Tujina

Ruski obveščevalci naj bi plačevali islamistom za ubijanje ameriških in drugih tujih vojakov v Afganistanu

New York, 28. 06. 2020 08.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Posebna enota ruskih obveščevalcev je v Afganistanu v času mirovnih pogajanj s talibani ponujala in plačevala nagrade skrajnim islamističnim skupinam za pobijanje ameriških in drugih tujih vojakov v tej državi, je poročal New York Times, ki se sklicuje na ameriške obveščevalne vire.

Časnik je poročal, da je predsednik ZDA Donald Trump marca dobil poročilo obveščevalcev o tem, vendar se do danes še ni odzval. "ZDA so pred meseci ugotovile, da je ruska enota, ki je bila povezana v poskuse atentatov in druge tajne operacije v Evropi za destabilizacijo Zahoda, lani skrivaj ponujala nagrade za uspešne napade na ameriške in koalicijske vojake. Islamski skrajneži ali oboroženi kriminalni elementi so pobrali nekaj denarja za nagrade," poroča New York Times in navaja, da je bilo lani v Afganistanu ubitih 20 Američanov, ni pa jasno, koliko od tega lahko pripišejo ruskim nagradam.

Donald Trump in Vladimir Putin
Donald Trump in Vladimir Putin FOTO: AP

"Ugotovitve obveščevalcev so bile predstavljene predsedniku Trumpu in svet za nacionalno varnost Bele hiše je konec marca o tem razpravljal. Uradniki so razvili seznam možnih odgovorov na rusko provokacijo. Med predlogi je bila diplomatska pritožba v Moskvo z zahtevo, da se to nemudoma preneha. Na seznamu so bile tudi razne sankcije in drugi možni odgovori, vendar Bela hiša doslej ni odobrila nobenega," poroča časopis, ki je, kot kaže, poročilo dobil od obveščevalcev, ki so bili jezni zaradi pomanjkanja ukrepanja Bele hiše.

"Vsaka vpletenost Rusije s talibani, ki bi povzročila smrt ameriških vojakov, bi bila huda eskalacija tako imenovane hibridne ruske vojne proti ZDA. To je strategija destabilizacije sovražnika s kombinacijo kibernetskih napadov, širjenjem lažnih novic ali tajnih vojaških operacij, ki se jih lahko zanika," navaja New York Times. Tiskovni predstavnik ruskega predsednika Vladimirja Putina Dmitrij Peskov je dejal, da od ZDA o tem niso slišali ničesar. Če bodo kaj slišali, bodo odgovorili.

Vse, kar je Bela hiša doslej storila okrog tega, naj bi bilo le to, da je obvestila vlado Velike Britanije, saj naj bi bili tarča napadov tudi britanski vojaki. Poročilo New York Timesa je že sprožilo ostre odzive v kongresu, kritiki pa predsednika znova obtožujejo, da je v Putinovem žepu, nekateri pa celo naravnost izdaje nacionalnih interesov. V starih dobrih časih bi ZDA seveda Rusom vrnile milo za drago.

Talibani so poročanje časopisa sicer odločno zanikali, rusko ministrstvo za zunanje zadeve pa je sporočilo, da gre za nov dokaz nizkih intelektualnih sposobnosti ameriške obveščevalne skupnosti, ki bi si lahko izmislila kaj bolj izvirnega, prišla pa je na dan s to neumnostjo. "Kaj drugega pa se lahko pričakuje od obveščevalcev, ki so tako hudo zatajili v 20 letih vojne v Afganistanu," je sporočilo rusko ministrstvo.

