Tujina

Izredna pooblastila v Kanadi: tovornjakarjem grozi zamrznitev računov

Ottawa, 15. 02. 2022 07.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Kanadski premier Justin Trudeau je proti tovornjakarjem, ki nasprotujejo covidnim ukrepom, uporabil izredna zakonska pooblastila. To med drugim pomeni, da jim lahko banke brez sodnih nalogov zamrznejo osebne in poslovne račune, ostanejo lahko tudi brez zavarovanj za vozila. Več pooblastil je dobila tudi policija, Trudeau pa je ob tem zagotovil, da vojske ne namerava vpoklicati. Šef policije kanadske prestolnice Ottawa Peter Sloly je medtem zaradi kritik politikov in javnosti, da policija ni osvobodila mesta iz primeža protestnikov, odstopil.

Kanadski premier Justin Trudeau je proti protestnikom, ki so s tovornjaki zaprli državno mejo z ZDA in blokirali prestolnico Ottawo, uporabil izredna zakonska pooblastila. Ta policiji omogočajo, da jih odstrani in aretira, banke pa jim lahko brez sodnih nalogov zamrznejo sredstva na računih, tako poslovnih kot osebnih. Ostanejo lahko tudi brez zavarovanja za vozila. 

"Bili ste opozorjeni. Če bo vaš tovornjak uporabljen v blokadi, bo vaš poslovni račun zamrznjen, vaše zavarovanje vozila pa prekinjeno," je sporočila Trudeaujeva namestnica in finančna ministrica Chrystia Freeland. Napovedala je tudi zamrznitev računov, na katerih se zbirajo sredstva v podporo protestnikom.

Trudeau je Kanadčanom v ponedeljek zagotovil, da bodo ukrepi "časovno omejeni", da jih bodo uporabljali "razumno in sorazmerno" ter da ne bo vpoklical vojske. "Na ta način želimo Kanadčanom zagotoviti varnost in zaščititi njihove službe," je dejal. 

Šef policije kanadske prestolnice Ottawa Peter Sloly je zaradi kritik politikov in javnosti, da policija ni osvobodila mesta iz primeža protestnikov, ki nasprotujejo ukrepom proti širjenju pandemije koronavirusa, odstopil. Sloly se je zagovarjal, da ni imel pooblastil, da bi lahko ukrepal. Sedaj jih je dobil, a je odstopil.

Protestniki s svojimi tovornjaki že več kot tri tedne blokirajo ulice Ottawe, pri čemer so prebivalce motili z nenehnim hupanjem in drugim hrupom, s katerim so opozarjali nase in na svoje stališče, da so ukrepi proti pandemiji, kot je obvezno cepljenje ali karantena pri prehajanju državne meje, pretirani.

Kanadska policija je v nedeljo in ponedeljek odstranila blokado največjega mejnega prehoda čez most Ambassador med Windsorjem in ameriškim Detroitom, v ponedeljek pa se je prehod, po katerem poteka 25 odstotkov trgovine med državama, spet odprl. Blokada mostu je škodovala predvsem avtomobilski industriji na obeh straneh meje. 

Protestniki se kljub novim ukrepom ne nameravajo predati – zdaj v Alberti in Manitobi blokirajo drugi in tretji najbolj prometni mejni prehod z ZDA.

Kanadčani sicer niso navdušeni nad strogimi ukrepi proti pandemiji, ki pa v njihovi državi ni bila tako uničujoča kot v ZDA. Velika večina prebivalcev se je cepila, tudi več kot 90 odstotkov voznikov tovornjakov. Zato protest ni zajel več kot po nekaj sto ali nekaj tisoč ljudi na posamezni dan.

Protest je spravil v težave kanadske konservativce, ki bi ga radi izkoristili za napade na Trudeaujevo vlado, a tega niso mogli storiti, saj bi s tem podprli nasprotovanje ukrepom proti pandemiji v slogu ameriških republikancev, česar pa nočejo.

