Tujina

EU potrdila finančno pomoč Ukrajini kljub nasprotovanju Madžarske

Bruselj, 10. 12. 2022 19.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Države članice EU so odobrile makrofinančno podporo Ukrajini v višini 18 milijard evrov za prihodnje leto, so sporočili iz Bruslja. To odločitev so sprejeli kljub nasprotovanju Madžarske, ki soglasno odločitev blokira zaradi zadrževanja evropskih sredstev. Madžarski premier Viktor Orban tovrstno interpretacijo sicer zavrača.

Kot so sporočili iz Bruslja, je Svet dosegel dogovor o zakonodajnem paketu, ki bo EU omogočil pomoč Ukrajini v letu 2023. Svet je odločitev sprejel po pisnem postopku in bo predlog posredoval Evropskemu parlamentu, ki bi ga lahko nato potrdil že prihodnji teden.

Viktor Orban
Viktor Orban FOTO: Shutterstock

"Ukrajina lahko računa na EU. Še naprej bomo podpirali Ukrajino, tudi finančno, dokler bo treba. Zakonodaja, ki smo jo danes sprejeli, pomeni, da lahko Ukrajina računa na redno finančno pomoč EU vse leto 2023," je ob tem sporočil češki finančni minister Zbynek Stanjura.

Paket omogoča strukturno rešitev za finančno podporo Ukrajini, pojasnjujejo in dodajajo, da bodo posojila v višini 18 milijard evrov imela 10-letno obdobje vračanja. "Države članice bodo krile večji del stroškov obresti prek zunanjih namenskih prejemkov. Jamstva za ta posojila bodo zagotovljena bodisi iz proračuna EU bodisi s strani držav članic," so dodali.

Kar je bilo sprva mišljeno kot paket pomoči, ki bi terjal soglasno podporo vseh 27 članic, je tako na koncu postal sistem posojil, za katera bodo lahko v primeru nadaljnjega nasprotovanja Madžarske jamčile posamezne države članice. Madžarska je namreč na srečanju finančnih ministrov povezave v ponedeljek vztrajala pri blokadi pomoči Ukrajini, svojo podporo pa pogojevala z izplačilom evropskih sredstev, ki jih ne prejme zaradi nespoštovanja načel vladavine prava.

