Tujina

V Franciji medvedi poklali rekordno število drobnice

Toulouse, 07. 08. 2019 12.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Iz Francije poročajo o rekordnih pokolih drobnice, ki jih povezujejo z medvedi. Agencija za divje živali je sporočila, da so zaznali 213 napadov medvedov na drobnico, v primerjavi s 167 napadi v lanskem letu. Hkrati pa se je tudi močno povečala populacija volkov. Po zadnjih podatkih v Franciji živi 530 odraslih volkov.

Težav s pokoli drobnice očitno nimamo samo v Sloveniji. V Franciji, kjer so medvedi sicer zaščiteni, v zadnjem času opažajo velik porast napadov na živino. Spomnimo, lani so v Franciji izpustili dve slovenski medvedki, čemur pa so domačini ostro nasprotovali. Medvedki Claverino in Sorito so v francoskem delu Pirenejev naselili lani, da bi povečali biotsko raznovrstnost.

Maja 2018 pa je Claverina v Pirenejih ubila osem ovac na španski in eno na francoski strani gorovja. Zaradi dogodka so se na izrednih pogovorih v Madridu sestali predstavniki Španije in Francije in se dogovorili, da bodo pospešili izmenjavo informacij o sledenju medvedom. V francoskih Pirenejih trenutno živi približno 50 medvedov, Francija pa jih je tja začela naseljevati iz Slovenije v letu 1996.

Po podatkih, ki so jih objavile oblasti v departmaju Ariège, so medvedi ubili ali poškodovali 638 ovac, šest krav, osem konjev in 33 čebelnjakov. Število ubitih ovac je tako trikrat večje, kot je bilo v preteklem letu. Zadnji dogodki so tako razjezili kmete in prepričali nekatere politike, da ti zahtevajo večji nadzor nad medvedi v Pirenejih. Nekateri se tudi zavzemajo za odstrelitev medvedov.

Po podatkih lokalnih oblasti naj bi medvedi pobili ali poškodovali 638 ovac.
Po podatkih lokalnih oblasti naj bi medvedi pobili ali poškodovali 638 ovac. FOTO: Kanal A

Kmetje grozijo z orožjem

Francoski kmetje se medtem bojijo za svojo drobnico in grozijo, da bodo nad medvede šli z orožjem, če bodo pobijali njihove živali. Medvedki naj bi skušali pregnati tudi s povzročanjem hrupa po gozdu, da se ne bi približali njihovim ovcam in živini. Vlada sicer kmetom povrne škodo, če medved ubije živino oziroma drobnico. To pa, kot kaže, ne zmanjšuje njihove jeze.

