Tujina

20-letni napadalec v Londonu je bil iz zapora izpuščen pred tednom dni

London, 03. 02. 2020 06.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

20-letnik, ki je na jugu Londona v terorističnem napadu zabodel dve osebi, je bil leta 2018 obsojen na večletno zaporno kazen zaradi terorizma, iz zapora pa je bil pod policijskim nadzorom izpuščen pred dobrim tednom dni. Premier Boris Johnson po napadu napoveduje spremembe sistema obravnave obsojenih zaradi terorizma.

Okoli 14. ure v nedeljo je 20-letni Sudesh Amman na jugu Londona zabodel dve osebi, še ena oseba je bila poškodovana zaradi stekla, ki se je zlomilo zaradi policijskih strelov na napadalca. Nihče izmed ranjenih ni v smrtni nevarnosti. 

Amman naj bi vstopil v trgovino in začel zabadati ljudi, nato pa odšel ven in zabodel žensko na kolesu. Policija se je hitro odzvala z obsežno akcijo, napadalca pa so ustrelili. Ta je nosil lažen samomorilski jopič. Napadalec je bil borec IS in je napad izvedel v skladu s pozivom skupine k napadom na državljane držav, ki so del protiislamske koalicije, je po pisanju STA poročala tiskovna agencija džihadistov Amak.

V napadu so bile ranjene tri osebe, napadalca je policija ustrelila.
V napadu so bile ranjene tri osebe, napadalca je policija ustrelila. FOTO: AP

Kmalu po napadu je policija sporočila, da gre za "s terorizmom povezani napad" – napadalec, ki ga je ustrelila policija, je bil konec januarja oziroma pred dobrim tednom izpuščen iz zapora, potem ko je odslužil polovico svoje zaporne kazni. Zaradi posedovanja dokumentov s terorističnimi informacijami in širjenja terorističnih vsebin je bil namreč leta 2018, potem ko je krivdo priznal, obsojen na tri leta in štiri mesece zapora. Aretirali so ga sicer maja tistega leta zaradi suma načrtovanja terorističnega napada. 

20-letnik je bil v času napada na prometni trgovski ulici v Streathamu pod policijskim nadzorom. Ob njegovem izpustu iz zapora naj bi se sicer porajale skrbi glede nevarnosti, ki bi jo lahko Amman predstavljal, a zakonske podlage, da bi ga lahko zadržali v zaporu, ni bilo, piše BBC

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Scotland Yard je potrdil, da policija opravila dve hišni preiskavi na jugu Londona. "Aretacij za zdaj ni bilo, preiskava se nadaljuje," njihovo izjavo povzema BBC

Premier Boris Johnson je po napadu napovedal "temeljite spremembe sistema obravnave tistih, ki so bili obsojeni zaradi terorizma". To je sicer napovedal že po novembrskem terorističnem napadu na Londonskem mostu, v katerem je moški z nožem ranil več ljudi, umrla pa sta dva človeka. Tudi tisti napad je izvedel moški, ki je bil v preteklosti v zaporu zaradi terorizma, piše STA.

Načrte naj bi njegova vlada predstavila že danes, napoveduje pa med drugim daljše zaporne kazni in povečanje finančnih sredstev za policijo. 

Londonski župan Sadiq Khan je bil danes kritičen do počasnega uvajanja sprememb, ki jih je premier napovedal po novembrskem napadu. Poudaril je, da bi lahko nedeljski napad preprečili.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (163)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

