Tujina

Šef Ryanaira želi sestreliti nepooblaščene drone

Bruselj, 02. 10. 2025 09.03 | Posodobljeno pred 2 urama

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary je ostro kritiziral EU, ker ni zaščitila evropskih letališč, in dejal, da bi morali sestreliti nepooblaščene drone, ki motijo zračni promet. Dejal je, da ne zaupa evropskim voditeljem in da bi Ursula von der Leyen morala odstopiti.

Droni nad danskimi letališči (fotografija je simbolična)
Droni nad danskimi letališči (fotografija je simbolična) FOTO: AP

Evropski voditelji naj bi na neformalnem srečanju Evropskega sveta v Københavnu razpravljali o uvedbi "zidu za drone" v upanju, da bi preprečili vdore, ki jih pošiljajo zlonamerni akterji, navaja Politico.

"Zakaj ne sestrelimo teh dronov?" je izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary dejal v intervjuju za Politico, ko so ga vprašali o nedavnih vdorih na evropskih letališčih. Vprašal se je, zakaj se to ne dogaja, "če rusko vojaško letalo preleti zračni prostor Nata"

"Naše delovanje je bilo pred tremi tedni moteno, ko so droni preleteli Poljsko in so bila poljska letališča zaprta štiri ure," je dejal izvršni direktor Ryanaira, pri čemer se je skliceval na incident, ki ga pripisujejo Rusiji. Dodal je, da so bila prejšnji teden danska letališča zaprta približno dve uri, pri čemer je imel v mislih vdore na letališča v Københavnu in Aalborgu, za katera lokalne oblasti še niso odkrile storilca. "To je moteče in pozivamo k ukrepanju," je dodal.

O'Leary: Ne zaupam evropskim voditeljem, ki sedijo in pijejo čaj ter jedo piškote

Kljub novi nujnosti zaščite evropskih letališč O'Leary meni, da zid pred droni nima nobenega učinka: "Mislite, da Rusi dejansko ne morejo izstreliti brezpilotnega letala iz Poljske?"

Komisar za obrambo Andrius Kubilius je pobudo postavil v središče Eastern Flank Watch, obrambnega načrta med državami EU na vzhodni strani, s katerim naj bi zaščitili celotno celino pred naraščajočimi varnostnimi grožnjami.

Šef nizkocenovne letalske družbe je izrazil tudi skepticizem glede načrtov in verodostojnosti voditeljev in vlad EU, ki razpravljajo o obrambni pobudi. "Ne zaupam evropskim voditeljem, ki sedijo in pijejo čaj ter jedo piškote," je dejal. "Če ne morete zaščititi niti preletov nad Francijo, kakšno možnost imamo, da nas oni zaščitijo pred Rusijo?" je dodal v zvezi z odpovedjo poti nad Francijo med stavkami kontrolorjev zračnega prometa v državi. "Ne zaupam von der Leyen. Neuporabna je in bi morala odstopiti," je dejal O'Leary.

