Tujina

Slovenija lani z največjim padcem vrednosti kmetijske proizvodnje v EU

Luxembourg, 16. 11. 2020 14.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Vrednost celotne kmetijske proizvodnje v EU je lani znašala 418 milijard evrov, kar je po izračunih evropskega statističnega urada Eurostat 2,4 odstotka več kot leto prej. Vrednost se je povečala v večini članic Unije, največji padec pa so statistiki zabeležili v Sloveniji, kjer je bil padec v primerjavi z letom 2018 3,3-odstoten.

V treh četrtinah držav EU se je vrednost kmetijske proizvodnje lani v primerjavi z letom 2018 povečala. Največjo rast sta zabeležili Latvija (+21,1 odstotka) in Estonija (+16,1 odstotka). Na drugi strani je poleg Slovenije največji padec zabeležila še Slovaška z 2,4 odstotka. 

Med članicami EU je bila kmetijska proizvodnja največja v Franciji, kjer je lani znašala 77 milijard evrov ali 18 odstotkov celotne vrednosti kmetijske proizvodnje EU. Sledijo Nemčija (58,2 milijarde evrov kmetijske proizvodnje ali 14 odstotkov evropske kmetijske proizvodnje), Italija (57,8 milijarde evrov), Španija (51,7 milijarde evrov), Nizozemska (29,1 milijarde evrov), Poljska (26,4 milijarde evrov) in Romunija (19 milijard evrov).

Kmetijstvo

Med državami z najobsežnejšo kmetijsko proizvodnjo v Uniji se je lani ta še dodatno okrepila v Nemčiji (+10,6 odstotka), malenkost pa se je zmanjšala v Franciji (–1,6 odstotka), Italiji (–1,2 odstotka) in Španiji (–0,9 odstotka).

Vrednost pridelka se je v EU lani povečala za 1,8 odstotka, obseg pridelka za 2,2 odstotka, cene pa so padle za 0,3 odstotka, še navaja Eurostat. Vrednost vzrejenih živali se je medtem okrepila za 3,6 odstotka, cene živine so zrasle za 3,5 odstotka, obseg vzreje pa je ostal na približno enaki ravni.

