Tujina

Na nemški gimnaziji odjeknili streli, ena oseba huje ranjena

Bremerhaven, 19. 05. 2022 12.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Na gimnaziji Lloyd v nemškem mestu Bremerhaven na severu države so v jutranjih urah odjeknili streli. Ena oseba je bila v napadu huje poškodovana. Policija okoliščine incidenta še preiskuje, domnevnega storilca, ki je bil oborožen s samostrelom in pištolo, pa je že prijela. Nemški mediji sicer poročajo, da naj bi bila v napad vpletena še ena oseba, ki je na begu, a policija tega še ni potrdila.

Nemška policija (slika je simbolična).
Nemška policija (slika je simbolična). FOTO: Shutterstock

Nemška policija je po streljanju na gimnaziji v Bremerhavnu prijela osumljenca, ki je bil oborožen s samostrelom, poročajo lokalni mediji. 

 Kot so sporočili, je bila v streljanju huje poškodovana ena oseba, ki so jo prepeljali v bolnišnico. Neuradno naj bi šlo za osebo, ki je zaposlena na šoli.

Spletni portal Nord24 poroča, da so se dijaki zabarikadirali v učilnice, o streljanju pa je policijo obvestila ena od dijakinj. Gimnazijo sicer obiskuje 1700 dijakov. 

Gre za že drugo streljanje na nemških šolah v zadnjih nekaj mesecih. Januarja letos je študent biologije v predavalnici medicinske fakultete v Heidelbergu začel streljati in pri tem hudo ranil štiri ljudi. 23-letnica je kasneje podlegla poškodbam, ki jih je utrpela zaradi strela v glavo. Tiskovni predstavnik policije je takrat povedal, da je moški “divje” streljal po predavalnici. Pri sebi je imel dolgocevno orožje, po dejanju pa je stekel na prosto in se ustrelil. 

  • Vrtna garnitura Fiesta
  • Bencinska kosilnica PowerED
  • Žar na oglje Sunset
  • Letna kuhinja Too much
  • Sensum Lounge set
  • Paviljon Lucca 4x3m
  • Senčnik Toscana
  • Vrtni ležalnik Diana
  • Akumulatorska kosilnica Scheppach
  • Robotska kosilnica Worx
  • Nadstrešek Andy
  • Makita set orodij

KOMENTARJI (63)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
19. 05. 2022 16.30
+2
Nemška gimnazija ali gimnazija v Nemčiji je velika razlika.
JohannDoe
19. 05. 2022 15.18
+3
@ježeš "V glavnem revni in pošteni tega ne počnejo. Razvajenci s polno vsega kar rabijo in ne rabijo se jim pa..." ------------- Revni in pošteni cel svoj beli dan garajo za to, da lahko dajo kaj v usta in prigurajo do naslednjega tedna, ker jih imajo gospodarji zelo efektivno na ketnah. To je tista rešitev za vse tegobe pa to, a ne? Če nisi na ketni, pa nisi pošten. No, psu na ketni ni težko, da ne grize.
JohannDoe
19. 05. 2022 14.55
+6
Orožje je, podobno kot avtomobil, koristno orodje, ki je ljudem v preteklosti omogočalo pridobitev hrane in s tem preživetje. In ponekod in v določenih primerih še vedno jim. Se je pa svet od takrat spremenil. Danes hrana raste v trgovskih centrih in sama skače na krožnik. Pojemo jo pa še vedno z enakim veseljem, edino cenimo jo precej manj.
JohannDoe
19. 05. 2022 14.39
+7
@alenkina Spet vam bom rekel, da si počasi dopovejte, da je namen civilnega "orožja" vsaj pri nas primarno šport in tekmovanja na tisoč in en način, od katerih noben ne vključuje streljanja na karkoli živega. A ti model dejansko trdiš tudi za današnje samostrele in loke, da so "primarno namenjeni" za streljanje ljudi ali česa živega? Pa ti nisi normalen. Da so nevarni in jih je mogoče zlorabiti, če ima človek take želje, je pa jasno. Zato tudi nadzor in omejitve. Enako kot z avtomobili. Ampak, če trdiš, da je namen civilnega športnega orožja streljati ljudi, nisi normalen.
