Tujina

FOTO in VIDEO: Potapljači našli še eno truplo

Rim/Miami, 21. 01. 2012 09.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
M.R./Ni.J./STA
Komentarji
72

Dve ameriški pravni pisarni in italijansko združenje potrošnikov napovedujejo tožbo proti družbi Costa Cruisers, ki je lastnica pri italijanskem otoku nasedle ladje. Iskanje pogrešanih se medtem nadaljuje, število mrtvih je naraslo na 12.

Ladja je na čer 150 metrov stran od otoka Giglio nasedla v petek, 13. januarja.
Ladja je na čer 150 metrov stran od otoka Giglio nasedla v petek, 13. januarja. FOTO: Reuters

V ZDA napovedujejo tožbo proti družbi Costa Cruisers, katere ladja je pred osmimi dnevi nasedla pri italijanskem otoku Giglio, pri čemer je umrlo najmanj 12 ljudi, 20 jih še pogrešajo, več sto pa je bilo poškodovanih. Italijansko združenje potrošnikov Codacons in dve ameriški pravni družbi so napovedali, da bodo za vsakega potnika zahtevali najmanj 160.000 dolarjev (dobrih 123.000 evrov) odškodnine.

Mitchell Proner, odvetnik pri podjetju Proner & Proner, je pojasnil, da so z združenjem Codacons oblikovali nekakšno zvezo, skupaj pa naj bi na sodišču v Miamiju tožbe vložili do naslednje srede. Tožbe naj bi vložili v imenu vseh žrtev nesreče. Dodal je, da bodo za svoje varovance zahtevali nadomestila za zdravniško pomoč, izgubo prihrankov in tudi za psihološki udarec, ki so ga utrpeli, ko so želeli zapustiti ladjo.

Nekateri tožniki, takih naj bi bilo do zdaj 110, naj bi zahtevali dva- ali trikratnik najnižje vsote, nekaj pa naj bi bilo tudi takih, ki bodo zahtevali zneske v višini do enega milijona evrov.

Že tretjič prekinjeno iskanje pogrešanih so v petek zvečer, ko je bila ladja zopet stabilna, nadaljevali. Okoli 13.30 danes so potapljači našli žensko truplo. S tem se je število smrtnih žrtev povzpelo na 12. Truplo našli na četrti od 17 palub napol potopljene luksuzne ladje.

Sicer je Costa Cruises, ki je v lasti ameriškega podjetja Carnival Group, že sporočila, da je odprta za vse zadeve svojih strank in združenj potrošnikov. "Podjetje razume te skrbi in se bo na njih odzvalo, a za zdaj se želi skoncentrirati neposredno na posledice tragedije," so sporočili. Vsem potnikom so že poslali pismo, v katerem jih prosijo, naj navedejo vse izdatke in stroške, ki jim jih je povzročilo nepričakovano končanje počitnic, da bi jim lahko te stroške poplačali.

V Costi Cruisers so prepričani, da se je nesreča zgodila zaradi slabega ravnanja kapitana ladje Francesca Schettina, ki je trenutno v hišnem priporu. S tem, ko je plul preblizu toskanskega otoka Giglio, naj bi naredil manever, za katerega ni imel odobritve. Schettino je osumljen pokola več ljudi, sam pa svojo odgovornost za nesrečo zanika.

Za vse ne more biti odgovoren le kapitan

Kapitan ladje Francesco Schettino
Kapitan ladje Francesco Schettino FOTO: Reuters

Costa Cruisers je začela tudi civilni tožbeni postopek proti Schettinu, vendar pa Proner meni, da vse odgovornosti ne morejo pripisati "enemu kapitanu". Zelo preprosto je reči, da je kapitan delal na svojo roko. Obstajajo pokazatelji, da so takšne odmike z začrtane poti počeli tudi v preteklosti. Ladja bi morala imeti primerne varovalke. ''Kje so bili alarmi?'' se sprašuje ameriški odvetnik. "V času Titanika bi lahko rekli, da radarjev ni bilo. Dandanes, z vso tehnologijo, pa to ni več mogoče. Zagotovo je bila napaka tudi na samem sistemu, ki je dovolil, da se je vse to zgodilo," še dodaja Proner.

