Tujina

Objavili posnetek telesne kamere policista, ki je ustrelil 13-letnika

Chicago, 16. 04. 2021 10.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
247

Policija v Chicagu je objavila posnetek telesne kamere policista, ki je konec marca v temni ulici ustrelil 13-letnega Adama Toleda. Policisti trdijo, da je imel fant, ko se je ustavil in obrnil proti policistu, v desni roki pištolo, zato je ta streljal nanj. Kot kaže, je pištolo v zadnjem trenutku odvrgel, saj so jo našli ob njem. Preiskava dogodka poteka. Odvilo se je nekaj protestov, županja pa je ljudi pozvala, naj ostanejo mirni.

Policija v Chicagu je v zvezi s smrtjo 13-letnega Adama Toleda, ki ga je 29. marca ustrelil policist, pojasnila, da se je patrulja odzvala na streljanje v soseski Little Village. Ob prihodu na kraj dogodka je 13-letnik, ki je bil v družbi starejšega moškega, pobegnil, eden od policistov pa je stekel za njim. 

Posnetek telesne kamere policista razkriva, da je skočil iz avta in stekel za 13-letnikom. Ko ga je lovil, ga je pozival: "Ustavi se! Policija! Takoj se ustavi! Roke! Roke! Pokaži mi roke!"

Adam Toledo
Adam Toledo FOTO: ENEX - Posnetek zaslona

19 sekund po začetku pregona se 13-letnik ustavi, obrne in dvigne roke. Policist mu zakliče: "Izpusti jo!" nato pa ustreli. 

Medtem ko policist trdi, da je streljal zato, ker je imel fant v desni roki pištolo, pa odvetnica družine Toledo Adeena Weiss Ortiz trdi, da to ni res. Na torkovi tiskovni konferenci je povedala, da fant v trenutku, ko je bil ustreljen, ni držal pištole. Je pa možno, je dodala, da jo je pred tem odvrgel. 

Kaj se je res zgodilo, bo pokazala preiskava, ki je že v teku. Je pa policija sporočila, da so preiskovalci na Adamovi desni roki odkrili sledi smodnika, na Twitterju pa so objavili fotografijo pištole, ki je ležala tik ob mestu, kjer se je fant zgrudil. Po vsej verjetnosti jo je torej odvrgel, tik preden se je obrnil proti policistu. 

Tudi posnetek nadzornih kamer razkriva, da je najstnik, ko ga je policist dohitel, nekaj vrgel skozi luknjo v ograji. Vidi se tudi, da je policist takoj po streljanju poklical reševalce in fantu prigovarjal, naj ostane buden. Na kraj dogodka so nato prispeli še drugi policisti in mu nudili prvo pomoč, a je že bilo prepozno. 

Pištola, ki so jo našli ob ustreljenem 13-letniku.
Pištola, ki so jo našli ob ustreljenem 13-letniku. FOTO: Twitter

Policist s čisto preteklostjo 

Policistu, ki je sprožil usodni strel, uradno sicer ne očitajo nobenih nepravilnosti. Do konca preiskave, ki bo pokazala, ali je sledil predpisanemu postopku uporabe sile, pa ne bo opravljal svojega dela. 

Po poročanju Chicago Sun Timesa gre za 34-letnega vojaškega veterana, ki se je policiji pridružil leta 2015, do tega dogodka pa ni bilo nobenih pritožb na njegovo delo. 

Časnik poroča tudi, da je policija v Chicagu pripravljena na morebitne povračilne ukrepe nad policisti, saj območju, kjer je bil Toledo ustreljen, vlada ulična tolpa, imenovana Latinski kralji. 

Županja: Pri Adamu nam je spodletelo 

Tožilci so razkrili, da je bil Toledo, preden je bil ustreljen, v družbi 21-letnega Rubena Romana. Slednji je streljal na avtomobil, ki je peljal mimo. Zaradi prijave streljanja je na kraj dogodka prišla policija, intervencija pa se je za 13-letnika žal končala tragično. Roman se je po poročanju lokalnih medijev v soboto pojavil na sodišču zaradi obtožb o nezakoniti in nepremišljeni uporabi strelnega orožja in ogrožanja otrok. 

