Tujina

Tekoča voda na Marsu?

Washington, 05. 08. 2011 08.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Znanstveniki Nase so predstavili dokaze, ki kažejo, da bi na Marsu lahko obstajala voda v obliki tekočine. Če se to izkaže za resnično, bi pomenilo, da je na rdečem planetu večja verjetnost življenja.

Znanstveniki ameriške vesoljske agencije Nasa so zaznali nove dokaze, ki kažejo, da na Marsu v najtoplejših mesecih teče voda. To pomeni, da bi lahko bila verjetnost življenja na tem planetu bistveno višja.

Posnetki z Marsa
Posnetki z Marsa FOTO: Reuters

Znake, da na Marsu voda obstaja, je Nasa odkrila sicer že pred več kot desetletjem, vendar pa so dosedanja odkritja kazala, da gre večinoma za vodo v obliki ledu oziroma za vodo, skoncentrirano na polih planeta. Danes predstavljeni dokazi pa govorijo o vodi v tekočem stanju, kar je bistveno bolj pomembno za morebitne žive organizme.

Gre za to, da so na zadnjih posnetkih z Marsa vidne temnejše lise v obliki prstov, za katere domnevajo, da se vlečejo vzdolž pobočja enega od kraterjev na planetu. Te se pojavijo le v določenih delih leta in izginejo v drugih. Fenomen pa je podoben zamrzovanju in taljenju vode v rečnih strugah.

Posnetki z Marsa
Posnetki z Marsa FOTO: Reuters

''To je najboljši dokaz tekoče vode na Marsu doslej,'' je dejal geofizik Philip Christensen na današnji novinarski konferenci Nase. Znanstveniki sicer domnevajo, da je v primeru, da tekoča voda na Marsu dejansko obstaja, ta zelo slana. To bi pojasnilo, zakaj tudi pri zelo nizkih temperaturah ne zamrzne.

Biologinja in geokemičarka z univerze v Indiani Lisa Pratt, ki je tudi nastopila na Nasini konferenci, je pojasnila, da so ta odkritja zelo pomembna, saj bi na njihovi podlagi lahko domnevali, da na Marsu morda živijo organizmi, ki so prilagojeni na življenje v okolju, kjer se spreminjajo letni časi.

Posnetki z Marsa
Posnetki z Marsa FOTO: Reuters

''Če bi na Marsu obstajali razvijajoči se organizmi, ne vidim razloga, da se ne bi mogli prilagoditi na to, da so viri na razpolago zelo kratek čas v le enem obdobju leta. Hitro se razcvetiš, narediš, kar moraš in se vrneš v mirujoče stanje,'' pravi Prattova.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (132)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Žana ?ovi?
30. 09. 2011 21.23
Pa kaj pišete cele romane tle no!! ni kej za komentirat kmal se boje ke na mars preselil bojo mel pitno vodo in konc hehe , no... fajn
Raztezje
07. 08. 2011 18.20
@rudra Si sploh že kdaj prebral kakšen poljudno znanstveni roman? Motiš se, neka dejstva moraš poznati tudi brez matematike, da se ne vrtiš v krogu, ne ponavljaš stare fore, povedane z drugimi besedami in lahko končno predstaviš kako svojo izvirno idejo, ki jih je tu kar nekaj. Stvarna, zgodovinska imena ter nekatere podatke velja točno navajati, prepisovanje pa nikomur nič ne koristi, če tega ne zna opisati s svojimi besedami, je pa res, da se zato zgodijo tudi kakšne protislovne napake. Po moje je bolj pomembno, da je članek korektno napisan in lahko ostali prosto bluzimo na neko temo. Če imaš prav, ti noben strokovnak, kaj šele laik, ne more oporekati in bomo kmalu brali o kakšnem novem rudrinem zakonu ali rudrini znanstveni metodologiji ;)
rudra
07. 08. 2011 10.12
Cel roman-prepisa.Kup nasprotujočih dejstev in navedb.
