Tujina

Arheologi v Mehiki odkrili več kot 1000 let staro palačo Majev

Cancun, 28. 12. 2019 12.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Arheologi so v starodavnem majevskem mestu Kuluba v Mehiki, nekaj kilometrov zahodno od turistično priljubljenega letovišča Cancun, odkrili razvaline ogromne palače, stare več kot 1000 let, ki je pripadala Majem. 

Palača v dolžino meri 55 metrov, široka je 15 metrov, visoka pa šest metrov. Zdi se, da je sestavljena iz šestih sob, je zapisal mehiški nacionalni inštitut za antropologijo in zgodovino. 

Je del večjega kompleksa, arheologi pa so odkrili tudi ostanke grobišča. S forenzično analizo kosti upajo, da bodo prejeli več podatkov o majevskih prebivalcih v Kulubi. Palača je bila sicer v uporabi v dveh prekrivajočih se obdobjih majevske civilizacije, in sicer med letoma 600 in 900 n. š. in med letoma 850 in 1050 n. š., je povedal Alfredo Barrera Rubio, eden od vodilnih arheologov na tem območju. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

O arhitekturnih značilnostih te regije na Jukatanu poznavalci vedo zelo malo. Eden od glavnih ciljev tamkajšnjih arheeologov je tako preučevanje arhitekture mesta Kuluba. Kot je dejal Barrera Rubio, upajo, da bodo z odkritji pritegnili tudi pozornost turistov, ki množično obiskujejo Jukatan. 

Majevska civilizacija je bila ena od mezoameriških predkolumbovskih civilizacij. Razvila se je na območju, ki zajema današnjo južno Mehiko, Gvatemalo, Belize in dele Hondurasa in Salvadorja. Glavno arhitekturo njihovih mest so sestavljale ravno palače in piramidni templji. 

Zakaj je majevska civilizacija propadla, obstaja več možnih teorij. Znanstveniki med morebitne vzroke vključujejo vojno, podnebje, bolezni in politične spremembe, čeprav so nekatera majevska mesta po propadu civilizacije še vedno cvetela, med drugim Chichen Itza. Maji sicer nikdar niso izumrli. V Srednji Ameriki danes živi še okoli dva milijona njihovih potomcev. 

Chichen Itza je priljubljena turistična točka.
Chichen Itza je priljubljena turistična točka. FOTO: AP
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (64)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

emilzapata
29. 12. 2019 13.28
+6
imel sem priložnost videti Majevska svetišča in piramide v Gvatemali, in mehiški pokrajini Chjapas na meji med Gvatemalo in Mehiko. Te kolture niso poznali kolesa, od kovin samo bron in zlato in srebro, pa vendar so premikali skale težke sto ton in več, kar človeka kar sili v to, da dvomi o uradnih verzijah teh dogotkov. Najbolj pa je zanimivo videti gravure na piramidi v Gvatemali, ki naj bi po obliki spominjalo na avsronavte, ki pa so vsi z glavo na tleh, in nogami v zraku. Res čudno, od kod jim ta neverjetna ideja.
hotchilipoper
29. 12. 2019 11.30
+2
Zgodovina in vera je opij za ljudstvo,da ne dojamejo kako jih elita vodi za nos
Legamimiami
29. 12. 2019 09.30
+2
Ancient aliens
Aijn Prenn
28. 12. 2019 19.50
+33
Mi se čudimo majem, egipčanom in drugim kako so bili sposobni zgraditi to kar so. Čez kakšno tisočletje se bodo zanamci čudili nam kako nam je uspelo pridelati toliko plastičnih odpadkov, smeti vsake sorte in strupov. Bodo rekli, "To je bila pa izredno razvita civilizacija" ;-))
MasteRbee
29. 12. 2019 08.07
-14
Človeštvo ni nikoli brez neumnosti, je pa veliko pametnejše od takrat, ko so brez potrebe premikali te velike skale.
Ramzess
29. 12. 2019 13.11
+4
Brez potrebe že niso, te zgradbe še vedno obstajajo, druge ne, to so oni dobro vedeli.
