Tujina

Nemčija izdala opozorilo pred poplavami, nastajajo nova neurja

Dunaj/Berlin, 19. 08. 2022 08.46 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
N.Š., D.J., U.B.
Komentarji

Po hudih neurjih, ki so prizadela nekatere evropske države in zaradi katerih je v četrtek umrlo najmanj 12 ljudi, se pojavljajo nova. Čeprav so bila napovedana predvsem na območju Francije, tudi nad Korziko, radarska slika padavin večjo nevihtno gmoto kaže nad severno Italijo, Švico, Avstrijo in južno Nemčijo, kjer so zaradi pričakovanega večdnevnega deževja izdali uradno opozorilo pred poplavami.

Čeprav je bilo nepredvidljivo vreme za Francijo in Italijo napovedano tudi za danes, zaenkrat še iz nobene izmed držav ne poročajo o hujših razmerah, radarske slike pa kažejo, da je Korziko zajelo le kratkotrajno deževje, prav tako Francijo, manjši nalivi so zajeli tudi osrednjo in srednjo Italijo. V Švici ter na jugu Nemčije pa je nekoliko huje, nevihte naj bi se še stopnjevale. Nemci so za južni del države izdali tudi opozorilo pred močnimi padavinami, letalskim reševalnim službam pa naročili, naj bodo v stanju visoke pripravljenosti.

Nemška nacionalna meteorološka služba predvsem opozarja, da bodo lahko zaradi izjemno dolgotrajnega dežja ob robu Alp nastale poplave. V naslednjih dveh dneh bo po napovedih na območju padlo 140 litrov vode na kvadratni meter.

V četrtkovih močnih neurjih je umrlo najmanj 12 ljudi. O smrtnih žrtvah so poročali iz Avstrije, Italije in Francije.  V Avstriji je umrlo pet oseb, med njimi dve deklici, stari tri in osem let. Več ljudi je bilo poškodovanih, nekateri huje. Prav tako je ogromna gmotna škoda. Še posebej močno je bilo prizadeto območje okoli jezera Sankt Andrä v Lavanttalu. Kmalu za prvo je udarila še druga tragedija. Neurje se je razbesnelo tudi v spodnjeavstrijskem kraju Gaming, kjer je strela udarila v drevo, ki je padlo in pristalo na koči, kamor so se zatekli pohodniki. Umrle so še tri osebe.

Avstrijski predsednik Alexander Van der Bellen je sporočil, da so njegove misli pri prizadetih družinah: "Neizmerna tragedija je, da sta v neurju umrla dva otroka. To me je globoko prizadelo." Kancler Karl Nehammer je prav tako izrazil sožalje družinam.

V veh huje prizdetih državah še vedno odpravljajo posledice. Sunki vetra s hitrostjo 140 km/h so močno poškodovala električno in železniško infrastrukturo v južni Avstriji, ÖBB je včeraj popoldne ustavil ves železniški promet na avstrijskem Koroškem, avstrijskem Štajerskem in v Vzhodni Tirolski. Vzrok je bila obsežna okvara sistema napajanja.

Železniški promet je še vedno močno moten, predvsem na avstrijskem Štajerskem in avstrijskem Koroškem. Kot so sporočili pristojni, železniški promet marsikje obratuje le po enem tiru. Vlake z Dunaja v Benetke pa so preusmerili preko Salzburga, med drugim so danes odpovedani medkrajevni vlaki z Dunaja v Beljak in iz Gradca v Selzthal. Avstrijske železnice so sporočile, da so čistilna in popravljalna dela v polnem teku.

S številnih območij poročajo tudi o ogromni gmotni škodi, marsikje naj bi bilo neurje, ki je pustošilo včeraj, najhujše v zadnjih desetih letih. "Obseg škode je ogromen," je v intervjuju za APA dejal Urs Harnik-Lauris, tiskovni predstavnik Energie Steiermark.

