Tujina

Bratje Italije s predlogom zakona, ki bi z globami kaznoval uporabo tujk

Rim , 03. 04. 2023 10.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Poslanci vladajoče italijanske stranke Bratje Italije so pripravili predlog zakona, s katerim si prizadevajo pred tujkami zaščititi italijanski jezik v javni upravi. V skladu s predlogom bi tako javni organi in uradi lahko bili kaznovani z globami do 10.000 evrov za uporabo izrazov, ki "ne sodijo v italijanski jezik".

Predlog zakona je pripravilo 20 poslancev iz vrst skrajno desne stranke Bratje Italije, zdaj pa ga mora potrditi še parlament, v katerem imajo desnosredinske stranke jasno večino. Predlog zakona je bil sicer oblikovan po vzoru podobnih zakonov, sprejetih v Franciji in Španiji, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.

"Ne gre le za modno muho, anglofonija vpliva na celotno družbo. Razširjena uporaba angleščine v Evropi pa je sedaj še bolj paradoksalna v luči izstopa Velike Britanije iz Evropske unije," je zapisano v predlogu zakona, ki poziva k zaščiti in negovanju italijanskega jezika.

Predlog zakona je pripravilo 20 poslancev iz vrst skrajno desne stranke Bratje Italije, zdaj pa ga mora potrditi še parlament
Predlog zakona je pripravilo 20 poslancev iz vrst skrajno desne stranke Bratje Italije, zdaj pa ga mora potrditi še parlament FOTO: Shutterstock

Predlog prav tako določa, da morajo biti vsa imena in kratice, ki se nanašajo na delovna mesta v podjetjih, ki delujejo v Italiji, zapisana v nacionalnem jeziku, tuje besede pa so dovoljene le, če jih ni mogoče prevesti.

Na pritisk v smeri rabe izključno italijanskega jezika v javnoupravnih zadevah je minuli teden v ločeni zadevi opozorila že senatorka slovenskega rodu Tatjana Rojc, ki je izpostavila, da morajo pripadniki slovenske manjšine v Italiji ob podaljšanju vozniškega dovoljenja doplačati 150 evrov in čakati dlje, če želijo imeti ime in priimek zapisan s šumniki slovenske abecede.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (177)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
03. 04. 2023 21.48
+0
"tuje besede pa so dovoljene le, če jih ni mogoče prevesti" To ne bo preprečilo kazni.
za naše
03. 04. 2023 20.26
-2
Bravo sosedi italijani, pri nas smo pa ponosni in starši in šola odobrava ,da se mladina balkanizira nosi bele zokne in govori "novo"srboslovenščino" Bolano.
nikhrast
03. 04. 2023 16.25
-13
Italijani pa res niso znani kot poligloti, poglej Skandinavce. Pa kako boš zdaj komuniciral na spletu če ne znaš angleško.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 18.11
-9
:) Ce tvoj jezik je en velik in pomemben jezik (Italijanscina je 4 najbolj ucen jezik na planetu) ti ni treba veliko se matrat za druge jezike. Poglej tudi Francoze,Angleze,itd koliko tujih jezikov znajo...nic. Ce pa je tvoj jezik majhen in nepoznan kot npr Slovenscina,Hrvascina,itd..moras znat..ce ne ne gres nikamor.
nikhrast
03. 04. 2023 20.37
-9
Diplomo pa imam na kanadski univerzi za kemijo.
Zentrum
04. 04. 2023 09.37
+14
Italijanščina, da je 4. najbolj poučevan (!) jezik na svetu? Prosim za povezavo do tega podatka. Sem skoraj 100 % prepričan, da so pred italijanščino angleščina, nemščina, francoščina, španščina in kitajščina.
periot22
03. 04. 2023 14.36
+0
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.01
-2
V Franciji je ze 19 let v veljavi tak zakon. Zakaj se tukaj nobeden ne zgraza nad tem,da tam ne smejo uporabljat tujk v njihovem jeziku?
Gekla
03. 04. 2023 13.12
+2
Če njihov zakov se omeji le na uporabo tujk, potem je to drugačen zakon od našega.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.16
-1
:) To je popolnoma isti zakon. P.s katerega nasega?? V Ital NE OBSTAJA noben tak zakon.
Gekla
03. 04. 2023 13.26
+5
Ah ja, sedaj se spomnim, da ne veš, da govorimo o osnutku zakona. Mi je žal. Če misliš, da je popolnoma isti zakon, prosim, da nam pokažeš besedilo francoskega zakona, da preverimo, če je to res.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.29
-1
Goolge zakon Toubon. Bo slo ali rabis pomoc? :)
Gekla
03. 04. 2023 13.32
+1
Mislim, da ti bolj rabiš pomoči od mene pri razumevanju italijanščine :)
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.34
-2
:) Ital je moj drugi materni jezik. A se RES nisi dovolj osmesil? ehheheehhe
Gekla
03. 04. 2023 14.01
+3
Spet ponavljaš vedno iste izraze. Potem pa meni očitaš, da pri meni je bolj revno s besednim zakladom :) Očitno slabo obvladaš italijanščino, saj po branju celotnega besedila si vseeno prepričan, da ta govori le o tujkah v italijanščini.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 14.07
-2
Daj,napisi (prolepi) sem sedaj kaj je tebi tako spornega. Dobeseden tekst.Cakamo...