Ramzess
29. 12. 2019 13.17
+1
Če bo sploh kaj umetnega in iz umetni snovi, skratka kar ni iz gradnikov iz narave, ostalo. Kaj je ostalo od prejšnjih civilizacij? Naravni kvantni dogodek lahko počisti z vem umetnimi snovmi in kar je iz njih narejeno.
Ramzess
29. 12. 2019 13.22
+4
Na egipčanskih slikarijah je narisano marsikaj, tudi bibslijske zgodbe oz. njihovo resnično ozadje, pa znanje, ki ga pozna tudi današnja znanost, tam najdemo celo pitagorov izrek, kar pomeni da ni njegov, le prevzel ga je. Na slikarijah najdemo podobe, ki jih znanost ne zna ali noče pojasniti. V sodobnejšem času, so umetniki skrito znanje (pridobljeno v tajnih redovih, katerih člani so bili) razkrivali v svojih delih, na stropu neke zgradbe je bila narisana anatomija človeka, še preden je uradna znanost to poznala. Itd. še kaj se najde.
KrofKrof
28. 12. 2019 19.37
+5
Se še spomnim stroge profesorice zgodovine, kjer si pogorel, če si nisi zapomnil Majev, Aztekov in Inkov. In še danes imam to v glavi, čeprav nisem maral zgodovine. 🙂
Uporabnik429336
28. 12. 2019 20.35
+21
šolski sistem je pač namenjen travmatiziranju ljudi, kaj češ
tali?ni tom
28. 12. 2019 18.47
+44
če pogledamo majevsko,grško,egipčansko arhitekturo so bli kar maherji kar se gradnje tiče,vzdržljivosti stavb,se pravi da nisi bli glih divjaki kot eni nabijajo že 500 letz,par dni gledal oddajo nekje ,primerjavo sofisticirane gradnje zidu majev in današnjo šlamparjio,ko daš skup šele vidiš naprednost in preciznost gradnje starih kultur ki zelo verjetno niso klesali s kamnom in vlačili na kup kamenje ,če ni beton celo amppak so imeli kat pomagala na zelo resni tehnologiji! kamnio v zidu od majev so po komentiranju avtorja članka narejeni z natančnostjo današnjih cnc naprav kar je po trenutni logiki nemogoče za tiste čase,in tonaža posameznih blokov ki potegne tja do pedeset,sto ton je nemogoča celo za današnjega gradbinca tipa cgp recimo!ti da mislit in ni vse kot nabijajajo kvazi zgodovinarji ,strokovnjaki in arheologi! pojma nima noben ali pa nočejo izpljunit resnice!
DuhSaSjekirom
28. 12. 2019 19.08
+25
Ali pa izvrtane luknje v grafitne bloke z revolucijami ki jih niti danes z najbolj sofosticirano tehnologijo in materiali ne dosezemo baje niti 10 % ne. Petra v Jordaniji, naj bi jo izklesali neki domorodci s kladivi in dleti. Dokler ne gres sam pogledat v zivo pa ti je takoj jasno da neki ne stima. Pa tega je se na stotine primerov tiste ki zanima ze vedo kje.
Ramzess
28. 12. 2019 19.29
+32
"pojma nima noben ali pa nočejo izpljunit resnice" Svet laži, prevar, zatajevanja, prikrivanja, itd. je že tako globok, da bi pljunek resnice povzročil efekt domin in sesutje sistema, kar pa eliti ne diši, ker bi izgubila vse.
Ramzess
28. 12. 2019 19.30
+14
Vendar bo enkrat moralo priti do tega, tako ali drugače, ljudje se že prebujajo.
Ramzess
28. 12. 2019 19.31
+11
Waco, Maji so potomci Atlantidov, od tam tudi izvira vso potrebno znanje. Vpliv in sodelovanje nezemljanov je dovolj očiten.
hotchilipoper
29. 12. 2019 10.14
+5
Točno to.Vsa zgodovina in knjige bi bila ena velika laž
hotchilipoper
29. 12. 2019 10.28
+5
Včasih so tudi trdili,da je zemlja ploščata
Ramzess
29. 12. 2019 13.08
+1
Težava je, da se samo tako da razložiti (oziroma jo tako razlagajo tisti, ki verjamejo v ploščato zemljo) biblijsko zgodbo o stvarjenju sveta, ko jo ločil vode in spodaj napravil zemljo, zgoraj pa nebo, kar pomeni da bi pod ploščo in nad svodom morala, potemtakem biti voda.
