Tujina

Po smrti moškega Britanci v prepoved pasme ameriški bully XL

London, 15. 09. 2023 15.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V osrednji Angliji je po napadu dveh psov pasme ameriški bully umrl moški. Gre za zadnjega v vrsti vse pogostejših napadov, zaradi katerih je britanski premier Rishi Sunak napovedal, da bodo v državi do konca leta prepovedali lastništvo psov pasme ameriški bully XL.

Reševalci v grofiji Staffordshire v osrednji Angliji so se v četrtek odzvali na nujen klic, potem ko sta moškega v bližini Birminghama hudo pogrizla dva psa. Hudo poškodovani moški je danes kljub zdravljenju v bolnišnici umrl.

Policija je v četrtek že aretirala 30-letnega lastnika psov, ki ju ni imel pod nadzorom. Danes so sporočili, da je bil aretiran tudi zaradi suma uboja iz malomarnosti. Dodali so, da sta bila oba psa, udeležena v napadu, najverjetneje pasme ameriški bully tipa XL.

Gre za razmeroma novo pasmo, ki je bila v ZDA prvič registrirana šele leta 2004, nastala pa je s križanjem ameriških pitbul terierjev in nekaterih drugih pasem, sorodnih pitbulom in buldogom. Ameriški bullyji se nadalje delijo na štiri različice – XL, pocket, standard in classic, ki se razlikujejo predvsem po velikosti.

Aktivistična skupina Bully Watch s sedežem v Londonu, ki se skupaj z več drugimi skupinami zavzema za nadzor nad ameriškimi bullyji, ocenjuje, da je v zadnjih dveh letih zaradi napadov psov te pasme v Veliki Britaniji umrlo 14 ljudi.

Pred četrtkovim napadom je bila prejšnjo soboto žrtev napada psa tudi 11-letna deklica, ki naj bi jo ugriznil in resneje poškodoval mladič, križanec med ameriškim bullyjem tipa XL in staffordshirskim bulterierjem.

Ameriški bully XL
Ameriški bully XL FOTO: Shutterstock

Ministrica za notranje zadeve Suella Braverman je že sredi tedna ocenila, da bi bilo pasmo ameriški bully XL morda treba prepovedati. "Ta pasma je smrtno nevarna za našo skupnost, zlasti za otroke. Tako ne moremo nadaljevati," je dejala in pojasnila, da je že naročila strokovno mnenje glede prepovedi lastništva omenjene pasme.

Po četrtkovem incidentu je danes podobno oceno podal tudi Rishi Sunak. "Jasno je, da ne gre za izjeme ali zgolj za peščico slabo izurjenih psov. Gre za vzorec, ki se ne sme nadaljevati," je med drugim dejal britanski premier.