Raztezje
06. 08. 2011 23.16
rudra 06.08.2011, 11:05 Ne rudra, žal atomi niso podobni mini solarnim sistemom, niti meglicam ali čemurkoli, kar si lahko danes predstavljali. So nekaj, kar lahko izkusimo le v sestavljeni, kompleksni materialni formi, Bohrov model je bil le še ena stopnička pri razumevanju teh oblik, ki si jih danes matematično predstavljamo z raznimi teorijami, kot je moderna M-teorija. Energija ne teče zvezno, temveč prihaja v paketkih, ki so podobni valovom, vendar v trenutku opazovanja zavzamejo obliko delcev. Poglej si kdo je bil Louis de Broglie in njegove pilotske verjetnostne valove, na polagi katerih še danes računamo s Feynmanovimi verjetnostnimi diagrami, kje se splača iskati te delce, ki se nikjer točno ne nahajajo, ker nimajo nobene oblike. Ker gre za kvantitizirane pakete energije, sestavljene iz štirih fundamentalnih sil, si lahko predstavljamo, kakšna je najmanjša možna količina oziroma razdalja, v katerih lahko še obstajajo kot posamezni kvanti teh štirih sil, ker potem se jih ne da več ločiti med sabo in naj bi se se zlile skupaj v nekaj nerazpoznavnega, kot je na primer singularnost vseh sil, kar jih obstaja na svetu. Tam naj bi se končala tudi einstainova enačba, ker energije in mase ni več mogoče definirati posebej, gravitacija ne deluje več kot smo vajeni, prazen prostor-čas se razlije v nekaj drugega. O takih stvareh je razlagal Planck, da vse sile in razdalje izvirajo, so večkratniki teh planckovih enot, teorija strun pa pravi, da se na teh najmanjših razdaljah, večimenzionalni delci šele realizirajo v naših 3 ozirom 4 dimenzijh, ki jih lahko edino zaznavamo. Nihče pa ne zna pojasniti, če obstaja še kaj več, recimo zakaj velja zakon o ohranitvi energije, kako lahko ta potem samodeluje, se samoohranja in je samozadostna, če se vse nahaja v enem zaprtem prostoru, kjer se hoče vse iealno zmešati med sabo in umiriti, okoli katerega nič ni. Skratka, zakaj je svet takšen kot je. Mogoče bodo iz matematike M-teorije nastale take enačbe, ki ga natančno opisujejo, mogoče bo teba ustvariti kaj povsem novega, ti pa primerjaš bolj E=mc2 z Ohmovim zakonom U=IR oziroma da je napetost energije realiziran tok akomuliranih elektronov in upornost prostora, v katerem se EM energija realizira, kar pa ne vključuje Xpojava gravitacije, ki je ključna za razumevanje povezave med vesoljem in njegovimi najmanjšimi sestavnimi delci. Napetost je neke vrste sevanje in rotacija je v bistvu valovanje, ker nekaj vendar žene delce, krožnice pa se nikoli ne zaključujejo, ne pojasni pa to skozi kaj nekaj seva oziroma kje, v čem valuje. Če je -X enako kot X, ker imata oba neko pozitivno vrednosti, kaj se zgodi, če se X poveča, se ciklus enačbe nadaljuje, črpa dodano vrednost x iz neskončnosti? Samo ne mi spet z ničem, ker potem se nimamo kaj pogovarjati. Če imajo sile severni in južni pol, če so levo ali desno sučne, potem naj bi jih bilo možno ponazoriti s štirimi smermi oziroma je vesolje bolj kvadratno kot okroglo, nič pa to ne pove o projekciji takih geometrijskih razmerij v 3 dimenzionalnem prostoru, ki ga zaznavamo. Krogi so dno stožca, elipse pa preseki skozi njega, poglej si še kaj so parabole, hiperbole in direktrixi. Sprijazni se, vso naše znanje, predstave in besede, so se s časom razvile skupaj z družbo, dvomim da danes poznamo pojme, s katerimi bi se dalo opisovati naravo in tudi če bi jih, ne bi doživeli izkušnje, ki jih opisujejo. Danes nam znanstveniki opisujejo svoje ideje z milnimi mehurčki, zmučkanimi ter prebodenimi listi pisarniškega papirja, prerostimi risankami ter drugimi igračami za male otroke, da bi si sploh kaj lahko predstavljali, za resnični preboj v znanosti, pa bo treba razmišljati bolj abstraktno. Na primer, znanstveniki dokazujejo, da se vse naše misli odražajo v magnetnem polju Zemlje in da lahko zaradi nihanja v času, vsaj za nekaj sekund vnaprej začutimo nek dogodek, tega ne opisuje nobena teorija in bi bilo fino orodje, s katerim bi lahko raziskovali vesoljske objekte, če oddajajo kompleksne inteligentne vzorce EM va
