Tujina

Vodja nemške katoliške cerkev sodeloval v zlorabah?

Berlin, 02. 06. 2010 20.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Nemško tožilstvo je sprožilo preiskavo zoper vodjo Katoliške cerkve v Nemčiji. Očitajo mu, da je v preteklih desetletjih podpiral in sodeloval pri spolnih zlorabah otrok.

Vatikan
Vatikan FOTO: Reuters

Nemško tožilstvo je sporočilo, da je sprožilo preiskavo zoper vodjo Katoliške cerkve v Nemčiji Roberta Zollitscha. Predsedniku Nemške škofovske konference namreč očitajo, da je v preteklih desetletjih podpiral in sodeloval pri spolnih zlorabah otrok.

Tokratna preiskava tožilstva v nemškem Freiburgu se nanaša na primer iz leta 1987, ko je bil Zollitsch v freiburški nadškofiji odgovoren za kadre. Tedaj naj bi nekemu duhovniku, ki je pred tem zlorabljal otroke, zavestno ponovno podelil pravice do opravljanja duhovniške službe.

Neimenovani tiskovni predstavnik Zollitscha je medtem v današnjem sporočilu za javnost vse obtožbe že zavrnil in jih označil kot neosnovane. Zapisal je, da Zollitsch leta 1987 v omenjenem primeru nikakor ni bil odgovoren za ponovno podelitev pravice do opravljanja duhovniške službe.

Nemško Cerkev sicer že od začetka leta pretresajo številna pričevanja o spolnih zlorabah otrok za cerkvenimi zidovi, ki naj bi se dogajala v preteklih 50 letih.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

