Tujina

V samomorilskem napadu v Kabulu ubit hrvaški vojak, dva huje ranjena

Kabul, 24. 07. 2019 11.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Mirko Vorkapić
Komentarji
171

Hrvaško obrambno ministrstvo je potrdilo, da je zaradi posledic samomorilskega napada na vozilo hrvaške vojske v afganistanski prestolnici Kabul umrl 27-letni hrvaški vojak. Še dva vojaka sta bila huje ranjena, vendar sta zunaj smrtne nevarnosti, so sporočili z ministrstva.

"Pripadni 10. hrvaškega kontingenta v Afganistanu je preminil danes okoli 12. ure, za posledicami hudih poškodb, ki jih je utrpel med napadom na vozilo hrvaške vojske v Kabulu," so sporočili s hrvaškega ministrstva za obrambo. 27-letni J.B. je bil udeležen pri svetovanju in usposabljanju afganistanskih varnostnih sil.

Hrvaški minister za obrambo Damir Krstičević je na dopoldanski tiskovni konferenci povedal, da so v jutranjih urah v Kabulu napadli vojaško vozilo. "Gre za izoliran napad, vsi ostali pripadniki hrvaškega kontingenta so na varnem. O dogodku sta obveščena tako predsednica kot predsednik vlade," je povedal Krstićević.

Na novinarski konferenci so pokazali fotografijo uničenega vozila.
Na novinarski konferenci so pokazali fotografijo uničenega vozila. FOTO: dnevnik.hr

Po doslej znanih podatkih se je napad zgodil severno od Kabula ob 8.45. Hrvaški vojaki so se s tremi vozili napotili od vojaškega oporišča Kaja proti oporišču Lyon, ko se je v enega od treh vozil zaletelo motorno kolo, ki ga je upravljal samomorilski napadalec.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kot je povedal Krstičević, so iz oporišča takoj prihitele na pomoč enote za hitro posredovanje, zavarovale okolico in nudile pomoč poškodovanim. Dva od treh poškodovanih so takoj prepeljali v najbližjo bolnišnico, je povedal brigadni general Krešo Tuškan. Dodal je še, da bi bile posledice veliko hujše, če ne bi šlo za oklepno vozilo.

Samomorilski napadalec na trikolesniku je trčil v zadnje od treh vozil hrvaške vojske, ki so vozila v koloni.
Samomorilski napadalec na trikolesniku je trčil v zadnje od treh vozil hrvaške vojske, ki so vozila v koloni. FOTO: dnevnik.hr

Gre za pripadnike hrvaških oboroženih sil z nižjimi vojaškimi čini iz Osijeka, Vinkovcev in Sesvet pri Zagrebu. Dva sta po navedbah ministra stara 27 let, eden pa 32.

Krstičević je poudaril, da napadeni vojaki niso sodelovali v vojaških operacijah, temveč so bili svetovalci posebnih enot afganistanske policije. V Afganistanu je skupno 99 hrvaških vojakov.

Erjavec izrazil sožalje

Minister za obrambo Karl Erjavec je hrvaškemu ministru za obrambo Damirju Krstičeviću ob smrti pripadnika kontingenta Hrvaške vojske v mednarodni misiji Odločna podpora v Afganistanu izrazil sožalje v imenu Ministrstva za obrambo Republike Slovenije. Hkrati je minister Erjavec zaželel čim prejšnje okrevanje dvema pripadnikoma hrvaškega kontingenta, ki sta bila težko ranjena v današnjem napadu v Kabulu.

Pripadniki 9. kontingenta SV na misiji Odločna podpora v Afganistanu opravljajo dodeljene naloge in se počutijo dobro, so na našo poizvedbo odgovorili z MORS. "Kontingent ima mandat za naloge usposabljanja, sodelovanja in pomoči Afganistanskim varnostnim silam in ustanovam. Delujejo v zahodnem delu Afganistana, in sicer v Poveljstvu za usposabljanje in svetovanje Zahod v Heratu."