Raztezje
06. 08. 2011 21.45
Po Marsu bi morali raztrositi vedra za vodo, mogoče še kakšne plastične plahte, kot jih uporabljajo v puščavi, da se na njih konenzira voda ter steka v posodo. Tako ne bi izvedeli le, kje se nahaja največ vode temveč tudi, kjer so najbližji izviri. Potem bi robotki že lažje kaj raztopili v njih in opazovali, za kakšno tekočino sploh gre, če je res voda in kakšne spojine plavajo v njej. Mogoče gre za termalno vodo, za projekte rabimo sicer ogromno denarja, vendar ga skoraj nič ne zapravimo, le obračamo in bi lahko na Marsu najprej postavili zdravilišča, imamo bogate izkušnje in smo strokovnjaki za namakanje v teh, zato bi morali sodelovati pri teh projektih. Če ne bo turistov, nas ne zanima, mogoče se bodo hodili kopat kaki marsovci, ki bodo imeli karte seveda zastonj. Da jih privabimo namreč, potem jih bomo naši ponosni strokovnjaki testistirali z anal intruderji, hehe...
rudra
06. 08. 2011 13.45
NIsem veren.DarwiN
rudra
06. 08. 2011 13.35
Darwin Zakaj komentiraš nekaj v kar se nisi poglobil! Jaz sploh nisem veren! Tako,da boš moral s svojimi komentarji malo omiliti svoje površinko razumevanje zadev-žal.
DarwiN
06. 08. 2011 13.17
@rudra: Vesoljna brezčasna teološka zapuščina? Ves čas govoriš o tej letnici 1642, človeku-bogu, itd... A si ti kak verski fanatik, proti Švedom in proti protestantom in si si v glavo zabil tale poraz katoličanov kot eno najbolj ključnih dogodkov v človekovi zgodovini? Vedno bolj mi je jasno, kaj te muči... A si tudi fundi?
rudra
06. 08. 2011 12.33
24minut. KO razumeš zgradbo osončja-galaksije razumeš,da je v vsakem osončju planet,ki omogoča naselitev življenja nanj,če je ta planet gostitelj starejši od tri miljarde let in mlajši od 12 miljijard zemeljskih let.
rudra
06. 08. 2011 12.30
@24 Problem je ker vse naše vedenje predvsem)znanstveni temelji izhajajo iz naše zemeljske življenjske opcije (druge ne poznamo,ali nočemo !!! Zakaj nočemo? Zato ker praktično sodobna (ateistična) znanost ne priznava Pozor-vesoljne brezčasne teološke človeške zapuščine. To zapuščino smo kot zemeljska civilizacijja gojili do 3o letne vojne 1642n,št. po tej dobi vstopa na sceno sodobna ateistična znanost,ki je uničila gojenje in pručevanje ravno te vesoljne teološke zapuščine. Ateističnim znanstvenikom se zdi izpod čast proučevati to teološko zapuščino in jo primerjati z njihovimi odkritji.NO TO POČNEM JAZ ,DA BI VEČINA TU RAZUMELA KOMPLEMENTARNOST MOJIH RAZLAG;KI VKLJUČUJE OBA ZGORAJ OMENJEN VIDIKA. RAZUMI POJEM- TEOLOŠKI SPISI PRAVIJO KAKOR NA ZEMLJI TAKO NA NEBU!! IN JAZ VEM;DA JE VODA NUJNA!
24minut
06. 08. 2011 12.12
ne razumem zakaj znanstveniki domnevajo, da če so v vesolju še kakšna bitja, da potrebujejo vodo.. mogoče so pa popolnoma drugače grajeni kot mi in je niti ne potrebujejo!!
rudra
06. 08. 2011 12.08
M-teorija Einstein je imel kot Jud Jakobov kompleks (nebeških lestev).Einsteinove besede: Zanima me če je Bog imel drugo možnost ko je ustvarjal svet? Nočem biti pameten.Če mi nekdo danes to izjavi takoj vem,da nima pojma o pojmu. Vesolje večno in sedaj samodejno umira in se rojeva. Vesolje kot vesoljna konstanta mept*-maseenergije,prostora,časa,življenja ni nikoli nastalo in ne bo nikoli končalo,ker je vedno in sedaj samodelujoče,samozadostno in zato samoohranitveno. Vesolje umira in se rojeva zardi kvantnih prehodov akumulirane in realizirane vrednosti mept*, NO SEDAJ DOJEMATE?