Če je poročilo resnično, potem se Rusi maščujejo Američanom za podporo islamskim in drugim borcem v 80. letih prejšnjega stoletja v času sovjetske zasedbe Afganistana. Američani so borcem, med njimi tudi Osami bin Ladnu, pošiljali denar in vojaško opremo za pobijanje sovjetskih vojakov. Vojna se je končala leta 1989 z umikom Sovjetske zveze iz Afganistana.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (223)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bigbadjohn
29. 06. 2020 16.08
+1
Plačevali so jim samo kilometrino in dnevnice, do regresa pa bojda niso bili upravičeni.
Grunf TNT
29. 06. 2020 15.09
+0
Še en poizkus ameriških demokratov, ki so pod nadzorom kabale in si lastijo 99 procentov Ameriških medijev, da se vrnejo na oblast. Zakaj nobeden ni pisal o sojenjih oziroma zagovorih Clintonivih za pedofilijo zadnji mesec.
Tomek0
29. 06. 2020 14.38
-1
Pa tud ce bi ze to Rusi delali bi blo cisto upraviceno temo se rece milo za drago
Principat
29. 06. 2020 13.40
+3
začetek vsake vojne je 60 % v lasti medijev
Justiceiscoming81
29. 06. 2020 08.27
+19
Glede na to da ta informacija prihaja iz amerike, je njena kredibilnost enaka 0... najprej naj svoje plačance in provokatorje po svetu umaknejo, potem pa modrujejo drugim državam...
slabogledam
28. 06. 2020 20.58
+13
Ameri pa plačujejo ukrajince da pobijajo ruse,kaj pa zdaj.
Heretik1
28. 06. 2020 20.16
+19
Američani so v Afganistanu okupatorji in pravno ter moralno gledano imajo Afganistanci vso pravico, da jih pobijajo!
Trgo_mk3
28. 06. 2020 19.46
+13
Obratno je. ZDA je z rušenjem dvojčkov in okrivljanjem talibanov za dejanje ponovno otvorila sezono laži, spletk, prevar, ki so se sicer nadaljevala že od vietnama naprej. Dejstva pa so, ZDA že dolgo oborožuje skrajne islamistične skupine, zato da imajo na večih mestih po svetu odprte konflikte. Ameriška vojska navidezno rešuje svet pod pretvezo, v resnici pa se gre za čisti imperializem, ropanje surovin in ustvarjanje nestabilnosti v regijah. Vtikujejo se povsod, povabijo se kar sami. Rusi so edini, ki so spoštovali želje nacij za pomoč oziroma nepomoč v konfliktih, rusi so tudi spodbujali odprti dialog med državama, pa se je Trump obnašal kot mali užaljeni otrok, se zgovarjal ter izmikal večim poskusom Putina za odprt dialog z Ameriko v Siriji. Ker pa ima ZDA načrte plenit in ozemlje destabilizirati (zaradi olja in ogromnih naravnih podzemnih rezervoarjev sladke vode), so se temu sodelovanju izmikali kot hudič križa. Amerika je ''the real Kekec.''
Berenika
28. 06. 2020 16.46
+14
Tej novici je pač treba verjet, američani so se namreč pripravljeni za svojo demokracijo bojevati do zadnjega - Vietnamca. Pa brala sem, da ima CIA podatke, da naj bi z ruskimi obveščevalci deloval tudi Zlatko Čordić. In to tako, da je Kremelj plesal kakor je Zlatko repal. To je razlog zakaj se ga naša predsednica republike tako boji.
Balki36
28. 06. 2020 16.50
-16
kalifornija bdp...je isti ko ruski....sromaki so in bodo...vodka plin in surovine....pa to
Balki36
28. 06. 2020 16.51
-17
ko bo povprasevanje po eni stvari klecnalo....bo ruska federacija....iz 180 politicnih entitet....multikulturna...z veliko separatisticnimi regijami....v 10 al kolk casovnih pasovih...milo receno..razpadla...pol pa kinezi na juris na daljni vzhod...za katerega tako mislijo da je njiho..pa to
Grunf TNT
29. 06. 2020 15.05
yaman11
28. 06. 2020 13.27
-28
Janso in ruse je treba izgnat na mars
vasane
28. 06. 2020 14.01
