Tujina

Ameriško poletje prisilnih izselitev

New York, 08. 07. 2020 07.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Sebastijan Kopušar
Komentarji
57

Ohladitve gospodarstva so težavne za vse, še posebej pa prizadenejo najrevnejše, ki nimajo prihrankov. Rast nezaposlenosti pomeni naraščanje revščine, povečuje se delež gospodinjstev, ki ne zmorejo plačevanja najemnin. Konec meseca naj bi se v ZDA iztekla državna pomoč brezposelnim, zato mediji po vseh zveznih državah opozarjajo, da grozi poplava deložacij in brezdomstva.

Temnopolta gospodinjstva imajo v ZDA v povprečju dvakrat več možnosti za deložacijo kot bela.
Temnopolta gospodinjstva imajo v ZDA v povprečju dvakrat več možnosti za deložacijo kot bela. FOTO: AP

V finančni recesiji med 2007 in 2009 je delež revnih Američanov poskočil z 12 na 17 odstotkov, takratni gospodarski šok pa je le senca razmer, ki jih je povzročila pandemija. Kljub naraščanju zaposlovanja so podatki o nezaposlenosti še vedno izjemno zaskrbljujoči. Izginilo je 3,7 milijona delovnih mest, več kot 10 milijonov Američanov je v kategoriji začasno brez dela. Pretekle izkušnje kažejo, da se jih 30 odstotkov po navadi ne vrne na stara delovna mesta. Hkrati novi primeri okuženih kažejo, da bodo morale nekatere zvezne države znova poseči po strožjih ukrepih za preprečevanje širjenja okužb. "Pandemija povzroča globoko škodo trgu delovne sile, veliko delovnih mest se ne bo vrnilo tako kmalu. Zamisel, da se bo gospodarstvo pognalo z zagonom pred pandemijo, se ne bo uresničila," je jasen Mark Zandi, glavni ekonomist podjetja Moody’s Analytics.

Ameriški statistični urad že ugotavlja, da je od začetka pandemije število ameriških družin, ki včasih ali pogosto nimajo dovolj hrane na mizi, naraslo za dve odstotni točki. Kar pomeni približno štiri milijone gospodinjstev. Med temnopoltimi ima takšne težave vsaka peta družina z otroki. Praktično vse gospodarsko razvite države imajo nižjo raven revščine od največjega gospodarstva na svetu. Razmere bi bile še hujše, če ne bi kongres sprejel za ZDA nenavadno darežljivega programa pomoči, ki je vsakemu Američanu namenil 1.200 dolarjev, poleg tega pa za 600 dolarjev zvišal tedensko pomoč za nezaposlene. Kar je za veliko delavcev z najnižjimi plačami celo pomenilo, da so dobili več denarja kot na delovnem mestu. Toda pomoč se bo konec julija iztekla.


 

Republikanski vodja senatorjev  Mitch McConnell že tedne ponavlja, da morajo najprej oceniti delovanje dosedanje državne pomoči, preden bi odobrili dodatne pakete.
Republikanski vodja senatorjev Mitch McConnell že tedne ponavlja, da morajo najprej oceniti delovanje dosedanje državne pomoči, preden bi odobrili dodatne pakete. FOTO: AP

Približno tretjina Američanov najema svoja stanovanja, pri čemer gre večinoma za manj premožen sloj prebivalstva. Vsa našteta pomoč in ukrepi posameznih zveznih držav, ki so zamrznila pravico lastnikov nepremičnin, da v času pandemije prisilno izselijo neplačnike, so pomagali, da države ni nemudoma zajel val deložacij. Toda vsak dan je več opozoril, da bodo brez njihovega podaljšanja ZDA priča množici ljudi, ki bodo ostali brez domov in morda končali na ulicah. "To je najhujša gospodarska kriza za zadnjih nekaj generacij Američanov, in če ne bomo sprejeli ustreznih ukrepov tako na zvezni kot lokalni ravni, se bomo spopadli s hudo krizo brezdomstva," že nekaj časa trdi sociolog Matthew Desmond, avtor knjige Deložirani (Evicted).