JohannDoe
19. 05. 2022 14.44
+8
Glede "koristnosti" je pa jasno, da ne more bit kriterij. Kar je koristno za enega, za drugega mogoče sploh ni in obratno. Koristen in zadosten je tudi fičko. In po tem kriteriju je vse nad tem in z več konji zgolj preseravanje in, glede na potencialno nevarnost v primeru zlorabe, neupravičeno. Izvoli to povedat vsem voznikom. Pa četudi rabijo boljši avto samo zato, da ga perejo ob nedeljah.
LeBron Zedong
19. 05. 2022 14.11
+6
Orožje ne ubija ljudi. Ljudje ubijajo ljudi.
tutp
19. 05. 2022 14.00
-1
Orožje je zlo.
IKOSS
19. 05. 2022 14.34
+3
Ponovno, kakšna je definicija termina orožje? Šele razumevanje tega omogoča razumevanje tematike, saj nam to omogoča spoznati, da smo potencialno oboroženi prav vsi! K sreči so temeljne osebne vrednote velike večine dovolj ustrezne, da nismo priče večjemu številu incidentov. Nikakor pa to ne pomeni, da vsi ostali ne bi bili sposobni učinkovitega ogrožanja svoje okolice, le takšne želje/cilja nimajo! Posebna zakonska regulacija sredstev ima tako pri tem izjemno majhno vlogo.
oježeš
19. 05. 2022 13.54
+2
Vedno samo malček kasneje pokasiramo neumnosti iz Amerike.
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.56
+3
patogen
19. 05. 2022 13.53
+0
Če ni imena in priimka ter fotografije, se lahko sluti, da gre za konflikt med različnimi kulturami. Nemčija nikoli ni bila znana po takšnih napadih.
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.54
-1
JohannDoe
19. 05. 2022 15.12
+5
@alenka Mogoče pa verski "rasizem"... a veš ono, ko nekomu mimogrede odrežeš glavo, ker tvoje otroke v šoli uči o strpnosti in zahodnjaški svobodi?
slimy12
19. 05. 2022 13.24
+1
so se zmenili, grremo dalje
slovenec#
19. 05. 2022 13.17
+16
Bo treba kar precej spremeniti politike EU, sicer bo tega vedno več.
katalizatorček
19. 05. 2022 13.48
+0
tam je že skozi tako ,pri nam pa bo vedno več tega,saj smo ameriška korporacija že od 2018 leta in to spada v paket.Preljubi Pahor vse nas prodal brez da koga vpraša
santamaura
19. 05. 2022 13.14
+2
Jaz bi se pa vprašal tako - Kaj so pa pedagogi na šoli storili, da to te tragedije ne bi prišlo. Ali so otroke delili na pametne in neumne na osnovi ocen, ki lahko mladostniku odprejo pot v raj ali pa ga pošljejo v pekel - Lahko si uspešen in bogat - Lahko si pa neumen in reven - To je čisto po švabsko - Kaj pa empatija, prijateljstvo in sočutje - Aja - To so pa otroci iz postaje ZOO
Blade222
19. 05. 2022 13.38
+5
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.53
+1
skratka ocenjevanje otrok, ki naj bi pač otroke razvrstilo na način, da ti v prihodnosti, bog ne daj, v primeru nuje odprte operacije na srcu ne izvaja kdorkoli, pač pa usposobljen strokovnjak, žal ponavadi to niso otroci, ki ne kažejo zanimanja za pridobivanje znanja do tretjega letnika gimnazije, je krivo za to in podobne tragedije?
oježeš
19. 05. 2022 13.56
+1
V glavnem revni in pošteni tega ne počnejo. Razvajenci s polno vsega kar rabijo in ne rabijo se jim pa hitro kdo zameri, če se ne obrne tako kot razvajenci želijo.
