Tujina

Usmrtitve kolaboracionistov po francosko

Grenoble, 07. 09. 2010 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Zadnja leta se je pri nas veliko govorilo o kolaboracionizmu z okupatorjem med drugo svetovno vojno. Revija Life je bila priča francoskim kaznovanjem kvizlingov po drugi svetovni vojni.

Po slovenski osamosvojitvi so v Sloveniji na plano prišle najprej govorice, nato pa še odkopavanja kosti, ki so jih našli v skupnih grobiščih širom Slovenije. Po raznih parlamentarnih komisijah in perpetualnih pričkanjih, kdo je kriv in kdo ni, so se veleumni slovenski politiki počasi začeli zavedati, da bi bilo treba mrtvim omogočiti zadnje počivališče. Če so krivi ali če niso.

Debate in obtoževanja o polpretekli in pretekli zgodovini so večna tema za nabor političnih točk in pljuvanje po svojih političnih nasprotnikih. Označevanje totalitarizmov in obtoževanja posameznih zgodovinskih ideologij kot pravih ali nepravih je pogost pojav v tranzicijskih državah, ki se (še) ne morejo ponašati z dolgo tradicijo demokracije. Pri takšnih državah je spomin na težke in manj težke čase še posebno živ, saj ljudje, ki so bili žrtve trde roke totalitarizma še vedno živijo.

Očitno je pri Francozih malce drugače kot pri nas, mlademu podalpskemu narodu, ki se mora še marsikaj naučiti iz svoje in zgodovine drugih. Poglejte si fotografije povojnih pobojev iz francoskega Grenobla.

  • 20 - Liv Amiti E+ 3 (žensko)
  • 19 - Liv Vall E+ 2 (žensko)
  • 18 - Gravel kolo Giant Revolt 0
  • 17 - Giant Reign E+ 1
  • 16 - Giant Propel Adv Pro 0
  • 15 - Giant DailyTour E+ 1 RT
  • 14 - Giant Stance E+ 2 29
  • 13 - Liv Avail Adv 1 (žensko)
  • 12 - Giant Propel Advanced Pro
  • 11 - Giant Trance X E+ 1 Pro 29
  • 10 - Giant Talon 1 29 GE
  • 9 - Giant Defy Advanced 2
  • 8 - Giant TCR Advanced 1 Disc
  • 7 - Giant Explore E+ 2
  • 6 - Giant Trance X 1 29er
  • 5 - EnviLiv Advanced (žensko)
  • 4 - Liv Embolden E+ 1 (žensko)
  • 3 -Giant Propel Advanced 1ct
  • 2 - Giant Fathom E+ 2 Pro
  • 1 - Giant TCR Advanced SL 0