Najbolj so na udaru temnopolti

Prisilne izselitve imajo hude posledice tudi v manj kriznih časih. Desmond jih v svoji knjigi povezuje s povečano nestabilnostjo sosesk, poslabšanjem kakovosti stanovanj in izgubo delovnih mest za ljudi, ki ostanejo brez strehe nad glavo. Poleg tega deložacije ostanejo del finančne zgodovine posameznika in otežijo njegove možnosti, da najde novo stanovanje. Še posebej v državi, ki je že pred zdajšnjim gospodarskim kolapsom imela hude težave z dostopnimi bivališči. Večina gospodinjstev, ki po prihodkih sodi pod mejo revščine, je za nastanitev porabila najmanj polovico svojih mesečnih prihodkov, četrtina kar več kot 70 odstotkov prihodkov.
 

Sodišča so znova začela delovati in se po hitrem postopku prebijajo skozi zaostanke vloženih tožb za prisilno izselitev, pri čemer zaslišanja po spletu pomenijo, da se jih predvsem starejši in revni pogosto ne udeležijo, kar pomeni avtomatsko deložacijo. Vsak peti od 110 milijonov ameriških najemnikov naj bi bil v nevarnosti, da bo do 30. septembra prisilno izseljen. Pri čemer naj bi bili najbolj prizadeti temnopolti in latinosi. Temnopolta gospodinjstva imajo v povprečju dvakrat več možnosti za deložacijo kot bela. "Zdravstvene in gospodarske posledice pandemije so zanje najhujše, podobno bo tudi na trgu nepremičnin," napoveduje Peter Hepburn, raziskovalec projekta Deložacijski laboratorij, ki deluje v okviru univerze Princeton.

V še večjih težavah so nedokumentirani priseljenci, ki so na milost in nemilost prepuščeni najemodajalcem. V strahu pred izgonom iz države si ne upajo uporabiti zaščite, ki jo ponujajo posamezne zvezne države. Nekateri najemodajalci so v času krize pokazali, da imajo široko srce in so svojim strankam celo oprostili plačila. Drugi se ne zmenijo za pravila. "Imam primer stanovalke, ki so jo nagnali iz stanovanja. Ko je lastniku dejala, da so prisilne izselitve zamrznjene, ji je dejal 'me ne briga, moraš ven'," je najhujše primere opisala Norieliz Dejesus iz organizacije Chelsea Collaborative, ki v kraju Chelsea v zvezni državi Massachusetts pomaga priseljencem iz vzhodne Evrope in Srednje Amerike.
 

Če so pomagali bankam, naj še ljudem

Lastniki stanovanj pravijo, da ne morejo samo oni nositi bremena krize, še posebno ker so mnogi za nakup nepremičnin najeli bančna posojila. "Zakaj ni brezplačne hrane? Ali pa oblačil? Zakaj niso vse druge nujno potrebne stvari v življenju zastonj, prebivališča pa naj bi bila brezplačna?" se sprašuje Sherwin Belkin, pravni svetovalec organizacije Nepremičninski svet New Yorka, ki zastopa lastnike nepremičnin. Po njegovih besedah bi mora vlada stanovalcem, ki v času pandemije ne morejo plačati najemnin, priskrbeti bone, s katerimi bi ti lahko poravnali dolg lastnikom. "Nekaj je narobe, če morajo zasebni podjetniki na svojih plečih prenašati javno stanovanjsko krizo," je prepričan Belkin.

 

Nekateri najemniki so začeli pozivati k splošni stavki neplačevanja najemnin, s katero bi državo prisilili k novim ukrepom. "Zahtevamo, da mesto, zvezna država in zvezna vlada prekličejo najemnine. Vsak mesec se nam nabira več in več dolga, ni načina, da ga bomo lahko odplačali," je realnost mnogih, ki so ostali brez dohodkov, opisala Elizabeth Blaney iz losangeleškega sindikata najemnikov La Tenants. Njegovi člani menijo, naj zvezne oblasti pomagajo ljudem v stiski, tako kot so pomagale bankam v stiski. Tako je ravnalo mesto Houston v Teksasu, a so 15 milijonov dolarjev pomoči najemnikom razdelili v pičlih 90 minutah, zato je večina ostala praznih rok.