Gekla
03. 04. 2023 14.14
+4
"Gekla, si res tak ali se samo delas? Uporaba tujega jezika v javni upravi nima NOBENE veze s TUJKAMI! Bo slo? " To pa ni prav nič sporno, a ne? :)
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 14.17
-3
Ne,ni,ker uporaba avtohtonega jezika NE pomeni vnasat tujke v Ital jezik!!!!
Gekla
03. 04. 2023 14.20
+5
@Slovenski Jezus: Torej po tvojem npr. obvezna uporaba italijanščine v delovnih pogodbah zadeva izključno tujke? Ali sploh veš, kaj je tujka?
Gekla
03. 04. 2023 14.23
+4
@Sebastian Scovazze: ne vem, katere težave ima Slovenski Jezus. Pravi, da je prebral celotno besedilo osnutka, a še vedno vztraja pri tem, da zadeva le uporaba tujk, čeprav v njem določeni členi izrecno dovoljujejo le uporaba italijanščine pri npr. pogodbah ali pravilnikih. To mu skušam razložiti, a še vedno vztraja, da ima prav.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 14.27
-2
:)))) "ki "ne sodijo v italijanski jezik"." .Ko govoris v Slovenskem jeziku NE govoris v Italijanskem!! BO slo? P.s.v pogodbe v ITALIJANSKEM jeziku se ne bo smelo (ce bo zakon sprejet. S tem imas ti velike tezave v razumevanju) vnasati tujk. Kaj bo pisalo v pogodbah v SLOVENSKEM jeziku,nobenega ne briga ali moti. Kot danes.
Gekla
03. 04. 2023 15.18
+5
Ne, italijansko pogodbo lahko prevedeš v slovenščino ali v kateremkoli drugem jeziku le, če eden izmed pogodbenic (parte contraente) ima bivališče v Sloveniji ali slovensko državljanstvo. Za vse nas to torej ne bo veljalo, razen če imamo dvojno državljanstvo in uporabljamo slovensko pri sklepanju pogodbe.
Gekla
03. 04. 2023 15.26
+5
@Slovenski Jezus: Ti imaš velike težave razumeti to, da, ko se govori o zakonu, to je vedno zakon, ne glede na to, če je sprejet ali če je le predlagan. Postopki za njihovo spremembo oz. umaknitev bodo v obeh primerih različni, a oba sta le različna stanja zakona. To bi lahko razumel tudi otrok iz vrtca, ne vem, zakaj imaš toliko težav pri tem.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 15.26
-3
:) Nella lingua Italiana pomeni tudi,da ne sme biti noter TUJIH besed!! A danes se pisejo pogodbe v Italijanskem jeziku s noter slovenskimi besedami?A ti ko pises kaksno pogodbo v Slovenscini dajes noter tuje besede?
Gekla
03. 04. 2023 15.29
+6
@Slovenski Jezus: Kaj bo pisalo v slovenskih pogodbah ne bo nikogar brigalo, ker enostavno jih ne bo. Zakon bo dopuščal možnost slovenskega prevoda le v primeru, da pogodbenik ima bivališče v Sloveniji ali ima slovensko državljanstvo, kar za nas iz naše strani Primorske to ne pride v poštev.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 15.32
-3
:)) Pokazi KJE pise ,da pogodbe morajo biti SAMO v Ital jeziku in da ne boido smele biti v manjsinskih jezikih.Daj...cakam. Ce pokazes castim vecerjo. P.s. V Furlaniji imajo Fuyrlanski jezik . Priznan in zasciten jezik tocno kot Slovenski. Tam se nobeden ne buni. Ocitno so tam bolj pametni od tebe in so razumeli za kaj se gre. A cakam dda mi pokazes...hvala v naprej.
Gekla
03. 04. 2023 15.34
+5
Moram pokazati kje? To piše v besedilo osnutka, ki si tako skrbno prebral. Nehaj nas imeti za norca. 5. člen, prvi odstavek. Ali ti ga moram tu citirati?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 15.35
-3
Gekla
03. 04. 2023 15.46
+4
Furlanski jezik zaščiten točno kot slovenski? Potem pa povej mi, katero številko nosi zakon za zaščito furlanskega jezika, kot je tisti za slovenski. Kolikor vem je furlanski jezik zaščiten le v zakonu št. 482 iz 15. decembra 1999 skupaj z ostalimi jeziki (med drugim slovenščina), a ne na isti ravni kot v zakonu za zaščito Slovencev.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 15.49
-3
In? Je URADNI JEZIK! Ni narecje,kot nekateri mislijo!!! in ce je slovenski jezik tako zasciten, cesa te je strah,ce ni Furlanov strah ce naj bi imeli manj zasciten jezik??
