Tujina

Japonska se spominja padlih v vojni: 'Nikoli ne bomo ponovili tragedije'

Tokio, 15. 08. 2020 07.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Na Japonskem so ob 75. obletnici kapitulacije in konca druge svetovne vojne obeležili spomin na okoli 3,1 milijona padlih vojakov in civilnih žrtev. Premier Šinzo Abe je na osrednji slovesnosti izrazil upanje, da se tragedije vojne ne bodo nikoli ponovile, cesar Naruhito pa je izrazil globoko obžalovanje zaradi vojne preteklosti države.

"Najiskreneje upam, da se pustošenje vojne ne bo nikoli več ponovilo," je dejal cesar Naruhito na slovesnosti, ki se je je udeležil skupaj s cesarico Masako. Oba sta zaradi pandemije koronavirusa nosila zaščitne maske, enako kot tudi drugi udeleženci slovesnosti, ki je letos zaradi covida-19 potekala po precej okrnjenem scenariju.

Naruhito, ki je na prestol krizantem sedel lani po abdikaciji očeta Akihita, je vnuk cesarja Hirohita, ki je vodil Japonsko med njenimi osvajanji Azije in tihomorskega območja med drugo svetovno vojno. Na današnji dan leta 1945 pa je Hirohito po eksplozijah dveh atomskih bomb nad Hirošimo in Nagasakijem razglasil brezpogojno vdajo cesarskih sil. Druga svetovna vojna se je s tem končala tudi v Aziji.

Proti vojni se je izrekel tudi konservativni premier Šinzo Abe. "Nikoli ne bomo ponovili tragedije vojne. Še naprej si bomo prizadevali izpolnjevati to obljubo," je zatrdil, čeprav si sam prizadeva za spremembo pacifistične ustave, ki je bila po koncu vojne Japonski vsiljena, danes pa da ne ustreza več modernim časom.

"Nikoli ne bomo pozabili, da današnji mir in blagostanje počivata na skrajnih žrtvah umrlih v vojni," je še dodal. A o tem, da je bila Japonska agresor, ni govoril, podobno kot tudi ne že prejšnja leta.

Abe je tudi letos poslal daritev v svetišče Yasukuni, kjer so pokopane žrtve druge svetovne vojne, med njimi pa je tudi 14 obsojenih vojnih zločincev. Sam svetišča ni obiskal, so ga pa štirje ministri in to je že povzročilo razburjenje. Abe je namreč to svetišče zadnjič obiskal decembra 2013 in takrat povzročil veliko razburjenje predvsem v Severni in Južni Koreji ter tudi na Kitajskem, ki so bile med japonsko okupacijo med drugo svetovno vojno deležne številnih grozodejstev.

75 let od kapitulacije

Japonska je kapitulirala šest dni po tistem, ko so ZDA na japonsko mesto Nagasaki odvrgle atomsko bombo s plutonijevo sredico, poimenovano Debelinko (Fat man). Devet dni pred tem, 6. avgusta, pa je napad z atomsko bombo iz obogatenega urana, imenovano Little Boy ali Deček, doživela 300 kilometrov oddaljena Hirošima.

Zaradi posledic obeh bomb je po ocenah do decembra 1945 umrlo skupaj več kot 200.000 ljudi. Zaradi kasnejših vplivov radioaktivnega sevanja pa so ljudje obolevali in umirali še desetletja po tem.

Japonskemu cesarju Hirohitu je tedaj postalo jasno, da nadaljnje upiranje neizogibnemu porazu ne bi imelo več smisla. Čakalo bi jih zgolj popolno uničenje. Kljub poskusom vojaških poveljnikov, da bi mu to preprečili, je cesar 15. avgusta 1945 v svojem prvem radijskem nagovoru sploh naznanil brezpogojno kapitulacijo japonskih imperialnih sil. To so potem formalizirali 2. septembra 1945 na ameriški bojni ladji Missouri.

S tem se je končalo japonsko nasilno osvajanje azijsko-pacifiškega območja, ki se je začelo z osvajanjem Kitajske že v 30. letih 20. stoletja in ki je na resen odpor naletelo šele z vstopom ZDA v vojno po zahrbtnem japonskem napadu na ameriško mornariško bazo Pearl Harbor na Havajih 7. decembra 1941. Japonska je sicer že leto pred tem pristopila k silam osi z Nemčijo in Italijo.

V naslednjih letih je Japonska sicer še širila svoj imperij, a potem, ko so ZDA zagnale svojo vojaško industrijo, so se začeli vrstiti vztrajni porazi in umikanje. Vse do bridkega poraza, ki sta ga zaznamovala gobasta oblaka jedrskih eksplozij nad Hirošimo in Nagasakijem.

Kapitulaciji je nato sledila sedemletna ameriška povojna okupacija, pod katero je Japonska stopila na pot demokratizacije in demilitarizacije ter predvsem krepitve gospodarskega razvoja. Kljub uničenju med drugo svetovno vojno je Japonska danes ena gospodarsko najbolj razvitih držav. Se pa politika vse bolj opogumlja, da bi japonska vojska "prevzela več odgovornosti" za dogajanje v svetu in opustila svoj miroljubni značaj.