+14
Zmaga Ukrajini ...
28. 06. 2020 15.23
+19
In zakaj tudi Ruse? Enkrat so pač na potezi eni, drugič drugi. Ali slučajno misliš, da so Ameri kamilice? Treba se je vprašat kdo je začel s tem. Rusi pač niso izvažali "demokracije" po svetu tako kot Ameri. Za Jajota se pa seveda strinjam🤗.
Berenika
28. 06. 2020 15.43
+7
Janšo bi raje poslala na Merkur. Na Marsu bi se lahko zgodilo, da bi med kameninami kot izvor propada morebitne civilizacije iskal komunizem, pa pri tem tudi lastne slavospeve komunizmu. Na Merkurju bi mu bilo zelo ugodno, temperatura je okoli 400° C, kar bi še Luciferju odgovarjalo.
Zmaga Ukrajini ...
28. 06. 2020 15.47
+9
hahahaha,... z jezika si mi vzela 🤣. Mars je malce prehladen, Merkur pa ravno pravšnji za podoživljanje katolibanske "obljube".
Berenika
28. 06. 2020 16.37
+7
Merkur tudi zaradi trgovstva, lahko bi samemu sebi pod mizo prodal Mercur, Mars je pa Bog vojne, ampak on in vojna... No, ne vem, če je na Marsu Cankarjev dom s kletjo. Verjetno bi se Cankarjev dom na Marsu preselil, da če on tja prišel. Kajti, Janša in kultura...
Balki36
28. 06. 2020 16.53
-10
Grunf TNT
29. 06. 2020 15.06
+1
Rade 74
28. 06. 2020 13.23
+29
Ameriška paranoja nima meje, hahahahahaha. Če bi res obstajali nezemljani in ko bi napadli Ameriko, bi ti ponovno Ruše obtožili da so jim plačali.
Mamuth
28. 06. 2020 13.17
+31
Američani pa angeli....blackwater pa to
2fast4
28. 06. 2020 13.16
+11
Oni pa že niso takšni... da ne bi...
Banion
28. 06. 2020 13.05
+26
Rusi so samo plačevali in niso islamistov urili ter zalagali z modernim orožjem, kar so svoj čas počeli američani, tako da je vsako zgražanje nad početjem rusov samo sprnevedanje. Oboji so enaki, le da se amiji vedno bolj derejo in kažejo s prstom na druge. Mogoče to koga spominja na našo desnico in upravičeno
nightifly
28. 06. 2020 12.49
+25
Kakorkoli ,4 leta je mir ,ni nove vojne , razen na bojiscih ,ki so jih odprli Clintonovi , Bushevi in Obamovi . Naj ostane tako . Vsi analitiki in poznavalci pravijo ,da Trump ni naklonjen vojaskim posredovanjem .Nasprotno . Kot clovek meditacije ,trgovine in dogovarjanja , so ti nacini zanj najbolj sprejemljivi ,torej bi vse kar bi bilo potrebno resiti s partnerji ali nasprotniki Amerike resil s pogajanji in seveda trgovino . Prav to je tisto kar zene naprej svet . Trgovina , menjava , sodelovanje . Za to ni potrebna vojna ,kot so si jo do sedaj predstavljali predsedniki Amerike ,v najvcji vecini skoraj vsi advokatske sfere , ki so ponavadi vladali s sesuvanjem sveta . Normalno , advokat ni bil nikoli trgovec ampak je ve kar je zelel doseci dosegel z zakoni prisile . Ce gledamo v tej luci ,je bil eden najbolj sposobnih predsednikov na podrocju mednarodnih odnosov republikanec Reagan ,ki je z Rusi v bistvu dosegel zgodovinski uspeh konca hladne vojne in stalnih trenj ,malo kasneje pa se padec Berlin.zidu in zacetek velikih sprememb v Evropi in sirse . Tudi razbitje Jugoslavije je bila v bistvu posledica padca Zidu , rahljanje zelezne zavese ,rezimov ,ki so izgubili moc , toda namesto njih soprisli vsaj na Balkanu na povrsje vsi nacionalizmi cisto vseh republik federacije Jugoslavije . Odcepitev Slovenije je bila cisto naravna posledica sprememb po podpisu Reagan -Gorbacov . To je jasno kot beli dan . In ce so zdaj 4 leta minila brez vojne ,naj Trump dobi se en mandat ,da tako ostane . Upam tako za vse nas na Utopicni levi sferi kot za desnicarje ,ki bi se morali v