Tujina

Na jugovzhodu Istre tudi obilne nevihte s točo

Zagreb, 27. 03. 2023 14.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
U.B., K.K., STA
Komentarji

Deževno vreme je zajelo tudi našo sosedo Hrvaško. Prebivalcem preglavice poleg dežja povzroča tudi močan veter, sunki so ponekod dosegali tudi do 140 km/h. Zaradi vetra je močno razburkano morje, potopilo se je več čolnov, podrlo pa tudi več dreves.

"Hladen zrak prodira na visoki nadmorski višini in posledično se razvijejo močni nevihtni sistemi. Trenutno so najmočnejši na jugovzhodu Istre, kjer so tudi obilne nevihte s točo," poroča IstraMet.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Neurja so hrvaško obalo zajela v nedeljo zvečer, nadaljujejo se tudi v novem tednu. Deževje spremljajo močni sunki vetra, ki dosegajo hitrost do 140 kilometrov na uro. Za Velebitski kanal ter srednjo in južno Dalmacijo so izdali rdeče, za Kvarner in Kvarnerić pa oranžno opozorilo za veter. Hrvatom državna meteorološka služba svetuje, naj se izognejo potovanjem in naj se ne zadržujejo ob obali.

Veter preglavice povzroča predvsem v pomorskem prometu, saj so nekatere povezave začasno prekinjene, med njimi na relacijah Mali Lošinj–Cres–Reka in Mali Lošinj–Unije–Susak. Visoki valovi pa ladij niso le prikovali v pristanišča, pač pa jih nekaj tudi poškodovali.

Potop dveh ladij: v parku Brioni za okoli 150.000 evrov škode

V Istri se je poškodoval trajekt, poškodovana je tudi ladja Narodnega parka Brioni, ki je bila privezana v pristanišču na otoku Veliki Brijun. Druga ladja narodnega parka, ki je bila prav tako privezana v pristanišču, se je zaradi škode zaradi vetra potopila. "Okoli četrte ure zjutraj je neurje ladji odtrgalo premec in potonila je na dno. Ograja druge ladje se je poškodovala med potopom Brionke," je za hrvaške medije povedal Brajković Relić.

Ob tem so v parku tudi dejali, da ob potopu ni prišlo do onesnaženja z nafto, a da so kljub temu pripravili jez, s katerim bi lahko preprečili morebitno onesnaženje. Na kraj so prav tako že prišli potapljači, ki zbirajo lesene ostanke ladje. Škoda bi bila višja od 150.000, je še pristavila tiskovna predstavnica parka.

Huda ura pri Rovinju, ceste so se spremenile v reke

Hudo neurje je pustošilo tudi po Rovinju, kjer je meteorna voda poplavila ulice ter več kleti in poslovnih prostorov. Poplavilo je tudi mestno jedro Rovinja. Močan veter je ruval drevesa, ki so padala na avtomobile.

"Od 23. ure smo zabeležili 33 intervencij odstranjevanja dreves, v katerih je skupaj sodelovalo 74 gasilcev z 36 vozili," so v jutranjih urah sporočili z gasilske postaje JVP Rovinj. Gasilci tudi čez dan ostajajo na terenu, a so se razmere nekoliko umirile.

"V tem trenutku je najbolj pomembno, da ni bil nihče poškodovan. Vse nujne službe so na terenu, škoda se odpravlja, težave so bile tudi s plovili, ki so morala biti ločeno privezana," je za Hino dejal županijski gasilski poveljnik Dino Kozlevac.

V Poreču je neurje najbolj prizadelo središče mesta, kjer je podiralo drevesa, padale so veje, na več mestih je poškodovalo strehe in stojnice. V poreškem pristanišču pa so gasilci rešili ribiča, ki je poskušal rešiti svojo barko, poroča portal časnika Glas Istre.

Po besedah Kozlevaca je pri posredovanjih skupno sodelovalo 30 gasilcev s 15 vozili iz gasilskih enot Poreča in Rovinja.

Zaradi dežja in vetra so imeli čez noč tudi slovenski gasilci nekaj dela. Večdnevne padavine so dvignile vodostaje rek po vsej državi, danes zjutraj je zaradi visokega vodostaja Kamniška Bistrica prestopila bregove. Voda je ogrožala tudi objekt v naselju Selo pri Ihanu, gasilci širom države so posredovali tudi pri odstranjevanju dreves.

