Tujina

Bodo varnostna jamstva za Ukrajino podobna kolektivni obrambi Nata?

London, 19. 08. 2025 13.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Britanski premier Keir Starmer in francoski predsednik Emmanuel Macron sta gostila novo virtualno srečanje zaveznic Ukrajine v okviru t. i. koalicije voljnih. Na srečanju so prisotne seznanili z izidom ponedeljkovih pogovorov v Beli hiši, razpravljali pa so tudi o nadaljnjih korakih za končanje vojne v Ukrajini. Videokonferenco so imele tudi članice EU, predsednik Evropskega sveta Antonio Costa se je zavzel za varnostna jamstva za Ukrajino, podobna kolektivni obrambi zveze Nato.

"Po treh letih in pol vojne se krepijo diplomatska prizadevanja in pogovori o zagotavljanju varnostnih jamstev Ukrajini," je na novinarski konferenci po videokonferenci članic EU povedal Antonio Costa in izpostavil pomen sodelovanja ZDA pri jamstvih. Pri tem se je znova zavzel za jamstva, podobna kolektivni obrambi zveze Nato.

Predsednik Evropskega sveta Antonio Costa
Predsednik Evropskega sveta Antonio Costa FOTO: AP

Vojna v Ukrajini po njegovih besedah ostaja na vrhu agende voditeljev EU. "Naša glavna prednostna naloga mora biti ustavitev ubijanja. Ali to imenujemo prekinitev ognja ali premirje, je sekundarnega pomena," je nadaljeval in se zavzel za ohranitev pritiska na Rusijo.

Po videokonferenci je Costa opravil pogovor z ukrajinskim predsednikom Volodimirjem Zelenskim. Med klicem je poudaril enotnost EU, njeno neomajno podporo Ukrajini in zavezanost k ohranjanju pritiska na Rusijo. "Skupaj s predsednikom Zelenskim in ZDA bomo pripravili naslednje korake za dosego pravičnega in trajnega miru," je poudaril.

Kallasova: Jamstva morajo biti dovolj močna, da odvrnejo Rusijo od ponovnega napada

Tudi visoka zunanjepolitična predstavnica EU Kaja Kallas je menila, da morajo biti varnostna jamstva za Ukrajino dovolj močna in verodostojna, da odvrnejo Rusijo od ponovnega napada, saj da Putinu ni mogoče zaupati.

EU bo prispevala k tem varnostnim jamstvom, zlasti z usposabljanjem ukrajinskih vojakov ter krepitvijo ukrajinskih oboroženih sil in obrambne industrije, je poudarila.

Evropska unija hkrati pripravlja nov, 19. sveženj sankcij proti Moskvi, ki naj bi bil pripravljen do naslednjega meseca, je še dejala Kallasova in dodala, da bodo o teh vprašanjih govorili tudi na neformalnem srečanju zunanjih in obrambnih ministrov EU konec prihodnjega tedna.

Kako formalizirati varnostna jamstva?

Poleg videokonference članic EU je danes potekalo tudi novo virtualno srečanje zaveznic Ukrajine v okviru t. i. koalicije voljnih, ki sta ga gostila britanski premier Keir Starmer in francoski predsednik Emmanuel Macron, sodelovalo pa je okoli 30 zaveznic.

Starmer je na srečanju predstavil nadaljnje korake za članice koalicije voljnih glede formalizacije varnostnih jamstev. Po poročanju britanskega BBC-ja so razpravljali tudi o morebitnih novih sankcijah proti Rusiji, če ruski predsednik Vladimir Putin ne bo pokazal pripravljenosti na končanje vojne v Ukrajini.

Starmer in Macron na videoklicu.
Starmer in Macron na videoklicu. FOTO: Profimedia

Pred tem je francoski predsednik v današnjem intervjuju za francosko medijsko mrežo TF1 posvaril pred mirovnim dogovorom, ki ne bi bil podprt s trdnimi varnostnimi jamstvi. Prepričan je, da morajo jamstva vključevati močno in dobro opremljeno ukrajinsko vojsko, pri njih pa da bi morale sodelovati tudi sile zaveznic. Te ne bi delovale na fronti, bi pa zagotavljale zračno, morsko in kopensko pomoč kot signal, da je trajen mir v Ukrajini tudi skupni evropski cilj, je dodal Macron.