Demokratska večina v poslanskem domu kongresa je že maja sprejela predlog zakona HEROES, ki med drugim namenja sto milijard dolarjev subvencij za najemnike. Toda republikanski senat ni sprejel ponudbe, saj ima vrh desnice težave z novim paketom pomoči, republikanski vodja senatorjev Mitch McConnell že tedne ponavlja, da je treba najprej oceniti učinek dosedanjih državnih posredovanj. Časa nimajo več veliko, le še tri tedne. Tudi po koncu zdajšnje gospodarske krize pa se bodo ZDA še naprej spopadale s stanovanjsko krizo zaradi težko dostopnih socialnih stanovanj.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (57)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nikhrast
08. 07. 2020 15.40
-1
Mentaliteta folka je precej drugačna v Severni Ameriki, največ folka hoče biti samostojnih, čim manj vtikanja države v njihovo življenje, kot so že rekli stoletja nazaj "California or Bust". Bomo pa videli koliko tednov bo podpora za brezposelnost, zdaj je do $600 na teden, v 2008 krizi je bila ta podpora 99 tednov. Folk je pa tudi mobilen, tako veliko stanovanj, kondomonijev… v najem, pa polno bajt FOR SALE, sam sem se selil vsaj ducat krat.
gulmor
08. 07. 2020 13.02
+2
Amerika je globoki fazi dekadence. Imperij bo propadel zaradi notranje gnilobe, ne zaradi zunanjih sovražnikov.
cakra
08. 07. 2020 13.17
+4
To da bodo ZDA razpadle v naslednjih 5 letih sem se naposlušal že leta 1977 danes smo 2020 in še nič od tega.
cakra
08. 07. 2020 12.44
+3
V ZDA je okrog 30 mil.... ljudi na črno, na mil.. prebivalstva najmanj 80000 kar je zelo veliko.
DR.Fejsbuk
08. 07. 2020 12.34
+2
na drugi strani pa se 85 letna ameriška mumija in kup prisklednikov po svetu prevaža z 90m jahto!!!!!! Takle imamo, ane?
beowulfsam
08. 07. 2020 11.03
+15
Zadnč sm eno fino izjavo vidu. Amerika, dežela v kateri se "mučijo" z vprašanjem, ali bi obdavčili par 100 miljarderjev ali pa par 100 milijonov povprečnega folka. Pa še eden od odgovorov: nič se ne mučijo, miljarderji so že zdavnej po(d)kupil politike.
Rožice cvetijo
08. 07. 2020 10.41
+14
Še dobro, da je ta celina tako daleč, sicer bi še ti navalili na Evropo.
ask me, not google
08. 07. 2020 10.30
+18
KAJ PA albanci PRI NAS, V NAŠIH PARKIH....
Uporabnik1911634
08. 07. 2020 10.28
+2
Dobrodosli v Zlomeriki
Tylers
08. 07. 2020 10.25
+20
Lol, nedokumentirani priseljenci, a zdej se ilegalci ne sme vec rect? Orwell se obraca v grobu
NPC24urrr
08. 07. 2020 10.46
+7
Kaja34
08. 07. 2020 10.16
+31
In kaj naj zdaj Slovenija pomaga pri tem? Pišite raje o tem, kakšne deložacije se izvajajo v Sloveniji, kok jih je v Sloveniji brezdomcev in kje preživljajo te dni, kako bo neka mama samohranilka preživela svoja dva otroka brez službe, ker jo bo delodajalec odpustil zaradi korone? Ne bi raje kej aktivnega o tem napisali, kot pa kaj se dogaja v ZDA... Ravno danes na ploščadi Ajdovščina v Ljubljani, brezdomec z vozičkom iz trgovine, noter naloženo vsega boga, on pa s hlačami do kolen tam lula, malone po mimoidočih... Pišite raje kej o teh ljudeh, zakaj in kako,.. Mamo mi tega dost v Sloveniji...
mferk11
08. 07. 2020 10.13
+1
Če so v državi ilegalno, normalno da sledi deložacija. Poleg tega je Obama deportiral več ljudi kot Trump. Ste pa zelo očitni 24ur, levi pristranski medij. Zdaj pa brišite. V razsulu so predvsem mesta katere vodijo demokrati. Z lažnimi obljubami izkoristijo bedo ljudi za svojo korist. Za bruhat. In njihovo ekonomsko stanje se je drastično, DRASTIČNO izboljšalo. Ampak očitno ste spet spregledali številke. Ne vem, ali ste morda to storili namerno? Drain the swamp!