Ramzess
29. 12. 2019 13.10
+1
V bistvu gre pri teh zgodbi za to, da ne živimo v originalnem svetu, temveč v svetu ustvarjenem za človeka, kjer lahko slednjega izkoriščajo, ga omejujejo, vključno z razvojem.
dajno
28. 12. 2019 16.09
+5
Pozabili napisati da so slike simbolične. To je bilo že vse znano
MrKritik77 .
28. 12. 2019 15.09
+23
Pa samo eno stvar bi rad pojasnil, ker spodaj razpredate o "vesoljcih". Osebno se mi zdi dokaj verjetno, da v tako velikanskem vesolju, kot je naše, obstajajo tudi druge civilizacije, ki so tehnološko veliko bolj napredne od naše. AMPAK, preden začnete verjeti, da so ti "vesoljci" dejansko obiskovali Zemljo, je potrebno najti kakšen konkreten dokaz. Kaj je konkreten dokaz? Npr. ostanek neke super napredne tehnologije ali pa matematični koncepti, ki presegajo našo trenutno znanost. Nič od tega še nismo našli na našem planetu. IN dokler česa takega ne najdemo, je vse skupaj samo spekulacija. Zabavna, ja, ampak skrajno neverjetna.
lluckyss
28. 12. 2019 15.12
+16
Vseeno bolj verjetna kot religije...Pa vidimo kako resni smo glede nje... In God We Trust;)
LEMI4
28. 12. 2019 18.11
+13
Kdo je po tvojem izgradil piramide, glede na tehnologijo gradnje in razvojom tedanjih civilizacij?
hotchilipoper
29. 12. 2019 10.15
+7
ahim1225
28. 12. 2019 15.05
+29
Ko sem bil še otrok so me basali s majevskimi žrtvovanji (pobili so več tisoč ljudi), še danes ne razumem, zakaj so tako civilizacijski Maji počeli take grozodejstva. Pa ne modrujte!
User447113
28. 12. 2019 15.13
+30
Ja, vera je pobila več tisoč ljudi. Nekaj tisoč km zahodno od Majev še kakega več.
Rožice cvetijo
28. 12. 2019 15.15
+37
Mislim, da zato, ker ni bilo take znanosti kot danes. Verjeli so v darovanja bogovom...danes pač darujejo denar, nepremičnine,ipd.
User416781
28. 12. 2019 18.09
+3
Maji sploh niso bili civilizirani po današnjih standardih, ampak so bili divjaki. Žrtvovali pa so svojim bogovom.
janezpodre
28. 12. 2019 15.01
+35
Tale članek ima pa luknje, večje od palače. Palača na sliki je lepo očiščena, takšna je vidna z lune, prebivalci "par kilometrov oddaljenega Cancuna" je pa 1000 let niso "opazili". Takole gre danes - mayevske ruševine na Jukatanu so prerasle z tropskim rastlinjem, lahko se pošten človek prebija skoz džunglo, pet metrov od preraslih zidov pa ne bo nič odkril /mogoče bo njega odkrila kakšna kača/, pred kratkim so pa začeli "odkrivati" z letali/droni, s posebnimi kamerami. Ko nekaj "odkrijejo", pošljejo arheologe, še prej pa radno snago, da odstrani rastlinje. Tole na sliki je pa že vse lepo očiščeno, torej je odkritje rahlo pomaknjeno nazaj v zgodovino.
Volga Malek
28. 12. 2019 14.37
+9
Lepo 👏👏👏
Jelenka2
28. 12. 2019 14.31
+7
Sem samo vbogi internetni trol. I have no life.