M_teorija
06. 08. 2011 11.52
Ne se kregat, ker imate očitno veliko znanja, različnih pogledov, ki pa so le posledica kompleksne problematike, katere posledično odgovori so podobni švicarskemu siru, ne samo nam, tudi najboljšim teoretičnim fizikom in znanstvenikom nasploh. Eisteinu v zagovor. Einstein, je res naredil proti koncu kiks in je zabremzal (sem že pozabil, kaj točno, morda res nekaj v zvezi s Planckom) nove raziskave, ampak problem je bil, ker takrat Einstain ni imel vseh podatkov. Veličina Eistaina, pa ni samo v velikih odkritjih, teh bodo novodobni znanstveniki odkrili še več. Njegova veličina je, ker je na svet, ki nas obkroža pogledal nekonvecionalno, pogledal z drugačnim pristopom, pogledal z prepostavko, da je svet, vesolje lahko drugačno, kot pa ga dojemamo s svojimi čutili. Raztezje, ki je prebral Greenovo knjigo, kjer celo poglavje opisuje, lahko sta se z njegovim očetom igrala igrico, da vidijo naprimer svet iz ptičje perspektive. Navidez zgleda le lepa zgodbica, ampak v resnici gre za pomembno sporočilo. Ker če je svet v resnici res precej drugačen (večdimenzionalen) in če ga želimo videti, ga moramo na Eistainov način! Lepo debato še naprej!
rudra
06. 08. 2011 11.05
@raztezje Omenil ti bom samo Bohrov model atoma-Kaj je v resnici prikaz Bohrovega modela atoma? Konstrukt!! KJer Boher vpelje kvantno mehaniko Plancka. Kaj je teorija strun? Predvidevanje -čista matematična špekulacija ! Kaj so t,i,Benzenovi obroči,ki jih je danes zamenjal orbitalni model? Teorija!!! Planck je zame zakon. Planck je edini DELNO dojel osnovo vseoljnega samodelovanja,samoohranitve in samozadostnosti. PLanckova teorija pravi,da si sistemi izmenjujejo energijo samo v majhnih paketih oz.kvantih. Od tu naprej je vse tema!!!!!! Sedaj počasi razmišljal kaj ti bom razložil!!! Planck je bil zelo blizu ,če ga nebi Einstei zafrknil s svojo nedorečenostjo MC2=E EC2 =M Če bi Einstein v svojem razmišljanju namesto C2 pretvorbe mase v energijo in obratno znal soznati razumeti da se v vsakem Xpojavu mase-energije ta sočasno izraža navzven enotno znotraj njega pa poteka nenehno tekoče samoprehajanje (kvark - atom -vse) njegove A akumulirane in R realizirane masno energetske vrednosti,kar bi potrdilo PLanckovo kvantno mehaniko v dokončno spoznanje poenotene vesoljne zakonitosti. Akumulirana masno energetska vrednost in realizirana masno energetska vrednost se sočasno izmenjujeta prehajata druga v drugo v KVANTNIH vrednostih.Ko se njuno zlivanje znotraj X pojava konča-se samodejno začne nov cikel njunega samozlivanja.kvantnih prehodov. Posledica in vzrok tega samodogajanja je EM sila-sevanje! valovanje-rotacija . Xmept* = Amept* EM Alfa Omega Rmept* = X mept Ta enačba ponazori v teoriji strun tu je tam X---=X To pa pomeni da je vse v vesolju včno in sedaj vsamodelovanju,samozadostnosti in samoohranitvi . Človek ne dojame,da je on sam samo živ cikel (od rojstva do smrti)kvantnih prehodov ,ki ga življenjska samoreprodukcija zamenja z novim ciklom (človeka) .Elementarna pojavnost je samodelujoča ravno tako je življenjska zaradi nenehnih prehodov rojstev smrti in ciklov zlivanja(življenja). KAJ JE TULE SPORNEGA? SODITE NEKAJ O ČEMER SE VAM ŠE SANJA NE! POTEM PA JAZ RJoVEM MImogrede RUDRA-DEšifrirano pomeni RUDAR-iz teme na svetlobo.Zadeva okoli imen 12 manujev je opis enega človeka, OM-starec iz gore pomeni kvadraturo kroga vesoljnega samodelovanja.Če kdo misli,da se motim mu povem,da me to prav nič ne moti -niti jezi. Bi pa prosil za kulturni dialog,če je mogoč?
