Tujina

Za zločin iz mladih let plačala z življenjem

Teheran, 02. 05. 2009 14.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V Iranu so usmrtili žensko, ki je bila obsojena zaradi umora. Zločin je sicer zagrešila, ko je bila stara 17 let. Človekoljubne organizacije so na nogah.

Delare Darabi
Delare Darabi FOTO: Amnesty International Slovenija

Skupine, ki se borijo za človekove pravice, so kritizirale odločitev Irana, da usmrti 23-letno Delare Darabi. Ta je bila obsojena za umor sorodnice svojega očeta, ko je bila stara 17 let. Usmrtili so jo v petek zjutraj, brez prisotnosti njenega odvetnika.

Odločitev Irana je kritiziralo tudi češko predsedstvo EU. Iran je pozvalo, naj se izogiba usmrtitvam ljudi, ki so zločine storili kot mladoletniki. "Take kršitve človekovih pravic krhajo odnose med Iranom in EU,“ je v izjavi za javnost sporočilo predsedstvo. Tudi Amnesty International je novica razburila, še posebej zato, ker v času usmrtitve ob Delari ni bilo njenega odvetnika.

Delara je sprva priznala umor, a kasneje umaknila priznanje. K priznanju naj bi jo nagovoril prijatelj, ker naj bi se kot mladoletna izognila smrtni kazni.