Gekla
03. 04. 2023 15.50
+4
@Sebastian Scovazza: oba zadevata določen zakon, edino kar je različno je to, če je zakon sprejet ali če je še le predlog.
Gekla
03. 04. 2023 15.56
+6
@Sebastian Scovazza: Še enkrat, ne govorim o uporabi tujk v italijanskih pogodbah!! Govorim o možnosti prevajanja pogodb v slovenščino, kar je sedaj dovoljeno. Če bo ta zakon sprejet, to ne bo več dovoljeno.
Gekla
03. 04. 2023 15.59
+5
Očitno ne tako ogromna, da v enem primeru to lahko označiš kot zakon, v drugem pa je nekaj, ki nima nič v zvezi z zakoni.
Gekla
03. 04. 2023 16.00
+6
@Slovenski Jezik: In? Ti si izjavil, da je furlanščina popolnoma enako zaščitena kot slovenščina, kar sem ti dokazal, da ni res. Bo šlo?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 16.00
-4
Ma NEHAJ zavajat! Prevodi so zasciteni s zascitnem zakonom!!! Provodi bodo tako kot danes! Poglrj npr clen st 6.Po tvoji logiki bodo,ko bo zakon sprejet, zaprli vse slovenske sole,itd. :))))
Gekla
03. 04. 2023 16.08
+4
Nehaj še naprej zavajat! Ta zakon bo v nasprotju z zaščitnim zakonom! Kar ne zagotovi, da ne bo veljal nov zakon namesto zaščitnega. Po "moji logiki" bi morali zapreti slovenske šole? Torej po tvojem v 6. členu ne piše: non specificamente rivolte all’apprendimento delle lingue straniere?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 16.10
-4
:)) JASNO pise da so zavzeti VSI paritarni jeziki v avtonomnih pokrajinah! Lolek.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 16.14
-4
Gekla
03. 04. 2023 16.27
+4
@Slovenski Jezus: tandul! Citata me ne pusti objaviti, a si morda opazil, da izrecno omenja italijanski jezik in ne vse paritarne jezike?
Gekla
03. 04. 2023 16.27
+5
@Sebastian Scovazza: ista pripomba velja tudi zate.
Gekla
03. 04. 2023 16.32
+5
@Sebastian Scovazza: Osnutek sem že prebral enih 10x. Preberi si še enkrat 5. člen. In nikjer v osnutku ne omenja paritario/paritaria/paritarie/paritari.
Gekla
03. 04. 2023 16.38
+5
Misliš na člen 4, 3. poglavje? Tisto ne zadeva pogodbe.
Gekla
03. 04. 2023 16.42
+5
Raje to, kot da priznaš, da si se zmotil, a ne? :)
Gekla
03. 04. 2023 21.42
+4
Kdaj sem jaz kdarkoli izjavil, da bo s tem zakonom izbrisana slovenščine? Ali se sedaj izmišljuješ stvari, ker nimaš več kaj povedati v tvoj prid? Nisem samo jaz tisti, ki bom imel težave s tem zakonom, saj zadeva vse nas Slovence, ki živimo v teh krajih. Izmislil pa si se tudi to, da sem jaz prepričan, da ta zakon je bil že sprejet, čeprav v skoraj vsakem mojem komentarju sem omenil, da je to osnutek.
tornadotex
03. 04. 2023 12.42
+0
Za take stvari imamo inštitucijo EU, ki ureja odnose...
Bofur
03. 04. 2023 12.41
-2
Seveda bi morala Slovenija, če bo ta ukrep uveljavljen začeti postopek za spremembo ustave in iz slovenskega parlamenta črtati predstavnika italijanske narodnosti ter zahtevati na so na dokumentih pripadnikov italijanske narodnosti samo slovenske črke, ter šumniki in sičniki brez tujk .. Giovanni Nero, Jurij Črnko, Giulietta Fortuna, Julija Srečko
JohannDoe
03. 04. 2023 12.57
+3
Slovenija še lastnih standardov za tipkovnice ne želi uvajati, še vedno se furamo na YU tipkovnice. Ne bi bilo prav črtat nobene manjšine, lahko bi pa pridobili italijansko pri nas, da nam pomaga doseči recipročnost na italijanski strani.
JohannDoe
03. 04. 2023 13.02
+1
Sicer smo pri nas priča pospešeni PR dejavnosti za promoviranje ex-yu "subkultur", postavlja se spomenik nekemu mitu o izbrisanosti, češ da se je šlo za sovraštvo do črke ć, čeprav realno stanje ne govori v prid temu in mnogi "ćji", ki niso bili radirani, vejo to sami povedat. Vse kaže, da se pripravlja vnos manjšinske ex-yu kategorije v ustavo, kar bo izpolnitev naše recipročnosti. Glede na to, kako se je začelo, bodo pa naši očitno šli tudi pri tem ideološko prek zdravega razuma, z namenom, da se pokažejo pred kolegi v bruseljskem strankarskem klubu.