Pohodnika bežala pred rjovenjem

Razpravo o aktivnostih medvedov v pirenejskih koncih je spodbudil dogodek konec preteklega tedna, ko sta v gorskem taboru obedovala izkušena pohodnika Laurent in Frédéric. Moška sta zaslišala rjovenje in v strahu pred bližajočim se medvedom začela bežati v noč. Po eni uri sta prispela v vas Germ in noč preživela v kapelici. Naslednje jutro sta se vrnila v tabor po stvari, ki sta jih pustila za sabo, a sledi medveda ni bilo. "Začela sva bežati, ko sva zaslišala tretje rjovenje. Čutila sva, da je blizu. Ker naju je bilo strah, sva se le obula in pustila vse za seboj," sta povedala v intervjuju za lokalno televizijo.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (37)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ciymbalta
07. 08. 2019 20.58
-5
Ja nekaj pa morajo jest, SAM ČLOVEK JE KRIV. drobnice ČLOVEK JAMRA ,naj si naredijo ograjo da divja žival ne pride do živali. Sam oni pasejo živali kjer jim paše ko pa pride medved ali volk pol pa jočejo. Isto je pri nas Sloveniji jočejo namesto da bi si zaščitili ovce ali koze.
Zmaga Ukrajini ...
07. 08. 2019 20.28
+6
Tudi prebivalstvo se je prekomerno namnožilo. Ali je potreben odstrel? Sam vprašam, pa to...
uos
07. 08. 2019 20.04
+6
Kje so zdaj ti vneti nasprotniki regulacije zivali?
RUGIEVIT
07. 08. 2019 18.56
+7
Naj si sposodijo naših 1200!
modelx
07. 08. 2019 17.33
+1
pred 200 leti bi to bilo vse skupaj za enodnevno malico, sedaj pa vsi jokajo, ker imajo polne riti
Anica Hafner
07. 08. 2019 18.22
+0
kaplja?
07. 08. 2019 16.59
+5
Ne tolažimo se s Francijo. Zadeve uredmo doma, da bodo špilale , kot se spodobi. Ni se pucalo, ko bi s e moralo zato so živali in narava začele igrati igro, li je človeku manj ljubša. Upravno Sodišče ki je ustavilo odstrel , je najbolje razpustiti
flojdi
07. 08. 2019 15.48
+0
Takoj pobit vse medvede./ kajneda
mmickica
07. 08. 2019 15.26
+2
Medved ni poklal drobnice, ker se kolje z nozem.
relos
07. 08. 2019 14.51
-4
rejci naj se preusmerijo v druge dejavnosti
Abica
07. 08. 2019 14.32
-5
24 ur ima agendo vse nastrojiti proti medvedom in volkovom. Ah, pa vsem se tako drobnica smili, le s kaksnim namenom le go gojijo? Pazi na svoje zivali in ne bo napadov.
JohannDoe
07. 08. 2019 14.22
+8
Nekako bo treba v Sloveniji se odločiti na katerih območjih je predviden urbani stil življenja, na katerih podeželski-kmečki in na katerih "divji". In med temi potegniti učinkovito ločnico. Na koncu moramo priti nazaj do tiste zdrave kmečke, da komur gn oj smrdi, naj ne hodi na podeželje. In da kogar živali motijo ali se jih boji, naj ne hodi v gozd in okolico ipd. Da ne bodo vikendi in novogradnje rasle kar vsevprek, mi pa v skladu z modo filozofirali o "urbanem kmetijstvu" in podobnih nonsensih.
big brother
07. 08. 2019 14.32
-3
V Sloveniji so vsepovsod nasral vikende in dejansko žival nima sploh več kje bivat. Folk patrulira ko nor ker ni sistema ko v Avstriji da bi mogl delat cele dneve. 500.000 penzionistov, 500.000 socialcev, 500.000 lenuhov in 500.000 fušarjev in kak bo mela divjad mir in svoj prostor.
jakec1575
07. 08. 2019 14.40
-2
prostorska ureditev Slovenije je bila predana občinam. in vsaka občina se prostorsko ureja kot mala Slovenija. In potem imas kaos. Vsaka obcina hoce lidl, svojo obrtno-gospodarsko cono, poselitvene parcele in potem se seuje ves sistem. generalno prostorsko urejanje bi moralo ostati v domeni države, ki bi dolocila, kje so zveri in je se zivi in kmetuje in kje zida in kje absolutno ne. zaradi 25 let napak na 30 let podlage imamo to kar imamo. In sedaj bomo streljali povsod.
Anica Hafner
07. 08. 2019 18.26
+1
big brother
07. 08. 2019 14.17
+3
hahahah pa to je neverjetno. To je isto, kot bi pisal, da na Japonskem spušča v Fokušimi še zmer ene reaktor in bi ga v Krškem zaradi tega ustavli. Identično.
flojdi
07. 08. 2019 15.50
-1
.bilo bi pa Prav. če bi vse. / ker so bolj, veeeeliiiko bolj, ne varni od medkotov
brezcasni
07. 08. 2019 14.14
+7
Francija je 32x večja od Slovenije in ima točno tolikokrat več prebivalcev ...cca 66 milionov,ampak tukaj je štos v površini na volka in medveda,torejje pri nas veliko večja koncentracija divjih živali......imajo 5x več volkov in 32x večji prostor,da o medvedih sploh ne bi........
brezcasni
07. 08. 2019 14.16
+11
francozi imajo 32x večji prostor in le 5x več volkov........da ne bo pomote....
jakec1575
07. 08. 2019 13.57
-11