Viktor Orban je sicer poročila o madžarskem vetu označil za lažne novice, češ da je njegova država pripravljena nameniti finančno pomoč Ukrajini, a na bilateralni ravni.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (220)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Armagedon1
17. 12. 2023 18.44
Madžarska in Orban delujeta v interesu Rusije in v interesu zločinca in kriminalca Putina. Kdo je tukaj slep in neumen in ne vidi in je spozna, da je Orban ruski vohun, kar že itak ve cel svet.
prim20
14. 12. 2022 20.21
+0
Nič jim ne bo pomagalo, razen vstaja naroda proti ukrajinski vladi
nur-amrabar
11. 12. 2022 16.41
+4
60 % hrvatov je proti, da bi trenirali ukrajinske vojake! p"ezde plenkovc bi pa rad nabral 2/3 poslancev, da bi na#cvukrainci pršli na hrvaško! a ga še tisti na#cvkrain dron š e ni nič izučil ki je padel na Zagreb!
Korintos11
11. 12. 2022 18.12
+1
nur-amrabar
11. 12. 2022 16.34
+4
pa kdo še podpira tega ukrainskega nakrokiranca, kot bruseljski politiki hlapci!
nikhrast
11. 12. 2022 15.23
-5
Poglej koliko hinavcev ki gledajo samo za svojo rit.
Korintos11
11. 12. 2022 16.03
+7
Cunku Fani
11. 12. 2022 15.19
+3
gnusi bruseljski,škoda vsakega centa za to ukrajino
gozdar1
11. 12. 2022 12.19
-5
Madžari so kot naši rusofili, tak težko jim je v eu ampak še kar vztrajajio.
Justiceiscoming81
11. 12. 2022 10.54
+14
Zakaj ni referenduma o tem, če se strinjamo o tem da se Slovenski krvavo zaslužen denar pošilja v Ukraino... Dobrodelnost je prostovoljna, ne pa da se vi namesto nas odločate kdo dobiva denar. Jaz se ne strinjam z tem da se jim pošilja denar, kot verjetno skoraj cela slovenija... Imamo notranje probleme ki jih je potrebno rešiti, ne pa da se plačuje največjim koruptivcem v Evropi
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 11.16
-1
za justice: Res, tudi med 2. svetovno vojno so zavezniki (zlasti ZDA) pomagale okupirani Sloveniji (orožje, vojaška in sanitetna oprema...) brez referenduma o tem. Pa se takrat res del Slovencev (zlasti v Ljubljanski pokrajini) ni strinjal s tem. Na tvojo žalost so bili manjšina.
Korintos11
11. 12. 2022 11.24
+1
Jugoslaviji so pomagali, nekaj jih je pa zapriseglo gestapu.
Korintos11
11. 12. 2022 11.36
+4
Ona Grkinja v Beuslju zbira za Ukrajino, njej ga lahko pošlješ.
rdeča petokraka
11. 12. 2022 11.45
+3
konc
11. 12. 2022 11.58
+2
justice is coming81: Referenduma za takšne odločitve ne bo, ker vedo, kakšen bi bil rezultat. Enako kot pri islamskih ilegalcih, iz lukenj tretjega sveta.
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 12.37
+2
za rdeča: Da justi ne bo zmeden. - Za diktaturo so značilni dolgotrajni vladarji, preganjanje nerežimskega tiska, lastni enoumni mediji, nameščanje sorodnikov na pomembna mesta v politiki, trda policijska roka, popolnoma ubogljivi pomočniki v vladi in stranki, prijateljske povezave z diktatorji v drugih državah, pri nas dandanes pogosto kot ex-komunisti, nesmiselni dragi megaobjekti, pri nas tudi naklonjenost kvizlingom in neonacizmu... Da bo justi lažje prepoznal pri nas diktatorje. Ti itak nimaš problemov s tem.
perjad
11. 12. 2022 16.11
enkve
11. 12. 2022 10.01
+12
Prvo je bilo 15 milijard, sedaj je 18, Zelenski trdi, da potrebuje 5 milijard MESEČNO da država funkcionira, večina tega denarja gre za nakup orožja, da se je EU ustrelila v koleno je splošno znano, vojna je pognala ceno hrane in energentov v višave razlog temu so sankcije in pohlep vojnih dobičkarjev, ki to vojno izkoriščajo za svoje bogatenje, denarnica EU državljana je vse tanjša, cena surove nafte je pod 80$ za sodček, na črnem trgu pa še manj, cena hrane je ob porastu goriv krepko poskočila razlog je bilo ravno gorivo, sedaj, ko je cena goriv krepko padla pa cena hrane nikakor ne gre navzdol temveč še vedno raste, zakaj, kaj je sedaj razlog za porast, hrane je več kot dovolj, do kdaj bodo vlade privijale državljane zaradi vojne, kdaj jih bo srečala pamet in bodo rekli dovolj je.