KOMENTARJI (39)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Martian
07. 09. 2010 21.36
vinadap Kaj se je dogajalo v taboriščih vem iz pripovedovanja mojih staršev - in vedi - te strahote ne bodo nikdar pozabljene. se strinjam..moj stari oče je bil partizan celo vojno..celo vojno se je boril proti vojakom nacističnega dikatorja...ko pa je bilo vojne konec,je na svojo žalost spoznal..da je pomagal na oblast komunističnemu diktatorju...in ker jje bil preveč glasen,je končal na golem otoku...in večkrat mi je rekel....grozote komunističnega režima,ne smejo biti nikoli pozabljene!Jaz kot njegov vnuk,bom vedno skrbel za to,da se bo govorilo o komunističnih zločinov,pa četudi boste taki kot ti slavili te zločince,po njih imenovali ceste in ulice itd...
Osvald
07. 09. 2010 19.44
Groza da novinarji opravičujejo in podpirajo takšna dejanja namesto da bi obsodili vsakršno nasilje.
vinadap.
07. 09. 2010 15.24
Ferdox, lahko še tako talaš minuse, pa s tem ne boš mogel zamegliti tega, kaj so bili in kaj so počenjali domači izdajalci. Sprijazni se s tem, da ste se priklonili fašistom in nacistom, cerkev pa je požegnala vašo zvezo. Sem štejem tudi vse tiste, ki niso bili prisotni na zaprisegi, delovali pa so tako, kot da so bili. Če pa mene vprašaš je še veliko preveč teh z umazanimi rokami - tudi oderuhov - ušlo. Kar se pa tiče svetovne zgodovine - o teh preteklih in sedanjih packarijah pa niti ni potrebno govoriti. Zadostujejo drobtinice tega, kar pride v javnost, pa se človeku začne obračati želodec. Za poduk : veliko YU emigrantov je bežalo v Švedsko. Če ti tvoja razgledanost dopušča potem znaš povezati švedske surovine, nujihovo nevtralnost in nacizem. O Argentini pa ne bi sploh debatiral...
vinadap.
07. 09. 2010 14.39
Kar se tiče bebavih floskul me niti ne zanima kako ti razmišljaš. Lahko ti pa povem nekaj : Če bi bil jaz takrat dovolj star, da bi doživel strahote nacizma in njihovih pomagačev, bi vas tolkel, dokler bi bil še kateri živ. Kaj se je dogajalo v taboriščih vem iz pripovedovanja mojih staršev - in vedi - te strahote ne bodo nikdar pozabljene. Kaj mislite da ko vržete puško pa nož v koruzo, greste po odpustek v cerkev da je potem konec????
Martian
07. 09. 2010 12.04
ne vem..a noben ne vidi razlike?to je bilo dejanje navadnih državljanov ki so se maščevali tistim ki so sodelovali z naciji...bil je kaos,kje so navadni ljudje vzeli pravico v svoje roke.. pri nas,pa je bilo organizirano pobijanje iz strani tistih,ki so v vojni zmagali in prevzeli oblast...
Ferdo Crni
07. 09. 2010 11.55
Oprosti Vinadap - sem ti odpisal pa sem bil zbrisan. Pač še vedno so bolj dobrodošle tvoje bebave floskule in stereotipi o kolaboraciji kot pa resnica. Le tole ponavljam: Norveška je imela svoje SS enote in predsednika vlade ki je posta lpo svetu sinonim za izdajstvo - Quisling. Po vojni so PRAVNO obosdili na smrt 12 ljudi vključno s Quislingom. In nekaj deset ljudi na zaporne kazni. Torej imeli so vojsko, ki je prisegla hitlerju in zapirala upornike in jude, jih mučila in podobno. Pa nisem še slišal, da imajo več kot 400 množičnih grobišč CIVILISTOV in VOJAKOV? Pa ti takoimenovani "levičar"?
Ferdo Crni
07. 09. 2010 11.52
PREDSIGNAL - o kardeljevem sinu sem slišal mimogrede. On je samo primer, ki je sicer bolj tragičen. Baje je vmes veliko igrala tudi droga. Z očetom je bil v "tihem" (o tem se ni govorilo) sporu - to je res in tu je iskati vzroke za njegov samomor. O svinjarijah sem pisal v množini. Tu so bili še drugi sinovi veljakov, ki so se obnašali bolj v stilu Huseinovega sina Udaja ali Gadafijevega Hanibala..... Tu je premalo prostora za opise, je pa tudi sporno, saj se o tem seveda nikjer ni pisalo. Vlogo pač igra "ljudska beseda". Drugače ni moglo iti.