uurbanija
03. 06. 2010 22.31
@cakalnica303.06.2010, 19:540 To se tebi samo zdi. Edini pedofili so v RKC.
cakalnica3
03. 06. 2010 19.54
Ja, pedofilija. Na žalost jo je povsod ogromno. Ko se človek malo bolj ukvarja z mladostniki (šolstvo, zavodi, domovi ...) izve zelo veliko tovrstnih zgodb. Ali starši, ali bratje, strici ... Največ jo je v žlahti in pušča hude sledi ... Je pa težko kaj narediti, ker se žrtve nočejo izpostavljati. Na žalost je tega veliko več, kot bi si človek mislil ...
User406779
03. 06. 2010 19.07
grozljivo.kako lepo bi bilo ,če nebi bilo na svetu NOBENE religije
User499141
03. 06. 2010 18.11
Najboljši način za preprečitev možne zlorabe otrok bi bila poroka duhovnikov, predvsem nižjih rangov, višjih pa ne ker bi jim lahko bila družina v napoti pri pomembnih in obremenjajočih odločitvah.
User485618
03. 06. 2010 15.07
G.KANON ! Ne bom trdil da RKC ni nikoli naredila nič dobrega. Je sigurno da je . Ampak o tem bomo govorili ko bo tema o dobrih delih. Tudi cerkve in vere nasploh. Nisem tako zadrt da tega nebi priznal. Vendar se z dobrimi deli ne da popraviti ogromno gorja ki ga je povzročila. Enostavno so to različne stvari. Isto kod da bi morilcu na sodišču oprostili umor ker je pač daroval v neke humanitarne sklade recimo ogromno denarja. Ali dela ( svojega ) itd. To se enostavno ne da primerjati in vagati. Tudi verjamem da je ogromno DUHOVNIKOV zelo dobrih ljudi , vedno pripravljeni pomagati in veliko ljudem v tožbo in pomoč. Ne bi želel da bi moja kritika zvenela kot osebni napad na vse duhovnike. Je pa res da je sam sistem delovanja RKC tisti ki je ( ali celo še ? ) pogodoval zlorabam in NI SANKCIONIRAL takih pojavov v svojih sredinah ! ŽAL. In če ne sankcioniraš , si soodgovoren ( tudi MLADIĆ ni osebno pobijal ). Zapovedna odgovornost ! Celibat pa je (bil?)vzrok mnogih takih dejanj, saj tudi duhovniki so SPOLNA bitja. In zapoved zatiranja te sle privede do hudih traum in posledično tudi zlorab v tej stiski. ZATO je odgovorna RKC. Zakaj v drugih religijah kjer so poroke duhovnikov dovoljene takih škandalov skoraj ni ?
User269639
03. 06. 2010 13.44
jaz pa mislim da ma rael. org prav, vsi imamo istega 'boga', elohim. bitja ki so nas ustvarila 25 tisoč let nazaj po svoji podobi in nam skozi stoletja pošiljala preroke... sporočilo me je fasciniralo, zadevo lahko preberete v brezplačni net knjigi; inteligentni dizajn oz. resnična podoba boga v slovenščini.. ja pa glede rkc, veliko lepega je nardila in tudi veliko hudega, zdej je čas da izgine in jo nadomesti znanost.. pozdrav vsem :)
zbodljaj
03. 06. 2010 12.52
Zelo tendenciozen naslov. Kolikor sem prebral naprej, ni zlorabljal otrok
User478412
03. 06. 2010 12.26
jaoo SPET ta RKC in pedofilija !! Pa kaj je s tem folkom v RKC??!
uurbanija
03. 06. 2010 11.12
@mark54 Tako da mislim da imam kar prav pa če je to vam g. CANON všeč ali ne. Meni je všeč. Bodimo pač prepričani v to kar so nas učili. RKC je leglo pedofilije, nikoli ni storila nič dobrega, in je vso zgodovino samo pobijala in posiljevala.
User485618
03. 06. 2010 10.13
G. Kanon ! Nisem siguren da je RKC prinesla kaj dobrega na salomonske otoke. Tam so ljudje živeli tisočletja brez krščanstva. Pa bi tako lahko še tisočletja. Nevem če je ravno Vaša vera tista ki jim je prinesla blaginjo in mir. NIsem siguren da so jim o svojem bogu pripovedovali na kakih plemenskih setankih. Verjetno z mečem in puškami .Kar se pa naše zgodovine tiče pa je podobno. Kaj pa vemo kako vero smo sploh imeli in v kake bogove so naši predniki verjeli. Ali nam je krščanstvo kaj boljšega prineslo kot smo imeli ? teško verjamem. Naši bogovi so bili tudi dobri in lepo so šli v uho. Krščanstvo pa nam je bilo z mečem vsiljeno. Kar ni glih bilo tako dobro. Ampak ok. To se je dogajalo v nekih teških časih. Da pa se še krščanstvo danes poslužuje raznih fint in spreminja ( vsiljuje ) nekim plemenov svojo vero pa mislim da je malo aut. Žal je pedofilije ( in še česa ) v RKC precej več kot pa si mislimo in kot vemo. Seveda je teško danes dokazovati za 50 let nazaj ! Ni dokazov , malo se iz škandalov izcimi. Seveda. Vatikan je ena najmočnejših sil. In proti taki sili nima skoraj nobene šanse. Šele sedaj se zve za najhujše ( najbolj