Tujina

Srbski plan B

Beograd/Priština, 06. 08. 2007 19.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Srbska vlada ima v primeru neuspeha novih pogajanj o statusu Kosova pripravljen plan B - delitev Kosova.

Po oceni Svilanovića je delitev Kosova možna, če bo tak dogovor dosežen na pogajanjih
Po oceni Svilanovića je delitev Kosova možna, če bo tak dogovor dosežen na pogajanjih FOTO: Reuters

Bivši zunanji minister ZRJ, sedaj predstavnik v Paktu stabilnosti za JV Evropo Goran Svilanović je v pogovoru za beograjski Blic menil, da bi v primeru neuspeha novih pogajanj o statusu Kosova prišlo do delitve Kosova. Kot je dejal, ima srbska vlada v primeru neuspeha pogajanj plan B, saj se zaveda, "da tudi če pride do razglasitve samostojnosti Kosova in če jo celo prizna EU", da so s tem "dejansko razdelili Kosovo, ker ni možnosti, da bi se sever Kosova kdajkoli integriral v ostali del".

Po njegovi oceni je delitev Kosova možna, če bo tak dogovor dosežen na pogajanjih, "bližnjica" do nje pa bi bila razglasitev samostojnosti. Sam sicer meni, da srbska vlada o delitvi ne bo govorila, ker bi kompromitirala svojo pogajalsko pozicijo glede integritete Srbije, ampak da bo ta ideja, "če bo do tega prišlo", prišla iz kake druge strani, morda kosovskih Albancev.

Koordinator delovnih skupin pogajalske skupine Prištine Blerim Shala je medtem danes dejal, da bo prištinska delegacija v svojih pogajalskih izhodiščih vztrajala na neodvisnosti Kosova ter na nespremenljivosti meja pokrajine in Ahtisaarijevega načrta. Ta svoja izhodišča bodo izročili omenjeni trojki med njenim obiskom v Prištini, potem ko jih je sprejel minuli teden kosovski parlament. Ob tem je še kot "ugibanja" označil domneve, da bi med pogajanji lahko prišlo do predlogov o delitvi Kosova ali konfederativni ureditvi.

Vsekakor pa je v primeru, da na pogajanjih ne bodo dosegli kompromisa, po njegovi oceni ena od možnosti razglasitev neodvisnosti Kosova, pri čemer je ključnega pomena, ali jo bo priznala Evropska unija.

Kosovo po njegovi oceni niti po novih pogajanjih "ne bo tesneje povezano s Srbijo, temveč samo vse ohlapneje in tako do konca". "V tem procesu pa bo sever ostal tam, kjer je," ostal bo "v vsakem smislu neposredno in popolnoma povezan s Srbijo, ne glede na pravno definicijo statusa," je še dejal Svilanović. Končnih odločitev o statusu Kosova pa ne pričakuje pred predsedniškimi volitvami v ZDA, ki bodo prihodnje leto, piše na spletni strani Blica.

Po neuspešnem reševanju vprašanja prihodnjega statusa Kosova v VS ZN, katerega rezultat je bil načrt posebnega odposlanca ZN Marttija Ahtisaarija, so Združeni narodi vprašanje predali kontaktni skupini za Kosovo, ki je odločila, da bo pripravo pogajanj poverila ožji ekipi, sestavljeni iz predstavnikov ZDA, Rusije in EU. Datum začetka pogajanj še ni določen, navedena trojka pa se bo v četrtek v Londonu sestala z ostalimi predstavniki kontaktne skupine. Po poročanju vseh medijev naj bi nato trojka Prištino in Beograd obiskala še ta teden.