Sloveniji losat oz .distancirat od skrajne desnice , ki se skriva v stranki s pomenljivim imenom demokratska . Pa ja . In tako bi dobili eno normalno stranko desnice v Sloveniji . Zal Levice skorajda ni , clani so se v zgodovini Jugoslavije in zdaj Slovenije ze tolikokrat prefarbali in pustili kupiti ,da od nje -Levice ni ostalo skorajda nic , razen stranke ,ki je zdaj Levica in vsaj upam ,da so tudi levicarji s srcem ,ne pa prodane duse . Vsaj upam . Lahko bo zrastlo kaj dobrega iz te stranke . Vsekakor mora nadaljevati . Vse drugo je pa bolj ubogo . Alenki Bratusek bi tudi zelel ponoven vzpon , cisto tako kot se eno moznost , ker so jo prvic presekali mocni klani iz leve in desne . Tako kot so Sarcevo ekipo sesuli znotraj . Slovenija ,Slovenec vedno tepe sam sebe ,to je narobe . Zato je narod majhen in ze tisocletje bori samo za obstoj . Dajte to enkrat presekati .Slovenci smo sposobni velikih stvari .
Cervantes Saavedra
28. 06. 2020 13.16
+12
za night: Večinoma bi se strinjam s tvojimi mislimi. Edino bi dodal, da so največji prefarbanci v stranki, ki se skriva za oznako "demokratska". A kdo meni drugače? Minusi ne štejejo.
gozdar1
28. 06. 2020 14.07
-5
Pozabljaš na to da je trupm izstopil iz sporazuma z iranom, ki ga je podpisal obama. Bolj pro izraelske administracije kot je trumpova zlepa ne boš našel. Velika razlika je samo, da se zda umikajo tako iz bv kot evrope in preusmerjajo svojo pozornost v azijo in pacifik ampak tusi to se je začelo že pred trumpom. Nihče ni sesuval sveta počnejo točno to kar vsi drugi borijo se za svoje interese. Hladna vojna se je končala ker si je si je sovjeti niso več mogli privoščit. Jugoslavija je razpadla od znotraj zda so bile na začetku proti. Pravih levičarjev je v sloveniji res malo večina je samo borceb za privilegije. Stranka levica je skupek sanjačev v stranki brez programa.
nightifly
28. 06. 2020 14.29
+0
Cervantes , ,mislite na amerisko demokratsko stranko ? Ne samo prefarbanci , liberalci ameriske provenience so v zavetju svojega enormnega kapitala , ki ga morajo plasirati v svet so tvorci nestetih napetosti , s svojo globalizacijo svet pehajo v konflikte ,katerih izhod je vedno svetovna kriza . Neoliberalci globalisti pehajo svet v popoplno prevlado ene elite nad vecino , s tem,da se svet preobrazi iz klasicne opredelitve sveta kot sveta drzavnih tvorb v interesne skupine korporativnega upravljanja , s tem pa -popolno prevlado korporacij nad surovinami oz .rezimi ,ki te surovine imajo. Kot vidimo so tehnoloski giganti ze tako veliki , da preko Demokratske stranke Amerike skoraj ze postavljajo predsednike oz,. v zivo lahko vidimo s kasnim medijskim pogromom so se lotili Trumpa . Neverjetno . Se malo pa bodo Bezos ,Zuckerberg ,Google in Gates vodili vse niti sveta . Zalostno (in z njimi vsecni predsedniki ala Obama ,Clintoni ,ki pridigajo eno , za vogalom pa si dajo v zep tlaciti pogodbe 60 mio $ za izdajo ene knijige ) ,javnopa govorijo o boju proti revscini .Take hipokrizije liberalnih demokratov pa se nikoli . Eden takih je v Sloveniji recimo Pocivalsek ,pa verjetno Pivceva , o Jansi pa ne bi izgubljal besed . Popolna hipokrizija politc . establishmenta .
Streznitev
28. 06. 2020 15.13
-2
U4
28. 06. 2020 12.45
+18
Ameriški čisti kretenizem...
nightifly
28. 06. 2020 12.25
+4