množične ) afere. Kaj pa na tisoče malih aferic ki nikoli niso ( in ne bodo ) prišle na dan ! Kaj pa cela zgodovina RKC ? mislite da pred stoletji ni bilo pedofilije ? Žal sem skoraj prepričan da je bila RKC leglo pedofilije. Saj so v okviru nje lahko NEKAZNOVANO pedofili izvajali nasilje nad otroki ki so jim bili tako ali drugače zaupani. Gdo pa je bil ,do nekaj zadnjih primerov,kdaj kaznovan ? en postopek v cerkveni zgodovini mi povejte ? Ne mislim zadnjih 20 let. Medtem ko so kurili čarovnice in heretike na grmadah ali so kerega pedofila ali kakega drugega spolnega iztirjenca , gdaj zažgali ? Nisem še slišal kaj takega. Tako da mislim da imam kar prav pa če je to vam g. CANON všeč ali ne.
uurbanija
03. 06. 2010 08.44
Kaj pa naprimer plemena na Salomonovih otokih; do prihoda misijonarjev so bili ljudožerci. Verjeli so v različne bogove, npr. Orla, morskega psa,... in plemena ki so imela istega boga se niso žrla med sabo. Ko so prišli misijonarji, so jim povedali, da je nad njihovimi bogovi še en bog, in ker smo vsi otroci tega Boga, se ne smemo jesti med seboj. Ljudje so to sprejeli, in danes ni več ljudožercev. Misijonarji so ustanovili bolnice, šole, siroišnice, učijo jih kmetovati. Ali je to vsiljevanje, in bi jih morali pustiti, da bi se v 21. stoletju še vedno lovili med seboj in jedli, kot oni pravijo dolge prašiče (ljudi)?
uurbanija
03. 06. 2010 08.33
@mark50 Ogromno je obtožb, zelo malo pa je na koncu dokazanega. Glede na miijone domevnih žrtev me to čudi. In to da je bilo v preteklosti in da je sedaj v RKC več pedofilije kot kje drugje tudi ne drži. Strinjam se da je treba preganjati pedofilijo, vendar posploševati, da je cerkev itak eno samo veliko leglo pedofilije je pa malo mimo. Res pa je da je proti cerkvi vseskozi ena velika anti propaganda. Kar pa se tiče misjonarjev, tudi slovence so nas pred mnogimi leti pokristjanjevali misijonarji, in sprejeli smo krščansko vero, in mislim da nam je prinesla veliko dobrega. In bili smo ponosni nanjo, pred 50-60 leti pa so se nad nas spravili drugi misijonarji (bolj politične sorte), in od takrat se trudijo da bi nam to vero vzeli. A to je prav?
cirenij
03. 06. 2010 08.24
mark50 saj pravim, da je vsaka vera, ki je poštena, pravična in polna ljubezni prava. Vsako vsiljevanje pa je teror nad ljudmi. Tudi pokrščevanje narodov in krščenje otrok je zgrešeno. Vsak se mora odločiti sam, ko je tako daleč, da lahko presodi, kaj je za njega prav. Zato pa pravi Sv. pismo, da botri odgovarjajo za svoje krščence. Pa saj vemo kaj so botri, stisnejo darila, potem pa pozabijo. Pod krinko humanitarnosti pa se izvaja kraja naravnih bogastev in posiljevanje ljudi, ki so do takrat živeli srečno. Če ne bi imeli naravnih bogastev, ki jih sami še ne znajo izkoriščati, se noben zahodnjak ne bi zmenil zanje.
User440188
03. 06. 2010 08.06
Cirenij , strinjam se s tabo samo povej kaj ti misliš o vsiljevanju vere pod krinko humanitarnosti. Zakaj so krivi starši ker vzgajajo otroke v svoji veri in delajo zmedo otrokom. Ali zmede ne dela prav misionarjenje ? S kako pravico te otroke silijo v krščansko vero ? če že hočejo pomagati naj jim pomagajo in jim pustijo njihovo vero. Ampak ne. Mislim da v 21.stoletju ti misioni niso več potrebni ( vsaj v taki obliki.) Pomoč pa smo skoraj dolžni dati , saj smo jih mi ( evropejci mislim ) oropali njihove prvinskosti in jim s silo vsiilili naš način življenja. Pokradli bogatstva ( rudna itd ) in jih pahnili v revščino in bedo. ŽALOSTNO !!!
cirenij
03. 06. 2010 07.52
mark50 vsaka vera je dobra in prava. Le da je človek dober in pošten. Zganjat hinavščino v neki veri ali cerkvi nato pa delat svinjarije (npr. ogovarjat soseda ali si ob množici revnih kopičit bogastvo...)pa sigurno ni po Božji volji. In sigurno so ti reveži srečni taki kot so, ker so vsi približno enaki. Hlepiš po nečem večjem le takrat, ko vidiš pri sosedu ali someščanu.
User440188
03. 06. 2010 07.41