Tomaž Škof
06. 08. 2011 08.11
normalno če je led je tudi voda!!
Raztezje
06. 08. 2011 03.30
@rudra Ja, tudi jaz se bojim, da se bo človek preobrazil v homo-dej, na X10 potenco. Kar se možganov tiče, pa ne vem no, zadnja generacija pentiumov ni tako švoh, že dolgo so na internetu programi, ki štejejo ovce (Sheep Count), tako da imajo kar domišljija, sanjajo, vizualizirajo, previdevajo, načrtujejo in delajo neumnosti, podobno kot ljudje. Nekateri ljudje se danes sprašujejo, če bo računalnik naredil bolj pametnega človeka, stroji pa odgovarjajo, le zakaj bi naredili nekaj tako impotentnega, s tem naj se ukvarjajo Kitajci. Zanimivo je tudi vprašanje, če bo človek evolviral v super inteligentno bitje, nekateri zase trdijo, da so že, sicer pa je vprašanje relevantno le dotlej, ko se bomo srečali z neko drugo inteligenco. Smo lahko oboji (vsi) omnipotentni? Že med zadnjo tekmo je Zemljo skoraj razneslo... Stroji so rojeni, popolni psihopati, še bolj kot oni, ki so iztrebili indijance, vendar imaš v bistvu prav, ljudje pravkar evolviramo v vesoljno ali vsaj rahlo omejena bitja. Tudi naš Mirko Tuš se pripravlja, da bo zamenjal svojo življenjsko opcijo za vesoljsko, lahko da ga bomo prepoznali kot NLP.
Raztezje
06. 08. 2011 03.30
@rudra Ne izgubljajva časa s takimi trivialnimi vprašanji, kdaj se bodo ljudje tako razvili, da bodo spoznali, srečo, ekstazo, kaj šele ljubezen, vrniva se raje k tvoji specialnosti, EM valovanju ter realizirani masi energiji. Teorija nedoločnosti pravi tudi, da preteklost lahko, prihodnosti pa se ne moremo spomniti, ker delcem/valovanju ne moremo natančno določiti položaja v prostoru. Pri eksperimentu z dvojno režo so ugotovili paradoks, kako lahko en delec potuje skozi obe reži naenkrat ter tvori interferenčne pasove, kot bi šlo za vodni val. relativnostna teorija pravi, da je to nemogoče, lahko je videti tako od blizu, ker so stvari tako majhne in prepletene med seboj, če pa bi opazovali vsak delec posebej, bi videli, da nobene rekcije ne potekajo istočasno temveč ena pred drugo. Ko skušamo ugotoviti, skozi katero režo natančno je šel delec, zaradi motnje opazovalne naprave interferenčni pasovi takoj izginejo in pokažejo posamezne zadetke, kot naprava od njih želi, iz valovanja takoj realizirajo energijsko masno vrednost. Tak je pač eksperiment, trenutno si boljšega ne znajo zamisliti, trudijo se z mehurči na vodi, ki vibrira nad močnimi EM pulsi in kjer je videti, da mehurčke žene pilotski val. Torej so delci in valovi naenkrat, val tvori interferenčne pasove, ko pa interferiramo z opazovanjem (drugim EM valovanjem), lahko opazujemo le delec, ki ga je val nosil. Torej je prostor prepleten z valovi, ki nosijo naokoli drobne mehurčke, z napeto energijsko membrano. Zanimiva pri eksperimentu je verjetnost, da delci vedno prehajajo skozi obe reži v razmerju 50/50, če po določene času