S kapitulacijo se je končala japonska kolonizacija Korejskega polotoka, zaradi česar danes Severna in Južna Koreja obeležujeta dan narodne osvoboditve. In vsako leto je s Korejskega polotoka slišati pozive Tokiu k opravičilu za povzročene grozote med drugo svetovno vojno. Podobno tudi iz Pekinga. Dediščina japonskih osvajanj tako še vedno odzvanja.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (89)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Miss YAY
16. 08. 2020 12.22
+1
Let 1940 je takratna starojugoslovanska vlada podpisala pakt o nenapadanju s tretjim rajhom. Vendar pa so takrat zavedene množice pod vodstvom komunističnih disidentov začele sprovajat komunistično agitacijo s parolami: " bolje rat nego pakt" in " bolje grob nego rob", s čim so pripomogle do padca vlade. Posledično je Hitlerjeva nemčija vkorakala v Jugoslavijo, kjer so potekali veliki nemiri in protinemške demonstracije. Ker je SZ podprla komuniste v YU, so nemci še prelomili pakt s SZ, ki so ga podpisal leta 1939 in čez 2 mesca po napadu na YUnapadli še SZ. To je sam primer komunistične agitacije in kako je bil zmanipuliran takrat narod, predvsem mladina.
Generacija56
16. 08. 2020 12.47
No, morda pa bi se le naučil/a nemščine, brez truda. bila bi ti materin jezik. Kaj vas je res več kot 10 v Sloveniji?
Miss YAY
16. 08. 2020 08.31
-1
Vojne so, so ble in še bodo. Vprašanje je sam al smo se mi vsi kaj iz tega naučil al znamo potegniti iz vsega tega prave zaključke. Eni pač ne, še kar naprej bui se bojeval iunzganjal revolucije.
Balki30
15. 08. 2020 21.06
+0
Uporabl so biolosko orozje proti kitajcem....dobl so kar so iskal...pa to
Balki30
15. 08. 2020 21.05
+0
Pobil so pa.kolk.kitajcev?....vivisekcija...pa to
nikhrast
15. 08. 2020 17.29
-5
Pa kakšne bereš, potem pa vidiš da bi Američani lahko vrgli kakšno bombo tudi na Slovenij0, vsaj ne bi imeli teh idiotskih debat o komunajzerjih in domobrancih. Zmagala sta pa demokracija in kapitalizem.
hondoid
15. 08. 2020 12.51
+10
Ok,to je bilo nekoč..Danes pa je Japonska 50 let pred marsikatero državo..da ne govorim o vzgoji mladih..kaj pa zabava,motorji,avtomobili,skratka razvoj kot nikjer.
921
15. 08. 2020 12.24
+13
Sej ne morn verjet. Članek je o japonski, vi pa spet gonte ta bele pa ta rdeče!?!? Pa kdaj vam bo prišl iz riti v glavo, da smo v 21. stoletju. Kdaj bote nehal????
pravisprehajalec
15. 08. 2020 12.29
-8
Te stvari bi se morali pogovarjati leta 1950. Pa se jih nismo. Vprašaj se zakaj ne?
Cervantes Saavedra
15. 08. 2020 14.02
+4
za nepripravi: Leta 1950 so na 1. konferenci zunanjih ministrov članic Nato potrdili med drugim ameriško uporabo JEDRSKEGA OROŽJA. - Vojaške sile ZDA so zavzele Seul, pri čemer je predsednik ZDA Truman LAGAL SODRŽAVLJANOM, DA GRE ZA OBRAMBO DEMOKRACIJE, saj je tedaj v Južni Koreji vladala vojaška diktatura. - V ameriški zvezni državi Indiana so v dobi makartizma z zakonom prepovedali KNJIGE O ROBINU HOODU, ker naj bi šlo za komunistično propagando (jemanje bogatim in dajanje revnim). V ZDA se je uradno začela protikomunistična gonja (zoper ameriško demokratsko inteligenco). - V Belgiji je 44-letni kralj Leopold III. pod pritiskom izročil oblast sinu Baudinu, saj mu je prebivalstvo zamerilo pasivno obnašanje med bivanjem v okupirani državi. - Papež Pij XII. je proglasil dogmo o vnebovzetju Marije. - Rim: škof Gregorij Rožman pripotoval iz ZDA in je zaprosil za sprejem pri papežu, a ga Pij XII. ni hotel sprejeti. - Nemčija: zahodni zavezniki so razpustili mogočni nemški kemični koncern IG Farben, zloglasen po svojem aktivnem sodelovanju z nacističnim režimom. - Predpostavljam, da vse to veš, ko omenjaš leto 1950.
pravisprehajalec
15. 08. 2020 15.07
-5