Bofur
03. 04. 2023 12.39
+1
To je seveda prepovedano v skladu z evropsko listino ... Bo sledila kazen s strani Bruslja ?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.05
-3
:) To ni prav NIC prepovedano v skladu s EU: Zakaj pises stvari kar tako na pamet?? Francija ima tak zakon ze 19 let in ni edina!
Bofur
03. 04. 2023 12.38
+2
Torej se je že začelo, najprej dodatne takse za uporabo slovenskih šumnikov in sičnikov na osebnih dokumentih v Italiji, nato pa prepoved uporabe "tujk", kar se nanaša neposredno na SLOVENŠČINO, v italijanskih uradih, V SDS in NSI že na veliko ploskajo temu "domoljubnemu" ukrepu za zaščito italijanščine
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.49
+1
:) Ne pretiravat. To o sumnikih nima nic s SLovenci. To je tehnicna tezava ( v zahodnih abecedah NI sumnikov). Ta 'problem' imajo VSI tisti ki imajo sumnije v imenu. Hrvatov, Srbov in drugih vzhodnjakov je na tisoce krat v Italiji vec kot Slovencev.
Gekla
03. 04. 2023 12.57
+4
To si se ti lepo izmislil. Preberi si članek na Primorskem dnevniku. Tam lepo piše, da za izdajo NOVIH vozniških ni NOBENIH težav s šumniki. Težave so le takrat, ko moraš zaprositi za duplikat že obstoječega vozniškega, če ta nima šumnikov. Torej tu se ne gre za nobene tehnične težave.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.03
-3
:)) In se kako se gre za tehnicen problem,ker je platfoma popolnoma drugacna (v.39 in V41)in ocitno se ne splaca za nekaj tisoc ljudi.
JohannDoe
03. 04. 2023 13.09
+1
Ne vem od kod ti ti zadržki do NSi. Je pa evidentno, da SDS rada da drugim tisto, kar je naše, medtem ko ti isti drugi, ki jim SDS ploska, niso tako radodarni, ko je njihovo v igri. Škoda, da si SDS med sosedi izbirajo učitelje domoljubja, ne pa zglede.
Gekla
04. 05. 2023 13.54
@Slovenski Jezus: Danes so objavili novico, da so tistemu nesrečniku končno zamenjali vozniško, s pravilnimi postavljenimi šumniki in brezplačno. A ni bilo to po tvojem nemogoče iz tehničnih razlogov?
tornadotex
03. 04. 2023 12.36
+1
Italijani naj se najprej naučijo spoštovati sosednje manjšine,to je vse kar si želimo od njih...
Gekla
03. 04. 2023 12.44
+1
Kaj si pričakuješ od skrajno desničarske vlade?
JohannDoe
03. 04. 2023 13.33
+0
Eden brez drugega vsi "pocrkamo". Temu se reče gospodarstvo in import-export.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.55
+1
:)) MI rabino (krvavo) Italiji in NE obratno! A milsis, da je Italija odvisna od SLovenije?? :))))))))))))))
janimir
03. 04. 2023 12.04
+7
Slovenija (država brez hrbtenice) ki jo vodijo ić-i in slovenske prodane duše ne pozna pomena besede recipročnost. Mi vsem priznavamo vse , drugod je malo drugače. Tujci v lastni deželi.
Pajo_36
03. 04. 2023 12.38
-1
zapri se v bajto pa nikol več ven, ker pazi, ićkoti so, migranti, krorna pa še jedrska vojna.
Gekla
03. 04. 2023 11.50
-1
Kaj bo to pomenilo za nas Slovence? V bistvo bodo prepovedali uporabo slovenščine za "promocijo in uporabo dobrin in javnih storitev v Italiji". Kar pomeni, da npr. vsi letaki in brošure, ki jih izdajo javni organi in so na Primorskem (po zakonu) dvojezični, bodo od sedaj lahko le v italijanščini. Pravilniki vseh podjetjih, ki jih vodijo člani slovenske manjšine, ne bodo več smeli biti v italijanščini in slovenščini, temveč le v italijanščini. Isto velja za delovne pogodbe. Slovenske šole v Italiji bodo imele državno podporo izključno za italijanščino. Kar je najboj absurdno je to, da javno osebje, ki dela pri slovenskih okencih v javni upravi, bo lahko govorilo slovensko le s člani slovenske manjšine, saj za tujce, torej tudi za Slovence iz matične države, bo veljala obvezna uporaba italijanščine. Naša vlada torej ščiti našo kulturo in jezik... seveda pod pogojem, da je italijanska.
Rudar
03. 04. 2023 11.53
+1
Ne ustvarjaj panike. Nič od tega ne drži. Preberi še enkrat članek in ne blodi...
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 11.55
+0
Gekla, koliko neumnosti v nekaj vrsticah! :) Ta zakon NIMA nobene veze in NE povezave s azscitnim zakonom kateri velja in bo se veljal. Bo slo?