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

patogen
02. 10. 2025 11.26
Sem mislil, da to že počnejo. In se čudil, da Nato nima obrambe pred njimi. Sedaj vidim, da jih gledajo iz tal in se jezijo.
petb
02. 10. 2025 11.25
Rusi drone izstreljujejo z mednarodne vesoljske postaje in satelitov. Pa nihče ne pošlje gor inšpektorje, ki bi to preverili. Bojijo se, da ne bi imeli s čim priti nazaj dol.
Quercus
02. 10. 2025 11.17
+1
Če bi Rusi res imeli tako vsemogočne drone, ki jih ni mogoče sestreliti, ki se jih ne zazna na radarju, se jih ne more izslediti od kod vzletajo in kam pristajajo in ki samozavestno ponoči utripajo z lučmi, potem bi Ukrajini sedaj že zelo trda predla. Se vam ne zdi?
jutri_pa_res
02. 10. 2025 11.13
+1
Za sestreliti te počasi in relativno nizko leteče drone pa res ne potrebuješ neke visoke tehnike. Lahko letališkim varnostnikom in policajem razdelijo lovske šibrovke in jih bodo sklatili za zabavo. Ali pa sklenejo pogodbe z okoliškimi lovci, ki bodo na poziv z veseljem podežurali po okolici in malo preizkusili svoje bokarice, mogoče za kako manjšo nagrado za vsak sestreljeni dron. Tudi če se slučajno šali kakšen civil, vsakdo ve, da je v okolici letališč stroga prepoved dronanja...
Yon Dan
02. 10. 2025 11.08
+1
Sestreliti je potrebno vse avijone, ki nas zastrupljajo z chemtrailsi.
Zanesenjak
02. 10. 2025 11.02
+2
V Rusiji imajo vsake par dni, če ne pogosteje, zaprta letališča. Pač, množice dronov se ne da kar non stop sestreljevati in imeti vsakega pod nadzorom. To je enostavno nemogoče. Tip ima letalsko družbo čez, pa se gre, verjetno z namenom, neko politično igro.
Quercus
02. 10. 2025 11.08
Ja, ampak Rusi kljub temu veliko večino Ukrajinskih dronov sestrelijo, tako kot Ukrajinci sestrelijo večino Ruskih. Evropske države pa očitno ne morejo ali nočejo sestreliti niti enega samega?
ulebule
02. 10. 2025 10.58
sej nem zakaj jih ne sestrelijo?
Capri
02. 10. 2025 11.05
+2
Bolfenk2
02. 10. 2025 10.58
+3
Vsi ti droni nad EU letališči so delo nadebudnih najstnikov, ki se delajo malo norca iz Nata in EU komisije. Vojne proti Rusiji pa Nato in EU komisija res ne moreta dobiti. Glede tega ima ra direktor prav. Zato nujno potrebujemo na oblasti voditelje, ki bodo odpravili sankcije in ponovno pričeli gospodarsko sodelovati z Rusijo. To je najboljša garancija za mir v EU. Ti rusofobni ljubitelji Zelenkota in vojne morajo z oblasti čim prej, dokler ne bo prepozno.
Quercus
02. 10. 2025 11.15
Ne bodi smešen. Od kje naj bi najstniki dobili tako vsemogočne drone, ki jih niti radar ne zazna, niti se jih ne da sestreliti ali jim slediti do izvora? Celo države članice NATO-a niso tako zelo nesposobne, da bi ostale nemočne proti tehnologiji nadobudnih najstnikov. Ti droni so pač nekaj povsem drugega. Kaj in od koga pa so, o tem lahko za zdaj samo ugibamo.
Capri
02. 10. 2025 10.57
+1
Pa naj jih sestrelijo, pa naj dokažejo da so Rusi. Problem rešen. Ampak očitno jih ne morejo, ker bi jih drugače že, podobna zgodba kot lani konec leta v ZDA, v Nemčiji in tudi na Kitajskem. Ne vedo ali so droni ali kaj drugega. Če so res Rusi, če je to ruska tehnologija, se lahko vsi začnemo rusko učit.
JanezNovakJohn
02. 10. 2025 10.31
+7
Ne znajo niti premik ure urediti. Znajo pa pobirati denar in ga dajati orožarjem.
SpamEx
02. 10. 2025 10.44
+1
JanezNovakJohn
02. 10. 2025 10.30
+6
Je približno tako.
JApajaDAja
02. 10. 2025 10.29
+10
nekdo,ki je rekel bobu bob! von der ursula ni samo nesposobna, je tudi zelo nevarna in škodljiva za eu-skupaj z vsemi, ki ji prikimavajo!
PARTIZAN PEPE
02. 10. 2025 10.15
+10
Rusi nimajo nič z droni...oprane glave hujskajo naprej Eu da so za vse krivi Rusi...bolano do konca...Putin res zasluži nobelovo za mir glede na pravociranje teh norcev
slayer2
02. 10. 2025 10.13
+11
Bravo,dol z laj...dro!!!
JokatPejt
02. 10. 2025 10.02
+11
Se strinjan… EU zna samo lapat naredijo pa nic… ta vještica pa nas itak pelje v propad
Stauffenberg
02. 10. 2025 10.01
+13
Dejal je, da ne zaupa evropskim voditeljem in da bi Ursula von der Leyen morala odstopiti.-----S tem stavkom se popolnoma strinjam.
aljoteam
02. 10. 2025 09.56
+0
Se en paranoični rusofob, ki povsod vidi samo ruse. Povsem opran.
SpamEx
02. 10. 2025 10.44
+1
gre se zato da se zapirajo letališča po evropi zaradi dronov neglede na to čigavi so. ali se ti zdi to normalno stanje?
Fery Zaka
02. 10. 2025 09.53
+5
Čas bi bil, da rečemo bobu bob. Oz. da rečejo taki, ki se jih sliši. Kapo dol za zadnja stavka. Staro bi morali že zdavnaj odstaviti. Pelje Evropo v propad.
SpamEx
02. 10. 2025 09.51
+10
Se strinjamo glede Ursule von der Leyen. Nesposobna ženska
rdeča petokraka
02. 10. 2025 09.39
+12
Direktor ima prav, sestreliti drone. Še posebno prav ima pa glede Uršule.