 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (171)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Misija1
25. 07. 2019 11.06
-2
Probam nekako gledali iz obeh strani ta dogodek. Naši in hrvaški vojaki tja rinejo zaradi denarja. Kolikor mi je znano, so naši bili vedno nameščeni v bazah, ki se nahajajo na relativno varnih področjih in tudi zunaj na terenu niso nikoli bili na območjih, kjer je bil kakšen boj. Kar je razumljivo, saj kdo pa bi tvegal življenje. Ampak dajmo se zavedati, da pa drugi vojaki, naprimer ameriški in britanski, so pa konstantno na terenu in to na območjih, kjer je vsak dan na sporedu streljanje. In so tudi tega deležni. Najbolj žalostno pri vsem tem pa je to, da so naši tam plačani več, kot pa dobi ameriški vojak, ki je dejansko ves čas v nevarnosti. Osebno priznam, da ne bi nikoli šel na takšno območje za noben denar, ker nikoli ne veš, kaj in kje boš imel nesrečo. Dokler so naši nameščeni na varnih območjih, tja z veseljem rine vsak vojak. Bi pa bilo zanimivo videti našo vojsko na res vojnem območju, kjer se vsak dan spopadajo ameriški vojaki. Na prste ene roke verjetno lahko preštejemo heroje, ki bodo šli tja prodajat življenje in hudo dvomim, da bi se našel kakšen slovenski vojak, ki bi šel tja. Vsekakor pa sožalje svojcem umrlega vojaka.
kure bedne
24. 07. 2019 21.09
+15
Vsaka država,ki pošilja vojake na te misije morajo računati tudi na to. Sploh pa hodijo tja oboroženi, prostovoljno in za denar. In pri takšnih dogodkih vidiš, da denar ni vse.
Chon
25. 07. 2019 07.51
-5
Tudi tebi enako kot v spodnjem komentarju...
aljoteam
24. 07. 2019 20.58
+5
Ne razumem teh sozalij, ne recem, ce bi umrli Afganistanski civilisti. Ce bi bili vsaj konsistentni in posiljali sozalja, ko pade vojak tudi na drugi strani (recimo pri Talibani). Hinavsko se je opredeljavati v vojnah dalec stran, ki se te prav nic ne ticejo, zalovati za vojakom na eni strani in gledati stran, ko umirajo drugi.
Chon
25. 07. 2019 07.50
+6
Ta umrli vojak je oseba, ki je sodeloval in pomagal pri vzpostavitvi in usposabljanju afganistanskih varnostnih sil, ki so potrebne da se na enem divjem, nasilnem in kaotičnem območju uredijo varnostne razmere, izboljša stanje glede miru, predvsem pa da se zaščiti prebivalstvo, ki so ga talibani trpinčili, se nad njim znašali in zlorabljali. Na drugi strani talibani niso nobeni vojaki, ampak horda ekstremnih islamskih skrajnežev, ki so na oblast prišli z brutalno silo in "izvajali" skrajno okrutno vladavino nad ostalimi prebivalci Afganistana. Talibani niso vzdrževali nobenega miru, niti niso varovali prebivalstva, kot spodaj piše eden od "vseznalcev", ampak ravno obratno. Terorizirali so populacijo celotne regije in počeli nepredstavljiva grozodejstva (posiljevanja, trenutne usmrtitve, mučenja, itd). Zaradi njihovega načina delovanja in islamske ekstremnosti je marsikatera teroristična organizacija pri njih poiskala podporo (namestitev, logistika, informiranje, itd). Taliban ni vojak, ampak navaden terorist, na drugi strani pa profesionalni vojak, ki se za mizerno plačilo vojski zanesljivo ni pridružil zaradi nekih obetov prosperitete iz mizerne vojaške plače, ampak razlogi verjetno bolj temeljili na pripadnosti naciji in domoljubju. Res je da je šlo za vojaka, ampak bil je tudi človek, tako da je sožalje povsem na mestu... za razliko od teh psov talibanov.
yaxscdvf
25. 07. 2019 08.07
-7
yaxscdvf
25. 07. 2019 08.08
+1
Sicer pa, domoljublje in pripadnost naciji se izvaja doma, ne na drugi strani planeta.
Chon
25. 07. 2019 08.11
+2
Ne, nisem hrvat. Razumem pa tvoje vprašanje... vprašanje majhne osebe (pa ne po fizični rasti), ki misli, da se svet konča dlan pred njegovim nosom.
yaxscdvf
25. 07. 2019 09.14
-3
Misliš, da si ti kaj dosti večja oseba, ker skušaš opravičevati tuje vojaške sile v neki državi?
Chon
25. 07. 2019 09.20
+1
Mislim da tole tvoje pisanje res ni vredno komentarja.
yaxscdvf
25. 07. 2019 09.49