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nikhrast
16. 11. 2020 18.47
-4
Pa ne biti obsedeni s to domačo pridelovalo hrane, stalno beremo članke kako folk goljufuje.
Generacija56
16. 11. 2020 16.38
+5
Nekaj vam mora biti jasano, SLOVENČEKI, TEPČKI! Če Slovenec ne bo podpiral slovenske pridelave hrane in se bo podrejal globalnim trendom, OKOLI HRANE, kjer imajo druge države MILIJONE HEKTARJEV ZEMLJE, cene temu primerne, potem pojdite k kmetu, ki ga poznate in mu ponudite denar ZA TRUGO!!!! Poseben povdarek bi dal na GMO... Tehnologije iz ZDA, kjer se meso klorira... Doseže fantastične donose, če se uporabi pesticide, ki vam ubijajo testosteron, da ne veste več, ali ste dedci, ali babe...., POTEM VAM NI VEČ POMOČI! Vzgojite si doma dr. Housa, da vas bo zdravil.... Mene vas je sram... Jaz kupujem naravne izdelke IZKLJUČNO NA TRŽNICAH! OD SLOVENSKIH PRIDELOVALCEV, za katere poznam, kako garajo za svoj pridelek... Sedaj se je zelo zaostrilo, morajo imeti dokumentacijo, a sem vedno tam, ko pridejo...
nikhrast
16. 11. 2020 17.57
-5
Pa imaš cajt hoditi na tržnice? Mi gremo v bio trgovine, teh je zdaj kar precej, še Walmart ima polno bio zelenjave in sadja, samo dražje pe je.
Generacija56
16. 11. 2020 18.05
+6
A misliš, industrijske "bio" hrane? Ki dobi certifikat, ker ga je podelila neka trgovska veriga, ki je želela povečati prodajo? Hahahahaha... Bio GMO? Hahahahaha... Ker pogine vsak škodljivec, ki se povzpne na "bio" rastlino? To, kar se dogaja danes, je parodija.
User768643
16. 11. 2020 18.06
-3
Meni se zdi, da že kar dosti ljudi uživa meso, ki ubija testosteron. Npr. Lukec s prijatelji, pa petkovi kolesarji... In verjamem, da bi vsi kupovali hrano pri lokalnih kmetih, če bi imeli denar. Zdaj pa kupujejo v diskontnih trgovinah. Kmetje bi tudi lahko malo nasproti stopili tem kupcem. Ni jim treba vsako leto zaslužiti za nov 100k+ EUR traktor.
Generacija56
16. 11. 2020 18.13
+1
Skrajno nikjer, še vedno nikjer... V okvirju Marshallovega načrta Evropi, so države, ki so danes vojaško zasedene, dobile iz ZDA žito, škropljeno z DDT... To, kar počne ta pesticid, so vedeli že takrat, zato je šel v vojaške rezerve. "Osrečil" je milijone v Evropi, ki še danes ne vedo, kaj čemu služi, zato.... Preden kaj kupim, se pozanimam in nato tudi preizkusim, skozi izdelek, KAJ KUPIM... Ni meso krivo... Meso je užival človek skozi stoletja, bil dedec. Danes so nekateri zmedeni iz popolnoma drugih vzrokov...
Generacija56
16. 11. 2020 18.14
+3
Ah, da, ugani, katere države imajo danes težave z EU? Tiste, ki "pomoči" niso bile deležne...
rolicapapirja
16. 11. 2020 15.49
+6
Tako je tole v Sloveniji, kjer je kmet ničvreden. Se naseli mestna raja na vas in potem je cesta umazana, živali so glasne, gnojevka smrdi... Najboljša zemljišča se pozidajo.Pritiski so vse večji. Odkupne cene pa takšne, da bi se zjokal... Lastna cena je višja od odkupne, kmetje gredo v minus. Saj ni čudno potem, da se dnevno zapre par kmetij. Če vzamemo za primer govejo meso, kmet za bika, ki ga 2 leti pita in redi, torej mora zanj zagotoviti življenjski prostor ter predvsem krmo. Zanj dobi okoli 1200-1300€. Če je bikca kupil pri 6 mesecih je zanj odštel 700-800€. Torej je še 500€ v zraku. Za teh 500€ je potrebno zagotoviti za 1,5 leta prostor, pridelati krmo navsezadnje pa mora kmet nekaj tudi zaslužit, da lahko preživi svojo družino. Z zdajšnjimi odkupnimi cenami je samo životarjenje, tako pri mesu kot pri poljedelstvu. Za kg mesa dobi kmet povprečno med 3-3.20€. Vemo pa koliko pride KG govedine v trgovini. Največ dobijo pri tem trgovci za najmanj dela. Nekaj dela imajo še mesarji, najmanj pa trgovci. Kmet dobi 3€ trgovec pa prodaja kg mesa za 10€. Ali je to normalno? Kmet za 2 leti dela, trgovec pa za max 2 tedna dela... In tako bo, dokler ne bodo stopili na prste trgovcem, ki izkoriščajo kmete. Nacionalni interes bi moral biti zagotoviti hrano domačega porekla. Trgovci so goljufi, prodajajo meso z oznako slovensko, samo meso je bilo samo zapakirano pri nas. Dokler nebo nekdo stopil na prste tem lumpom bo kmetjstvo samo životarjenje stopnja samooskrbe pa vedno manjša.
FailNation
16. 11. 2020 16.18
+4
rolica za nas kmete se ljudje ne sekirajo, ker vedo da hofer in lidl ima vse na polici, pa KAKOVOST IZ SLOVENIJE :D Dokler kmetje se ne upremo trgovinskemu lobiju ne bo nič drugače, samo delo in skrbi.
ne rabimo predsednika
16. 11. 2020 17.42
+1
rolica se strinjam, dobro si to napisal. ampak verjetno ker se s tem ukvarjaš veš kako je pa to npr. v Avstriji , Italiji ?
Rookoko
16. 11. 2020 15.43
+4
Raje prodajajo zemljišča trgovcem in polnijo svoje žepe, kot da bi investirali v kmetijstvo na dolgi rok. V zaporu bodo ob kruhu in vodi.
rolicapapirja
16. 11. 2020 15.52
+2
Vsak dan se zapre oz propade par kmetij, ker ni več izhoda. Izvoli pa ti investiraj v kmetijstvo na dolgi rok pa, da te vidim kako dolgo boš zdržal.
Rookoko
16. 11. 2020 15.55