Sodelovanje evropskih držav in ZDA

Srečanje koalicije voljnih je sledilo ponedeljkovim pogovorom več evropskih voditeljev, ukrajinskega predsednika  Zelenskega in predsednika ZDA Donalda Trumpa v Beli hiši. Slednji je po pogovorih povedal, da so z evropskimi voditelji in Zelenskim govorili o varnostnih jamstvih za Ukrajino, ki bi jih zagotovile različne evropske države ob usklajevanju z ZDA.

Zelenski je medtem v ponedeljek pojasnil, da bodo zahodne zaveznice Kijeva v desetih dneh formalizirale varnostna jamstva za Ukrajino, da bi preprečili nove ruske napade v primeru mirovnega sporazuma z Moskvo. Danes pa je ukrajinski predsednik na omrežju X ponovil, da so bili pogovori v Washingtonu "pomemben korak h končanju vojne" in zagotavljanju varnostnih jamstev.

"Že delamo na konkretni vsebini varnostnih jamstev," je nadaljeval in dodal, da voditelji danes nadaljujejo s koordiniranjem in pogovori.

KOMENTARJI (224)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

anatomija
19. 08. 2025 21.51
-5
Marsikaj sem že videl v življenju , ampak normalnega rusa pa še ne
MathewM
19. 08. 2025 21.58
+5
seveda, če sam nisi normaln, se ti vse zdi na glavo postavljeno.
M E G A
20. 08. 2025 08.39
-5
rusi so v večini nerazgledani živali...tko pač je..pol jih še asfalta nima do doma .....
modelx
20. 08. 2025 10.15
+0
a zda pa imajo povsod asfalt? železnic še od časov kavbojcevinindijancev niso obnovilil. tiri jim skačejo 1 meter visoko, ko se pelje tovorni vlak.
M E G A
20. 08. 2025 13.06
-1
kdo kaj omenjal zda? zda so druga stran rehardiranga kovanca.... model to je tko ko čez holoba kdo piše takoj janšata omenjajo.... :-) enim je nemogoče si predstavljat da ne maraš obeh strani...ovčke
Lion91
19. 08. 2025 21.32
+4
Zakaj ima Trump dosti te vojne. Ker se v ozadju dogaja tole: "Indija in Kitajska bosta znova vzpostavili letalske povezave in okrepili gospodarske odnose." Seveda ga to bolj skrbi, kot Ukrajinci in Rusi.
MathewM
19. 08. 2025 21.53
+2
Seveda, saj so jasno povedali, da je njihov fokus Pacifik.
MathewM
19. 08. 2025 21.19
+3
Katere pravljice eni tule sanjajo. Pa kaka zagotovila nekaj. Saj sami omenjajo sporazum iz Budimpešte. Torej zakaj se danes EU ali NATO vojska ne spravi na fronto in pomaga Ukraini? Zakaj že danes ne sprejme Ukraine pod skupno obrambno cono, tako kot je 24.2.2022 RF naredila z Luhansk in Donetsk? Mehanizme imajo, kaj jih ustavlja? (naj namignem: RS ima okoli 1.500 bojno pripravljanih vojakov, od teh večina vojne sploh videla ni) A nov kos papirja bo kaj več vreden? Dopovejte si že, zahod za eno Ukraino ni pripravljen resno žrtvovati, sploh pa ne življenj.
Pauperes Commilitones
19. 08. 2025 21.16
+5
Zmaga Ukrajini kaj to pomeni 1000 : 19 ? Ti mi razloži. Ne razumem. Kje so vojaki ? Ukrajina bi jih morala vrniti vsaj 3000.
anatomija
19. 08. 2025 21.49
-5
Rusija mrtvih ne pobira razen kadar je nujno , da ni potrebno plačati odškodnine
MathewM
19. 08. 2025 21.55
+3
anatomija: saj zato naj bi jih pa Ukraina, kajne? Oni so menda človekoljubi in pobirajo mrtve, da bi jih kasneje izročili Ruskim družinam? Ali hočeš reči, da jih samo preštejejo (glede na to, kako natančno vedo za Ruske žrtve) in pustijo gniti?