Gekla
03. 04. 2023 11.55
+4
Preberisi celotno besedilo osnutka zakona, ki ga je podpisal Fabio Rampelli, in ti bo jasno, o čem govorim. Najdeš ga npr. na spletni strani era.ong. Ta članek večina točk osnutka sploh ne omenja.
Gekla
03. 04. 2023 11.57
+5
@Slovenski Jezus: si torej prebral osnutek zakona? Kaj ti ni bilo jasno v njej?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 11.58
-3
Sem ga in to ze pred 4 dnevi. Ko je bila ta novica na ANSI. Tujke nimanjo NOBENE veze s uporabo manjsinskih jezikov! Bo tokrat slo?
Gekla
03. 04. 2023 12.05
+4
Preberi si tudi komentar Rojčeve v tem v zvezi, ki neposredno govori o konfliktih med tem zakonom in zakonom za našo zaščito. Ali misliš, da bo vlada v teh primerih dala prednost zakonu za zaščito manjšin, glede na to, koliko je nam nenaklonjena?
Gekla
03. 04. 2023 12.10
+3
@Slovenski Jezus: Novico na Ansi, ki omenjaš, je le POVZETEK iz osnutka. Omenja 8 členov osnutka, a jih ne našteje! V njem npr. ni nobene omembe o obvezni uporabi italijanščine v delovnih pogodbah (contratti) in pravilnikih (regolamenti). Osnutek ni le za preprečevanje uporabe tujk, a tudi za obvezno uporabo italijanščine. Bo šlo?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.10
+0
:) Rojceva? Tista ki laze.,da je treba doplacat 150 Evrov za sumnik na vozniski?:) Mislim,milsis.. a ti ves kaj in kako bo CE bo ta zakon sprejet? A si Nostradamus? Ti jaz povem,da ti predloga nisi niti videl,kaj sele prebral.
Gekla
03. 04. 2023 12.16
+3
Ti si ga prebral? Če jaz ga nisem, kako torej vem o členu o pogodbah in pravilnikih, ki ga ta članek NE omenja? Ali sem po tvojem to uganil? Prosim, preberi si celoten osnutek in potem komentiraj, in ne prej, ker očitno nimaš pojma, o čem govorimo. Najdeš ga na strani camera.it, "proposta di legge" št. 734, objavili so jo 23. decembra 2022.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.18
-3
Gekla.nehajk Si se ze dovolj osmesil. Razlozi raje kako lahko imas ti ze probleme s tem zakonom (spodaj si TI to napisal) ko je to sele predlog. Cakamo...
Gekla
03. 04. 2023 12.22
+3
Slovenski Jezus: tebi se ti tu vsi smejejo. Nehaj že s tem. Razložimi prosim, kje je zate problem, če tu razpravljamo o osnutku zakona, ki bo lahko postal zakon. Čakam na tvoj odgovor.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.23
-3
TI si napisal da imas ze prbleme s tem zakonom. Razlozi kako glede na to,da zakona NI. Cakamo....
Gekla
03. 04. 2023 12.24
+3
@Sebastian Scovazze: ta zakon pa bo v nasprotju s tem členom zaščitnega zakona. Kateri zakon pa bo prevladal pa bo odvisno od tega, kako bo ta zakon razlagal zakonodajalec.
Gekla
03. 04. 2023 12.27
+3
@Slovenski Jezus: Dovolj si se osmešil s tem. Daj nehaj prosim. Čakamo kdo? Saj si ti edini, ki ima težave s tem člankom. V članku jasno piše, da je to predlog, po tvojem mnenju pa ne bi smeli niti poročati o temu. Sedaj čakamo na tvojo obrazložitev, zakaj ne bi smeli o tem govoriti.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.28
-3
SEVEDA da jasno pise da je to predlog. Ampak TI si napisal: Gekla 03.04.2023, 11:51:41 0 Slovenci v Italiji imamo s tem zakonom že težave. KAJ SEDAJ?
Gekla
03. 04. 2023 12.34
+3
Nehaj že se sam osmešit! Jaz sem ti odgovoril: "@Slovenski Jezus: nehaj se imeti samega sebe za norca. Za vsak predlog, ki zadeva krčenje naših pravic, je težava že ta, da se moramo boriti proti njej, da jo ne bodo sprejeli. Ali res ti je tako težko to razumeti? " ALI BO ŠLO?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.41
-3
:)) Ne. To kar si napsial ,je eno..da pa imas tezave s zakonom ki NE obstaja je drugo. Kaj sedaj?
Gekla
03. 04. 2023 12.45
+4
Gekla 03.04.2023, 12:43:12 @Slovenski Jezus: Ti imaš očitno težave razumeti slovenščino. To, kar sem ti jaz napisal, je le razlaga tistega, kar sem prej omenil. Ti pa si ga razložiš po svoje in zahtevaš, da je tvoja obrazložitev pravilna. To NI kar sem pisal. Mi tu govorimo o OSNUTKU zakona in o vsem težavah, ki takšni OSNUTKI jih SEDAJ imamo. Torej o tem, da bodo naši predstavniki morali zahtevati popravke oz. izločitev spornih členov. Ali res ti moramo vse to razložiti kot otroku iz vrtca?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.54
-3
Cakaj...TI si napisal da imas SEDAJ tezave s ZAKONOM in sedaj ko sem te osmesil pises o OSNUTKU: Kaj sedaj? "tu govorimo o OSNUTKU zakona" Mi, ti govori s o zakonu: ekla 03.04.2023, 11:51:41 0 Slovenci v Italiji imamo s tem zakonom že težave.
