Tujina

Ker ni pustil kamere prižgane, so ga odpustili. Zdaj morajo plačati odškodnino

Amsterdam, 12. 10. 2022 09.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Nizozemsko sodišče je odločilo, da so bile delavcu podjetja, ker med delom od doma ni pustil prižgane spletne kamere, zaradi česar so ga odpustili, kršene njegove pravice. Uslužbencu ameriškega IT podjetja Chetu je sodišče prisodilo približno 75.000 evrov.

Avgusta so moškemu, ki dela v nizozemski podružnici podjetja Chetu, ki ima sicer sedež na Floridi, rekli, naj med delom deli svoj zaslon in pusti kamero prižgano. Ko je slednje zavrnil, so ga odpustili, kot razlog pa navedli zavrnitev dela in nepokornost. Predstavniki podjetja Chetu se na sodnem zaslišanju niso pojavili, prav tako sodišču niso dali izjave, je zapisano v sodbi. Sodišče je o zadevi sicer razsodilo septembra, njegove ugotovitve pa so objavili ta mesec in je o njih poročal Netherlands Times

Spletna kamera
Spletna kamera FOTO: Shutterstock

Moški je za podjetje Chetu delal od leta 2019, ko so ga avgusta pozvali k sodelovanju v Programu korektivnih ukrepov (CAP) – Virtualni razred, med katerim naj bi njegova spletna kamera ostala prižgana. Glede na sodni zapisnik je uslužbenec to zavrnil z besedami: "Ne počutim se prijetno, ko me devet ur na dan spremlja kamera. To je vdor v mojo zasebnost in se počutim zelo neprijetno. To je razlog, zakaj moja kamera ni vklopljena. Že tako spremljate vse dejavnosti na mojem prenosnem računalniku in z vami delim svoj zaslon." 

Na ugovore zaposlenega so iz podjetja odgovorili, da se to ne razlikuje od opazovanja zaposlenega v pisarniškem okolju. Toda sodišče se s tem ni strinjalo in se je sklicevalo na sodbo Evropskega sodišča za človekove pravice, v kateri je navedeno, da je treba video nadzor zaposlenega na delovnem mestu, ne glede na to, ali je prikrit ali ne, obravnavati kot precejšen poseg v zasebno življenje zaposlenega. Sodišče je ugotovilo, da ni bilo zadostne utemeljitve za spremljanje zaposlenega in je zato podjetje kršilo njegove pravice do zasebnosti.

