Tujina

Rusija in Ukrajina dosegli nov dogovor o dobavi ruskega plina v Evropo

Kijev, 31. 12. 2019 10.09 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Rusija in Ukrajina sta sklenili nov dogovor, ki v naslednjih petih letih zagotavlja dobavo ruskega plina v Evropo prek Ukrajine, so sporočili iz ruskega naftnega velikana Gazprom in urada ukrajinskega predsednika Volodimirja Zelenskega.

Dogovor sta Moskva in Kijev dosegla po dolgotrajnih in zahtevnih pogajanjih tik pred današnjim iztekom roka. "Po petih dneh neprekinjenih bilateralnih pogovorov na Dunaju so sprejete končne odločitve in dosežen dogovor. Podpisan sporazum pomeni, da bo oskrba s plinom v Evropo prek Ukrajine potekala tudi po 31. decembru," je dejal izvršni direktor Gazproma Aleksej Miller.

Približno 18 odstotkov letne porabe zemeljskega plina Evropske unije prihaja iz Rusije prek Ukrajine, kar je bil še dodaten pritisk za EU, ki je pomagala pri iskanju dogovora.
Približno 18 odstotkov letne porabe zemeljskega plina Evropske unije prihaja iz Rusije prek Ukrajine, kar je bil še dodaten pritisk za EU, ki je pomagala pri iskanju dogovora. FOTO: AP

"Ukrajina je podpisala petletni dogovor," je na svojem profilu na Facebooku sporočil ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski. Ruski premier Dimitrij Medvedjev pa je v zapisu na svojem profilu na Facebooku dogovor označil kot kompromis in dodal, da so "rešili stare zamere".

Gazprom naj bi prihodnje leto prek Ukrajine poslal vsaj 65 milijard kubičnih metrov zemeljskega plina, nato pa od leta 2021 do 2024 vsaj 40 milijard na leto, je napovedal Zelenski. Ukrajina naj bi v naslednjih petih letih s tem dogovorom zaslužila najmanj sedem milijard ameriških dolarjev (6,2 milijarde evrov).

Gazprom naj bi prihodnje leto prek Ukrajine poslal vsaj 65 milijard kubičnih metrov zemeljskega plina.
Gazprom naj bi prihodnje leto prek Ukrajine poslal vsaj 65 milijard kubičnih metrov zemeljskega plina. FOTO: Dreamstime

V Bruslju uspešen zaključek pogajanj pozdravili

Približno 18 odstotkov letne porabe zemeljskega plina Evropske unije prihaja iz Rusije prek Ukrajine, kar je bil še dodaten pritisk za EU, ki je pomagala pri iskanju dogovora.

V Bruslju so uspešen zaključek pogajanj pozdravili. Podpredsednik Evropske komisije, pristojen za energetiko, Maroš Šefčovič je dogovor označil kot "odlično novico za energetsko varnost Evrope". "Vse je nared za dobavo plina prek Ukrajine," je dodal.

Lani je Gazprom Evropi dobavil 200,8 milijarde kubičnih metrov zemeljskega plina. 40 odstotkov ga je dobavil prek Ukrajine, kar je tej državi prineslo okoli tri milijarde dolarjev (2,6 milijarde evrov).

Rusija medtem intenzivno gradi plinovod Severni tok 2, prek katerega namerava okrepiti dobavo plina v Nemčijo. Projektu ostro nasprotujejo ZDA, ki so napovedale tudi sankcije proti podjetjem in posameznikom, ki sodelujejo pri gradnji plinovodov Severni tok 2 in Turški tok. Slednji je v prvi fazi namenjen dobavi plina Turčiji in Bolgariji, v drugi pa južni in jugovzhodni Evropi.