Sančo, ha, ha, ha. Ameriške čete ubranile kapitalistični jug Koreje pred ljudsko demokracijo iz severa.... Si v nekem faznem zamiku časa in prostora Sančo? Pasivno obnašanje belgijskega Kralja, ha, ha, ha. To imaš neke stare Ljudske Pravice Sančo nekje založene? Škof Rožman je bil polno rehabilitiran pree slovenskim sodiščem Sančo. Skratka, če se je Franco lahko takrat pogovarjal o svoji vojni, pri nas nisi smel blekniti o tem. Pa kričali ste komunistki o diktatorskem francu.
Cervantes Saavedra
18. 08. 2020 14.11
za nepripravi: Čisto vsak tvoj stavek je bedarija. A si sploh prebral, kaj sem zapisal? Kateri stavek ne drži? Vse težje je zate Sančovo sedlo.
Uporabnik1152447
15. 08. 2020 11.59
+2
Drugače pa nisem noben domobranec, moj stari oče je bil partizan, po vojni so ga pa zaprli in v njegovo hišo naselili Srbe, njegova žena in njena mama pa sta bili poslani na prisilno delo gradit ceste na Hrvaško. Tako, za nagrado, ker je bil na pravi strani zgodovine. Med sorodniki imam kar nekaj takih, ki so bili direktorji in uspešni v komunizmu, česar ne bi imel, če bi bil iz domobranske družine. Komunistična partija, ki je bila v Jugoslaviji prepovedana, je izkoristila vojno za vzpon na oblast, svoje možne politične nasprotnike je pa pobila ali onemogočila. Normalnim ljudem se zdijo povojni poboji zavržni, nenormalni pa tulite, da smo mi domobranci.
za bojši jutri
15. 08. 2020 12.19
+6
Cervantes Saavedra
15. 08. 2020 13.03
+6
ZA aqua: Normalnim ljudem se zdijo zavržni tako povojni izvensodni poboji kot tudi medvojno kvizlinštvo z okupatorjem. Le-to je kronološko bilo prej. Dandanes pa eni tulijo, da je to zadnje bilo normalno.
pravisprehajalec
15. 08. 2020 11.12
-7
Presenetljiv je hiter vzpon Japonske po drugi vojni. Imeli so velike težave, vso vojno industrijo predelati na mirnodobno. Izdelovali so vse, otroške igračke, natikače japanke, kopirali zahodne izdelke in izdelovali cenejše, izumili nintendo. Tudi pri nas so bile gumijaste žogice Made in japan, ki so si jih otroci samoupravljalcev zaradi cenenosti lahko privoščili. rekli so jim čarobne žogice. Zakaj torej rapidni vzpon japonske v primerjavi s Slovenijo naprimer? Ameriška pomoč, disciplinirana in pridna delovna sila ter ni bilo komunizma. Bi Slovenija drugače izgledala danes, če ne bi bilo prevzema oblasti s strani komunističnih partizanov? zagotovo.
nightifly
15. 08. 2020 11.32
+13
Ce ti ENA PETINa naroda ,ki je bil na strani okupatorjev bremza drzavo in pocne vse mofgoce ,da ta socialisticna tvorba propade ,je zelo tezko narediti nekaj mocnega .Domobrani so ( bili) rak rana sistema se dolgo po koncu vojne , in ce pogledamo -se danes 2020 to pocno ,samo da bolj ocitno .Se po 75 letih edini v Evropi klicejo k eliminaciji vseh partizanov ,potomcev ,,pa se kaj . Vam ni jasno ?
Uporabnik1152447
15. 08. 2020 11.49
-4
nightifly, ti pa si humorist, na nivoju Borisa Kobala.
pravisprehajalec
15. 08. 2020 12.24
-9
Če nasprotnike komunizma imenuješ rak rano neke družbe, potem nekaj ni v redu s teboj. Oziroma verjetno kradeš ali pa parazitiraš, pa ti takšen sistem brezvladja in anarhije ustreza.
SLOVEN3
15. 08. 2020 12.35
-2
Z japankami si se izdal kaj si in iz kje, prihajaš!
pravisprehajalec
15. 08. 2020 12.52
-6
Cervantes Saavedra
15. 08. 2020 13.09
+5
za nepripravi: Odlična ekonomska in politična analiza. Razloži še, zakaj je bila Japonska uspešnejša celo od dobre stotnije držav v svetu, ki niso nikdar bile komunistične, ampak ves čas v kapitalizmu (Afrika, Srednja in Južna Amerika, večji del Azije). Za povrh še pokatoličene. In uspešnejša celo od vrste zahodnih držav v Evropi?
pravisprehajalec
15. 08. 2020 15.08
-3
Cervantes Saavedra
18. 08. 2020 14.18
za nepripravi: Spet nič od odgovora. A sploh dojemaš vprašanja? Da si pod Sančovim sedlom, ni izgovor. Mmm?
nightifly
15. 08. 2020 11.02
+9