V začetku tega leta je sicer več sindikatov posvarilo, da je uporaba tehnologije nadzora na delovnem mestu – vključno z uporabo umetne inteligence za spremljanje delavcev – med pandemijo močno napredovala in uhaja izpod nadzora. Metode, ki so se jih posluževali, so vključevale spremljanje elektronske pošte in datotek, spletnih kamer na službenih računalnikih, sledenje, kdaj in koliko delavec tipka, sledenje opravljenih klicev in gibanja delavca z uporabo CCTV in naprav, ki jim je mogoče slediti, zato so pozvali k strožji ureditvi za zaščito delavcev.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (61)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Golob je car
12. 10. 2022 21.39
-1
Pri nas pa ne smeš delavca jezno pogledati. Še prelepo vam gre dragi slovenceljni
smoljo
12. 10. 2022 15.36
+1
zgleda da ma model tut nadzor ....bravo
oježeš
12. 10. 2022 14.45
+1
To je dobro, da se še upokojencev ne nadzoruje preko video kamere kaj delajo podnevi.
mungus
12. 10. 2022 14.26
+11
pravilno....nas bi tak najraje snemali non stop....banda se pa bohoti in dela kar se jim zahoče...
Krneki 00
12. 10. 2022 12.54
-6
no ja tukaj mi deluje da se gre bolj za tožbo pa denar kot za sluzbo....in lejga zlomka zopet amerika...slučajnost ane
Biribombiribom
12. 10. 2022 13.28
+20
Kakšna Amerika, če je to bilo na Nizozemskem? Pa itak, da se mu gre za denar, kdo normalen bi pa še hotel delati pri takšnem delodajalcu?! Eni si pa res vse pustite, BEEE
oježeš
12. 10. 2022 14.46
+10
Aja, ti bis e pa kar sprijaznil, če bi dobil odpoved za tako banalno zadevo. Imaš rad nadzor preko domače kamere?
smoljo
12. 10. 2022 15.25
bronco60
12. 10. 2022 12.46
-6
Odvisno od pogodbe.
Maxx365
12. 10. 2022 15.18
+6
Določene stvari so z zakonom prepovedane, ne glede na pogodbo.
Maxx365
12. 10. 2022 15.19
+2
...ena taka je snemanje delavcev na delovnem mestu, če to ni povezano z varnostjo firme.
fizelj2
12. 10. 2022 12.45
-21
kakšen BS. Jaz ga za čas ko ni pripravljen ali zmožen dokazati da je delal enostavno nebi plačal. Samo dejstvo da si dobil zaposlitev ti ne more omogočati večnega zaslužka sicer bomo vsi propadli
Biribombiribom
12. 10. 2022 13.25
+15
Lepo ti piše, da so mu dogovorjeno sledili preko namizja. Če je to tebi nepoznano, je to isto kot bi ti šef skos stal za hrbtom in te spremljal.
dracon
12. 10. 2022 13.25
+18
Ne vem, ali si prebral članek ? V njem zelo podrobno piše, da je delil svoj zaslon (torej se vidi vse, kar ti počneš na računalniku). To bi moralo več kot zadoščati, da nadzoruješ (ne)delo zaposlenega, kamera res ni potrebna. Tu se s sodiščem kar strinjam.
oježeš
12. 10. 2022 14.50
+9
Zaposleni tudi ko dela od doma, če izvrši in naredi vse zadane naloge, ga ni treba nadzorovati. Lahko to naredi ponoči ali podnevi, pomembno je, da zadano nalogo naredi do danega roka. Kdaj bo kdo delal doma je pa čisto njegova presoja. Raje naj se znesejo nad tistimi, ki bi morali priti v službo, pa se jim ne da in niti ne opravičijo izostanka (recimo poslanci v parlamentu). Zakaj pa tem nihče ne da odpoved?
smoljo
12. 10. 2022 15.28
+1
fiz... pol bi hitro sam delal,pol pa sam sebe nadzoruj...kdor ne ceni opravljenega dela , ni vreden takega delavca ...sicer pa delo od doma najvecja neumnost
Artechh
12. 10. 2022 12.44
+19
A je tak problem efektivnost ocenjevati? Pa naj se vsi praskajo po Riti če jim paše, če je delo dejansko narejeno... Who cares... Vsaj tako imajo sodobne firme urejeno
Blue Dream
12. 10. 2022 12.36
+6
a članek je kdo prebral sploh?
dracon
12. 10. 2022 13.26
+1
oježeš
12. 10. 2022 14.52
+2
Roadkill420 smo prebrali in je bedarija, da večje ne bi moglo biti. Zakaj nekoga nadzorovati preko kamere doma, če opravi svoje delo, tako kvalitetno kot v roku? Kdo pa ima v firmi čas, da stalno gleda v monitor kdaj je kdo prisoten ob računalniku in kdaj ne? Takega naj raje zaposlijo, da bodo imeli kako koristno delo od njega.
smoljo
12. 10. 2022 15.30
+1
tisti ,ki ne delajo in se igrajo šefe ,taki nadzorujejo velik...
Nick.Mason
12. 10. 2022 12.18
+7
Delo za odvetnika,brez težav bo zmagal,zdaj je itak vseeno,ker tam več ne bo za delat.
MihaGliha
12. 10. 2022 12.09
+13
upam da se pritoži in dobi 750 000
MarkoE
12. 10. 2022 12.28
+6
Še kakšna dodatna ničla tudi nebi bila nepravična.
StandforRussia
12. 10. 2022 12.00
+0
Upam,da bo pri nas isto,najprej pri neopravičeno odpušcenih fantih iz Dobove,zaradi koroba fašizma.
Stanko Kodri?
12. 10. 2022 11.58
+15