• Telefon meseca maja

KOMENTARJI (31)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tadi 1973
27. 03. 2023 21.57
Že konec marca nevihte s točo. Kaj šele bo poleti?
zmerni pesimist
27. 03. 2023 21.34
Me ne zanima kar je onkraj meje z cro
marcel124
27. 03. 2023 19.29
Kakšni nebulozni komentarji in škodoželjnost, tipično slovensko, komentarji ki nimajo nobene zveze z člankom, jaz grem na morje kamor mi paše in kjer si pač lahko privoščim, cene so približno primerljive povsod, z izjemo nekaterih extra turističnih krajev. Pač nič posebnega. Če si ne moreš privoščiti ali nimaš denarja pač ne greš. Jaz bi tudi imel Maybacha, pa ga pač nimam in ne pišem povsod po spletu da je predrag.
slovenka62
27. 03. 2023 19.22
Ok v redu.Petič danes.
27. 03. 2023 21.05
Ja,in? Berite in komentirajta tam o grozljivki v Srbiji. Nocete? Hrvati vam gredo na zivce? Lepo. Se vec vam in se nekaterimi naj gredo. Nobeden komentar nista prepustili glede Hrvaske,in v vsakem komentarju izkazujeta sovraznost in do njih. Gospa ali gospodicna,osebo kaksna sta vi ne bi rad srecal. Verjemite mi.
Anion6anion
27. 03. 2023 19.06
Še en razlog več za povisane cene na Hrvaškem.
27. 03. 2023 20.58
Pac bos sol na Bled. Ce si Hrvasko ne mores privoščiti. Tam vse po ceni. Ti se placajo kaj prides.
Delavec_Slo
27. 03. 2023 18.59
Saj majo šengen pa evre zdej, ja no zakaj panika!
Vlahek
27. 03. 2023 17.28
Ful me skrbi za hrvate.. Ful..
oldii
27. 03. 2023 17.07
Evo pa bocena kitajskim lignjem spet skocila, ne morjo lovit🤣
Naj bi
27. 03. 2023 16.10
Bodo sanirali do poletje, ko jim boste hodili denarce dajat.
džonborno
27. 03. 2023 16.08
Kako je s korono? A kazen za burek so že vrnili, ali bodo raje dali nov burek?
ElisaBETA
kajenjw je škodljivo zdravju
brabusednet
27. 03. 2023 14.53
Bodo Hrvati spet imeli vzrok za povišanje cen v turizmu.Slovenci komaj čakajo,da jih ogulite,kot kurupir.
27. 03. 2023 16.57
bandit1
27. 03. 2023 20.29
Krompir je mislu in to slabo oljupljen da se vidijo kalčki.
ElisaBETA
27. 03. 2023 14.48
upam da je na Krku use uredu
brabusednet
27. 03. 2023 14.58
Ne hvali se,bo Golob ti obdavčil pavšal v kampu ali pa nepremičnino.
Anion6anion
27. 03. 2023 15.00
+15
Z Krka bo kmalu posebni poročevalec Kacin sporočil kakšno je stanje.
ZIPPO
27. 03. 2023 15.29
bandit1
27. 03. 2023 20.29
Krk je itak SLO ozemlje je več SLO kot HR
27. 03. 2023 14.37
Mi samo ta boljše od vremena poberemo še...sonce pa vodo. Sosedje, mislimo na vas...a morje ko magnet za tole
XVXC
27. 03. 2023 14.30
+48
Zima. Kako si želim pri nas zopet takšne zime, da jo še enkrat vidim v živo. Ko sem v šolo hodil sem gazil globok sneg in zameti so bili po 2 metra. Tako sem raje šel po gozdu, tam ni bilo takih zametov. Pot v eno smer do šole je trajala 1,5 ure. Danes pa kombi te otroške mehkužce pobira pred vrati. Potem pa strokovnjaki govorijo, da so otroci nerazgibani, brez vsake kondicije in vse več debelih. Koliko energije sem jaz porabil za 3 urno pot do šole in nazaj. V šoli smo za malico dobili kos kruha z marmelado, pašteto včasih rezinami klobase in s skodelico čaja ali kakava. Enolončnica je bila samo enkrat na teden. Popoldne pa še na sosedov breg smučat in sankat do mraka. Večkrat smo se ob vikendih ponoči pri polni luni smučali. Kaj ti strokovnjaki počno z otroci sam Bog pomagaj. Mislijo, da jim s temi ugodnosti razno raznimi koristijo. Se krepko motijo. Krepko !!!
27. 03. 2023 14.39
+24
A veš kako so včasih rekli, da nas pa bodo roboti menjal...no vidiš, to so ti roboti...samo da so kar iz krvi in mesa. Tega niso vedeli, pa vidimo zdej mi. Kako jim sistem pere možgane
ata_jez
27. 03. 2023 14.39
+18
Jaz sem domačo nalogo pisal na lopati, pod svetlobo lune, v štali. Štala ni imela strehe. Ko ni bilo lune, sem zabatil. Lepi časi.
sineeee
27. 03. 2023 14.41
+11
Bog ti pomagaj boomer moj. K sm biu jst mejhn sm brez čevlov vsak jutr himalajo prečkov v šoli so me tepl k sm z levo pisu, doma pa zato k je biu fotr pjan pa se je mogu mau razmigat. In ker vi tamladi tega nimate ste usi mehkužci neambiciozni lenuhi. To ti je logika, pa LP
Nick.Mason
27. 03. 2023 14.49
+19
XVXC,je tako,lepi časi so bili,pozimi smo sankali se,smučali,poleti pa nogomet pa bicikel in vsak travnik in hribček je bil dober.
nikolizadovoljen
27. 03. 2023 15.00
+16
V prvi razred smo šli, pet fantov, dva kilometra daleč, pozimi tema, ob 7:00 od doma, zametlo je do strehe, da je oče izkopal tunel ven iz hiše... in smo šli... cel teden niso prišli plugi do vasi, nihče ni mogel nikamor... mi prvčki pa v šolo ... pa še odpadla je ko smo tja prišli, še segret se nismo mogli, nazaj domov.. enega najmanjšega smo privlekli domov, ker ni mogel več hodit... Mirko, Vojko Žarko, Milan in jaz...
27. 03. 2023 15.16
+10
Zima je enkrat v začetku 90tih tok huda, da je odpadu pouk za par dni zaradi zmrzali in snega...
barjagula
+16
Točno. Vsako jutro starši pripeljejo naraščaj direktor pred šolska vrata. Pa ne prvošolčke.