Domobranci ,in vsi kolaboranti tistih ,ki so zaceli to svetovno morijo . Poglejte si kako Japonci , pa tudi drugi ,recimo Nemci ,Italijani obelezujejo svojo kapitulacijo na koncu te nesmiselne vojne . Poglejte si dobro , ker sami niste ,ali pa vasi predniki ,nikoli zmogli lastnega poguma in moci , ter notranje resnice , da bi v 75 letih polzili orozje in dokoncno vsaj simbolno kapitulirrali ,ter s tem dejansko koncali to morijo -na primer v Sloveniji . NASPROTNO. V ospredje in na celo drzave stopajo elementi , ki ponovno ozivljajo neznosno sovrastvo do socializma , pa ceprav je vecina takih nekoc cepela prav v komunisticni stranki . Kdo bi vse to razumel ,posebno pa se -le kaksni ljudje so to ,ki to pocno ? Kako jim nekateri drzavljani verjamejo ? Na osnovi cesa ? Kakorkoli , Japonec je zgresil ,gresil , na koncu moral potrditi premoc in podpisati dostojno kapitulacijo . Domobran v sebi nima casti ,se po 75 letih . In ce nima casti priznati svojo zmoto in nesmiselno klanje svojih rojakov ,kako naj jih clovek spostuje ,samo to mi povejte . Kako naj imam jaz usmiljenje do takih ,ki so mojim prednikom v druzini naredili gorje ,ob katerem jocejo tudi bogovi in vsi svetniki tam zgoraj . Nimam besed , s katerimi bi lahko zanicevalno opisal vse te domace ...... neljudi .
borjac
15. 08. 2020 11.06
+4
Domobranci bi radi zmagali ,"za zeleno mizo" 75 let po vojni, takrat pa tem domoljubom ni predstavljalo nobenega problema ubijati partizanov, Angležev, Američanov in Rusov, seveda na strani nacistične Nemčije in fašistične Italije.
nightifly
15. 08. 2020 11.07
+10
.....pa se to ,,, maneken president , ki je na polozaj predsednika drzave ze 2x prisel z glasovi bivsega komunista , je sedaj naredil se eno od svojih zame nelegitimnih potez ,ter oblast zahvalno predal v roke uzurpatorju , ki na polozaj ni bil izvoljen ,ampak delegiran . In zdaj ta premier Slovenije pocenja stvari ,ki bi morale imeti sirok konsenz drzavljanov , ne pa da iz vse svoje globoke mascevalnosti pocenja stvari ,ki Slovenijo destabilizirajo in slabijo na dolgi rok . Verjamem ,da je to njemu v veselje ,ker vsaj po moje stremi za tem ,da Slovenijo oslabi in jo pahne v narocje cisto druge opcije v Evropi . Skrbi me samo ta nezainteresiranost Slovencev , da mu vse to dopuscajo .
pravisprehajalec
15. 08. 2020 11.07
-4
Američani niso likvidirali predanih Japoncev, tako kot so to storili komunistični Borci ZZB na najgrozovitejši način. V tem je poanta.
pravisprehajalec
15. 08. 2020 11.14
-5
Borjačina, čas je, da Komunizem dokončno zapusti oblast, pa čeprav po 75 letih....
nightifly
15. 08. 2020 11.27
+7
sprehajalec ,,,, verjamem , da zelite videti samo eno resnico -vaso , prav o tem sem pisal , in ce pogledate cesarske visokosti kako ponizno se vsako leto priklanjata -jo tej nesmiselni moriji , ki so jo v OSI ZLA pocenjali tudi oni , potm lahko zakljucite samo eno - da bi lahko vsi domobrani tudi v Sloveniji LAHKO ,ce bi zeleli , koncali to bratomorno vojno ,ki so jo skupaj z okupatorjem zaceli ONI . Najbolj perfidno ,najnizkotnejse dejanje pa je ,da v sebi ne najdes poguma reci -SE KESAM . SE KESAMO za vsa grozodejstva ,ki smo jih poceli lastnim sonarodnjakom ,samo zato ,ker so mislili drugace . In kar je NAJHUJE , to so poceli v imenu dobrega ,postenega in usmiljenega BOGA . Sprehajalec ,dajte mi to pojasniti .....zakaj so mesarili v imenu boga tudi moje prednike . Povejte mi ,ce imate ze toliko zelodca ,da opravicujete karkoli .
nightifly
15. 08. 2020 11.43
+5
borjac ,,,tocno tako , ni jim predstavljalo nobenega problema pobiti svoje . In to je hudo ,zelo hudo .
Carmennula
15. 08. 2020 11.44
-1
Domobranci so bili samo v Ljubljani nikjer drugje pa mal Dolensjske in ta Ljubljanski smrad ne širit po Sloveniji tako kot se Komunistični, Ljubljana je bila problem Jugoslavije in je Slovenije saj so vsi mentalno moteni Komunisti, ki so prodajali Kardeljeve norosti v Ljubljani Ljubljani NI ? in nikoli ne bo mesto heroj je pa mesto mentalnega pohabljanja prej Jugoslavije sedaj Slovenije.