Predsednik Codaconsa Marco Ramadori pa je dejal, da ponudba družbe, ki je lastnica ladje, ni zadostna. "Ponujajo poplačilo stroškov karte, kot če bi zamudil letalo ali izgubil prtljago. Teh dveh stvari ni mogoče primerjati," pravi Ramadori. Sicer pa so morali potniki, ko so kupovali karte za križarjenje, podpisati, da bi kakršni koli pravni postopki tekli pod italijansko zakonodajo. A Proner je prepričan, da bo ameriško sodišče odobrilo tudi tak primer. "ZDA imajo že dolgo tradicijo ščitenja pravic, in ne le da je Costa v lasti ameriške družbe, temveč se to podjetje oglašuje in trži tudi pri nas," je dodal in navedel podatek, da je bilo na ladji v času nesreče tudi 120 Američanov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (72)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PomarAnc
23. 01. 2012 22.29
Ne rečem, da dobijo svojci žrtev odškodnino, sam da mora pa družba plačat 3000 potnikom po ogromno denarja, to pa ne vem, no... Pač se nesreče dogajajo, moralo bi jim biti v interesu, da nadaljnje preprečijo. Očitno tudi tukaj drži, da DENAR CELI VSE RANE!
enstajerc
22. 01. 2012 02.44
+1
Kaj ima veze ženska v kapitanovi kabini če je le ta bil na poveljniškem mostu? Ljudje vsega pa tudi ne verjet. Reševalna akcija je bila zelo uspešna kar vam lahko potrdijo pristojni za varnost. Ne vem za eno reševalno akcijo pri kateri nebi bile dovoljene minimalne izgube. No teh "izgub" je v tej reševalni akciji 0,5%.
bkaval
22. 01. 2012 08.41
Liga69
22. 01. 2012 02.09
+0
naj dajo pod ladjo ogromne plavajoče balone in spodaj pod ladjo privežejo in jo potegnejo na površje z drugimi ladjami ... mogoče bi pa uspelo ..
Denis Koprivc
22. 01. 2012 01.32
+2
ma noben nebo nobene odškodnine dobiv sigurn se povn odvetniko zravn štuli odškodnine ki bi jih mogl dobit potniki bo jo itak use odvetniki pokradl SODNI STROŠKI sam za dnar se jim gre zato se pa neki američani zravn štulijo ko nimajo nobene veze stem
Sputnik
21. 01. 2012 22.09
-1
tej si bojo sigurno zapomnili petek 13. kapitan pa je najbrž nabijal im on a boat od lonely island... kako je vse povezano :)
Scopy
21. 01. 2012 21.11
+5
Rečte kar hočte, ampak rešili so se skoraj vsi potniki in člani posadke, od 4000 ljudi na ladji jih je umrlo oz. je pogrešanih le 20. Verjetno se potniki niso sami organizirali in reševali, usmerjala in vodila reševanje je posadka, seveda da vlada zmeda in panika na ladji kar je ob takih trenutkih normalno. Tko da jest mislm da je posadka čist uredu zorganizerala evakuacijo z ladje seveda po tem ko je bila ukazana, to da je bila prepozno ukazana je napaka. To da so pluli tam kjer nebi smel je pa itak očitno tko da o tem ni vredno razglabljat.
Important notice
21. 01. 2012 21.44
-5
Ne samo da so pluli tam kjer ne bi smeli. Menda je bila v kapitanski kabini tudi ženska. Po pomorskih "vražah" ženska za krmilom ladje (ne čolna) prinaša nesrečo ..... Posebno če je to na petek 13...... Sožalje svojcem umrlih!
KlubPravilnoPretepenihŽena
21. 01. 2012 22.05
-7
ženska prinaša nesrečo kjer koli se pojavi samo v kuhinji je z njo varno biti
m1au
21. 01. 2012 22.09
+9
Seveda, ker je ženska stopila v kabino, in ker je bil petek 13., je glavni vzrok, da je prišlo do nesreče! Verjetno jim je pred tem še črna mačka prekrižala pot... Ne morem verjeti, kje vse ljudje najdejo krivce :D
Sputnik
21. 01. 2012 22.10
+2
še v kuhinji so vilce in noži. se pa strinjam da je veliko število teh ki so se rešili. lahko bi bilo huje in na srečo je tako kot je
1BEYBA
21. 01. 2012 23.20
+0
Ja ta ženska naj bi praznovala svoj 25. roj.dan. Že to je nesreča na petek 13.Nimam besed le kaj sta delala? Ja tako je, če se moški pri teh letih počuti zopet mladostnega in pozabi na vse!
Denis Koprivc
22. 01. 2012 01.25
+1