Dodal je, da bodo v Veliki Britaniji do konca letošnjega leta v skladu z zakonom o nevarnih psih prepovedali pasmo ameriški bully XL, vendar jo morajo pred tem še natančno definirati. Tako bi se ameriški bully XL pridružil pasmam, ki so v Veliki Britaniji že prepovedane – pitbul terier, japonski tosa inu, argentinska doga in brazilska fila.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (154)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Rock8
20. 09. 2023 09.20
Ljudje ustvarjajo pošasti,ki jih narava nebi nikoli.tole ni za med ljudi!
1sonce
15. 09. 2023 21.50
+11
Se že v Sloveniji videla kako so zelo nevarne pasme sprehajali otroci (brez kakršnekoli pameti ali fizične moči ustaviti psa). Skrajno neodgovorno in naivno in seveda nevarno za vse v bližini.
rdeča petokraka
16. 09. 2023 10.15
+5
Več kot 30 kg samih mišic, pa ga dajo otroku sprehajat. To je neodgovornost staršev! Ta pasma je registrirana oziroma priznana od leta 2004 in mešanica samih krvoločnih psov.
flojdi
16. 09. 2023 18.36
+1
.noben kuža ni pokvarjen..dokler nima tocno takega lastnika"
sabro4
19. 12. 2023 20.23
VTejDeželiLepi
15. 09. 2023 21.26
+13
Odlicno! Te pse majo ponavadi slabiči, gangsterji, kriminalci, balkani itd. da se pocutijo mocnejse, nekako bolj pomembne, da jih je manj strah lastnih senc. Spet bojo nelateri cvilili, da je za vse kriv lastnik, a totalno zatuskali dejstvo da je v samem psu morilski dnk, ki je bil steiktno ustvarjen za boje.
rdeča petokraka
16. 09. 2023 10.09
+4
združuje genetiko pitbulov, mastifov in drugih pasem buldogov.
CestniKolesar370Wattov
15. 09. 2023 20.48
+4
Najprej so prisli po bulle in bil sem tiho. Potem so prisli po braziljce in sem bil tiho. Ker mi je blo to vse ok.
flojdi
15. 09. 2023 21.00
-1
JohannDoe
15. 09. 2023 20.36
-6
Pasmo "ameriški bully XL" (kaka glupost) pravijo, da morajo preden jo prepovejo, še natančno definirati. Če še ne vejo, kaj to je, kar bi prepovedali, naj definirajo kot se popularno definira "pit bulle" v takih krogih - kot pse, ki "pripadajo ali so križanci s eno izmed štirih različnih navedenih pasem ali pa so križanci in spominjajo nanje po debeli glavi, čokati postavi, tankem repu ali štirih tacah." Skratka kot četrtino vseh križancev, ki skačejo po cesti. Tako se je najlažje pogovarjat, če je vse v megli. Tako je tud gravitacijo mogoče "skriviti" in doseči fizično nemogoče.
Uporabnik1876563
15. 09. 2023 20.29
+8
V ustavi bi moralo navedeno, da za lastništvo psa potrebuješ izpit oz. obvezno šolanje psa, drugače si ga lahko samo narišeš.
JohannDoe
15. 09. 2023 20.47
+1
Ni treba da v ustavi. In ja in za vsakega psa.
flojdi
15. 09. 2023 21.02
+9
JohannDoe
15. 09. 2023 21.14
-2
JohannDoe
15. 09. 2023 20.22
-1
@vox Ne vem kaj glumiš. V članku je govora o dizajnerskih psih, ki jih danes štepajo na vseh straneh, ker folku mediji govorijo, da je to kakor češ popularno in kul. Ti psi niso vzrejeni za nobene "boje", niti niso to tisti "pitbulli", ki se jih očitno edino spomnite, ko pride na to temo. Treba je brat članek. In ne komentirat kar nekam v tri krasne.
JohannDoe
15. 09. 2023 20.19
+4
@vox Zakaj ta gluma trmasto v zid? Je narava ustvarila in križala katerokoli pasmo? Ni je. Človek je umetno s križanjem in selekcijo ustvaril sleherno pasmo, ki jo danes poznamo. Eventualno lahko pogojno do neke mere k temu priznamo eno izjemo, največ dve. Pasem je pa čez 400 ali koliko že?
JohannDoe
15. 09. 2023 20.27
-3
S tem, ko provokatorčki ihtavo stiskate minus, samo priznavate svoje neznanje in nepoznavanje tematike. In, če že ne veste o čem govorite in vam ni mar, da bi vedeli ter o tem trezno z argumenti diskutirali, zakaj ne komentirate raje veganskih receptov?
VoxP
15. 09. 2023 20.15
+11
je narava ustvarila križala xl????? NE. IN KDO BO ODGOVARJAL. PSI. človek je ena sama pošast. ustvarjeni dobesedno za boje. za p----e-- denar. nihče ne vidi ne čuti da živo bitje ni krivo. človek nisi v videogamesih kjer ni dejanskih posledic ampak je realnost in realnost ima posledice
JohannDoe
15. 09. 2023 20.06
-3
@cestni V članku ni govora o "pitbullih". Govor je o danes popularnih dizajnerskih psih, ki jih štepajo šintarji ki bi imeli čim večjega pa čim napihnjenega psa. Oziroma, če bereš dalje, govora je o nekih mešancih. To pa je britanska "koda" za pse, ki jim ne morejo določiti nobene pasme (ker so pač mešanci) in jim uradniki ali mediji čez palec pripišejo "kri" neke pasme, tako kot jim bolj tisti dan ustreza ali se jim bolj pompozno sliši. Mešana megla torej.
mojito88521
15. 09. 2023 20.02
+14
Se strinjam. Nekatere pasme niso za med ljudi. Ravno tako nekateri ljudje niso za med ljudi.
CestniKolesar370Wattov
15. 09. 2023 19.57
+6
To so najvecji heroji med psmi. Zadnjic je nekje zagorela hisa. Oceta ni bilo doma, mati pa je v paniki med ognjenimi zublji pozabila svojega otroka. Domaci ljubljencek pitbull pa je dobil nagon. Pregriznil je vrv za katero je bil zavezan in skocil cez okno v goreco hiso, da je se zadnjic ugriznil otroka.