Polis123
28. 12. 2019 14.25
-8
Res, z zlato žlico v ustih! :D
Ofca1A
28. 12. 2019 14.20
+5
Ze kot osnovnosolcu mi je bila zgodovina smesna....oziroma sem sam pri sebi vedel da to ni to kar mi razlagajo....cez leta sem v to samo se bolj preprican. In ja...sem kar nekako ze preprican da so bogovi kot jih imenujemo v resnici nezemljani. Mitologija...ja iz nekje je nastala...
lluckyss
28. 12. 2019 14.33
+25
Ja, vsa starodavna ljudstva, ki naj ne bi imela med seboj fizičnih kontaktov imajo enako zgodbo o prišlekih z neba...Iz teh zgodb izhajajo vse svetovne religije, razen raznih sodobnih skropucal kot je Scientologija....
MrKritik77 .
28. 12. 2019 14.52
-2
@lluckyss Stari Grki imajo tudi zgodbo o prišlekih z neba? Naj ti kar odgovorim: nimajo! BTW, scientologija je pa DEJANSKO religija (čeprav napačna, seveda), ki povsem temelji na prišlekih z neba.
lluckyss
28. 12. 2019 15.01
+9
Stari Grki ali Rimljani seveda niso starodavna ljudstva...
MrKritik77 .
28. 12. 2019 15.15
+6
@lluckyss Kako priročno zate! Se pravi 1200 let pred našim štetjem ni dovolj daleč, da bi govorili o starodavnih ljudstvih? Eh, saj proti vam, ki divje spekulirate o povsem nedokazanih zadevah, človek enostavno ne more zmagati z logično argumentacijo. Lepo bodi.
lluckyss
28. 12. 2019 15.32
+12
Ne moreš primerjati Starih Grkov in npr. Aborigine, ki so tam že deset tisoče let..
tekha
28. 12. 2019 20.48
+0
Brca v temo. Od kod so prisli Zeus in druscina? Kako so letali po nebu in pluli pod in na vodi?
niktalop
28. 12. 2019 14.05
+32
Palačo so odkrili, sedaj pa naj še odkrijejo kako so Maji obdelovali zelo trd kamen s kamnitim orodjem da so lahko zgradili tako velike piramide in palače. To bo šele senzacija nad senzacijami. Pa ne samo Maji, ampak tudi Egipčani ali Inki ali pa druga antična ljudstva. Seveda to ne bodo naredili, ker bi vsa uradna zgodovina čez noč šla v smeti. Uradni zgodovinarji in arheologi bodo morali nekega dne priznati, da smo imeli pred nekaj tisoč leti obiskovalce iz vesolja ki pa so imeli tehnologijo obdelave kamenja.
BLUECUBE
28. 12. 2019 14.08
-7
lluckyss
28. 12. 2019 14.27
+40
Lažje sprejemljivo je mnenje, da človeška civilizacija ne sega le do Sumercev in Egipčanov ampak so bile zelo razvite civilizacije že tisoče ali celo deset tisoče let pred tem...Seveda tudi teorija o nezemljanih ni nesprejemljiva, je pa dejstvo, da ovce očitno lažje verjamejo v belobradega strica na oblaku kot pa v razvito civilizacijo, ki ni nujno s tega planeta..
User416781
28. 12. 2019 18.11
+5
Zakaj pa misliš, da so maji in egipčani uporabljali le kamen? Saj niso živeli v kameni dobi. Bo potrebno prebrat kakšno knjigo.
niktalop
28. 12. 2019 18.59
+9
Egipčani so uporabljali bronasto orodje in orožje. Jaz sem napisal kamnito orodje za Maje, ker so od kovin poznali baker, zlato in srebro. Koliko lahko narediš z bakrenim dletom pa vemo vsi. Sicer pa so skeptiki uradne zgodovine dokazali, ko so poizkusili z bronastim orodjem obdelati blok apnenca identičnega tistemu iz katerega so zgrajene piramide. Po nekaj dneh so obupali, ker ni bilo praktično nobenega napredka. Glede branja pa ni problema, Verjetno sem jih prebral več kot ti, zato tudi trdim da piramid niso zgradili Maji na Jukatanu ali Egiptčani v Egiptu ampak nekdo drug.