uspešno reševanje če bi se držal protokola nebi plul čist ob obali z tako vlko ladjo in tok se nebi to zgodil u ljudeh pa govoriš kot da smo nevem kaj sam 20 pogrešanih mtrvih... uako živo bitje je neprecenljivo tak da me ful zanima kok bi ti blo če bi en od tvojih sordikov biu pogrešan bi tut teko eh sj jih js sam 20 NOt tak da tiho pa se ne ogalši če ne si pa čist ist ko ta kapitan ko je kr zbežav u čoun pa reko ja sm pado not
Scopy
22. 01. 2012 08.04
Jaz sem komentiral navedbe da Posadka ni vredu izpelala reševanja, to da so pluli preblizu obale je itak očitno. Od 4000 ljudi jih je umrlih oz. pogrešanih 20 jstatistično je to skoraj nič, nerečem da to ni hudo, sevada da je svojcem hudo in tega ne privoščim nubenmu, sam statistično so se rešili skoraj usi kar je vredu. In potniki se verjetno niso sami reševali vodila in usmerjala jih je posadka!! Panika in zmeda na ladji po trku je pa čis normalna, jaz bi bil tut paničen!!
ugica11
21. 01. 2012 20.48
+4
Draga girl01 Je že res da delamo vsi napake samo ne tako velika da pri tem umirajo ljudje...Rekel je da je "PO POMOTI ZDRSNIL V VODO OZ. V REŠEVALNI ČOLN"Hotel je rešiti sam sebe in pri tem je pozabil na tisoče ljudi ki so hoteli le na udobno križarjenje. Med tem ko je bil njemo pomemben denar in je šel delat reklamo za ladjo.Že mogoče da je bogi saj mu hočejo od njega ogromno denarja ...AMPAK je tudi to res da je 20 mrtvih zelo malo , a je se veliko vec pogresanih ( kar po Mojem mnenju pomeni da so z mrtvi) a je tudi to malo... A zdaj pustimo te statistike tudi to so bili ljudje z prijatelji,druzino,delom in kar je najpomembneje z ŽIVLJENJEM... GIRL01 Pojdi zdaj v kozo prizadetih pa bomo videli ce se ti bo kapitan se tako smilil...Ha a je kdo opazil da se je nesreca zgodila na PETEK 13?Kam gre ta svet...
Frane Šajn
21. 01. 2012 20.05
-2
Če preberete njegov priimek Šetina prosim te bog samo da ni naše gore list!
girl01
21. 01. 2012 19.28
+8
Noben človek ni popoln,vsi delamo napake in grešimo.čisto vsi.Kako lahko pišete da je pobil toliko ljudi,in da je v hišnem priporu da nebi storil podobne napake.pa kaj se vsem tem novinarjem meša??!! potem nekdo,ki dela v pisarni in zameša neke pomembe papirje,prav tako treba označit kot morilca in ga dat v hišni pripor!! tale človek se mi po eni strani smili,vsi pritiskajo nanj,tožili bodo ga itak,vse je na njem,če je imel ženo,bo zaradi te 25 letne prijateljice zgubil,suspendiran je itak,ime je zgubil,,kaj bogemu drugo preostane kot metek v čelo?! včasih se je treba znati postavit v kožo drugega,ne samo napadat in po nekom pljuvat!
1BEYBA
21. 01. 2012 23.51
+2
girlo1 kaj je steboj.Na tako odgovornem mestu in take sntvari počet ja lepo te prosim.Vozil ladjo preblizu obale ni mel dovoljenja na lastno pest je šel.Gor bil z neko žensko kateri bi bil lahko oče.Piv vino in nal dog čoln in iz obale spremljvin šel in nato.Ja jemen se prav nič ne smili ker za vse to
keep4why
21. 01. 2012 23.53
+2
lol, če zamešaš v pisarni paprije še noben ne umre zaradi tega. zaradi tega kapitana ki se tebi smili je umrlo več kot 10 ljudi, več kot 20 jih še pogrešajo, verjetno so tudi ti že mrtvi. več kot 30 življenj je vzel pa ogrozil vseh 4000 ki so bili na krovu...zaradi ene zelo banalne napake. vedel je da ni prav kar dela...pa je to vseeno storil, se ti zdi to vredno pomilovanja?? meni se ne zdi. je že res da je služba kapitana sploh na tako veliki ladji velika odgovornost, vendar jo je sam prevzel, sam se je odločil za ta poklic, ki ga očitno ni sposoben opravljati....ne razumem kako se ti ne smilijo vsi ti ljudje.....grozno
1BEYBA
22. 01. 2012 00.02
+2