  • festival
  • festival 1
  • festival 2
  • Festival 3
  • Poletna noč
  • Stvarjenje
  • El Amor Brujo
  • The Duke Ellington
  • Kronanje Popeje
  • Dih zveri
  • Ennio Morricone
  • Cluster
  • Fantom
  • EuroCubans
  • Vicente Amigo
  • Robben
  • Munchnski virtuosi
KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Blond James
31. 12. 2019 19.45
+0
Logo črpalka Grosuplje kokain se nalaga na kombije.koks za ljubljano
Apostol1
31. 12. 2019 16.35
+3
Morda bo pa tele Ukrajinske loleke le srečala pamet in bodo spoznali , da se je bolje povezati z Rusijo kot pa z Ameriko in njihovim slovenskim zetom , ki ga zaničuje ves normalno inteligenten svet.
nikhrast
31. 12. 2019 17.07
-7
Praviš da se nam Rusi smilijo, še Ukrajinci so spoznali to. Ruska ekonomija pa sloni na izvozu naravnih resursov, kot plin, pa nekaj orožja, drugega nam pa ne morejo ponuditi.
korlowski
01. 01. 2020 11.19
+2
nikhrast
01. 01. 2020 17.08
-1
korly, saj vidiš da nekateri ne uporabljajo pamet, še vedno zagovarjajo Rusijo čeprav je falirana demokracija s skorumpirano ekonomijo.
norecnakvadrat
31. 12. 2019 13.18
-22
Dol z ruskimi zaplankanci, kjerkoli se pojavijo je samo sranje z njimi. Ne razumem kako imajo lahko v vodstvu NATA tako železne živce, da že toliko časa tolerirajo te provokatorje in jih lepega dne enostavno ne zradirajo z zemljo
procesoid
31. 12. 2019 14.08
+14
ne, da imajo predstavniki Nata jeklene živce.. jajčk nimajo, bogi gringosi....
Salamandros
31. 12. 2019 15.52
+4
Spet bo morala ruska zastava zaplapolati v Berlinu, da bo spet mir za 50 let :D
za bojši jutri
31. 12. 2019 12.08
+18
Ukrajina bo še postala normalna država
norecnakvadrat
31. 12. 2019 12.58
-13
Definitivno bo, samo da se znebi ruskega vpliva, pa so na konju
proofreader
31. 12. 2019 11.48
+24
Trump bi pa iz ZDA vozil utekočinjen plin. Ni logike.
norecnakvadrat
31. 12. 2019 12.10
-12
Nekateri ste tako bolno obsedeni z Ameriko da vas še v sanjah preganja. Samo za informacijo: ZDA so po izvozu utekočinjenega zemeljskega plina šele na 5. mestu. Dejansko pa so največje države izvoznice utekočinjenega plina 1. Avstralija 2. Katar 3. Malezija 4. Indonezija. Dejstvo je da je bil Katar prva država ki je začela na veliko vlagati v tehnologijo utekočinjenega plina in drugo dejstvo je da se večina zalog zemeljskega plina nahaja pod morjem, zaradi česar so države kot so Avstralija, Malezija, Indonezija, Vietnam, Filipini, Izrael, Egipt, Grčija začele razvijati tehnologijo FLNG (floating liquified natural gas), s katero iz morskega dna načrpan plin reprocesirajo in utekočinijo na velikih ladjah (kot npr. Prelude, ki trenutno črpa plin v avstralskih vodah), ki so opremljene za celoten postopek (črpanje, reprocesiranje in utekočinjenje). Ampak pred njimi pa kot kaže nimaš posebnih fobij ane. Važno je da se z vsemi topovi strelj po Amerih četudi z brezveze.
proofreader
31. 12. 2019 13.58
+4
procesoid
31. 12. 2019 14.10
-3
ne samo s topovi, tudi s havbicami je treba po njih, teroristih...
Bolfenk2
31. 12. 2019 11.47
+28
Samo da ni ameriških provokatorjev zraven, pa se da vse zmeniti.
norecnakvadrat
31. 12. 2019 12.57
-4
