Tujina

VIDEO: Ko ubije paralizator

Vancouver, 15. 11. 2007 16.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Objavljen je videoposnetek krute smrti poljskega imigranta, ki ga je kanadska policija napadla s paralizatorjem.

Paralizator, ki generira preko 50.000 voltov napetosti, naj bi bil v Kanadi uveden brez predhodnih neodvisnih varnostnih testov.
Paralizator, ki generira preko 50.000 voltov napetosti, naj bi bil v Kanadi uveden brez predhodnih neodvisnih varnostnih testov. FOTO: POP TV

Na letališču v kanadskem mestu Vancouver je policija 14. oktobra s pomočjo električnega paralizatorja poskušala umiriti 40-letnega Poljaka Roberta Dziekanskega. Policija je na potnika z električnim paralizatorjem streljala dvakrat. 40-letnik je padel po tleh in kričal zaradi hudih bolečin. Štirje policisti so moškega vklenili, kmalu za tem pa je moški umrl.

Poljak, ki ni znal angleško, je namreč po desetih urah čakanja na pojasnila, začel jezno prevračati stole, zato so varnostniki na pomoč poklicali policiste, ki so uporabili paralizator. Obdukcija je pokazala, da Poljak ni bil pod vplivom alkohola ali drog.

S 1. junijem je uporaba paralizatorja dovoljena tudi v Sloveniji, in sicer za pripadnike specialne enote Generalne policijske uprave, ki opravljajo najbolj nevarne in tvegane naloge in sodelujejo pri prijetju storilcev hujših kaznivih dejanj

Za posledicami električnega paralizatorja je v Kanadi v petih letih odkar policija uporablja paralizator umrlo že 17 oseb. Prav zato se je mati ene izmed žrtev brutalnega policijskega posredovanja obrnila na medije in objavila amaterski posnetek, ki prikazuje grozljivo smrt 40-letnega Poljaka, ki je v Kanado pripotoval na obisk k svoji materi. Posnetek je sedaj eden izmed glavnih dokazov v preiskavi o smrti Dziekanskega.