Ker smo pri misionarju OPEKi bom malo spremenil temo in razvil novo : Na TV slo je bil misionar iz Madagaskarja ( ne vem če je bil to ravno Opeka ) . Zelo kao angažiran in priljubljen itd. Pa ga novinar vpraša kako pa ti otroci sprejemajo vero ( ki jim jo vcepljajo v glavo misionarji ) in gospod je rekel da imajo velike probleme ker ti otroci ko pridejo domov zopet pridejo v okolje njihovih bogov in religije ( poganske seveda ) In tako se morajo ponovno zelo truditi da jih spravijo pod okrilje svete RKC !!! Pa me srh spreletel. S KAKO PRAVICO OTROKOM VSILJUJEJO SVOJO VERO ??? Pod pretvezo humanitarne pomoči se grejo ti misionarji igric in te otroke oropajo njihove vere. Pa bilo kaka že je in v kaj verujejo. DOMOV naj gredo in pustijo naj jim njihove bogove in vere. Ćlovek je lahko zveličan tudi v kaki drugi veri. GROZNO ! Kaj bi rekli če bi danes tukaj amerika prišla , vsem dajala denar itd in nas silila da gremo v mormonsko vero če hočemo dobiti denar. Kaj bi nato rekli RKC ?
Popotnik61
03. 06. 2010 07.29
Lep primer RKC humanitarnosti se je zgodil pred dobrim letom v zvezi z misionarjem Opeko. Treba je le povezat stvari. Naključje je hotelo da sem obiskal klet Bistrica ( last RKC - Mariborska nadškofija ) in nam je bilo ponujenoKardinalsko vino v nakup. Omejena količina 2000 steklenic po 100,00 €. Reklama je bila , da poklonijo profit misionarju Opeki. Moj izračun pravi da vino s škatlo ni bilo kot strošek vredno več kot 10,00 €. - torej zaslužek 90,00 € po flaši - če so torej 1000 flaš protokolarno razdelili in samo tisoč prodali je zaslužka 90.000,0 €. Opeki pa so ob vsem pompu izročili 10.000 € Da jih ni sram.
User440188
03. 06. 2010 07.24
Ja g. Canon . načeloma imaš prav. Vendar moraš vedeti da je RKC kao jezusova naslednica. Ustanova visokega moralnega ugleda. V njo in z njo naj bi se zveličali. Zato je tukaj zadeva s pedofilijo strašnejša kot bilo kje.drugje. Vedeti moraš da je tu bilo pravzaprav sistemsko nastavljeno tako da so se take stvari stoletja dogajale in ne preganjale in ne kaznovale. Pravzaprav legalna prostitucija pedofilija. Ti slučaji ki so danes prišli ven so le vrh ledene gore. Eden od vzrokov pa je CELIBAT. Ves sistem je bil naravnan tako da so duhovniki ( in vsi ostali ) svojo spolno slo pač bolj ali majn skrivoma izživljali pač nad tistimi ki so jim bili pri roki. In nad katerimi so imeli popoln nadzor, vpliv in moč. In če so kateri prekoračili vse meje "dobrega ukusa", so jih premestili v nek drug kraj kjer so se zadeve zopet štele od nule. Tako so pač eni celo življenje nekako nekaznovano izvajali razne oblike nasilja nad nemočnimi. Še enkrat. To kar prihaja na dan je le vrh ledene gore. Miljoni zlorabljenih pa ni , noče ali več ne more pokazati s prstom na predstavnika RKC. V rdugih sferah pač tega ni bilo toliko in ne tako splošno tolerirano kot v RKC. Je pa načeloma enako zavrženo bilo gdo in kje izvaja nasilje ( bilo kako ) nad otroki ali odraslimi.
cirenij
03. 06. 2010 07.20
Povsod so dobri in slabi ljudje. Od narodov, do družine navzdol. Mama je bila zaradi bolezni priklenjena na posteljo. Duhovnik, ki jo je prišel obhajat je sedel k njeni postelji , jo prijel za roko in se z njo pogovarjal in jo vzpodbujal, kar ji je zelo veliko pomenilo. Ko je bil premeščen, je prišel drugi. Formalno je opravil obred kot lipov kip. Ko ga je hotela prijet za roko, jo je z gnusom umaknil, kot da je kužna. Ljudje smo različni. Povsod so taki in drugačni. Posploševanje ne vodi nikamor, videt je treba posamezen primer. Pa ne zahajam v cerkev. Glede na splošne obtožbe bi lahko nekdo od zunaj rekel, da je vsa Slovenija tajkunska ali znarkomanizirana, kar sigurno ne drži.
uurbanija
03. 06. 2010 05.49
Kaj sem hotel povedati: Niso vsi župniki pedofili, večina so zelo dobri ljudje. Žal pa jje med njimi tudi nekaj pokvarjenih, bolanih in na vse načine nagnusnih primerov, ki zlorabljajo otroke in še kaj. Ne gre pa vseh metati v en koš. Kot tudi niso vsi učitelji pedofili, če je vmes nekaj takih, le da se o tem mnogo manj govori. Ko kdo omeni pedofilijo in RKC vsi mediji pišejo o tem, ko pa nek duhovnik naredi nekaj dobrega pa nihče ne opazi. Če je duhovnik pedofil ga je nedvomno potrebno izločiti, kaznovati in mu preprečiti nadalnja dejanja, vendar pa mu je najprej potrebno dokazati da je kriv. Prevečkrat se zgodi da nekdo obtoži duhovnika po krivici potem pa je zaznamovan kot pedofil čeprav je nedolžen. Ko pa neko sodišče duhovnika oprosti, pa ni objavljeno na nobeni naslovnici...