Tujina

'Učinki brezbožnosti so katastrofalni'

Sydney, 02. 04. 2010 09.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ateizem, ki ga je uvedla država oziroma kultura, je vodil v nacizem, stalinizem, množične umore in razbite družine, je v duhu velikonočnih praznikov dejal visoki avstralski cerkveni dostojanstvenik.

Po mnenju škofa je za nacizem kriv ateizem.
Po mnenju škofa je za nacizem kriv ateizem. FOTO: Reuters

Brezbožnost je vodila v nacizem, stalinizem, množične umore in splave, je prepričan novi škof Parramatte v Avstraliji Anthony Fisher. V svoji inavguralni in hkrati velikonočni poslanici je ob tem napadel ateizem, nedavna razkritja spolnih škandalov v Cerkvi pa popolnoma ignoriral. "Bog je mrtev," je dejal Fisher, "vendar pa ne na način, ki ga razlaga ateizem."

Veliki petek je spomin na Kristusovo smrt na križu, a prav velikonočno praznovanje dokazuje, da Kristus živi kljub poskusom, da bi ga ubili, je še prepričan škof, ki ga mnogi vidijo kot naslednjega vodjo avstralske cerkve.

"V prejšnjem stoletju smo preizkusili brezbožnost in njeni učinki so bili katastrofalni," je v svoji poslanici dejal Fisher. "Nacizem, stalinizem, polpoterizem, množični umori in razbite družine, vse to je povzročil ateizem, ki ga je uvedla država, oziroma sekularizem, ki je posledica naše kulture."

Po njegovem mnenju je ideja, da bi lahko bolje živeli brez boga, iluzija, čeprav ob tem priznava, da so nasilje in zlorabe mnogih vernikov nekatere ljudi oddaljili od cerkvenega občestva.

Fisher je sicer pred časom poskrbel za precejšnje razburjenje. Leta 2008 je pred svetovnim dnem mladih, ki so ga obeležili v Sydneyju, izjavil, da "bi se morali ljudje osredotočiti na pozitivnost dneva mladih, ne pa na stare rane, kot to počno nekateri". Njegove besede so se nanašale na škandal, ko naj bi nek duhovnik posilil dve dekleti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (88)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