Z objavo videoposnetka poskuša mati ene od žrtev doseči, da bi v Kanadi poostril nadzor nad uporabo nevarnega paralizatorja oziroma, da bi se čim bolj omejila njegova uporaba.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (32)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
16. 11. 2007 22.56
Vseeno je če niso imeli namena, ubili so ga kljub temu, zdaj je prepozno za sprenevedanja, izgovore in opravičila, prevzeti morajo odgovornost in prejeti zasluženo kazen. Kdo ve kaj je resnično v ozadju tega, in nihče ne jamči, da ga niso poznali že o prej. Ne poznamo cele zgodbe. Ravno tako je lahko banal kot zgodba z žensko, ki se je v letališkem zaporu zadušila z lisicami, ko je želela da ti predse, kar seveda praktično nemogoče, to gre kvečjemu pod nogami. Zakaj banal, take sorte uniformiranci pač niso verodostojni in varujejo lastne riti.
User267328
16. 11. 2007 20.39
@igor.gojcic In po čem tvoj veleum meni, da so uporabili paralizator z namenom, da človeka ubijejo? Če pa ne ločiš namena ali motiva od posledice, si pa preberi še kakšno knjigo. Ti ne bo škodila, verjemi.
Alteist
16. 11. 2007 18.45
Vsem policistom najmanj 30 let zapora!
User280776
16. 11. 2007 13.43
da 5 policistov in celo več ljudi oz varnostnikov ne more umiriti enega človeka brez tega paralizatorja je sramota, poleg tega ni nevaren samo paralizator ampak tudi nevarnost padca oz. udarca v glavo ki je lahko smrtonosen....tisti ki govorite da si je sam kriv se raje vprašajte ali bi vi zdržali 10 ur v čakalnici?????? verjetno bi še veliko kaj hujšega počeli kot samo metali stole....sicer je pa povsem jasno, da je smrt z elektriko v tem primeru izredno kruta in ne ravno kratka, to je smrt v težkih mukah!
Ramzess
16. 11. 2007 13.11
Sh00t3r="Je pa res, da ni opravičila za dejanja, ko na koncu človek umre, pa četudi to zagotovo ni bil njihov namen." Zdaj ni več dvoma, da je bil, zakaj bi se sprenevedali, ko je prepozno. ALGEBRA BILMAN="No, govori rusko, je pa poljak. Kar zveni se bolj komunisticno in nevarno ce mene vprasate. Vsi morajo cakati 10 ur na letaliscih in vec kdaj pa kdaj, taksna je politika za vse." Neke vrste mala karantena bi lahko rekli. V tem času bi že našli par tolmačev tudi iz poljščine, danes je že vsako potovanje tvegano. Česa v desetih urah niso naredili, pa so v desetih minutah. Grozljiv posnetek, živalsko mučenje, in okruten skupinski umor, ne glede na okoliščine in dejstva, vsi vpleteni policaji, varnostniki in njihovi nadrejeni bi morali biti "kruto" kaznovani zato. Zvezat na razpelo, v višini njihovih teles, sred letališča, kjer bi svetovni popotniki pluvali na njih, jih žalili, itd., da bi na lstni koži čutili posledice lastnega masakra. Vinoteka.dvor="Pri tolikih policistih na kupu bi ga lahko umirili s strokovnim prijemom in ga uklenili" Lahko, ampak najprej je treba pravilno in dolsledno definirati "strokovni prijem". Pri tako splošni definiciji prihaja do množičnih zlorab, tako kot pri oceanih zakonov, ki zahajajo v isti paradoks. biofrutek="Kakšen krut napad? Na tem posnetku ni nobenega napada s strani policije." Policaji so milslili, da so pametni in so poklicali varnostnike, saj ni razlike med njmi, da opravijo z človekom, a zato za dejanje, krut umor, niso nič manj odgovorni. Popolnoma enako so krivi. "Zakoni so zato da se jih upošteva. Če jih zavestno kršiš moraš bit pripravljen na posledice." Kaj sem zgoraj napisaj o zakonih in njihovi presplošenosti in posledičnih zlorabah. "kriss714="Paralizator je nevarnejši od pištole. Preprosto zato, ker se propagira kot nenevaren in je posledično njegova uporaba dosti bolj nepremišljena. Ko človek potegne pištolo se zaveda njenega delovanja, paralizator se pa napačno smatra za igračko." Se strinjam, me pa vseeno muči vprašanje, kaj vse upoštevajo kot dejanski vzrok za smrt po "strelu" iz paralizatorja. Če je nekdo padel in umrl po strelu ali dveh iz paralizatorje, še ni smoterno kar na pamet sklepati, da je umrl direktno zaradi paralizatorja. S tem se strinja tudi oFca84: "Se pa sigurno vsako telo na tak šok drugače odziva.". Na izid vpliva tudi telesno in zdravstveno stanje "zadete" osebe, saj noben policaj, ki uporabi paralizator, čeprav se delajo pametne, ne pozna zdravstvenega stanja svoje žrtve, kaj šele. če le ta nosi v sebi kakšne elektronski vsadek, od srčnih spodbujevalcev, do možganski čipov in elektrod za korekcijo možganskih motenj. Sicer pa problem v tem, da ljudje pri reševanju težav preveč radi posegajo po kemičnih ali tehnoloških sredstvih, namesto besednega dialoga, v nasprotnem primeru bi morali prevzeti odgovornost, za napačno sklepanje situacije in posledino napačno uporabo "pomirjevalnih" sredstev. Iz članka ni razvidno, da bi dotična policija to storila, pa varnostniki enako. Čemu pa jih imajo, če sa tako nesposobni, da rabijo pomoč "paralizirane" enote."