IKOSS
19. 05. 2022 12.54
-2
Kaj vse bi morali prepovedati, uvesti posebno zakonsko regulacijo, oziroma pod kako velikim nadzorom bi morali živeti, da oseba z neustreznimi temeljnim osebnimi vrednotami v običajnem okolju ne bi bila sposobna ogrožati svoje okolice? Ne glede na to, da večina samostrel dojema, kot vse kaj drugega, kot orožje, ga je tokratni storilec očitno uporabil v vlogi orožja. Kot že mnogokrat zapisano, vsaka oseba z neustreznimi temeljnimi osebnimi vrednotami, predstavlja svoji okolici izjemno resno grožnjo!
muci007
19. 05. 2022 13.42
+1
Potem bi morali prepovedati nožke za solato.
IKOSS
19. 05. 2022 13.44
+1
Vsekakor bi bilo zanimivo prebrati kak bolj obsežen komentar tistih, ki sodijo, da je zornje besedilo vsebisnko netočno, oziroma se s tem ne strinjajo.
MUNGATUMBA
19. 05. 2022 13.48
@ikoss-Prav imaš ! Navadna bančna kartica je odlično orožje tistemu, ki jo zna v ta namen uporabiti !
User2127030
19. 05. 2022 13.49
Ti živiš v iluziji. Streljajo se v vseh državah neglede na družbeni status. In ti si lahko normalen 50 let in veš kako tanka he meja da se to odpelje. Te bo žena prevarala z najboljšim prijateljem in verjetno boš zdaj povedal hebiga se zgodi. Ampak dogler se ti to ne zgodi nemoreš vedeti. In več je sprožilcov, ki ti lahko spremenijo vedenje. Tvoja teorija je nevarna in za v smeti. Bo več škode kot koristi oz. napačno se spoprijemaš z reševanji problemov v družbi. Po tvoji logiki bo najbolje, da je pač ena rasa po hitlerjansko, ki ima temeljne osebne vrednote po tvoji meri ampak da se to zgodi da tvoja rasa spet krši vrednote ker ubija in zapira.... nimaš pojma.
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.49
torej kot kaj vas večina dojema samostrel? muzejski eksponat? športni rekvizit? igračko?
User2127030
19. 05. 2022 13.51
In se boš vrtel v krogu. Tak sistem že imaš in bereš stare knjige. Za v smeti.
IKOSS
19. 05. 2022 14.41
+2
ComeBackZoBed Med temeljne osebne vrednote spada, da se soljudi, razen v primeru samoobrambe, ne ogroža! Kdor tega principa ni ponotranjil, predstavlja svoji okolici v običajnem okolju izjemno veliko tveganje. Življenski izzivi niso in ne smejo biti izgovor. V kolikor obstaja utemeljena domneva (indici), da želi nekdo škodovati svoji okolici, je takšna oseba primerna za voznika avtobusa, tovornjaka, avtomobila, za pilota, vlakovodjo, kontrolorja zračnega prometa, kontrolo železniškega prometa, delo s pacienti, delu z obnemoglimi, z majhnimi otroci, šolstvu, kemični industriji, prehrambeni industriji, na področju servisiranja vozil, zračnih plovil, varnostnih organih, ali na vrsti drugih področij, kjer zlahka škodi soljudem? Bi se kdorkoli počutil varnega imeti takšno osebo za svojega soseda, toliko bolj ob zavedanju, da si lahko zlahka želeno sredstvo pridobi na črnem trgu v kolikor si tega posebej zaželi? Nedvomno ne! In to je bistvo. V kolikor nekomu ni zaupati, ta predstavlja resno grožnjo na vrsti področij družbenega delovanja, če ta ni pod posebnim nadzorom (zapor, pripor, zdravljenje, določen skrbnik, ipd.)! Na drugi strani osebi v katere ravnanje ni moč utemeljeno dvomiti, ni logično ali celo dopustno nalagati dodatne omejitve, celo več, družbeno smiselno je, da se tej omogoči kar čim učinkovitejša možnost obrambe v kolikor je napadena.