Ramzess
28. 12. 2019 19.36
+4
"Zakaj pa misliš, da so maji in egipčani uporabljali le kamen? Saj niso živeli v kameni dobi." In drugi, ker so vedeli, da bo kamen ob tem načinu gradnje preživel čas in določene naravne dogodke.
marcel124
28. 12. 2019 14.00
+44
Maji, Inki in Azteki itd... so izginili oz. njihova civilizacija predvsem zato, ker so jih na koncu Evropejci večino pobili zaradi plemenitih kovin, podobno kot so v Indijance v S. Ameriki večino pobili in pregnali zaradi ozemlja ipd.. No toliko o osvajanju Evrope, širjenju krščanstva in Rimokatoliški cerkvi ki je to na veliko podpirala. Vatikan je zgrajen in sedi na zlatu ravno iz tega konca sveta. No dokler to počnemo mi Evropejci in v imenu Krščanstva je to v reku ne?.... Lep sončen dan še naprej.
Centurion
28. 12. 2019 14.24
+8
Popolnoma napačna interpretacija zgodovine. Večino skoraj vse prebivalce so pokončale nalezljive bolezni, ki so jih nevede primesli zahodni raziskovalci, pozneje osvajalci. Konec koncev, ko govoriš o Evropejcih govoriš tudi o sebi.
Centurion
28. 12. 2019 14.37
+10
Kot drugo zgodovina, kultura Majev, Aztekov je zelo zelo kruta. Zelo veliko raznih plemen in manjših kultur na tem področju je izginilo pod vzponom tih dveh civilizacij.
Centurion
28. 12. 2019 14.56
+6
Ker že omenjaš. Glede krščanstva, vere, ideologije itd. Nobena vera ideologija, cesarstvo, imperij če se je hotelo širit to ni bilo možno z mirom ali pogajanji. Vse večje vere in ideologije, cesarstva.. so bile v začetkih zelo agresivne tudi islam in budizem (Nekatere so še danes). Zanimivo dejstvo kar večina sploh ne ve je da so se križarske vojne pravzaprav začele z vdorom Seldžukov (Turkov) na ozemlje in zavzetje Anatolije tedaj del Bizantinskega cesarstva. Na prošnjo Bizantinskega cesarja papežu se je začela prva križarska vojna.
tekha
28. 12. 2019 21.01
+4
No, ko ze vse ves, nas prosim, razsvetli u 4. krizarski vojni, ko so krizarji razdejali Kostantinopol. Ti miroljubni katoliski krizarji. Ali, ko so pobi hriscanske Katarje. In ne, nimas prav, ko nas prepricujes da so juznoameriski indijanci izumrli zaradi bolezni (ospice), ki so jih prinesli "raziskovalci". To je bila pika na i, in bolezen so prinesli osvajalci, vojaki in duhovnoki. Napacno so te ucili pri verouku, pa se malo so te pobozali tami kjer se ne sme.
DuhSaSjekirom
28. 12. 2019 13.35
+44
Naj raje obrazlozijo vec tisocletno erozijo Sfinge v Egiptu za zacetek, za katero se geoloski strokovnjaki uradno strinjajo da je zahtevala vec tisoc let padavin, zgodovinarji pa se vedno trdijo da je nastala pred kratkim v casu Faraonov. Kar je popolna traparija. Naj povejo kje so ostanki te civilizacije ki je kamen obdelovala veliko bolj ucinkovito kot mi lahko danes z vso tehnologijo.
Komendator
28. 12. 2019 13.48
-16
Kaj bi mi brez vas prof. dr. googlogije strokovnjakov. Vsi arheologi tega sveta so nule proti vam! ;)
Ramzess
28. 12. 2019 13.48
+32
Na njen in na piramidah so dokazi, da so bile nekoč pod vodo. Zgodovinarji zagovarjajo in razlagajo v okviru zadnje verzije šolske uradno priznane zgodovine, ki se je seveda zelo napačna. Če bi začeli z resnico, bi se začel ti. efekt domin in to v več smereh, tudi na druga področja znanosti, sistem laži, prevar, itd. bi se začel rušiti.