User106144
16. 11. 2007 12.56
Kakšen krut napad? Na tem posnetku ni nobenega napada s strani policije. Dec se je razpizdu in so ga umiril. Sicer s pomočjo paralizatorja ampak si je sam kriv. Kaj maš za skakat pa razbijat na letališču? Sicer pa na posnetku je lepo razvidno da so ga štirje nekajkrat prosil in mu nakazal da naj se umiri. Kaj jokate vsi neki...če si na pravi strani zakona in ubogaš policiste te ne bo noben tresu. Tale je mel pa nesrečo da je bil kej bolan al pa kej tazga in je dubu preveliko dozo. Sicer se strinjam da je kruto da je umru samo...na to bi prej mislu preden je začel bedarije delat. To naj vam bo v poduk. Zakoni so zato da se jih upošteva. Če jih zavestno kršiš moraš bit pripravljen na posledice. Posledica pa je lahko tudi smrt kot v tem primeru.
trstenjak
16. 11. 2007 12.36
@anze_zaloznik Kaj pa je še lahko bolj narobe, kot da te ubijejo v čakalnici? Seveda so krivi policisti, ubili so človeka. Brez potrebe. Iz užitka, ker ni bilo nobene nevarnosti za nikogar. Niti vprašali ga niso, kaj je problem. Tip govori rusko, razturimo ga. Ne želim, da bi se komu v tvoji družini zgodilo kaj podobnega, da prideš do spoznanja, da ne živiš v igrici s tremi življenji.
vinadap
16. 11. 2007 12.08
V tem primeru,bolje imeti modrice,kakor pa izgubiti življenje,vsaj jaz tako mislim.
User288151
16. 11. 2007 11.58
Ja kaj pa, če bi ga hoteli umiriti z golimi rokami in bi se preveč upiral, pa bi ga moral kateri od policistov malo močneje prijeti? Potem pa bi bilo spet use narobe, ker bi imel par modric in bi se vsi razburjali, kako nasilna je Kanadska policija!!! Po mojem mnenju so policisti ravnali pravilno... tip je ponorel in so ga umirili s paralizatorjem. Če pa je pri tem urml, pa to ni krivda tistih policistov, ki so posredovali. Potem bi oblast očitno morala razmisliti o zamenjavi električnega paralizatorja s katerim drugim, manj nevarnim orožjem.
vinadap
16. 11. 2007 11.20
Pri tolikih policistih na kupu bi ga lahko umirili s strokovnim prijemom in ga uklenili,ne pa,da so streljali z paralizatorjem,očitno so ga želeli sprobati kako to deluje.Sramota!Ne hodite v Kanado,ker ne veste,če boste preživeli!!!!!
Borut Kozan
16. 11. 2007 11.08
Danes se čudimo Kanadčanom, čez par let bo MORALO par ljudi UMRET tudi v Sloveniji. Zakaj? Zato, da bomo policiji vzeli to nevarno igračko iz rok. Dokler ni smrti se v Sloveniji ne zgodi nič. Ta nauk smo že sprejeli.
User265087
16. 11. 2007 10.57
Se opravičujem, ker nisem vedela, no. Vi ste pa vsi vsevedneži.. Zgledalo je čudno, posneto pa tud ni blo glih profesionalno in tako da bi bilo jasno razvidno. Vsekakor pa mu niso imeli pravice vzeti življenja v tem primeru!
User198392
16. 11. 2007 10.35
In naša policija že testira takšne! JUHU!!
User104997
16. 11. 2007 09.14
Kakšna kruta smrt neki. Zadeva je na strani države. To je umor na grozovit način.
User204797
16. 11. 2007 05.46
Mire-misljeno je bilo ironicno. So mi pa dva od stirih komentarjev zbrisali, nimam pojma zakaj, skoda. Bi se verjetno nasmejal marsikdo :) Lp
User269141
15. 11. 2007 23.44
Če se Kanadčani pogovarjajo da govori Rusko še ne pomeni,da ni govoril Polsko.Pa tudi streljali niso le dva krat.
User253930
15. 11. 2007 22.46
ALGEBRA No, govori rusko, je pa poljak. Kar zveni se bolj komunisticno in nevarno ce mene vprasate. Vsi morajo cakati 10 ur na letaliscih in vec kdaj pa kdaj, taksna je politika za vse. Najbolj glupa replika ki sem jo kdaj videl v življenju? Zakaj pa se urijo varnostniki pa policaji? Kaj zdaj ker je Slovan kar si sigurno tudi ti, se ga je treba bat? Mislim kaksne neumnosti, ti izgleda sanjaš ta komunizem al pa ti sploh ne dovoli spat!
User204797
15. 11. 2007 22.43
Naslov bi morali spremeniti, mar ne? Ko ubijeta paralizatorjA, dvojina.
User204797
15. 11. 2007 22.40
No, govori rusko, je pa poljak. Kar zveni se bolj komunisticno in nevarno ce mene vprasate. Vsi morajo cakati 10 ur na letaliscih in vec kdaj pa kdaj, taksna je politika za vse.
User267328
15. 11. 2007 21.55
Pika.a tisto na koncu, ko kaps udarja s palico po tleh, niso bili nobeni grozni udarci, ampak je na ta način pospravil teleskopsko palico. Če ne veš za kaj se gre, potem raje ne komentiraj. Je pa res, da ni opravičila za dejanja, ko na koncu človek umre, pa četudi to zagotovo ni bil njihov namen.