Tujina

Štiriletnici bodo sodili zaradi kolesarske nesreče

New York, 30. 10. 2010 15.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Vrhovno sodišče v New Yorku je razsodilo, da štiriletni deklici lahko sodijo kot odrasli osebi. Ta je namreč med vožnjo s kolesom zbila 87-letno peško, ki je za posledicami nekaj mesecev kasneje umrla.

Kolo - 4
Kolo - 4 FOTO: Blaž Garbajs

Sodbo je podpisal vrhovni sodnik iz okrožja King's County Paul Wooten, nanaša pa se na nesrečo, ki se je zgodila aprila 2009. Takrat štiriletna Juliet Breitman in Jacob Kohn sta med vožnjo s kolesoma zbila 87-letno peško Claire Menagh. Ta je morala zaradi posledic prestati operacijo kolka, tri mesece kasneje pa je umrla.

Sodnik je tako zavrnil argumente Breitmanovega odvetnika, da bi morali primer ovreči zaradi dekličine starosti, in odločil, da je dovolj stara za povsem običajno sojenje. S tem se bo nadaljeval tudi postopek proti Kohnu.

Sodnik namreč vztraja pri tem, da starost v tem primeru ni pomembna in da bi bilo napačno postavljati starostno mejo, kdaj se za tovrstne incidente lahko sodi. Poleg tega je dodal, da je punčka samo tri mesece po nesreči dopolnila pet let.

Wooten je ovrgel tudi argument, da Juliet Breitman ne bi smela biti odgovorna za svoja dejanja, ker je bila takrat pod nadzorom svoje matere. “Prisotnost staršev ne pomeni, da otrok lahko počne tvegane stvari, kot je divjanje po ulici,” je zapisal sodnik in dodal, da je termin "nadzor" v tem primeru preveč nedefiniran, da bi ga lahko sprejel kot pomislek.

Wooten je končal z besedami, da ni bilo nikakršnih znakov ali dokazov, da drug otrok enake starosti in motoričnih sposobnosti v enakih okoliščinah ne bi bolj razumno odreagiral.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (46)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