MathewM
19. 08. 2025 21.57
+2
anatomija: glede na razmerje pri izmenjavi, bi bilo logično sklepati, da Ukraina svojih ne pobira. In to iz razloga, ki ga navajaš, zato nazadnje svojih sploh na izmenjavo niso prišli iskat.
Pauperes Commilitones
19. 08. 2025 21.07
+1
Kako so zgledali na obisku pri Trumpu ? Zelensky se je na veliko smejal, Rutte se smejal, Von der Leynova je imela tisti kislo prisiljeni nasmeh, Macron se je delal Francoza, Melonijeva je obračala oči, Merz se je nekaj silil in šopiril, Starmer tipičen Anglež onega Finca so nekje po poti pobrali, da je povedal koliko meje imajo z Rusi, skratka malo so šli čez lužo na izlet. V Ameriko so se napotili, kot divji konji, ampak jih je Trump hitro ujahal. Upam, da so si v Washingtonu vsaj magnetek za na hladilnik kupili.
anatomija
19. 08. 2025 20.55
-3
Rusija je za vsakega ubitega vojaka zavzela 0,038 kvadratnega kilometra.
MathewM
19. 08. 2025 21.22
+3
anatomija: seveda, zato pa je ravno danes bila izmenjava 1000 ukrainskih mrtvih vojakov za 19 ruskih. Zadnjič je bilo razmerje podobno. Pravljičarji ste eni, res.
anatomija
19. 08. 2025 20.54
-1
Zahvaljujoč Putinovi neverjetni zunanji politiki bomo vedno imeli polne hladilnike! je dejal Direktor mrtvašnice v Rostovu
anatomija
19. 08. 2025 20.53
-4
Vsi vemo , da so se slovani razširili iz ozemlja današnje Ukrajine, Na Zahod do Slovenije na sever do Poljske na vzhod v sedanjo Rusijo . In to kar vidimo sedaj ko Rusi ubijajo ljudi v Ukrajini , to je enako kot bi otrok ubijal svojo mamo
sinjebradec
19. 08. 2025 20.38
+0
drugače je pa trumpi pokazal zelembaču zemljevid kolk mu bo ostalo od države!
Sixten Malmerfelt
19. 08. 2025 20.28
+1
Kaj pa 1000 trupel ukraincev za menjavo???
Sixten Malmerfelt
19. 08. 2025 20.14
+1
Še kakšen mesec in bo zmanjkalo ukrajinskih vojakov za na fronto!
Sixten Malmerfelt
19. 08. 2025 20.11
-1
he,he, bedarije pišete, 2300 ur čenč!
Kimberley Echo
19. 08. 2025 20.11
-1
Po podatkih ameriške imigracijske službe so prve ukrajinske imigrante že poslali domov, lahko pa se zgodi, da bo kmalu na vrsti še nekaj več kot 120K le-teh.
Con-vid 1984
19. 08. 2025 20.06
+0
Slava......Belorusiji!
sinjebradec
19. 08. 2025 19.07
+4
a ste opazili da so največji frendi ukrijev ki so stopili na stran dolfeta ravno države ki so obilno ali delno sodelovale z nemčijo med 39-45 !
BBcc
19. 08. 2025 19.13
-1
Na žalost se zgodovina obrača. Tudi to smo doživeli.
anatomija
19. 08. 2025 20.52
+0
to ti o Rusiji ki je podpisala pakt z Nemčijo in naciste oskrbovala z rudninami in nafto
Lion91
19. 08. 2025 21.12
-1
anatomija napisal je "največji frendi ukrijev" Ali so to po tvoje Rusi? Verjetno je mislil na Fince.
Zmaga Ukrajini..
19. 08. 2025 19.04
-7
Ne glede na tole patetično kruljenje in cviljenje russofilićev,... zgodovina gre svojo pot. In ve se, da okupator ne more zmagati. Sploh pa je putler gospodarsko na dnu. Če se ni z donaltom dogovoril, da mu bo dal kakšen trinkgeld, bo "kmalu" zaključil s tridnevno specijalno vojno operacijo. Ekonomija bo njegova streznitev. Do takrat bomo pa pač še nekaj časa morali potrpeti z russofilskimi vojnimi hujskaći, ki zagovarjajo najhujšega zločinca po koncu WW2.
sinjebradec