Gekla
03. 04. 2023 13.19
+4
Mene kritiziraš, da ponovim besede, ki ti uporabljaš (kot "osmejiti" itd.), medtem ko ti sam jih vedno ponavljaš? In prej je bil zate problem ta, da razpravljamo o osnutku zakona, ki zate nam ne bi smeli ustvariti nobene težave, sedaj pa to kar naenkrat ni več problem, če je osnutek ali ne?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.24
-3
NE! Stvar je samo v temu,da ti ZAVAJAS s takimi izjavami!!!
Gekla
03. 04. 2023 13.27
+4
Kje naj bi zavajal? Ali sem morda jaz izjavil, da ta osnutek zakona zadeva le uporaba tujk?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.30
-3
ZAVAJAS s tem da pises da imajo Slovenci ZE probleme s tem ZAKONOM!! ZAKON NE OBSTAJA!!!!!
Gekla
03. 04. 2023 13.32
+4
Govorimo o OSNUTKU ZAKONA! Ne o samem ZAKONU! In ni res, da ta osnutek NE OBSTAJA! OBJAVILI so ga!!
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.46
-2
Seveda da osnutek obstaja. TI si napisal,da je to ZAKON in da manjsina ima ZE probleme s tem ZAKONOM: Gekla 03.04.2023, 11:51:41 0 Slovenci v Italiji imamo s tem zakonom že težave.
Gekla
03. 04. 2023 14.03
+4
Ne, ti si napisal, da ne obstaja: "Mimogrede...razlozi kako imas lahko probleme s zakonom ki se ne OBSTAJA?!?!" Če po tvojem ne obstaja, kaj pa zadeva tale osnutek? Oglasno brošuro?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 14.10
-2
:)))))))))))))) RES si nepismen. Sedaj ni vec dvomov. Ne znas niti kaj je en OSNUTEK zakona in kaj je ZAKON!
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 14.10
-2
:))))))) RES si nepismen. Sedaj ni vec dvomov. Ne znas niti kaj je en OSNUTEK zakona in kaj je ZAKON!
Gekla
03. 04. 2023 14.18
+3
Torej potrdiš, da živiš v svojem čarobnem svetu. Ne veš niti, da govorimo o ZAKONU, ki je trenutno OSNUTEK, Slovenci pa si prizadevamo, da ne bo postal SPREJETI. Lepo preberi si obe besedi: OSNUTEK ZAKONA in SPREJETI ZAKON. Ali vidiš, da oba imata skupno besedo? Vem, da to ti bo težko razumeti, a potrudi se, verjamem, da ti bo uspelo!
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 14.22
-2
:)) NE! Eno je OSNUTEK zakona in drugo je ZAKON (decreto legge. Ze sprejet). Si pnepismen. Pika.
Gekla
03. 04. 2023 14.29
+3
Ne! Bodisi OSNUTEK kot SPREJETI zakon zadevata ZAKON. Živiš v tvojem svetu, ki nima nič skupnega z našim. Sprijazni se s tem.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 16.13
-3
NE! Ti si napisal ZAKON in ne osnutek zakona. Je prevec zate dojet?
Gekla
03. 04. 2023 16.28
+3
Ti ponovim, kar sem ti napisal, ker očitno ti ni bilo jasno: "Bodisi OSNUTEK kot SPREJETI zakon zadevata ZAKON."
Bananistanec
03. 04. 2023 11.42
+1
Slovenci bi s takim zakonom imeli precej težav, ker od narečja do narečja so največje razlike ravno v tujkah, lahko pa bi nekaj naredili da se v javnih ustanovah ( šolah ) uporablja knjižna slovenščina
Gekla
03. 04. 2023 11.51
+4
Slovenci v Italiji imamo s tem zakonom že težave.
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 11.55
-2
Gekla
03. 04. 2023 11.56
+2
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.00
-4
Prebral sem samo kup neresnic in neumnosti. Poskusi znova. Mimogrede...razlozi kako imas lahko probleme s zakonom ki se ne OBSTAJA?!?!
Gekla
03. 04. 2023 12.18
+3
Ali nisi še razumel, da članek in vsi mi govorimo o OSNUTKU zakona? Ali veš, kaj je osnutek?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.20
-2
:) TI si zgoraj napisal "Slovenci v Italiji IMAMO s tem zakonom že težave. " Kja sedaj?