-2
Potem pa nehaj komentirat. Če misliš, da bom potem v jok pa na drevo pa vse igrače sabo... si se presneto zmotil.
BUONcaffee
24. 07. 2019 20.38
+3
Teh 8 slovenskih vojakov bi jaz poslal na misijo v Slovenijo.
BUONcaffee
24. 07. 2019 20.34
-1
NATO je bi ustanovljen da brani svoje zaveznice. Sedaj pa naj razume kdo lahko.
BUONcaffee
24. 07. 2019 20.33
+1
Vse skupaj je brezveze, te misije NATO pakta vse ena velika bedarija.
srebrnibreg
24. 07. 2019 20.15
+11
Nepotrebna žrtev zaradi nepotrebnih in nekoristnih mednarodnih misij po svetu.
BUONcaffee
24. 07. 2019 20.32
-2
Tokrat se strinjam z teboj. Tudi sam se sprašujem čemu je tako.
BUONcaffee
24. 07. 2019 19.56
-3
Vsaka vojna zahteva žrtve.
BUONcaffee
24. 07. 2019 19.47
-4
Enkrat ko v žilah teče vojaška kri, potem gre človek iz vojne v vojno.
BUONcaffee
24. 07. 2019 19.45
+2
Ne vem zakaj so šli v vojno naši sosedi???? Še od njihove domače si niso najbolj opomogli.
plotter123
24. 07. 2019 19.12
+10
SAM PRAŠAM , DOPOLDNE SO TO OZNAČILI KOT TERORISTIČNI NAPAD, Pa me zanima ali je Afganistan del ZDA kot neka konfederalna država ? Če ni potem STE TERORISTI vi ki se po njihovem dvorišču sprehajate do zob oboroženi in jim zraven še streljate družine.
Bolfenk2
24. 07. 2019 18.38
+12
Eni so v vojnah umrli za domovino, nekateri pa gredo v vojne umirati za denar. Na žalost in sramoto Slovenije so v Afganistanu tudi naši vojaki, ki tam ubijajo domačine za denar za tuje interese. Če se kdo želi boriti proti Talibanom, lahko gre na Kolpo. Pa še koristil bo domovini.
Klotilda H
24. 07. 2019 18.25
+3
MISIJA OZN??? ARBITRAŽNO SODIŠČE JE ŽE DESETLETJA V SESTAVI ORGANOV OZN: do sedaj so še vse države spoštovale odločitve sodišča, razen dveh: kitajske in hrvaške.
USAretradiranec
24. 07. 2019 18.21
+8
Če bi enga našha pihnl tam, grem stavit 10000%, da tega ne bi objavil noben kockasti medij, tle pa sam da raje spet ne "oblači" kockaste zastave , tko kot med nogom.svet.prvenstvom, fuj!
proofreader
24. 07. 2019 17.58
+20
Hrvatje v Afganistanu, Afganistanci pa pri njih doma.
bohinj je zakon
24. 07. 2019 17.57
+6
Škoda. Tamo se kockasti borijo za našo svobodo.
Kollerik
24. 07. 2019 17.55
+30
Namesto, da bi ustanovili Združene Države Evrope, vzpostavili učinkovi frontex na svojih EU mejah in delali na skupni, močni kontra politiki glavnim globalnim igralcem (Rusija, Kitajska, Amerika).. pa se morajo evropejci boriti za ameriške interese nekje v boratovih deželah. Zgrešeno in nezrelo.
Kollerik
24. 07. 2019 17.55
+4
Animal_Pump
24. 07. 2019 19.19
+2
S tem se pa močno strinjam...na žalost smo pa samo razdeljeni...Ene evropske države so amerofilske...druge pa rusofilske. Evropa bi se mogla distancirati od teh držav.
Kollerik
24. 07. 2019 19.57
+3
Če se bo EU distancirala od držav iz obeh skupin (proameriške in proruske), bo od taiste EU ostalo bolj malo. Zato je morda dosti bolje, da se EU jasno, odločno in učinkovito (nemogoče? morda...) distancira od takšnih politik znotraj teh držav.
Žac
24. 07. 2019 17.53
+2
Ne morem verjeti kaksni bolni komentarji in komentatorji. Na racun mrtvega cloveka. Kar koli bil,je bil clovek. Sovrastvo je prislo do skrajnih mej. In po tem se cudimo ce preberemo kaksno novico kaksna je bila z Krka. Vsa sreca da je to se tako po redko glede na vse kaj tu preberes.
yonex
24. 07. 2019 17.29
+41
Važno da evropski vojaki umirajo na Bližnjem vzhodu, medtem ko razni mladi moški iz Afganistana, Sirije, Iraka itd "pribežijo" v Evropske države. Ironija res, mi branimo njih pred ničemer, oni pa brez vojske zavzemajo Evropo izključno z priseljevanjem, štancanjem 10+ otrok in neuspešno integracijo. Slabo kaže Evropi...
janez0606
24. 07. 2019 17.44
+2
Ejga kdo jih je pa prsilu da gredo v EU, ZDA pa EU same, torej? Cakte da se trump sprav na Iran, jih bo na milijone na slovenski meji, pa ne kavcadjev, ampak takih k druzga k vojne ne poznajo.
Wahl
24. 07. 2019 17.13
+24
Sožalje družini ubitega vojaka.