Na severu Kosova živi večinsko srbsko prebivalstvo, v treh albanskih enklavah pa kakih 3000 kosovskih Albancev
Na severu Kosova živi večinsko srbsko prebivalstvo, v treh albanskih enklavah pa kakih 3000 kosovskih Albancev FOTO: Reuters

Pred začetkom pogajanj je srbska vlada minuli teden članicam kontaktne skupine poslala predlog pravil za pogajanja, v katerih med drugim zahteva časovno neomejena neposredna pogajanja o prihodnjem statusu med Prištino in Beogradom.

Kot je danes za Blic pojasnil državni sekretar na srbskem ministrstvu za Kosovo Dušan Proroković, bi neposredna pogajanja omogočila določitev najmanjšega skupnega imenovalca oziroma kompromisa med stranema. Pri tem je izpostavil, da se doslej strani neposredno o statusu še nista pogovarjali, saj sta dve leti porabili samo za pogajanja o tehničnih vprašanjih.

Kosovski premier Agim Ceku je sicer v sredo pozval kosovske Albance, ki živijo v severnem, pretežno srbskem delu Kosovske Mitrovice, naj ne prodajajo svojih hiš in zemljišč tam živečim Srbom, ker naj bi jih kupovala srbska vlada. Enak poziv je naslovil tudi na ostale kosovske Albance, ki živijo na severu Kosova. Ob tem je kosovske Albance pozval k potrpežljivosti, dokler ne rešijo vprašanje statusa.

Glede možnega kompromisa je dejal, da Beograd kosovskim Albancem ponuja široko avtonomijo in možnost, da "sami vplivajo na gospodarski razvoj pokrajine, da sami upravljajo s svojimi viri in organizirajo svoj notranji sistem" ter da se "samostojno predstavljajo v nekaterih organizacijah, npr. na področju športa ali kulture". Kompromis pa ima mejo, to je ozemeljska celovitost in suverenost Srbije, je še dejal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