Gekla
03. 04. 2023 12.30
+3
@Slovenski Jezus: nehaj se imeti samega sebe za norca. Za vsak predlog, ki zadeva krčenje naših pravic, je težava že ta, da se moramo boriti proti njej, da jo ne bodo sprejeli. Ali res ti je tako težko to razumeti?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.33
-3
:)) Ne. To kar si napsial ,je eno..da pa imas tezave s zakonom ki NE obstaja je drugo. Bo sedaj koncno slo?
Gekla
03. 04. 2023 12.43
+4
@Slovenski Jezus: Ti imaš očitno težave razumeti slovenščino. To, kar sem ti jaz napisal, je le razlaga tistega, kar sem prej omenil. Ti pa si ga razložiš po svoje in zahtevaš, da je tvoja obrazložitev pravilna. To NI kar sem pisal. Mi tu govorimo o OSNUTKU zakona in o vsem težavah, ki takšni OSNUTKI jih SEDAJ imamo. Torej o tem, da bodo naši predstavniki morali zahtevati popravke oz. izločitev spornih členov. Ali res ti moramo vse to razložiti kot otroku iz vrtca?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.47
-4
VSEM je jasno,da je to samo osnutek..razen tebi ki si napisal: Gekla 03.04.2023, 11:51:41 0 Slovenci v Italiji imamo s tem zakonom že težave. :)))
Gekla
03. 04. 2023 12.59
+4
To sem ti že razložil, a očitno ti ni bilo jasno: "To, kar sem ti jaz napisal, je le razlaga tistega, kar sem prej omenil. Ti pa si ga razložiš po svoje in zahtevaš, da je tvoja obrazložitev pravilna. To NI kar sem pisal. Mi tu govorimo o OSNUTKU zakona in o vsem težavah, ki takšni OSNUTKI jih SEDAJ imamo. Torej o tem, da bodo naši predstavniki morali zahtevati popravke oz. izločitev spornih členov." Kaj ti ni jasno od tega, kar sem napisal?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.03
-3
Zgoraj pises o ZAKONU in sedaj o osnutku. Kaj sedaj? Gekla 03.04.2023, 11:51:41 0 Slovenci v Italiji imamo s tem zakonom že težave
Gekla
03. 04. 2023 13.21
+4
Ponovim, kar sem ti prej napisal: "Prej je bil zate problem ta, da razpravljamo o osnutku zakona, ki zate nam ne bi smeli ustvariti nobene težave, sedaj pa to kar naenkrat ni več problem, če je osnutek ali ne?" Bo šlo?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.25
-3
Ne. Problem je v temu da ZAVAJA ljudi (ali nalasc ali si nepismen)!
Gekla
03. 04. 2023 13.29
+4
Meni rečeš, da sem nepismem, potem ko si napisal, da (nekdo) tu ZAVAJA namesto ZAVAJAŠ :)
Gekla
03. 04. 2023 13.30
-1
Trdiš, da si prebral celotno besedilo osnutka, a vseeno po tvojem osnutek govori le o tujkah v italijanščini. Kdo tu zavaja?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 13.46
-3
TI,ker NIKJER ne pise NIC kar bi lahko bilo v nasprotju s zascitnem zakonu. NIC in NIKJER.
Gekla
03. 04. 2023 14.09
+4
Pa vidimo, če je to res. Kaj meniš o 4. členu o obvezni italijanščine v imenah podjetjih? Ali se ti to zdi v skladu s 7. členom, 2. postavkom zaščitnega zakona?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 14.24
-3
:)) Ker tega ni. FJK ze ze po svoje avtonomna dezela,kjer ni samo slovencev (ti partizancek to vedno pozabis) ampak je tudi Furlanski jezik in za ta 2 jezika to ne pride v postev ker sta ze zascitena s drugim zakomon.
Gekla
03. 04. 2023 14.33
+3
Še vedno govoriš neumnosti. Si prebral 4. člen? Po tvojem bi ga lahko kar tako sprejeli, ker ne bi bil v nasprotju s 7. členom zaščitnega zakona?
Rudar
03. 04. 2023 11.38
+3
Pravilno. Svoj jezik je treba zaščitit.
Cmrlj3
03. 04. 2023 11.44
-1
Gekla
03. 04. 2023 11.52
+3
Torej se strinjaš s prepovedjo uporabe slovenščine v italijanski javni upravi?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 11.56
-3
Gekla, si res tak ali se samo delas? Uporaba tujega jezika v javni upravi nima NOBENE veze s TUJKAMI! Bo slo?
Gekla
03. 04. 2023 12.19
+4
Slovenski Jezus, vem nam je že jasno, da osnutka NISI prebral in da nimaš pojma, o čem govori. Bo šlo?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.24
-3
Jaz sem ga prebral in vem da je to PREDLOG (osnutek) in NE zavajam ljudi, kot ti delas,da imajo Slovenci tam ze sedaj kaksne tezave!
Gekla
03. 04. 2023 12.32
+4
A res si ga prebral? Zakaj pa si prej izjavil, da si prebral le povzetek zakonskega osnutka na Ansi pred štirimi dnevi in izjavil, da zakon zadeva le uporabo tujk?