trollolll
08. 07. 2020 10.20
+7
pa kaj si ti analfabet? zakaj enacis delozacijo z deportacijo? delozacija pomeni, da jih vrzejo iz stanovanj, ker nimajo $ za placevanje najemnine
mferk11
08. 07. 2020 11.29
+5
sem narobe prebral, priznam napako. Se opravičujem.
919191
08. 07. 2020 12.34
+4
mferk11, priznati napako je zelo dobra, a danes redka vrlina.....
BellaCiao
08. 07. 2020 09.39
+76
Sem imel v zadnjih 10 letih kar 5 x priložnost obiskati ZDA. Prelepa dežela glede naravnih danosti, sploh nacionalni parki, v večini izredno ODPRTI in PRIJAZNI LJUDJE, pa naj si bo beli ali črni... Sama mesta mi niso všeč, sploh LA ki je kot neko APOKALIPTIČNO mesto iz filmov tipa HUNGER GAMES. Lahko pa rečem nekaj ZAGOTOVO: take bede in blišča, takih razlik, take revščine, cele ulice šotorov brezdomcev....to zagotovo ne sodi v 21. stoletje in NI V PONOS ČLOVEŠTVU! Skratka kot SITEM =VELIKA BEDA!
NPC24urrr
08. 07. 2020 09.46
+17
Se strinjam, ZDA ao v zadnjih 30 letih kot neke vrste 3. drzava, je pa zanimivo, da je najvec takih mest prav v zveznih drzavah, ki so striktno demokratske
Geres
08. 07. 2020 09.58
+19
ZDA so pač kar se ureditve tiče skrajnost, kot je skrajnost Venezuela ipd. Še nobena skrajnost se za večino ni obnesla, pa naj gre za trdi neoliberalizem ali pa za trdi socializem.
Geres
08. 07. 2020 10.11
+28
Sicer pa smo blizu druge skrajnosti tudi mi. Po podatkih organizacije Taxfoundation (žal povezave ne morem dati v komentar), upoštevajoč DDV, posameznik, ki zasluži 167% povprečne plače - v našem primeru cca 1.834 eur neto, da 73% svojih zaslužkov državi. Prekašajo nas zgolj Švedi z 76%, v Avstriji tak posameznik npr da državi 65%, v Nemčiji 56%, v Švici zgolj 48%. Skratka Amerika je en eksterm, nismo pa mi daleč od drugega ekstrema. Delat se pri nas nekako ne splača. Če imaš nizko plačo dobiš skoraj toliko kot uni na sociali, če imaš nekoliko nadpovprečno, a daleč od bogatije, pa te olupijo do gat.
BellaCiao
08. 07. 2020 10.16
+17
In potem smo res prerasli fevdalizem, ko si graščaku dal 1/10 pridelka, ti je pa slednji omogočal zaščito v primeru vpadov Turkov ipd.
Geres
08. 07. 2020 10.26
+24
Če bi tminski kmetje videli, koliko nam naš graščak pobere in kako smo mirni kot ovčke, bi crkavali od smeha. Ker če daš državi 73%, potem je to rop. Obenem to še rečejo, da sam varčuj za penzijo, zobe si sam plačuj itd.
EEgon
08. 07. 2020 10.34
+16
Delati z možgani se v SLO ne izplača! Zaposlit izobraženega v SLO je podjetniški samomor. Zakaj država želi samo nizko kvalificirano družbo ne vem. Zato tudi ni razloga za državno financiranje vseh univerz v SLO.
Geres
08. 07. 2020 10.54
+10
AHAHAH: se strinjam. In kar se t.i. solidarnosti tiče, če solidarnost pomeni, da tisti, ki ima več, deli s tistim, ki ima manj, potem bi morali gledati celotno premoženje, ne pa samo plačo. Tako sedaj dva upokojenca, ki živita v lastni hiši in imata vikend na morju data skupaj za zdravstvo 70 eur na mesec, posameznik, ki ima plačo 1.834 eur neto, plačuje 500 eur kredita na mesec naslednjih 20 let, pa od svoje plače da za zdravstvo 400 eur na mesec. Jaka solidarnost, res.
mackon08
08. 07. 2020 11.10
-4
Geres Pišeš bedarije upokojenec je glih tako plačeval kot tisti, ki sedaj delajo.
Geres
08. 07. 2020 11.48
+5
mackon08: solidarnost pomeni redistribucija premoženja. Pri nas imamo pa redistribucijo dohodkov in ne redistribucijo premoženja. Nekdo, ki bo še nadaljnjih 20 let odplačeval kredit za stanovanje pač ni dolžan del svojega dohodka dati za tiste, ki imajo lastno hišo in vikend, dohodke (plačo / pokojnino) pa nekoliko nižje od njega.