PREDSIGNAL69
07. 09. 2010 11.40
@Ferdox, v opombo glede kardeljevih potomcev, sin borut, o katerem pišeš, da je počel svinjarije in bil na koki, je diplomiral iz arhitekture, ustvaril družino (žena igralka zupančičeva, otrok). bil je tudi perspektiven pesnik. kot študent je morda kakšnega preveč zvrnil ali kaj posnifal, tako kot marsikdo od današnjih uspešnih ljudi. je pa res, da je prostovoljno odšel in to (predvsem) zaradi konflikta z očetom. vsebina spora je bila itak ideološko - partijske narave, saj je borut imel informacije o povojnih pobojih, zmontiranih političnih procesi in ostalih svinjarijah (družil se je s pisatelji kot je napr. vitomil zupan, ki je bil sam žrtev zmontiranega političnega procesa.), ki jih je zmagovita revolucionarna elita zagrešila p.s. od kod informacije? poznal sem njegovega kolega s faksa (že pokojni), mislim, da je tudi t. kermauner nekaj napisal o zadnji noči kardeljevega sina, ko je le-ta begal med zupanom in očetom.
cccar
07. 09. 2010 11.33
pa čeprou nism veren (nažalost krščen)... bog ne dej da pride še kdaj do vojne!!! ker nismo enotni, že politika je taka mafija kaj šele sosed!?!?
cccar
07. 09. 2010 11.30
in ker so jih premal pospravil se danes dogaja to kar se danes dogaja v mirni podalpski državi na soncni strani alp! In se to te kolaboristi vedno krivijo komuniste in totalitaristični sistem... zanimivo! kot da italjanov sploh ni bilo na naši zemlji!!! in svinarija ki je danes še kako živa jih spet - ponovno ne zanima, ker bi bili se 2x pripravljeni sodelovati z njimi (Duce, fojbe...) brevo! potem se pa ne čuditi in jokati!!! slovenci se rojevamo, živimo in umiramo na slovenski zemlji, sodelovanje s kakršnokoli obliko tujega sovraštva oz. ideologije, pa je izdaja lastnega naroda, je pač logično da je take treba pospravt, da ne škodijo lastnemu narodu...
vinadap.
07. 09. 2010 11.20
Ferdox 07.09.2010, 10:08 Ne razumem zakaj desničarji zmeraj zmešate jabolka in hruške skupaj. Ko je govora o kolaboraciji se točno ve o čem naj bi tekla debata. Ne o Kardelju, niti o Pahorju. Tu je govora o tistih, ki so prisegli Hitlerju. O tistih ki so v imenu cerkve to požegnali. O tistih, ki so v imenu okupatorja in za svoj žep ustvarjali kapital in profit.... Govora je o tistih, ki so v imenu denarja in svoje zaslepljenosti pošiljali ljudi v taborišča smrti. Govora je o tistih, ki so na Urhu mučili ljudi.... Govora je o tistih, ki so pomagali postavljati žične ograje kot okoli Ljubljane.... Moje mnenje je, da si nobeden od sodelavcev okupatorja ni zaslužil, da ga sedaj odlikujemo. Še manj pa, da na račun izdajstva sedaj prejema neko plačilo kot odškodnino. Odškodnino.....Zakaj????
cccar
07. 09. 2010 11.17
a ja pa pejte delat
cccar
07. 09. 2010 11.17
taki "povojni poboji" kolaborantov so bili po celi evropi in ne samo v sloveniji in glej ga zlomka (po 20 letih naše samostojnosti) tudi v franciji, španiji.... ampak v teh državah se ne ozirajo na izdajalce, pri nas pač. logično je če si dezerter, kolaborant, izdajalec... te caka povojna kazen, ki je navadno smrt... sramota je samo ta, da jih pri nas poveličujejo!!! Kolaboranti so tisti pravi "partizani", ki so "komuniste" pošiljali v taborišča... v resnici pa samo sosed sosedu ni privočšil oz. mu je z nasmehom privoščil smrt!
porka.malorka
07. 09. 2010 10.58