budda
10. 08. 2007 02.18
če je pa že tako, bolje južnjaška logika kot pa tvoja.
kosir_maks
09. 08. 2007 11.16
Kot nevtralen lahko povem, da po moje majo lohk srbi plan ŽLJ pa bodo vsen popušili Kosmet ! Kazen za pizd......, ki so jih počel od leta 89 do 2000 !!
kriss714@amis.net
09. 08. 2007 11.10
Budda, maš pa tipično južnjaško logiko. Najpej se priklatiš na slovenko, potem malo gobec otresaš, nazadnje bi pa domorodce izselil.
budda
08. 08. 2007 22.03
kriss kr spakirej pa avstrijo heiderju ritko lizat, al pa merklin žmoht vohat. srečno kekec.
illusion
08. 08. 2007 19.30
user x: srbi so zahteval srpsko krajino. a so jo dobili? zahtevali so samostojnost na delu bosne. a so jo dobili? NE. torej tudi albanci ne rabijo kosova
kriss714@amis.net
08. 08. 2007 15.46
Zakaj pa se ne bi srbi in srboljubci malo organizirali in šli na pomoč svojim ogroženim bratom? A mogoče gospoda nima jajc? Mi bi pa lahko ta cajt v miru zadihtali mejo.
user_x
08. 08. 2007 15.43
zanimivo je da se srbi oglašajo in pravijo da nihče na njihovem ozemlju nemore iskati samostojnosti ker to negre, ni moralno in podobna sranja ker je kosovo pač srbsko. ja dejte mi pol povedat zakva ste vi lahko iskal samostojnost na hrvaškem (srbska krajina) in v bih (republika srbska)!!! in če bi vs blo še u sloveniji kj več bi vrjetn tut kle kj hotl...res je kukr pravte da na tujem ozemlju nemore nihče iskat svoje države sam zakva ste jo pa vi lohk albanci pa ne?!hinavci
Celzij
08. 08. 2007 15.25
Pa kaj kar nekaj govorite o tem, da se bojo slovenski muslimani hoteli odcepiti bla bla... Rabite pomoč in malo razgledanosti. Sicer ne zagovarjam samostojnosti Kosova, ker je to ilogično ampak, da smo Slovenci tak paranoični narod je pa tudi neverjetno.
sch0ll7@yahoo.com
08. 08. 2007 13.18
Za vse poznavalce vojn: Kot prvo vsi vemo kdo je hotel etnicno ocistiti kosovo...in ne samo kosovo ampak kar pol drzav bivse jugoslavije [Milosevic| Ker je bilo malo vec problemov na drugih ozemljih....se je pac odlocil in z njim tudi ostalo prebivalstvo srbije, da boto pa na kosovu z lahkoto tistih par siptarjev zgnali da bodo meli vsaj Srbijo cisto ce ze ne morejo cele bivse juge...sej vsi vemo kdo je sel dol napadat sej ste vsi gledali TV....potem pa ko se nekdo zacne braniti in ko nato ne pusti ubijati civilistov po kosovu...je pa cel svet proti Srbiji....tako je zmeraj bilo in tako zmerj bo.....na koncu so Srbi najvecja zrtev pa ze par stoletij zacnejo vsako vojno. Ne recem da je fino zdj gledat posnetke ko so albanci pozigali cerkve in hise....ampak zaceli sigurno niso prvi. Srbski narod ki je zivel oz. zivi na kosovu se pa lahko zahvali bivsemu predsedniku da zdj zivijo v kolibah v predmestju beograda ali na kosovu! Najraje pa vidim da so ozemlja postavljena tako kot so vedno bila...in da po parih stoletjih ne spreminja meje drzave....kosovo je bilo srbsko to normalno in nimam nic proti ce ostane srbsko. Ampak sedaj ko se jim zgodi ko jim nekdo hoce odvzeti ozemlje.....prej pa ko so srbi hotli zavzeti celo jugoslavijo...je pa ze vse pozabljeno pa vse ok Ugl...nevem no.....nej se zmenjo....ce se pa nemorjo pa nj se eno vojno nardijo:D....pa nj grejo se za 20 let nazaj
kriss714@amis.net
08. 08. 2007 12.59
Lahko začnejo delat plan C: Obramba velke srbije izza obzidij kalamegdana. ha ha ha (okoli pa same poslastičarnice in burekindžice)
budda
08. 08. 2007 12.04
se strinjam z ghandijem. tako bi lahko vsi počeli, prišli na neko ozemlje in gremo hopa sam otroke delat pol pa zahtevat svoje ozemlje. mislm men je to res butasto, ampak slej ko prej bo podobn primer tudi v sloveniji. amel ti pa itak trosš neumnosti: "Js se nkol nism pomislo da bi neko ozemlje iskal v SLO,ker mi je tak cist OK" seveda, d bl mal mislš...itak ti bo mufti vse povedal kako in kaj. prvo borec strinjam se!
badabum