Pojma nimaš, Ameri so daleč največji zaveznik EU, z njimi imamo največ trgovske menjave, največ sodelujemo na področju obrambe, znanosti, tehnologije itd. Razen tega pa je skozi zgodovino v Ameriko migriralo na desetine milijonov Evropejcev (tega istega za sovjete žal ne moremo trditi)
norecnakvadrat
31. 12. 2019 11.33
-32
Kakršnikoli dogovori z rusijo so povsem brezpredmetni ker ti lopovi so itak že najmanj tisočkrat dokazali da se ne držijo nobenih dogovorov. EU je pa tudi sramota da ni večje, namesto da bi vse države članice vojaško intervenirale v prijateljski državi Ukrajini in pregnale opankarje iz Krima in Donbasa, je največ kar zmore EU neki "izrazi globoke zaskrbljenosti" in "ostre obsodbe". ZDA so sicer malo boljše da vsaj ene orng sankcije nabijejo ampak s takim luzerjem kot je Tramp na čelu so tudi ZDA zgubile precej mojih simpatij
proofreader
31. 12. 2019 11.48
+12
Osvobodili so Evropo med drugo svetovno vojno, za to jim bomo večno hvaležni.
Bolfenk2
31. 12. 2019 11.55
+22
Tvoj nick name pove vse. Zakaj misliš, da nam je Ukrajina bolj prijateljska kot Rusija. In proti Rusom bi naj Evropa vojaško intervenirala. S čem pa? Z NATOm, ki še evropskih mej pred migranti ne zna zaščititi, pa so migranti oboroženi zgolj z mačetami.
za bojši jutri
31. 12. 2019 12.09
+6
norecnakvadrat
31. 12. 2019 12.36
-8
A resno? No potem je bila pa nekam čudna ta "osvoboditev" če je med letom 1945 in 1950 iz držav Vzhodnega bloka na Zahod zbežalo več kot 15 milijonov ljudi in da so mogli leta 1961 še zid postavit v Berlinu da ne bi takorekoč vsa Vzhodna Evropa zbežala iz te prelepe svobode. Še številni komunistični liderji ala Tito v Jugoslaviji, Enver Hoxa v Albaniji, Ceaceascou v Romuniji so se sčasoma naveličali te "svobode" in pretrgali stike s SZ. Pa da ne govorim o tem da so jo po kolapsu SZ vse "osvobojene" države pobrisale v NATO in EU, skratka čimdlja stran od njihovih ruskih "osvoboditeljev"
Gregi82
31. 12. 2019 12.42
+6
Imas prevec oprane mozgane, skoda no. Pa lep dan se naprej, ter lepo praznuj.
norecnakvadrat
31. 12. 2019 13.16
-3
Bolfenk pojma nimaš, NATO ima vojaški budget okrog 1 bilijona dolarjev, rusija pa nekje blizu 40 milijard dolarjev, kar pomeni da je NATO-v budget okrog 25-krat večji od ruskega. In nehaj s tem strašenjem z migranti ker razen Šiškotovih vardistov nobeden ne pada na te floskule
antilevi?ar
31. 12. 2019 15.49
+2
Osvobodili evropo? A misliš po tem, ko so izdatno financirali hitlerjevo mašinerijo? Ta pomoč ni bila nikoli zastonj, še danes smo njihovi sužnji.
plasticar
31. 12. 2019 11.14
+17
super se se bomo greli na ukrajinsko ruski zemeljsjki plin pa se naj cenejsa varianta je
norecnakvadrat
31. 12. 2019 11.35
-13
Ni pa zaneslivejša. Jaz bi veliko raje videl da zgradimo še dodatne jedrske elektrarne in smo energetsko povsem neodvisni... V tem primeru plina sploh rabil ne bi
za bojši jutri
31. 12. 2019 12.10
+6
Uporabnik740916
31. 12. 2019 11.01
+14
Jasno, Trumpeka boli, ker izgublja moč na vseh področjih - samo še eno vojaško velesilo v Ameriki (severna + južna) potrebuje pa so pečeni.
norecnakvadrat
31. 12. 2019 11.38
-12
Se strinjam: eno vojaško in ekonomsko velesilo, najboljši približek katere sta npr. Brazilija in Kanada - aja točno, obe sta tesni zaveznici ZDA, letos je Trump Brazilijo celo dodal na seznam "US major non-NATO ally"
Neutrino
31. 12. 2019 10.51
+19
In spet je nekdo Trumpu pokvaril veselje :))))