Po dogodku se je sicer v Chicagu odvilo nekaj manjših protestov, podobnih tistim, ki zaradi smrti Daunteja Wrighta potekajo v Minneapolisu. Ta je pod streli policista umrl ravno v času, ko javnost čaka na izrek sodbe Dereku Chauvinu – policistu, ki je obtožen uboja Georgea Floyda

Malo pred objavo posnetka je novinarsko konferenco sklicala županja Chicaga Lori Lightfoot, ki je povedala, da je ogled posnetka boleč. "Preprosto rečeno, pri Adamu nam je spodletelo. Ne moremo si privoščiti, da bi v tem mestu izgubili še koga." Ljudi je pozvala, naj ostanejo mirni.

Protest po smrti Adama Toleda v Chicagu
Protest po smrti Adama Toleda v Chicagu FOTO: AP

"Živimo v mestu, ki je zaznamovano s travmo zaradi dolge zgodovine policijskega nasilja in kršitev," je dejala. "Čeprav nimamo dovolj informacij, da bi bili v tej posebni situaciji sodnik in porota, je vsekakor razumljivo, zakaj toliko naših prebivalcev čuti tisti preveč znani val ogorčenja in bolečine."

Tudi družina najstnika je javnost pozvala, naj ostane mirna. "V medijih smo slišali, da je za danes načrtovanih več protestov, in čeprav neposredno ne vemo za nobenega od njih, molimo za naše mesto, da bi ljudje mirno častili Adamov spomin in konstruktivno sodelovali pri spodbujanju reform," so zapisali v izjavi.