Korintos11
11. 12. 2022 10.41
-2
5 za stroške države, on pa tudi ima stroške.
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 10.42
-3
za enkve: Spet se oglasi s tem besedilom, če bo napr. Turčija vojaško napadla Srbijo. Prepričuješ nas, da ji Evropa ne bo smela napadati, saj bi se s tem ustrelila v koleno, cene hrane in energentov bi se pognale v višavo, kdaj nas bo srečala pamet itd. Ali pa sem m orda napačno ocenil tvojo načelnost.
Korintos11
11. 12. 2022 10.45
+1
Turčija je NATO, toti pa drugih držav ne napadajo.
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 11.23
-1
za Korint: In Rusija pomaga Siriji, čeravno nista v vojaški zvezi. Podobno Rusiji pomaga Iran, čeravno tudi nista v vojaški zvezi. Nezaslišano! - V prihodnje se logika velikih sil lahko spremeni in nekaj velikih držav se lahko medsebojno dogovori, da lahko zasedejo manjše države. Zakaj pa ne! Turčija Srbijo, Italija Slovenijo, Albanijo in Hrvaško, Nemčija Češko in Slovaško, Rusija baltske države, Finsko, Gruzijo... Že videno. Eni pa celo pri nas že danes to načelno odobravajo. Ali sem to jaz napačno razumel njihovo načelnost!?
enkve
11. 12. 2022 11.30
+1
Zakaj bi Turčija napadla Srbijo mi ni čisto jasno, da Evropa aktivno sodeluje v Ukrajinski vojni z orožjem in osebjem je nesporno, sprejete sankcije škodijo nam Rusiji tudi pod razno ne, hinavščina iz strani EU je v tej vojni neverjetna, ZDA so povzročile ogromno spopadov izven svoje države, da je ta država stalno v neki vojni je že od Vietnama dalje, so bile kakšne sankcije zaradi tega, jih je kdo obsojal, so bili športniki ali državljani te države kadarkoli sankcionirani zaradi tega, kot vem nikoli, vsa načelnost čudežno izgine, ko je treba ZDA kritizirati zaradi vojn, ki jih je sprožila, zakajže?
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 11.53
-1
za enkve: Ne vtikaj se v to, zakaj bi Turčija spet rada nazaj svoj del, ki ga je imela 500 let. Vsak ima rad več ozemlja. Formalni razlog za napd pa se tudi vedno najde - recimo zatiranje turške manjšine v Srbiji (ni šol, vrtcev, radia, TV, časopisov, finančne pomoči, poslanca v parlamentu... v turškem jeziku), da denacificirajo in denacionalizirajo Srbijo (taki bi se z lahkoto našli), ker je Srbija nedemokratična. zaradi ogoženosti islamskih objektov v Srbiji... - Seveda je treba kritizirati ZDA zaradi svoje (sicer nekdanje) okupacijske politike. In smo jo v Jugoslaviji in Sloveniji tudi redno obsojali. Celo množična mirovna gibanja so bila v sami ZDA. Si predstavljaš taka gibanja danes v sami (demokratski?) Rusiji? Zakaj ne!? - Zdaj je na vrsti Rusija, da jo obsojamo, in pomagamo napadeni državi. A ti si načeloma vedno za napadalce?
Justiceiscoming81
11. 12. 2022 09.44
+5
Denar ki ga EU ne bo nikol dobil nazaj. Bodo pa zato imele elite možnost pokupit Ukrainsko zemljo zaradi tega ker se denarja ne bo vrnilo... Vse ima svoj namen... Von der Lein-ova točno ve zakaj to dela... Če ni za privat žepe ne bo nič. Ukraina je pa najbolj koruptivna država na svetu
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 10.51
-3
za Justice: Ne, najbolj koruptivna država na svetu je Rusija. Nikjer ni toliko pokradenega nacionalnega bogastva kot tam. Nikjer nima elita tako dolgih jaht kot v Rusiji. Nikjer ni vodilni patriarh tako bogat kot v Rusiji (zlati voz, jahta...). Strašno se v Rusiji polnijo privatni žepi, kar je prav, da te na splošno moti. Ali menda ne le selektivno? - Sem kaj neresničnega napisal? Ne sprašujem, če kljub vsemu obožujete ruski avtoritarni režim. Mmm? Muu?
Wolfman
11. 12. 2022 09.33
+6
Fasada EU dokaj hitro odpada. S takšnimi potezami, za katerimi stoji ogromno korupcije vodijo državljane EU v strah, zadolževanje, obup in negotovost.
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 10.54