JohannDoe
15. 09. 2023 19.56
-8
Napisal sem že, da v VB prepovedujejo pasme že, čez palec, skorajda 50 let. In po teh "50 letih" prepovedovanja in iztrebljanja pasem imajo letno po 10 smrti zaradi pasjih napadov. Po tej poti bodo prišli na nulo, ko bodo potamanili vse, razen kraljevih Corgijev. Se pravi nikoli.
JohannDoe
15. 09. 2023 20.00
-9
Vsakemu treznemu je jasno, da popolnoma ignorirajo zdravo pamet in vso znanost (veterinarsko, kinološko...), ki jim je na razpolago. In zato ne bodo problema naslovili nikoli, razen če potamanijo vse pse. Ampak vemo, da je politika le redko stvar treznosti. In je pogosto veliko pomembneje, da ljudje sproščajo svoje strahove, frustracije in komplekse. In, da politiki to čim bolje iztržijo.
Observatore kita
15. 09. 2023 20.46
+6
To povej mami od 17 meseĉnega otroka ki je ta tvoj srĉek od psa ubil
Observatore kita
15. 09. 2023 20.47
+7
V VB so prepovedali samo 4 pasme malo poguglaj in ne laži tukaj intelektualc
avgust.
15. 09. 2023 19.52
+5
Ta pes je res grd.
flojdi
15. 09. 2023 21.05
+1
JohannDoe
15. 09. 2023 19.49
-5
@ivan "največ ugrizov je bilo res od prinašalcev. Zato,ker jih je največ. Tvoja 'statistika' ne zdrži." ---------- A potem ta logika glede istega psevdoznanstvenega zmazka "pitbull" ne drži? To, da jih je đtevilčno ful in, da vsak čokat križanec ali križanec z najmanj petimi različnimi pasmami čez palec postane "pitbull" ali celo "križanec s pitbullom", to pa v tem primeru umetno ne zviša statistike?
JohannDoe
15. 09. 2023 19.50
-8
A smo mogoče spet pri tisti folklori, da eni kriteriji veljajo za "naše", drugi pa za "njihove"?
JohannDoe
15. 09. 2023 19.43
-8
@apostol "Tak pes pomeni lastniku samo statusni simbol in je daleč od tiste prave ljubezni" -------- Pa verjameš, da imaš samo ti te sposobnosti vedeti vse o ljudeh, ki jih ne poznaš, jih nikoli nisi videl in ne veš niti, da obstajajo, tako v nulo? Ali je še kak tak na tem svetu? Po možnosti, da ve vse o tebi, recimo? Nekateri psihologi temu pravijo božji kompleks.
bronco60
15. 09. 2023 19.53
+1
JohannDoe, se strinjam, nima za BMW, ima pa za pitbula.
Apostol1
15. 09. 2023 20.10
+16
JohannDoe.....Ne nimam sposobnosti vedeti vsega o ljudeh , kot si mi nekako cinično postavil to vprašanje. Vem pa da če se nekdo sprehaja z ubijalskim hibridom z oznako American bully XL , vem , da to še zdaleč ni ljubitelj psov v tem pomenu, kot nekdo , ki ima zlatega prinašalca in ga vzgoji za terapevtskega pasa ali za psa za reševanje iz ruševin ali pa ga ima za družinskega člana s katerim hodi na sprehode. Če pa na cesti vidiš nekoga , ki sprehaja ta morilski hibrid potem vem , da ni povsem zdrav kar se pameti tiče. Če ti misliš drugače , prav . Toda glede na statistiko tragično umrlih , tako odraslih kot otrok zaradi ugrizov tega hibrida in glede , kakšne posledice ti ugrizi pustijo na človeškem telesu takega psa noben miroljuben človek ne bo hotel imeti v svojem domu. V glavnem marsikaj kar se statistike tiče lahko prebereš na internetu. Piše tudi , da imajo take pse zelo pogosto ljudje , ki so bili nekoč ali pa so še kriminalci. Toliko v vednost glede tvojega arogantnega cinizma z ciljem opravičevanja takih ali drugačnih ljudi , med katerimi si tudi ti. Za konec samo še enkrat . Čimprej naj jih prepovejo.
JohannDoe
15. 09. 2023 20.41
-8
@apostol Ne veš, ampak veš. Daj se ti odloči. A veš vse o ljudeh, za katere niti ne veš. Ali ne. Ker oboje ne gre. Ali si Bog in te je treba obravnavat drugače kot druge. Ali pa nisi.
JohannDoe
15. 09. 2023 20.44
-8
V nobenem primeru pa to tvoje razoniranje zgoraj nima nobene logike, niti ga ne sestavljaš na argumentih. Ampak zgolj na tem, da misliš da nekaj veš o nečem, za kar niti ne veš. Sej veš, če imaš tak dober filing in si to ti, potem ne rabiš argumentov. Niti upoštevat takih argumentov, ki tvojih ne podpirajo.
METKA102
15. 09. 2023 19.40
+8
Pes je res lahko človekov prijatelj. Je pa človek tudi psu prijatelj?
JohannDoe
15. 09. 2023 20.10
-2
Človek ni človeku prijatelj, kot vidimo. Čemu bi bil psu?
periot22
15. 09. 2023 19.32
+9
Kdor ne zna vzgajati psa si naj kupi plastično igračo!
JohannDoe
15. 09. 2023 19.53
-1
Natanko to! Vendar nekateri na vsak način do konca nabijajo neke teze, ki neposredno vodijo še v večje število neodgovornih lastnikov, ki svojih psov eventualno ne bodo obvladali.
MucaNeGrize
15. 09. 2023 20.23
+0
no Johann....in periot22...👍👍👍👍👍 ....
sh4dyl4dy
15. 09. 2023 19.28
-14
Ne nabijajte, če jih ne poznate! To so najbolj srčni in mili družinski psi, če se z njimi lepo ravna!
Observatore kita
15. 09. 2023 19.34
+16
Soo srĉni zato pa tok folka ubijejo in napadejo res so srĉki
IKOSS
15. 09. 2023 19.08
-11
Tipičen pristop za Veliko Britanijo na mnogih področjih in žal tudi za številna druga okolja. Dodajanje vedno novih prepovedi. Gre za docela neprimeren koncept; na eni strani nikoli ne doseže želenih ciljev, na drugi pa to vedi v erozijo pravic prebivalcev.