Konservativni premier kanadske province Ontario, Doug Ford, je izredne ukrepe podprl z besedami, da Kanada sedaj potrebuje zakon in red. Po drugi strani pa je napovedal, da v Ontariu potrdila o cepljenju proti covidu-19 od 1. marca ne bodo več potrebna. Brez potrdil zdaj ni mogoče v restavracije in telovadnice ter na športne in druge prireditve.

Ford je dejal, da je velika večina ljudi že cepljenih, pandemija z različico omikron pa se je unesla. "Ta ukrep sprejemamo, ker je sedaj varno. Ne sprejemamo ga zaradi protestov, ampak kljub protestom," je dejal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (130)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

flojdi
15. 02. 2022 16.51
-2
Nikoli večina ne bo pohodila manjšine … pa če se še tolk napena . / sploh pa ne razumem , zakaj to stalno in stalno delajo . nikoli ne bomo vsi enaki . ? a pol drugačne pohodit , odstranit, ?pobit celo .. , uf kera huda demokracija , sobivanje , pa take
Antikrist Anarhist
15. 02. 2022 15.55
+8
Koristno bi bilo, če bi bili tovornjakarji oboroženi s strelnim orožjem!
nikhrast
15. 02. 2022 17.44
-10
superjezek
15. 02. 2022 15.44
+17
Kanadski premier Justin Trudeau bi moral že zdavnja odstopiti, vsaj vsak normalen minister bi..ampak ker je prodal dušo farmacevtskim lobijem tega ne sme in ne more narediti. Menim, da bomo ljudje morali bolj močno ukrepati proti prodanim zločincem..
Wolfman
15. 02. 2022 16.36
+11
Moral bi tudi odgovarjati za poniževanje in nesramno zaničevanje do prvotnih Kanadskih domorodcev. Še danes ta potomec pokvarjenih francoskih kolonianistov izvaja preganjanje in nesramno politiko do njih.
nikhrast
15. 02. 2022 17.48
-13
Pa kaj se spravljate na Trudeauja, večino pristojnosti imajo provincije, zavožen folk misli primitivno. Kanada je federacija, dajte si to v glavo, občine, provincije, pa zvezna vlada imajo svoj pristojnosti, ravno tako različne policije.
nikhrast
15. 02. 2022 15.13
-24
Pa saj vidite kako malo podpore imajo truckarji, 75% folka je proti njim. Pa to niso truckarji, to je navaden hoi polloi ki dela zgago. Kanadske oblasti so pa preveč prijazne do teh truckarjev, Emergencies Act bi morali implementirati že več kot teden nazaj, tako imamo še stalno debate koliko jurisdikcije imajo različne policije. Čez 90% cepljenih, se vidi da zgago dela vidna manjšina.
MUNGATUMBA
15. 02. 2022 15.16
+14
Hedak ! Med njimi je večina 2x celo 3x cepljena, prav tako navijajoči
nikhrast
15. 02. 2022 17.30
-11
Saj sem rekel, poglej video posnetke, oblečeni v klovne plešejo v snegu, primerni za psihiatrijo.
Nimasmisla
15. 02. 2022 14.53
-11
Zakon je pač zakon glede na število tovornjakarjev v Kanadi je to 1 procent ali še manj ki se bunijo
dannyer
15. 02. 2022 12.36
+17
gn početje vlade ko je podpirala nasilne proteste je bilo ok miroljubnim pa napada laže. konzervativci podpirajo kanado to so delanvi ljudje in ne levi ki so se izkazali za elito
nikhrast
15. 02. 2022 15.19
-17
Delovni folk ne podpira te truckarje, nobenih turbanov ne vidiš med tovornjakrji, migranti lepo delajo. Pa premier Ontaria Doug Ford, konservativec, jim je stopil na prste, podprl je Emergencies Act, precej konservativcev v škripcih.
Ate_ist
15. 02. 2022 16.00
+13