Smili se mi tista mati od petletne deklice Deyane ki je mogla umreti že tako majhna zaradi enega samega človeka.Al pa tisti starejši par ko so jima otroci kupili karte za to potovanje.Ker ni bilo dovolj jopičev ga je mož svojega odstopil ženi in ji rekel da takoj skočita in se dol vidita. Žal žena ga ni več videla.Žalostno!Če ni prej razmišljal kaj je delal bo pa sedaj in prav je tako.Sploh si ne predstavljam, da bi gledala iz obale kako se ljudje matrajo zaradi mene in rešujejo ljudi potniki jočejo in čakajo v paniki kdaj bojo prišli na vrsto oziroma ali se bojo rešili.Jaz bi pa dol vse skupaj opazovala!
Tone 12345
21. 01. 2012 18.51
+15
20 mrtvih pri taki gigantski nesreči z 4000 potniki in dodatno še člani posadke je minimalno!Žal statistika to govori!TAko da je to zelo neobtožujoče do posadke!!klub vsemu so rešili vse!!
Redžepi
21. 01. 2012 18.43
+5
Ubogi kapetan, zdaj ga je pa naje...;
gasper07
21. 01. 2012 18.36
+18
Jaz bi tega kapetana dal za heroja... ta ladnja je zame nepotopliva... ima toliko varnostnih naprav, da ni varjante, da se ti to lahko zgodi... gps, radarji, sonarji.... njemu je pa to uspelo... če to ni heroj ;)
tali?ni tom
21. 01. 2012 18.32
+7
zakaj so že američani zraven???? ah dnar ne ! kaj špa če bi iračani tožil američane pokola nad njimi , pa srbi,libijci,afganistanci,vietnamci,in kaj vem kateri še !!??? se pa vid da je folku sam za cvenk ! pokvarjenci !
Tone 12345
21. 01. 2012 18.27
+5
Costa Cruisers je začela tudi civilni tožbeni postopek proti Schettinu, vendar pa Proner meni, da vse odgovornosti ne morejo pripisati "enemu kapitanu". Zelo preprosto je reči, da je kapitan delal na svojo roko. Obstajajo pokazatelji, da so takšne odmike z začrtane poti počeli tudi v preteklosti. Ladja bi morala imeti primerne varovalke. ''Kje so bili alarmi?'' se sprašuje ameriški odvetnik. "V času Titanika bi lahko rekli, da radarjev ni bilo. Dandanes, z vso tehnologijo, pa to ni več mogoče. Zagotovo je bila napaka tudi na samem sistemu, ki je dovolil, da se je vse to zgodilo," še dodaja Proner.!Se 100% strinjam za tako ladjo je nemogoče da bi en človek vzel krmilo na lastne roke i n jo vodil sam brez alarma in varovalk!!!pri vsej tehnologiji!!
dejvid.serpent
21. 01. 2012 18.23
-2
hmmm... 7 miljard -12= še vedno gužva...
Tone 12345
21. 01. 2012 18.12
+8
Schettino je osumljen pokola več ljudi!Pa kaj ste vi normalni !Človek vas lahko za take bolane izjave toži! In to upravičeno!!!Mislm ej bolano!!Al so pri vas uredniki sploh pismeni!!Da vas ni sram pisat tako!!!
mihalaura
21. 01. 2012 20.56
+2
@vraz, ravno to sem jaz opazil. Kakšne besede uporabljajo teli novinarji. Obup.
Silvester Jakša 1
21. 01. 2012 18.03
+6
kapitan je kriv pokola?! saj ni nobenega s sekiro mahnil !
Super1337
21. 01. 2012 18.06
-1
seveda je kriv, če nebi zapeljal ladje v plitvino, bi še teh 12 ljudi bilo živih...
Buco -
21. 01. 2012 18.17
+0
ja, in če teh 11 mrtvih nebi šlo na ladjo, nebi bili mrtvi, vsaj ne na ladji
Denis Koprivc
22. 01. 2012 01.27
ka pa so oni vedl da nima kapitan use kolescev u glavi da se gre stako ladjo furat čist ob obalo kje si ti vido
Kromar
21. 01. 2012 17.26
+13
Karta za križarjenje: 2700 eur. Denar, ki ga moraš imeti s seboj za v igralnico: 27000 eur. Stroški, ki nastanejo ob ˝nepredvideni˝ nesreči: NEPRECENLJIVO!
Draža
21. 01. 2012 17.10
+15
Še zmeraj so pogrešani z ladje in poteka reševanje nekateri pa že mislijo na miljone.
šala bajzer
21. 01. 2012 14.15
+22
vrednost ladje 500 mio $ vrednost reševanja ladje vsaj 500 mio €€ odškodnina potnikam 400 mio €€ ladja zavarovana za 30 mio € ZAKAJ MI TO BRIŠETE ????
corsa46
21. 01. 2012 18.17
+3
oni plačujejo zavarovanje 30 mio na leto! In ne,da je ta tolko zavarovana!! Nebi za 30 mio trpele od 6 - 7 zavarovalnic! Kot so italjani rekli bodo te zavarovalnice krile vse stroške! Dejansko bo imela Costa cca 200 mio škode!!
pupa_od_anbot
21. 01. 2012 18.20