Tujina

Francoska premierka: O dvigu upokojitvene starosti se ne bomo več pogajali

Pariz, 29. 01. 2023 18.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Francoska premierka Elisabeth Borne je pred novo stavko, napovedano za torek, dejala, da se o dvigu upokojitvene starosti z 62 na 64 let vlada ne bo več pogajala, saj da je to ukrep, ki ga morajo sprejeti. Njena izjava je še dodatno razjezila nasprotnike pokojninske reforme, ki v prihodnjem tednu načrtujejo več stavk in množičnih protestov.

Dvig upokojitvene starosti je del obširne pokojninske reforme, ki je naletel na močan odpor v javnosti. V začetku meseca je proti reformi protestiralo več kot milijon ljudi. Premierka Elisabeth Borne je v najnovejšem intervju za radio France-Info v nedeljo dejala, da se o dvigu starosti ni več mogoče pogajati. 

Upokojitev pri 64 letih je kompromis, ki smo ga predlagali po pogovorih z delodajalci in sindikati, je dejala. Poslanec Manuel Bompard, čigar stranka France Unbowed glasno nasprotuje reformi, je pozval k čim večji udeležbi na prihajajočih stavkah in protestih. "V torek moramo na ulice," je dejal za televizijo BFM. 

Francoski minister za promet Clement Beaune je opozoril, da bo napovedana torkova stavka povzročila številne motnje v javnem potniškem prometu. 

Francoska vlada trdi, da je reforma nujna za nadaljnje financiranje pokojninskega sistema, saj se je pričakovana življenjska doba v Franciji v zadnjih letih podaljšala, stopnja rodnosti pa pada. "Naš cilj je zagotoviti, da bomo leta 2030 imeli sistem, ki bo finančno vzdržen," je dejala Borne. 

Francozi se bodo v prihajajočem tednu znova odpravili na ulice.
Francozi se bodo v prihajajočem tednu znova odpravili na ulice. FOTO: AP

Predlog novega zakona bo v ponedeljek obravnavala parlamentarna komisija, 6. februarja pa bo o njem razpravljal državni zbor. Nasprotniki zakona so medtem vložili 7000 predlogov amandmajev, ki bodo dodatno zapletli razpravo. 

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (51)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