Na Korziki, kjer je nastal četrtkov ciklon, je umrlo šest ljudi, v Toskani, kamor se je nevihta premaknila, pa dva. V Italiji je veter dosegal hitrost do 140 km/h, na Korziki pa ponekod tudi do 224 km/h. Na Korziki so neurja po zadnjih poškodovala še najmanj 20 ljudi, med njimi vsaj štirje zelo hudo, poroča Le Monde

Med žrtvami na francoskem otoku je 13-letna deklica, ki je umrla pod podrtim drevesom v kampu, kjer je preživljala počitnice. Za 72-letnico pa je bila usodna streha kioska, ki jo je veter vrgel na njen avto, piše France24. V le nekaj urah je padlo več dežja kot prej v več mesecih, 45.000 ljudi je zaradi neurja ostalo brez elektrike.

Reševalci so imeli polne roke dela tudi z reševanjem ljudi z nasedlih in poškodovanih plovil ob obali otoka. Posredovali so 125-krat.

V Italiji so gasilci doslej opravili več kot 150 intervencij v deželah Ligurija in Toskana, neurja pa so močno prizadela tudi deželo Emilijo-Romanjo. V Liguriji je obalo med krajema Chiavari in Sestri Levante zalil močan morski val, ki je na železniške tire odnesel nekaj hišic ob plaži ter poškodoval daljnovod. Nevihta je zajela tudi Benetke, kjer so z zvonika na Trgu svetega Marka odpadli kosi opek. Turiste so hitro evakuirali, območje pa je že ograjeno. Dve osebi sta bili lažje poškodovani.