92ddt 1
19. 05. 2022 12.52
-5
Samostrel? In odjeknili so streli?
_endrug
19. 05. 2022 13.10
+7
baab
19. 05. 2022 12.45
-2
Vsak dan streljanje. Tri dni nazaj 18 letnik v ZDA v trgovini postrelil ljudi. Orožje je zlo.
JohannDoe
19. 05. 2022 12.48
+7
Enako tudi letala in avtomobili, ko z njimi kdo, ki zlo misli, pokonča mase. Predvsem avtomobili pa so najbrž druga kategorija, ker si z njimi ti bildaš svoj ego.
JohannDoe
19. 05. 2022 12.52
+1
In ne boš verjel, vsak dan če ne vsako uro, se na svetu zgodi "nekaj" dobrega in nekaj groznega. Ker... svet je velik, a ne, da si ne moreš niti predstavljat. In to, da se ti na svojem kavču s tem ukvarjaš ali pa ne, je posledica izključno tega kaj izmed tega "nekaj" ti nekdo, neka oseba izbere in servira. Pa dober tek in uživaj.
Grozaje
19. 05. 2022 12.52
+2
Orožje ni zlo. Ubija se lahko tudi s škarjami.
IKOSS
19. 05. 2022 12.55
-2
Zetos
19. 05. 2022 13.18
+0
Pdmjc@ V enem filmu je nekdo rekel "orožja ne ubijajo ljudi, ampak neumni bedaki z orožjem". Masovni pokol lahko narediš tudi z mačeto ali nožem. Prepovemo še vse nože in kamijone?
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.24
+2
obstaja razlika med letali, avtomobili, škarjami, noži ter orožjem v članku. navedeni imajo namreč drugo primarno uporabo in so torej koristni, kar za orožje ne moremo trditi
Zetos
19. 05. 2022 13.27
-2
Primarno se z vsemi lahko ubije človeka. Primarno se orožje uporablja tudi za lov
IKOSS
19. 05. 2022 13.39
+0
@AlenkinaBratovš?ina Poizkusimo drugače. Ali je na posebej varovano območje dopustno prinesti nož, šilo, vijačnik, dleto, ipd. Če ne, zakaj je temu tako, saj je moč domnevati, da tovrstna sredstva niso niti izdelana , niti se praktično nikoli ne uporabljajo v vlogi orožja? Nadalje. Če je namen izdelave/zasnove tako pomemben faktor, zakaj naša kazenska zakonodaja pravno izenačuje pojme orožje, nevarno orodje, nekatera druga sredstva ter načine, kar dokazuje naslednji citat »...z orožjem, nevarnim orodjem, drugim sredstvom ali na tak način, da se lahko telo hudo poškoduje ali zdravje hudo okvari, se storilec kaznuje...«. Nekatera sredstva so glede na svoje tehnične lastnostih nesporno bolj, druga manj primerna v vlogi orožja. Prav vsako sredstvo, katerega uporabnik uporablja/poseduje v vlogi orožja in je to sposobno povzročitve osebnih poškodb človeka, je tedaj primerno opredeliti za orožje. Navzlic prepričanju nekaterih, imajo sredstva, kot na primer pištole in puške, vrsto vlog in razlogov zaradi katerih se posedujejo. Vloga orožja je zgolj ena izmed teh in celo v tem primeru je velika večina teh družbeno neproblematičnih, ali celo koristnih. Zgolj izjemno majhen del vlog je družbeno problematičnih, v okoljih z večjim številom krvnih deliktov pa je to delež zgolj nekoliko večji.