ja nikhrast tako močno jim je ford stopil na prste, da je napovedal s 1.3. odpravo večine omejitev. skratka nik ti si zares en nacek, ki brez diktature ne moreš živeti. sedaj skačeš do stropa, ko se je trudo oklical za "demokratičnega" diktatorja. upam, da tudi sam na lastni koži občutiš "demokratično" diktaturo trudoja.
nikhrast
15. 02. 2022 17.36
-11
Ti gre na jetra, zakaj boš pa zdaj protestiral, ukrepe pa počasi ukinjajo vse provincije, to ni v pristojnosti zvezne vlade. Sploh poznaš kako deluje demokracija v Kanadi, večina pristojnosti imajo provincije. Ontario je pa industrijska velesila v Kanadi, zato pa premier Ford tako vehementno proti truckarjem.
dannyer
15. 02. 2022 19.24
+11
tovornjakarji imajo veliko podporo seveda ne med levimi v mestu ki so kilami nasilnemu blm. in orav ti tovornjakarj iso z mirnim protestom po levi logiki dosegli da so odpravili obvezna ceplenaj itd. država pa je pokazala kako fašistična je kanada
nikhrast
15. 02. 2022 20.10
-11
danny, folk tu podpira cepljenje, čez 90% cepljenih. Daj, nehaj o fašizmu, tu migranti, posebno in vzhodne Evrope, omenjajo komunizem ko jim ne gre kaj pogodu. Rep med noge, pa na delo kot večina migrantov. Ukrepi se pa počasi ukinjajo, še konservativni premier Ford govori o tem, kljub protestom bo omilil ukrepe.
gulmor
15. 02. 2022 12.17
-14
Pravilno. Ovirajo promet.
Anonymouse
15. 02. 2022 12.07
+15
No če še komu ni jasno kaj je naslednji korak, tukaj vidite. Totalni nadzor. Če ne delaš kot ti rečemo, ti zamrznemo sredstva, zbrišemo identiteto itd. To šele prihaja, virus je bil le prvi korak v celi agendi. Namen vsega skupaj pa je nadzor.
AntiMarksist
15. 02. 2022 12.10
+5
Veliko jih podpira to, ker mislijo da bodo oni "tisti ki vladajo".. vedo da lazejo, samo to je uredu, ane.. ker kaj pa bo navadna raja naredila? Se zdruzila proti njim, ki so elita in jim je usojeno da vladajo? Pffff..
User1538643
15. 02. 2022 12.00
+1
Ko so tukaj objavili sliko s protestov v Franciji, med koment-tišino, je bil objavljen posnetek praznega parkirišča, le v spodnjem desnem vogalu se je nazirala ulica polna protestnikov.
AntiMarksist
15. 02. 2022 12.03
+3
"Vecglava mnozica. Nekaj deset protestnikov.."
User1538643
15. 02. 2022 11.53
+4
Ne grozi jim. To je že v izvajanju, in je bankam naloženo izvrševanje.
AntiMarksist
15. 02. 2022 12.04
+4
Ne pisejo o stopnjevanju konflikta s strani oblasti. Pisejo kot da oblasti samo reagirajo na "nasilje". Ce ni pravega nasilja, pa posljejo antifovce da nosijo nacisticne zastave, potem pa pisejo o tem..
Looneh
15. 02. 2022 11.29
+15
To se dogaja v totalitarističnih sistemih. Ne demokraciji. Poglejte si zgodovino Trudeaujevega očeta, ki je imel ravno tako upor v 70ih. Verjamte, da nas oblastniki sami od sebe ne bodo pustil iz špagic, ki so jih namestil pod kovid agendo. Za vsakega državljana EU je bilo naročenih 6 doz, za kanadčane celo 11 ... do the math.
nikhrast
15. 02. 2022 15.30
-14
Pa to nima nobene veze s coronavirusom, poslušaj premiera Ontaria Forda. Folk naiven, zahteva svobodo, potem pa zapne varnostni pas, ustavi pred rdečim semaforjem, ne kadi v zaprtih prostorih, nosi čelado..., sploh ne vidi da je v demokraciji veliko restrikcij. Pierre Trudeau je pa po letu 1970 začasno uvedel War Measures Act, v Quebecu je FLQ organizirala upor, še par mrtvih.