Uporabnik1152447
15. 08. 2020 11.50
-2
Sej vojna se je začela že leta 1917, v Rusiji, ko so tvoji heroji ubili cesarja in njegovo družino, nadaljevala se je pa potem v Ukrajini, kjer so tvoji heroji v smrt spravili več miljonov ljudi.
za bojši jutri
15. 08. 2020 12.24
+8
Ali si že slišal za Hirošimo in Nagasaki?????
pravisprehajalec
15. 08. 2020 12.26
-9
Muhač, kako bodo antikomunisti končali vojno, če so komunistične sile prišle v Slovenijo šele po koncu vojne, hercegovci in dalmatinci, da so prevzeli oblast in jo izročili domačim Kolaborantom? Izročitev oblasti prostovoljno komunistom? Kaj se ti hecaš ali kaj?
pravisprehajalec
15. 08. 2020 12.27
-9
Karmenula, Komunisti so bili pa globoko v Kočevskih in ostalih gozdovih. pokazali so se s prihodom komunističnih hercegovcev in Dalmatincev ter prevzeli oblast.
za bojši jutri
15. 08. 2020 12.30
+8
Ali si že slišal za Hirošimo in Nagasaki?????
Cervantes Saavedra
15. 08. 2020 13.14
+6
za nepripravi: Komunisti so pri nas že zdavnaj zapustili oblast. Ni jih več v vodstvu nobene naše parlamentarne stranke, razen v Eni. Razen Enega vodje. Kar sem jim pozna v Njihovem odnosu do demokracije. V tem, s kom in s kakšnimi se družijo.
Cervantes Saavedra
15. 08. 2020 13.21
+6
ZA nepripravi: Borci za osvoboditev izpod okupacije so res bili v gozdovih, ne pa kot domobranci v Ljubljani, plačani, v ogrevanih vojašnicah, s svežim spodnjim perilom. In domobranci so se brž pobrali kot hlapci skupaj s svojimi gospodarji, pa ustašami, četniki, kozaki in ostalo gospodo. Toliko o njihovi vojaški moči. Lahko so lajali na partizane samo skriti za hrbti svojih zaščitnikov. Kot je to bil sveti običaj v vsaki okupirani državi v zgodovini.
Cervantes Saavedra
15. 08. 2020 13.39
+5
ZA Carme: Domobranci in prej belogadisti so bili povsod tam, do koder je segala oblast ljubljanske škofije. Torej vsa Ljubljanska pokrajina (priključena k Imperiju Italija). Ljubljana je bila edino obžičeno mesto v okupirani Evropi (Le zakaj!?), za okupatorja in njegove domače pomagače pa seveda ni bila mesto heroj. To je bila le za tiste, ki o se borili zoper okupatorja. Slednje v večini držav po svetu spoštujejo - celo v ZDA, Argentini, Nizozemski, Franciji, Španiji, Avstriji, Norveškem..., povsod tam, kjer so doživeli okupacijo.
pravisprehajalec
15. 08. 2020 11.00
-5
Vojne so se šle vse velike nacije. Ni se treba sedaj posipati s pepelom pa igrati nekega pacifista. Težava Japonske je bila le v tem, da je zagrizla v prevelik zalogaj. Če ne bi, bi bila morda danes precej večja.
nightifly
15. 08. 2020 11.28
+4
Uporabnik1152447
15. 08. 2020 11.51
-6
Res je , vse velike države so se šle vojne, ampak tale nightifly je pa požrl vso pamet sveta in ve bolje.
ddolores
15. 08. 2020 10.39
+5
Američani so japoncem vrgli dve atomski bombi in je blo na stotisoče mrtvih, japonci so jim zbombardirali Pearl Harbour, in so zdaj vseeno prijatelji, zavezniki in poslovni partnerji. Tu v Slovenistanu pa zaradi 200 pobitih domobrancev prekopavajo kosti še 75 let po vojni!
pravisprehajalec
15. 08. 2020 11.05
-1
Japonske celotne izgube 3,1 milijona so manjše glede na celotno nacijo takrat, 100 milijonov, kot Slovenske. 15.000 likvidiranih fantičev v starosti 3 in četrtega letnika srednje šole v povprečju, pa si jih nekoč oglej kako izgledajo, pa je predstavljalo 1% slovenske nacije takrat. Če pa vzamemo celotne izgube 85.000 mrtvih zaradi Komunistične Revolucije in Državljanske vojne, pa je to najvišji procent na svetu med drugo svetovno vojno.
Uporabnik1152447
15. 08. 2020 11.52
-4
Po vojni so pobili 12000+ domobrancev in njihovih sorodnikov ter še nekajkrat toliko Hrvatov in Srbov.
Aven
15. 08. 2020 10.15
+0