galiot
02. 04. 2010 19.28
Kajn se popolnoma strinjam z tabo ni kaj dodati kar ne bi bilo že napisano.
Kajn
02. 04. 2010 17.13
Verski voditelji izkoriščajo vero za manipuliranje in poneumljanje množic.
Prihaja
02. 04. 2010 17.10
Heretiki so bili v času skovanja tega izraza ljudje, ki so ogrožali cerkev s svojim obnašanjem. Obnašali so se popolnoma nesprejemljivo in so bili na vrhu lestvice za odstranitev. Njihovo obnašanje je temeljilo na vrednotah ki jih rkc promovira (ampak ne spoštuje). Ljudje so jih imeli radi. Njihov greh je bil da so rkc-ju predstavljal nelojalno konkurenco ker so bili "brezplačni" in ker niso bili "mračnjaki" v duhu rkc-ja. Rkc-ju so odnašali ovčke. Danes je pa po mojem mnenju rkc prešibka za kako koordinirano akcijo v stilu inkvizicije, ampak še vedno dovolj močna za splošni kaos.
petdan
02. 04. 2010 16.39
Ta kleriker s svojimi neumestnimi in bedastimi izjavami, spada sam med ekstremiste.
alterego
02. 04. 2010 15.18
hmmm, kaj le je vodilo v križarske vojne in džihad?
zahod.west
02. 04. 2010 15.07
samo iz naše šole (in kakšne severno korejske) člahko pridejo "intelektualci" ali "izobraženci", ki so trdno prepričani, da sta nacional-socializem in cerkve sodelovali......... ampak kot edini evroski narod, ki še vedno piše , da smo leta 2010 po našem štetju (samo zato , da se ne omeni zvezo - po krisusu - kakor VSi ostali evropski, ameriški, avstralski, afriški, azijski narodi). Zato se ne čudim, našim kulturnim pacientom , ki jim moramo samo mi poslušati, ker izven meja niso čisto NIČ.
informacija
02. 04. 2010 15.06
sherlok,se popolnoma strinjam steboj.
zahod.west
02. 04. 2010 15.01
-1
Ateizem, ki ga je uvedla država oziroma kultura, je vodil v nacizem, stalinizem, množične umore in razbite družine, je v duhu velikonočnih praznikov dejal visoki avstralski cerkveni dostojanstvenik PODPIŠEM
nosferatu
02. 04. 2010 15.01
Jimi1: "Kdo pa ti pogojuje okoliščine v katerih se odločaš?" Hja, to pa je odvisno od naključja, kje si bil rojen ter pri kom ter kdaj... Če si naprimer rojen v Afriki, imaš drugačen "nabor" možnosti kot pa v Evropi ali v Ameriki. Do neke mere nam te okoliščine pogojujejo naravne danosti, ureditev države, kjer živimo, naši sorodniki, prijatelji itd, vendar ponavljam: končna odločitev leži pri posamezniku samem. Primer: če bi bil rojen nekje v eni diktatorski državi v Afriki, ne bi najverjetneje imel nikoli možnosti izobrazbe, nakupa računalnika, iPhona itd., zato bi pa verjetno imel možnost, da se preselim oz. pobegnem kam drugam. Če bi ostal tam, bi bil morda nekoč od kakega poglavarja prisiljen, da ubijem drugo osebo, vendar pa bi bila končna odločitev moja - ali ubijem drugo osebo, ali pa se uprem in ubijejo mene ter ono osebo drugi... Tako pač je življenje :P Aja, Ursi, če te tema zanima, si preberi kaj več o tem :) Pa da ne bom dolgovezil, bom rajši nehal zdaj, mejte se fajn in lepe praznike!
mutavi
02. 04. 2010 14.58
ursi-ursi "mutavi Newm če se sploh da verjet vase...ne predstavljam si kak bi to mogla delat...na kakšen način...a naj bi se imela rada al se cenla...al kako...nwm...sebe mam itaq jasno, da rada...ne predstavljam si res sori..." kako lahko "ljubiš" in spoštuješ svet okrog sebe če ne najdeš niti spoštovanja, vere (zaupanja) ter ljubezni zase?
nosferatu
02. 04. 2010 14.50
ninja.subversion, hvala za nasvet :) Kar se tiče starih egipčanskih in sumerskih tekstov in naukov glede luciferja oz. prinašalca luči, sem si tudi kar nekaj stvari prebral, vendar pa sem se nekako najbolj našel v LaVey-evih naukih oz. zbirki, ki jo je naredil... Osebna izbira pač ;) Kar se tiče trditve, da je to "holiwoodski satanizem", se do neke mere celo strinjam s tabo, kakor se tudi verjetno vsi LaVeyanski satanisti; kajti to je napisal tudi sam Anton Lavey v svoji bibliji: "V tej knjigi se nahajata tako realnost kot fikcija; oboje je potrebno za obstoj drugega, vendar je potrebno oboje razpoznati kot to, kar je in ju ne mešati." LaVey namreč trdi, da imamo ljudje kot spiritualna in vraževerna bitja naravno potrebo