i_love_slovenia
31. 10. 2010 12.47
ja kaj ji bojop pa naredl a bo šla u zapor al kaj????
sprint
31. 10. 2010 06.45
Zmrazi me ob takem "pravu". In še bolj me mrazi, ker ga pridno kopiramo mi Slovenci. Oziroma naši vrli magistri in doktorji. Vrag jih pocitral. Po logiki takšnega prava bomo kmalu spet zažigali čarovnice. In to v 21 stoletju. Bruh.
XsugarX
30. 10. 2010 19.18
87 letna ženska je ti mesce poznej umrla predvidevam da zarad starosti.. Ne pa ker jo je ena 4 leta stara deklca zbila z uno 3km/h hitrostjo.. mogoce je mela operacijo kolena zaradtega ampak umrla pa zihr ni zato, pr tej starosti lepovsprosm no :S
dostmamsranja
30. 10. 2010 19.10
demokracija je ( tako kot vsi ostali sistemi) kot igrica "snake"! Prej ali slej se ugrizne v rit!
RTVjeZAKON
30. 10. 2010 19.05
joj joj pri tej starosti se otrok še skoraj ne zave...probite se spomnit svojega najstarejšega dogodka in ali se katerega spominjate ko ste bili stari 4 leta?
Himself
30. 10. 2010 19.02
Jah tak zkon imajo ... pri nas pa zakoni bolj mal velajo ali so zelo slabi. Poleg tega teli na 24ur.com so tole mal tko tko prevedl. Po njihovo. ( ... da bi bilo napačno postavljati starostno mejo, kdaj se za tovrstne incidente lahko sodi. Poleg tega je dodal, da je punčka samo tri mesece po nesreči dopolnila pet let. )
damirg@email.si
30. 10. 2010 18.52
hehe 5 letnica bo trpela zaradi skoj že trupla ene starke.
nekdo...
30. 10. 2010 18.44
Ja sej tako demokracijo mamo tud mi 4508888 veš! Sam pač tok zelo butasti še nismo. Smo pa na dobri poti. Oziroma bom tak rekel v takem primeru verjetno ne bi bli tok butasti, v kakšnem drugem pa smo veliko bolj kot američani. In če že komu sodijo pol naj sodijo staršem te deklice, ker pač nista pazla na to kar počne al karkoli pač. Ker so starši odogovrni za vzgojo in dejanja tako majhnih otrok
beton
30. 10. 2010 18.44
kera bedarija,tipično ameriško
NoriSvet1
30. 10. 2010 18.41
Te sodnike bi bilo potrebno obtožiti izvajanja naslija nad otroci in obsoditi kot pedofile.
neo81@email.si
30. 10. 2010 18.34
Sicer članku ne verjamem...ker v ameriki se res dogaja svašta stvari...take pa spet ne. Tudi, če bi šlo za odraslo osebo, bi sposoben odvetnik zlahka dokazal, da je 87 letnica umrla naravne smrti ne pa zaradi nesreče izpred 3 mesecev (oziroma bi dokazal utemeljen sum-kar je enako).
4508888
30. 10. 2010 18.29
to je ameriška demokracija, če bi ta punčka bila ščera od obame ali kakšnega drugega bogatuna od tega nebi bilo nič.
Chigumy
30. 10. 2010 18.27
!Poleg tega je dodal, da je punčka samo tri mesece po nesreči dopolnila pet let.! buahahaha
Ramzess
30. 10. 2010 18.20
Marko.peser="“Prisotnost staršev ne pomeni, da otrok lahko počne tvegane stvari, kot je divjanje po ulici,” res ampak soditi bi morali staršem te deklice, ne pa njej, kaj bodo 4letnico obsodili na zaporno kazen?" Se strinjam s prvim, drugo pa, da, gotovo, zakaj ne, saj obstajajo tudi zapori za mladoletne (otroke), sicer se ni bi mogli iti takšnih 'igric'. Nič nas več ne sme presenetiti. Sploh pa je pri njih čudnih aretacij in obtožb majhnih otrok malo morje. Repadovrha="neverjetno kako so ti nori nazadnje je še imela deklica pomožna kolesa" Ja saj, štiri kolesa so več od dveh. Weby001="pa saj to nebo nikakor šlo skozi na sodišču to je 100% da ne." Kaj da ne, očitno si spregledal, da je že šlo, oz. gre. Po zdravi logiki že do obtožbe ne bi smelo priti, ljudje pač mislijo, da lahko počnejo kar hočejo. Vprašanje kako bodo tožniki (svojci ženske) odgovarjali za posledice, ki jih bosta utrpela otroka, ne pozabimo da gre za dva, ne enega (deklico) kot se gre ta članek. Kolodont="V Ameriki je pravica zares slepa, kot kaže pa tudi zelo neumna! Njihov sistem je itak podebiljen in temelji na podobnosti med primeri, ki pa lahko segajo tudi daleč v zgodovino." Se strinjam, da ne menjamo kakšnih in kolikšnih interpretacij in razlag so nekateri sposobni. Zdrave pameti in logike pa je vse manj, ni čudno da ljudje zapadejo v dvome in brezup že na začetku.
Dark Knight
30. 10. 2010 18.09
G.R.E.E.N
30. 10. 2010 18.09
Nič bat, kmalu bo Al Kaida sodil Ameriki
Ramzess
30. 10. 2010 18.04
"Vrhovno sodišče v New Yorku je razsodilo, da štiriletni deklici lahko sodijo kot odrasli osebi." ZDA, kje pa drugje, čeprav nikoli nisem in ne bom razumel, kako gre ta zadeva z 'kako jim bodo sodili' ali kot otrokom (mladoletnim) ali kot odraslim, kako se odločijo, kakšni in čigavi interesi igrajo vlogo pri tem, kot da tam ni že velika težava in vprašljivo 'manipuliranje' med državnim in zveznim zakonom, kot se spet odločajo, kam sodi kakšen primer oz. zločin, na podlagi določenih interesov, drugega namreč jaz tu ne vidim. Polek tega postaja, tam še najbolj očitno, da se reklo 'vsi enaki pred zakonom' jemlje, tolmači in razume, povsem dobesedno, praktično v celotnem procesu, od aretacije (lisičenja) dalje, ko se predstavniki zakona v modrem, ne ustavijo niti pred očitnim dejstvom, da gre za majhnega otroka, vidijo le zakon, in nič več, se vedejo kot klasični roboti. Kaj čaka tega otroka, starši hkrati ostajajo brez moči in zvezanih rok, v tem sistemu, je tako ali drugače vprašljivo. Njeno življenje bo v vsakem primeru uničeno. Enako velja za njenega vrstnika, prijatelja. "Ta je namreč med vožnjo s kolesom zbila 87-letno peško, ki je za posledicami nekaj mesecev kasneje umrla." 'nekaj mesecev' je velika razlika, in vštevši starost peške in njene neznane zdravstvene preteklosti, je njena smrt lahko posledica marsičesa in oz. večih faktorjev, in ne le dotične nesreče. Pa odgovornost žrtve za to? "Sodnik namreč vztraja pri tem, da starost v tem primeru ni pomembna in da bi bilo napačno postavljati starostno mejo, kdaj se za tovrstne incidente lahko sodi. Poleg tega je dodal, da je punčka samo tri mesece po nesreči dopolnila pet let." Res lahko rečem, da mi jasno zakaj tu sploh gre, in kakšno zvezo ima s tem, da je čez par mesecev dopolnila leo več. Navsezadnje, ali starost sploh kdaj igra kakšno vlogo, ko gre za tuje interese, ... ne. "Wooten je končal z besedami, da ni bilo nikakršnih znakov ali dokazov, da drug otrok enake starosti in motoričnih sposobnosti v enakih okoliščinah ne bi bolj razumno odreagiral." Če je to opravičilo, se otrok itak slabo piše, strašem pa posledično tudi. Neverjetno kakšnen monopol in moč imajo sodniki nad sojenjem in sodbo.
TowerRider
30. 10. 2010 18.04
Ne moreš sodit 4-letnici, sama ne ve kaj je naredila, naj sodijo staršem, ne njej!
saintjozef
30. 10. 2010 17.46
Kaj pa odgovornost zdravnikov? Operacija kolka ni smrtna, površnost in pomanjkljiva nega pri operaciji pa je ! Tu je problem.
Lona89
30. 10. 2010 17.36
starsem naj sodijo ne njej