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (247)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tona22
28. 04. 2021 21.58
+1
Smotanci blokirate video,ki tak nič ne pokaže trčetrt je tak reklame za video brez reklame.
Al83
17. 04. 2021 09.58
+2
Napadi črncev nad belci v ZDA so po statistikah FBI 20x bolj pogosti kot napadi belcev nad črnci. Črni moški pa pobijejo tudi 50% policistov v ZDA, če prav so le 6% prebivalstva. Vsa dejstva, ki se jih skrajno levi mediji kot so 24 ur ne bodo nikoli dotaknili. Iz zadnjih revolucij CNNa, pa je jaso, da se levi novinarji ne drznejo dodakniti Črnskih rasističnih napadov nad Azijci, ki pa so tudi zelo pogosti, ker to ogroža lažno levo komunistično laž, da so črnci žrtve Zahodnje družbe, še posebno belcev.
nikhrast
17. 04. 2021 16.42
-1
Napadi na azijsko populacijo zaradi virusa se tudi veliko omenja, pa spet so krivi mediji.
dante
17. 04. 2021 08.28
+0
Policaji imajo bujno domišlijo, možno je, da so jo na prizorišče sami dali
RamzesII
17. 04. 2021 11.09
-1
Pri njih nikoli ne veš kaj bo imelo prednost, domišljija ali zdrava pamet.
Uporabnik1095190
16. 04. 2021 20.00
+3
Če živiš kot tolpaš, ponavadi tudi umreš kot tolpaš. Ali pa te zaprejo za doooolgo časa.
graf
16. 04. 2021 19.02
+4
po svoje mi je žal zapravljenega mladega življenja , samo mulo je že zelo zgodaj nakazal da bo zavil na stranpota , bi pa moral vedet da proti copsom nimaš kaj z orožjem mahat ! To kot prvo , kot drugo pa ljudje ki imajo čisto vest ne bežijo ! Res je pa tut to da bi policist če je že bil prisiljen uporabit orožje da bi recimo lahko streljal v noge ...
Zdenko Krajnc
16. 04. 2021 20.08
+2
to da bi lahko streljal v noge je "ideja zagovornikov" ki zastopajo žrtve. V praksi je to namogoče. Ko enkrat nekdo orožje potegne in ga usmeri v policista je tu le situacija "jaz ali ti", za druga ni časa razmišlati, še manj pa za "afnanje" z merjenjem v manj nevarno mesto. "Navadni strelec" (večina), bo po takšnem lovu ravno dovolj "utrujen" da nima dovolj mirne roke, da bi na 10m lahko zadel le v nenevarni del, zato v situaciji "jaz ali ti" gre na sigurno se pravi na mesta kjer je tarča največja, to pa je trup. Dejansko je nesmiselno sodno in pravno filozofiranje o upravičenosti strela, ko obravnavane osebe imajo orožje v roki, ali so celo pred tem že ustrelile. Policista tu ni kaj za obtoževati, ker ni imel izbire, orožje je bilo prisotno in reakcijski čas medtem ko ga je obravnavani odvrgel in strelom je prekratki, da bi policist lahko drugače odreagiral.
graf
16. 04. 2021 21.37
se strinjam s tem kar si napisal , strinjam se tut da policist ni tukaj nič kriv ker je le opravljal svoje delo , samo on sam najbolje ve kolikšno grožnjo je predstavljal mulo , hočem reči le to da bi jaz na njegovem mestu kljub temu da je šlo za silobran poskušal najti način da otrok preživi , vzeti življenje je VEDNO najslabša rešitev ! Ne vemo vse zgodbe , mogoče je bil mulo celo prisiljen v kaznivo dejanje , nenazadnje je bilo na oni strani luže ustreljenih ki so imeli plastično pištolo ipd ! Kakorkoli vzameš , smrt 13 letnika je vsekakor tragedija , sploh pa za starše ...
IKOSS
16. 04. 2021 21.58
@graf Retrospektivno gre nedvomno za tragičen incident. Z operatvnega stališča pa je bila situacija sledeča. Policist je vedel, da gre za nevarnega posameznika (streljanje na mimoidoče vozilo, storilec ima pištolo, prijetju se aktivno upira, ukazom ni sledil). Ko se mu je policist približal, je storilec prijel pištolo in se naglo obrnil proti policistu. Ta ni imel primernega zaklona. Žal je bila edina racionalna odločitev strel (pravilneje bi bila serija teh) v osumljenca. V kolikor bi se ta obrnil s pištolo v roki, bi bil policist kaj hitro ob življenje. Družbena zahteva po odsotnosti ukrepov bi na policiste naložila absolutno nesorazmerno tveganje za njihovo zdravje in celo življenje.
RamzesII
17. 04. 2021 11.12
Policisti so nepredvidljiva bitja. Vsak odziv pred njimi še ne pomeni želena njihovega odziva in rezultata. Ni jamstev.
sloman
16. 04. 2021 17.48
+5
verjetno da bi postal " biser družbe"
Periot222
16. 04. 2021 17.18
+4
Pisite o domacih temah recimo o zrtvah cepiva vsak dan so v Sloveniji!!!!!!!!
RamzesII
16. 04. 2021 16.25
Da je ta potem pomagal fantu in 'takoj' poklical rešilca, itd. Katera priča je potrdila to in ni policaj?