19. 08. 2025 19.10
+9
zakaj si sramotno pobegnila in pustila rojake na cedilu da cepajo kot popipsane muhe?
BBcc
19. 08. 2025 19.11
+4
Sixten Malmerfelt
19. 08. 2025 20.12
+3
mama ti je rusofilič, ukrajinski študent jokica!
sinjebradec
19. 08. 2025 18.55
+10
ne pozabit proti rusiji se bori 32 članic nata!in kaj so dosegli ?izgubo 1/3 UA !
BBcc
19. 08. 2025 18.58
-9
Proti Ukrajini. S koreja, Kitajska, Iran in prostale države vzhodnega bloka. Ne pozabit.
sinjebradec
19. 08. 2025 19.04
+2
a sem rekel da tiho bodi če se ne razumeš v zadeve?
Zmaga Ukrajini..
19. 08. 2025 19.05
-7
hahahahaha,... lej jo brihto russofilsko.... Samo vprašanjce - koliko NATO vojakov pa je že umrlo?
BBcc
19. 08. 2025 19.09
+1
sinjebradec
19. 08. 2025 19.12
+5
milijone ton nato orožja je končalo v jeklarni magnitogorsk !prvič v zgodovini da jim ne manjka surovin za reciklažo!milijarde $ ki so ga prispevale nato države je končalo na privat računih zelenkota &co!
Kimberley Echo
19. 08. 2025 19.19
+3
BBC, pišeš oslarije. Severnokorejci so sodelovali v Kurski oblasti t.j. v Rusiji in ne v UA, Kitajska je z vojaškega stališča nevtralna, Iran je dal nekaj brepilotnikov, ki so jih Rusi predelali in močno izboljšali. Vzhodni blok ne obstaja, obstaja pa BRICS, ki pa je org., ki se prvenstveno ukvarja z ekonomijo. Torej, bije se vojna 32 proti 1 in ta 1 zmaguje. Aja, pa ne pozabit tega, da je Rusija že zmagala 3 mesece po začetku spopada. S svojimi komentarji vedno znova brcaš v temo.
Sixten Malmerfelt
19. 08. 2025 20.21
-2
Najmanj 100 nato vojakov, ti si pa kar zatiskaj učeca!
BBcc
19. 08. 2025 20.54
+2
BBcc
19. 08. 2025 20.56
+1
Nato ne obstaja. Ukrajina je sama proti Rusiji. 🤣👍
Killing of Hind Rajab
19. 08. 2025 18.46
+7
Izzid tega dogodka/ sestanek pri trumpu/ je lepo opisal ameriški podpredsednik J. D. Vance, ki pravi, da so ZDA site ukrajinske vojne... Evropskih voditeljev, ki hujskajo k nadaljevanju vojne, pa tudi.....Je pa res da imamo vojne hujskače in rasite tudi pri nas...od zukrije rasistke do anatomij rudarstva ...itd...Vsak korak na poti k miru je dobrodošel za vsakogar normalnega in poštenega...in to vojni hujskači željni krvi definitivno niso....oni kruljo več orožja, v boj....in to je pot v pogubo in smrt za stotine tisočev ljudi...ampak to teh rasistično nacističnih hujskačev v sovraštvu do Rusov ne zanima...
modelx
19. 08. 2025 18.51
+4
trumpova enačba je: čeprav zda izgubljajo vojno, mora prikazati kot da je zmagovalec, zato bo ves prepustil evropi, ki ji bo prodajal orožje za nadaljevanje sedaj eu vojne z rusi v ukrajini in bodo zda kšeftale. po drugi strani pa se bo s putinom dogovoril za posle v rusiji in zopet bodo zda kšeftale (samo tu bodo tudi rusi profitirali, ker bodo izvažale minerale in uran v zda, pa še kaj). butnskalaslovencem, ki podpirajo ukrajino, še vedno ne bo janso, kdo bo zopet profitiral in kdo izgubil
sinjebradec
19. 08. 2025 18.46
+5
zukrija je mnenja da bi tudi divjaki morali imeti orožje za množično uničevanje (WMD) ?rada bi bila puščavnica!
Kimberley Echo
19. 08. 2025 18.29
+3
ZUkrija, ti lahko zdaj daš za rekviem. To bo še najboljše kar lahko storiš za svoje mrtve in državo nacistov, ki jih tako obožuješ.