Ate_ist
15. 02. 2022 16.05
+11
malo me spomin daje! nik daj spomni nas sše enkrat, kdo je leta 1970 napadel kanado? nihče? ah da, trudo je bil samooklicani "demokratični" diktator. naj te spomnim, tudi hitler je bil demokratično izvoljen in tudi on se je prvo spravil na drugače misleče sodržavljane.
nikhrast
15. 02. 2022 17.43
-11
Se spomniš FLQ organizacijo, Front de Liberation du Quebec, kako so ugrabili nekaj diplomatov, enega še ubili. Ne vem kaj si pričakoval, na milijardo škodo vsak dan na mejnih prehodih, za delomrzneže je to pogodu.
RdečaKapica
15. 02. 2022 11.21
+15
Ostaneš brez teksta...pa Kanada, ki sem jo nekako imela za najbolj "normalno" državo v S Ameriki :( Se mi zdi, da se je vsem tem kao demokracijam totalno odpeljalo, z Avstralijo in Kanado na čelu. Res se točno vidi, evidentno, da so stvari že zdavnaj stekle v čisto druge smeri in nimajo več NOBENE veze z zdravjem in virusom.
MUNGATUMBA
15. 02. 2022 14.06
+1
MUNGATUMBA
15. 02. 2022 11.03
+12
Tudi toto zapiranje bančnih računov, je bilo omenjeno v teorijah zarote !
Kukulkan
15. 02. 2022 10.44
-13
Tovarnjakarji pa balkanci kot v UK
Evelinca12
15. 02. 2022 13.00
+0
Kaj mislis, da v Sloveniji ni tovarnjakarjev z balkana? Kje ti zivis?!!!
AntiMarksist
15. 02. 2022 10.39
+22
Veste.. lahko bi tudi rekli "proti gripi so to res malo prevec ekstremne poteze" pa bi ukinili vse skupaj.. samo, saj to nima veze vec z gripo, mar ne? Globalisticne elite imajo plan, javno razglasen plan za vse nas.. "ne boste imeli nic"..
Uporabnik1931580
15. 02. 2022 10.35
+22
NO TAKO, deluje fašizem in diktatura. Ko vlada ne odstopi, čeprav so v službi ljudi. TO SLEDI vsem nam, če se ne bomo pravočasno uprli.
User1538643
15. 02. 2022 10.17
+23
Napovedan totalitarni ukrep je po izvirnem besedilu, namenjen vsem v protestih sodelujočim, in ne tovornjakarjem le.
AntiMarksist
15. 02. 2022 10.20
+18
Res je. Pa ni da jim grozi. Bancne racune so ze zaceli zamrzevati, se preden so uvedli izredne razmere. Prav tako so kradli gorivo in so sli ze tako dalec, da so "preventivno" sli poskodovati tezko masinerijo da ne bi slucajno prisla na proteste.. mediji ne porocajo o tem..
Uporabnik1931580
15. 02. 2022 10.35
+8
NO TAKO, deluje fašizem in diktatura. Ko vlada ne odstopi, èeprav so v službi ljudi. TO SLEDI vsem nam, èe se ne bomo pravoèasno uprli.
Fery Zaka
15. 02. 2022 11.13
+5
Pozabil si omeniti, da tudi organizacije, ki sprejemajo donacije, lahko mirno kradejo ljudem, če je v povezavi s protestom.
AntiMarksist
15. 02. 2022 12.06
+3
Ja, seveda.. gofundme je hotel ukrasti denar in ga nameniti "potrjenim" organizacijam kot je npr BLM..
eugene
15. 02. 2022 10.13
+23
To je boj ljudstva proti eliti, ki si misli da je nedotakljiva in se tako tudi obnaša.
Crazy_Horse
15. 02. 2022 10.08
+20
farmacevtska demokracija "svobodnega "zahodnega sveta
Thor
15. 02. 2022 10.08
+11
koliko svobode bomo imeli ne odločajo vlade temveč farmacevtska podjetja
AntiMarksist
15. 02. 2022 10.22
+9
Globoka drzava. Elite + woke levicarji kot birokrati, nevladniki, novinarji, solniki, kulturniki,.. so v manjsini, samo do sedaj so uspeli pacifirati ljudi. No, ocitno je folku vsega tega dovolj in so koncno rekli "dovolj!"