+5
rolicapapirja
16. 11. 2020 16.00
+2
Lepo od tebe. Samo ta propaganda lokalnega kmetijstva nas nebo rešila. Odvisni smo od velikih trgovcev, prav tako je treba zagotoviti varno, kvalitetno in dostopno hrano za vso prebivalstvo. Glej, sam doma pridelam 800-900 litrov mleka vsak dan. Sedaj pa mi povej, kako naj to količino prodam na domu?
Rookoko
16. 11. 2020 16.09
+2
Ne poznam ne branže ne trga, zato ti na to ne morem odgovoriti. To je verjetno delo ministrstva... Se pa pogostokrat vprašam od kje mleko-hrana v vrtcih in šolah... restavracijah...
pravisprehajalec
16. 11. 2020 15.33
-4
Uničenje Kmeta, kot razrednega sovražnika, je eden poglavitnih ciljev, ki si ga je zadala slovenska Levica v svojem revolucionarnem programu spreminjanja slovenskega naroda, pred 80 leti...
Rookoko
16. 11. 2020 15.44
+3
Vsi so krivi, ker ne znajo voditi skupne politike... Kazanje s prstom na en pol ni rešitev in je samo znak zaplankanosti.
estejci
16. 11. 2020 15.31
+5
Boljše bo tedaj ko bodo vlada uvoz omejila... Ne pa da sedaj iz Madžarske vozijo žito ker je cenej....
rolicapapirja
16. 11. 2020 15.52
+5
Točno to. Naše kmetijstvo ne more biti konkurenčno npr. pri poljedelstvu Madžarski. Splača se samo na količini. Enako mehanizacijo rabiš ali imaš 1ha žita ali 10, 100 ali 1000... Samo pri 1000ha boš imel veliko večji zaslužek, saj bo strošek na enoto proizvodnje nižji. To pa se lahko greš samo če imaš površine, ki jih pa pri nas ni. Edina rešitev za nas je omejitev uvoza in poštene odkupne cene, ne pa da domači trgovci služijo na plečih kmetov...
hom
16. 11. 2020 15.05
+10
kdo je ze bil lani minister za kmetijstvo in pod katero vlado????
c00kies
16. 11. 2020 15.03
-2
Če pa more imeti vsaki kmet vsaj za 500.000 € traktor sicer ni pravi kmet, pa če ima hlev in kravo noter ali pa ne.
rolicapapirja
16. 11. 2020 15.35
+3
No pa mi povej, koliko je v SLO traktorjev za 500.000€. Jih preštejema na prste dveh rok...
flexi22
16. 11. 2020 15.40
+2
ima ga zato ker ga nuca saj tudi firme podjetja kupujejo stroje,prevozniki kamjone to zato ,ker jih nucajo naj bol dragocen pa je čas . povsod je treba čim hitreje pa čim več naredit
rolicapapirja
16. 11. 2020 15.56
+3
flexi22 se popolnoma strinjam. Samo nekateri ne razumejo. So še v socializmu, kmet ne sme imeti več kot 10ha in nobene mehanizacije. Naj dela na roke... Časi so drugačni, na kmetih je polno zaposlena navadno 1 oseba, ki mora poskrbeti za vse. Včasih si na vasi takoj dobil 20 ljudi za delo. Probaj sedaj to narediti. Obirati traktorje in mehanizacijo je skrajno nezrelo in samo kaže slabo poznavanje oz popolno nepoznavanje razmer v kmetijstvu.
Sašo 45454
16. 11. 2020 14.58
-1
...seveda,če pa vozijo iz njiv v boiplinarne
KraljKafana
16. 11. 2020 14.35
+3
Srbi imajo najhitrejše traktorje. Testirano v Kninu leta 1995 hahahahha
janez Kovač 1
16. 11. 2020 14.35
+12
Mi bomo raje pozidali vse kmetijske površine in žrli beton če pride do prehrambene krize!
Nikdar več
16. 11. 2020 14.28
+11
Traktorjev na 1 prebivalca pa imamo največ v Evropi. Oz. svetu. Če ne verjamete, preverite.
VAREN
16. 11. 2020 14.37
+1
Seveda saj dobijo subvencije še kmetje ki majo 3 krave v štali. Vsi pa delajo še drugje. Popoldne so pa kmetje.
ribic2
16. 11. 2020 15.18
+2
dokler nisi sprobal preživet sebe s kmetijstvom ne moreš govorit o tem. Kmetijstvo je zelo nizko profitabilna panoga, ki je podvržena zelo velikim rizikom. Če maš srečo še kaj potegneš iz tega, če ne je pa zguba. kmetje morajo kravam futrat ureo (umetni gnoj) če hočejo da bodo dosegli kriterije za vsebnost suhe snovi, beljakovin in maščobe v mleku. Drugače ne gre, ker so v nasprotnem primeru v zgubi. Kdor oče delat kolko tolko po naravnih načelih je v zgubi. Da ne govorimo da kmet nima dopusta. Ne moreš kar enmu delavcu pustit vso živino ali pa dela na polju (razen če si tako velik da imaš zaposlene)
rolicapapirja
16. 11. 2020 15.32
+2
Ja poglejte pa kaki so tile traktorji in koliko so stari... VAREN: bodi raje tiho, bi te rad videl, če bi se po šihtu še zajebaval z kmetijstvom, če bi bilo tako lahko in rožnato. Ravno take male kmetije skrbijo, da so robovi in bregi spucani in da se ne vse zaraste. Če je tako ensotavno kmetovat kar izvoli, se v SLO zapre dnevno par kmetij pa lahko ti na eni delaš da e vidiimo.
rolicapapirja
16. 11. 2020 16.05
+2
ribic2: se strinjam z tvojim komentarjem, samo kje si pa pobral tisto za UREO? Dosežem vse kriterije torej beljakovine in mašobo (ki sta suha snov v mleku v največjem %) brez UREE. Res jo nekateri dodajajo, ampak zelo malo. UREA je pač čista beljakovina, samo v Sloveniji še vedno izredno malo v uporabi, saj je relativno draga oblika beljakovinske krme. Zato se je v praksi ne uporablja skoraj nič, so za beljakovinski del obroka bolj razna žita, žitni otrobi in razne tropine npr sončnične ali sojine.
VAREN
16. 11. 2020 14.25
+14
Dokler bomo imeli tako neumne vlade bo še slabše.