preštejemo rezultate. Torej lahko za vsako posamezno interakcijo predvidevamo 50% možnosti, da se bo zgodila. Polovica možne prihodnosti ni tako slabo. Vprašanje ostaja, zakaj se sploh spomnimo preteklosti in zakaj lahko gledamo vanjo, kje se ta spomin hrani, da ga lahko prikličemo. Očitno obstaja, ker ga lahko vidimo. Lahko bi trdili, da je spomin le realizirane povezave v nevronih, katerih zaporedje si možgani lahko zapomnijo, vendar tako velikih pisrkov spet nimamo ali pa je vse tak dolgčas, da si nam kaj pametnega niti ni treba zapomniti. Zato sem razmišljal o ideji, kaj če živimo nazaj v času in so naša življenja le razpolovni čas materije, ki ga telo potrebuje od smrti do rojstva. Prihodnost nam je znana, ker nam je kot fizikalnim količinam usojena in jo lahko vidimo, preteklosti pa se ne spomnimo, ker izginja skupaj z nami, le včasih dobi kdo kak preblisk, preden občutek zamre. Seveda bi potem tudi fizikalni procesi morali potekati obratno, ampak to lahko in je bolj pomembno, kako se navadiš, življenje pač prezrcali v slikah vse obratno. To bi bilo lepo, ker nas na konču čaka raj na zemlji, preden se še ta razblini, da osemeni nove svetove, s podobnimi nazadnjaškimi živimi bitji. Mogoče se sliši neumno, ampak se navadiš, to bi pojasnilo tudi tvoje ideje o kozmičnih ciklusih, kjer se vse vrne na svoje mesto, pred vnovičnim izlitjem. Zakaj bi se drugače kaj zaključevalo, prihodnost bi morala biti odprta za vse, tako pa imamo več svobode v spominih, ki ne obstajajo, kot v iz trenutka v trenutek minljivih življenjih, ki so nam usojena. Prihodnost je namreč tudi lažje razumeti kot preteklost, zato ni čudno, da so včasih obstajali bolj srečni, zadovoljni in ljubeči, a nekoliko radovedni ljudje, najvišja evolucijska stopnja človeštva. Ne bomo mi umrli, svet bo umrl z nami, ko odkrivamo vse bolj oddaljene svetove, se bližamo nazaj k Soncu.
Raztezje
06. 08. 2011 01.30
rudra 05.08.2011, 23:08 Raztezje 05.08.2011, 22:42 - "...STROKOVNJAKI TRDIJO, da se bližamo singularnosti v znanosti, ki naj bi se zgodila že v 21.stoletju, ko bi dosegli meje inteligence, od tod naj bi se s problemi ukvarjala neka hiper umetna inteligenca, proti kateri bo človek le še ena primitivna žival..." Trenutno nimam časa, sem na malici, jem in se sekiram, da ni na vrhu Triglava zamedlo Janšino odpravo. Strokovnjaki trdijo, bodi pozoren na besedice "naj bi", "ko bi", pa to.jaz nisem nikoli trdil, da sem prišel dlje od osnovne šole, ki bi jo težko imenoval za ugledno znanstveno ustanovo. Ravno nasprotno, meni se zdi tvoja domišljija napovprečna vrlina, zato bi ti rad ustregel željo in se potrudil s svojim skromnim mnenjem. Ti pa ta čas pazi na trdnjavo, tu plava nekaj hudih morskih psov, ki lahko hitro vsakogar raztrgajo, saj veš. Pazi se DarwiNa, tip je gajsten, z vsemi žavbami namazan, pa ne se žalit. Življenje v resnici je vrlina!