Ferdox kaj mamo pa danes plačo še zmeraj veliko manjšo kot v nemčiji. Cene pa iste. Tako da a smo kaj na boljšem po moje ne
Goky
07. 09. 2010 10.51
Pri takšnih državah je spomin na težke in manj težke čase še posebno živ, saj ljudje, ki so bili žrtve trde roke totalitarizma še vedno živijo. Ja res vendar živijo tudi ljudje in svojci - katere so kolaboranti - po novem borci proti komunizmu ( takrat ni noben domobranec vedel kaj je to komunizem.) Pobijali, mučili in pošiljali v taborišča smrti. Kaj so si zaslužili?????? Točno to kar so dobili. In ne pisat o nedolžni pobojih, ker niso bili nedolžni ampak zločinci.
jurimuri1
07. 09. 2010 10.18
a so se francozi po francoski revoluciji res sovražili med sabo še 5 generacij, to pomeni nekako do 1.svet.vojne, a se bomo v sloveniji do nekako 2100
Ferdo Crni
07. 09. 2010 10.08
nosferatu - preden reklamiraš zločinski totalitarizem bi bilo res bolje, da bi sprobal malce to življenje ne pa da ven mečeš skope statistične podatke in še to le tiste, ki ti odgovarjajo. Takrat se je dogajalo marsikaj, kar pa se seveda ni smelo pisati. Že kardeljevi potomci (sin) so bili konstantno na koki in počeli svinjarije. Do samomora seveda. O tem se je šepetalo. V časopisih ala Delo in Dnevnik so bile seveda same hvalnice uspehov samoupravljanja in podobnih abotnosti. Slovenski delavec je imel "dostojno" plačo nekje na ravni ene desetine nemške. Brezposelnost je bila seveda majhna. Produktivnost pa tudi. NA delavnem mestu, kjer dela eden, trije se praskajo po jajcih, pet jih sploh v službo ni, 10 jih je pa na pet letnih bolniških niti ni čudno, da je bilo tako. Za določene službe pa si moral seveda tudi politično odgovarjati. Se pa strinjam z nečem - lenobe in krivinaši se z lahka strinjajo tudi s tem ,da se svoboda drastično omeji. Samo da jim ni treba delati ali dokazovati svoje sposobnosti, država pa "skrbi za njihovo dobro".
nosferatu
07. 09. 2010 09.48
Lepo povedano, bnam. Zdaj pa se vsi, ki vam gre komunizem tako v nos vprašajte, ali so se takrat dogajale stvari ala afera z bulmastifi, Vegrad, Mura, pogromi proti romom, nacionalistični napadi in parade, razsutje parlamenta iz strani dijakov, Patrija, Droga, Luka Koper, Laško, Večer itd. itd. itd. Koliko % populacije je bilo v tistem času zaposlene? Koliko % populacije je imelo dovolj dohodkov za dostojno življenje? Koliko upokojencev je takrat živelo na robu propada? Pa da me ne bo kdo zdaj označeval za komunista: rojen sem bil kasneje, proti koncu socializma; vendar se dosti pogovarjam s starejšimi osebami in do zdaj so vsi imeli do neke mere skomine na čase, kjer je sicer vladala trda roka, vendar je bilo potem vsaj vse na splošno boljše urejeno.
Ferdo Crni
07. 09. 2010 09.47
Aven - imaš prav. Revolucijo je izvajala komunistična partija z zlorabo odpora kot takega. Odpor pa je zajemal v veliki večini domoljube in poštene ljudi. Zaradi takšnega ravnanja revolucionarjev se je tudi slovenski narod razdelil. Ko je komunistična partija eksplicitno deklarirala ODPOR proti okupatorju izven njihovega nadzora za "kolaboracijo", je s tem dobesedno dokazala, da je IZDAJALEC in iniciator državljanske vojne. Tega še francoski komunistični odpor ni naredil med vojno. Tudi Grški ne.
Aven
07. 09. 2010 09.30
Enkrat bo potrebno ločit boj za svobodo in revolucijo (spremembo sistema). TO NI ISTO. Pravtko vztrajanje da je bil boj za svobodo voden samo iz ene struje. Zgodovinsko to ni res. Bilo je veliko različnih skupin - vsaka s svojim ciljem. Problem pa je bil tudi v KP - ki je dejansko izključila vse skupine, ki bi lahko bile nevarne po vojni - zaradi REVOLUCIJE.