borjac
29. 01. 2023 21.46
+6
Bravo Francozi, delavčke je potrebno stisniti za vrat, saj so samo strošek, parola kapitalizma "iz delavnega mesta direktno v grob", pomembno je da imajo lastniki kapitala svojih 25% čistega dobička, pa še nov element imamo sedaj, če bo Francoska vlada sedaj popustila delavcem, potem ne bodo imeli dovolj denarja za tiste borbene avione za Ukrajino, res ne vem kaj bi ti delavčki radi, ali ne vedo da smo v vojni z Rusijo ??
User416781
29. 01. 2023 21.49
-4
borjac
30. 01. 2023 09.52
+1
Zentrum
29. 01. 2023 21.34
+9
Prevod: delaj do smrti in čimprej cr*ni, da ne boš breme.
St. Gallen
29. 01. 2023 21.12
-3
v Slo iz 40 dd na 43 dd
Chicago Bulls
29. 01. 2023 20.58
+0
Marion Marechal je zakon 😍.
borjac
29. 01. 2023 21.47
+0
User416781
29. 01. 2023 21.52
+1
…želel je le povedat, da ta Marion dobro izgleda. Ne se takoj vžigat.
Rok Jurjec
29. 01. 2023 20.54
-2
Treba bo dlje delat, da bomo živeli...
dobrabejba35
29. 01. 2023 20.50
+14
Važno da je denar za ukrajino
JOSEPH HAYDN
29. 01. 2023 20.45
+13
Mladi tujci ne želijo delat, trpijo pa star domačini
Rok Jurjec
29. 01. 2023 20.54
periot22
29. 01. 2023 20.24
+9
Meglo mešat v parlamentu bi vsak do 100 leta!
User416781
29. 01. 2023 20.22
+10
Ljudje v povprečju še kar živijo na enem drugem planetu. Druge rešitve, kot dviga upokojitvene starosti, ni. Ljudje pozabljajo, da pokojninski sistem in z njim povezane pravice sploh nimajo tako dolge zgodovine in da prihaja čas, ko bo država zelo težko poskrbela za spodobne pokojnine. Še najbolj smešno pa je, da ljudje še kar naprej mislijo, da se denar, ki ga vplačujejo v pokojninsko blagajno, zbira in plemeniti na nekih računih. To bo še zanimivo.
KaiC
29. 01. 2023 20.39
+5
Problem je ker te država prisiljuje v to, da plačuješ pokojninski dodatek, kljub temu, da na podlagi statistike, noben ne živi dovolj dolgo, da bi tega dobil izplačanega nazaj.
User416781
29. 01. 2023 20.42
+3
…saj nikoli ni bil zamišljen sistem na način, da dobiš denar nazaj. Ni mogoče oz ne more funkcionirati na tak način. V bistvu ste oz bodo še najbližje temu tisti, ki se tukaj najbolj pritožujejo.
dobrabejba35
29. 01. 2023 20.52
+1
Seveda je druga rešitev. Reče se ji imejmo več otrok. Če bi imeli nekje 2.5 do 3 otroke na žensko, bi se lahko upokojevali še prej. Ubistvu bi starost za penzijo morala biti povezana s številom otrok.
User416781
29. 01. 2023 20.59
+4
Ja, v teoriji to drži, ampak realnost je nekoliko drugačna.
KaiC
29. 01. 2023 21.05
+2
Peropetarda, to pa ne bo držalo. Višina tvoje pokojnine bazira na podlagi vplačil v pokojninski sklada. Obrok pa varira na podlagi tvojega mesečnega dohodka. Šlo naj bi za varčevalni sistem, v smislu "daj nam denar, pa ti ga bomo na stara leta vračali, ko ne boš več mogel delat". Tega denarja človek NE dobi nazaj, je pa prisiljen plačevat. Kar je pri vsem tem najhuje, so pa še dodatni postavljeni pogoji. Kot prvo, maksimalna pokojnina, katere se ne preseže, tudi če si vanjo vplačal bistveno več. Istočasno, pa te še davkarija lovi. Skratka vse skupaj preplačaš, denarja, kateraga pa ti zaslužiš, pa ne dobiš.
KaiC
29. 01. 2023 21.07
+0
dejstvo, ki to potrjuje, pa je tako višina mesečnega vplačila, ki varira na podlagi tvoje plače in višina pokojnine, ki temelji na podlagi vseh vplačil v sklad. Če bi se šlo samo za nek nevtralni sistem, bi vsi vsak mesec plačali isto količino in ko bi šli v pokoj, bi vsi dobili na mesec isto pokojnino.
User416781
29. 01. 2023 21.19
+5
Ja, vendar sistem ni nikoli bil zamišljen na način, da dobiš izplačano vse, kar si izplačal. Pokojninski sistem bazira na vzajemnosti in ne na nekih individualnih varčevalnih računih. Gre za podoben sistem kot v zdravstvu, kjer je tudi višina vplačil odvisna od višine dogodka. Če bi vsi dobili izplačano vse, kar so vplačali, sistem ne bi preživel.
User416781
29. 01. 2023 21.20
+3
*… sistem ni nikoli bil zamišljen na način, da dobiš izplačano vse, kar si VPLAČAL…