-4
za wolf: V Rusiji ni razpadla le fasada, že od temelja gnije. Bi rad kaj konkretnih podatkov, samo vprašaj? Halo?
Mohiito
11. 12. 2022 09.23
+10
Malo so vse podražili, da bomo vsi plačali to razliko cca12% zelenskemu od evropskega proračuna. Jasno kot beli dan.
Mohiito
11. 12. 2022 09.25
+7
Samo nihče nas ne vpraša po demokratični poti, ali lahko... Še tistega madžara pa utišajo...dobrodošli v diktaturi.
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 10.58
+0
za mohito. Odličen namig. Res se v Evropi poskuša ustvariti mračna diktatorska veriga: Salvini - JJ - Orban - Dodik - Erdogan - Putin... Bi rad kaj več podatkov o tem? A Orbanu Bruselj noče dati brezplačnih milijard evrov, ker se bori za demokracijo, zoper korupcijo...? Halo?
mijavci
11. 12. 2022 09.20
+12
Državljani plačujemo elektriko po 5x ceni za megavatno uro zato da lahko financiramo ukrajinsko norijo, Madžari so rekli ne, in kolikor vem za neki zakon se morajo strinjati prav vse države EU da se zakon sprejme. Očitno gre vrh EU tudi preko trupel da se le vojna ne bi končala v Ukrajini ker le tako še prikrivajo svoj kriminal. Kmalu bo tudi Nemčija rekla dost je, takrat bo pa konec EU in bo šlo po sistemu reši se kdor se more.
Wolfman
11. 12. 2022 09.34
+4
Financiramo predvsem korupcijo med diplomati in poslanci EU.
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 11.03
-3
za mijavci: Če bo kdo spet z orožjem napadel Slovenijo (ali Srbijo, če ti je lažje razmišljati), torej ti nisi, da kdo pomaga tej slovenski noriji obrambe pred agresorjem? Leta 1941 so eni pri nas res raje stopili z orožjem ob bok okupatorju, zoper domačo norijo obrambe. - Da Nemčija da lastno pomoč Ukrajini, pa se ni treba strinjati ruskemu vazalu Orbanu. Saj on itak nič ne daje.
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 11.05
-1
za wolf: A naj tvojo izjavo razumem kot načelno, da obsojaš korupcijo na splošno, tudi v EU? Torej tudi v Rusiji, kjer je najhujša na svetu. Ne morem si misliti, da nisi tako načelen. Ali pač?
123soba
11. 12. 2022 09.16
+13
Nekega dne boste ugotovili, da je bil Orban najboljši predsednik v Evropi, v času norije v eu...
slimy12
11. 12. 2022 09.23
+5
Cervantes Saavedra
11. 12. 2022 11.10
+0
za 123. Po isti metodi in iz istih nagibov kot eni ugotavljajo, da je Dolfe bil najboljši predsednik v Evropi. Je pa Organ res zgradil najboljši in največji nogometni stadion na Madžarskem (in potegnil železnico do tja) ravno v svoji rojstni vasi. Kar je menda po tvojem značilno za najboljše predsednike v Evropi. - Politika Orbana pa je zagovarjati vračanje bivših lastnih ozemelj s silo, v njegovem primeru Prekmurje, Hrvaška do Rijeke, Vojvodina, deli Romunije... Odličen je ta Orban, a ne?
slimy12
11. 12. 2022 09.05
+15
vsi ti EU koritniki imajo doma torbe denarja, k una grkinja
Nick.Mason
11. 12. 2022 09.16
+1
Korintos11
11. 12. 2022 09.03
+13
Madžare bodo izgnali iz EU, ali bodo sami odšli, sprejeli pa Ukrajino, kam to vodi?
Nick.Mason
11. 12. 2022 09.16
+4
nur-amrabar
11. 12. 2022 09.25
+3
v sužnjelastništvo, kmau vam bodo dali čipe in grintaj 16 ur na teden vsaki dan!
Wolfman
11. 12. 2022 08.57
+10
Kaj ne bodo izglasovali financiranje vojne v Ukrajini, če pa poslanci EU skrivajo torbe denarje in boh si ga vedi še kaj vse prejemajo. Umazani posli znotraj Bruslja postajajo nedopustni
Korintos11
11. 12. 2022 09.02
+7
nur-amrabar
11. 12. 2022 08.47
+11
od 176 milijard proračuna EU za leto 2023, dodatno zadolževanje za še 18 milijard za nacukraince!narod zbud se!
nur-amrabar
11. 12. 2022 08.48
+6
Korintos11
11. 12. 2022 09.15
+3
setisfekšn
11. 12. 2022 08.37
+7
Orban je v redu edino to me je zmotilo da ja pajdašil z janetom ki sta čisto na drugih bregovih!!
Vlado Fric
11. 12. 2022 08.16
+20
In vse to mastno plačujemo potrošniki
Phan Thi Kim Phuc
11. 12. 2022 08.18
+12
setisfekšn
11. 12. 2022 08.35
+7