Iran se na obtožbe borcev za človekove pravice odziva z načelom, da zapornike usmrtijo, šele ko so polnoletni. Od leta 1990 so v Iranu usmrtili najmanj 42 ljudi, ki so zagrešili zločine, ko so bili še mladoletni. Poleg Irana tovrstne usmrtitve po trditvah človekoljubnih organizacij izvajata le še Savdska Arabija in Jemen.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (154)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pijanec22
04. 05. 2009 02.44
-------takšne kazni so v bistvu najpravičnejše,ker pri nas ko imamo milejše kazni je defenitivno več kriminala in umorov etc kot pa v iranu,na prebivalca gledano.------- V ZDA imaš vsakega 10. prebivalca v zaporu, največ na svetu. 3500 dodatnih jih vsako leto obsodijo na smrt. Je to kaj vplivalo na kriminal? Vzamimo Norveško. Najvišja kazen za katerikoli možni zločin je 20 let. Slišiš kdaj o kakšnih varnostnih problemih od tam? Problem je, da je veliko ljudi še vedno na stopnji živali in si najbolj goreče želi krvi in maščevanja.
toroid
03. 05. 2009 22.35
Ja, ja , pri nas pa pobiješ 3 ljudi, pa se greš za 30 let ohlajat na Dob. Pa če si priden, čez 15 let zaprosiš za pogojnega.....
wolgy
03. 05. 2009 19.46
Rabijo pa dolgo, da jo obsodijo
Boris Lazarevic
03. 05. 2009 17.36
Ta je bila obsojena za umor SORODNICE svojega očeta, ko je bila stara 17 let. Usmrtili so jo v petek zjutraj, brez prisotnosti njenega odvetnika. Ford in ostali preberite malo natančneje. Se pa strinjam, da si je tudi zaslužila smrtno kazen ce je sorodnico naklepno umorila iz koristoljubja ;)
jezek_Slovenski
03. 05. 2009 11.55
e.n.i.g.m.a ADMIN je posranc..
SLOVENIASTAN
03. 05. 2009 09.50
meni se punca smili ,sigurno je mela upravicen razlog da ga je bek spravla,se te logicno kaki motiv te lahko ma 17 letnica da nekega prdeca starega bek spravi druga ko to da jo je posilo
e.n.i.g.m.a
03. 05. 2009 09.39
@jezek_kito_pipa Dokler bodo osebe s takšnim nikom, sem vesel, da obstajajo admini in da te brišejo! Nisi sam na svetu! Si kdaj pomislil na druge, razen na sebe??? Krelc...
www.smesno.si
03. 05. 2009 09.38
jezek_kito_pipa - to sem se tudi jaz že nekajkrat vprašal. Admin ježkofob!
jezek_pika_poka
03. 05. 2009 09.11
Islam - kultura smrti .
zupi17
03. 05. 2009 08.49
zakaj dajo zločince v zapor ali pa jih ubijejo? nihče se še ni spomnil da bi lahko takšne tali delat težko fizično delo. potem bi pa plačali za svoje delo ko bi morali po 14 ur na dan vsak dan delati pod budnim očesom varnostnikov!
Kathalena
03. 05. 2009 08.38
Še bi te zakone o sekanju prstov, kamenjanju in smrti in tako dalje sprejeli v Sloveniji bi Slovenija imela skoraj pol prebivalcev manj ostali bi bil ipa brez prstov in kot piloti z črnimi očali.
Marko Apšner
03. 05. 2009 08.30
take bi rabli v sloveniji
Ford137
03. 05. 2009 08.19
"Ta je bila obsojena za umor sorodnika svojega očeta, ko je bila stara 17 let."......... (zaradi posilstva...??? ali kaj???)
Ford137
03. 05. 2009 08.15
piksi0000 "nikjer ne piše zakaj ga je ubila če ga sploh je. po moje jo je sigurno posilil." men se tud zdi da je bilo kaj takšneg...
pogan
03. 05. 2009 08.15
ja umor je umor
piksi0000
03. 05. 2009 07.47
nikjer ne piše zakaj ga je ubila če ga sploh je. po moje jo je sigurno posilil.
ZaZaZuu
03. 05. 2009 07.18
kako pa so jo usmrtili?? osebno mislim da je usmrtitev edina dobra kazen za taksne in drugacne zlocine. zlocinci nekoga ubijejo, nato jih damo pa v zapor ji je kot hotel z 4 zvezdicami. ni jim potrebno delati, vse kar se od njih pricakuje je spodobno vedenje. imajo zastonj prenocisce, zastonj hrano, vodo, elektriko, druzabne ure, velik oaktivnosti...pravzaprav zivijo boljse zivljenje kot vecina izmed nas. in to vse zato ker so storili prekrsek oz.kaznivo dejanje. in vse to na racun nasega denarja. a nebi bilo bolje da jih lepo usmrtimo in odstranimo izmecke s tega planeta? zakaj morajo ziveti? oni si ne zasluzijo ziveti. oni si se spodobnega pogreba ne zasluzijo. kaj sele groba. ko je bila stara 17 let, je zelo dobro vedela kaj pocne. to da je mladoletna ne opravicuje nicesar. in ja, smrtne kazni bi morali uvesti povsod po svetu. prepricana sem da bi se kriminal tako zmanjsal. dokler bo zivljenje v zaporu lepse kot zivljenje na prostosti, se bo stevilo umorov samo povecevalo. zagoto lahko recem zase, da ce mi bo kdaj v zivljenju res slo slabo, ce bom ostala brez sluzbe in brez stanovanja, bom zagotovo jih sla par ubit, in to tako, da mi bodo dali najvisjo mozno "kazen".
poetess
03. 05. 2009 06.54
D3LIJA - namesto, da prazno filozofiraš, piši pravilno slovensko, da bo berljivo!!!!!
Underwerse
03. 05. 2009 04.05
Zadeva je vedno preprosta v oceh ljudstva... Ampak ali je sploh res umorila, ce je, zakaj je umorila in kako je umorila so dejavniki ki mocno vplivajo na kazn! Pri umorih so mozni razlicni motivi, ponavadi denar. Za primer motiva: Ali bi ubili cloveka, ki grozi, da bo pobil vaso druzino, oblast pa vam ne pomaga?
D3LIJA
03. 05. 2009 03.57
ne.me.jezkat--> mogoče pa teb manka mal pameti u glavi. tebe bi blo treba spraut na goli otok...a sploh veš koga so pošiljal tja?naciste,fašiste,kapitaliste itd...s parimi besedami povedan,tiste k so hotl met popoun nadzor,tiste k so hotl dajat dnar u žepe pa nobenmu drugmu nč dt...je res da je Tito kradu,sam je pa tud drugim daju,tistim k niso mel nč! in če še nisi opazu,je največ plačanih zločincev nastal direkt iz kapitalizma! tebe nebi noben označu ne za komunista,ne za demokrata ampak za navadnga idi0ta.