KaiC
29. 01. 2023 21.23
-1
ponavljam, če bi šlo za vzajemni sistem, bi na stara leta bili deležni vsi iste pokojnine, tako pa ta varira, na podlagi samega vplačila. V primeru zdravstva, smo vsi deležni istega dreka.
User416781
29. 01. 2023 21.29
+2
Ja kakšno načelo pa velja, če ne vzajemnost? Ponavljaš lahko, ampak naš pokojninski sistem deluje na načelu “pay as you go”. To dejansko pomeni, da je to legalna ponzijeva shema. Tekoče pokojnine se izplačujejo na podlagi tekočih vplačil. In dokler je vplačil več kot je izplačil, vse funkcionira. Vedno mora biti vplačil več kot je izplačil in zato je nemogoče pričakovati, da boš dobil izplačano vse kar si vplačal. Sistem je zaradi staranja prebivalstva dolgoročno obsojen na propad. Sistem ki ga omenjaš, imajo sicer v ZDA in je bolj vzdržen.
User416781
29. 01. 2023 21.33
+2
…ok, se popravljam. Če boš doživel 100 let, boš mogoče dobil izplačano vse.
blue3dragon
29. 01. 2023 21.45
-1
No ja, ponavadi je v RS tako, da tisti, ki imajo veliko otrok, ne delajo in nimajo delovne dobe, živijo pa od socialne pomoči in otroških doklad.
Dinho8O
29. 01. 2023 20.08
+8
Ni tezko it delat, ampak potem bi morali biti sami pogoji dela in narava dela veliko manj stresna in utrujajoca.
Uporabnik1921539
29. 01. 2023 20.02
-1
V Francini morda res ne,za Slivenijo pa nisem preprican
Bolcn
29. 01. 2023 19.56
+7
Upam da pri nam kofetkarjem v JS znižajo na 60 ker imajo kazalec desne roke že čisto zlizan od klofanja tipk na avtomatu. Ni humano res...
daiči
29. 01. 2023 19.37
-8
Ne vem kaj se vžigajo ti francozi. Dejstvo je da bojo in so penzije slabe. Plača je vedno velik bolša. Plus božična/uspešnost, plus regres. Tega u penzjonu ni. In zdej če je človk še relativno zdrov ali zdrov, lahko dela do 65 leta če mu seveda ni res muka hodit na šiht. Gre se zarad dohodka, ker s penzijo je v glavnem bolj slabo.
slayer2
29. 01. 2023 19.53
+10
User416781
29. 01. 2023 21.22
+2
@daiči, se absolutno strinjam. Zapisano čisto realno.
nikolikonca
29. 01. 2023 21.58
+2
me zanima kako bi ti delal za trakom na normo,do 65,leta.pa da ti sodelavci pomagajo oz.delajo namesto tebe,ker norme ne moreš več dosegat.res ti dogaja! v pisarni na stolu si pa res lahko komot do 70 leta,če bodo drugi namesto tebe delali,zaslužli pa samo za enega
slayer2
29. 01. 2023 19.32
+28
Pri nas pa vse tiho je,ko se vspovprek talajo dodatki tistim,ki imajo že tako visoke plače!!! Prav nam je,ker smo riti!!!
Julijann
29. 01. 2023 19.10
+11
Dokaj pimankljiv članek. Koliko znašajo pokojnine, koliko let dela se zahteva ...
tornadotex
29. 01. 2023 19.01
+17
Pri nas bodo tudi protesti.Svobodnjaki hočejo da za njih garamo najman do 62 leta.Ni šans ,lahko pa oni delajo do 70 če so tolk spočiti...
Salting
29. 01. 2023 19.23
-3
To je potemtakem še dobro. SDS+NSi ne priznavajo koncepta penzije v kapitalizmu. Hočejo, da delamo še na britofu, da si sami grob skopljemo in se sami zagrebemo, da bo lahko janša nelegalno imel parcele, stanovanja in jahte...
User2187838
29. 01. 2023 20.34
+3
Do 62.samo, če imaš 40 let delovne dobe. Starostna je 65. Pa povej, koliko mladih se danes redno zaposli pred 28. letom? Tudi, če faks končaš v roku, bo treba delat do 64. leta. Pa že razmišljajo o dvigu na 68. Tako, da ob poslovilni za penzion, boš dobil LPP karto do Žal.
Bolfenk2
29. 01. 2023 18.47
+28
V Franciji protestirajo zaradi dviga iz 62 na 64 let. Pri nas pa je upokojitvena starost že sedaj 65 let pa bi jo Golob še povišal. Samo da bo imel več denarja za svoje elite in da bo Urška lahko šla še na kakšno zabavo z državnim letalom.
Maki3322
29. 01. 2023 19.08
+4
PRI NAS JE STAROSTNA 65LETNIN 40 LET DELOVNE DOBE JE POLNA PENZIJA.
vvvilice
29. 01. 2023 18.45
+13
Pri nas je 65 let.
lokson
29. 01. 2023 18.45
+11
Čakam Frenka, da nam bo razložil, kako lovke janšizma segajo tudi v Francijo.
Betuul
29. 01. 2023 18.40
+2
Se pravi 64let in odhodek v 👵🏽👳🏼‍♂️dom starostnikov& socilalno oskrbo! 🥸