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.48
@IKOSS glej še vedno sva na istem. seveda imaš prav, da se za orožje lahko uporabi marsikaj in zato vnos predmetov, ki si jih naštel, na zavarovana območja ni možen. temu nisem oporekala. še vedno pa velja, da so ti predmeti izdelani za druge namene, za orožje mi pa prosim ti sedaj navedi kak drug namen. pa ne mi prosim z lovom
MUNGATUMBA
19. 05. 2022 13.49
+1
Orožje NI zlo ! Zlo je človek, ki ga za pobijanje uporabi
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.50
@tetro prav gotovo da. primarno se pištole uporabljajo za lov. smešen si
bronco60
19. 05. 2022 13.54
+2
AlenkinaBratovščina, očitno še nisi slišala za športno streljanje v tarče z malim in velikim kalibrom. Tarče so pa večinoma papirne.
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.55
-1
@mungatumba kaj pa je orožje? čemu služi? lovu, ki je nujno potreben ohranitvi vrste? verjetno obrambi pred drugimi zagovorniki orožja...
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.57
@bronco60 in to naj bi bilo opravičilo za vse te kose orožja, s katerimi je preplavljen planet? športno streljanje v tarče. duhovito
AlenkinaBratovš?ina
19. 05. 2022 13.58
samo sprenevedanje vas je. športno streljanje res ni dober razlog za proizvodnjo orožja. povsem lepo in brez opaznih razlik preživimo brez. za razliko od izvijačev
bronco60
19. 05. 2022 14.13
Ja, lahko preživimo brez orožja, preživimo lahko tudi brez modernega transporta, morda.
IKOSS
19. 05. 2022 14.29
+2
@AlenkinaBratovš?ina Zbiranje za ohranitev tehnične dediščine, zbiranje za potrebe ohranjanja spomina na dogodke, zbiranje za potrebe ohranjanja spomina na osebe, navdušenje nad tehničnimi rešitvami, kot dejavnost trženja, kot dejavnost vzdrževanja, za potrebe plemenitenja kapitala, za potrebe izobraževanja, za potrebe tehničnega razvoja, športno udejstvovanje, rekreativno udejstvovanje, prostočasno strelstvo, za potrebe lova, v vlogi orožja – samoobramba, v vlogi orožja – napad, če jih naštejemo zgolj nekaj. Navzlic prepričanju mnogih, ognjena strelna sredstva nimajo zgolj vloge orožja! Celo zasnovana niso v takšni vlogi, marsikdaj pa je to celo težko določiti. Primer, je lok ali samostrel orožje? Kaj pa kopje? Človek, prav tako nekatere živali, je dovolj bister, da si pri izvajanju zadanih nalog te olajša z uporabo pripomočkov, orodja. Pripomočki so bolj ali manj primerni, oziroma prilagojeni za določeno nalogo. Mnoga sredstva so glede na svoje lastnosti t.i. večnamensko blago, kar pomeni, da jih je moč uporabljati v vrsti razločnih vlog. Ognjena strelna sredstva so tipičen predstavnik teh, zaradi tega je generično poimenovanje vseh ognjenih strelnih sredstev z izrazom, ne pa tudi terminom orožje, vsebinsko in strokovno neustrezno. Nesporno dejstvo pa je, da so ognjena strelna sredstva glede na svoje tehnične lastnosti med potencialno bolj nevarnimi, saj je s temi moč zlahka povzročiti telesne poškodbe ali celo smrt človeka, zato je pri uporabi potrebno dosledno upoštevati varnostne ukrepe. Tehnično gledano so to naprave, ki omogočajo pretvarjanje potencialne energije pogonske polnitve v kinetično, ki se nato s pomočjo izstrelka točno in natančno prenese na cilj. V svojem bistvu gre za dokaj podoben proces, kot ga poznamo v avtomobilskem motorju. Še zdaleč pa se ognjena strelna sredstva glede na to svojo lastnost ne razlikujejo veliko od vrste drugih sredstev v naši okolici, posledično pa mora to odražati tudi raven posebne zakonske regulacije le teh. Oseba z neustrezni osebnimi vrednotami predstavlja svoji okolici izjemno veliko tveganje celo goloroka, na drugi strani oseba, ki poseduje potencialno bolj nevarna sredstva svoji okolici ne predstavlja nesorazmernega tveganja celo v kolikor poseduje potencialno bolj nevarna sredstva.