po "psihodrami" oziroma po nekih dogodkih, ki jih asociiramo z nadnaravnimi oz. spiritualnimi zadevami; z udeležitvijo pri takih dogodkih ter dejavnostih "nahranimo" svojo željo po povezavi z nadnaravnimi rečmi, ki si jih ne znamo razložiti. Vendar pa je za človeško psiho in telo najbolj zdravo, da človek razločuje med realnostjo in "psihodramo". Če se npr. človek udeleži nekega duhovnega obreda - recimo romanja in maše v Međugorju, bo imel občutek, da se je udeležil nečesa, kar je večje od njega samega, nadnaravno, božansko itd. ter ga bo to navdajalo s ponosom, veseljem, občutkom pripadnosti itd. Če pa bo ta isti udeleženec želel, da si pozdravi kakšno dolgotrajno bolezen, pa se mora zavedati, da bo to najbolje in najhitreje dosegel v bolnici oz. pri zdravniku, saj mu pri tem romanje in molitev na žalost ne bosta pomagala. Zato so tudi v LaVeyevih knjigah navodila za razne rituale in procesije: če ima namreč človek potrebo po "psihodramah", si jih tako lahko po mili volji pripravi, kadarkoli hoče. Sam sicer nimam neke potrebe po njih, zato se ravnam samo po njegovih "laičnih" pisanjih. Lp
ursi-ursi
02. 04. 2010 14.40
LaVeyanski satanist? Hm...1. Slišim...zgleda, da je na svetu še mnogo prepričanj, za katere sploh newm, da obstajajo...
Jimi1
02. 04. 2010 14.37
nosferatu02.04.2010, 13:08 Kdo pa ti pogojuje okoliščine v katerih se odločaš? Hudič je v ljudeh in mnogi se mu popolnoma predajo. RKC nanj ni imuna. Še več, obsedenci se najboljše počutijo ravno za njenimi zidovi. Poznam en takšen primer..... Zaradi njegovih "del" sem tudi sam postal resnično veren. Boj se z slabim obsedenih ljudi, ne pa njihovega vodje, ki je brez njih močno omejen!
ninja.subversion
02. 04. 2010 14.13
nosferatu praviš da si LaVeyanski satanist, nič narobe a osebno menim da se gre pri LaVeyu za holiwoodski satanizem, priporočam da se raje opiraš na starodavne egipčanske in sumerske tekste kar se tiče luciferjanstva... apolon je prinašalec luči
12345s
02. 04. 2010 13.52
Seveda, oni ne obešajo svojega perila na štrik.
12345s
02. 04. 2010 13.50
Teizem je pa vedno prinašal blagostanje, praviloma od zadaj.
ninja.subversion
02. 04. 2010 13.49
"Po mnenju škofa je za nacizem kriv ateizem." - kakšna hinavščina !! naj spomnim kdo je kolaboriral z hitlerjem in musolinijem med drugo svetovno vojno !!
nosferatu
02. 04. 2010 13.08
"Newm če se sploh da verjet vase...ne predstavljam si kak bi to mogla delat...na kakšen način" Ursi-ursi, kot LaVeyanski satanist ti lahko to razložim... Mi namreč verjamemo, da je vsak človek sam svoj "bog", saj ima vsak sam v rokah nadzor nad svojim življenjem, svojimi dejanji itd. Naj ti navedem en primer: Hodim po pločniku ter vidim, kako pred mano hodi babica, ki nosi vrečko stvari iz trgovine. Naenkrat se ji vrečka pretrga in se ji stvari vsujejo po pločniku. Sedaj imam vsaj 2 možnosti: ali se ustavim ter ji pomagam pobrat stvari, ali pa se ji izognem in jo pustim, da jih sama pobere. Moje dejanje pa je odvisno od moje lastne mentalitete: če mi "dol visi" za soljudi in njihove težave, se ji bom izognil in bom nato kot posledico moral živeti do konca svojega življenja s spominom na ubogo babico, ki ji nisem pomagal, kar bo do smrti črna pika na moji duši. Če pa sem pripravljen sam pomagat soljudem, ji bom seveda pomagal in bom za to nagrajen s toplim občutkom v sebi ter s hvaležnostjo babice; poleg tega bom tudi v njenem spominu ostal kot dobra oseba in ji bo ta spomin ostal (načeloma) do smrti. In tu je trik: k dobremu ALI slabemu delu te ne more prisiliti nobena druga oseba, nobena stara knjiga, nobena doktrina itd., vse je odvisno od tebe samega - in zato je po našem prepričanju vsak človek sam svoj bog, ki pri sebi odloča, kako bo živel svoje življenje, glede na dane okoliščine. Lp :)
kitaristdule
02. 04. 2010 13.04
Največji cerkveni sovražniki so - cerkveni dostojanstveniki.
sherlok
02. 04. 2010 13.01
Vse vojne po svetu so se dogajale v imenu vere. Zdej imamo pa pedofile in verske samomorilce.....Brez raznih Bogov bi bil Svet boljši !!!!!