gozdar1 28.06.2020, 10:30:48 -7 Tista klintonka in obama , ki sta po bušu(in gruziji) resetirala odnose z rusijo mogoče? Bo treba kaj več kot propagando brat.///////////////// ....ja , to vam pa mocno svetujem . Kar zacnite , v par letih rednega spremljanja se vam bo mogoce --pravim -MOGOCE zacela prizigati lucka vedenja . Kar tako naprej .
gozdar1
28. 06. 2020 12.36
-5
No ti jaz dam namig googlaj "Russian reset".
nightifly
28. 06. 2020 14.33
+6
Gozdar ,,,, brez zamere ,redno spremljam ameriske new*s ,in ce se le da tudi ruske ,pa ne samo RT , ampak 60 minut ,Russia insight , Volovjeva in ostale pundite . Tako da , ,, informacij kolikor zelite . In vse to je potrebno potem preveriti in uravnati se z nemskimi ,francoskimi ,talijanskimi in za Piko na i -svicarskimi cajtngi ,da clovek dobi en kolikor toliko izkristaliziran v-pogled na vse skupaj . Nekdo ,ki ze dolgo spremlja dogajanja v svetu ,dobi nekak hinch v mozgane ,da ve kam psi tace molijo . Pa lep pozdrav .
samuray1
28. 06. 2020 12.19
+2
Bojda so Rusi prek ata Erdogana prodajal Evropi Sirsko nafto ,ki so jo američani in Izilovci naropal. Pa izbeglice,pa to...
nightifly
28. 06. 2020 12.26
+10
Bojda ,,,, bojda na kvadrat . Kaj pa vi mislite , je ta umazanija resnicna ?
samuray1
28. 06. 2020 12.42
+10
Ne glede na to kaj si jaz mislim,zahodnjaška propaganda striktno in v naprej določi krivca. Devetdesetih so bili krivi izključno Srbi,zdaj so na seznam krivih po dolžnosti,dodali še Ruse. Depeše ameriške so svetinje naše usmerjenosti,neglede na ustavotvorno neodvisnost.
nightifly
28. 06. 2020 12.19
+13
Ce se je kdo lahko naucil kaj pomeni imeti dobro zascito drzave je prav Slovenija ,ceprav ni vpletena v nikakrsen vojaski konflikt (razen sodelovanja v tujih misijah) . To pomeni imeti dobro zascito v obvescevalnem in kontraobvesc .segmentu ,kot tudi fizicno obrambo - dejanska vojska Slovenije . Varnostno-obvesc . sluzba Slovenije ni uspela prepreciti prisluskovanja tuje ali tujih sluzb , ki je ali so redno prisluskovali slovenskim pogajalcem v primeru dolocitve meje s Croatio . Mi javno vemo samo za prisluh dvema slov . diplomatoma ali usluzbencema ,ki sta se nekaj cisto tako na splosno menila o tem primeru , toda to je bilo za sosede dovolj ,da so ves primer skusali utopiti kar v jadranskem morju . K sreci jim ni uspelo . TODA , tu se pojavlja se veliko hujsa nocna mora vsakega politika neke drzave ,posebno Slovenije v tem primeru . Katera , ali koliko drzav prisluskuje Sloveniji ,njenim politikom ,diplomatom , firmam , vsem strukturam ,ki odlocajo o gospodarskih nacrtih , prakticno vsej administraciji cele drzave ? Koliko je tega prisluskovanja in v katerih segmentih ? Ali temu prisluskovanju pripomorejo tudi v drzavo poslani agenti ,ali k temu pripomore peta kolona , ki deluje od znotraj drzave ze od odcepitve Slovenije ? In za kater e drzave delajo ..........vse to so vprasanja , ki jih v casu obstajanja drzave slovenije nisem zasledil . Ali je drzava sposobna nadzorovati ter braniti svoj teritorij , svojo identiteto in svojo suverenost ,brez da bi bi bila kar naprej izsiljevana s strani neke drzave , kot vidim je to kar naprej juzna soseda , ki v kamere brezsramno ponavlja ,da smo prijatelji , toda ko se gre za interese in pridobitev necesa ,kar ni njeno ,postane zelo neugodna inkaj nic prijateljska . Slovenec se mora enkrat nauciti , da samo cisti in poravnani racuni predstavljajo podlago za normalno sozitje sosedov . Za prijateljstvo je potrebno veliko vec od blebetanja pred kamerami in cedenja sline kot to pocno vrli sosedi .
1model
28. 06. 2020 12.11
-8