NPC24ur
03. 02. 2020 19.12
+8
Vceraj so se ljubitelji nasilne ideologije tako vzigali, da kako vemo, da je pripadnik sekte in da smo rasisti bla bla bla. Bolani ste v glavo. Pejte na dopust v npr. London, Birmingham, Liverpool... in ostala srednja ter velemesta. Boste doziveli kulturni sok. Macete so ze vsakdanje, mascevanje s kislino nad zenako tudi, stihanje z nozi tudi, posilstva so rekordna... Oh in sploh, veste v kazerih predelih npr Londona se to dogaja? Preverite kateri "drzavljani" zivijo tam.
brezveze13
03. 02. 2020 17.29
+7
to se je v zaporu radikaliziral vnašo družbo?
brezveze13
03. 02. 2020 17.28
+4
to se je v zaporu kar nekaj vzgojnega nalezel, tako je to z demokracijo in človekovimi pravicami. te bi morale biti v zaporu ukinjene ,ravno zaradi nespoštovanja človekovekovega dostojanstva in nasilnosti, pokvarjenosti tudi pristaneš v zaporu
Uporabnik1095190
03. 02. 2020 17.16
+13
Kamor koli pridejo,naredijo iz tistega območja sekret,nevreden za bivanje normalnih ljudi.
Kruh+sol!
03. 02. 2020 17.08
+13
Kaj pravijo na to nasi levicarji?
Al83
03. 02. 2020 14.09
+28
Najbrš so ga levaki spustili ven zaradi politične korektnosti in bele krivde. Mogoče je pravilno, da je zabodel dva Britanca zaradi 'zločinov' ,ki so jih Britanci počeli v dobi imperjalizms. Je prav zanimivo, kako levi islamofili sočustvujejo z arabci a nimajo ni kančka simpatije, ko gre za Evropejce. Ko muslimanski teroristi začnejo pobijat, jih namesto za žrtve, prvo zaskrbi, koliko islamofobije bo nastalo zaradi tega. Skrajni levaki so notranji izdajalci in sovražniki vsakega naroda.
radimam?rnega
03. 02. 2020 13.26
+33
samo poglejte ga... se vec jih bo, nemcija nic ne pise veliko o teh napadih ki jih imajo
kaplja?
03. 02. 2020 13.18
+41
Pred tednom dni prišel iz zapora , kjer je sedal zaradi terorizma? Kaj to pomeni "butalci"? To ne več spuščat na prostost!
Vodnar69
03. 02. 2020 12.50
+19
Po moje so ga izspustili namerno in ga sledili,da ga ne rabijo vec hranit.Zakaj je bila potem v trgovini takoj prisotna policija?Tako se dela!
nutijan
03. 02. 2020 12.10
+42
kot sem že napisal pred časom ,pandorina skrinjica je bila že davno nazaj odprta ,popravit ni možno več ničesar ....
User768643
03. 02. 2020 12.50
+16
Crazy_Horse
03. 02. 2020 12.03
+46
sprejeti zakon da vsem ki so bili obsojeni za terorizem odvzeti državljanstvo in odrediti izgon
KenBlock
03. 02. 2020 11.48
+14
JOSEPH HAYDN
03. 02. 2020 11.32
+56
Terorizem=genocid nad človeško vrsto in za take stvari so na primer naciste kaznivali s smrtno kaznijo na vislicah.Za moje pojme vsak,ki poskuša nekaj s terorizmom zasluži dosmrtno ječo brez možnosti izpusta in pika
bebo3
03. 02. 2020 11.10
+45
Identično je bilo konec lanskega leta. In tudi takrat so obljubili da bodo ukrepali za zakoni, pa nič.
SDS_je_poden
03. 02. 2020 11.03
+43
Kazen bi morala biti dolg zapor z izgonom v matično državo, če nima državljanstva.
VolkBrenin
03. 02. 2020 11.02
-9
kakšna je klasifikacija britanskih zakonov , če nekdo nekoga zabode...?! ...Zločin po mojem mnenju / ne trdim , ker ne vem ...Zato se mi poraja logično vprašanje , koliko zločinov dnevno ima london in zakaj tej zločini niso na naslovnicah eu ali zahodnih medijev...Seveda NIKAKOR NE ZAGOVARJAM TEGA ZLOČINA iz članka...Je pa vprašanje....kaj in zakaj se ljudem tako na široko in veliko s takšnim pompom ponujajo samo selektivni zločini....ostali pa se niti ne omenjajo...Odgovore boste našli sami ...ali pa tudi ne ...cilj je že dosežen v dobršni meri....
el capitano
03. 02. 2020 11.07
-19
Res je...vsakodnevne bitke med dilerskimi karteli, nihče niti omeni ne..Pa koliko je mrtvih dnevno, zaradi tovornjakarjev, ki zaspijo za volanom..
VolkBrenin
03. 02. 2020 11.29
-20
ni pomembno koliko je žrtev prometnih in drugih nesreč...POMEMBNO JE. ..zakaj je v naštetih medijih na naslovnica VEDNO IZBRAN IN OMENJAN točno določen in IZBRAN zločin ....in NE tudi vsi ostali zločini , ki so povzročeni z nožem ali pa kdo ve s čem vse...in na kakšen način....NAMEN takšnega IZBRANEGA poročanja je jasen , kot beli dan ....
el capitano
03. 02. 2020 11.02
-22
Je pa zanimivo, da je v Sloveniji, predvsem zaradi ljubosumja, procentualno na število prebivalcev ,bistveno več mrtvih, kot žrtev terorističnih napadov po Evropi..
User768643
03. 02. 2020 12.51
+8
Res je. Dajmo nekaj naredit, da popravimo statistiko. Ali kaj si hotel povedat?
BeGood
03. 02. 2020 10.55
+41
Očitno mu je bilo v zaporu lepše kot na prostosti in je želel nazaj. Če bi bili zapori to, kar so bili v davnini, torej temne hladne celice s kosom kruha in vodo, bi se kriminalna dejanja zmanjšala na minimum, morda bi le še kakšen norec s samomorilnimi nagnjenji strašil z nožem.
prerojeni_vzviseni_toncek
03. 02. 2020 10.47
+16
part and parcel bi rekel župan SADIQ
patria
03. 02. 2020 10.44
-33
Pri "normalnem" terorističnem dejanju je motiv znan. Vedno so tisti, ki so izvedli teroristični napad želeli opozoriti na npr. neko nepravilnost, krivico.... Že dolgo se nihče več ne ubada s tem temeljnim vprašanjem. Kaj je bil povod, kaj je storilec želel s takšnim dejanjem doseči, sporočiti, kaj se po takšnem dejanju spremeni, kdo po takšnem dogodku "profitira"?
Rožice cvetijo
03. 02. 2020 17.14
+5
patria,pa kaj ti ni jasno. Islam točno opredeljuje, kdor ni z nami,je proti nam. In, kdor je proti, ga je tteba eliminirati. In to je vsa bela rasa.