"zahrbtnem" - zakaj? Ameriški vrh je vedel za bližujoč napad. Sicer pa je Amerika z blokado dostave nafte Japonski - dejansko sprožila vojno napoved. po japonski tradiciji - pa urade depeše za vojno napoved ni bilo potrebno pošiljati. Potrebno je bilo samo posvetovanje s predniki (molitev). Japonska je bila izvana že prej - tudi s strani carske Rusije. katero je pravtako napadla brez vojne napovedi.
Aven
15. 08. 2020 10.18
+3
Mednarodna koalicija je napadla Kitajsko - sprožila boksarski upor. Nekaj pred tem je Britanija napadla KItajsko, ker kitajski cesar ni želel kupovati droge.
Gorenc45
15. 08. 2020 10.10
+8
Zanimivo, da se je Japonska, ki je bila povsem nerazvita in brez rudnih bogastev, tako hitro po vojni postavila na noge. Severna Koreja polna rud pa tone v čisti poden. Je res kapitalistični zahod tako slab in komunizem tako dober kot nekateri modrujete?
Generacija56
15. 08. 2020 10.20
+2
No, sedaj, ko sva ugotovila, da si nepismen, da ti pomagam še tukaj. Če neko državo izolirajo vojaško zasedene države, države, ki se bojijo ameriškega vpliva, države, ki uporabljajo dolar, kot svetovno valuto, potem je država, ki je izolirana, obsojena živeti le s tem, kar ima sama. Da si boš pa malo pulil lase, ta bogastva bo imela še čez 100 let, ko bodo tile, ki jo sedaj izolirali, jedli le še kamenje, se poklali med seboj...
Aven
15. 08. 2020 10.25
+0
Gorenc45 - res nimaš pojma. Tvoji komentarji kažejo ignoraco,
Uporabnik1152447
15. 08. 2020 11.53
-6
Kitajska je še dokaz tega, da kapitalizem pomaga. Do leta 1990 je bila to zelo revna država, na nivoju Indije, danes pa je njihov bdp na prebivalca 5x višji od indijskega. Tam okoli leta 1990 so prenehali tiščati glavo v pesek in so začeli s tržnim kapitalizmom (kar se tiče ekonomije, politično so še vedno diktatura partije).
RamzesII
15. 08. 2020 10.02
-10
Oni res ne več, mlajše generacije pa, kdo bi vedel.
Gorenc45
15. 08. 2020 09.24
+6
Na vsak način se nekateri trudite očrnit ZDA. Dejstvo je, da fanaticna Japonska tudi na samem koncu ni imela namena predaje. Z 2 bombami so Američani rešili 100 000 svojih vojakov pred smrtjo. Če bi pa Stalin zavzel Japonsko bi jo pa čakal scenarij Severne Koreje ali Vietnama. Torej huda revščina in diktatura. Poleg tega je pa po vaše prijazni Stalin od Japonske okupiral pol Sahalina in Kurilske otoke. Območji, kjer nikoli prej ni bilo ruskega prebivalstva. Japonci bi ti območji razvili, Rusi pa jih še danes zanemarjajo. Skratka ZDA so v 2. svetovni vojni pokazali največ dostojanstva in bili še najbolj pošteni.
Generacija56
15. 08. 2020 09.32
+5
Tako si zmeden, izgubljen, da glava peče. Pojma nimaš. Najprej si preberi nekaj dejstev, šele nato piši! Na Jalti so se DOGOVORILI, da Stalin pomaga in odpre fronto na vzhodu... DOGOVORILI! Stalin je obljubil, da bo to naredil 3 mesece po porazu Nemčije, ker ne more voditi dveh vojn hkrati.. In besedo je držal, 18.8 so Sovjeti začeli z invazijo na Kurile... Vendar ni bilo več pomembno, ker, ko je Truman videl, da Sovjeti invazijo pripravljajo, je bombi vrgel, da jih prehiti... ŠE VEČ! Japonci so upali, da bodo z vstopom Rusije v vojno izpogajali BOLJŠE POGOJE ZA VDAJO! To je vse v dokumentih... Opranoglavci, nesposobni odpreti internetno stran, pa smetijo to stran s svojimi fantazijami.... A stotisoče ljudi je bilo vparjenih. Ta lenoba torej žali čast civilistov, ki so nesmiselno umrli!
Gorenc45
15. 08. 2020 09.39
+0
Kaj pa desettisoče izgorelih ameriskih vojakov v Pearl Harborju. Poleg tega pa je Stalin napadel Japonsko šele po odvrženih bombah, ko je uvidel, da bo vojne kmalu konec. Američani so Japonski vrnili Okinavo, Rusi pa Sahalina in Kurilov nikoli. Kdo je okupator?
Generacija56
15. 08. 2020 09.47
+6