majazmaja2
08. 07. 2020 12.06
+4
Pa še očitajo ti, da si tajkun. Čeprav delaš ta tujo firmo in plača prihaja iz tujine.
jan.k94
08. 07. 2020 09.30
+36
Blišč in beda Amerike...
VolkBrenin
08. 07. 2020 09.26
+31
opevane usa ....neoliberalni kapitalizem....in prosti trg......Demokratično anerica first
Ljubljanski Snob
08. 07. 2020 09.39
+4
NPC24urrr
08. 07. 2020 10.49
-3
V tem neoliber. lahko, ce zelis, prides dalec. Ceprav sistem ni najboljsi in se marsikaj da uredit, od zdravstva pa dalje, mi dej nastej samo eno uspesno socialisticno ali komunisticno drzavo. Res ste zagovorniki tega propadlega sistema klasa zase
beowulfsam
08. 07. 2020 11.16
+1
NPC, kaj sanjaš o komunistih, noben jih ni niti omenu, si v redu? En kup evropskih držav ima tak ali drugačen kapitalizem (vse), pa je čist fajn urejen, edin Ameri nekej sanjajo, da bo šlo vse v tri krasne, če bodo mel urejen zdravstven sistem in podobno. Pa če smo že pri temi: nobena država na svetu nima 100% kapitalizma.
919191
08. 07. 2020 11.30
+3
NPC24..... Švedska, Danska. Finska.... to so socialne države... te države imajo kombinacijo socialnega sistema + prosti trg. Če lahko tako poenostavljeno napišem. V ZDA se daleč pride z denarjem.....Oziroma, vsak sistem je v teoriji ok. A človeški egoizem in pohlep prevladata v vsakem sistemu. Zdravstvo v ZDA je do te mere skorumpirano, da ne verjamem, da se lahko kaj izboljša. kakšen vpliv imajo zavarovalnice in farmacevtski lobi... ne verjamem, da ima kdo možnost še kaj tam spremeniti. Pa da ne bo nesporazuma, da podpiram kateri drug režim. Kritiziranje enega sistema ne pomeni podpiranje drugega.
NPC24urrr
08. 07. 2020 12.02
+0
919... Ti govotis o socialnem sistemu, ne o socializmu. Tale volk pa konstantno nabija kako slab je kapitalizem, podpira pa socializem in ne dober socialni sistem... Bilo je to njemu z razlogom napisano.
919191
08. 07. 2020 12.29
+1
NPC Razumem, kaj želiš povedat. A te države, ki sem jih naštel so dejansko kombinacija socializma in kapitalizma. Imajo določene mehanizme, preko katerih država nadzoruje stvari do določene meje (predvsem v zdravstvu). Kapitalizem, socializem, komunizem, itd.... v vsakem primeru najslabše strani oziroma slabe posledice vedno čutimo mi...mali ljudje... Še tistim, ki na veliko podpirajo Rusijo... ni razlike med ZDA in Rusijo. Svet bi bil na istem......
Geres
08. 07. 2020 09.20
+67
In? A bi bilo pri nas brez hotela mama in predimenzioniranih hiš kaj drugače? Večina mladih se je morala odpovedati sanjam po samostojnosti in živi v hiši s starši. Ja, svoj štuk, a ni to to. Mladi si želijo odletet od doma, a je to pri nas zadnjih 15 let praktično nemogoče doseči pred 40im...
janez653
08. 07. 2020 10.00
-25
Nemogoče je samo, če si len ko fuks. Čist komot se da kupiti lastno nepremičnino pri 30ih, ali pa greš v najem.
Geres
08. 07. 2020 10.06
+30
Ste letnik 65 ali 53? Potem ne veste, kako je zadnjih 15 let. Vsaj v večjih centrih. Na podeželju pa služb ni. Če gre nekdo na faks, preden dobi službo za nefoločen čas, je kmalu star 28 let. Začetniške plače so take, da če gre v najem, bo zelo tenko piskal, v Ljubljani bo dal za garsonjero min 300 eur plus stroške. Pa bo dobil izredno poveni. Torej 500 eur za garsonjero. Če ima plačo pod 1.000 pomeni, da mora bit brez avta, da spelje vse skupi. Skratka lahko je bit pameten na suho, če ste se osamosvajali v drugih časih.
Astherushcomes