KaiC
16. 04. 2021 16.56
+3
Dobesedno v originalnemu videu vidiš od začetka do konca. od tega, strela, klicanja, pogovarjanja z operaterjem, poskusom oživljanja, poskusom pogovarjanja z umrlim itd. Vse je poskusu pa malo manj teorij ustvarjat iz nečesa kjer RES ni potrebe.
RamzesII
17. 04. 2021 11.12
Po čem sodiš, da video 'original' in da pred objavo ni bil obdelan.
RamzesII
16. 04. 2021 16.25
Čista preteklost je širok pojem in ne zajema samo delovnega časa v zadnji službi.
MASTERSS
16. 04. 2021 15.50
-5
Kaj se na tem portalu zbirajo le še mentalno počeni z I.Q 20 .....13 letnega mulca so ubil vi pa se tukaj veseljačite....
MASTERSS
16. 04. 2021 15.52
-1
Glavno da je levičar pa ga lahko počijo... kaj je to je ta ekipa SDS iz psihiatrične bolnišnice Idrija...
Beopen
16. 04. 2021 16.15
+3
Bom malo drugače, da ne bo komentar spet zbrisan: se kdo raje vpraša, kaj ima fant na številne pozive policista sploh za bežati in še huje, kako ima 13- letnik lahko sploh pri sebi pištolo. Policista ne obsojam, niti najmanj, ker je po vsej verjetnosti streljal zato, ker se je počutil ogroženega. V Ameriki to ni nič novega, kaj šele čudnega. Sicer pa glavno odgovornost vsaj po moje, nosijo starši fanta. Vzgoja je tista, ki so jo zanemarjati in velik del krivde zagotovo nosijo od fanta starši.
KaiC
16. 04. 2021 16.58
+2
Mislim da imaš problem z razlikovanjem sočustvovanja in razumevanja. Ljudje lahko sočustvujejo in razumejo da je smrt 13 letnika žalostna. Istočasno lahko tudi razumejo da 13 letni mulec s pištolo, ki je ne dolgo pred tem ko je policaj prišel na lokacijo bil v družbi v kateri so izstrelili vsaj 8 nabojev. Mulec ali ne, s pištolo v roki je lahko prav tako morilec kot policaj ali vojak.
DonotquestionOBEY
16. 04. 2021 21.11
To kar si izjavil nima nobene veze z realnostjo. Kot je rekel no chance, verjetno se je policaj počutil ogroženega in prav nič mu ni za zamerit da je ravnal v samoobrambi, ko se je tamau obnašu čudno. Spet bi vsi krivili sistemski rasizem in ne vem kaj še vse, noben pa ne pogleda kaj se dogaja s črno družino, ki v ameriki povsem razpada. Prosim vas ljudje, ki bi takoj obsojali, če si lahko na youtubu pogledate inteligentne črnce kova Thomas Sowell, Denzel Washington in podobni...kaj imajo za povedat o črnski mentaliteti in njihovi problematiki...Posebej sem naštel dva črnca, ki se jih takoj spomnem, da opozarjata na te probleme že leta, pa takih je še kar nekaj, medtem ko se tisti, ki ne bi za svoj uspeh vložili niti malo dela zgovarjajo na white supremacy in podobne abstrakcije.
PegySue
16. 04. 2021 15.37
+9
Ne vem ali je bolj žalostno to,da je 13 letnik mrtev,ali to,da otroci sredi noči hodijo zunaj oboroženi in se zdi to povsem normalno in sprejemljivo..
Beopen
16. 04. 2021 15.37
+2
Ob takšni novici, pa še nekaj o svobodi govora: če bi se to zgodilo v Sloveniji, bi bilo komentiranje onemogočeno. Takšen primer onemogočenega komentiranja je današnja novica o smrti turne smučarje, kjer nekateri povsem po nepotrebnem izzivajo usodo, ki jo včasih plačajo z življenjem.
Škrnicl
16. 04. 2021 15.29
-3
Vojni veteran?!? Verjetno je nosil pretemna sončna očala... čisti uboj neoborožene osebe...
nikhrast
16. 04. 2021 15.25
+2
13 let star, ob pol treh zjutraj, pa s pištolo v rokah, nekaj je tu narobe. Kot so leta nazaj rekli v Detroitu na TV postajah na koncu oddaje, "It's 10 PM, do you know where your children are?!
ni_mi_vse_eno
16. 04. 2021 18.03
+1
Samo gasssss...
16. 04. 2021 15.17
+4
Mulc je imel Rugerja in po vrhu je bil še zaklep na pištoli v zadnjem položaju. Kar nakazuje na to da se je s pištolo streljalo in ko je bil izstreljen zadnji naboj se je zaklep zagozdil v zadnjem položaju. Razen da so policisti repetirali pištolo dokler jo niso izpraznili. Samo še sled smodnika na rokah 13 letnika, lahko reši majčkeno prehitro reakcijo policista.🤔
KaiC
16. 04. 2021 15.55
+5