Napad na Parl Harbour so američani pričakovali. Prvič, imeli so vse informacije s strani Francozov, Angležev, da je armada na poti. Drugič, SAJ SO GA SPROVOCIRALI Z EKONOMSKO BLOKADO! Tretjič, imeli so že radar... Vendar tako, kot WTC, v ameriški politiki je potrebno nekaj tisoč ljudi žrtvovati, da se ljudje ne sprašujejo več, ali so oni sami krivi. Potem prevlada bes in vsi gredo prostovoljno v klavnico.... Kar se pa Kurilov tiče. Dobili jih bodo nazaj tisti dan, ko bodo ZDA prenehale z okupacijo Japonske. Ker, sedaj bi vračanje Kurilov pomenilo nameščanje ameriških raket in posledično zapora Ruske mornarice v Ohotsko morje. To so Rusi jasno povedali ob zadnjih pogajanjih o vračanju!
Gorenc45
15. 08. 2020 10.00
+0
Mar ni Japonska suverena in samostojna država? Pričakovati od Rusije, da bo vrnila Sahalin, je pa enako kot, da bi Nemcija pricakovala, da ji bo Rusija vrnila Kaliningrad. Nic od tega se nikoli ne bo zgodilo, ker ima Rusija že od nekdaj imperialistično miselnost. Kdaj bo vrnila Krim Ukrajini? Nikoli, Rusija ima ekspanzinisticno politiko. Sčasoma bo mogoče absorbirala še Belorusijo, itd.
Generacija56
15. 08. 2020 10.13
+2
Potreben si temeljitega remonta na podstrešju... Japonska, Nemčija, Italija, še Belgija..., niso samostojne države. To so države, ki nimajo suverene politike. Po njihovem ozemlju ZDA nameščajo vojsko, brez da bi jih kaj vprašale. Torej tudi ozemlja, ki jih zaseda Rusija nima smisla debatirati, ker jih potrebuje za svojo obrambo. Iz tega bo vsak pameten izvzel Krim, ki je bil darilo znotraj Sovjetske zveze in nima nikakršne zveze z mednarodno politiko.. O ekspanzionizmu pa si pejd najprej oprati glavo... Ima Rusija vojsko na meji ZDA? Bog pomagaj....
Gorenc45
15. 08. 2020 10.17
-1
Ja res je, vse to so samostojne države. NATO vojska v Estoniji, Latviji in Litvi pa ni kar tako tam. Se je že zgodilo pred drugo svetovno vojno, da je po tvoje prijazna Rusija okupirala vse 3 naenkrat. In tudi zdaj vprasanje, kako bi bilo tam, če ne bi bilo NATA.
Aven
15. 08. 2020 10.20
+2
Gorenc45 - preberi malo več zgodovinskih virov (obe strani so pomembne). Glede na to kar pišeš - sklepam, da nimaš vseh podatkov.
Aven
15. 08. 2020 10.22
+3
Stalin je še pred napadom Nemcev - porazil najelitneši del japosnke vojske. Prav zaradi tega je elitne svoje elitne enote zadrževal na daljnem vzhodu. Trajalo je mesece da so vse zvozili na zahod proti Nemcem.
štrekeljc
15. 08. 2020 12.00
+5
Gorenc, mrtvih je bilo 2.402, ranjenih pa je bilo okoli 1.250 ameriških vojakov in civilistov. Kje si ti našel desettisoče?
Generacija56
15. 08. 2020 09.15
+9
Imate na Tubi. Profesor na Ameriški univerzi, predsedujoči na katedri Nuclear Studies, razloži v eni minuti, zakaj je Truman bombi vrgel. Zaradi Rusov bolj, kot zaradi samih Japoncev. Posnetek se najde pod: Real reason.... Torej, SAMO ZATO, ker so imele ZDA jedrsko bombo, jih nihče ni obtožil zločina proti človeštvu... Ker, pobijanje civilov, NI CILJ VOJNE.... TUDI DANES NE!
Gorenc45
15. 08. 2020 09.32
-1
Stalin je napadel Japonce šele po 1. odvrženi jedrski bombi, ker je ugotovil, da bo vojne kmalu konec in si je želel Japonskega ozemlja. Dobil je pol Sahalina in Kurile.
Generacija56
15. 08. 2020 09.36
+3
Malo drugače! Stalin je POTREBOVAL ČAS, da vojsko premesti. Ko je Truman videl, kaj se pripravlja, je bombi vrgel... Pa to še ni bil konec vojne... Na Kurilih se je Japonska vojska še zelo upirala, od 50.000 jih je bilo čez 1000 mrtvih... Boji so trajali 4 dni...
Gorenc45
15. 08. 2020 09.41
-1
Kurili so čisto majceni otočki sredi oceana. Verjetno ti misliš na veliko večji Sahalin. Tam je bilo vec spopadov.
Generacija56
15. 08. 2020 09.51
+2
Sahalina sploh ne nameravam komentirati. Je otok pred Rusko obalo. Kurili pa so bili del Japonske in služili kot uvod za Hokaido...
Gorenc45
15. 08. 2020 10.03
-1
Sahalin je bil Japonski otok z izkljucno Japonskim prebivalstvom? Ni to vredno komentiranja?
Generacija56
15. 08. 2020 10.16
+2
Človek, TI SI NEPISMEN! Imaš wiki, preberi si sestavo prebivalstva in se več ne sramoti....
Gorenc45