Ne, dajmo kar vse pobit, da naša udobnost in nas zivljenjski stil ne bo trpel. Briga nas, kaj smo storili za to stanje. Spomin zlate ribice je norma in dobrodosel. Dajmo pobit medvede, pa volkove, pa šakale, pa lisice. potem bom divjad pojedla ves gozd in napadla njive, potem dajmo pobit vso divjad za golaz... dajmo, nasa krvolocnost vnas, mi smo lovci, dajmo in potem nadaljujmo inkonco pridimo do tistih, ki smo jih hoteli ustreliti ze od zacetka. Ne ne se prej migrante. se ne spodobi na korupcijske kapitalce, predno ne pobijemo vsega drugega. Potem bo tisina. gozd bo lep, prazen, pol kolesarjev, tekacev, ovc, gobarjev, ...potem bomo morali zaceti streljati polhe, ptice hm..... potem bomo posekali gozd, ker moramo zidati. moramo. moramo. ce ne zidas v gozdu nisi Slovenec. Zidal bom zidal bom zidal bom. na zdravje, priljatelji.
flojdi
07. 08. 2019 15.52
+0
Točno tako nekako. / razmišljalo eni ; aje NE. ker ne znajo
Uporabnik443897
07. 08. 2019 13.22
+21
Priznam tega ne razumem, sobivanje s volkovi, s medvedi nasplošno sobivanje z vsakim. Se vprašam zakaj, ne spomnim se iz zgodovine da bi jamski človek sobival s živalmi in bil ogrožen na domu. Poskrbel je da je bil tam ko spi na varnem, seveda drugače ko je lovil. Zakaj mora biti prekomerno število živali tik ob hišah in ni dovoljen odstrel. Na floridi v Ameriki krokodile in kače ki jih najdejo v bližinidomov preselijo daleč drugam. Čakam samo da enega politika napadejo in bo kmalu spremenil mnenje o ljudeh na vasi, ki se jezijo nad pobojih drobnice.
JohannDoe
07. 08. 2019 13.38
+7
V Sloveniji imaš dvoje... zaraščajo se pašniki in polja, gozd in s tem živali se približujejo večstoletnim bivališčem človeka... in mestni in gosposki se selijo na obronke gozdov in v življenski prostor živali, kjer si gradijo čebelnjake in staje, ki postajajo vikendi, ki postajajo hiše in naselja... pač oboji bi morali spoštovati tiste, ki so tam prvi bili. In veljati bi moral princip, da naj ne hodi na deželo tisti, ki mu gn oj smrdi in ne hodi na obrobje gozda in v gozd tisti, ki ga živali motijo ali se jih boji.
Hej brigade
07. 08. 2019 13.42
-2
Jamski človek je bil v manjšini in ogrožen iz vseh strani, ubijal pa je za preživetje, torej za hrano, pa še to ne takoj. Človeška neumnost ne pozna meja. Pomagajte v Sloveniji k repopulaciji Kraških ovčarjev in obenem pomagajte sebi. Dedinitivno ne volka ne medveda ne bo več v ta področja z mogočnimi Kraškimi ovčarji.
Uporabnik443897
07. 08. 2019 13.50
+1
A niso čivave bolj sposobne, marsikatera dama ima tako mnenje :)
Malo_sutra
07. 08. 2019 13.13
-10
Kaj pomeni drobnica?
JohannDoe
07. 08. 2019 13.51
+4
Kaktus111
07. 08. 2019 12.49
+32
Pa ogradite in privežte si svoje volke in medvede ......... pa menda imajo tud ovce svoje pravice ......
ggargamell
07. 08. 2019 14.23
+2
ggargamell
07. 08. 2019 14.23
-1
v šoli so te učili prehranjevalne verige
Apostol1
07. 08. 2019 12.48
+27
Članek o težavah z medvedi in volkovi v Franciji izzveni kot slaba tolažba pristojnih za pokole in težave v Sloveniji. Moram pa opomniti , da še nisem zasledil članka ,ki bi opisal kako so bile urejene razmere v bivši skupni domovini za primerjavo z današnjim stanjem, ampak glede na to , da se omeni na primer da na Sorici ni bilo napada volka od leta 1953 in tudi izumrli niso ne volkovi ne medvedi to pomeni , da lahko še tako omejen človek zaključi , da zelo vzorno in da bi morali ta način obdržati pa ga nismo in zakaj ,ker za nekatere vse kar je povezano z bivšo Jugoslavijo pomeni nepravilno. Drugače povedano , vse kar je eks Jugoslovanskega je treba spremeniti ne glede ali je bilo dobro ali ne.
JohannDoe
07. 08. 2019 13.12
-2
Seveda, od gospodarjenja z gozdovi, do gospodarjenja z divjadjo... prej v jugi kar nismo imeli pojma... po osamosvojitvi pa bi nekateri kar vse spremenili... privatizirati divjadi jim ni uspelo, na srečo, so pa gospodarjenje z gozdovi razpustili...
JohannDoe
07. 08. 2019 13.13
+4
... in sedaj imamo vrhunsko lesno industrijo...
Anica Hafner
07. 08. 2019 18.33
Najboljša hlodovina v tujino. Ob cestah pa leži slovenijales.
mastablasta
07. 08. 2019 12.38
-19
nič se ne piše kako je varovana drobnica. v Sloveniji po večini nimajo ustreznih ograj. no vsaj iz slik je videti tako.
Abica
07. 08. 2019 14.34
-1
Anica Hafner
07. 08. 2019 18.35
+2
Uszreznih ograj ni.Zaka jih vedno omenjate? Postavljanje ograj je trpljenje. V normalnih pogojih jih ne rabimo.