Pa misliš, da je policaj imel čas brati razne reporte o tem kakšno pištolo je imela žrtev in v kakšnem položaju je bil zaklep na sami lokaciji še preden so le ti bili spisani? Vsi ki zagovarjate fanta in hujskate čez policista nočete dojeti, da se je šlo za sekunde, ne za več minutne analize kot jih sedaj lahko vsi opravljamo preko spleta z informacijami, ki smo jih pridobili naknadno. V tistem momentu je policaj vedel le da sta 2 osumljenca izstrelila 8 nabojev ter da je osumljenec, ki je začel bežati stran od policaja, imel med begom v roki pištolo. Glede na to, da marsikdo tukaj sploh ni videl, da je tamali med begom odvrgel pištolo, pa so video večkrat pogledali, se nimajo/nimate kaj za čudit, če je policaj, ki je stvar videl le enkrat in je bil že tako na trnih, saj za razliko od vas, ki sedite na vaših mehkih stolih varni za ekrani, se mu je šlo tudi za lastno življenje, odreagiral s strelom v dobri eni sekundi ko se je fant obrnil proti policaju. Jasno je da policist ni tega naredil namenoma, saj se je takoj v naslednjem momentu zavedal napake, ne moreš pa mu očitat, da je v situaciji v kateri je bil odreagiral tako kot je, ker verjel ali ne, večina (če ne celo VSI) ki se tuki bunite čez njega, bi odreagirali na isti način.
Samo gasssss...
16. 04. 2021 18.18
+3
Ja logično je, da če bi nekdo streljal proti meni, da bi strele tudi vrnil. To ni sporno. Sporno je le to, da je bila ta oseba,ki je streljala stara 13 let. Ampak na žalost to ne bo več problem policije. Sedaj pridejo razno razne nevladne organizacije ter društva, ki bodo pribili policista na križ.
KaiC
16. 04. 2021 18.38
+2
Tudi to ni sporno. Manjša je verjetnost da bo nek starejši človek streljal kot pa 13 letni otrok, za katerega je bistveno manjša verjetnost, da ima že ustvarjeno sliko realnega sveta in večja verjetnost, da je le ta popačena (zato pa mladoletniki, ki storijo takšne zločine, ne gredo v zapor temveč v prevzgojevalne centre itd. kjer se jih poskuša prevzgojiti). Poleg tega, 13 letni otrok ima manj izkušenj z odzivom v šoku in paniki, kar je še dodaten razlog za biti bolj na preži kot pri polnoletniku. Tukaj se ne gre za uprašanje če je 13 letnik bolj podel od polnoletnega zločinca (ker zagotovo ni). Tukaj se gre za uprašanje, če bi bil otrok, s popačeno sliko realnosti do mere ko se obnaša v splošnem življenju iracionalno (s streljanjem pištole v prazno sredi ulice ob 2:30 zjutraj), na napačni življenjski poti in pod gromozanskim momentalnim pritiskom in v šoku, lahko kar naenkrat odreagiral racionalno in se vdal. Pa spet ne rečem da si je zaradi tega uprašanja zaslužil smrti ali celo nesreče. Daleč od tega. Je pa vseeno dovolj velik razlog za obrazložitev reakcije policaja, ki je v tisti dobesedno 1 sekundi, ko se je fant naenkrat obrnil in dvignil roke, odreagiral na tak način. Žal mi je fanta, ker je zagotovo prezgodaj umrl, mi je pa tudi žal policista, ki bo zaradi te gromozanske napake sedaj stigmatiziran celo življenje, kljub temu, da je iz posnetka razvidno, da ne gre za enega tistih policajev, ki se znaša nad nedolžnimi ljudmi.
Zdenko Krajnc
16. 04. 2021 20.16
detect
16. 04. 2021 14.44
+1
detect
16. 04. 2021 14.43
+1
to je amerika,obljubljena dežela.
nikhrast
16. 04. 2021 15.14
+1
Nightrider
16. 04. 2021 14.39
+19
Kaj ima mulec za nosit pištolo okoli.
ElectroVoice
16. 04. 2021 14.36
-5
Na desni roki sledi smodnika in bojda odvržena pucaljka? Vsak palicaj tam ima pri roki kako tako pucaljko. Za vsak slučal! Zanimivo pa bo postalo, ko se bo izkazalo, da je ubiti deček bil levičar. A nič bat.., čisto slučajno bodo potem naknadno najdene sledi smodnika še na levi roki. Da je streljal dvoročno bo uradna razlaga...
KaiC
16. 04. 2021 15.05
+4
Ni treba iskat teorij zarote tam kjer jih ni treba. Ta mali je bil v starejši družbi, ki je znana po barabijah. Policaji so na mesto zbiranja (ob 2:30 zjutraj) prišli zaradi varnostnega sistema, ki prepoznava strele. Ta mali je bil oborožen. Ne samo da je čudno da bi vzoren 13 letnik bil ob 2:30 zjutraj zuni z 21 letnim starim kolegom, ampak na kameri se vidi, da je fant odvrgel pištolo med begom. Smrti si na zaslužil, to zagotovo, ne moreš pa rečt, da je fant bil nedolžen..
ElectroVoice
17. 04. 2021 11.16
Po slovenskih mestih imaš, dobro, sedaj med policijsko uro ne, sicer pa vse polno mladih ljudi, pijanih, zadetih, treznih itd.., kolikor hočeš. Bojda hodijo "v lajf". O policijskih konstruktih pa raje ne začnem, ker bi trajalo predolgo. Sem pa v zvezi s tem izkušen sam. Kot žrtev...
Beopen
16. 04. 2021 14.16
+11
Povsem vseeno mi je, kaj se v Ameriki dogaja. Sami so si krivi, saj je dostop in uporaba orožja vsakodnevna in praktično omogočena vsem.