JohannDoe
19. 05. 2022 12.38
+0
Naj mi nekdo od profičev v poklicu, ki služi z vihtenjem jezika, pojasni kako odjeka, torej odmeva strel iz samostrela? Mislim, ne bi bila laž, če bi rekel, da je še Ciciban imel včasih bolj smiselna pisma bralcev. Ne odmeva strel iz samostrela, ker tudi odjekne ne. Pa ne vzet za slabo.
User2127030
19. 05. 2022 12.46
+5
Ma koga briga kako so napisali. Malo so se streljali in verjetno ti je to razumljivo. Ob vsej novici tebe skrbi ali streli odmevajo ali pokajo. kaj sploh želiš sporočiti mi ni jasno.
IKOSS
19. 05. 2022 12.59
-4
Sprožitve samostrela priča z gotovostjo ni mogla slišati, oziroma ga opredeliti, kot pok. Lahko bi sicer slišala specifičen zvok, ki pa ga večina ne bi prepoznala, kot strel. Mnogo verjetneje je oseba slišala vpitje povezano z napadom, nemara so pri tem celo omenjali streljanje.
JohannDoe
19. 05. 2022 13.00
+1
@come Kaj je s tabo narobe? Greš na najbolj bran portal, ki se postavlja za zgled svojega foha in branže ter, hočeš nočeš, opismenjevanja, pa zagovarjaš take malomarne in polpismene zdrse? A to so tvoji kriteriji? Ko greš v gostilno in ti prinesejo dve vilici namesto noža in sediš za razmajano mizo si tudi tako pameten?
Pancamo
19. 05. 2022 13.12
+1
Tudi mene zanima, kaj je sploh želel sporočiti. Upam, da bo ta misterija kdaj rešena
_endrug
19. 05. 2022 13.14
User2127030
19. 05. 2022 13.21
+0
Ne zanimajo me tvoje primerjave, še manj pa to kaj tebe moti v tem članku. Vprašaj se kaj s tabo, da si tako alergična napake. Imaš mogoče dismorfično motnjo ali obsesivno kompulzivno motnjo?
User1273039
19. 05. 2022 12.21
+7
Nemogoce, ne v miroljubni v evropi, kjer je orozje prepovedan. To se valda dogaja samo v ZDA...
StandforUKRAINA
19. 05. 2022 12.22
+7
V Nemciji skoraj ze 90 milijonov ljudi... Tako da en strel..
User1273039
19. 05. 2022 12.27
+8
Jah isto lahko recemo za 400mio ameriko, ampak seveda tam bomo posplosevali, v evropi bomo pa govorili da gre za izjeme...
Gospod .
19. 05. 2022 12.27
+2
Res je. Če gledaš povprečje strelov na prebivalca... Hja
User1273039
19. 05. 2022 12.29
+9
Vecina streljanja pride v getih kjer so temnopolti, sam to mediji radi zamolcijo. Raje imajo narativo, da se streljajo samo po solah belopolti najstniki..
JohannDoe
19. 05. 2022 12.42
+4
Mi že dolgo živimo v ZDA. Vsakič, ko odpremo TV, portale ali računalnike. Vse ostalo samo sledi.
JohannDoe
19. 05. 2022 12.45
+5
Tudi Tanja Fajon nas po stranski cesti pelje v Ameriko. Nika Kovač, Golobova nevladna desna roka, pa itak študira pri Obamovi fundaciji za demokratiziranje tretjega sveta.