07. 08. 2007 19.45
*srpsko ozemlje
anzi_mahackala
07. 08. 2007 19.38
Fora je v tem, da imamo neko borbo proti teroristom na bliznjem vzhodu, kjer se tako krvavo mucijo, da bi preprecili napade Amerika jih tako sovrazi, Bush se pogotovo in ne morem vrjeti, da bo dal siptarskim teroristom drzavo. Cekuja v Haag za zlocine, Srbi bi se pa mogli zgledovati po hrvatski "Oluji" in bi bil mir za vse vecne case. Ne mors v 84 urah spucat tretjino svoje drzave, zakaj se Srbi nebi svojih 15 procentov ozemlja?
badabum
07. 08. 2007 19.36
amel505 - koga je zanimalo tvoje mnenje glede kosova? A misliš, da koga tukaj zanima tvoje mnenje o kosovu(katero moram reči je totalno"sfaljeno"). Glede rodnosti - "njihova" rodnost je enaka kot " vaša " rodnost amel. Se množite z neverjetno hitrostjo. Kosovo je sprsko ozemlje, in se ga nemorejo kar tako odreči.Malo premisli preden napišeš. Po tvoji logiki bo npr. v roku 30 let na Jesenicah,Velenju in še nekaterih slo. mestih večinsko muslimansko prebivalstvo - torej se bi morala Slovenija odreči delu ozemlja samo zato ker so pripadniki določene vere večinsko prebivalstvo?!?!( to je bilo hipotetično). Vidiš , da tako to negre, zato ker bi se potemtakem meje po celotnem svetu lahko spreminjale vsake 50 let. Albanci imajo Albanijo, to je njihova država. Ne morejo pa zahtevati tujega ozemlja, ker so se rojevali kot po tekočem traku in tako prevladali na tem področju.
anzi_mahackala
07. 08. 2007 19.32
lexluthor: Predlagam ti, da odpres zemljevid Balkana in si ogledas kje je Prizren pa ti bo vse jasno. Se kar ne ves o cem ti govorim ali kaj? Plan B govori o odcepitvi severnega dela Kosmeta Prizren je pa ob Albanski meji. Kaj tebi ni jasno tu? Saj se ne bo Kosovo razdelilo na 100 delov. Saj so Srbi se po drugih kosovskih mestih vecina.
amel505@msn.com
07. 08. 2007 18.49
Prvo borec:pejt spat,nimas pojma.Babo je v zaporu v Zagrebu btw.Mogoc jih je ostal 10 odstotkov.Js dobr vem kdo sem,pa ostali tud.Pejt dol pa zagalami BABO,ce imas jajca..Kao drugo,to ni tema o bosnjakih,tema je o Kosovu.Js se nkol nism pomislo da bi neko ozemlje iskal v SLO,ker mi je tak cist OK.Taki kt si ti,bodo imel se velik problemov s siptarji pa cigani.Po tvojam postam sem zvedu,da si neki starec,pa se vseen razmislas kt nek otrok.Ves nekateri ste res zaostal.Pa brez zamere,sj si ti 1. zacel s tem sranjem.
Prvo Bore
07. 08. 2007 17.21
lootieee nemogoče je primerjati Palestince in Izraelce ter Srbe in Šiptarje. Lahko jih edino tako primerjaš Srb je Palestinc in Šiptar je Žid.
Prvo Bore
07. 08. 2007 17.18
amel505 daj nehi, Ja Babo je mogoče odšel, ampak njegovi pristaši so še zmerom ostal.Ampak poanta je v temu, da se vi niti v Sloveniji sporazumeti kdo je kdo in potem kako lahko daješ nekakkšno mišljenje, če še niti svojega nimaš uštiman. Ste samo kot ovce, ki gredo na zakol in poslušate nekoga, ki je nekaj rekel. Koliko je muslimanskih struj v Sloveniji. Tvoje mišljenje je pa itak za kozlat. Vem , kam pes taco moli, ker če Kosovo dobi samostojnost, potem boste Vi zahtevali v Sloveniji svoje manjšinske pravice na podlagi natalitete, kar je pa isti scenarij, ki se sedaj dogaja na Kosovu. Tukaj se gre za veliko več, kot samo Kosovo. lootieee oni se kotijo kot zajci in priseljujejo kot termiti na Kosovo
lootieee@gmail.com
07. 08. 2007 16.57
(ker mi je crknla tipkovnca brezžična sm mogu baterije zmenat, tko da bom zdej nadaljeval): Hujši so ko tisti palestinci proti izraelu. isti k drugo pakovanje... Ne vem kako majo lahko ti, ki odoločajo drugačno stališče do dveh povsem identičnih primerov. Budda in Deattack 1, sem istega mnenja!
Prvo Bore
07. 08. 2007 15.28
amel505 ali ne bi bilo boljše, da bi se vi Bošnjaki ali Bosanski muslimani pobrigali za to, da ste ena Muslimanska skupnost in ne dve. Tako se delite na dve frakcije : Babini in Alini.