15. 08. 2020 10.23
+0
Ja, zato ker so 1945 leta iz Sahalina deportirali 400 000 Japoncev. Torej vse Japonce. Deportacije, kdo jih je že največ prakticiral? Stalin.
Aven
15. 08. 2020 10.27
+2
Gorenc45 - ne butaj neumnosti in neresnic. Daj vsaj wiki preberi.
bohinj je zakon
15. 08. 2020 09.11
-3
Slovenija je z ameri........torej.......tudi mi smo zmagali...........Slovenija do Tokia
Wahl
15. 08. 2020 09.43
+4
Sigurno ja, že drugi teden si boš na bregani polomil zobe, ko te bo Kacin vgel v karaneno.
bohinj je zakon
15. 08. 2020 11.07
+1
Zelo duhovito........in kaj to ima z Japonsko?
Wahl
15. 08. 2020 08.40
+6
Korespondenca med pomembnimi člani tedanje ameriške administracije in izjave Eisenhowerja, ter še nekaj drugih vidnih ameriških generalov, ki se najajajo v dolga leta zaprašenih arhivih bodo počasi razkrila, da sta bili obe atomski bombi od rženi zaradi prestiža in dokazovanja Rusom, ne pa zaradi nujne potrebe, ker v teku so bili tako že pogovori o japonski predaji.
Cisto na hitro
15. 08. 2020 08.46
-12
Verjetno res. Žal je bilo storjeno veliko zlo, pa vendarle manjše kot da bi rudeči virus pohabil celo Japonsko. Tudi cela vzhodna Evropa je bila žrtev rudečega virusa iz Moskve, ne krivi ne dolžni jim je bil vsiljen komunizem, saj je Stalin zavzel z rdečo armado vsa ta področja. V Sloveniji je drugače. Pri nas je komunizem naravno vzniknil kot v Rusiji. In nam ga niso Rusi vsilili ampak kar samo Slovenci. Pokvarjeni Slovenci.
Kollerik
15. 08. 2020 08.49
+17
Zaradi prestiža??? Japonska vojske je bila kljub uničeni mornarici in letalstvu v bistvu še nedotaknjena, Milijoni mož, zagrizenih bokjevnikov pripravljenih boriti se do smrti za svojo domovino, je čakalo amere na svojem otočju za dokončen obračun. Bi torej vidva recimo ne odvrgla obeh bomb in bi raje poslala sto tisoče svojih v zanesljivo smrt? Prestiž.... ma imate nekateri glavo samo za frizure nosit...
Generacija56
15. 08. 2020 08.55
-3
Ni virus, teveč ameba. Živi v toplih morjih, kot recimo ob obali Egipta, pridev organizem ob potapljanju in se naseli v možgane. Nato ima gostijo, papca možgane. In tega je ogromno, dandanes.. Le ljudje ne vedo, ker do zgravnika ne pridejo, če pa že, se na to preiskav ne dela... Ker, ljudje živijo, kot živijo, kjerkoli, sistem ni pomemben, če znajo ceniti življenje. Tistim, ki življenja nimajo, pa gre v nos, KAKO DRUGI ŽIVIJO!
Cisto na hitro
15. 08. 2020 08.55
-1
Kolerik.... seveda Američani so se zavedali da če gredo z Japonci kopensko vojno, bodo velike žrtve na obeh straneh. In Američani niso hoteli izgubljati svojih mož. Pri Rusih je bilo malo drugače...Stalin je svoje porival na fronto tudi brez orožja. In drugo, kot sem rekel.... širjenje komunizma je bilo potrebno ustavit na hitro. Atomska bomba je bila slaba izbira ampak je bila. Japonci so jo konec koncev dobro odnesli. Kje so danes in kje je danes Severna Koreja recimo...
Wahl
15. 08. 2020 09.00
+4
Moja čupa, moj problem, tvoja nerazgledanost pa tvoj. Raje beri arhivske izjave zgoraj omenjenih ljudi o katerih so pisali sami Američani. Japonci so bili v pogovorih o predaji, ko so dojeli, da so bodo morali soočiti še z Rusi. Temeljni problem je bila le brezpogojna predaja in sojenje cesarju zaradi vojnih zločinov proti človeštvu, posledično usmrtitev kar je bilo za Japonce v danem trenutku nesprejemljivo saj so ga mnogi častili kot božanstvo.
totalka
15. 08. 2020 08.33
+11
Kaj lažete ...res so američani odvrgli dve bombi toda ključno je bilo da so jih še Rusi napadli.....takrat so uvideli da ne zmorejo več....
Jimi1
15. 08. 2020 08.57
+3
Rusi so na koncu prišli po ,,plen,, Kurilske otoke,zato obe bombi,da so se čim prej ZDA pred njimi za varovale z kapitulacijo... V nasprotnem bi bilo na ZDA in Japonski strani še milijone mrtvih, Rusi bi pa ob slabem odporu zasedli še več kot dejansko so...