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.34
-3
Seveda da sem ga prebral. Ti ocitno ga nisi glede na to, da si napisal da imas ze tezave s tem zakonom! :)))))) In nehaj ponavljat to kar jaz pisem (osmesil,bo slo,itd,itd) .Smo razumeli da pri tebi je bolj revno s besednim zakladom...
Gekla
03. 04. 2023 12.49
+4
Torej prej si se lagal o tem, da si prebral le članek na Ansi. Zakaj si torej bil prepričan, da zakon govori le o tujkah v italijanščini in da javna uporaba slovenščine nima nič s tem v zvezi? Osvežim ti spomin: " Slovenski Jezus 03.04.2023, 11:58:49 Sem ga in to ze pred 4 dnevi. Ko je bila ta novica na ANSI. Tujke nimanjo NOBENE veze s uporabo manjsinskih jezikov! Bo tokrat slo? "
Slovenski Jezus
03. 04. 2023 12.55
-3
:)) Ma si res en pandolo. Zamejec pac. A v 4 dnevih se ne da prebrat osnutka (samo ti pises o ZAKONU): ekla 03.04.2023, 11:51:41 0 Slovenci v Italiji imamo s tem zakonom že težave.
Gekla
03. 04. 2023 13.24
+3
Ti imaš res težave. Upam vsaj, da nisi Primorec kot mi. To si ti pisal: "Tujke nimanjo NOBENE veze s uporabo manjsinskih jezikov!" Če si torej prej prebral osnutek zakona, zakaj si prepričan, da se ta osnutek omeji le na tujke?
natmat
03. 04. 2023 11.30
+4
Tile bratje bi naš narod in jezik najraje utopil v žlici vode...
Sebix
03. 04. 2023 11.27
+7
Tudi pri nas se uporablja ogromno tujk, ampak ne angleskih, pac pa tistih iz balkana.
Pajo_36
03. 04. 2023 12.40
no evo jih prodane desnakarje: nemške in anglešek tujke so ok, balkanske so pa manjvredne.
Ivar The Boneless
03. 04. 2023 11.23
+0
Kalšne butale.
natmat
03. 04. 2023 11.00
-7
Italijani imajo ogromno tujk že v sami italjanščini saj so popačenke latinščine ...
Apostol1
03. 04. 2023 11.00
+6
Tudi v Sloveniji je to zelo podobno in sicer bolj kot pri starejših je to prisotno pri mlajših generacijah. Na to temo je napisal Iztok Mlakar tudi pesem in ena kitica gre takole .................Mi smo full cool (kej?) se pravi, fulminantna kulminacija kulture (koga?) joj koko sem jaz pameten (ne zastopim pro nič!.... je vmesni medklic preprostega človeka). Mi smo simpl kulantne kultiviranosti, (ma va fan kul!!!) ah provincjalc! Mi smo cvet inteligence, mi smo kenede brez konkurence. Full cool, žur, špon, fancy mislim, mega...................prekopirano prilepljeno. Mladian ponavadi uporabi tujko "copy , paste."
Apostol1
03. 04. 2023 11.02
+0
Phan Thi Kim Phuc
03. 04. 2023 11.02
+4
in mularija...moj older je z rufa felingu. ...bljak
niktalop
03. 04. 2023 10.52
+3
Nekaj podobnega potrebujemo tudi v Sloveniji, saj je slovenščina poteptana in zanemarjena. Predvsem s strani t.i. influencarjev in podobnih tv, radijskih in internetnih samopromotorjev ki v svoji napihnjenosti in neznanju uporabljajo tujke da bi se še bolj povzdignili. Sramotno je tudi ravnanje kvazi aktivistov ki so protestirali ko so sprejeli dopolnilo zakona da se morajo tudi družinski člani tujih delavcev naučiti vsaj malo slovenskega jezika.
Cmrlj3
03. 04. 2023 10.57
+3
Influencerjev*. Pa malo bolj dosledna raba vejic tudi ne bi škodila, če želiš promovirati pravilno uporabo slovenskega jezika.
Bofur
03. 04. 2023 10.58
-1
potem piši vsaj slovensko, spletni vplivneži, influenserji ...
Bofur
03. 04. 2023 10.58
-2
Bofur
03. 04. 2023 10.59
-1
samo - promotor. promoto je tujka, ne-slovenska, spodbujevalec mnenj
Phan Thi Kim Phuc
03. 04. 2023 11.01
+2
to potrebujejo sicer vsi po vrsti ...primer - danes je " modno " reči ...da gre za hiking ...ali hiking čevlje...vsi bi bili coach...itd ..SRAMOTA ...in to ob vseh lepih slovenskih izrazih
Bofur
03. 04. 2023 11.02
+1
Zentrum
03. 04. 2023 11.26
+3
niktalop, po italijanski zakonodaji bi si s tem komentarjem prislužil 40.000 evrov kazni. Influencarjev = vplivnežev, internetnih = spletnih, protestirali = demonstrirali, aktivistov = borcev. Kje je še struktura (ha!) stavkov in (ne)uporaba vejic.