Raztezje
06. 08. 2011 01.30
M_teorija 05.08.2011, 23:07 Bil tam, prebral Greenovo knjigo, pogledal dokumentarce. Fant sam pove, da je problem s teorijo, da so domnevne strune tako majhne, da jih verjetno nikoli ne bomo mogli eksperimentalno preveriti. Vesolje naj ne bi imelo stvarne, materialne podlage temveč ga je na elementarnih nivojih možno izraziti le matematično. M-teorija združuje različne prednosti kvantne mehanike, le da se ne trudi z vizualizacijo stvarnosti v 11 dimenzijah, temveč določene pribilžke in miselne modele kvantitizira v matematične enote ter enačbe. Kvantna matematika deluje, zakaj ne bi še M-teorija? Problem je v tem, da to še ničesar ne pojasnjuje, ker si bo treba za odatne vidike realnosti izmisliti povsem nove besede, kot so calabi yauejevi prostori. Na primer, teorija govori o "kvantni peni", v kateri naj bi mikro gravitacija oblikovala posebno ukrivljene prostorčke, v katerih čas drugače teče, le del se manifestira v realnosti. Torej vesolje ni zvezno povezano, temveč je prepleteneno z drobnimi točkicami, raztegnjenimi med več dimenzijami, v več alterantivnih vesoljih, med katerimi ni ničesar? Nič? Nič nič? Hvala lepa, nočem migrene, rad bi lepo zvenečo teorijo in hude računalniške animacije na Discoveryu, kjer se bomo čudili lepotam vesolja, s predpostavko seveda, da vse to nekaj le je. Res je, matematični jezik je lep, vendar kaj so pravzaprav številke, so za na kruh namazat, s čim v naravi sovpadajo, predvsem pa, zakaj delujejo? Zato temu pravimo konstrukti človeškega uma, ki se že tako dolgo premlevajo, da bi bilo skrajno nenavadno, če ne bi opisovali kaj pametnega. Sicer pa, poglej Šrota, lep dokaz za to, da je vse to le še en plod človeške domišljije, naše, ne pa izkustveno doživetje narave same, še en znanstveni socialni konstrukt, za katerega se je znanstvena sfera odločila, da ga bo podprla. Upravičeno? Odvisno kaj bodo dali na mizo, kako bodo na koncu opisali, kakšna čustva nam bodo pri tem vzbudili glede stvari, ki jih nikoli ne bomo mogli videti. Sicer pa čemu retorična vprašanja, ti povej, M-teorija (teorija se sprašuje o svoji teoriji, razumete? ;)
DarwiN
05. 08. 2011 23.58
@rudra, jao mene, a ti sploh čutiš tla pod nogami? Poglej samo par iracionalnih neumnosti tvojega posta: "Nikoli pa ne bodo naredili stroja,ki bo intelektualno superiornejši od človeka." Nikoli? Case closed? Samo vprašanje časa je, kdaj bomo računalniško simulirali človeške možgane in ker najbrž nato lahko softwersko drastično pospešimo evolucijo tega "programa", bo zelo hitro ta AI postal super inteligenca... Morda..Morda ne....Tole je samo ena, najbrž najbolj verjetna, možnost... Ampak ti kar veš, da tak scenario nikoli ne bo možen... Zanimivo...Zato ti pa pravim "vseved".. "sposobni so pa delovati pod frekvenco X10. Človek bo v bistvu po naravni ciklični poti sam evolviral v super inteligentno človeško bitje - Človeka boga.. Spet neka jasnovidna predvidevanja, ki bi naj bila dejstva? X10? A lahko dokažeš tole? Link prosim? Pa ko bi vsaj rekel, da to ti verjameš, saj gre zgolj za filozofiranje, ker vedet ne more nihče, a ne? Evolviramo, in to je to... Pa samo naravna opcija je? Ne moremo se naprimer zliti s tehnologijo v "človeka 2.0"? Danes različni implantati, čez ~100 let pa nanoroboti v naših telesih in uploadanje našega bistva v računalnik? A tole 100% odpade? "ČLoveška civilizacija bo sama skozi naravni cikel ZAMENJALA SEDANJO ZEMELJSKO ŽIVLJENJSKO OPCIJO Z VESOLJNO NEOMEJENO!!!" Morda... Morda pa kmalu dosežemo svoj končni potencial, ali pa nas "jutri" pokonča komet ali nuklearna vojna. In pa, kako naj ti jaz to tvojo filozofsko teorijo ovržem.. Možna je, vsekakor pa si ti tisti, ki tule nekaj trdi, zato je na tebi, da dokažeš svoje teorijo (kar seveda v tem primeru ne moreš), ne na meni, da jo sestrelim... Skratka, izgubljen za razum, tako kot sem ti v začetku povedal... In potem ni čudno, da si tako dojemljiv na razne zarotniške teorije, mitologijo, religijo, pseudoznanost, vraževernost, itd... Brez racionale, logike in kritičnega razmišljanja, zato si slep...