Tujina

Se nam obeta jahanje v letalih?

Ljubljana, 14. 09. 2010 14.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Ekonomija obsega in nižanje stroškov prinašata nekatere prav neverjetne ideje in tudi odločitve. Nekateri letalski prevozniki bi na račun udobja radi prepeljali več potnikov. Bodo kmalu prišli na svoj račun?

V letalu prihodnosti?
V letalu prihodnosti? FOTO: pictures.topspeed.com

Gospodarska konjunktura in čas debelih krav sta povzročila rast in vznik nekaterih letalskih prevoznikov, ki so se ob nastopu krize skoraj potopili. Ker v zadnji dekadi letalski promet v grobem narašča, je jasno, da navkljub visokim cenam nafte letalski prevozniki želijo zaslužiti več.

V zadnjem času si nekateri nizkocenovni in drugi prevozniki obetajo večje zaslužke s prav bizarnimi idejami, ki so sicer v praksi uresničljive, vendar za ceno udobja, storitev in celo varnosti. Slišali smo glasna razmišljanja največjega nizkocenovnega prevoznika o morebitni ukinitvi mesta kopilota. Podobno bizarno ponudbo je predstavilo podjetje Aviointeriors Group. Gre za posebne sedeže, ki so že razvneli nekatere prevoznike.

