zdaj britanski, se v prihodnje slabo piše, kaj slabo, še slabše, prez zakonom so ženske že tako bolj privilegirane kot moški. Če bo seveda zakon kot tak sprejet. Skratka, nič novega, le drugačna definicija samoobrambe. Nekje bi morala obstajati ta zbirka definicij in razlag za mnoge pojme. S strahospoštovanjem spremljam v kaj se spreminja svet okoli mene, žal mi je otrok, ki nevedo, kaj ji še čaka. Zagovo svet brez svobode in pravice, če se prej ne bo uničil. Človek se lahko samo razjoče, storiti, majhen kot je, tako ne more storiti ničesar več.
Smrekar1
30. 07. 2008 12.31
Če je tale novička točna - v kar sicer dvomim - bi bil tole hud korak nazaj v enakosti med spoloma. Kot tule piše že zdaj veljajo drugačni zakoni če mož ubije ženo kot če žena ubije moža, kar je milo rečeno nedopustno. Verjetno pa je za to kriv 'novinar' ki je spisal novičko in je zadeva malo drugačna.
and19
30. 07. 2008 12.25
kot da smo samo mi taki, jest tud nočem vsak večer sexat, pa sm primoran/prisiljen v to :D
TayraBitch
30. 07. 2008 12.11
@pravicen lol u made my day=)
martincheq
30. 07. 2008 12.09
ja sej če ga bo ubila ne bo dobila dosmrtne, ampak zaradi samoobrambe kakšno desetletje manj sej to je logično se pa ne bo nič povečalo število smrtev, sej je dost tud če greš "samo" za 30 let v zapor...?
Ulikses
30. 07. 2008 11.52
MATEJA-MALNAR
30. 07. 2008 11.50
Sem za manjšo kazen za ženske v primeru umora in za popolno oprostitev, če mu tiča odreže med spanjem.
girly_girl
30. 07. 2008 11.04
sej to je samoobrabni umor
pravicen
30. 07. 2008 10.59
Kaj pa obrnjeno bo tudi veljalo ? lol
Aaron-Heydar
30. 07. 2008 10.57
Britanci so govno, tako kot američani. Frdamana kraljevina! Sami lopovi. Poglejte si družino Rockefeller naprimer.
Ne Ya
30. 07. 2008 10.55
ja kaj ne,.. če bi ženske ubile moža u samoobrambi nebi sploh smele it u zapor,.. kaj jih bo on tepu, one bi pa mogle it zatu u zapor,..