Nadzor se vsepovsod vedno bolj povečuje. Nekatera velika, pa tudi manjša mesta imajo video nadzor 24h/dan , vsak kvadratni meter površine. Se pravi popolnoma vso površino mest. Zasebno se podvržemo nadzoru tisti trenutek, ko kliknemo da se strinjamo da lahko operater ali ponudnik neke aplikacije uporabi tak in tak podatek.... Tudi mobilna telefonija je en del nadzora, saj lahko nadzirajo naše gibanje, nam prisluškujejo itd.itd. Raznih oblik nadzora bo vedno več, tudi državnega. Primer Kitajske, kjer nadzirajo ljudi na podlagi prepoznave obrazov in jih ocenjujejo ali se vedejo primerno smernicam vlade. Marsikateri državi na svetu se po takšnem nadzoru cedijo sline! Tu poti nazaj ni. Z vse večjo digitalizacijo bo vse več nadzora !
ogopogo1312
12. 10. 2022 12.17
+8
Nesmemo si to dovolit. Katastrofa kaj delajo kitajcem... ocenjevanje vzornosti drzavljana hahahahah
MASTERS 2
12. 10. 2022 11.10
+21
Vojerji bolani bi radi še v analo s kamero pogledali.Ima isto bolano sosedo ,ki dobesedo na oknu čaka da grem v trgovino da gre lahko okoli dvorišča šnofat.To je bolezen,morali bi jo začet zdravit.
bu?e24 1
12. 10. 2022 11.09
+6
Politikom kamere gor na glavo mislim ameriškim pudljom
Stanko Kodri?
12. 10. 2022 11.49
+1
Samo do sovraštva do ameriških pudljev sega vaša inteligenca ?
Joža_Gulikoža
12. 10. 2022 10.54
+23
Tudi jaz delam v firmi, kjer je na vsakih 5m kamera. Smo kot v zaporu
simonaas
12. 10. 2022 11.08
-28
naveza
12. 10. 2022 11.42
+10
fizelj2
12. 10. 2022 12.51
-4
nehaj jamrat. zamenjaj službo če ti ne paše
Joža_Gulikoža
12. 10. 2022 13.29
+2
smoljo
12. 10. 2022 15.32
si mona as,hahaha ti pa butnes ,nepošten je nadzor...
Razsuti Tovor
12. 10. 2022 10.47
+23
Sem za boljši in temeljitejši nadzor dela v državnih službah. Tako bi se videlo, kdo dela samo 4 ure dnevno in po možnosti dela še privat, kdo pa gara cel dan (kot recimo medicinske sestre). Osebno sem spoznal tako ene, kot druge. Ampak tega ne bo nikoli, ker bi razkrili številne parazite.
Zentrum
12. 10. 2022 11.09
+36
Da spremljaš delo, je absurd. Spremljati je treba rezultate. Če ima delavec na koncu dneva svoje delovne naloge narejene, me sploh ne zanima, ali jih je naredil v 8 urah ali v 1 uri in se nato opravil po nakupih. Problem v državnih službah pa je ravno to - ni rezultatov.
MarioSuper99
12. 10. 2022 11.35
+20
To je napaka v našem razmišljanju. Tako kot je rekel Zentrum, vse kar šteje je končni rezultat, pa če človek dela 4ure na dan ali pa 14ur. Dokler je narejeno v roku in kvalitetno nima popolnoma nobene veze. Zato pa se tudi zelo počasi vpeljuje 4 dnevni delovnik, ker ljudje nimajo fokusa za delo 12h na dan, pa čeprav nekateri trdijo da imajo.
f06
12. 10. 2022 11.59
+1
Zentrum - popravek. Če delavec v eni uri naredi isto, kot ostali, ki imajo iste zadolžitve in količino v 8h, potem ja. Sicer pa to lahko pomeni tudi to, da mu nadrejeni ne da dela, morda zato, ker vse naredi slabo in narobe (ne moreš ga pa odpustiti). V takem primeru pa pri meni sedi 8 ur, tudi če nič ne dela. Ker ga ne bom še nagradil za nesposobnost. Jasno, je pa specialist v izumljanju razlogov, zakaj ne more nečesa narediti.
MarkoE
12. 10. 2022 12.19
+3
SuperMario in Zentrum. Se ne splača, ker potem ti nabijejo še več dela za isti denar. Sposobnost ni važna, važne so ure, kooliko zapisov imaš v nekem HR paketu, koliko klofaš...
Zentrum
12. 10. 2022 12.26
+3
f06, delavca se je še vedno dalo odpustiti zaradi nesposobnosti ali hude malomarnosti, tudi v JS.
Razsuti Tovor
12. 10. 2022 12.28
+1
Po tej logiki pomeni, da če delodajalec izbere zelo dobre sodelavce, lahko ti delajo samo eno uro dnevno? Prav zaradi te logike tisti na nižjih delovnih mestih garajo, tisti na visokih pa si vzamejo čas. Zakaj so čakalne vrste v zdravstvu tako dolge?
dartford
12. 10. 2022 12.41
+2
Ce nekdo lahko v eni uri naredi, kar bi moral v osmih, potem ima normo prenizko postavljeno!
Naj bi
12. 10. 2022 10.31
+20
Saj šolarji so tudi razkazovali svoja stanovanja. To nobenegani zbodlo?
VWT6
12. 10. 2022 10.25
-16
Jaz tud imam sledilno napravo v tovornjaku. Pa me nič ne moti. Če delaš pošteno in ne zabušavaš, te nima bit česa strah.
_Heisenberg_
12. 10. 2022 10.33
+38
zhilla
12. 10. 2022 11.49
+14
Mal drugac je sledilna naprava. Bi ti pasal tut da bi te snemal cel cas med voznjo?
mr_cat
12. 10. 2022 10.21
+17
No....se sreca, da se je to zgodilo na NIZ kjer je sodni sistem poslihtan. Pei nas bi sou v đuzo za min. 2 leti plus placat bi mogu 100.000 zarad oskodovanja firme