Ramzess
28. 12. 2019 13.52
+22
Tega seveda nočejo, elita noče, zato se marsikaj taji, skriva, laže o resnici, tudi kar se tehnologije tiče, itd., sicer bi elita trdo padla na trda tla. Noče, da ljudje vedeli kdo in kaj v resnico so, ljudje sami, ne elita, ker potem elita izgubi moč in vpliv nad njimi.
lluckyss
28. 12. 2019 13.54
+33
Sfinga je očitno starejša od 10 000 let, piramide tudi...Itak Egipt skriva podatke in le občasno ko upade število turistov dajo v javnost kakšno "novo" nepomembno odkritje...Nič pa ne povedo o podzemnih dvoranah pod in v Sfingi. Vhoda sta pod levo šapo in pa pri ušesu (ta je sedaj zazidan), obstaja pa črno-bela fotografija tega vhoda, lahko se najde na internetu...Nasploh je sodobna arheologija sramota svojemu stanu s prikrivanji in skrivanjem artefaktov, ki "ne bi smeli obstajati"...
marcel124
28. 12. 2019 14.05
+14
Predvsem se strokovnjaki glede tega ne strinjajo. Erozija ni samo vodna, je tudi vetrna lahko. Res pa je, da je Sahara nekdaj bila pod vodo in je vode pod njo veliko, vendar pred veliko več kot nekaj tisoč let. Zemljino površje se pač spreminja, tudi v obliki naravnih pojavov, danes morje, čez nekaj let puščava ali rodovitna zemlja kot v primeru panonske nižine itn....
DuhSaSjekirom
28. 12. 2019 14.13
+17
Zadnji hit okrog sfinge je - ker so sledovi erozije prevec ocitni - trditev, da so sfingo zgradili iz kosov ki so bili erodirani ze pred tem. Sicer se vedno nemorejo obrazlozit vrtin v granit, pa tiste granitne sarkofage narezane v stotinko milimetra da se lahko hermeticno zaprejo...ni omembe vredno.
Komendator
28. 12. 2019 17.21
+1
Predvidevam, da nihče od vas ni bil v Gizi. Votla sfinga je prenesla streljanje topov Napoleonovih vojakov! In zakaj meniš, da Egipčani ne bi pobirali milijone za ogled votle sfinge in njenih podzemnih dvoran? V piramide nas namreč brez problemov spustijo.
User416781
28. 12. 2019 18.19
-2
...in zakaj neki se naj bi po vašem skrivala prava zgodovina? Kaj naj bi imel nekdo od tega, če trdi, da so piramide stare 3.000 let, namesto 15.000 let?
Ramzess
29. 12. 2019 13.16
Razkritje prave zgodovine in s tem tudi nezemljanov in njihovega vpliva, spremeni vse, zruši obstoječ sistem, nastane kaos, ljudje v krizi identitete, ker spoznajo, da je vse to na čem so gradili identiteto, laž. Večino znanja in prepričanja je ob tem potrebno zmetati v koš, je so neresnične, napačne, lažne, itd. Se tega zavedate.
ni_mi_vse_eno
28. 12. 2019 13.08
+28
Zelo zanimiva tehnologija za odkrivanje razvalin sredi deževnega gozda je LIDAR.
lluckyss
28. 12. 2019 13.28
+29
Ja, odkrito naj bi bilo manj kot 5% teh ostankov civilizacije...Vse ostalo še prekriva džungla..
flojdi
28. 12. 2019 18.47
+4
..čez ene 1000 let boJo moral pa takratni arheologi najprej odkopat ene velik ton plastike in etc odpadkov , da bodo našli en mali košček , ki ga bodo , morda, pripisali nam , enim homotom , ki živimo dandanes
Ramzess
28. 12. 2019 19.40
+0
Če bo sploh kaj umetnega in iz umetni snovi, skratka kar ni iz gradnikov iz narave, ostalo. Kaj je ostalo od prejšnjih civilizacij? Naravni kvantni dogodek lahko počisti z vem umetnimi snovmi in kar je iz njih narejeno.