08. 07. 2020 10.13
+11
Najlažje je tem penzičem bit pametn k so v svojih cajtih dobil stanovanja dobesedno v roke etc etc in ti bos nakladu zdej men "ko sm bil js tuk star sem to pa to pa to"
janez653
08. 07. 2020 10.22
+8
Ne. Sem letnik 89 in že tri leta živim v lastni hiški, tako d ane nakladat kako je nemogoče. poleg faksa sem redno delal. Po koncu faksa, sem delal še po službi in odprl svoje podjetje, lani dal odpoved in sem zaposlen v svojem podjetju. Ne delam 8 ur, ampak vsaj 12 ur dnevno, ko vi žurate in namakate svoje lene ritiv banji v mama hotelu jaz še vedno delam. In če sta par, z dvema popvrečnima plačama komot kupiš stanovanje.
EEgon
08. 07. 2020 10.39
+8
Janez 653 ne vem kje živiš ti, da si lahko kupiš hišo pri 31 letih. Delo med študijem se nikamor ne šteje, prihodke pa smo vsi porabili za sproti. Če si se pa zakreditiral za 30 let je pa druga zgodba.
trollolll
08. 07. 2020 10.44
+6
ne morejo bit vsi ljudje programerji... :D
janez653
08. 07. 2020 10.44
+4
Kranj. Se ne šteje, denar pa je. Proti koncu študija sem se že zaposlil. Kredita sem pa vzel na 15 let. Pa tudi, če bi na 30. Al plačuješ najemnino ali pa kredit.
janez653
08. 07. 2020 10.44
+3
Rožice cvetijo
08. 07. 2020 10.48
+6
Vse se da, le,da današnji mladci niso pripravljeni na nikakršno odrekanje, kofetkane,pirček,cigaretke,žuri,klubi...od dijaških let naprej...hotel mama&ata all inclusive, doma nič ne delajo...ko pa se slučajno spomnijo, da bi morda imeli družino, je pa problem, kam jo naseliti. Delo,delo,delo, tako ali drugačno in kupčkanje denarja...prioritete,dragi moji so važne...za premnoge je to zadnji model pametnega telefona za 30+/ mesec...
Geres
08. 07. 2020 10.50
+11
@janez653: če to, kar pišeš drži, potem pač super. Ampak ne morejo biti stanovanja doseglkiva zgolj tistim, ki odprejo svojo firmo. O obdavčitvi plač pa sem pisala malo višje. Moje mnenje je, da danes pri 30ih skoraj nihče ne more it na svoje brez podpore stašev ali kredita za 25 let. Kredit za 25 let je pa mlinski kamen, ki si ga nihče ne želi.
janez653
08. 07. 2020 10.54
+1
janez653
08. 07. 2020 11.38
+2
Par, kjer imata oba vsaj povprečno plačo si lahko privošči kredit za stanovanje. Kredit na 25 let je mlinski kamen? Kaj pa 500+ najemnine za celo življenje? Kaj je manjše zlo? Jaz lahko govorim za svojo družbo, stari 25-30 let, skoraj vsi v lastniških stanovanjih...
janez653
08. 07. 2020 11.38
+3
pa sem edini v družbi z lastnim podjetjem. Ostali so lepo zaposleni.
majazmaja2
08. 07. 2020 12.11
+3
Midva z možem sva kupila hišo pred 10. leti, ko sva imela okrog 30 (jaz 28, mož 31) brez finančne ali hipotekarne pomoči staršev. Po diplomah sva dobila redno zaposlitev pri tujem podjetju (tam sva delala že med študijem), plače so bile primerne za kredit in to je to. Plačujeva vsak po štirimestno številko kredita in dejansko delava, ne le hodiva v službo.
Charlie Nooris
08. 07. 2020 08.53
+23
Čudno, da ste priznali, da obstajajo tudi nedokumentirani priseljenci.
VolkBrenin
08. 07. 2020 09.27
+19
aja ...o tem se piše vsakih 5 minut...ker ni teh nezakonitih je že marca vzel hudič vsa polja lubenic v Kaliforniji....naprej se mi ne da nastevat
detect
08. 07. 2020 08.44
+29
samo da ima 91 metrov dolgo jadarnico.
janez653
08. 07. 2020 09.02
-3
detect
08. 07. 2020 10.23
-2
ni etično do drugih,si zadovoljen z odgovorom.
janez653
08. 07. 2020 10.50
+5
ne. zakaj ni etično? Zaradi zavisti? Dokler ves denar zaslužiš pošteno si kupi 5 jaht, če lahko. Privoščim
Rožice cvetijo
08. 07. 2020 10.51
+4