• image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sherlock2
22. 08. 2022 08.33
Čudne so bile sanje to noč..bojim se, da bo narava spet pokazala svojo moč.
sandi79
19. 08. 2022 20.03
Konec sveta je pred vrati.
buco2222
19. 08. 2022 18.40
nismo prijazni do narave,narava nam daje nazaj in pika
Prinašalec
19. 08. 2022 18.17
Narava nam ne bo ostala nič dolžna, vse nam vrne!!!!
predator999
19. 08. 2022 14.11
V le nekaj urah je padlo več dežja kot prej v več mesecih. A v mesecih, ko ga ni bilo.. Res ste jaki 💪🤣
123soba
19. 08. 2022 14.05
Tole v kampu je bilo pa kar hudo...
Pepo Bolcev
19. 08. 2022 13.06
Pajo, zato se pa svaljkas po bazenih in presvicanih lezalnikih…
Pajo_36
19. 08. 2022 11.09
-19
Če pa kaj sovražim, je pa to tole kampiranje pa prikoličarstvo, res ne razumem, kje je tukaj lajf. Nons top eno pospravljanje in čačkanje...sem raje doma če nimam dnarja.
enakatalena
19. 08. 2022 11.17
+25
Ti sovražiš kampiranje zaradi koncepta, ki ga imaš v svoji glavi. Nekomu je zaradi koncepta, ki ga ima on v glavi, to zelo všeč. Morda bi poskusil, bi potem razumel. Predvsem pa te kampiranje drugih nič ne moti, še posebno, če se držiš doma. Je treba malo pogledat čez planke ali pa vsaj živeti po načelu: živi in pusti živeti;-)
naveza
19. 08. 2022 11.48
+16
Jaz kampiram.Pač šotorček s frendico. Luštno je in svobodno.
Kollerik
19. 08. 2022 11.59
+15
19. 08. 2022 12.48
+10
Zamisli si enega iz desetega štoka, to mu je edini stik z naravo. Zakaj ne bi uživali če jim tako paše. Naj bodo previdni, za sabo naj pospravijo , in ni nič narobe.
biggbrader
19. 08. 2022 16.42
Če imaš mularijo in kolege z mularijo okoli sebe, lahko med dopustom pozabiš na mularijo. Najboljši dopust je to. Za tastare in za mularijo.
Prinašalec
19. 08. 2022 18.18
KVAJSTABO
19. 08. 2022 11.08
Super je, če imamo hladovino okoli bajte zaradi velikih drevesnih krošenj. Ko pa pride huda ura , pa prav tista drevesa, ki so dajala neki občutek varnosti innenazadnje zasebnosti, te pokopljejo. Hudo mi je za vse žrtve, najbolj me je ganilo o tistih dveh punčkah iz Lavanttala...veter je ruval drevesi... :(
AbcXyz1
19. 08. 2022 11.06
Virusi, klimatske katastrofe, samo še umetna inteligenca se razvije do stopnje, ko gre izven nadzora in smo pred biblično apokalipso. Bo treba malo bolj resno se začeti zavedati v kakšnem svetu živimo...
Kollerik
19. 08. 2022 12.00
AbcXyz1
19. 08. 2022 13.09
Mogoče je res prepozno za celoto, lahko pa še par posameznikov spozna kam gremo in kako se distancirati od tega norega sveta, ki propada moralno in materialno.
Skadi
19. 08. 2022 11.02
Tako pa izgleda, ko se nori znanstveniki začnejo ukvarjati z regulacijo vremena.
19. 08. 2022 10.39
So bremenu tudi sankcije nabili pa smo spet fasali?
19. 08. 2022 12.06
Carpediem32
19. 08. 2022 10.14
Evropa na udaru. Kdo dela to vreme? Ne mi rečt, da je krivo globalno segrevanje.
19. 08. 2022 10.39
+13
Na tisoče avionov non stop v luftu, malo trošijo, ne segrevajo ozračja nič! Kravji prdeci so pa nevarni.
User1035444
19. 08. 2022 11.04
victini
19. 08. 2022 10.13
Weather warfare
Walter Pravicek
19. 08. 2022 10.07
EU in okolico kaznujejo z BUMERANGOM Rusi,potem še narava.Ni izhoda.
AudišLOVEvenija
19. 08. 2022 10.06
+14
si ne predstavljam, da bi vlekel prikolico iz nemčije do zadra, pol pa drevo na njo pade.. po možnosti maš sabo 3 male otroke
Walter Pravicek
19. 08. 2022 10.10
Če bi iz Nemčije potovala družina z avtom,vlakom ,( letalom,z všetimi letalskimi kartami,7 dni v hotelu,avtobus do hotela,povratek na letališče,pol penzion)bi bilo ceneje.Če?No tako oni hočejo,ni jim pomoči.
mastrion
19. 08. 2022 10.04
zmeraj hujše je, očitno se bomo morali navaditi na to...
oježeš
19. 08. 2022 10.24
Problem je, ker ljudje posegamo v vsako zadevo v naravi. Gradimo, si urejamo, podrejamo in vse za našo korist, potreba ali pa ne. Žival je bolj preprosta, nima lastnine, ne grabi na kup, če pride do katastrofe, preživi ali ne preživi, potuje naprej in si sproti zagotavlja preživitvene in bivalne potrebe. Človek pa bi za denar prodal še zemljo, če bi jo le mogel. Je pa saj nekaj pozitivnega s strani ljudi. V nesrečah znamo stopiti skupaj in si pomagati dokler ne gremo v stare tirnice življenja. Potem na plan spet pride foušija, grabež za čim več, gledanje na sosedov vrt, da ja nima večjega udobja itd. Pač, človek kot človek, po eni strani pameten, po drugi pa z rit jo podira vse kar s pametjo naredi.
ssbobo
19. 08. 2022 10.31
Da ...un tardeč veljak si je z sušilnice naredil super truper vilo.. .... tud vreme mu ne more nič.... kaj šela nesposobni organi pregona prežeti z navodili z vzporednega sistema
NisemBot
19. 08. 2022 11.05
Jaz pa zadnja leta razumem zakaj je človek postal tak. Tole, da smo mi taki zlobneži in da se kar za brezveze znašamo nad naravo mi je sedaj boln tako... Vesolje je neusmiljeno. Sonce žge, dež poplavlja, veter podira in vse živo ti konourira in žre drug druzga. Tko je in tako bo tudi, ko nas več že dolgo ne vo. Briga se vesolje za nas in naš dobrobit. Ljudje so se te prevlade dobrobitjo n krutosti narave vedno zavedapi in so pač postal trdi in kruti tudi sami Sedaj v modernem svetu si pa visi mislimo kok smo vognin barina in da imamo kakšno moč nad vsem... Lep primer je ta odnos do globalnih sprememb, ki že spet zmotno predpostavlja da je narava nam podrejena in da smo mi tisti, ki imamo kaj vpliva. Pa ga imamo res tolk? Jaz osebno mislim, da nimamo za burek in da se bo to lepo pokazalo s časoma...
naveza
19. 08. 2022 10.04
Ubogi ljudje.
Bpultimate
19. 08. 2022 10.00
User2324232
19. 08. 2022 09.58
Narava vrača udarec. Žal tudi z žrtvami.