Poglejte si, česa so se spomnili pri omenjenem podjetju in kako bodo letalski prevozniki ponovno 'profitirali'.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (20)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
15. 09. 2010 20.18
Se strinjam z večino, kapitalizem rojeva vedno nove neumnosti, na račun v glavnem varnosti. Privezovanje ljudi je osnova varnosti v letalu, preteklost ni lepa glede tega, koliko otrok je moralo umreti, in stevardes posledično zaradi slabe vesti, kajpak, končati kariero, preden so spoznali, da je treba tudi otroke privezovati, čeprav še zdaj ni to povsem urejeno, ker pač stane ne. Ti stoječi ljudje, bog nedaj otroci, pa so sploh lahko hitro v nevarnosti, da ne govorimo o formi letečih objektov, ki jo bodo znali prevzeti. Squawk="prebral sem clanek "Flying Solo" kjer razpravljajo o letalih ki bodo letela brez pilotov in to v naslednjih 10 - 15 let...... ta process naj bi zacel z cargo letali potem pa presel na comercial airliners... Brazilski proizvajalec letal Embraer je prvi od vecjih proizvajalcev letal ki ze zdaj uporablja pri izdelavi in nacrtevanju cockpit - a brez brez co - pilota , namesto copilota je vrsta computerjev ki naj bi zamenjali drugega clana posadke..." O da, računalniki, to je zdaj prednostna tehnologija, od katere se pričakuje manj ali nič napak, ker ne pozna tiste večno problematične človeške plati, ki jo imenujemo človeški faktor. In koliko računalnikov pričakuješ v letalu, se nisi še ničesar naučil, en glavni računalnik, ostalo so podsistemi, tako to gre, oz. bi naj šlo. Za vzor vedno jemljemo, kot ponavadi, StarTrek tehnologijo, sisteme, plovila, itd. Bomo videli kaj še bo in kako. Navsezadnje bi tudi takšne konzole začeli uvajati, kot jih videvamo tam.
jurimuri1
15. 09. 2010 06.41
un makako k se strinja s stojišči na letalu, nej kr stoji v avionu, pa z eno roko nej se drži za ročko nad glavo
limonca4
14. 09. 2010 23.17
Hm, le kako bi bilo pri vzletu, ko je malo postrani ... Eh, jahajo že sedaj, samo na WC-ju ali pa v kakšni kabini ... he he ... >:-))
skydrol7
14. 09. 2010 22.38
prebral sem clanek "Flying Solo" kjer razpravljajo o letalih ki bodo letela brez pilotov in to v naslednjih 10 - 15 let...... ta process naj bi zacel z cargo letali potem pa presel na comercial airliners... Brazilski proizvajalec letal Embraer je prvi od vecjih proizvajalcev letal ki ze zdaj uporablja pri izdelavi in nacrtevanju cockpit - a brez brez co - pilota , namesto copilota je vrsta computerjev ki naj bi zamenjali drugega clana posadke....letalske druzbe iscejo na vse mogocne nacine da zmanjsajo stroske letenja , vcasih norm za razdaljo med dvema sedezema v letalski kabini 34" plus za economi class zdaj vse vec letalskih druzb zahteva od proizvajalcev letal sedezno cofig. za 32 inch in manj. vse za cimvec sedezev v letalu nobenega pa ne zanima za comfort potnikov in safety doticnih...... Thales Group , najvecji proizvajalec letalskih instrumentov oznanja o design za cockpi ki bo brez co-pilota in bo vsa kontrola letala automatizirana tako da bo pilot samo nadzornik nad automatskem upravljanju poleta........ ze danes lahko letala pristanejo completno automatsko s pomocjo guide beams, tako da pilot samo nadzira celoten process in bo prevzel kontrolo nad letenjem samo v primeru crosswinds ali kake blokaze - napr.drugo letalo na runway - u ....pa srecno ... Lp
tadejstein@email.si
14. 09. 2010 18.48
aha...stevardesa me lahko jaha v pilotski kabini.......
Francek62
14. 09. 2010 17.41
Ma vi od 24 ur nas jahate z neumnostmi vsak dan....
quantum
14. 09. 2010 16.35
Mediji vaše sorte ste eni navadni populisti, ki futrate ljudi s čistimi navadnimi floskulami. Če ste sposobni navest enega letalskega prevoznika na svetu, ki (po vašem) mastno sluši s prodajo letalskih kart! potem utihnem za vedno. Napisal sem, s prodajo letalskih kart! Ga ni! NIti Ryan niti Easy niti Flybe niti Air Asia X niti noben Major niti noben National. Vse bilance so fiktivne, operativni stroški pa čedalje večji. Čedalje več pobirajo letališča vse tole glede afnanja z letalsko varnostjo pa je samo gverila marketing.
azupac
14. 09. 2010 16.35
Tic Pavlin: se strinjam. Itak lahko vsak izbira, 200€ za udobno vožnjo (kot je npr zdaj) ali 50€ za cenejšo. Se pa nikakor ne sme šparati na vzdrževanju in varnosti.
slash7
14. 09. 2010 16.33
smo slučajno ljudje živina, da bi nas kar takole vozili? mislim svet gre v totalno norost
Ferdo Crni
14. 09. 2010 16.17
Gregib14.09.2010, 15:440 Menim, da bi za večjo popularizacijo avio-potovanj svoje cene morala znižati letališča... Nekatera, npr. ameriška evropejcem zaračunavajo astronomske letališke takse, ki so precej višje od letalskih kart... ..................... Čudno ampak cenovno je polet v ameriko iz Evrope še vedno med cenejšimi. To bi kvečjemu držalo za EU letališča saj stane karta naprimer iz Ljubljane v Bruselj ravno toliko kot iz Municha v New York, če ni slednje še cenejše.
levaki-tajkuni
14. 09. 2010 16.03
Dosti je letalskih linij kjer se leti samo uro ali uro in pol. V tem času bi res lahko bilo malo ceneje pa čeprav na račun stojišč. Saj jih ima tudi avtobus ki je precej bolj nestabilen in nevaren za stojišča kot letala. Saj avtobus zavira nonstop v letalu pa ni nobenega zaviranja
tito16
14. 09. 2010 16.01
Pa saj niso normalni. Ukinili bi kopilota,naredli stojišča pa kaj še. Se vidi da gre za brezobzirne kapitaliste katerim je važen samo dobiček neglede na varnost potnikov in posadke. Če že hočejo zmanjšat stroške naj raje začnejo vlagat v razvoj varčnejših motorjev,novih lažjih materialov,večja letala.
przelmuding
14. 09. 2010 15.45
Če hočejo naj naredijo kar bo po njihovem dobro za njih, če pa bodo to sprejeli potniki pa se bo videlo po prodanih kartah. Nihče nikogar ne sili da se pelje z nizkocenovnim prevoznikom, je pa res kar se tiče mene če grem na let do kakšne urein pol po zelo nizki ceni se bom pa kar prilagodil. Kar se tiče da bi pa šli brez prtljage pa je neumnost.
Gregib
14. 09. 2010 15.44
Menim, da bi za večjo popularizacijo avio-potovanj svoje cene morala znižati letališča... Nekatera, npr. ameriška evropejcem zaračunavajo astronomske letališke takse, ki so precej višje od letalskih kart...
Sebastjan Butala
14. 09. 2010 15.37
Naj prvo pogrunatjo neko alternativo temu kerozinu,ki bo seveda ceneje,pa bodo tudi karte cenejše,a??
blue05
14. 09. 2010 15.25
itak zahodnjaki pol življenja presedimo..v avtu, pr TV, za PC, v čakalnici pr zdravniku,...
yokerxdinterfan
14. 09. 2010 15.18
ah ja....prihodnost je prej o vlakih ki imajo neki veze z magneti
.eu.
14. 09. 2010 15.12
0Artur0
14. 09. 2010 15.11
Zdaj naj mi pa nekdo razloži, kje je tu omenjeno kakšno jahanje? ok, vem, da je to oglasno sporočilo za članek na drugem portalu ampak vseeno.. imate ljudi za norce? Očitno.
Tic Pavlin
14. 09. 2010 14.59
Zakaj pa ne? Ce bi bila zaradi takega sedeza tudi cena karte primerno nizja. Komur pa ni vsec, pa se vedno lahko potuje s konzervativnimi druzbami, placuje astronomske cene za karte in uziva v udobju fotelja, prehrane,... Zaradi mene lahko uvedejo tudi stojisca, ce bom zaradi tega do Berlina placal recimo 20EUR za povratno karto, sem pripravljen tudi stati tisto urico in pol.